Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-21 14:26:45

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#87051) OPiiPO válasza dethroner (#87049) üzenetére


OPiiPO
addikt

ismerem az érzést, a másik családi kocsink az egy 2.0TDCi C-Max - na azt a szintet az 1.4T biztos nem hozza, habár tud iparkodni rendesen

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#87052) dethroner válasza OPiiPO (#87051) üzenetére


dethroner
veterán

Akkor legyen 1.6T, nem számít, csak ne kelljen kinyomni a szemét és ne kelljen folyamatosan a vörös tartományban forgatni a motort ha gyorsítani kell :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#87053) M3aN válasza dethroner (#87052) üzenetére


M3aN
senior tag

Igen, ez esetben ez kell neked, de a vegyes fogyasztás kollégák elmondása alapján 9l felett lesz, olykor közelebb a 10l-hez. Ezt is tudd azért.

(#87054) dethroner válasza M3aN (#87053) üzenetére


dethroner
veterán

Valami típushibára kell figyelni? Alkatrészárak mennyire húzósak, van mindenből utángyártott? Nagyon max 2,5 millió lenne rá, de jobb lenne 2-höz minél közelebb kihozni :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#87055) Gergőke88 válasza dethroner (#87054) üzenetére


Gergőke88
addikt

Ennyiért nem lesz 1.6t.
Normális 1.6 szivo is 2.7-ért tudtam venni tavaly (2012 évjárat).

(#87056) M3aN válasza dethroner (#87054) üzenetére


M3aN
senior tag

Kettőstömegű van benne, ennek cseréje jelentős. Váltója problémás (m32), fontos benne az olajcsere. Turbó miatt 10e km-es olajcsere periódus kötelező.
Ismerőstől az 1.4T-ről többet hallok, valamint nekem 1.6 szívó van, de az 1.4T alapján a fentiekre tudsz figyelni.
Ilyen kerettel szerintem 2011 környéki modellt találsz, amiben készülhetsz a 200e km-es nagyszervízre is. A teljesítményből adódóan pedig biztos hajtva volt, ezt is szem előtt kell tartani.
Helyedben a párod kicsit nyugalomra tanítanám és 1.4T-t keresnék. Az beéri 7,5l-el is, és lehet hajtva sem annyira volt.
Amúgy én az 1.6-on érzem hogy nehéz, bár nekem tetszik a motorja is, főleg hogy nem száguldozni akarok. Vannak korlátai, de én autópályán keveset megyek, ott van csak hogy 5-ösben emelkedőn nem indul meg a gázra jelentősen. Amúgy szépen forog, 2500 felett jön meg az ereje igazán. Nyomatékcsúcs ennek 4000, teljesítmény pedig 6000. Skálázva 8000-ig van. És ebben se kettőstömegű, se problémás váltó... :-) és 6,5l elég neki, hogy teljes legyen a skála.

(#87057) dethroner válasza Gergőke88 (#87055) üzenetére


dethroner
veterán

Jelenleg is van 2db a hahun :K

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#87058) dethroner válasza M3aN (#87056) üzenetére


dethroner
veterán

2 autó van (lesz is) a családban. Most a 350Nm lecserélése van tervben, nem dízelnek való a városi használat. Ezt 65Km/h-ig kötelező harmadikban járatni, szóval városban egy kínlódás neki. Fogyasztás végülis annyira mindegy már hogy 8 vagy 9 liter. 1,6 szívó az mennyi, 116 ló? Nem ragaszkodnék a feltöltőhöz, de vagy nagy lökettérfogat, vagy kisebb tömeg kéne ehhez az autóhoz ha szív. Szerintem, bár lehet vezetve más véleményem lenne. Picit még körbejárok más gyártókat is, pl Kia.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#87059) M3aN válasza dethroner (#87058) üzenetére


M3aN
senior tag

Igen, 116le.
Én egy hónapja vettem az autót, 2014-es és így volt 2,7m 2 garnitúra gumival, friss olajcserével és friss műszakival. Szerintem ne a kínálat alján keresgélj :)
Esetleg H Astra 1.8 benzin? :) Ritka mint a fehér holló, de könnyebb és jó a motorja nagyon. Ebből a jobb példány átírással kijön 2m-ból.

[ Szerkesztve ]

(#87060) Gergőke88 válasza dethroner (#87058) üzenetére


Gergőke88
addikt

Szerintem az 1.6 t varosban 10liter alatt nem fog megállni az biztos.

(#87061) amargo válasza dethroner (#87052) üzenetére


amargo
addikt

1.6T-m van vörös tartományban még nem volt alattam a motor és így is igen kellemesen mozgatja a kasztnit, két bringával a tetején fullra tömött csomagtartóval is (kombim van).

2.5-bol 1.6T nem lesz.
[link] fogyasztási adatok.

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#87062) dethroner


dethroner
veterán

Köszönöm, Urak :R Emésztgetem az olvasottakat és ha Astra lesz a döntés, jövök még hozzátok :K

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#87063) bim


bim
veterán

Üdv urak!
Amióta beálltak a hideg idők nagyon nehezen indul az F astránk. (c14nz) Az önindító teker jó sebességgel akár 8. indítózásra is. Merre induljak el a hibakereséssel? :F
Ha már akár pár percet is járt a motor utána már pöc-röf indul egész nap. Hidegen be be röffen de azonnal leáll. Ha elindul már egyenletes az alapjárat és semmi jele hogy nehezen indult be.

(#87064) bexinho23


bexinho23
őstag

Sziasztok!

Opel Corsa C 1.2
Szivargyújtó probléma

Az elmúlt fél évben 4x égett ki a szivargyújtó biztosítéka. Feltételezhetően a foglalat nem az igazi, eléggé megviselt. Hol tudok venni teljesen új, még nem használt aljzatot? Csak bontott alkatrészeket találtam eddig, de azok meg rizikósak, hogy mennyire kopottak...

(#87065) Tikakukac válasza bexinho23 (#87064) üzenetére


Tikakukac
titán

Nézd meg mivel lehet kompatibilis maga az aljzat és talán kapsz újat. De lehet már keresztet kell vetni erre, szóval bontós sem utolsó szempont. Olyat kell keresni, amiben nem használták sokat.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87066) hdanesz


hdanesz
senior tag

Sziasztok,

Vetnétek egy pillantást erre a Corsára?
A km valós. Ebből adódóan gondolom még nem volt vezérlés csere. Mennyire jellemző erre a motorra az olajfogyás?

(#87067) Gergőke88 válasza hdanesz (#87066) üzenetére


Gergőke88
addikt

Vezérlés csere nem csak kilométer függő...

(#87068) Tikakukac válasza hdanesz (#87066) üzenetére


Tikakukac
titán

Z12XEP van ebben is.

Innentől Z14XEP és Z12XEP kódokat pörgetheted gugliban. Kis lánc, kis szívósor, kis műanyag csöcs-törés ilyesmiket keresgethetsz, ezek benne vannak a pakliban.
Vezérlés elvben sosem cserés, gyakorlatban azért de. :B Bringaláncot fűztek fel az okos kollégák olajos feszítővel, a móka és szórakozás garantált :P

Gergőke88: Itt biztosan nem is, mivel gyártó szerint nem is kell cserélni soha :B

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87069) hdanesz válasza Tikakukac (#87068) üzenetére


hdanesz
senior tag

A francba. :D Pedig én egy megbízható motorral rendelkező autót keresnék. :C

(#87070) Tikakukac válasza hdanesz (#87069) üzenetére


Tikakukac
titán

182k van az itthoniban, ennél durvábban üzemeltetett autó kevés van. És sosem állt meg vagy lett olyan baja, amivel ne lehetett volna közlekedni.

Olyan motor nincs, aminek ne lenne szériahibája. Erre alapozva ne is keress autót. Mindben lesz. Mindben.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87071) stickermajom válasza molnarpeter (#87046) üzenetére


stickermajom
addikt

1.6-nál nem panaszkodnak LSPI-re a csoportokban, inkább a 150 lovas 1,4T a bajos.

(#87072) hdanesz válasza Tikakukac (#87070) üzenetére


hdanesz
senior tag

Én pont erre gondoltam amit a tiétekre írtál. Nem gond ha van baja,de ne maradjak az út szélén. Sajnos az előző autóm párszor megtette....

(#87073) beg válasza hdanesz (#87069) üzenetére


beg
veterán

Használt autónál mindig az internetes keresés meg az ismert típushibák, futott km a harmadrendű opciók kellenének hogy legyenek.
Az első kettőben a szervizelés/karbantartás és az eddigi üzemelés módja/személye kellene hogy álljon.
Sajnos ezt nagyon sokan figyelmen kívül hagyják.

Pl. Ismerek F astrát 450ezer km-el amit bármikor elfogadnék meg olyan D Corsát amit a mami víz és olaj nélkül használt félig kinyomott kuplunggal 7-24-ben.

[ Szerkesztve ]

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#87074) Tikakukac válasza hdanesz (#87072) üzenetére


Tikakukac
titán

Erre 100%-ot nem merek mondani. Ez így első tulajos autóként nyilván egyszerűbb. Ami baja van és cserés azokat már tudom, ami bajom nekem van vele az egy használt autós telepen szerintem gondolatként sem merül fel problémaként.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87075) hdanesz válasza Tikakukac (#87074) üzenetére


hdanesz
senior tag

Alaposan megszemlélem első körben. :) Már a km állást lekérdeztem, az alvázszámot is elkérem.
Ha minden stimmel, akkor megnézetem szerelővel is. Nekem az elég ha megmondja perpillanat nem lát nagy hibát.

@beg: Köszi neked is! Megnézem majd a szervízkönyvet, elvileg vezetett rendesen. Bár használtként...csak reménykedhetek benne, hogy tényleg úgy történtek a dolgok ahogy le vannak írva.

Az előző autómra 5hónap alatt elment 400ezer ft és utoljára ismét előjött egy olyan hibája amit már sok-sok pénzért javíttattam 3hónapja. Mindenki széttárta a kezét...és közölték,hogy motort, váltót ki....aztán jöhet a bogarászás. Ennek csak a munkadíja súlyos pénz lett volna és akkor még nem beszéltünk a szükséges alkatrészekről és beszerelésük áráról. + az 5hónapból másfelet szerelőnél volt vagy álló helyzetben töltött az udvaron.

Ezt szeretném csak elkerülni. :C

[ Szerkesztve ]

(#87076) Szada85 válasza beg (#87073) üzenetére


Szada85
aktív tag

"Az első kettőben a szervizelés/karbantartás és az eddigi üzemelés módja/személye kellene hogy álljon."

A szervizelést/karbantartást még csak-csak le tudod ellenörizni, már ha olyan volt a tulajdonosa, de itt bejön az a kérdés is, hogy egy 2.-3.-4. tulajtól vásárolt autónál milyen eséllyel lesz meg a szervizkönyv, vagy import autó esetén mennyit tudunk meg, de a második pontra miként fogsz tudni következtetni egy hirdetett autónál?
Magánszemélytöl véve persze lehet nézni a környezetet, illetve az eladót magát, az picike támpontot adhat (túl sokat nem hiszem) de pl. ha kereskedésböl veszed, akkor hogy állapítod meg, miként volt használva az az autó korábban?

(#87077) #41635072 válasza hdanesz (#87075) üzenetére


#41635072
törölt tag

Szabad tudni, hogy ez a rosszalkodó kocsi pontosan milyen típus volt? :)

(#87078) Szada85


Szada85
aktív tag

Hogy ne mondhassátok, hogy itt sose történik semmi, ma összevesztek a lovak a motortérben, aminek következtében az elülsö karámsoron csücsülők csúnya sírásba kezdtek: :U

(#87079) _seth_ válasza Szada85 (#87078) üzenetére


_seth_
veterán

Mi is történt pontosan? Nem néz ki jól :(

Segítség ;]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#87080) Szada85 válasza _seth_ (#87079) üzenetére


Szada85
aktív tag

Áhh, itt nem segít más, csak a piócás ember. :DDD

Az elsörendü vádlott a szelepfedéltömítés, tekintve, hogy friss olajfilm árulkodik ott. Tavaly márciusban volt cserélve, eddig bírta. Mondhatni típushiba, legalábbis gyakran elöfordul ennél a motornál.

Sebaj, volt indok ma a GSi-vel jönni melóba, a szomszédok legnagyobb örömére. ;] :DDD

(#87081) Luck Dragon válasza Szada85 (#87080) üzenetére

Mert tetszik a szomszédnak?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#87082) Szada85 válasza Luck Dragon (#87081) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem teljesen gyári kipufogórendszer van alatta, emiatt picit dörmögösebb a hangja, valamint a sportvezérmütengely miatt az alapjárata sem sima, és így ezek együtt elég sok hangot generálnak, föleg hidegen indítva.
Plusz, mivel mélygarázsból jövök fel, így egyrészt maga a garázs tere, majd a felhajtó melletti falak is felerösítík a brummogást. #nemtehetekrólakérem

(#87083) Luck Dragon válasza Szada85 (#87082) üzenetére

Értem. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#87084) hdanesz válasza Tikakukac (#87074) üzenetére


hdanesz
senior tag

Megnéztem az autót. A rádió nem szól. Vagyis, látni,hogy kiírja az adott állomás nevét...viszont hiába tekertem fel a hangerőt meg se nyekkent. Ami még érdekesebb, hogy a kijelzőn sem változott semmi. Tehát nem csak szimplán némák a hangszórók hanem nem is emeli a hangerőt a tekerő.

Van erre valami tippetek? Íme az autó.

(#87085) Tikakukac válasza hdanesz (#87084) üzenetére


Tikakukac
titán

Tulaj mit mondott rá? Gondolom ha annyira csilivili az a motortér meg minden más is, akkor erre is volt valami ötlete :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87086) hdanesz válasza Tikakukac (#87085) üzenetére


hdanesz
senior tag

Kereskedésben van. Emberünk szerint: csak valami csatlakozó lecsúszhatott. :D Ezzel elintézte.

De ami fura, hogy nem is jelzi a kijelzőn, hogy bármi történne a gomb tekerésekor...

(#87087) Tikakukac válasza hdanesz (#87086) üzenetére


Tikakukac
titán

Háááát hoooogyneee. Azok a csatik amik ott vannak igen combosak. Nekem rendszeresen fater széles csipeszes céges fogójával sikerül leszedni. Ami nem kispálya.

Semmi gond, a kiszedővillával kivenni 5 másodperc és ha le van csúszva akkor látjátok. Ha nem, akkor kamuzunk.hu újabb esete.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87088) Petyyyyy válasza hdanesz (#87066) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Pro
projektoros lámpák elöl
tuti füstösek hátul
jó kis CD30 fejes
korához képest normális fény, egy szolid polírt elbír, dehát fekete autó

Kontra
hova lettek a (gyári) szőnyegek? eléggé tiszta a padlószőnyeg, így gondolom volt benne
motortérben szilikon - ápol és eltakar, nem olyan nagy gond, de nálam már zörgeti a csengőt

A rádió tekerőgombja lehet hogy a digitklímás panelek középső gombjához hasonlóan fáradt meg. Első szakaszban nem reagál a gomb benyomására, másodikban már a tekerésre sem. Klímapanel esetén ez javítható, gondolom ezt is tudják orvosolni néhány mátyás ellenében. Csatlakozó nem csúszik le róla, egy bazi csoki van a hátuljában, két beakadó foggal az oldalakon.
Írják hogy nem volt sem törött, sem karambolos az autó, viszont a képeken nem találom a klíma matricáját. Lehet hogy ott van, de perpill nem látni - ez azért fontos mert kevesen veszik a fáradtságot egy törés után a matrica pótlására.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#87089) adorjant válasza Petyyyyy (#87088) üzenetére


adorjant
senior tag

Annyit még hozzátennék,hogy a tuti projektoros lámpákban néhány izzót tuti nem fog otthon kicserélni,mert nem lehet hozzáférni :DDD
Épkézláb autónak tűnik, de korából fakadóan nyilván lehet számítani pár dologra, ennek egy része látható,másik része nem :)

(#87090) vans?


vans?
őstag

sziasztok, segitseget szeretnek kerni.

van egy 2004-es 1,7DTI Merivam (75LE), amit szeretnek eladni, mert vettunk egy 10 evvel ujabb autot.

namost, egy vevo jelezte, hogy ez az auto lassu, nem ilyennek kene lennie. tenyleg nagyon rosszul gyorsul, padlozva sem dinamikus, de en ezzel egyutt eltem abban a 2,5 evben, amig hasznaltam. gyonyoru allapotban van, semmi baj nem lenne az eladassal, igy viszont..

a szerelom 2 evig szerelte, sosem jelzett ilyesmit, check engine nem vilagit, EGR volt tisztitva 1-2 eve rendesen. Opel szervizben volt 2 hetet az auto, nem tudtak erdemben mit kezdeni vele, sok penzt fizettem, de egyelore ott tartok, hogy "tenyleg lassu". A turbo onmagaban jo, tomitettseget nem talaltak sehol...

Hirdettem 200k-val olcsobban, mint szerettem volna (jelezve a dolgot), de 2-300 ezres ajanlatokkal hivtak fel, ugyhogy inkabb levettem a hirdetest.

Mit ajanlanatok? Van esetleg valakinek tapasztalata a gyengebb DTI motorral? Tudom, hogy nem kene erogepnek lennie, de tenyleg nagypapasan lehet kizarolag haladni vele.

Koszi barmilyen segitseget! :R

hábm bábm

(#87091) hdanesz válasza Petyyyyy (#87088) üzenetére


hdanesz
senior tag

Amikor ott voltam gumiszőnyegek voltak benne.
A képen pirossal jelölt részen nem a klíma matrica lenne látható? Csak kiégett a képen és nem látni a feliratokat.

Ami még feltűnt, hogy mindkét első ablak résnyire nyitva volt. Lehet én vagyok paranoiás...de remélem nem a párásodás vagy ázás miatt.

Még próbakör nem volt, de a motort beindítottuk. A láncos motor gondolom alapban hangosabb mint egy szíjas. Nem csörömpölt, de hangosabb volt mint egy szíjas motor.

(#87092) Tikakukac válasza vans? (#87090) üzenetére


Tikakukac
titán

Gondolom akkor nem kell mérőpad, mert tényleg atomgyenge.

Autódiagnoszta nem vagyok, de azért gondolom az alapokat csak ki tudták méricskélni. Ha nem megy, akkor valami nincs. Töltőnyomás, gázolaj ilyesmi.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87093) Petyyyyy válasza vans? (#87090) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Kezdem keresztemnek érezni, de nagy tisztelettel kérdezném volt-e tisztítva a szívósor?
Ha ott le van rakódva néhány marék jóféle koksz, az nagy mértékben ront az autó "jó kedvén", úgy gyorsul hogy sehogy. Nem drága mulatság, viszont eredményes.
hint

hdanesz - A pirossal jelölt részen egy olajszint figyelmeztetés van. Egy ne darálja le a kezed a ventillátor matrica kerestetik, illetve esetleg egy klímás.
Képminőségért bocsi, most erre futotta.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#87094) hdanesz válasza Petyyyyy (#87093) üzenetére


hdanesz
senior tag

Köszi! Ma megyek és megnézem.

(#87095) hdanesz válasza Petyyyyy (#87093) üzenetére


hdanesz
senior tag

Közben megnéztem több 2004-2005-ös évjáratú 1.2-es Corsa hirdetését és mindegyiknél egy matrica/tábla van a motortérben. Íme.

Kinagyítottam a képeket, nekem úgy tűnik minden info most már egy táblán van. Bár kiolvasni nem tudom. :D
Na, majd élőben megnézem mi van rajta pontosan.

(#87096) kisapa


kisapa
senior tag

Sziasztok! Most vettem egy 2009-es Astra H-t és szeretném kicserélni benne a gyári rádiót. Úgy hallottam, hogy sajnos ezekben már nincs a rádiónál egy gyújtáskapcsoló szál ami bekapcsolná a rádiót ha ráadom a gyújtást. Ezt meg lehet oldani valahogy? A villamossági szerelő is csak hápogott amikor elmentem hozzá.

(#87097) vans? válasza Petyyyyy (#87093) üzenetére


vans?
őstag

Bevallom nem is tudom, mi az a szivosor :DDD szerintem nem volt tisztitva, lehet, hogy elviszem egy normal szerelohoz (nem az Opelhez), hogy tisztitsak ki.

koszi!

hábm bábm

(#87098) Tikakukac válasza kisapa (#87096) üzenetére


Tikakukac
titán

A villamossági szerelő akkor mondjon le.

Továbbá szerintem semmit sem kell pluszban behúzkodni, simán átcserélik H-ban is a fejet, senki sem matat a biztitáblában meg relézget.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#87099) Gergőke88


Gergőke88
addikt

Akinek Astra J van állított már rajta ablakmosó fuvokat?
Ha igen, hogyan?
Elkezdett a tetőre spriccelni...

[ Szerkesztve ]

(#87100) kisapa válasza Tikakukac (#87098) üzenetére


kisapa
senior tag

Ez érdekes mert a autó hifi szerelő is azt mondta,hogy kellene egy gyújtás kapcsolószál a rádióhoz. Akkor ezek szerint Ő sem ért hozzá?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.