Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Áhh, francba.
Itt az első betét képe.
Akkor holnap a gumisnál kezdek. Ha nem változik semmi, akkor irány a futóműves/fékcentrum.
Köszi!
molnarpeter
nagyúr
Kerék centrír gépen, fék órával ellenőrizhető mivel csak lassítás közben jelentkezik, utóbbi felé gyanúzom, viszont első körben csinálnék pár fékezést ABS határon, hogy esetleges rozsda réteg vagy hasonló állás miatti cucc le tudjon kopni rendesen.
1stVikman
senior tag
Jelentem leszívtam fél litert, így kicsit a max alatt lett.
1 decit visszaöntöttem, azóta nem néztem a szintet.
Tin
Mea culpa
Csekkoltam a könyvet, valóban "betriebswarm", üzemmeleg állapotban kell vízszintes talajra állni és pár perc után ellenőrizni a szintet. Nem tudom miért hideg motorra emlékeztem.
Rasotamas
Lidl-s pumpa szépen kiszippantja a többlet olajat, de komplett cserénél nem vagyok biztos, hogy mindent ki tud annyira szívni, mintha rendesen leengednéd.
De a lényeg, hogy működik.
MÁS
Ugye írtam már párszor, hogy ráz a kocsi magasabb tempónál.
Ki lett cserélve az összes féltengely.
Azt hittem minden ok, de pálya tempónál (120-140, feljebb nem nyomtam) ugyanúgy vagy még jobban ráz.
Merre tovább?
Csapágyat mondta a szerelő következő lépésben, meg akkor már dobjuk le a komplett első féket, tárcsástól, betétestől.
Ezzel az a bajom, hogy azért találgatásra nincs kedvem pár száz eurót belenyomni megint a kocsiba, hogy hátha...
Ötlet?
Rendben. Úgyis kb. 10km-t teszek meg a gumis műhelyig....ráadásul országúton, így ha a forgalom engedi, akkor fékezek pár erősebbet.
Köszi!
yodamester10
őstag
Nekem a 25 ezer km után hullámos lett a Brembo tárcsám elől anno és kb 100-110 környéki fékezésnél rázott nagyon a kormány.Szemmel nem látható de hullámos lett,többet se veszek csak Ate.Amúgy jó csíkos a tárcsa felfekszik rendesen a betét?
grizlisandor
addikt
Nem szállszakadt valamelyik gumid?
Mert nekem múltkor arra tippeltek, de nem az volt végül a baj, hanem az egyik acélfelnim kapott egy kisebb ütést, helyreigazították és utána megszűnt a rázás.
MunezXBK
nagyúr
Nem, szvsz az is félre van kopva.
Qru
MODERÁTOR
Azért emlékeztél rá, mert régen az volt a bevett szokás.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Igen ha sokat áll egy helyben az autó akkor a gumi szálai meg tudnak nyúlni úgy, hogy rázni fog aztán. Nagyon sok OT/hobbi autónál előjön amik akár hónapokat is állnak egy helyben.
Ettől függetlenül a tünetek inkább a fékre utalnak, mert ha a gumi lenne rossz akkor azt nem csak fékezéskor kéne érezned, hanem nagyobb tempónál is.
#nincsbennetarcsi
kazsolt
tag
Sziasztok
Nemrég volt cserélve az automban kinyomócsapágy, nyomólap, és tárcsa. Légtelenítettük is a normál pumpálásos módon a kuplungot vagy 3 alkalommal mert 3-5nap után reggel félig bent volt a pedál. Azóta eltelt 2 hét és hibátlan volt egészen máig. Menet közben félig bent maradt a kuplung pedálom. Arra gondoltam, lehet hülyeség, Létezik hogy az ABS-kockától jön a levegő?
Légtelenítésnél habos buborékos olaj jött ki.
Qru
MODERÁTOR
Nem, mert a fék és kuplung külön van teljesen. Próbáljátok meg légteleníteni újra.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
Erre a sok állásra megoldás lehet, ha gurul az autó 2-3 hetente 2-300 métert?
Illetve ha kissé túlfújják a gumit? Csak arra gondolok, hogy a csomag nélküli kevés utas helyett a teljes létszám+sok csomag terhelésre fújják a gumit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
(#190463) molnarpeter válasza macilaci78 (#190462) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Inkább felbakolni szokás szerintem. Mondjuk részemről inkább autóhoz előírt vagy gumi által megengedett max nyomáson hagynám ahogy van
[ Szerkesztve ]
kazsolt
tag
Meglesz! Ha nem lesz jó csak neki kell állni keresgélni merre van a hiba. Merre érdemes elsőnek ? (mikor aposom fiatjanak a felső munkahenger szarta el magát, akkor az minden nap reggel beesett pedállal várta) Furcsálom, hogy 2hétig jo volt és most megint elő jött.
1stVikman
senior tag
Nem hiszem.
Nyári gumi alufelnin enyhén rázott.
Majd jött a tél, téli gumi alufelni, kicsit erősebb rázás.
Centírozás, rázás maradt.
Unokaöcsémmel csere komplett szett, téli gumi acélfelni, rázás maradt.
Nála enyém jó volt.
Azt mondták féltengely.
Hogy ne kelljen totózni, kicseréltettem mind a négyet.
Még mindig ráz...
Olyan 110-től kezdődik jobban érezhetően, 150-nél már zavaró.
Gázt adva erősebben, üresben gurulva talán enyhébben.
Tegnap menet közben még a motort is leállítottam, rázás maradt.
Most tankoltam tele.
Már ott vagyok, hogy a klasszikus módszert választom.
Leszív, ráönt, meggyújt.
Közben megjártam a szerelőt. De előtte ahogy korábban tanácsolta valaki, ráfékeztem pár erőteljesebbet. Aztán kimentem országútra megfuttatni és kipróbáltam olyasmi fékezést mint aminél tegnap előjött a tünet először. És most már semmi.
Nem morog, nem ráz. Érdekes. A szerelő is azt mondta, hogy az első fékbetét okés, a tárcsának már kezd némi válla lenni, a hátsóknál pedig épp fordítva van, a betét kezd már a vége felé járni (de még használható) és a tárcsa van jó állapotban.
Elviszem még azért kimondott fékspecialista céghez, mérjék meg a fékhatást meg ilyesmit. Inkább két vélemény mint egy. A fékkel nem szeretnék szórakozni, főleg egy majd' másfél tonnás autó esetében.
Qru
MODERÁTOR
Magyarul megvasaltad a féket. Ha nagyon enyhe a tárcsában a hullám akkor az helyre teszi. Amíg komolyabb terhelést nem kap nem is fog visszajönni. Ha lassan cserés lesz amúgy is akkor használd így és kész.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Bakolás a legjobb. Ha nincs rá mód akkor maxra felfújni a kereket és/vagy az is jó ha picit arrébb tolod. A lényeg, hogy tartósan ne ugyanazon a ponton érje a terhelés a gumit. Tehát egy 1/4-1/2 kerékfordulat elég.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
Teremgarázs, ha csak 20 centivel előrébb tolom, már útban lesz valakinek.
Néha úgyis megyek vele 1 kört a garázson belül.
Légrugós, mire ezt felemelem a bakra... Bár van egy krokodilemelőm és egy olajemelőm is, de nincs türelmem hozzá.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Qru
MODERÁTOR
Akkor nem nagy a játéktér. Ha tolod akkor jó, nem valószínű, hogy amikor visszateszed a kör után akkor pontosan ugyanoda essen a súlypont ahova előtte. Beindítani nincs értelme, egyrészt több áramot veszel ki az akksiból mint amennyit visszatölt a generátor (bár ha van ott okostöltő akkor nem lényeg), másrészt nagyon hamar felsavasodik a motorban az olaj és a kipufogóban is megáll a pára/víz és hamarabb átrohad.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
A flottából visszajött autók is néha álltak pár hónapot, míg akadt vevő, ott is megjelent némi korrózió a tárcsákon - néha kivittem az ilyeneket, lefékezni a rozsdát, nameg hadd járjon kicsit. Csak mert írtad, hogy állt ez a kocsi is huzamosabb ideig
Ez is flottás volt.
Krétával meg kell jelölni a kerekeket hogy hogy álltak és ha véletlen pont ugyanúgy állna vissza menni kell még egy kört
Csak mi van ha 3 máshogy áll egy meg ugyanúgy? Aztán mész még egy kört erre már 2 áll ugyanúgy
https://tinyurl.com/rasoapro
_NCT
őstag
Sziasztok!
Jól tudom, hogy Skoda Octavia 3 1.4 TSI (2015 június előtt) még csatolt lengőkaros a hátsó futómű és csak az 1.8 TSI-ben van multilink? Gondolom így a hátsó futómű nem is állítható.
Qru
MODERÁTOR
Krokival megemeled és kézzel átforgatod. És akkor még tologatni sem kell a kocsit.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
Automata, 2 tonnás autó. Nem tolom.
Van egy Lidl-ös töltő egy zárhatóm garázsban ugyanabban az épületben, oda szoktam átállni tölteni. Sajnos a teremgarázsban csak 1 közös konnektor van, 30 méterre a kocsitól és ez még csak légvonal. Nem tudom 1-2 napra lenyúlni, mire az 5A-es töltő a 100 Ah-s akkut feltölti.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Qru
MODERÁTOR
Akkor el kell adni azt a kocsit inkább olyannak aki használja is.
#nincsbennetarcsi
macilaci78
nagyúr
A tulajdonos árat illető elképzelése alapján azt mondanám, hogy csak árulni szeretné, nem eladni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Qru
MODERÁTOR
Óó, ismerem ezt. Haver családi nyomásra ugyanígy "árulja" már több mint egy éve a kocsit.
#nincsbennetarcsi
1stVikman
senior tag
Uraim!
Tipp, hogy merre tovább?
Vagy cseréljem a csapágyakat, első komplett fékeket is?
Ami fura volt, hogy nagy tempónál gázadásra jobban remegett. És megkockáztatom, hogy jobban, mint féltengelyek cseréje előtt.
molnarpeter
nagyúr
Valamikor olvastam szilent miatti remegésről is talán Octavia vonalon, de pl az olaszban nekem úgy tűnik, hogy váltó csapágy is közre játszhat, plusz féltengely köztes csapágy is. Utóbbi nyilván más konstrukció, de azért akadhat hasonlóság
BK87
senior tag
Sziasztok. Van egy 2009-es facelift Seat Altea 1.8 tsi autóm, amiben olajat szeretnék cserélni. Jelenleg 5w-30-as olaj van benne, amit eléggé eszik sajnos, és több helyen ajánlják bele az 5w-40-es olajat, mivel az csökkentené állítólag az olajfogyasztást. Nektek mi a véleményetek, tehetek bele 5w-40-es olajat, és ha igen, milyet ajánlanátok. Esetleg van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Előre is köszönöm.
rbalint88
addikt
1.8tsi-nel nem a masik olaj lesz a megoldas
BK87
senior tag
Igen tudom, hogy ezek a motorok ilyenek sajnos, a vezérlést már cseréltettem, maradt az olajfogyasztás. Jelenleg 135 000 km van az autóban. Akkor maradjon inkább a 30-as olaj?
Motor felújítás kell nem vezérlés csere.
vzsryl
nagyúr
Milyen mértékű az olajfogyasztás?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Primary92
senior tag
Mit érdemes tudni a 2.8 30v B5.5 Passatokról? Mennyire problémás motor, mennyit eszik? 131 lovas 4motion PD-hez képest hogy megy a mindennapokban?
papg79
tag
Sziasztok!
Van lehetőség a Kauffernél kicserélni egy ternméket? Az történt, hogy rendeltem Contitech vezérlés szettet a Sharanba, de a szerelőm at mondta, hogy azt nem rakja be, mert románok gyártják, és tök szar, cseréljem ki INA-ra, mert ő nem vállalja a felelősséget, ha elszakad. Hogyan tudnám kicserélni? Cserélt már valaki náluk valamit? Köszönöm előre is a válaszokat!
BK87
senior tag
1 liter kb 1000-1200 kilométerenként, szóval elég jelentős sajnos. Vezérlés csere azért kellett, mert tavaj áttugrott, de szerencsére nem verődtek össze a szelepek, meg a dugattyúk, mert csak egyet ugrott a lánc. Márkaszervizben javították, ott azt mondták, hogy nem lett komolyabb baja a motornak. Említettem nekik a nagyobb olajfogyasztást is, de azt javasolták, ha még a mostaninál nagyobb fogyasztást tapasztalok, csak akkor érdemes felújítani a motort, mert rettentően drága lenne.
vzsryl
nagyúr
Ha márkaszervizben cseréltetted a vezérlést, akkor vidd el független szervizbe/szerelőhöz, és kb hasonló áron felújítják a motort. Véletlenül se márkaszervizbe vidd emiatt, mert az kb. GTK.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
K Norbi
addikt
Isten ments, 10W40 et neki. De van 15W is
És használt autó
[ Szerkesztve ]
BK87
senior tag
Igen, én sem akartam márkaszervizbe vinni, de kénytelen voltam ott javíttatni, mert sehol nem vállalták a cserét, mert arra hivatkoztak, hogy nagyon nehéz pontosan beállítani, sajnos nem volt más választásom, egy hónapig állt a garázsban az autó, mire elhatároztam magam a márkaszerviz mellett. Szlovákiából vagyok, és itt 900 euró volt a csere.
molnarpeter
nagyúr
14 napon belül sima ügy, de amúgy rendesek szoktak lenni, egy telefont megér
papg79
tag
Szia, köszönöm, holnap majd felhívom őket.
rbalint88
addikt
Problemairol annyira reszletesen nem tudok, de mivel mindenbol sok van benne, ezert draga minden olajcseretol picit is komolyabb mutet.
Fogyasztas Bp-n 15+, automata es 4motion +1-1 liter.
Porgetni kell a meneshez, alacsony fordulaton a pdtdi erosebbnek fog erzodni.
Hobbiautonak jobb a W8, napi hasznalosnak az 1.8T
Primary92
senior tag
Napi használóat keresek. A sejtésem az volt, hogy amit megszórom megspórolok dízel fogyasztásán, abból kijön a bonyolultabb dolgok javítása is. A magas fogyasztás és drága fenntartást nem választanám családi autónak.
Azt hiszem, akkor nem 2.8 V6-ot keresem. Alapvetően ettől fiatalabbat keresek, csak a B6-tól sokkal jobban félek.
Hobbinak biztos nem egy B5 Passatot választanék, inkább egy valami 5 hengeres 4 karikásat, de ez most úgysem aktuális.
Qru
MODERÁTOR
B6 Passat CR TDI elég megbízható, nekünk is az volt nem volt rossz autó. Bár a B5.5 1.8T-t jobban szerettem az tény.
#nincsbennetarcsi
bul07
nagyúr
Simán vissza tudod küldeni
Nekem garanciás dolgom volt velük, jött üzemanyagszűrő, hibás volt sérült, hívtam őket küldték az újat futár vitte a régit, ez a szűrő is hibás volt, megint telefon majd e-mailbe egyeztettés mert már nem ettől a gyártótól kértem és ráfizettem pár száz forintot, így harmadik lett a jó, amit amúgy ideje lenne berakni mert pont most lesz két éve hogy cseréltem([link])
És harmadik esetnél se éreztem a telefonba meny az anyádba hozzáállást, pedig számítottam rá
Itt írtam róla kép is van
Kérdez rá hogy nem e lehetne úgy hogy küldik az inát, és a futár viszi a Contitech-et, az árba meg beleszámítják ha meg több járna vissza akkor utalás, vagy ha visszaért a Contitech akkor utalják vissza az árát
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Primary92
senior tag
A CR TDI-ben má nincs az inbusztengelyes probléma? Hallottam fokozott rozsdásodási hajlamról is, van valóság alapja? Nyilván nem új autót készülök venni, de manapság nem nagyon van megfizethető lakatos.