Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dozó
tag
válasz rasotamas #221087 üzenetére
DSG váltóolaj cserém jön, vele együtt osztóműben (váltó kihalytás a kardán irányába, nem Haldex) is szeretném cseréltetni.
Nekem is Alltrack-om van a szögmeghajtásban még nekem sem volt olaj csere 188 000Km, a gyár szerint nem igényel cserét (élettartam), ha van lehetőség a cserére én is le fogom cserélni, de ahogy nézem nem ugyan az az olaj kell a szögmeghajtásba és a váltóba, legalábbis nekem.
Szögmeghajtás G 052 145 S2
DSG G 052 182 A2
Haldex G 060 175 A2, vagy G 065 175 A2 -
tibbike01
őstag
válasz rasotamas #221181 üzenetére
Octavia 4-hez biztosan elérhető, de szerintem a többi VAG-hoz is. A távolságtartó tempomat miatt legalább 5ször annyit van használva a fék, fékporos a felni, sokkal hamarabb kell tárcsát-betétet cserélni. Ettől még szoktam használni, de ha rámegyek az előttem lévőre előbb kinyomom a tempomatot és rágurulok, így kisimul a távolság köztünk (tehát nem belefékezek). Szépen lehet vele ügyeskedni és egy Budapest Debrecen vonalon kb 2-3szor kell csak a fékre lépnem, amúgy meg, ha hagynám folyton fékezne-gyorsítana.
Lane assist memory csak annyit jelent, hogy megjegyzi az utosló állapotát, tehát ha egyszer kikapcsolod, a következő indításnál is ki lesz kapcsolva (nem kell minden indításkor külön kikapcsolni).
Octavia 4-nél a "világítás" menübe ki lehet tenni a nappali menetfényt és a hátsó nappali menetfény opciót. Nekem mindig be vannak kapcsolva.
[ Szerkesztve ]
-
versen01
csendes tag
válasz rasotamas #220907 üzenetére
Szia!
Nekem van tapasztalatom velük (Delato Auto). 2 éve csináltattam náluk egy teljes nagyszervizt vásárlás után. Szerintem abszolút korrektek mind árban mind minőségben. Ténylegesen azt a javítást javasolják ami szükséges, nem tukmálnak felesleges dolgokat.
Visszanézve a munkalapot: vezérlés készlet 2022-ben (Continental) ~ 60K + gyári vízpumpa ~35 K + munkadíj (erre nem tudom mennyi, mivel nálam volt olaj+dsg olaj+haldex olaj csere+hardy tarcsa+lengőkar szilent csere egyéb tételek, szóval nem releváns, de a teljes munkadíj 80K volt).
Időközben átköltöztek az Áldomás utcához és igen, a GÁ-ZOL néven futnak már bő egy éve, szóval ne a Mangólia utcához menj (oda más szerviz költözött)
Ha van kérdés, akkor írj privátban nyugodtan. -
veterán
válasz rasotamas #218355 üzenetére
Korábbi kérdésemra (P001600 Crankshaft - Camshaft relatív pozíció hiba) találtam egy érdekes videót youtube-on, és egy csomó kommentben azt írják hogy ezer éve keresik és ez oldotta meg a hibát.
Szóval a főtengely szíjtárcsa fogaskereket írják, hogy a tengely részen a használattól megzömül az anyag, ami ott minimális, de akár negyed-fél fognyi eltérést is okozhat.
Egy 15-20 ezres alkatrész.
Csak akkor már lehet érdemes lehet vezérlést is cserélni, mert 6 éve 100 ezer kilométerrel ezelőtt volt (úgy tudom 7 év 210 ezer kilométer a periódus CFGB motornál)
Persze még mindig nem biztos, hogy tényleg ez az.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #218983 üzenetére
Defekttől effektíve nem véd meg. Inkább csak a félrekopástól véd (túl lapos vagy túlfújt gumival menj), illetve ha esetleg nem veszed észre hogy defekted van akkor nem vágja tönkre a felni a gumit. Szvsz tök felesleges a mi szintünkön. Ez inkább 80 éves nyuggereknek meg fogalmatlan családanyáknak lehet hasznos.
Annyi, hogy ha világít a visszajelzője (hibát jelez) abba beleköthetnek műszakin, mert ha gyárilag benne van akkor működnie kell(ene elvileg).
#nincsbennetarcsi
-
-
-
CharlieDrop
veterán
válasz rasotamas #218671 üzenetére
Sziasztok,
Ma a V6 TDi-m, motorkód CAS, kidobott egy generátor hibát, olyankor max 12.5 volt a feszültség és persze esett. Ha elrúgtam 4000-ig akkor beindult a generátor, olyan 14.1-el tudott tölteni, de mivel dízel olyan 1200-as fordulaton érzi jól magát, így egy idő után (5-10 perc) már megint nem töltött.
Generátor kuka? Vagy amíg tudok keressek egy elektromos szakit?
Esetleg megúszhatom valami DIY módszerrel, sajna a másik autó is szerelőnél.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Asbee
veterán
válasz rasotamas #218666 üzenetére
Pár éve van így. Tök változó hova honnan viszik. Van hogy ide a nyugati határra sem Schwechatról jön. Én ha van lehetőségem csak egy helyi kúthálózaton tankolok , ők csak Schwechatról hozzák az omvtől az üzemanyagokat. Hangban ott a különbség bármelyik hazai prémiumhoz képest. Vagy ausztria.
[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz rasotamas #218534 üzenetére
Levenni le lehet, utána vcds-sel le kell légteleníteni, mint a szűrőcserénél.
Én már vettem már le. [link]
Basic settings, transfer fuel pump test ha összeraktad.
Az más kérdés, hogy 1.4es motorral jártunk úgy, hogy tank tiszta, szűrő tiszta, nyomásszabályzó tiszta, csak utána volt minden reszelékes. -
grizlisandor
veterán
válasz rasotamas #218532 üzenetére
Lázár Péter - Inter Garázs Youtube videói között volt CRTDI porlasztók magyarázó, hogy mikor kell hozzányúlni.
-
veterán
válasz rasotamas #218504 üzenetére
Ránéztem az injektorokra, ezt látom:
Ezek alapján a 3-mas injektorra gyanakodnék, a többinél a bizonyos fordulatokon jelentkező eltéréseket pedig ennek kompenzációjának feltételezem.Benéztem a motorburkolat alá az injektorok mellé, 1-2 száraz:
3-4 közt ilyen:
https://tinyurl.com/rasoapro
-
imyourfriend
őstag
válasz rasotamas #218378 üzenetére
Egyelőre törölném a kódot megnézném visszajön-e, ha elmúlik akkor elektronikai probléma lehetett. Amennyiben nincs különösebb hangja akkor nem hoznám ide a vezérlés elugrást. Ezektől független ha nyugodtan akarsz aludni akkor a szerelő nézze meg, hogy milyen állapotú a szíj + feszítő és azt is hogy jelen van-e minden.
-
tasiadam
veterán
válasz rasotamas #218355 üzenetére
Most en nemtom a motorkod alapjan, de a BMW-mbol indulok ki, ami dizel.
A CR dizel ugy indit (kozvetlen befecskendezes), hogy megnezi az egyes hengert, hol van, es ha jo a pozicio, akkor beporlaszt es voala, beindul. Na ha a veztengely es a fotengely pozicioja elter, akkor nem fogja talalni, rossz helyen portlaszt, vagy be sem indul, csak porgeti az onindito.
A 2 egyuttes jele adja a hibat, de en a vez.tengellyel kezdenem. BMW (M57)-be nem draga, 15k egy jobb. Itt sem hiszem, hogy gatyad ramenne[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
yodamester10
őstag
válasz rasotamas #217743 üzenetére
Én ilyen kicsi akkus verdát nem töltök oszlopon csak otthon Ha ügyesen közlekedsz menet közben simán tölt vissza.Hogy válaszoljak a kérdésedre is az olcsóbb felszereltség függvénye.Elég sok fajta létezik belőle,szerencsémre az enyémet a Hollandok tele rendelték.Ami jó lenne benne az ülés szellőztetés és a Apple Carplay akár vezetékesen is
bul07 azért olyan nagy áresés nem lesz,ez akkor is egy PHEV marad
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz rasotamas #217743 üzenetére
Ha olyat tervezel venni amiről "nemsoká" leveszik a zöld rendszámot akkor számolni kell valamennyi értékcsökkenéssel is e miatt
Vagy ha ki tudod várni akkor kevesebbet kell majd értük adni
2026. november 30-ig lekerül a zöld rendszám az összes nem tisztán elektromos autóról( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tibbike01
őstag
válasz rasotamas #217105 üzenetére
Miért vagy ennyire márkaszerviz ellenes?
A műhely be van kamerázva, gyári speciális célszerszámok, gépek vannak. Az ott dolgozók oktatva vannak, mindenre van egy rutin művelet, aminek a lépései le van írva. Az árajánlat miatt (többet nyomjon) több óradíjat számolnak fel, mint a tényleges munka, de még így is (sietve) simán beleférnek az időbe. 1 év garancia mindenre javítás után. A raktárból nem lehet csak úgy kihozni alkatrészt, el kell velük számolni...stb.
Egy mezei szerelőnél, ahol nyári gyakorlatot töltő diákok vannak mivel lesz jobb?
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz rasotamas #217101 üzenetére
Teljesen felesleges a dsg-t mosni, pénzkidobás. Sőt egyre több váltós mondja, csak több a baj azzal amit mosnak. Nem tudsz üzemi állapotot elérni, nem kapcsolja a szolenoidokat, nem jár a szeparátorba az olaj. Mechatronikát így nem tudják átmosni. Volt aki rakott is fel előtte utána képet szétszedett mechatronikáról és full ugyanolyan volt. Leenged, feltölt, szint beállít, gyári olaj, gyári szűrő, gyári csavar. Nekem márkaszervizes haverom egy adaptációra is esküszik utána. Ennél jobbat nem tudsz vele tenni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rasotamas #217100 üzenetére
Ja, még valami, mondta a szerelőm hogy vettek most a főnökék a szervizbe egy automata váltóolaj cserélő automata készüléket, ha jól emlékszem és jól értettem Motul Evo. Minden féle váltóra saját külön program van, megvannak a csalakozószettek az adott váltókhoz, megvan mikor kell a motort járatni, meg mit kell csinálni, utasításokat ad a kezelőnek.
Lehet üvegcsékbe mintát levenni pl vizsgálathoz a különböző fázisok során. Nyilván átmosást is tud, ez a lényege. Külön oktatást is kaptak a gyártótól.
Tök jó, hogy van ilyen, persze megdobja az árat, de inkább erre adok ki mondjuk 150-et, minthogy megkapjam a márkaszervíztől 120-ért azt az alap váltóolajcserét amiért máshol 60-at fizetnék.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
simonjoe
őstag
válasz rasotamas #215666 üzenetére
Ha van, használni kell!! Szerintem egy hasznos dolog, pontosabban nekem 1xűbb a kerékpárokat szállítani, mint tetőn. Ráadásul nagyon korrekt így a gyári takaró fedéllel, két patent tartja a helyén, ha nincs horog, nem is látszik semmi a seggén, csak szakavatott szemeknek tűnik fel. Én időnként egy olajos ronggyal kitörlöm a horog fogadó furatát, nem szokott szutykos lenni, mert ha nincs benne a horog, akkor egy nagyon passzentos betéttel le lehet zárni. A horog csap rászét is ápolgatom, így talán nem lesz gond.
#215667Qru:
Nekem elfogyott a bizodalmam a márkaszervizek irányába, és ez most teljesen mindegy, h melyikről beszélünk. Ha nincs kapcsolat, hülyére vesznek. Egyébként utána jutott eszembe, h le lehetett volna "szedni" a gyári szoftot, és ha úgy alakul azt vissza is tolják. Mint ahogy el is rakattam már.Joe
-
ArthurShelby
addikt
-
bul07
nagyúr
válasz rasotamas #215523 üzenetére
Várni kell, másik böngésző, hektikusan működik
Ezért is írtam hogy le kell menteni a Permanent link-et mert arra mindig behozza az adott kocsitHa nem félted az alvázszámodat küld át privátba és megpróbálom lekérni majd a Permanent link-et átküldöm
Még olyan 20percet gép előtt vagyok utána délután[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
pictigjis
senior tag
válasz rasotamas #215489 üzenetére
az évjárat változó sajnos, a dq381-es váltók egy része érintett. nyilván a vw tudta alvázszám alapján visszafejteni, melyik autókba kerültek a hibás váltók, de nincs egyértelmű minta. viszont az is biztos, hogy a frissítés végérvényesen kinyírja az érintett váltók egy részét, ahogy az a cikkben szereplő autónál is történt
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Kár, hogy a cikkből arra nem kaptunk választ, hogy a
- száraz DSG-ben mikor kell olajat cserélni?
- 1 vagy 2 kör olajtöltet van a száraz dsgben?
- milyen olajjal kell végezni a cserét? Csakagyári?
- 2020 utáni olajos váltókhoz már 120ezer km olajcserét ad meg a gyártó. Változott valami?A bemelegedésről annyit, hogy én mélygarázsban parkolok, nyilván járatom az autót egy ideig, de a váltó még tuti nem elég meleg, amikor a rámpához érek. Ez van
Mágus emlegetett régen egy tagot, aki szinte folyton vontat a 6os dsg-vel és közel 400ezer kmnél jár, hibátlanul.
bitpork: ne már, komolyan 140ezer ft lenne egy plusz kulcs beszerzése az autóhoz?
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt_16
tag
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Abban tud valaki segíteni, hogy mi a 9-es? Van egy száraz kuplungos 7-es dsg-m (hála az égnek) de fogalmam sincs h mi számít rendellenesnek. Nem rángat szép válta a fokozattokat. Mostanában tapasztaltam, ha dugóban ülök kicsit remeg a kasztni az nem tudom h emiatt lehet-e.
Elképzelésem sincs h mi számít hibajelnek
Mielőtt megvettem előtte 1 éve mentem vele 400 km-t akkor ott pl kettesben folyamat rángatott azt rögtön észrevettem h az nem okés (után volt nekik egy 850-es szervíz rá)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Hát erre Corsa talán jobban tud majd válaszolni.
1: Ez használat függő, aki sokat városozik, jobban nyektetve van a váltó ott érdemes lehet előbb vinni mint 60 ezer. Amúgy szvsz felesleges. A lényeg az, hogy a szűrő is cserélve legyen ne csak az olaj. Ha szűrő nincs cserélve és eltömődik akkor az átfolyás mértéke lecsökken és megéghetnek a kuplungok.
2: Néha óhatatlan de hidegen ne rúgd neki ennyi. A váltó azért forog szépen és nem olyan nagy az az olajtöltet, hamar átmelegszik. Manuális váltónál jobban érzed, hogy lekvárt kavargatsz a bottal vagy már jam-et.
3: Ennyi, kerülni kell. Nem szereti ha 1/4 mérföldről 1/4 mérföldre élsz vele, mert nem erre lett tervezve.
4: Ezt még a flottások is elmondták, hogy ne vontassunk a kocsival (meg a bikázást sem engedték). Egyszer egy szegény lerohadt Cliót vontattam vele de titok.
5: Mindeképpen betartandó én egyáltalán nem javaslom, a gyárnál szigorúbb vagyok. Illetve ha 4motion akkor az sem játszik, hogy az orrát emelve vontatod mert a Haldexet is kinyírod. Legjobb a rendes platós tréler. Ha nincs, akkor meg a hátsó kereket alá kell zsámolyozni.
6: Ezt kérdezd meg ott ahol cserélik az olajat.
7: Kicsit hazabeszél szvsz de nem árthat ha cserélteted. Nem lesz olcsó móka arra készülj.
8: Nesze neked chiptuning. A tapasztalat az, hogy a 6-os DSG elbír tartósan is 400 Nm-t, fölé menni már valóban necces lehet.
9: Ehhez nincs mit hozzátenni. A ha fáj fogad te is elmész fogorvoshoz, nem várod meg amíg kirohad.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
-
Asbee
veterán
válasz rasotamas #214813 üzenetére
Filteren nincs hamis olaj. Miért enné 170-nél? Az még semmi km. Ha enné akkor sem az olaj miatt. 5w-30 ami még opció, de ha bevált felesleges cserélned. Melegen ugyanaz, esetleg a 0w kicsit jobban elvékonyodik ha nagyon sokáig húzod a cserét. Esetleg Shellben megveheted ugyanazt az olajat picit olcsóbban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #214813 üzenetére
Ha bevált én nem változtatnék rajta. Olajos topikba nézz be, ott adnak jó alternatívákat ha mégis váltanál.
#nincsbennetarcsi
-
simonjoe
őstag
válasz rasotamas #213873 üzenetére
Nekem 21-ben 52eHUF volt, akkor az átlagos tisztítás 30 körül volt.
Ők csinálták: [link]
És ez csak a tisztítás, ebben a le és felszerelés nincs benne, a gyári nyomásszenzor a PH-nál akkor 32 ezer volt pluszban hozzá.
Ami fontos, h a tisztítás után a nyomásszenzort is cserélni kell, és nullázni a DPF-et.
Júliusban lesz négy éve, h tisztították, nem sokat, olyan 70k km-t mentünk azóta vele, de alig mozdult valamit. Azt azért hozzá kell tennem, h én szinte csak pályázom vele. 350k felett vagyok, de még a gyári kuplung-kettőstömegű van benne.Joe
-
-
Reggie0
félisten
-
-
Corsa02
őstag
válasz rasotamas #213624 üzenetére
Neem, a BlueMotion-nek ehhez semmi köze, az csak egy gördülési ellenállást, üzemanyagcsökkentést, károsanyag kibocsájtást csökkentő Packet. Kicsit a motor szoftverét is erre optimálva, váltókat hosszab áttételüvé téve, az autó alját is leburkolva. ( Audinál Ultra-nak hivták.)
Tudomásom szerint nincs a VW konszernben hengerlekapcsolós dizel. (talán a Mercinek van sor 6-osa ami tud ilyet)
The Truth Is Out There --->
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest