Hirdetés

2024. június 25., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:53:21

LOGOUT.hu

Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)

Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#157051) ArGab válasza ArGab (#156793) üzenetére


ArGab
őstag

Nos némi szenvedés után megvan miért nem megy Technicolor ONT-on az 5GHz-es AX háló, de tényleges megoldás az továbbra sincs rá. Leírom hátha hasznos lesz valakinek de elég hosszú és WTF.

Telekomos visszaállítás után csatlakozott és lemérte telefonnal 930-ra, semmi problémába nem ütközött. Saját telefonomon szintén ment rendesen 860-nal. Nem sikerült reprodukálni a hibát, és le lett zárva azzal hogy a hiba az én eszközeimben lesz. Elment, visszakonfiguráltam a wifis részt (BandSteering ki, SSID/jelszó átírás). Ülnék vissza dolgozni, de céges laptop megint végtelen ciklusban: felcsatlakozik, van háló de nincs forgalom, ledob. És az összes többi eszközömön megint használhatatlan.

Akkor gyorsmegoldásként visszaállítottam AC-re és 20 Mhz-re, de utána rászántam az időt és sok próbálgatás után úgy tűnik egy eszköz, a céges laptop (vagyis annak az Intel AX201-es kártyája) dönti össze teljesen a wifit. Amíg ezt a gépet nem csatlakoztatom fel addig minden más tökéletesen megy AX módban, nincs gond ledobásokkal sem sebességgel. Viszont amint ezt csatlakoztatom szétesik az egész 5 GHz-es AX háló és minden más eszközt is ledobál és/vagy használhatatlanul lelassít. Ráadásul ez csak akkor javul meg teljesen, ha az ONT utána újra van indítva.

Viszont ez a laptop 1,5 éves, és ezen idő alatt boldogan működött egy másik helyen ugyanilyen Technicolor ONT-on. És most sincs semmi gondja ha másik 5 GHz-es AX hálón használom, pl irodában. Céges IT-nél vakarták a fejüket, de mivel ott teljesen rendben működik szerintük az ONT a hibás. Catch 22.

Hogy mi a megoldás nem tudom. Rákeresve a kártyára marha sok hibát találok AX hálóval kapcsolatban, de ilyet azt nem. Ha beállításokban AC-re vagy 20 MHz-es csatornára átkonfigurálom az sem segít semmit. Csak az működik valamennyire, hogyha az ONT-on állítom át AC 20 MHz-re, de így is vannak anomáliák a többi eszközön. Köztes megoldásként az maradt, hogy ezzel a laptoppal csak a 2.4-es hálót használom, így gond nélkül megy minden mással az 5 GHz-es AX-en.

[ Szerkesztve ]

(#157052) Marci112233 válasza ArGab (#157051) üzenetére


Marci112233
őstag

Wifire tudtommal semmi garancia sincs.

No de ha csak otthon van vele probléma és csak a laptoppal akkor nem megoldható a lan kábeles összekötés? Ha lan port hiányod van arra egy mezei gigabit portos switch megoldás lehet ,vagy egy régi nem használt, de gigabit portos router is jó ha switch módba állítod. Mivel nekem a laptop ritkán mozog, én összekötöttem kábellel, és láss csodát sose sincs gond a laptopon se pedig az is képes az 5GHz-re ha kell, de nekem is kellett ehhez egy switchet vennem ami kemény 8k-ba fájt újonnan.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#157053) Rick4 válasza ArGab (#157051) üzenetére


Rick4
félisten

Gondolom átállna a 160MHz-es sávra, viszont beledolgozik másik router a környéken ugyanabba a sávba, és átfedés alakul ki. Nem feltétlenül az ont hibája, másik csatornán kellene próbálkozni először.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#157054) Greentea


Greentea
senior tag

Sziasztok!
14 napos elállással éltem a minap, bevittem a terméket az egyik telekom üzletbe ahol át is vették. Viszont erről az átvételről semmit sem kaptam (se átvételi elismervényt, se pecsét se semmi) azt hittem e-mailben kapom majd az értesítést, mint az Emagnál, de semmi.
Járt már valaki így, ez igy a normál a telekomnál?

[ Szerkesztve ]

(#157055) Túzok22 válasza ArGab (#157051) üzenetére


Túzok22
senior tag

Ezért ajánlatos 80Mhz-ra visszavenni a wifit, mert a 160Mhz-n hiába nagyobb a sávszélesség, szélesebb csatorna a 80Mhz-hoz képest, emiatt nagyobb esély van az interferenciára, mert több szomszédos környékbeli wifi hálózat is beleesik zavarva a te wifidet.

[ Szerkesztve ]

(#157056) Rick4 válasza Greentea (#157054) üzenetére


Rick4
félisten

Oké, hogy azt hitted, de akkor és ott mit mondtak a kérdésedre, hogy ugye majd később kapod mialben? Ha akkor és ott nem kérdezted meg, a hozzászóls írása előtt mit mondtak a 1414-en arra a kérdésre, hogy láták-e, hogy tegnap visszavitted?

Szerintem nem sok ember járt így, a töbség egész egyszerűen ott kérdez, hogy papír vagy valami készül-e arról, hogy mit intéztek.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#157057) Per Me válasza Greentea (#157054) üzenetére


Per Me
tag

Nézd meg az appban. Oda be szokták rakni a dokumentumot.

(#157058) Greentea válasza Rick4 (#157056) üzenetére


Greentea
senior tag

Bent azt mondták, hogy e-mailen jön minden és ott értesítenek.
1414en azt, hogy ő egyelőre nem lát semmit a rendszerben, de simán lehet, hogy a bolti folyamat elindult. Illetve ha 1 het mulva tovabbra sincs semmi akkor menjek be megint. “Telekom nagy ceg, nem verik át az ügyfeleket, van kamerafelvetel stb”

(#157059) Greentea válasza Per Me (#157057) üzenetére


Greentea
senior tag

Köszi! Letöltöttem és látom is a sztornó számlát :R

(#157060) ArGab válasza Túzok22 (#157055) üzenetére


ArGab
őstag

Interferencia okozna ilyen hibát? Felcsatlakozik, zéró adatforgalom, ledobódik és eltűnik az SSID fél egy percre. Repeat végtelen ciklusban.
Mindeközben egy ilyen után minden más eszköz is megbolondul, elkezdenek ledobálódni, ugrál a sebességük párszáz kilobit és pár megabit között. Ez azután sem normalizálódik teljesen, hogyha a laptop kikerül a képből, csak ha an ONT wifije újra van indítva. 80 MHz-zel próbáltam és ugyanezt játssza akkor is. Másik csatornán is ugyanezt csinálja.
Egyedül AC + 20 MHz volt használható, de némi anomália ott is volt és másik eszközök ledobálódtak rendszeresen. Viszont a többi eszközzel teljesen stabil lett a hálózat mióta ez a laptop a 2,4-esen lóg.

Rick4: Új épület kevés lakóval, 2 másik hálózatot látok csak.

Marci112233: LAN nem igazán opció, a szoba túloldalán van fali csatlakozó és nem akarom körbevezetékelni sem az ajtótokot, sem az erkélyajtót.

[ Szerkesztve ]

(#157061) simonjoe válasza ArGab (#157060) üzenetére


simonjoe
őstag

Nálam az 5670-es ugyanezt a hibát produkálta az 5GHz-es hálózaton, a hálózati kártya típusa is megegyezik. Soxor volt kint a T technikus-szerelő. A metodika hasonló volt mint nálad, reset, mért, szerinte OK! Nem volt megoldás. Nem találta az okot, több hónapig kijárt, ma már a telefont sem veszi fel. :D Lassan és egyenként elkezdtem állítgatni az öt gigás wifit, majd AX, 40MHz-en, és 90%-os teljesítménnyel csont nélküli lett. A nevezett laptopon folyamatosan figyelem az intel frissítéseit egy programmal, ha van friss, azzal rögtön frissítem a kártya driver-ét. Ma már ott tartok, h stabil 80MHz-en és 100%-os teljesítményen.

Joe

(#157062) ArGab válasza simonjoe (#157061) üzenetére


ArGab
őstag

De az a vicc, hogy ugyanez a laptop, ugyanez a driver (utóbbi legalábbis az elmúlt pár hónapban biztos nem változott) vígan működött problémamentesen az előző lakásban egy ugyanilyen FGA2233-on AX hálón 160 MHz-en. Pedig ott aztán volt interferencia is, 30-40 hálózat a 2.4-en és 4-5 az 5-ös hálózaton.

(#157063) simonjoe válasza ArGab (#157062) üzenetére


simonjoe
őstag

Nem cserélték a 2233-ast??

Joe

(#157064) Capella válasza DevKiller (#157049) üzenetére


Capella
senior tag

A Sagemcom F@st 5670 v2 csak az Rx-et jelzi a GPON-nál.
Nálam -17,958 dBm az érték.
(Korábban volt Tx adata is valakinek.)

---

Bocs, tévedtem. Amit írtam, az a fő összesítő adatoknál van.
Mélyebbre túrva a menüben a GPON-nál írja a Tx-et is, ami nálam 2,948 dBm.
És van mV, mA érték is.

[ Szerkesztve ]

(#157065) Túzok22 válasza Túzok22 (#157016) üzenetére


Túzok22
senior tag

Na állítólag megtalálták a hibát a Telekom hálózatában és azt el is hárították, de állítom hogy nem csináltak amúgy semmit és ugyanolyan sz@r a feltöltés, de ha hazaérek a melóhelyemről meg is nézem egyből.

[ Szerkesztve ]

(#157066) energy4ever válasza DevKiller (#157050) üzenetére


energy4ever
addikt

Nem UTP problema! Cat5E, es Cat7 kabeleket magam csinaltam, 2db 2,5Gbites eszkoz kozott jol mukodnek a kabelek. A modem osszes portjan keresztul ennyit merek!
A 300-at 4 egymastol teljesen eltoro PC-n mertem, kabeles kapcsolattal, eltero modem portokon.

[kép] [kép]

(#157067) ziyan válasza patrikcoc (#157034) üzenetére


ziyan
tag

Ugyanez most is, 15% packet loss, és kezd nagyon unalmas lenni... nem hiszem el, hogy nem tudják megoldani... egy csomó weboldal csiga lassú vagy használhatatlan. A magyar oldalak és közeli speedtest persze hibátlan.

(#157068) Túzok22 válasza ziyan (#157067) üzenetére


Túzok22
senior tag

Én ezt nem is értem. Ez már egy elég régóta fennálló probléma. Illett volna javítani nekik.

(#157069) Essejó válasza ArGab (#157051) üzenetére


Essejó
veterán

A telefonnal volt problémád? Nem! Akkor legközelebb a problémás laptopon próbálj mérni mikor ott a szerelő. Hagy dőljön össze az AX. Egyébként a BandSteering be van kapcsolva a Technikoloron?

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#157070) patrikcoc válasza ziyan (#157067) üzenetére


patrikcoc
aktív tag

Discord kb 5 perc alatt töltött be, a pár kilobájtos képek is ilyen szélsebesen töltenek, a sávszélesség lényegében nulla...

Írnak egy országos karbantartást, remélhetőleg a BIX routingot lövik be a Cloudflare-re, bár kétlem...

(#157071) Shkiz0 válasza patrikcoc (#157034) üzenetére


Shkiz0
nagyúr

Egy hálózatban jártas (ne adj isten akinek a végzettsége is idevág) emberkének írni kellene egy szép levelet a telexnek vagy bármelyik nagyobb oldalnak, hogy mi megy már hosszabb ideje, aztán ha felkapnák, és lehozná pár oldal, gyanítom rögtön lenne előrelépés, nem pedig csak a szokásos jönne a T-től, hogy minden rendben mert a sebesség megvan....

Új hardverek számlával, garanciával érd PM.

(#157072) kali válasza Shkiz0 (#157071) üzenetére


kali
legenda

Szerintem az sem jelentene teljes, vagy legalábbis hosszútávú megoldást, mert ez nem csak a Telekomon múlik.
Nem akarom nagyon részletezni a véleményemet, meg más is leírta már itt korábban, de a CF és a hozzá húzó oldalak...stb. is kellene, hogy lépjenek és az sem mostanság lesz.
Egyik fél sem akar pluszban költséget növelni csak azért, hogy a másik fél jobban járjon.
Illetve lehetne nézni a másik oldalról is, hanyagolni kicsit a CF-et, aztán talán ő is tenne lépéseket, hogy ne csak a kiemelt ügyfelei járjanak jól.

(#157073) rover45


rover45
senior tag

Sziasztok!
Hadd kérdezzem meg, az összefoglalóban leírt módszer, mely szerint az optikai nethez kapott ONT-t bridge módba lehet tenni (Csak kösd a saját routered WAN portját az ONT LAN1 portjára, és máris fel tud jelentkezni a saját eszközöd. Tamas92 által leírtak alapján könnyen elvégezhető a beállítás. Az említett lépések után az ONT-ból töröljétek a felhasználót és jelszót, különben előfordulhat, hogy nem fog a saját routered feljelentkezni.) még élő megoldás? Úgy értem, ha ma rendelek egy bekötést és kapok egy aktuálisan forgalomban lévő ONT-t, akkor egy Fritzbox 5590-nel ez fog így működni?
Előre is köszönöm a válaszokat!

(#157074) FoxxiMaxxi


FoxxiMaxxi
csendes tag

...hogy pozitívumot is írjon valaki (okkal) örömmel tudatom veletek, hogy a reklamációm eredményes volt és kijavították a kifogásolt hibát. Ugyanis a WOT csúcsidőben (19-24 óra között) élvezhetetlen volt a megnövekedett válaszidő és a brutális csomagvesztés miatt. Az előbbi a megszokott 25-40 ms helyett, olykor bőven 200 ms felett, illetve nemritkán 15 35 %-os csomagvesztés miatt.
Nem tudom, hogy "mit putráltak", de most minden időszakban nagyon stabil a kapcsolat.
(25-35 ms, 0 % csomagvesztés). Köszönöm Nekik!
:C

(#157075) FoxxiMaxxi


FoxxiMaxxi
csendes tag

[kép] Ilyen volt, többek között...

[ Szerkesztve ]

(#157076) Matrox1995 válasza kali (#157072) üzenetére


Matrox1995
tag

„hanyagolni kicsit a CF-et”

Azt várhatjuk… A valóságban egyre több oldal fogja használja, ez által egyre több lesz használhatatlan Telekomon.

Egyébként én most KIFÜ-s hálón vagyok. Prémium CF oldalak BIX-be, free plan oldalak kimennek Ausztriába és VIX-en keresztül mennek.
Mindkettő tökéletes.

(#157077) FoxxiMaxxi


FoxxiMaxxi
csendes tag

Ilyen lett...

(#157078) mlinus


mlinus
őstag

azért ez szerintem már tarthatatlan, most már napközben is használhatatlan a CF
igazából nem annyira érdekel hogy nem csak a telekom felelőssége, tekintve hogy gyakorlatilag minden más hálózaton normálisan működik

és ez nem újkeletű probléma, már 2 éve tart

[ Szerkesztve ]

(#157079) Essejó válasza rover45 (#157073) üzenetére


Essejó
veterán

Nem kell törölni az ONT-ból mert két sessyonod lehet.

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#157080) rover45 válasza Essejó (#157079) üzenetére


rover45
senior tag

Köszönöm!
És arra szerintetek van lehetőség, hogy a Telekom ONT-jét alapból ne is használjam, hanem az optikát direkt a Fritzboxhoz csatlakoztassam?

(#157081) garga01 válasza rover45 (#157080) üzenetére


garga01
őstag

Nem igazán. Olvastam kerülő megoldásokról, de annyira macerás és bizonytalan, hogy egyszerűbb a WAN porton összekötni (az meg h szerződésszegésnek minősül az részletkérdés :D )

Az áram alatt lévő alkatrész ugyan úgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt..... csak más a fogása!

(#157082) barnibooo válasza rover45 (#157080) üzenetére


barnibooo
tag

Sajnos nincs arra mód. Mindenképp kell használnod a ISP ONT-jét.

(#157083) rover45


rover45
senior tag

Köszönöm nektek!

(#157084) ziyan válasza mlinus (#157078) üzenetére


ziyan
tag

Mai infó: tudnak a problémáról [link] de továbbra is várakozás van érdemi megoldásra...

[ Szerkesztve ]

(#157085) patrikcoc válasza mlinus (#157078) üzenetére


patrikcoc
aktív tag

És tényleg, most is 150ms… Kíváncsi leszek este milyen lesz, ha már csúcsidőn kívül is rossz… :(

(#157086) wetsom


wetsom
tag

Mi már azt fontolgatjuk, hogy átmenetileg kivágjuk a CF-et a weboldalunkból, mert egy napja alig lehet használni.

(#157087) Heimdallr75 válasza korcsi (#157043) üzenetére


Heimdallr75
őstag

ez mind szép és jó de ha a up +3 akkor ahhoz képest a csillapítás -22 (rx) brutál sok.

الغريبة في هذا الكوكب

(#157088) korcsi válasza Heimdallr75 (#157087) üzenetére


korcsi
veterán

Például van a vonaladnak 25dB csillapítása, a TX 3dB-ből lesz -22 dB az OLT portján, a OLT által biztosított le irányú 3dB-ből meg nálad -22dB.

Eddig csak azt mondtad, hogy nem jók az értékek, de akkor mennyi lenne a jó?
Ha félre értem kérlek hozz egyenesbe légyszíves!

[ Szerkesztve ]

referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!

(#157089) Hegyirabló


Hegyirabló
veterán

Látom (és tapasztalom), hogy megint elindult a Cloudflare bohóckodás.

Aquila non captat muscas.

(#157090) flexxx


flexxx
tag

Ezzel zárták le a hibajegyemet...

[ Szerkesztve ]

(#157091) boborján2


boborján2
aktív tag

ADMIN
Posztolva 5 órája óta

Tehát a telekom fórumon az admin nevű random valaki 5 órája óta (szépen magyarosan :) ) kijelentette hogy az "utóbbi időszakban" xar a cf.

Kérdésem ,hogy emberünknek milyen intervallumot jelent az utóbbi időszak?

ignored users : snyper990 | SlayR0113

(#157092) Fehérsólyom


Fehérsólyom
aktív tag

Sziasztok!

A mai napon telepítette az otthoni optikai internetet (500/150) a Telekom, amihez Technicolor FGA2235 típusú készüléket adott.
Tudtok nekem segíteni abban, hogy ennél a készüléknél hol állítható be a MAC szűrés, mert egyszerűen nem találom?

(#157093) Sz_Imre válasza Fehérsólyom (#157092) üzenetére


Sz_Imre
senior tag

Ne is keress ebbe a készülékbe ilyet, mert nem tudja ezt a beállítást.
Erre a megoldás egy külön router eszköz kellene, amit a Technicolor ont után csatlakozol.

(#157094) Essejó válasza Fehérsólyom (#157092) üzenetére


Essejó
veterán

Tippre Szülői felügyelet környékén keresd

Az emberiséget ősidők óta két dolog foglalkoztatja: 1. Ki találta fel a munkát? 2. A többiek miért nem verték agyon?

(#157095) patrikcoc válasza flexxx (#157090) üzenetére


patrikcoc
aktív tag

Jó nagy verzió frissítés lehet, ami már január 30.-a óta folyamatosan tart… :D

(#157096) Sz_Imre válasza Sz_Imre (#157093) üzenetére


Sz_Imre
senior tag

Kijavítva ez előző hibámat, van benne valamilyen MAC szűrű féle.
Méghozzá itt.

(#157097) Capella válasza Sz_Imre (#157096) üzenetére


Capella
senior tag

Ez nem MAC szűrés. :N
Egyébként se sok értelme van szerintem, inkább magával tol ki az ember, ha MAC szűrést alkalmaz. ;)
A behatolás ellen megfelelő jelszó.

[ Szerkesztve ]

(#157098) Túzok22 válasza Túzok22 (#157065) üzenetére


Túzok22
senior tag

Na most értem rá megnézni. Javították, most már jó a feltöltésem. :C
[kép]
[link]

(#157099) Multibit válasza Fehérsólyom (#157092) üzenetére


Multibit
veterán

Két PPPoE session-öm van. Egyiket a saját routerem hozza létre. A másik a Technicolor 2235 sesson-je. Mobilon bejelentkeztem a Technicolorra, de nem látok a felületen ilyen lehetőséget (sok mást sem ;] ). Túl azon, hogy a MAC szűrésnek nem sok értelme van, ha ilyen szolgáltatásokra van szükséged, vegyél olyan saját routert, ami ezt tudja!

(#157100) Túzok22 válasza Túzok22 (#157098) üzenetére


Túzok22
senior tag

Wifin is happy az okoswifitől 5 méterre. :DD
[kép]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.