Hirdetés
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- bitpork: Nagy dilema
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
neversellit
újonc
válasz
hdanesz #87307 üzenetére
Először is hálás vagyok az önzetlen információkért. Nem a semmibe kiáltottad őket, egyszerűen csak nem fórumoztam hétvégén.
Az általad csatolt(szintén köszönöm) Z12XE szelepfedelén valóban látszik, hogy közös táplálású mindkét kivezetés. Sajnos én korábban nem találtam ilyen jó képet a Z10XEP fedél belső oldaláról. A te képed meggyőző.
„Túlbonyolítva” arra gondoltam, hogy szeparált, tudatos átszellőztető körök lettek kialakítva, hiszen a forgattyús házból nem csak távozik a karter, oda levegőnek is pótlódnia kell. Ezét a több kartercsatorna, melyek a hengerfejen át vezetve biztosítják a cirkulációt a szívósor-f.ház között, mérnöki precizitással alkotott, irányított keringtetést valósítanak meg. Ha viszont minden közös, az áramlás egyszerűen csak kétirányú. Minden csatornában minden irányba történhet.
A 2015-ös posztjaidban szereplő vízszűrő után furcsa volt látni azt a látszólag kakaós, vagy izomporos műanyagdobozt mint lecsapató tartályt. Ezt nem leszólásból mondom, csak érdekel, mi volt az oka a váltásnak. Én többnyire csak szilikon vákuumcsövekben gondolkodom, az általad használt vastagabbik fekete gumicső milyen eredeti rendeltetéssel bírt? Mit ajánlasz a gyári csövezés helyettesítésére?
Már az első levélváltás is hasznos volt és nem akarok egyoldalú infóvámpír lenni, ezért nincsenek elvárásaim. -
-
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2005-ös G Astra, Z14XEP motorral, pár napja van nálam az autó. Most mentem vele először sötétben.
A hibajelenség (már ha hiba) a következő:Beindítottam, minden ment szépen. Felkapcsoltam a tompított fényszórót, szintén semmi gond. Alapjárat oké, nem ingadozik. Hibajelző lámpa sem világít.
Amikor viszont gázt adtam és elindultam a fényszórók 'ereje' kicsit megemelkedett. Kipróbáltam utána álló helyzetben is, gázadásra élénkebbek lesznek a lámpák. Valamint bent a külső hőmérséklet jelző/óra/dátum kijelző is világosodik.A műszerfal többi részén nem látom vagy csak nehezebb észrevenni.
Semmi más egyéb jelenség nincs. Az autó szépen megy.
Generátor probléma lenne? Vagy az akksi haldoklik? A garipapírja szerint 2017 év végén vették. Nem hiszem, hogy baja lehetne....bár nem a legmárkásabb cucc. Electric Power 55Ah R+
-
Grande Ale
őstag
Ki kell csereltetenem a bal tartó gömbfejet. Ezután kell futómű állítás?
-
válasz
molnarpeter #87254 üzenetére
Szétszedtem a gázolajszűrőt, kiürítettem a tartályát, tiszta volt. Kihúztam belőle a két csövet, és kompresszorral visszafújtam a tankba, de sajnos nem segített, úgyhogy kedden leadom, csinálják meg, innentől nem érdekel.
-
func93
senior tag
Sziasztok,
Adott egy 2003-as G Astra 1.7 DTI.
Pár napja felgyúlladt a motorhűtés visszajelző check. Felnyitottam és az alábbiakat láttam:20-30km út után álltam meg otthon és a hűtőrácsnál lévő 2 ventillátor nem igazán pörgött, továbbá a hűtőknél megy lefele egy fekete kábel csoport rajta kék csíkkal és a végén egy csatlakozó amit valahova vlszeg be lehetne csatlakoztatni, de ez jelenleg szabadon leng. (lehet ki húzódott vagy nem is tudom.)
Ötlet esetleg?
-
ricsi8800gt
addikt
Lengéscsillapító csere előtt állok.Ez megfelelő választás szerintetek ? [link] h Astra 07-évj
-
Magnum_
nagyúr
Sracok! Hol tudok venni krom kipuff veget?
Rosszul tettem fel, elhagytam -
dethroner
veterán
válasz
Petyyyyy #87334 üzenetére
Ampera? 4 milla körül kezdődik, egy közlekedési edényre van szükségem, ez már sokszorosa annak, amit számomra egy autó ér. J astra is csak azért került képbe, mert a subaru foresterem valami benzinesbe be kéne számoltatni. Pécsen meg nem jár BKV
De amúgy miért gond a turbómotor rövid távú használata?
-
dethroner
veterán
Ha szinte csak városban és ott is rövid távon (munkába és onnan haza 5-5 km) melyik a jobb választás? 1.6 szívó, vagy 1.4 turbó ha J astra a cél?
-
Tikakukac
titán
válasz
Magnum_ #87326 üzenetére
Ügyvédi kamarának valami nagy fejese volt az, akinek a fiának a gépét a szervizben megrendszabályozták. A sztori vége: semmi. És ez bizonyítható volt. A nem bizonyíthatót leverni főleg egy sima szervizen olyasmi, mint tengert szétválasztani. Nem lehetetlen, de azért konvergál arrafelé.
-
Egyhapsi
csendes tag
válasz
mohabá 007 #87306 üzenetére
Mohabá én köszönöm a lecsapató leírást, én vártam.
Érdekelne a dolog, milyen "edényt" találtál tartálynak és a csőcsonkokat hogy oldottad meg ? -
Tikakukac
titán
válasz
Magnum_ #87323 üzenetére
Ha megmondod ezt te hogyan jogászkodod le, helyszínen rádhagyom minden vagyontárgyam. Még azzal sem tudok mit kezdeni, hogy 10W-t öntött és pecsételt bele a márkaszerviz a kocsiba 2 cserén is. Szakszerviz ilyennel még úgy hajt el, hogy lábad nem éri a földet.
Hitvita kellően nagy merítés után kinyirható, de szerintem is hagyjuk.
-
Magnum_
nagyúr
Vonohorog nelkul kiadja, nem? https://m.mobile.de/auto-inserat/opel-vectra-opc-2-8-v6-tolk/268391829.html?ref=srp
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Tikakukac #87322 üzenetére
Kozelitsuk meg maskent, induljunk ki az en autombol. Vegig szakszervizben szervizelt 10k km-kent. Ment bele biztos a hordos GM-re keresztelt, altalad fosnak itelt olaj. En megtartom a jo szokast, megy bele tovabbra is igazolhatoan a GM-re keresztelt, altalad fosnak itelt olaj.
Ha emiatt lenne baja esszeru idon belul, szerinted nem jogaszkodnam meg jol a dolgot?
De ahogy irtam, hitvita. Neked a fuchs, nekem a GM, hdnaesznak a Hengst, nekem a Filtron
-
Tikakukac
titán
válasz
Magnum_ #87321 üzenetére
Rossz híreim vannak. A gyártó sem ezt tölti bele mikor megveszed a vrummvrummot.
A gyártó meg nem talált ki semmit. Ez is egy alapolaj egy olcsó adalék-csomaggal megtoldva, majd matricázva sajátra. Semmit több. Elég szép téteket raknának többen is arra, hogy megkapod ugyanezt pár alsóbb árfekvésben 1-2 másik brand alatt is
A tud és nem tud rész újabb érdekes fejezet. Vezérműláncot pölö nem tudtak rakni a blokkba. Innentől azért adnék esélyt, hogy az olaj sem úgy lett berendelve, hogy az a kocsinak legyen jó és ne a profitnak
-
Tikakukac
titán
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #87317 üzenetére
Biztos jol.
Meg en sem panaszkodom a 1.5tonnaval, pedig nem egy Ampera. De tipikus opel szivo motor, 3500rpm felett megindul (meg fogyaszt is, de azt leszarom).Hdanesz: az olaj kerdes mar kvazi hitvita, en gyari olaj parti vagyok, eddig akarmennyi opelhez erto szerelovel beszeltem, ok is ezen a velemenyen vannak, hogy gyari GM dexos2, es nem mellesleg arban is jo.
-
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #87315 üzenetére
Godollo. Bocs.
Ottani opel markakepviselet foglalkozik a tetovel. Felejtos.
[link] -
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #87313 üzenetére
Nagy kockazatot nem latok benne (meg ugy egyebkent a korabeli opelekben -astra, vectra, corsa, igy a tigraban sem). Nem kell megijedni, ha megmakkan a tetoben a kabel, ennyi. De nem szabad elvinni Gödre
-
-
Tikakukac
titán
válasz
hdanesz #87307 üzenetére
Dexos2 olaj kell bele. 10W-ket felejtsd el, csak 5w és 0w.
Márka ízlés szerint, opelforum-on van szép lista amiből tudsz válogatni. Én Fuchs-on vagyok, így eddig tetszik.
2 szűrő van. 1 a tankban, 1 a küszöb alatt. A küszöb alatti is cserés 5év vagy 60k km-t láttam a legtöbb helyen.Lég és porszűrő szinte mindegy, nagy diffi nincs köztük.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #87309 üzenetére
Gyanitom, ugyanazok a betegsegei lehetnek, mint az astra tt-nek: tetokabel es fogaskerek a tetoben. Van ra szaki, ha kellene.
Az 1.8 125le-s volt nekem anno a saab-ban es a 140es van a TT-ben. En jo motornak tartom (direkt 1.8ast kerestem TT-ben is).
Mas meglepi nem igazan lehet -
Van valakinek tapasztalata a Tigra TT-vel?
Néztem hogy ezekben is van 1.8/125 pacis kivitel , gondolom az ami a G & H Astrákban is meg lehető? Mert úgy rémlik az egyik legjobb motor.
Vagy tévedek? -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
13 éves, 1.4 Z14XEP motorral rendelkező G Astrába milyen olajat ajánlanátok? 148ezer km van a motorban.
10W 40? Illetve a márkája is érdekelne.
Ha jól sejtem, üzemanyagszűrőt nem kell cserélni mert a benzintartálynál van.
Olajszűrőnél a Hengst lesz a befutó. Légszűrő ill. pollenszűrő esetén melyiket érdemes venni?Köszönettel,
Dani -
mohabá 007
aktív tag
válasz
neversellit #87268 üzenetére
Az, hogy a válaszom mikor fogod elolvasni, csak tőled függ.
Ezt azért írom, mert a kérésed leírtad péntek du fél háromkor, de szombat este 23óra59-ig még csak meg se nézted, hogy kaptál e választ.Én meg megigértem, hogy szombaton válaszolok, ezért meg is teszem.
"…mi a véleményed mindkét kartervezeték(mind a pillangószelephez, mind az alapjárati ág szívósorba vezetett csövének) külön-külön lecsapatásáról…"
Én így csináltam meg, ezt láttam a legegyszerűbbnek, mivel így nem kell a vastag,vékony cső csatlakoztatásával cicózni.Alapjárati szűrőnek vettem egy gázolajszűrőt, vékony rézdróttal megtömködtem, + cső semmi nem kell. teszi a dolgát, lecsapat
Ha az alapjárati kartergáz csövét lehúzod a fojtószelepházról, szig szalaggal, ujjaddal lezárod a csatlakozó csőcsonkot, meggyőződhetsz róla, van e szüksége a motornak a visszavezetésre.Ugyanezt a vastag csőcsonkkal is.Nekem 4 éve működik a rendszer, de se a kartergázt, se a lecsapatott kartergázt nem hiányolja a motor.Lényeges működésbeli különbséget nem érzek, de már az előny, hogy ennyi idő után is patyolat a fojtószelepház, mivel az égéstérbe nem jut trutyi, így kevesebb a kokszosodás,,,stb.
"…Nem tudni azt sem, hogy (esetemben a Z10XEP) szelepfedélnek belső kartercsatornái valójában már magában a fedélben is közösítve vannak-e,…"
Ha figyelmesen megnézed a szelepfedelet, a választ is megkapod a kérdésedre.
"…vagy tudatosan a hengerfejből kilépő csatornák valamelyikéhez vannak hozzárendelve külön-külön…"
Biztos bennem van a hiba,de egyszerűen nem értem amit leírtál, bocs.
Túlbonyolítod az egészet. ( bolhából elefánt) Ha csinálsz egy lecsapatót, azzal semmiben nem teszel kárt, de minden kérdésedre választ kapsz.Ha mégse tetszik az eredeti állapot bármikor visszaállítható. „Puding próbája az evés”
Egy kis kedvcsinálónak:
Igy volt kiépítve, az első lecsapató rendszerem. ( azóta már 2-szer átépítve, módosítva)Kizárólag városi használat mellett többnyire koszos deszt víz volt a tartályba, a víz tetején úszkáltak [ilyen egybeállt olajos trutyik ]
A motornak nincs szüksége a kartergázra, benzingőzre, kipuf gázra, csak a szigorú környezetvédelmi normák miatt a lehető legtöbb károsanyagot visszavezetik, megetetik a motorral.
Engem a lecsapató meggyőzött,ezért marad, ki nem veszem
-
siletto
tag
Hali!
Úgy látszik, ahogy jönnek a hidegek, kezdenek megbolondulni az Opelek.
Ma életemben először otthagyott(egy időre) az F Astrám(X16SZR) az úton, pedig azt hittem, sosem fog erre sor kerülni.Elindultam reggel, előtte hagytam egy percet melegedni a járgányt, mentem jó 1. 5km-t vele, majd egy motorfékes enyhe lassulásnál Check Engine, olajnyomás, minden, leállt a motor. Újra indulni sem akart, csak nagy nehezen úgy, ha nyomtam a gázt, aminek az érzete is furcsa volt, mintha beesett volna. Elmentem így a legközelebbi biztonságos megállóhelyig, közben folyamatosan 3000-et pörgött a motor magától gáz nélkül, persze a sárga hibalámpa végig égett. Gondoltam biztos befagyott a gázbowden, megmozgattam a motortérben a végét.
Innentől kezdve szerencsésen eljutottam az utcánk elejéig, a sárga lámpa elaludt, az autó rendesen ment. Egy kereszteződésnél megállva az alapjárat leesett ilyen 400 körülre, megint előjött a Check Engine, a gázreakció is furcsa lett, de hazajutottam.
1405-ös hibakódot villogott ki, de azóta a lámpa is elaludt. Leszedtem az EGR-szelepet, megmozgattam, kiszedtem a dzsuvát belőle(volt benne), most hibátlan.Kell félnem, hogy megint otthagy?
-
neophyte79
tag
Sziasztok,
lenne egy C Corsa, 2001-es. Mit érdemes megnézni rajta, illetve mik a típushibák?
Köszönöm annak, aki pár szóban leírja nekem.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! 1TB WD Black SN750 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest