- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: MárkaLánc
- bambano: Bambanő háza tája
- sh4d0w: Az Oracle hack
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #226374 üzenetére
Pont az arstop idejen tankoltam a sima helyett premiumot. Nekem csak a fogyim lett tobb vele. Gondolom probaltam kierezni a nem letezo erotobbletet.
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #226374 üzenetére
OMV és MOL jó, ezeket teszteltük is, Shell kifejezetten nem. A többiről nincs infóm.
Németeknél Aral-t tankolok mindig az kiváló. -
szabonagyur
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #226375 üzenetére
Mit? 2 hengert? Kiirja
(direkt tudja, nem hiba)
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #226361 üzenetére
Premiumot, simonjoe kommentjében minden benne van... na és itt jön ki a plusz ráfordított 1500-2000 tankolásonként.
-
szabzoltan1
tag
válasz
T0mBd1gg3R #226243 üzenetére
Elméletileg Nekem itthon ki van írva mind a kettő.a kelet és a nyugat európai is.csak ugye én szegedi vagyok.😀
-
válasz
T0mBd1gg3R #226246 üzenetére
Teljesen valós, rendelt már ismerős onnan, és rendben van a cucc, ráadásul tavaly még 450USD volt. Valszeg van még raktáron és a kutya sem keresi. Valjuk be őszintén, elég fatengelyes már az RNS-510!
Az erisin.com-ról is sokat szoktak rendelni típus specifikus fejeket. Sajnos az ár nem baráti már sehol.#226247Atish19:
Köszi!! Nem akarok már nagy hangsúlyt fektetni erre. Arra viszont törekszem, h megtartsam az autó eredeti "képét". Nem tartom autentikusnak ha a nem oda tartozó komonensekkel van "felvirágoztatva" az autó. Nekem a gyári RNS már tönkrement, vagy négy éve cseréltem több mint 300eHUF volt az új gyári. Akkor cserélhettem volna azon az áron másra, nagyobb tudásúra. De, így van egyben, minden az eredeti benne, rajta. Még talán egy 70-80 ezres kiegészítő, amit linkeltem beleférne egy okosításra a régi megtartása mellett, de már nagyon kifele áll a szénája a kocsinak, így tényleg nem akarok rá költeni feleslegesen. -
Atish19
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #226246 üzenetére
B7 Passatról van szó? Azoknál ez általános. Magyarországra érve elfelejt működni. Nem a fejegység hibája. A szélvédőben lévő kamera miatt ilyen. B8 kamerát kell a helyére pattintani és működni fog itthon is.
-
szabzoltan1
tag
válasz
T0mBd1gg3R #226243 üzenetére
Rá tudod tenni írott lemezről is, de már nem emlékszem , hogy milyen lemez kell hozzá . Mert nem mindegy. Asszem én is egy fórumban kértem olyan lemezt, mert már nem vagy csak elvétve lehet kapni.
-
válasz
T0mBd1gg3R #226243 üzenetére
Megy írottról is, de nagyon macera elkészíteni. Mínuszos DVD-kell hozzá, abból is csak a Verbatim márkájút szeretti. Az sem volt mindegy, h milyen író progival írtad ki, szóval rohadt macerás volt. Míg voltak frissítések, addig én egy lengyel sráctól vásároltam, Ő "csinált" használható DVD-ket, még le is szitázta, úgy néztek ki mint az eredeti gyári kiadásúak, és nagyon jól telepíthetőek voltak. Az a helyzet, h még mindig 250EUR a gyári, nem igazán érte meg, mert a bay-en valami 20EUR körül árulta a gyerek. A "táblafelismerés" ebben a szoftverben egy telepített rendszer, GPS-alapon tudta hol jársz és az adott útszakasz sebességhatárait jelenítette meg. Nem pedig klasszikus kamerával látó rendszer, ami tényleg felismeri a táblákat. E miatt azért vannak foghíjak a szoftverben, mert akadnak részek-útaszakaszok ahol nincsenek ilyen információk. De mint írtam, ez a térkép bázis 2020-ban jelent meg, ami azt jelenti, hogy 2019-es adatok alapján íródott. Annyira szar már, hogy sok helyet nem is ismer. Én csak arra használom, hogy lássam az utak vonalvezetését, mikor vannak egyenes szakaszok, hol lehet előzni, már ugye ahol van térkép. Hat év alatt sok út épült itthon is és egész Európában. Ja, és a firmware sem mindegy mi van a fejegységen, az utolsó új gyári, az 5238 volt, az is kell az "új" térképekhez. Azt meg úgy tudod megnézni, hosszan nyomod a setup gombot, ott lesz egy verzió információ, az alatt látni fogod. Idejét múlta már az RNS, én csak azért tartottam meg, mert így egységes az autó, még ez lenne egy alternatíva hozzá:
[link] -
válasz
T0mBd1gg3R #226225 üzenetére
Az idén meg lehet, hogy már nem!
Próbáltál már térképet vagy firmware-t telepíteni? Azokat nem lehet csak jó ODD-vel. Sajnos semmit nem jelent, h filmet nézel, vagy zenét hallgatsz vele. Sokat foglakoztam ezzel anno, ezeknél a műveleteknél hamar kijön milyen kondiban van az olvasó. Még a gyár VW DVD-t sem hajlandó sokszor olvasni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #226138 üzenetére
Lehet de amilyen vacakok az uj akksik nem csodalkoznek ha megis az akksi lenne a gond.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #226136 üzenetére
Akkor az akksi is lassan cseres lesz.
-
válasz
T0mBd1gg3R #226070 üzenetére
Tegnap volt olajcserén a Passat Alltrack.
Át is lett nézve.
A kettőstömegű csörgését 1-szer hallotta kicsit hidegen, nem sikerült reprodukálnia, szerinte elkezdődhetett de még nagyon az elején van a folyamat, várhat még, használjam.
A váltó oldali tartóbak és a hosszbordásszíj görgővel viszont cserés.
A vezérlést viszont tényleg cserélni kéne, 105e km és 6,5 év van benne, főtengely szíjtárcsával, főtengely szimmeringgel, vízpumpával együtt.
Hallható egy kis morgás az osztóműből, pedig most volt dsg olajcsere és kértem hogy ezt is cseréljék. Ez tudtommal igen borsos tud lenni még egy előrehozitt olajcserével bepróbálkozok a következő olajcserekor, addig figyelem romlik-e.
Az akku valahogy lemerült a művelet közben, kb 11-15ig volt magára hagyva az autó és nem akart kinyílni. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
T0mBd1gg3R #226036 üzenetére
Nem szoktam bántani a DSG-t amíg nincs vele baj. Ha van benne cserélgetve az olaj, nem is kell babrálni 400 000km-ig.
Ki kell cserélni a kettőstömegűt meg a főtengely szimeringet azon az oldalon, hogy ezzel később ne legyen gond. Húzós az ára, de gyári legyen a szimering és olyan cserélje, aki látott már ilyet
Kényes művelet, mert a szimering-el a motorfordulat jeladó kereke is cserés, jelre kell állítani pontosan, szóval babrás meló és kell hozzá némi részletesség.
Tipikusan az a meló, ami akkor lesz jó, ha a szerelő szereti a munkáját. -
válasz
T0mBd1gg3R #225966 üzenetére
Ezt valaki véleményezné? Nyilván LUK kettőstömegűvel, mondta hogy 1-2 gumiharang még pluszban előfordulhat, kuplungot nem kell bántani, váltóban olajat-szűrőt kéne cserélni de mivel most volt novemberben, 6000km-rel ezelőtt így nem kell.
-
válasz
T0mBd1gg3R #225940 üzenetére
Megvan az első ajánlat a kettőstömegű cserére, 300. Ha kérek számlát +27%
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #225891 üzenetére
Így van, jó a gondolat, egy reptéri transzferekkel foglalkozó cégnek van 3 ilyen. Győr - BP , Győr - Bécs, Győr - Pozsony útvonalat járják naponta többször. A töltésre azért figyelnek, viszont mindig 100%-ra van töltve, de sokszor kap gyorstöltést a reptereken is.
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #225831 üzenetére
Szerintem is nagy valószínűséggel kettőstömegű a videó alapján, a Luk teljesen jó, ugyanolyan aránnyal foghatsz ki belőle szart mint a gyáriból, amit valószínűleg ugyan úgy a Luk gyárt.
(Nem válaszoltam eddig mert egy videóból megállapitani, hogy egy hang honnan jön és milyen jellegű azért az nehéz, főleg utána kijelentést tenni egy drága alkatrészre)
-
válasz
T0mBd1gg3R #225802 üzenetére
Ezt valaki esetleg meghallgatta? Megszakértené?
"Csakagyári" kitudja hány százererét, vagy jó a LUK?
-
dozó
tag
válasz
T0mBd1gg3R #222297 üzenetére
Hogy b7 nél, befére azt nem tudom de a b8 nál befér a 225/55R17..
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #221493 üzenetére
Olyan 160-190
-
dozó
tag
válasz
T0mBd1gg3R #221087 üzenetére
DSG váltóolaj cserém jön, vele együtt osztóműben (váltó kihalytás a kardán irányába, nem Haldex) is szeretném cseréltetni.
Nekem is Alltrack-om van a szögmeghajtásban még nekem sem volt olaj csere 188 000Km, a gyár szerint nem igényel cserét (élettartam), ha van lehetőség a cserére én is le fogom cserélni, de ahogy nézem nem ugyan az az olaj kell a szögmeghajtásba és a váltóba, legalábbis nekem.
Szögmeghajtás G 052 145 S2
DSG G 052 182 A2
Haldex G 060 175 A2, vagy G 065 175 A2 -
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #221217 üzenetére
Netán [link] (itt is jelen van, Amarton)
-
szabzoltan1
tag
válasz
T0mBd1gg3R #221181 üzenetére
A skandináv drl nekem is jo lenne a b7 passatban.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #221195 üzenetére
Akkor nincs, de link tudod ellenőrizni, hogy mit lehet.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #221193 üzenetére
Várj, mi az évjárat?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #221190 üzenetére
Van rá One Click app is, azzal egyszerűbb.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #221181 üzenetére
Megjegyzi a be vagy kikapcsolt állapotot.
DSG hőmérsékletet nem ír, csak motorolajat.
Skandináv DRL sima.
-
tibbike01
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #221181 üzenetére
Octavia 4-hez biztosan elérhető, de szerintem a többi VAG-hoz is. A távolságtartó tempomat miatt legalább 5ször annyit van használva a fék, fékporos a felni, sokkal hamarabb kell tárcsát-betétet cserélni. Ettől még szoktam használni, de ha rámegyek az előttem lévőre előbb kinyomom a tempomatot és rágurulok, így kisimul a távolság köztünk (tehát nem belefékezek). Szépen lehet vele ügyeskedni és egy Budapest Debrecen vonalon kb 2-3szor kell csak a fékre lépnem, amúgy meg, ha hagynám folyton fékezne-gyorsítana.
Lane assist memory csak annyit jelent, hogy megjegyzi az utosló állapotát, tehát ha egyszer kikapcsolod, a következő indításnál is ki lesz kapcsolva (nem kell minden indításkor külön kikapcsolni).
Octavia 4-nél a "világítás" menübe ki lehet tenni a nappali menetfényt és a hátsó nappali menetfény opciót. Nekem mindig be vannak kapcsolva.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #221087 üzenetére
Nem kell átmosni + csak gyári olaj menjen bele.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #221087 üzenetére
Még mindig felsleges a dsg-t átmosni, nem lehet rendesen, az olaj meg lejön belőle szépen. Csak gyári olaj.
-
versen01
csendes tag
válasz
T0mBd1gg3R #220907 üzenetére
Szia!
Nekem van tapasztalatom velük (Delato Auto). 2 éve csináltattam náluk egy teljes nagyszervizt vásárlás után. Szerintem abszolút korrektek mind árban mind minőségben. Ténylegesen azt a javítást javasolják ami szükséges, nem tukmálnak felesleges dolgokat.
Visszanézve a munkalapot: vezérlés készlet 2022-ben (Continental) ~ 60K + gyári vízpumpa ~35 K + munkadíj (erre nem tudom mennyi, mivel nálam volt olaj+dsg olaj+haldex olaj csere+hardy tarcsa+lengőkar szilent csere egyéb tételek, szóval nem releváns, de a teljes munkadíj 80K volt).
Időközben átköltöztek az Áldomás utcához és igen, a GÁ-ZOL néven futnak már bő egy éve, szóval ne a Mangólia utcához menj (oda más szerviz költözött)
Ha van kérdés, akkor írj privátban nyugodtan. -
T-master
tag
válasz
T0mBd1gg3R #220910 üzenetére
Csillaghegyi út 36., de a Google térkép Magnólia utat ír. Luzso Car tábla van a kerítésen, de az ablakban ott vannak a VAG emblémás függönyök
-
T-master
tag
válasz
T0mBd1gg3R #220907 üzenetére
Régóta ismerem ott a szerelőket, nem fogsz csalódni bennük.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #219474 üzenetére
250k felett lesz sztem, 21-ben vt 170k (cfgb-ben).
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #219474 üzenetére
Gyári szett kaufferen 94k + ahova viszed munkadíj.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #219469 üzenetére
Igen akkor a vezerles is csere. Ha leveszik a szijat azt mar nem szabadna vissza tenni amugy sem.
-
válasz
T0mBd1gg3R #218355 üzenetére
Korábbi kérdésemra (P001600 Crankshaft - Camshaft relatív pozíció hiba) találtam egy érdekes videót youtube-on, és egy csomó kommentben azt írják hogy ezer éve keresik és ez oldotta meg a hibát.
Szóval a főtengely szíjtárcsa fogaskereket írják, hogy a tengely részen a használattól megzömül az anyag, ami ott minimális, de akár negyed-fél fognyi eltérést is okozhat.
Egy 15-20 ezres alkatrész.
Csak akkor már lehet érdemes lehet vezérlést is cserélni, mert 6 éve 100 ezer kilométerrel ezelőtt volt (úgy tudom 7 év 210 ezer kilométer a periódus CFGB motornál)
Persze még mindig nem biztos, hogy tényleg ez az. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #218985 üzenetére
Gondolom igen de hogy mitől kapcsolt vissza azt passzolom...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #218983 üzenetére
Defekttől effektíve nem véd meg. Inkább csak a félrekopástól véd (túl lapos vagy túlfújt gumival menj), illetve ha esetleg nem veszed észre hogy defekted van akkor nem vágja tönkre a felni a gumit. Szvsz tök felesleges a mi szintünkön. Ez inkább 80 éves nyuggereknek meg fogalmatlan családanyáknak lehet hasznos.
Annyi, hogy ha világít a visszajelzője (hibát jelez) abba beleköthetnek műszakin, mert ha gyárilag benne van akkor működnie kell(ene elvileg).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #218980 üzenetére
Darabár. Ha vmi nem noname cuccot veszel az elég sokáig jó lesz (pl Hella, VDO/Contintental, Bosch).
Mikor kerestem anno TPMS-t akkor a VDO-ra pl 5 év elem garit adtak.
-
TrollBalint
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #218980 üzenetére
Ahova én járok gumiztatni, ott emlékeim szerint 15k / db*-ja, és ebben benne van a programozás is. (ami ingyenes, ha ott veszed a cuccot)
*1-2 éve még annyi volt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #218974 üzenetére
10k-ért már egész normális márkájút kapni (Bosch). Elvileg kéne nézniük műszakin, hogy működik-e de még csak nem hallottam olyanról, hogy bárkinek is ellenőrizték volna a működését.
-
norrberth
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #218913 üzenetére
És tényleg eltűnt. .
Majd kérni fogom rakják be megint a kocsimról a képet.
-
grizlisandor
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218913 üzenetére
Olyan tárhelyre lettek felötlve, ahonnan már letörölték őket.
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #218908 üzenetére
Bocsi, igen, az Octavia csendesebb volt mint a Golf. Mindkettő kombi és igen, a Golfban valóban volt cserélve a szélvédő. Ideje utólagosan lehangszigetelni az autót úgy tűnik.
-
CharlieDrop
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218671 üzenetére
Sziasztok,
Ma a V6 TDi-m, motorkód CAS, kidobott egy generátor hibát, olyankor max 12.5 volt a feszültség és persze esett. Ha elrúgtam 4000-ig akkor beindult a generátor, olyan 14.1-el tudott tölteni, de mivel dízel olyan 1200-as fordulaton érzi jól magát, így egy idő után (5-10 perc) már megint nem töltött.
Generátor kuka? Vagy amíg tudok keressek egy elektromos szakit?
Esetleg megúszhatom valami DIY módszerrel, sajna a másik autó is szerelőnél.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218666 üzenetére
Pár éve van így. Tök változó hova honnan viszik. Van hogy ide a nyugati határra sem Schwechatról jön. Én ha van lehetőségem csak egy helyi kúthálózaton tankolok , ők csak Schwechatról hozzák az omvtől az üzemanyagokat. Hangban ott a különbség bármelyik hazai prémiumhoz képest. Vagy ausztria.
-
ryger
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #218599 üzenetére
Köszi! Igen, a világ híres sved mérföld 😅
-
válasz
T0mBd1gg3R #218526 üzenetére
Nekem menetközben élő adatok kiolvasása után azonnal cserélte őket a vw. Nem tudom milyen adatokat néztek és azok mit mutattak, de 120 ezer km körül volt akkor az autóban és még garanciaidőn belül volt. Állítólag nem egyedi eset volt az enyém.
-
1stVikman
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #218534 üzenetére
Levenni le lehet, utána vcds-sel le kell légteleníteni, mint a szűrőcserénél.
Én már vettem már le. [link]
Basic settings, transfer fuel pump test ha összeraktad.
Az más kérdés, hogy 1.4es motorral jártunk úgy, hogy tank tiszta, szűrő tiszta, nyomásszabályzó tiszta, csak utána volt minden reszelékes. -
grizlisandor
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218532 üzenetére
Lázár Péter - Inter Garázs Youtube videói között volt CRTDI porlasztók magyarázó, hogy mikor kell hozzányúlni.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218526 üzenetére
Ezek teljesen jó értékek, de a korrekció sem minden, és más is hatással van rá.
-
válasz
T0mBd1gg3R #218504 üzenetére
Ránéztem az injektorokra, ezt látom:
Ezek alapján a 3-mas injektorra gyanakodnék, a többinél a bizonyos fordulatokon jelentkező eltéréseket pedig ennek kompenzációjának feltételezem.Benéztem a motorburkolat alá az injektorok mellé, 1-2 száraz:
3-4 közt ilyen:
-
válasz
T0mBd1gg3R #218502 üzenetére
Nem tudom mennyi lehet a felújítás de az a baj, hogy viszonylag gyorsan lépni kell mert viszi magával a kettőstömegű lendkereket is.
-
válasz
T0mBd1gg3R #218494 üzenetére
Nekem a B7-es passaton injektorokat cseréltek garanciában. Ugyanez volt a jelenség
-
tasiadam
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218379 üzenetére
Nekem is csak melegen volt ilyen gondom. Hidegen mindig pocc rof
-
imyourfriend
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #218378 üzenetére
Egyelőre törölném a kódot megnézném visszajön-e, ha elmúlik akkor elektronikai probléma lehetett. Amennyiben nincs különösebb hangja akkor nem hoznám ide a vezérlés elugrást. Ezektől független ha nyugodtan akarsz aludni akkor a szerelő nézze meg, hogy milyen állapotú a szíj + feszítő és azt is hogy jelen van-e minden.
-
victorhun7
tag
válasz
T0mBd1gg3R #218355 üzenetére
Az akkumulátor esetleg nem gyengélkedik ?
-
tasiadam
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #218355 üzenetére
Most en nemtom a motorkod alapjan, de a BMW-mbol indulok ki, ami dizel.
A CR dizel ugy indit (kozvetlen befecskendezes), hogy megnezi az egyes hengert, hol van, es ha jo a pozicio, akkor beporlaszt es voala, beindul. Na ha a veztengely es a fotengely pozicioja elter, akkor nem fogja talalni, rossz helyen portlaszt, vagy be sem indul, csak porgeti az onindito.
A 2 egyuttes jele adja a hibat, de en a vez.tengellyel kezdenem. BMW (M57)-be nem draga, 15k egy jobb. Itt sem hiszem, hogy gatyad ramenne -
imyourfriend
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #218355 üzenetére
Főtengely - Vezérműtengely pozíció hiba, a szenzor gondolom könnyen cserélhető más kérdés mi lehet a hiba valódi okat.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #218355 üzenetére
Nyomj rá a "g" betűre, minden infot kigugliz neked.
-
Reggie0
félisten
válasz
T0mBd1gg3R #217743 üzenetére
Nem olyan draga az, otthon is 72Ft/kWh.
-
yodamester10
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #217743 üzenetére
Én ilyen kicsi akkus verdát nem töltök oszlopon csak otthon
Ha ügyesen közlekedsz menet közben simán tölt vissza.Hogy válaszoljak a kérdésedre is az olcsóbb felszereltség függvénye.Elég sok fajta létezik belőle,szerencsémre az enyémet a Hollandok tele rendelték.Ami jó lenne benne az ülés szellőztetés és a Apple Carplay akár vezetékesen is
bul07 azért olyan nagy áresés nem lesz,ez akkor is egy PHEV marad
-
bul07
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #217743 üzenetére
Ha olyat tervezel venni amiről "nemsoká" leveszik a zöld rendszámot akkor számolni kell valamennyi értékcsökkenéssel is e miatt
Vagy ha ki tudod várni akkor kevesebbet kell majd értük adni
2026. november 30-ig lekerül a zöld rendszám az összes nem tisztán elektromos autóról -
válasz
T0mBd1gg3R #217743 üzenetére
A 100ft olcsó. Bármilyen pulik 150+. PErsze lehetne lóbaszás fejében is de ahhoz meg napelem kell uh az a lóbaszás bokafogás után van csak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #217154 üzenetére
B6 Passat is ezzel szívatott anno engem nyugi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #217113 üzenetére
Jahh, ok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #217100 üzenetére
Kezdesnek ezt olvasd el: [link]
#haldex
-
tibbike01
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #217105 üzenetére
Miért vagy ennyire márkaszerviz ellenes?
A műhely be van kamerázva, gyári speciális célszerszámok, gépek vannak. Az ott dolgozók oktatva vannak, mindenre van egy rutin művelet, aminek a lépései le van írva. Az árajánlat miatt (többet nyomjon) több óradíjat számolnak fel, mint a tényleges munka, de még így is (sietve) simán beleférnek az időbe. 1 év garancia mindenre javítás után. A raktárból nem lehet csak úgy kihozni alkatrészt, el kell velük számolni...stb.
Egy mezei szerelőnél, ahol nyári gyakorlatot töltő diákok vannak mivel lesz jobb?
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #217101 üzenetére
Teljesen felesleges a dsg-t mosni, pénzkidobás. Sőt egyre több váltós mondja, csak több a baj azzal amit mosnak. Nem tudsz üzemi állapotot elérni, nem kapcsolja a szolenoidokat, nem jár a szeparátorba az olaj. Mechatronikát így nem tudják átmosni. Volt aki rakott is fel előtte utána képet szétszedett mechatronikáról és full ugyanolyan volt. Leenged, feltölt, szint beállít, gyári olaj, gyári szűrő, gyári csavar. Nekem márkaszervizes haverom egy adaptációra is esküszik utána. Ennél jobbat nem tudsz vele tenni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #217101 üzenetére
Az autódhoz nem kell ilyen masina. Hagyományos automatához van haszna, mert sok olaj marad benne, de DSG-ből jól le tud jönni hagyományos módon is.
-
válasz
T0mBd1gg3R #217100 üzenetére
Ja, még valami, mondta a szerelőm hogy vettek most a főnökék a szervizbe egy automata váltóolaj cserélő automata készüléket, ha jól emlékszem és jól értettem Motul Evo. Minden féle váltóra saját külön program van, megvannak a csalakozószettek az adott váltókhoz, megvan mikor kell a motort járatni, meg mit kell csinálni, utasításokat ad a kezelőnek.
Lehet üvegcsékbe mintát levenni pl vizsgálathoz a különböző fázisok során. Nyilván átmosást is tud, ez a lényege. Külön oktatást is kaptak a gyártótól.
Tök jó, hogy van ilyen, persze megdobja az árat, de inkább erre adok ki mondjuk 150-et, minthogy megkapjam a márkaszervíztől 120-ért azt az alap váltóolajcserét amiért máshol 60-at fizetnék. -
BigBlackDog
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #215861 üzenetére
Csak a vitorlázást hogyan tudod kikapcsolni? Start-stop kikapcsolással?
Nálam 60e km környékén volt nagyon ritkán furcsa rántás, mikor visszatért vitorlázóból enyhe fékezés közben. Azóta sűrűsödött, de még megszokható (számomra).
-
válasz
T0mBd1gg3R #215666 üzenetére
Ha van, használni kell!!
Szerintem egy hasznos dolog, pontosabban nekem 1xűbb a kerékpárokat szállítani, mint tetőn. Ráadásul nagyon korrekt így a gyári takaró fedéllel, két patent tartja a helyén, ha nincs horog, nem is látszik semmi a seggén, csak szakavatott szemeknek tűnik fel. Én időnként egy olajos ronggyal kitörlöm a horog fogadó furatát, nem szokott szutykos lenni, mert ha nincs benne a horog, akkor egy nagyon passzentos betéttel le lehet zárni. A horog csap rászét is ápolgatom, így talán nem lesz gond.
#215667Qru:
Nekem elfogyott a bizodalmam a márkaszervizek irányába, és ez most teljesen mindegy, h melyikről beszélünk. Ha nincs kapcsolat, hülyére vesznek. Egyébként utána jutott eszembe, h le lehetett volna "szedni" a gyári szoftot, és ha úgy alakul azt vissza is tolják. Mint ahogy el is rakattam már. -
ArthurShelby
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #215666 üzenetére
Szüleimén van feltehető, de sosem használtuk, csak múltkor sógorom: kölcsönkérte vontatni, és a vonószemet nem ismeri...
De ahogy látom legtöbben biciklitartó miatt használják. -
chopin42
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215591 üzenetére
Szarvasbőr?
Egy jó mikroszálas szárazolókendő, az kell -
bul07
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #215523 üzenetére
Várni kell, másik böngésző, hektikusan működik
Ezért is írtam hogy le kell menteni a Permanent link-et mert arra mindig behozza az adott kocsitHa nem félted az alvázszámodat küld át privátba és megpróbálom lekérni majd a Permanent link-et átküldöm
Még olyan 20percet gép előtt vagyok utána délután -
TayRol
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #215512 üzenetére
8 és 96, Zürich mellé megyek. De jah, kanyargós, kicsit szűk.
-
pictigjis
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215490 üzenetére
valószínűleg 47i5 az, de ha google nem dobja ki, akkor csak márkaszerviz tudja megfejteni, mi lehetett ez akkoriban
biztosan nem ártott
-
pictigjis
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215489 üzenetére
az évjárat változó sajnos, a dq381-es váltók egy része érintett. nyilván a vw tudta alvázszám alapján visszafejteni, melyik autókba kerültek a hibás váltók, de nincs egyértelmű minta. viszont az is biztos, hogy a frissítés végérvényesen kinyírja az érintett váltók egy részét, ahogy az a cikkben szereplő autónál is történt
-
pictigjis
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215443 üzenetére
nekem is a szerelőm mondta, én nem gondoltam rá. pedig amúgy van rá külön olaj. ezt is élettartam feltöltésűnek mondják természetesen a vw-nél
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215327 üzenetére
2.0 dizelnél vezérműtengely állító kophat ki és okozhat zajt hidegen. De ez csak egy példa, nem tudom mit értesz ez alatt, hogy hangosodik...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #215266 üzenetére
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
T0mBd1gg3R #215243 üzenetére
Teljesen természetes jelenség, hátul nem hűtöttek a tárcsák, elől igen, emiatt ha csak keveset és röviden fékeztésl megállás előtt, az elsők visszahűltek, a hátsók meg nem. Szerintem ez nem hiba, hanem tulajdonság.
-
tibbike01
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #215044 üzenetére
Kár, hogy a cikkből arra nem kaptunk választ, hogy a
- száraz DSG-ben mikor kell olajat cserélni?
- 1 vagy 2 kör olajtöltet van a száraz dsgben?
- milyen olajjal kell végezni a cserét? Csakagyári?
- 2020 utáni olajos váltókhoz már 120ezer km olajcserét ad meg a gyártó. Változott valami?A bemelegedésről annyit, hogy én mélygarázsban parkolok, nyilván járatom az autót egy ideig, de a váltó még tuti nem elég meleg, amikor a rámpához érek. Ez van
Mágus emlegetett régen egy tagot, aki szinte folyton vontat a 6os dsg-vel és közel 400ezer kmnél jár, hibátlanul.
bitpork: ne már, komolyan 140ezer ft lenne egy plusz kulcs beszerzése az autóhoz?
-
Zsolt_16
tag
válasz
T0mBd1gg3R #215044 üzenetére
Abban tud valaki segíteni, hogy mi a 9-es? Van egy száraz kuplungos 7-es dsg-m (hála az égnek) de fogalmam sincs h mi számít rendellenesnek. Nem rángat szép válta a fokozattokat. Mostanában tapasztaltam, ha dugóban ülök kicsit remeg a kasztni az nem tudom h emiatt lehet-e.
Elképzelésem sincs h mi számít hibajelnek
Mielőtt megvettem előtte 1 éve mentem vele 400 km-t akkor ott pl kettesben folyamat rángatott azt rögtön észrevettem h az nem okés (után volt nekik egy 850-es szervíz rá)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #215044 üzenetére
Hát erre Corsa talán jobban tud majd válaszolni.
1: Ez használat függő, aki sokat városozik, jobban nyektetve van a váltó ott érdemes lehet előbb vinni mint 60 ezer. Amúgy szvsz felesleges. A lényeg az, hogy a szűrő is cserélve legyen ne csak az olaj. Ha szűrő nincs cserélve és eltömődik akkor az átfolyás mértéke lecsökken és megéghetnek a kuplungok.
2: Néha óhatatlan de hidegen ne rúgd neki ennyi. A váltó azért forog szépen és nem olyan nagy az az olajtöltet, hamar átmelegszik. Manuális váltónál jobban érzed, hogy lekvárt kavargatsz a bottal vagy már jam-et.
3: Ennyi, kerülni kell. Nem szereti ha 1/4 mérföldről 1/4 mérföldre élsz vele, mert nem erre lett tervezve.
4: Ezt még a flottások is elmondták, hogy ne vontassunk a kocsival (meg a bikázást sem engedték). Egyszer egy szegény lerohadt Cliót vontattam vele de titok.
5: Mindeképpen betartandó én egyáltalán nem javaslom, a gyárnál szigorúbb vagyok. Illetve ha 4motion akkor az sem játszik, hogy az orrát emelve vontatod mert a Haldexet is kinyírod. Legjobb a rendes platós tréler. Ha nincs, akkor meg a hátsó kereket alá kell zsámolyozni.
6: Ezt kérdezd meg ott ahol cserélik az olajat.
7: Kicsit hazabeszél szvsz de nem árthat ha cserélteted. Nem lesz olcsó móka arra készülj.
8: Nesze neked chiptuning.
A tapasztalat az, hogy a 6-os DSG elbír tartósan is 400 Nm-t, fölé menni már valóban necces lehet.
9: Ehhez nincs mit hozzátenni. A ha fáj fogad te is elmész fogorvoshoz, nem várod meg amíg kirohad.
-
zsole84
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #214984 üzenetére
Mióta nálam van a kocsi én is a gyári olajat+ szűrőket használtam, de ha pl. az előbb említett Total is jó, akkor feleslegesnek érzem. 12-13 ezrenként cserélem az olajat, nagyrészt pályán járok.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #214832 üzenetére
A gyári is Shell. Shell Helix Ultra Professional AV-L néven ugyanazt kapod. Vagy Ultra ECT C2/C3
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #214832 üzenetére
Shell-nek az alapolaja jó de az adalékolása az nem vmi potens.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #214832 üzenetére
Volt az enyémben is 0W-30, Shell. Nekem nem jött be. Szvsz még mindig a LM a top.
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #214832 üzenetére
Teljesen jó ahogy most csinálod, ne válts, a meleg oldali viszkozitásuk úgy is ugyan az. A VW olaj is rendben van. Ne gondold túl
-
tibbike01
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #214813 üzenetére
Alsópolcos 10w40et neki és enni fogja nyugi.
Amúgy most a lehető legjobb olajat kapja, én nem váltanék, talán a Shell jó lehet még. A VW dobozos olajra amúgy sem jellemző a hamisítás. De így 2024ben már amúgy is a oldschool sztori már a hamisítás.
-
válasz
T0mBd1gg3R #214813 üzenetére
170-nél nem eszi az olajat!
Ne szórakozz már!! Nekem 360k-nál nem eszi, csont száraz a blokk alul-felül meg minden oldalról.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #214813 üzenetére
Filteren nincs hamis olaj. Miért enné 170-nél? Az még semmi km. Ha enné akkor sem az olaj miatt. 5w-30 ami még opció, de ha bevált felesleges cserélned. Melegen ugyanaz, esetleg a 0w kicsit jobban elvékonyodik ha nagyon sokáig húzod a cserét. Esetleg Shellben megveheted ugyanazt az olajat picit olcsóbban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #214813 üzenetére
Ha bevált én nem változtatnék rajta. Olajos topikba nézz be, ott adnak jó alternatívákat ha mégis váltanál.
-
válasz
T0mBd1gg3R #213894 üzenetére
Utóbbi, bár a kettő azonos itt. Minél keményebb annál tovább tart a lágyulása. Az erőszakszerves járműveknek bírnia kell a földútjárást.
-
Corsa02
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #213886 üzenetére
Így van, a fórumtárs Golf 8 GTE-ről kérdezett.
-
válasz
T0mBd1gg3R #213873 üzenetére
Nekem 21-ben 52eHUF volt, akkor az átlagos tisztítás 30 körül volt.
Ők csinálták: [link]
És ez csak a tisztítás, ebben a le és felszerelés nincs benne, a gyári nyomásszenzor a PH-nál akkor 32 ezer volt pluszban hozzá.
Ami fontos, h a tisztítás után a nyomásszenzort is cserélni kell, és nullázni a DPF-et.
Júliusban lesz négy éve, h tisztították, nem sokat, olyan 70k km-t mentünk azóta vele, de alig mozdult valamit. Azt azért hozzá kell tennem, h én szinte csak pályázom vele. 350k felett vagyok, de még a gyári kuplung-kettőstömegű van benne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A legjobb gaming monitor 300 ezer alatt? - LORGAR 27MP1
- Milyen notebookot vegyek?
- Dark Souls sorozat
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Építő/felújító topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Ford Focus 1.6 ti-vct és-vagy Mitsubishi ASX 1.6 benzin eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Xiaomi Vacuum S20 bontatlan új fekete
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple iMac 27" 2020 i7 128GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest