- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz
d@vee #151652 üzenetére
Hogy kerestél rá??
Ezt írtad: mínusz meg mínusz az plussz
(-x) + (-y) , az én olvasatomban ez -x-y azaz -(x+y), hogy a bánatba lesz ez bármikor is minusz? ahol x>0 és y>0
amiről az iskolában beszéltek, az a minusz minusz az plusz lesz, azaz x - (-y) az valóban x+y ahol szintén ahol x>0 és y>0
Te is küzdesz az ilyen feladványokkal? 3x4/3(2+2) ??? Mert ettől rosszul vagyok, hogy 99% ott vitatkozik az ilyen bejegyzések alatt. Van aki a régi és az új kalkulátorokon is megmutatja, hogy bizony, ez aztán két eredményt hoz, és mindkettő helyes. WTF?
-
vlevi
nagyúr
válasz
d@vee #151299 üzenetére
"hogyha lemondanak a javunkra az elsőbbségről"
És ilyenkor arról is érdemes meggyőződni, talán még fokozottabban, hogy erről mindenki más is tud-e???
pl. balra kanyarodnál egy 4 sávos úton, a szembe belső sávban jövő jelez, hogy elenged. De ha mellette a külsőben jön valaki, az nem fog tudni róla, hogy téged elengedtek, és marhanagy csattanás lesz belőle. -
válasz
d@vee #151299 üzenetére
Tegnap kiakasztott a pali. Mondjuk ezt mondhatta volna legelőször is, ilyen helyzetbe még nem voltunk nem pedig a legutolsó vezetési órán...
Hozzáteszem ebben a szakadó esőben azért elég szar volt vezetni. Csúszkált a motor, plexin nem láttam ki meg akkora tócsák voltak mint az állat, de azt se kerülgessük stb. Stresszes volt na.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #150646 üzenetére
Rakodik, ez a feature benne, es ha tul sokat hasznalod, akkor akar csapagyszorulast is okozhat. (Nem tudom ehhez mennyi ido kell) Egy oldtimeres yt csatornan lattam, h szetszedtek a blokkot es a hajtorudcsapagy mar szorult. Ami leginkabb kotyogni szokott, nem pedig bedagadni.
Emelle api SL olaj. Megcsak nem is kulonleges -
d@vee
őstag
válasz
d@vee #147865 üzenetére
Nos most tudtam hazaugrani pár napra, végül benzin leengedés és új 100-as megoldotta a dolgokat.
A fordulatszám már rendesen beáll szivatóra, sőt, egy fél tank kijárás után másnap hidegen szivató nélkül is pöccre indult.
A benzin kb. jegestea színű volt, valami trutymó ki is vált az alján a vödörben amibe beleengedtem.
Sajna az nem megoldás, hogy kevés benzinnel rakom el, mert berozsdál a tankja, így mindegy mennyit áll, teletankkal áll.
Kicseréltem még a fékkart, az a tavalyi elcsúszás következtében letört, illetve megjött az új burkolat is az óracsoportra. Mondjuk azt fingom nincs hogy kell kicserélni, majd keresek tutorialtDe ez a kis nyűglődés (na meg amúgy is 2 évre terveztem ezzel a mocival) rávett, hogy nézzek új gép után.
Valami újabb 300ccm körülire gondoltam, arra az évi 25 szabadnapra amim van sajnos a karbis nyűg számomra.
Poén a köbön, hogy motoros boltban dolgozom, de nincs 250ccm feletti rendszámos járművünk, így saját helyről kiesik -
Zoli bácsi
őstag
válasz
d@vee #147922 üzenetére
Őszintén megmondom, sosem mérem ki, pedig van itthon bőven fecskendő. Érzésre, a fűnyíró pár deci benzinjéhez egy fél olajos kupak, a motor 12L-es tartályába 3 kupakkal tettem. Szigorúan szintetikus, katalizátorbarát 2T olaj. Illetve a pontosság kedvéért leírnám, hogy nem közvetlen a tankba öntöttem, hanem pár dl benzinben feloldottam ezt az olajat, és ezt öntöttem a tankhoz, hogy jobban keveredjen. Fűnyírót meg tudtam jól rázni, döntögetni, ott nem kell.
Valahol olvastam, még arra is jó ez a kevéske 2t olaj, hogy védi a fém tartály belsejét a rozsdától.
A fűnyíróm karburátoros, sosem engedtem le, meg nem fogyasztottam ki a benzint, így tettem el az utólsó őszi használat után. Minden tavasszal első rántásra indult, nem is füstöl, pedig arányaiban több olaj van a benzinben, mint a motornál. -
-Maci-
addikt
-
HoaryFox
őstag
válasz
d@vee #147890 üzenetére
Óh, hogy én (meg Micsurin
) mit nem szopott össze a karbival az ER-5-ön. Hálás vagyok az égnek, hogy már injektoros motort vettem, múlt héten keltettem fel téli álmából, akksi be, gyújtás, önindító nyehe-nyehe, vrumm. Mintha előző nap állítottam volna le legutoljára, úgy indult.
-
bacus
őstag
válasz
d@vee #147171 üzenetére
Nekem van benne gps jeladó, ami nem csak smarttag, élő sim kártya 4g, stb, állandó nyomvonal rögzítés visszamenőleg fél évig.
Nekem így nem ér meg ennyit, de tudnék használni 5-7 db-t kapásból, kulcs csomóra, meg szüleimnek, stb. De 7 db az 100e forint, ennyiért elengedem. Én kb 2e forintra taksáltam az árát, de nagyon el vagyok tévedve. De szóljon aki tud annyiért
-
JoinR
őstag
válasz
d@vee #145311 üzenetére
Valami válaszuk biztos van rá, de a rendeletben említve vannak a járművek.
Egyébként több márka is 2021-től vezette be a 3 év garit, pl. Honda, Kawa, Keeway, amik most eszembe jutnak. -
zgospel
őstag
válasz
d@vee #144923 üzenetére
A fékkarnál van egy kapcsoló, ami adja a jelet a féklámpának, hogy épp behúztad a kart. Úgy tűnik ott van a gond.
Jó hír, hogy nagy baj nem lett.
Ha minimális dőlésre is már kiment alólad a motor, akkor ott valami folyadék lehetett az aszfalton (vagy a gumidon), hűtővíz, gázolaj. A sódert az út közepén azért láttad volna nem? -
vlevi
nagyúr
válasz
d@vee #144483 üzenetére
"Alpine motoros füldugóval"
Van, akinek nem válik be, de nekem szerencsém van, hogy a telefonhoz használT BT fülest tudom használni erre a célra.
Így nem kell egy másik eszköz is még, hogy a navigáció, vagy a zene szóljon.
Amit aztán baromirahangosra kellene venni, ha a füldugóval lehalkítod.
Aztán persze ez sem teljesen százas, mert akinek csoportos motorozáshoz kell a kihangosító, annak a BT füles nem jó. -
d@vee
őstag
válasz
d@vee #142029 üzenetére
Nos, bejött a jóslatom. Pénteken lett végre kész a motor, aminél közrejátszott a szerelő kicsit lassabb munkája, meg előttem voltam is egy jó páran akiknek még javításra várt a motor, illetve én is zaklathattam volna gyakrabban mint a végén kiderült.
De hála az égnek mostmár jó a gép. Tegnap és ma is mentem vele, már fáj a hátsóm.
Észrevétel: új gumi, de tegnap fékezésnél kis tempónál megcsúszott az első kerék, még ki is fordult oldalra. Majd még kétszer megcsúszott másik kereszteződésnél. Mennyi idő bekoptatni egy új szettet? Ma már nem éreztem csúszást, igaz nem kellett sehol sem erősebbet fékezni + azóta egyszerre használom az első és hátsó féket -
-
norbert1998
nagyúr
válasz
d@vee #143935 üzenetére
Pedig elvielg tényleg nem szabad kuplungozni, minket is figyeltek, csak nekem a kézvédő takarta, így nem érdekelt
Haver barátnője is esik kel a rutinon, 3 vagy 4 hónapja harcol már, de még mindig burul. Nemigen adja ki neki. Úgyhogy kezdésnek vettek egy 750-es sporttúra sor4-et neki
Annak a nőnek, aki fémen fogó fékekkel veret 240-nel a b5 pasatban.
Na mindegy. DJGABI: A szűk kanyarhoz nem mindig elég csak lenyomni a motort. Ülj is ki a nyeregben az ív külső felére, ezzel eltolva a súlypontodat, akár úgy is, hogy a hátsód "középvonala" a nyereg élén legyen. Így akár 1-1,5 sávon meg lehet fordulni, míg mások tilitolzinak egyenes motortesttel.
Ja igen, minél lassabb vagy, annál nehezebb dönteni, annál nagyobb az ív, annál sikertelenebb a próba. ER6n-nel úgy kell körbemenni, hogy se a féket, se a kuplnugot nem bántod, simán egyes alapjárat aztán pörögsz a körben, csak le kell nyomni, kormányt ütközésig behuzni. -
A Zéé
addikt
válasz
d@vee #142648 üzenetére
Nem tudom, én idén lesz 20 éve, hogy vezetek, 2009-19 közt napi szinten BP-n is, és még most is 2-3 hetene. Szerintem nem gázabb a szitu, mint volt akkor volt. Maximum annyi, hogy több az autó, de Bp-n 2010-11 kivételével mindig sok volt. De a nagyvárosi vezetés az mindig is más világ volt/lesz, oda kell egy fajta szemlélet, előre látás. Az autópálya és az országút szerintem sokat javult. Ott az igazán vad időszakok 2010 előtt voltak.
Inkább azt veszem észre, hogy sokan lettek sokkal érzékenyebbek, és sokan gondolják úgy, hogy mindig nekik van igazuk, még akkor is, ha nem. De ezt meg az internet korszak hozta, és sok más helyen így van.bacus
na igen... vidéki város/falu sokszor rosszabb, kevésbé kiszámítható, mint a nagyváros. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #142015 üzenetére
Ettol lehet jo szerelo, de en ettol labrazast kapok, amikor videot kuld vki, hogy milyen fasza a karbiszinkron, ha mar 100e ert megvette a prop techtol azt a szart, akkor mar mindenkinek demonstralni kell, hogy a karbiszinkron, az oregem... beszarsz, olyan lett.
Ahogy elindulsz, mar semmire nincs hatassal, de amig allsz? Addig agyadrol lemesz, olyan az alapjarat.Nade vissza a karbidra. Akkor vakuumcsapra keszitheted a penzt.
Nem feltetlen van koze a tuszelephez es feszekhez, hogy lenn marad az uszo, de ezt majd ugyis kideriti az embered. -
-
Somatom
veterán
válasz
d@vee #138796 üzenetére
Nem is értem, hogy akkor miért nem tesznek ellene. Pl. még a videóban is említik a Bajna - Héreg szakaszt. Hétvégén, amikor szép az idő, ki kéne vonulni 1-2 mobil kamerával és begyűjteni pár jogsit, esetleg forgalmit. Ugyanezt a Mátrában, meg a hasonló helyeken. Anyagilag is megérné és a renitensek is ki lennének vonva a szezonra.
-
Uher
aktív tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #138548 üzenetére
Egy sor2 nek ugyanakkora motorfekenek kell lennie, mint egy v2 nek, ugyanakkora kobcenti eseten. A hengerek szama szamit, nem az elrendezese.
Az akkut vidd be valahova, ha fel van toltve kb -60 fokon tud szetfagyni, szoval nem pont ezert, hanem legalabb addig sem fogod basztatni a motort, meg inditgatni. Semmikepp ne ott tarold, ahol tartosan tartozkodsz. mielott a motorba visszaraknad, ratoltesz. Viszont az nem jo, hogy szabad eg alatt van a motor, en raknek a tankba stabilizalot is, 100 as ellenere. A gumi nem fog egy tel alatt deformalodni. -
Ribi
nagyúr
-
válasz
d@vee #137764 üzenetére
Nekem van, de mégis inkább hátizsákkal járok többségében.
Na de majd jövő héten, akkor fullosra pakolom, plusz vettem 20 literes tanktáskát is, azt is egy félig tuti megcuccolom
Kérdés mindenkihez:
Terveznék venni vmi ultra low budget téli kesztyűt, hogy ha netán a mugenben fázna a kezem transzfogaras tetején a 3 fokban. Ilyen 10k környéki cuccok mennyire alkalmasak ilyen időre? -
3800+
őstag
válasz
d@vee #137658 üzenetére
A CBR650F-et elvetettem, mert valóban éreztem hogy nagy, nem azért mert mondták, hanem mert ráültem és éreztem hogy ez nem az én utam. Nem tudom milyen kardoskodásról beszélsz, de köszi az építő jellegű hsz-t. Legközelebb a troll off-fal kezd. A Z650 tegnap jött szembe lehetőségként, ezért érdeklődöm. A CBR650F meg a Z650 nem ugyanaz a kategória... A CBR500R és a Z650 is elmehet második motornak elvileg, amit mivel egyiken sem ültem csak másoktól tudok megkérdezni... wow egy motoros fórumon kérdeztem 3 motorról.
Elnézést ha valakinek tépnie kellett a billentyűket, de mindenképp köszönöm azoknak akik segítettek a tapasztalataikkal!
Szerk.: Egyik hozzászólásomban sem azt vártam el hogy más döntse el mit vegyek, csak infót gyűjtök. Ha neked így sikerült értelmezni sajnálom.
-
-
-
goofy85
kezdő
válasz
d@vee #136627 üzenetére
Grat!
Nekem a szalonban azt mondták ne féljek sima pénzbedobós nagynyomásút használni, mehet műszerfalra, stb. Olyan 50-60 centiről nem okoz kárt. Csak a k. hátsókerék ívjét ne felejteném el mindig kipucolni, a szutyok lecsöpög a lánctakaróra állandóan mire hazaérek.Off
Páran szervezünk egy közös gurulást Pesttől délre, Kerepes/Pécel indulással szigetszentmiklósi végállomással. Egy szivarozós társaságból indult a kezdeményezésünk, hogy először benzint pöfögjünk, aztán dohányt. Semmi rongyrázós buli nem arról szól a szivarozás, 31-én lesz, ha valakit érdekel pm. -
d@vee
őstag
válasz
d@vee #136572 üzenetére
Na megvettem életem első rendes motorját. Kicsit sikerült alkudni, illetve belealkudni még azt hogy az eladó holnap még lecserélteti az olajat és az olajszűrőt.
Hideg volt a blokk, végigtapiztam hogy melegítették-e előtte,de így is pöccröff volt a gép. Ma reggel még elég hűvös volt, kicsit fáztam is míg elvittem próbakörre, de maga a gép rendben volt. A váltója nagyon frankó, mentem már pár váltós géppel de ezen simán tudtam pakolgatni a fokozatokat lefelé is nagyobb fékezés után.
Idén sem nagyon használták, csak elvitték múszakira így az is friss, de a gumik dot szám alapján 2016-osak, az cserés lesz majd szerintem, hiába nincs agyonkopva.Tudnátok ajánlani valami jó ápolószert a motorhoz? Egy takarítás ráfér, poros volt most is és nálam jelenleg nincs hely a garázsban, szóval egy jóféle motortakaró ponyva is kellene.
-
tonermagus
aktív tag
-
norbert1998
nagyúr
válasz
d@vee #135535 üzenetére
Nekem van az is, de egész nap ebben a melegben abban lenni meg lassan felvonuláson csordogálni nem volt kedvem felvenni
Minden más megvolt viszont. Protektor a kesztyűn, csípő, térd, könyök, váll, gerinc. Ezt be vállaltam 😁Amúgy mennyit kéne tudnia a V-Strom-nak végre?
Öcsém előttem ment autóval (valami nem stimmel vele), 172-t írt neki, annál többet nem ért el. És távolodott tőlem. Igaz, a plexi a maximum felett (!) van eggyel és utas, doboz is volt. Nem mondom, hogy nem ment volna tovább a motor, ha várok még, de nagyon elfogyott az ereje (nekem 190-rt írt az órája).Tboy: Én WD40-nel mosom, váltó olajjal kenem.
Talán F9 csinált videót róla, hogy a váltó vagy szervo olaj is teljesen jó a kenésére. -
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- Íme a Battlefield 6 első előzetese
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!