Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#76052) Chiftain válasza _seth_ (#76049) üzenetére


Chiftain
aktív tag

Én kevertettem de ecsetelőset csak. A bal első sárvédőn volt 2 kavicsfelverődés, azokat kellett kezelni mert elkezdtek már rozsdásodni.

(#76053) csabyka666


csabyka666
addikt

Üdv!

F Astrán a váltószoknyát mennyire bonyolult cserélni? Úgyértem, szét kell-e bontani az egész boxot, vagy felülről rá tudom könnyen húzni?

Köszi a segítséget előre is!

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#76054) Markizmark válasza csabyka666 (#76053) üzenetére


Markizmark
addikt

Nagyon könnyű cserélni, kipattintod a keretet és a váltógomb nyakán lévő vájatban elvágod a műanyag kötegelőt és felfelé lejön könnyen.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#76055) csabyka666 válasza Markizmark (#76054) üzenetére


csabyka666
addikt

Ohh na szuper, akkor nem keresek meg szerelőt ezzel a problémával. Olyannyira szétesett, hogy látom alatta a cuccokat. :B

Köszi! :R

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#76056) zolmesz válasza AMD Power (#76034) üzenetére


zolmesz
aktív tag

Nekem is egy ex-cégautó G Astrám van, de annyi előnyöm is, hogy tudom, ki hajtotta a cégnél, mielőtt megvettem 185000 km-es állapotban. Én :)
2007-es Classic II-es, 1.4-es benzines. Nem egy erőmű, de csak bekapcsolt klímával érezni kissé, hogy kevés a 90 lóerő, és elinduláskor kevés a nyomaték, de azt sem vészesen. Sok luxus nincs benne, de ezen átlépek azzal, hogy így kevesebb minden tud meghibásodni :)
De megbízható, jól bírja az autópályát is, de araszolva a 35 fokban, 4 személlyel, klíma mellett sem volt vele gond.
Általában csak hétvégén, magánutakra használom, 1,5 év alatt kb. 7000 km került bele, szóval túlhajtva sincs.

(#76057) DeFranco válasza beg (#76040) üzenetére


DeFranco
nagyúr

erre rákérdezek majd, én egyszer vezettem, akkor alacsony fordulatról erőltetve csörgött be.

és ez most komoly, hogy a lánc 100k km-t bír? az még egy szíjtól is szerény.

(#76058) adorjant válasza AMD Power (#76025) üzenetére


adorjant
senior tag

Engem komolyan érdekel, hogy mit értesz ez alatt, hogy kis benzinesnek ez sok, dízelnek nem, illetve az évi 20-30e kilométer miért lenne túlzó?
Szerintem csupán csak az történik, hogy kezd kifehéredni a piac, ettől persze a roncsok nem fognak eltűnni, de legalább megmozdult valami.

@DeFranco: a legtöbbet talán az számít, hogy milyen olaj volt benne, és milyen időközönként volt cserélve. Sajnos gyakori a lánccsere, ezt bele kell kalkulálni manapság :(

[ Szerkesztve ]

(#76059) Luck Dragon válasza DeFranco (#76057) üzenetére

Szerintem nem a lánc hanem Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. És emiatt zöröghet ,csöröghet. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76060) DeFranco válasza Luck Dragon (#76059) üzenetére


DeFranco
nagyúr

na, rákérdeztem, elvileg álló helyzetben is csörög. a garázsfeljáró enyhén lejt felfelé (tehát a kapu magasabban van az utcaszintnél) és pl. ott beállva autóból kiszállva már hallatszik is a csörgés.

Ennyi idő után maga a feszítő görgő(k) elfáradnak és nem feszítik meg a láncot. Ezáltal átugorhat és elmehet a vezérlés.

Ez most akkor mit jelent? Elég a feszítőket cserélni vagy a feszítők meg is ették a láncot?

(#76061) beg válasza Luck Dragon (#76059) üzenetére


beg
veterán

Ahhoz piszok sokat kellene nyúlnia, hogy a fogaskeréken átugorjon. Akkor már nagyon csúnya hangja van alapjáraton is mikor lóg mint a gatya.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#76062) Luck Dragon válasza beg (#76061) üzenetére

Jó de az autó 2004-es ez alatt gondolom én a feszítő görgő nem volt cserélve. És ha az megadja magát attól lehetséges nem?
Vagy már be van álva és már nem is pörög. Bár az már komoly lenne.

Egy biztos, szerintem a feszítő görgő a ludas

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76063) beg válasza DeFranco (#76060) üzenetére


beg
veterán

Álmoskönyv szerint 200-300-at simán elmegy a lánc (van akinél ennek a duplája is), a 100k-at extrém esetre írtam. 40k-nél nagy gebasznak kell lennie ha az a baj, ott maximum valami anyaghiba lehet.
Melegen is csörög alapjáraton? Ha csak hidegen, az lehet hidrotőke is, az melegedésre elhallgat.
Azon kívül az alcsony fordulatnál terhelés meg megint más, az az elégtelen égés ahogy írtam.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#76064) DeFranco válasza beg (#76063) üzenetére


DeFranco
nagyúr

legyen mondva, hogy melegen is csörög. már amennyire 2-3 km alatt bemelegszik, de nem nagy motor...

akkor mi a verdikt, nézessünk rá a feszítőkre először? nagyon kevéssé hihető a konkrét láncnyúlás, jól értem?

esetleg valakinek kecskeméti jószerelője-e van?

(#76065) beg válasza DeFranco (#76064) üzenetére


beg
veterán

Mindenképp. Egy ügyes szerelő hüvelykujjal megmondja hogy elég feszes-e, onnan meg lehet a görgők felé vándorolni tovább. Lehet valamelyik csapágyas lett.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#76066) DeFranco válasza beg (#76065) üzenetére


DeFranco
nagyúr

öö... nem ismerem a motorteret, de gondolom a feszítő görgő a láncot feszíti, a lánc meg gondolom porvédett helyen van bezárva egy fedél alá, értelemszerűen a feszítőkkel együtt, tehát meg kell bontani hozzá a vezérlést, hogy hüvelykujj általi diagnosztikát lehessen csinálni, nem?

az elégtelen keverékképzést hogyan lehet diagnosztizálni? esetleg hibakódot dob rá a rendszer, érdemes ránézni obd kütyüvel?

(#76067) beg válasza DeFranco (#76066) üzenetére


beg
veterán

Igen, kicsi bontás kell hozzá. A becsörgést nálam is csinálja néha, mivel vacak a lambdám arra gyanakszom hogy nagyon dúsítja vagy szegényíti a keveréket. Aztán néha öngyógyul. Van obd-m, hibakódot ez nem dob.
Szagszervizben pontosabban meg tudnák mondani drága céleszközzel hogy mi a helyzet.

[ Szerkesztve ]

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#76068) Markizmark válasza Luck Dragon (#76059) üzenetére


Markizmark
addikt

Láncos motorokban nem nagyon vannak feszítő görgők.
Ennyiből áll a teljes szett fogaskerékkel, feszítővel és mindennel együtt X10XE esetén:

A képen látható műanyag idomokon csúszik a lánc, melyek közül az egyiket valószínűleg olajnyomással feszíti neki a láncnak a visszatérő ágban. Görgő nem szokott lenni. Ezek a műanyagok szoktak esetleg elkopni, vagy a gyenge feszítő munkahenger illetve olajnyomás gondok okozzák a csörgést.
Láncos autó is simán át tud ugrani, ha álló motornál rükiben előre felé meggurul az autó, vagy fordítva.
Fordult már elő nem egyszer, hogy a nap végén rendben leállított autó reggel csattogva jár, emiatt.

Egyébként a teljes szett ára nem több 40k-nál. SKF, fogaskerékkel, feszítőkkel, lánccal, tömítéssel.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#76069) beg válasza Markizmark (#76068) üzenetére


beg
veterán

Az olajnyomás gond érdekelne. Nem dobja olyankor a dzsint a műszerfalra ha nem elég a nyomás? Olajam van, maxon van. Gondolom az olajnyomást csak szervizben tudják mérni. (Mert ugye minek már a pógárnak ilyen irreleváns infó, míg a régi vasakban még megtalálható volt.)

Mindegyik láncosnál csak fogaskerekek vannak? Mert akkor rosszul tudtam.

[ Szerkesztve ]

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#76070) DeFranco válasza Markizmark (#76068) üzenetére


DeFranco
nagyúr

tehát akkor te mit mondasz, mi a verdikt? ha jól értem ne is keressünk feszítőt mert nincs, és ez értelemszerűen azt is jelenti, hogy biztosan lánccsere lesz a megoldás? vagy van még alternatív ok, amit érdemes ellenőriztetni?

(#76071) Luck Dragon válasza DeFranco (#76070) üzenetére

De van feszítő
Ő is írta"melyek közül az egyiket valószínűleg olajnyomással feszíti neki a láncnak a visszatérő ágban".
Csak nem görgő ha nem műanyag csúszka.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76072) Markizmark válasza beg (#76069) üzenetére


Markizmark
addikt

A lámpás általában már csak akkor jön elő, ha nagyon alacsony a nyomás. A nyúlott lánc és a gyengülő feszítés együttesen már okozhat csörgést. Lehet, hogy megvan a rendszerben a kellő nyomás, de a kopott munkahenger nem tudja hasznosítani. Ilyen esetben még olajfogyás sem szokott fellépni, mert a munkahenger mellett elfolyó olaj a lánchoz folyik, amiről pedig alul visszafolyik a karterbe.

(#76070) DeFranco: Egy alapjárati olajnyomás mérés rendesen üzemmeleg motornál nem fog ártani, de inkább érdemes a lánc burkolat alá nézni, hátha vannak látható nyomok.

Itt jól látszik egy Ford Transit vezérlése. Nincs görgő, csak 2 vezérműkerék, 1 adagoló kerék és 1 főtengely kerék. Sárga műanyagok vezetik a láncot és a baloldali műanyag feszíti is a balra mellette látható feszítő munkahengerrel.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#76073) AMD Power válasza adorjant (#76058) üzenetére


AMD Power
titán

Egy atlagos ember aki benzines auto vesz nem megy tobbet evi 15.000km-nel. Nagyon max 20.000km. De ezekre a celokra nem kis funyiro benzines autokat szoktak venni. Erre ott vannak a dizek autok. Szoval mikor egy alig 10 eves kis benzines autoban 250-300e km van, az kurv* sok.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#76074) Dave46


Dave46
tag

Sziasztok, C Corsába melyik benzines motort ajánlanátok nyugodt szívvel? Zömében városi használatra lenne, de hébe-hóba rátévedne vele az autópályára is. Előre is köszönöm a hasznos tanácsokat.

It's never your successful friends posting the inspirational quotes.

(#76075) AMD Power


AMD Power
titán

Akkor nem csak én gondolom úgy ,hogy évi 15e km alatt benzines a jobb. De ez inkább a 300e km futott 10 éves benzines Astra problémámra is "válasz".

Ha mindenképpen német egyterűre vágyna a kétmilliós álomhatár közelében, jól járhat egy Zafirával, de talán érdemesebb 1.8-as szívó benzinest választani, ha nem megyünk évi 15 ezer kilométernél többet az autóval. Kicsit többet fogyaszt, mint ez a dízel, talán az olajat is csipegeti, cserébe jóval kevesebb csapdát rejt és nincsenek igazán drága alkatrészei.

Amúgy jó a teszt. Szépen egyben van a gép. Bár itt meg ez a 9 éves dízel autó 140.000km kicsit kevéskének tűnik. Pont a másik véglet.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#76076) Luck Dragon válasza Dave46 (#76074) üzenetére

Munkatársamnak Corsa C-je 1.4-es motorral vette, csak ajánlani tudom, mint városban és azon kívül helyt áll.
Piacon hamar elkapkodják, érdemes a hahu autóvadász progiját használni.

AMD Power
Hát ez nem egyszerű. Én úgy gondolom hogy év 20,000-km is bőven megéri a benzines. Tán félve hozom fel a 25-őt is. Amit meg írsz hogy 300,000-futott csodák vannak az általad írt összeghatáron, ez sem reális, hisz hahun ahogy tegnap is linkeltem vannak jó gépek, átlagban 200,000-Km alatt futottakat hozz fel nekem. Nem azt mondom hogy nincs, de azért csak elvétve. Vagy megváltozott a keresési feltételed, vagy mi keresünk más kép rá. De a lényegében maga a belső formavilággal sem tudsz megbarátkozni, akkor most ez hogy is van :F :R

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76077) Skizz


Skizz
addikt

Hello,

H astránál van valami mód arra, hogy az automata ablaktörlés bekapcsolva maradjon? Vagy minden indításnál fel kell pöccinteni a kart.

(#76078) Luck Dragon válasza Skizz (#76077) üzenetére

Jól tudom mindig indításnál fel kell pöccinteni a kart. Meg néha érdemes a kis lencsét vagy érzékelő-felületet tisztán tartani a portól, szennyeződéstől.
Viszont a hátsó törlőlapát automatikusan bekapcsol, amennyiben az ablaktörlő be van kapcsolva, és hátrameneti fokozatba kapcsolsz.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76079) Skizz válasza Luck Dragon (#76078) üzenetére


Skizz
addikt

Azért ezt meg lehetett volna oldani okosabban is. Ha már automata..

(#76080) Luck Dragon válasza Skizz (#76079) üzenetére

Ez igazából biztonsági okok miatt van, mert van azaz ember aki úgy hagyná, vagy elfeledné és az autó mosóban meg tönkre is tenné.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76081) Skizz válasza Luck Dragon (#76080) üzenetére


Skizz
addikt

Na jó, de ott úgyis le kell állítani a motort, nem? :D

(#76082) adalbert1 válasza Calogero (#76015) üzenetére


adalbert1
veterán

Elég jól fel vagy szerelve. :)
2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- a biztonsági öv vágó üvegtörő kalapáccsal eszközt hol vetted?
- hogy tárolod a cuccokat a csomagtartóban? Nekem most egy régi hátizsákban vannak, de gondolkozom valami autós táskán/dobozon (lehetőleg olyanon, ami rögzíthető), erre van ötletetek? Illetve a 2 poroltót rögzítetted valahogy (aggódok kicsit, hogy egy esetleges balesetnél személyi sérülést okozhatna, ha valahogy berepülne az utastérbe)?

(#76083) Calogero válasza adalbert1 (#76082) üzenetére


Calogero
addikt

Szia!

kalapács: [link] De láttam már a vaterán is.
Poroltó: [link] [link] Van tartója és azt rögzítettem a csomagtartó oldalsó kárpitjához kb így van elhelyezve [link]

A Opelbe tárolótáskában (Praktikerbe vettem) voltak a többi cuccok, a táska patenttal és tépőzárral volt rögzítve a hátsóűléshez.
A Volvonak két szintes csomagtér padlója van ahol elférnek a holmik [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#76084) mohabá 007 válasza DeFranco (#76066) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...nem ismerem a motorteret,.."

Motortér.

Kicsit megbontva:

Vezérlés cseréhez megbontva:

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#76085) Tikakukac válasza mohabá 007 (#76084) üzenetére


Tikakukac
titán

Hmm itt is lesz, mert a gyári lánc ismét fos. Ez a negyedik szett 165k km alatt. Szerelők válasza: ennyit bír. Én válaszom: szerintem nem plusz gyanúsan kenési-feszítési gondja van a motornak.

Opeles voltban voltam még patentekért, kérdeztem eladót tud-e Nyiregy körül becsületes szerelőt, fizetek többet is csak legyen rendes a munka. Ő érdekesen csóválta a fejét, hátul a másik kolléga levest ebédelt és majdnem megfulladt a röhögéstől. Tényleg ennyire nincs rendes autószerelő már? Én 6-ot ismerek, abból 5-ről tudok olyan sztorit amiért nem vinném soha oda a kocsit.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#76086) Luck Dragon

Cserélt itt valaki toronycsapágyat ez mekkora meló :F És milyen márkában szabad gondolkodni? :R

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76087) Szada85 válasza Dave46 (#76074) üzenetére


Szada85
aktív tag

Szia,
barátnömnek 1 literes ( Z10XE ) C Corsája Volt, mint friss jogsis, elsö autónak, nem egy szélvész, cserébe a fogyasztása is baráti volt, szerintem városba önmagában az sem rossz választás, pályán a komótos 130-as sebességre még elég, belsö-sáv-terrorizálásra már értelemszerüen nem az igazi. A mi tapasztalatunk, hogy egyszerü, olcsón fenntartható kisautó. :)

Viszont - mivel némi plusz kraft sosem árt, ha van a sifonérban, szükség esetére - én is egy 1.2 16v, vagy 1.4-et néznék, ezek jellemzöen némiképp jobban is felszereltek, plusz a power is ott van, ha kell. Szerintem. :)

(#76088) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Heyho urak!

G Astra tulajokat kérdezném: jelentkezik bármi remegés a kormányon 110km/h felett? Hétfőn centíroztattam, de így is remeg a kormánykerék kicsit. Nem visz egyik irányba sem, de fura. Max ránézünk kövi héten.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#76089) Tacso válasza Petyyyyy (#76088) üzenetére


Tacso
aktív tag

Hi!
Egy időben ugyanez a tünet jelentkezett nálam is, végül stabilizátor szilent csere oldotta meg... :K

No Stress on Cres - I love my Cruze

(#76090) Szada85 válasza Petyyyyy (#76088) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem vagyok (már) G Astra tulaj, de nem lehetséges, hogy csak a kezed remeg a "nagy" tempótól? :P :P ;] ;] :DDD :DDD :DDD (Túdom-túdom, én meg hordjam el magam, peace :DDD )

(#76091) Petyyyyy válasza Tacso (#76089) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nálunk tovább kell majd menni, mert stab szilentet cseréltünk még mielőtt a nagyobb fella felkerült volna.

Szada85 - Az csak akkor ha nem iszom. :D

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#76092) amargo válasza Petyyyyy (#76088) üzenetére


amargo
addikt

Tudom hülye kérdés, de gumi nyomás rendben van? Esetleg a centir?

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#76093) Petyyyyy válasza amargo (#76092) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Néztünk nyomást is amint feltettük a kerekeket még a műhelyben. Centírt meg nullára hozta ki a szaki.
A gömbfejet kaptam még tippre.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#76094) zolikaDB válasza Petyyyyy (#76093) üzenetére


zolikaDB
veterán

Felni agymerete egyezik az autoeval?

(#76095) csabyka666


csabyka666
addikt

Üdv!

Ez a szofita izzó passzol az F-es belső világításába (előre és hátra is)?

Köszi a válaszokat előre is!

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#76096) diegho


diegho
nagyúr

Ez az izzó való a Meriva belső lámpáiba ugye?

(#76097) Zoja™ válasza csabyka666 (#76095) üzenetére


Zoja™
őstag

Méretre jó lesz hozzá.

(#76098) Luck Dragon

Valaki :F

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#76099) diegho válasza Luck Dragon (#76098) üzenetére


diegho
nagyúr

Gyakorlott szakember viszonylag gyorsan kicseréli, de otthon ne állj neki, a rugót elég macerás visszarakni, ha nincs megfelelő szerszámod, amivel összenyomod. Márkából én Meyle-t rakattam bele, de gyakorlatilag bármelyik gyári minőségű jó. Ha már cseréled, akkor érdemes a szilenttel együtt szerintem.

(#76100) Petyyyyy válasza zolikaDB (#76094) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Tökéletesen. :K
Ezért is lett gyári felni a G sorozatból.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.