Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-10 23:42:54

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#88301) -=RelakS=- válasza molnarpeter (#88287) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

LED lámpa nem melegít, a tompított nem olvaszt le semmit ;)

Bezzeg a Skodával úgy elindultam, hogy vastagon hagytam a havat a lámpán, és vártam, mikor olvasztja le a prémium H7 (GE 120%-os cucca) ereje XD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#88302) Petyyyyy válasza Szada85 (#88293) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Mert...

-kotortam mint egy idióta
-nem volt előttem senki
-állandóan jegesedett a fényszóró, kivéve ahol a tompított leolvasztotta
-volt pár cm hó, alig/nem látszottak a terelővonalak, ebben talán segített volna (nyilván nem)

meg persze mert bunkó vagyok. :DDD

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#88303) Luck Dragon válasza Luck Dragon (#88299) üzenetére

Úgy tűnik tényleg kellett neki egy kis melegség, mostmár magától jön,megy. :))
Meg a hátsó keréknél potyogtak a "finomságok"

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#88304) Tikakukac válasza Luck Dragon (#88303) üzenetére


Tikakukac
titán

Akkor erősen irány a szerviz, mert erősen beb@szna, ha befagyna a fék és csapágy vagy bármi más nagyon max -10 fokban. Földön nincs ilyen :B Napközben elmész valahova akkor meg tréler vagy viszel hősugárzót? ;)

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#88305) Magnum_ válasza Luck Dragon (#88303) üzenetére


Magnum_
nagyúr

kizárt. kuplung jó?

I humbly and respectfully decline™

(#88306) Luck Dragon válasza Tikakukac (#88304) üzenetére

Ha el megyek a szervízbe, mit tudnak vele tenni ha most nincs semmi baj?

Saint_
Nincs semmi baja.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#88307) Magnum_ válasza Luck Dragon (#88306) üzenetére


Magnum_
nagyúr

user error nem lehetett? ne érts félre, de ez hihetetlenül hangzik... kézifék ki volt engedve? sebességbe tetted?

I humbly and respectfully decline™

(#88308) Luck Dragon válasza Magnum_ (#88307) üzenetére

Lehet hogy user fail volt, bár önmagamat nem tudom figyelmeztetni ilyenkor.

Majd kiderül este, mert most melóba eljutottam. De majd hazafelé kiderül. :S

Kézifék nem volt behúzva. Rűkibe tudtam csak kipróbálni.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#88309) Tikakukac válasza Luck Dragon (#88306) üzenetére


Tikakukac
titán

Fogalmam sincs, még ötletem sincs, de még hallani sem hallottam ilyesmiről. Egyszerűen lehetetlen.

Mikor hasonlóra gyanakodtam egy új Niva volt az alany ami 3 hete nem ment és csillaggarázsos volt -8 fokban. De aztán ott is elég hamar kiderült, hogy csak a srácok nem tudták, hogy szovjet vas nem nyugati és ennek bőséggel kell gázt adni és engedni a kuplungot az égig. De még az sem bírt lefagyni. Meg egyáltalán mi fagyna meg. Még ha vízzel locsolgatod és jegesre vagy minden sem.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#88310) _q válasza Luck Dragon (#88308) üzenetére


_q
addikt

Nekem is volt hasonló. Még tavaly ősszel belementem egy 20-30 cm mély 10 méter hosszú tócsába. Innentől kezdve néha olyan érzés volt mint ha beszorulna a kézifék, de 1 kattanással megoldódott. Mindig csak reggel csinálta. Egy nap mikor nem tolatva álltam a parkolóban, hanem orral, tehát másnap tolatva kellett kiállnom nem tudtam elsőre. Én is 3000 körüli fordulattal próbálkoztam, nagyon lassan engedett a fék annyit, hogy tudjak menni. Fék csere lett a vége, mert túlzottan megerőltettem a féket.

Tehát se tél, se fagy nem volt, még is valahogy a hátsó dobfékhez befolyt víz okozott némi gondot.

(#88311) beg válasza _q (#88310) üzenetére


beg
veterán

+1
Dobfékben a fékpor+pára/kondenz+fagyás be tudja szorítani a betétet. Off fhanszia autóval jártam már úgy ki télen a parkolóból, hogy a jobb hátsó kerék csak 100m után engedett ki. Kéziféket csak 20%-os lejtőn használok :)

[ Szerkesztve ]

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#88312) _q válasza beg (#88311) üzenetére


_q
addikt

Érdekes, mert fékbetét csere óta akármilyen idő van azóta se szorul be. Volt biztos benne fékpor, de hogy a befolyt csomó víz miért akasztotta meg nem értem. Por+víz kombó ragasztóként működik vagy mi :D

(#88313) Declare válasza _q (#88312) üzenetére


Declare
őstag

Most hogy irod, hasonlo nekem is volt a H astraval.Ott tarcsa volt hatul is, de azelött csinalta, mielött cserelve lett. Mondjuk olyan nem volt, hogy nem tudtam elindulni, de olyan volt, hogy nem indult elsöre es egyet kettöt kellett "hintaztatni" rajta mire felengedett.

Fek ellenörzes nem art +1 :K

(#88314) pockhome válasza zolikaDB (#88244) üzenetére


pockhome
senior tag

Igen, lehet szerzek én is egyet valahonnan...:)
Mennyibe kerül a kulcstanítás/párosítás szerelőnél?
Mert ha mondjuk 10-ért veszek egy op-comot (racigbazár pld) de a 2 kulcs tanításának 5-6ezer darabja akkor nem éri meg elvinnem szerelőhöz, plusz legalább ezt is megtanulom.

Girls call me ugly, 'till they find out how much money I make. Then they call me ugly and poor.

(#88315) Luck Dragon válasza Declare (#88313) üzenetére

Helyzet jelentés, este is és ma reggel is tökéletes volt minden, mintha mi sem történt volna. :)
Az autó most volt amúgy ellenőrzésen, most volt szelepfedél cserén, akkor a fékeket nem említették. :F

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#88316) K Norbi


K Norbi
addikt

(#88317) ricsi8800gt válasza K Norbi (#88316) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07

(#88318) K Norbi válasza ricsi8800gt (#88317) üzenetére


K Norbi
addikt

:C :C

(#88319) HoaryFox


HoaryFox
Topikgazda

Elvittem ma a kipufogós bácsihoz az autót, mert nagyon hangos volt már, kifújt.
Eredmény: katalizátor után, hátsó dob előtt mindent IS cserélni kell, ami flexicsőből, középdobból, meg egy kis plusz csőből áll, 37ezer lesz a móka.

[ Szerkesztve ]

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#88320) diablo1984 válasza HoaryFox (#88319) üzenetére


diablo1984
veterán

:C :R

(#88321) K Norbi


K Norbi
addikt

De jó ezeket a régi filmeket nézni GM - OPEL Astra F :D

(#88322) hacki87 válasza HoaryFox (#88319) üzenetére


hacki87
senior tag

Nekem 210 volt az insignian pár szilent és stabrud csere első futóműben plusz tárcsa betét csere. 20% kedvezmény anyagra és 10 a munkadíjra.

(#88323) K Norbi válasza K Norbi (#88321) üzenetére


K Norbi
addikt

Az apróságok ;]
A pótkeréken a Michelin írás pont kifele néz.
Ezt már szeretem! :o

[ Szerkesztve ]

(#88324) ArthurShelby válasza K Norbi (#88321) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Csak bele tekertem, de ez a bunkó hang mindent visz. :DDD

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#88325) K Norbi


K Norbi
addikt

Holnap érkeznek a szerviz lomok a drágaszághoz.

[ Szerkesztve ]

(#88326) manokaki


manokaki
őstag

Hallottam , hogy abban az esetben ha a motorolaj habos ( a hütőviz által ) mert valahol átszivárog , nem feltétlen a hengerfej tömitésnél történik ez a dolog , esetleg valakinek van más ötlete hogy ez még hol fordulhat elő ? Mivel egy hengerfej tömités nagy és sulyos beruházás lenne számomra :O

Opel Astra G 1.2 16v 2004évj. ( 120,000 km )

Attila

[ Szerkesztve ]

(#88327) K Norbi


K Norbi
addikt

Tudnám élni :K

(#88328) diegho válasza manokaki (#88326) üzenetére


diegho
nagyúr

Na ne ba... fel, hogy 10k nagy beruházás egy autó fenntartásában!

(#88329) Tikakukac válasza diegho (#88328) üzenetére


Tikakukac
titán

Néztem, hogy a hosszbordás szíj repedezett. Igen, másfél évtized lassan elnyírogatja. Mondtam muternak épp otthon voltam, hogy olyan 3000-3500 forintos a cucc, kicserélem majd. Ha te azt a hangnemet hallottad volna ;]

Már inkább nem is mondok semmit, megveszek mindent, kicserélem és kész. Amíg valami nem romlik el vagy lesz zavaró, addig minden forint pocsékba megy. Legalábbis ez az elképzelés. Pedig anyám, ennél kevesebb alkatrészt kérő és olcsóbban fenntartható autó nem nagyon van. De van akinek ez trauma :K Pedig 2 hetente elröppen majdnem 2/3 tank benzin :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#88330) molnarpeter válasza Tikakukac (#88329) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Villany kell :D

(#88331) Tikakukac válasza molnarpeter (#88330) üzenetére


Tikakukac
titán

Istenem, ha ott tartanánk már, de tényleg. Amikor bzdmeg látom valamelyik nap is, hogy a 3 háztömbnyire, köbö 80-100 méterre is kocsi beindít, villanykapu nyit, kiállás, kapu visszacsuk, majd utána ugyanez vissza is... mert fodrászhoz is azzal kell menni. Oldalakon keresztül tudnám sorolni, hogy emiatt mennyi mindent kellett már cserélgetnek meg javítanom. Arról nem beszélve, hogy egy Budapest távval többet tudok autózni a verdával ha épp vidéken vagyok, csakis azért, mert ha 2 egymás mellett lévő boltban van dolgom, akkor én nem állok át egyik parkolóból a másikba, hanem átmegyek lábon 20m-t.

Ezeket beleküldeni az ember fejébe lehetetlen. Szóval villanyautózás, kérlek gyere már.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#88332) K Norbi válasza molnarpeter (#88330) üzenetére


K Norbi
addikt

Azz már nagyon rég óta elavult [link] :)

Nevetséges ez a világ, már nem itt kéne tartsunk réges rég óta.

(#88333) diablo1984 válasza diegho (#88328) üzenetére


diablo1984
veterán

nem is az, de hozzá a csavarok, akkor már a hengerfejet sem árt rendbe rakni, +munkadíj, az kb 100e ft....

(#88334) diegho válasza diablo1984 (#88333) üzenetére


diegho
nagyúr

Amit még mindig mosolyogva ki kellene tudnia adni bárkinek, akinek autója van, akár évente többször is.

(#88335) diablo1984 válasza diegho (#88334) üzenetére


diablo1984
veterán

azért egy 5-600 ezres autónál 100e azért a nem szereti senki kategória....

(#88336) diegho válasza diablo1984 (#88335) üzenetére


diegho
nagyúr

ami ugye lehet nem is lenne több 20k-nál. Ezen kár rugózni, ez ugyanolyan fillérb@szás mint a 100k-t kell költeni az autóra, inkább lecserélem, nem baj, hogy az átírás és a szűrők, vezérlés, vízpumpa, folyadékok cseréje már több, mint 100k lenne - ha megcsináltatná ugyebár, de hát minek az - aztán 1 év múlva jön ugyanez a történet, mert megint költeni kéne rá, hiszen semmi kötelező nem lett megcsináltatva.

(#88337) diablo1984 válasza diegho (#88336) üzenetére


diablo1984
veterán

20e-ből még a munkadíj sem jön ki, de a kiveszem a hengerfejtömítést és rakok bele egy újat és a régi csavarokkal lehúzatom, az egy taknyolás nem jó megoldás.
A minimum, az új hf tömítés+új csavarok, síkra húzott hengerfejjel! A hengerfejhez szét kell kapni a motort, az munkadíjra egy szűk 40es, ha más gépműhelyben van a hengerfej a síkra húzás miatt, akkor már a szelepvezetők és szelepszár szimmeringek cseréje nem ördöngős beruházás, illetve ha szar a szelep, akkor az is cserés!
Ja utána még egy olaj és olajszűrő cseréje is minimum követelmény!
20 ezerből az alkatrészt nem igazán veszed meg, az meg a csomagtartóban hordozva nem megoldás semmire!

[ Szerkesztve ]

(#88338) Tikakukac válasza diablo1984 (#88335) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem szeretés kérdése. Ha cseréled és veszel egy 2 millás kocsit, ott meg ugyanez lesz dupla ennyi is. Ez a sokat kell költeni a kocsira és akkor veszünk másikat, amire legalább ennyit kell költeni majd, de legalább tele van ismeretlen faktorral esete. Sokan csinálják, de, hogy miért :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#88339) diegho válasza diablo1984 (#88337) üzenetére


diegho
nagyúr

Pár éve nem kell fizetnem az alkatrészért, kb 1 éve pedig a munkáért is olyan összegeket fizetek, hogy inkább le sem írom, mert 1 napért nem fizetek annyit, mint más 1 óráért. Igazából nem tudom mi mennyi konkrétan, de egy hengerfejezést biztosan ki tudok hozni 20k alatt mindennel, sőt.

(#88340) diablo1984 válasza diegho (#88339) üzenetére


diablo1984
veterán

Te lehet, de egy átlag ember aki nem autószerelő ès fizetnie is kell az alkatrèszekèrt az nem, taknyolva is minimum 40 ezer forint ès abban csak egy hf tömítès van ès munkadíj.De az taknyolás, vagy jó lesz, vagy rosszabb is akár, a blokkba tört hf csavarról nem is beszèlve....

(#88341) manokaki válasza diegho (#88328) üzenetére


manokaki
őstag

Az nem sok , de nekem 150-200,000-t mondtak a hengerfej tömités cserére anyag +munkadij !

[ Szerkesztve ]

(#88342) diablo1984 válasza manokaki (#88341) üzenetére


diablo1984
veterán

Az akkor alapos munka jó drága helyen!

(#88343) diegho válasza manokaki (#88341) üzenetére


diegho
nagyúr

Az tuti nem vidéki ár. Sajnos az alkatrész már idén nem lesz ingyen. Az utolsó 50k-s csomagot most kaptam meg, már csak be kell építeni.

(#88344) mohabá 007 válasza manokaki (#88326) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

A motorolajba hűtővíz akkor tud kerülni, ha a hengerfej tömítés rossz, vagy repedt a hengerfej. A beszívott levegő páratartalma lecsapódik, (vízzé válik), ez keveredik az olajjal, megnő az olajszint. (rövid városi úthasználat)
Az olaj habosodása nem csak víztől lehet.!
"...Hallottam , hogy abban az esetben ha..." (zenészek játszanak "hallás" után) :DDD Neked mik a konkrét tünetek? Mit, hol néztél meg? :F
Amúgy mi a motorkód?

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#88345) kcsa válasza manokaki (#88326) üzenetére


kcsa
veterán

Ha a hengerfej tömítés cseréje számodra súlyos és drága hiba, akkor szerintem a többi lehetőségről hallani sem akarsz...

(#88346) diablo1984 válasza kcsa (#88345) üzenetére


diablo1984
veterán

Azèrt 150-200+ munkadíjèrt már óvatosban egy motorgenerál is belefèrne. Kissè borsos ajánlatot kapott!

(#88347) manokaki válasza mohabá 007 (#88344) üzenetére


manokaki
őstag

A motorkod Z12 XE !

A motorolaj betöltő sapkán ha kicsavarom habos ( világos barna szinü a hab ) az olajszint ellenőrző pálcán ha kihuztam az is habos volt !

A hütővizből kb nyáron 40 km megtétele után 3-4 dcl hiányzott , mindig annyit kellett rátölteni , most télen ez mondjuk 60-70 km-re nőtt , tehát 6 km-ként 3-4 dcl-t kell rátölteni , ez kb 1,5 éve megy igy..

Most cserélték az olajat , olajszürőt , szelepfedél tömitést kb , 30 km-rel ezelött elvileg át is mosták a motort , most várom hogy a hab megjelenjen ujra az előbb emlitett részeken

[ Szerkesztve ]

(#88348) manokaki


manokaki
őstag

Egy opelekkel foglalkozo forumon ezt kaptam , sajnos sok egyéb kiegészitő dolog cseréjével jár a tömités csere ami drágitja a dolgot ha ez igaz..... :W

(#88349) siletto válasza manokaki (#88348) üzenetére


siletto
tag

Az a helyzet, hiába olcsó az autód, a fenntartása attól nem lesz elenyésző árú.

Leginkább az autózásba való bekerülési költséged alacsonyabb csak, ha régi járgányod van, a pénzt így is-úgy is rá fogod költeni. Az újabbra ritkább, de nagyobb tételekben, a régebbire aprábban, időnként egy-egy százezres nagyságrendő tétellel.

Ha ez tényleg nagyon komoly érvágás, inkább azon gondolkozz, hogy tudod mellőzni az autót, ne azon hogy de most akkor kell új csavar vagy sem, kell hengerfej síkolás, vagy jó az úgy.

Nekem azt mondta annak idején az oktatóm, nézzem meg a vételárat. Ha azt csak kínkeservesen tudom kikuporgatni, az autó fenntartása sem fog menni gyomorgörcs nélkül.

(#88350) Markizmark válasza manokaki (#88347) üzenetére


Markizmark
addikt

Egész jól bírja akkor, ha már másfél éve húzódik. Az enyém 3 hónap alatt kinyúlott az első tünet után, ami kb 3500km-t jelentett. Mondjuk nekem nem ette a vizet, csak belebüfögött. Az első tünet nyár közepén az egyenetlen alapjárat volt, valamint indításkor meg-meg szaladt 1-1 hengermél a tekerés. Ősszel pedig egyik nap kurutyolt a radiátor, másnap már egyik henger átcsattogott a másikba, aznap hazafelé meg is állt, 2 henger kompressziója 0 lett.

Nekem F astrán 55-ben megállt a dolog komplett vezérlés cserével, síkolással, összes új tömítéssel, munkával együtt. 1 hetet volt ott az autó. Vidéki kis műhely, tele munkával ... azóta mentem vele 4000-et, ha szar lenne már kiderült volna gondolom.
Most éppen úgy hallom csapszegesedik egyre inkább ... kövi olajcserénél leveszem a kartert és megnézem mennyit kottyan a dugattyú a hajtókaron.

Amúgy a hűtővíz és az olaj még a vizes olajhűtőben is tud keveredni, egyik motornál ez típushiba is.
De neked nincs olajhűtőd...

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.