Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Chiftain
aktív tag
Én kevertettem de ecsetelőset csak. A bal első sárvédőn volt 2 kavicsfelverődés, azokat kellett kezelni mert elkezdtek már rozsdásodni.
csabyka666
addikt
Üdv!
F Astrán a váltószoknyát mennyire bonyolult cserélni? Úgyértem, szét kell-e bontani az egész boxot, vagy felülről rá tudom könnyen húzni?
Köszi a segítséget előre is!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
(#76054) Markizmark válasza csabyka666 (#76053) üzenetére
Markizmark
addikt
Nagyon könnyű cserélni, kipattintod a keretet és a váltógomb nyakán lévő vájatban elvágod a műanyag kötegelőt és felfelé lejön könnyen.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
(#76055) csabyka666 válasza Markizmark (#76054) üzenetére
csabyka666
addikt
Ohh na szuper, akkor nem keresek meg szerelőt ezzel a problémával. Olyannyira szétesett, hogy látom alatta a cuccokat.
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
zolmesz
aktív tag
Nekem is egy ex-cégautó G Astrám van, de annyi előnyöm is, hogy tudom, ki hajtotta a cégnél, mielőtt megvettem 185000 km-es állapotban. Én
2007-es Classic II-es, 1.4-es benzines. Nem egy erőmű, de csak bekapcsolt klímával érezni kissé, hogy kevés a 90 lóerő, és elinduláskor kevés a nyomaték, de azt sem vészesen. Sok luxus nincs benne, de ezen átlépek azzal, hogy így kevesebb minden tud meghibásodni
De megbízható, jól bírja az autópályát is, de araszolva a 35 fokban, 4 személlyel, klíma mellett sem volt vele gond.
Általában csak hétvégén, magánutakra használom, 1,5 év alatt kb. 7000 km került bele, szóval túlhajtva sincs.
DeFranco
nagyúr
erre rákérdezek majd, én egyszer vezettem, akkor alacsony fordulatról erőltetve csörgött be.
és ez most komoly, hogy a lánc 100k km-t bír? az még egy szíjtól is szerény.
adorjant
senior tag
Engem komolyan érdekel, hogy mit értesz ez alatt, hogy kis benzinesnek ez sok, dízelnek nem, illetve az évi 20-30e kilométer miért lenne túlzó?
Szerintem csupán csak az történik, hogy kezd kifehéredni a piac, ettől persze a roncsok nem fognak eltűnni, de legalább megmozdult valami.
@DeFranco: a legtöbbet talán az számít, hogy milyen olaj volt benne, és milyen időközönként volt cserélve. Sajnos gyakori a lánccsere, ezt bele kell kalkulálni manapság
[ Szerkesztve ]
Szerintem nem a lánc hanem Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. És emiatt zöröghet ,csöröghet. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
DeFranco
nagyúr
na, rákérdeztem, elvileg álló helyzetben is csörög. a garázsfeljáró enyhén lejt felfelé (tehát a kapu magasabban van az utcaszintnél) és pl. ott beállva autóból kiszállva már hallatszik is a csörgés.
Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.
Ez most akkor mit jelent? Elég a feszítőket cserélni vagy a feszítők meg is ették a láncot?
beg
veterán
Ahhoz piszok sokat kellene nyúlnia, hogy a fogaskeréken átugorjon. Akkor már nagyon csúnya hangja van alapjáraton is mikor lóg mint a gatya.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
Jó de az autó 2004-es ez alatt gondolom én a feszítő görgő nem volt cserélve. És ha az megadja magát attól lehetséges nem?
Vagy már be van álva és már nem is pörög. Bár az már komoly lenne.
Egy biztos, szerintem a feszítő görgő a ludas
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
beg
veterán
Álmoskönyv szerint 200-300-at simán elmegy a lánc (van akinél ennek a duplája is), a 100k-at extrém esetre írtam. 40k-nél nagy gebasznak kell lennie ha az a baj, ott maximum valami anyaghiba lehet.
Melegen is csörög alapjáraton? Ha csak hidegen, az lehet hidrotőke is, az melegedésre elhallgat.
Azon kívül az alcsony fordulatnál terhelés meg megint más, az az elégtelen égés ahogy írtam.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
DeFranco
nagyúr
legyen mondva, hogy melegen is csörög. már amennyire 2-3 km alatt bemelegszik, de nem nagy motor...
akkor mi a verdikt, nézessünk rá a feszítőkre először? nagyon kevéssé hihető a konkrét láncnyúlás, jól értem?
esetleg valakinek kecskeméti jószerelője-e van?
beg
veterán
Mindenképp. Egy ügyes szerelő hüvelykujjal megmondja hogy elég feszes-e, onnan meg lehet a görgők felé vándorolni tovább. Lehet valamelyik csapágyas lett.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
DeFranco
nagyúr
öö... nem ismerem a motorteret, de gondolom a feszítő görgő a láncot feszíti, a lánc meg gondolom porvédett helyen van bezárva egy fedél alá, értelemszerűen a feszítőkkel együtt, tehát meg kell bontani hozzá a vezérlést, hogy hüvelykujj általi diagnosztikát lehessen csinálni, nem?
az elégtelen keverékképzést hogyan lehet diagnosztizálni? esetleg hibakódot dob rá a rendszer, érdemes ránézni obd kütyüvel?
beg
veterán
Igen, kicsi bontás kell hozzá. A becsörgést nálam is csinálja néha, mivel vacak a lambdám arra gyanakszom hogy nagyon dúsítja vagy szegényíti a keveréket. Aztán néha öngyógyul. Van obd-m, hibakódot ez nem dob.
Szagszervizben pontosabban meg tudnák mondani drága céleszközzel hogy mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
(#76068) Markizmark válasza Luck Dragon (#76059) üzenetére
Markizmark
addikt
Láncos motorokban nem nagyon vannak feszítő görgők.
Ennyiből áll a teljes szett fogaskerékkel, feszítővel és mindennel együtt X10XE esetén:
A képen látható műanyag idomokon csúszik a lánc, melyek közül az egyiket valószínűleg olajnyomással feszíti neki a láncnak a visszatérő ágban. Görgő nem szokott lenni. Ezek a műanyagok szoktak esetleg elkopni, vagy a gyenge feszítő munkahenger illetve olajnyomás gondok okozzák a csörgést.
Láncos autó is simán át tud ugrani, ha álló motornál rükiben előre felé meggurul az autó, vagy fordítva.
Fordult már elő nem egyszer, hogy a nap végén rendben leállított autó reggel csattogva jár, emiatt.
Egyébként a teljes szett ára nem több 40k-nál. SKF, fogaskerékkel, feszítőkkel, lánccal, tömítéssel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
beg
veterán
Az olajnyomás gond érdekelne. Nem dobja olyankor a dzsint a műszerfalra ha nem elég a nyomás? Olajam van, maxon van. Gondolom az olajnyomást csak szervizben tudják mérni. (Mert ugye minek már a pógárnak ilyen irreleváns infó, míg a régi vasakban még megtalálható volt.)
Mindegyik láncosnál csak fogaskerekek vannak? Mert akkor rosszul tudtam.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
DeFranco
nagyúr
tehát akkor te mit mondasz, mi a verdikt? ha jól értem ne is keressünk feszítőt mert nincs, és ez értelemszerűen azt is jelenti, hogy biztosan lánccsere lesz a megoldás? vagy van még alternatív ok, amit érdemes ellenőriztetni?
De van feszítő
Ő is írta"melyek közül az egyiket valószínűleg olajnyomással feszíti neki a láncnak a visszatérő ágban".
Csak nem görgő ha nem műanyag csúszka.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Markizmark
addikt
A lámpás általában már csak akkor jön elő, ha nagyon alacsony a nyomás. A nyúlott lánc és a gyengülő feszítés együttesen már okozhat csörgést. Lehet, hogy megvan a rendszerben a kellő nyomás, de a kopott munkahenger nem tudja hasznosítani. Ilyen esetben még olajfogyás sem szokott fellépni, mert a munkahenger mellett elfolyó olaj a lánchoz folyik, amiről pedig alul visszafolyik a karterbe.
(#76070) DeFranco: Egy alapjárati olajnyomás mérés rendesen üzemmeleg motornál nem fog ártani, de inkább érdemes a lánc burkolat alá nézni, hátha vannak látható nyomok.
Itt jól látszik egy Ford Transit vezérlése. Nincs görgő, csak 2 vezérműkerék, 1 adagoló kerék és 1 főtengely kerék. Sárga műanyagok vezetik a láncot és a baloldali műanyag feszíti is a balra mellette látható feszítő munkahengerrel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
AMD Power
titán
Egy atlagos ember aki benzines auto vesz nem megy tobbet evi 15.000km-nel. Nagyon max 20.000km. De ezekre a celokra nem kis funyiro benzines autokat szoktak venni. Erre ott vannak a dizek autok. Szoval mikor egy alig 10 eves kis benzines autoban 250-300e km van, az kurv* sok.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Dave46
tag
Sziasztok, C Corsába melyik benzines motort ajánlanátok nyugodt szívvel? Zömében városi használatra lenne, de hébe-hóba rátévedne vele az autópályára is. Előre is köszönöm a hasznos tanácsokat.
It's never your successful friends posting the inspirational quotes.
AMD Power
titán
Akkor nem csak én gondolom úgy ,hogy évi 15e km alatt benzines a jobb. De ez inkább a 300e km futott 10 éves benzines Astra problémámra is "válasz".
Ha mindenképpen német egyterűre vágyna a kétmilliós álomhatár közelében, jól járhat egy Zafirával, de talán érdemesebb 1.8-as szívó benzinest választani, ha nem megyünk évi 15 ezer kilométernél többet az autóval. Kicsit többet fogyaszt, mint ez a dízel, talán az olajat is csipegeti, cserébe jóval kevesebb csapdát rejt és nincsenek igazán drága alkatrészei.
Amúgy jó a teszt. Szépen egyben van a gép. Bár itt meg ez a 9 éves dízel autó 140.000km kicsit kevéskének tűnik. Pont a másik véglet.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Munkatársamnak Corsa C-je 1.4-es motorral vette, csak ajánlani tudom, mint városban és azon kívül helyt áll.
Piacon hamar elkapkodják, érdemes a hahu autóvadász progiját használni.
AMD Power
Hát ez nem egyszerű. Én úgy gondolom hogy év 20,000-km is bőven megéri a benzines. Tán félve hozom fel a 25-őt is. Amit meg írsz hogy 300,000-futott csodák vannak az általad írt összeghatáron, ez sem reális, hisz hahun ahogy tegnap is linkeltem vannak jó gépek, átlagban 200,000-Km alatt futottakat hozz fel nekem. Nem azt mondom hogy nincs, de azért csak elvétve. Vagy megváltozott a keresési feltételed, vagy mi keresünk más kép rá. De a lényegében maga a belső formavilággal sem tudsz megbarátkozni, akkor most ez hogy is van
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Skizz
addikt
Hello,
H astránál van valami mód arra, hogy az automata ablaktörlés bekapcsolva maradjon? Vagy minden indításnál fel kell pöccinteni a kart.
Jól tudom mindig indításnál fel kell pöccinteni a kart. Meg néha érdemes a kis lencsét vagy érzékelő-felületet tisztán tartani a portól, szennyeződéstől.
Viszont a hátsó törlőlapát automatikusan bekapcsol, amennyiben az ablaktörlő be van kapcsolva, és hátrameneti fokozatba kapcsolsz.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Skizz
addikt
Azért ezt meg lehetett volna oldani okosabban is. Ha már automata..
Ez igazából biztonsági okok miatt van, mert van azaz ember aki úgy hagyná, vagy elfeledné és az autó mosóban meg tönkre is tenné.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Skizz
addikt
Na jó, de ott úgyis le kell állítani a motort, nem?
adalbert1
veterán
Elég jól fel vagy szerelve.
2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- a biztonsági öv vágó üvegtörő kalapáccsal eszközt hol vetted?
- hogy tárolod a cuccokat a csomagtartóban? Nekem most egy régi hátizsákban vannak, de gondolkozom valami autós táskán/dobozon (lehetőleg olyanon, ami rögzíthető), erre van ötletetek? Illetve a 2 poroltót rögzítetted valahogy (aggódok kicsit, hogy egy esetleges balesetnél személyi sérülést okozhatna, ha valahogy berepülne az utastérbe)?
Calogero
addikt
Szia!
kalapács: [link] De láttam már a vaterán is.
Poroltó: [link] [link] Van tartója és azt rögzítettem a csomagtartó oldalsó kárpitjához kb így van elhelyezve [link]
A Opelbe tárolótáskában (Praktikerbe vettem) voltak a többi cuccok, a táska patenttal és tépőzárral volt rögzítve a hátsóűléshez.
A Volvonak két szintes csomagtér padlója van ahol elférnek a holmik [link] [link]
[ Szerkesztve ]
mohabá 007
aktív tag
Tikakukac
titán
Hmm itt is lesz, mert a gyári lánc ismét fos. Ez a negyedik szett 165k km alatt. Szerelők válasza: ennyit bír. Én válaszom: szerintem nem plusz gyanúsan kenési-feszítési gondja van a motornak.
Opeles voltban voltam még patentekért, kérdeztem eladót tud-e Nyiregy körül becsületes szerelőt, fizetek többet is csak legyen rendes a munka. Ő érdekesen csóválta a fejét, hátul a másik kolléga levest ebédelt és majdnem megfulladt a röhögéstől. Tényleg ennyire nincs rendes autószerelő már? Én 6-ot ismerek, abból 5-ről tudok olyan sztorit amiért nem vinném soha oda a kocsit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Cserélt itt valaki toronycsapágyat ez mekkora meló És milyen márkában szabad gondolkodni?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szada85
aktív tag
Szia,
barátnömnek 1 literes ( Z10XE ) C Corsája Volt, mint friss jogsis, elsö autónak, nem egy szélvész, cserébe a fogyasztása is baráti volt, szerintem városba önmagában az sem rossz választás, pályán a komótos 130-as sebességre még elég, belsö-sáv-terrorizálásra már értelemszerüen nem az igazi. A mi tapasztalatunk, hogy egyszerü, olcsón fenntartható kisautó.
Viszont - mivel némi plusz kraft sosem árt, ha van a sifonérban, szükség esetére - én is egy 1.2 16v, vagy 1.4-et néznék, ezek jellemzöen némiképp jobban is felszereltek, plusz a power is ott van, ha kell. Szerintem.
Petyyyyy
addikt
Heyho urak!
G Astra tulajokat kérdezném: jelentkezik bármi remegés a kormányon 110km/h felett? Hétfőn centíroztattam, de így is remeg a kormánykerék kicsit. Nem visz egyik irányba sem, de fura. Max ránézünk kövi héten.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Tacso
aktív tag
Hi!
Egy időben ugyanez a tünet jelentkezett nálam is, végül stabilizátor szilent csere oldotta meg...
No Stress on Cres - I love my Cruze
Szada85
aktív tag
Nem vagyok (már) G Astra tulaj, de nem lehetséges, hogy csak a kezed remeg a "nagy" tempótól? (Túdom-túdom, én meg hordjam el magam, peace )
Petyyyyy
addikt
Nálunk tovább kell majd menni, mert stab szilentet cseréltünk még mielőtt a nagyobb fella felkerült volna.
Szada85 - Az csak akkor ha nem iszom.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
amargo
addikt
Tudom hülye kérdés, de gumi nyomás rendben van? Esetleg a centir?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Petyyyyy
addikt
Néztünk nyomást is amint feltettük a kerekeket még a műhelyben. Centírt meg nullára hozta ki a szaki.
A gömbfejet kaptam még tippre.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
zolikaDB
veterán
Felni agymerete egyezik az autoeval?
csabyka666
addikt
Üdv!
Ez a szofita izzó passzol az F-es belső világításába (előre és hátra is)?
Köszi a válaszokat előre is!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
diegho
nagyúr
Ez az izzó való a Meriva belső lámpáiba ugye?
Zoja™
őstag
Méretre jó lesz hozzá.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
diegho
nagyúr
Gyakorlott szakember viszonylag gyorsan kicseréli, de otthon ne állj neki, a rugót elég macerás visszarakni, ha nincs megfelelő szerszámod, amivel összenyomod. Márkából én Meyle-t rakattam bele, de gyakorlatilag bármelyik gyári minőségű jó. Ha már cseréled, akkor érdemes a szilenttel együtt szerintem.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080