Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Megtörténhet, de ha ez megesne, akkor is be lehet indítani...elküldtem privátba, nem akarok itt tippeket adni.
Akár a zárszerkezet része is akadhat, csak akkor derül ki, ha leveszik az elektromos részt. Ha akkor könnyen elfrdul a kulcs, akkor az elektromos dió a ludas, ha akkor is akad, akkor mechanikus zárszerkezet probléma.
[ Szerkesztve ]
Köszi
Nekem érzésre inkább mechanikus dolognak tűnik, mintha valami plusz vacak lenne benne, amit a rángatással félre tudok kotorni.
Okozhat gondot sajnos, de ha tudod mit kell bizirgálni , akkor el fog az indulni még jó pár alkalommal.
Elkéstem
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
Széthullhatott a zár is, az is kivehető.
Extremex
tag
Sziasztok!
Audi a6 2002.11.havi.2.5tdi 120kw-os autóról kérdeznék.
A klímát szeretném kikapcsolni.Nincs rajta off gomb,mivel lehetne kikapcsolni ú gy hogy csak a fűtés menjen klíma kompresszor nélkül?
[ Szerkesztve ]
ECON gomb.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
K Norbi
addikt
Vagy Turbo Boost
Extremex
tag
Köszi,ha világít akkor van kikapcsolva a klíma,vagy akkor be?
[ Szerkesztve ]
Amikor az AUTO gombot megnyomod, akkor az ECONnak ki kell aludnia (csak a piros háttér). Ebből következik, hogy ha az ECON világít akkor nem kellene mennie a kompresszornak. Természetesen van olyan lehetőség hogy az AUTO és az ECON egyszerre világít, de akkor csak a kinti levegő és motorhő keverékével játszik a beállított hőmérsékletet tartandó.
Sokat nem járasd kompresszor nélkül, mert árt neki.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
"Sokat nem járasd kompresszor nélkül, mert árt neki."
Mármint ne járassam sokat úgy, hogy az AUTO és az ECON is világít? Nekem szinte mindig úgy megy
A klímakompresszor kenését a gázban porított olaj oldja meg. Ha sokáig nincs használva szimplán berohad és akkor csere
Arról nem is beszélve h ilyenkor télen a páralecsapódást rendesen csak a klíma tudja leszedni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Havonta el szoktam indítani, nyáron megy ha nem kabriózunk, de amúgy nem használom, csak ahogy mondod, a pára induláskori leszedésére, viszont ez így egyben mondjuk a teljes üzemidő harmada-negyede, amúgy econ/auto.
Azt nem tudom hogy mi a járatás minimuma, de én is úgy használom ahogy te. Nem bírom már a klímát, vénségemre
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
[HUN]Dani
őstag
Sziasztok!
Úgy néz ki beállt a turbóm a sok lerakódott koromtól - szerelő(pék) szerint -. Én hajtottam rendesen, szóval gondolom ez még az előző hölgyike miatt lehet, aztán kitudja. Leveszik, kitisztítják, vissza, vagy vegyek inkább egy felújítottat? Passat b5 AFN
Jelenség egyébként: Erőtlen gyenge az autó, padlógáz adásra sem ugrik sehova. Gondolom nem csak a turbóban lerakódott korom lehet az oka.. Valami olyasmit magyarázott, hogy megpróbálta megmozgatni a geometriát aztán az állt be a sok koromtól.. mondom oké..
[ Szerkesztve ]
magyarsrac
grizlisandor
addikt
Az szuper, köszi!
(#146726) focvis:
Köszi, igen mondta ismerős, hogy nézzek inkább kínából/bontóból és 5k körül itt helyben is betanítják.
A multikormány lenne perverzióm, de lemondok róla ideiglenesen, hogy autó legyen.
Mágus2
Közösségépítő
Neked mind1. Állandóan megy a kompresszor.
Gyártási év függő ?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Akkor azért nyiffan meg a kortársakéban mindig
Extremex
tag
Minek árt,minek lesz baja?
Akkor auto-ra rakom az a legjobb megoldás?
Csak azért kérdezem mert még nem volt klímás autóm.
Fogyasztás megnő ha auto-n hagyom?
zsolt19900
őstag
én azt tudom ehhez véleményezni, hogy én 2-3 hetente bekapcsolom, hogy átjárja a kenőanyag a rendszert stb. a fogyasztás (mármint amit kiír) érdekes, mivel amikor rákapcsolom és bekapcsolódik a kompresszor is a körbe, akkor néha kedvezőbb fogyasztásra kezd el lemászni a kiírás, mint ami addig volt
nem tulajdonítok neki nagyobb jelentőséget és a válaszom -nekem legalábbis- a fogyasztásos kérdésedre: valamennyire biztos, hogy nő, mivel általában klíma használatakor nőni szokott a fogyasztás
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Mágus2
Közösségépítő
Modelltől is függ, de jellemzően 2005 utániakban . G5, Mk2, octavia, Leon2, Passat B6-tól... mind egy platform, ahol már nem mágneskuplungos a klíma, hanem állandóan forog, csak egy szelep van a kompin, amivel kapcsolja, hogy sürítsen is.
Ezért írtam, hogy akinek ilyen fajta klímája van, cseréltessen benne töltetet, akkor is, ha egyébként nincs velel baj, mert a töltet része az olaj, ami a kompresszort keni.
Én is cseréltettem az éven, pedig nem volt vele gond. 550g volt benne, annyi is ment vissza, de új töltet, új olajjal.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/ph_s_skoda_vw_audi_seat_club/hsz_146761-146761.html Igen minden fogyasztó ami a generátorról szerzi az áramot vagy a meghajtásról az energiát, növeli a fogyasztást.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
t.kristof
senior tag
A sok tatás tempótól képes lekormolódni a geo. Szvsz ha nem lóg a turbó tengelye és nincs szétkopva a két kerék nem muszáj új turbo, egy alapos tisztítás elég..de ha leveszi a szerelő majd csak megtudja mondani, hogy érdemes-e azzal a turbóval foglalkozni, vagy kuka. Egy tisztítás olcsóbb mint egy másikat venni, én azzal kezdeném.
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
molnarpeter
nagyúr
Köss 2m-ra [link]
(#146775) Speeedfire válasza molnarpeter (#146774) üzenetére
Speeedfire
nagyúr
Ugyan ez van nekem, eddig szerencsére nem kellett tesztelni, hogy milyen a cég.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Ez most azért kicsit idegesít... Mondom viccből kalkuláltatok egyet magamnak.
Nem elég h kötelező játszani (megadni minden marhának az adataimat amit továbbértékesítenek majd ha akarom ha nem, de rendszám alapján minden adatot ki is töltött a kalkulációhoz
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
#89874944
törölt tag
Én töltettem klímát a tehénben, de az olajat nem szívták le, maradt a régi. Mondtam, hogy cseréljék az olajat is, azt mondta csak kompresszor cserénél csinálják. Vigyem másik helyre ahol képesek az olajat is lecserélni?
[ Szerkesztve ]
havri1
félisten
Jó, hogy előkerült ez a téma, engem is érdekelt, sose voltam tisztában ezzel pontosan. Tavasszal én is megcsinálom a cserét, jobb a békesség.
havri
Mágus2
Közösségépítő
A klíma töltő gép keveri az olajat a médiumhoz, nem lehet külön cserélni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Persze mert megvárja amíg az elégtelen kenéstől megmakkan a kompi amiért egy zsák pénzt legombol majd rólad. Nekem is ezt tolták, hogy jól hűt nem kell benne cserélni a gázt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
havri1
félisten
Ez biztos, mindegyik kompresszorra így van? Egyik szerelő a b5.5-nél azt mondta, hogy annál töltöttek rá külön, mert teljesen száraz volt, és állítólag van nívó is ahol lehet ellenőrizni. Őszintén mondom, én el se láttam odáig, olyan mélyen volt, nem láttam semmit.
Most a B7-ben még nem is néztem. Ebben akkor már a gázzal együtt lehet? Köszönöm
havri
Nívópálca egy gázos túlnyomás rendszerben? Oké én nagyon messze vagyok a mérnöktől (IS többek között), de még csak nem is hallottam ilyenről eddig.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
havri1
félisten
Nem nívó, valami szint ellenőrző nyílás.
Úgy tudom elképzelni, mint a zsiguli diffijénél, ha egyáltalán van.
[ Szerkesztve ]
havri
El is küldte a kocsit a szerelőm egy zárlakatoshoz. Elsőre csak néztem de logikus.
BigBlackDog
veterán
+ bitpork: Én is így tudom.
Ha már itt tartunk. 2.5 V6 TDI-t elvileg -egyik tábor szerint- nem szabad venni. Kérdés, hogy minden VAGba, amibe ilyen motor van, ugyanolyan "veszélyes". Pl. Superb, illetve a Passat 2.5 V6 TDI-je is kerülendő?
MunezXBK
nagyúr
Ugyanazok a motorok.
Szabad venni, csak érteni kell hozzá.
Mágus2
Közösségépítő
A B-vel kezdődő motorkódokat szabad belőle.
#89874944
törölt tag
Olajat a médiumhoz? Vagyis a klímagázhoz? Tehát a klímagázba van az olaj belespriccelve? Nincs külön elszeparálva a gáz az olajtól?
Mágus2
Közösségépítő
Nincs. Azoknál a kompresszoroknál, ahol nincs mágneskuplung, hanem mindig forognak, a klímtöltet bizonyos mennyiségben olaj. Ott rontják el az emberek, hogy ezt nem cserélik, amíg megy a klíma. Mikor meg beáll, már késő. Nincs rá tudtomal csere intervallum, de prevencióból 2-3 évente le kell csapoltatni a klíma tartalmát és feltöltetni új anyaggal, akkor cserélődik az olaj is. A klímagép tudja, melyik típusnál mennyi olajat kell keverni a cucchoz.
B5.5 passat pont mágneskuplungos, de abban is aklíma töltettel van az olaj, csak az többet bír, mert csak akkor forog, amikor ténylegesn hűt, egyébként a szíjtárcsája elforog a szabadonfutón, a kompresszor áll.
Ez is veszélyes, mert berohad.
[ Szerkesztve ]
havri1
félisten
Tehát esetemben akkor mindig használni az AC-t, ha kell ha nem, had kenje. És mielőbb lecserélni a teljes töltetet.
Ha jól láttam a szakinál, a gép beállítás után leszívja, vákumolja, majd visszatölti. Minden esetben újat tölt rá, vagy a sajátját? Olaj miatt kérdezem természetesen
havri
Mágus2
Közösségépítő
Nem kell állandóan használni, úgy is keni csak néha napján cserélni a töltetet. Esetemben 28 euró volt a csere, és kb 50 percig tartott. Leszívja a gép vákuumal, nyomáspróbázza, és visszatölti az új töltetet.
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
Ha tisztában lennèl azzal, hogy egy vasdarab 1000km-en nem kopik fossá, hacsak nem volt kopott. Annyit kis túlzással olaj nèlkül is kibírna függetlenül az olaj szabványoktól. Ez a másik vèglet, mikor valaki ennyire bemagyaráz valamit magának, mintha csiperkèt enne! Azèrt ilyen gyorsan nem hat egyik olaj sem, kopni sem kopik ilyen gyorsan, csak teleszart, elhasznált olajtól, de attól sem 1000km alatt!
Mágus2
Közösségépítő
Biztos rátett egy lapáttal az olaj is, meg az elsőző gazdik gondoskodása is. A PD motorban sokat kap a vezérműtengely, padlógázon a 2000 bar, amit előállít a PD-ben a pumpa, egy görgőn keresztül a tengelyt nyomja, miközben forogni próbál. Szerinted ez mennyire terheli meg a tengelyt és mennyire magas követelményt támaszt a kenési rendszernek?
molnarpeter
nagyúr
B-seknél a vezérmű javított, és az adagoló maradt VP44?
Mágus2
Közösségépítő
Ja. A tengelyek már nem lekvárból vannak.
BigBlackDog
veterán
Még egy kérdés gondolom a Skodánál (Octavia, Superb) is kerülendő a 2.0 PD, igaz? Eddig mintha csak a Tourannál, illetve Audinál találkoztam volna ajánlott 2.0 PD TDI-vel.
diablo1984
veterán
De azèrt 1000km alatt akkor sem kopik el. Max ha olaj helyett homokot önt bele....
Mágus2
Közösségépítő
Octavia kereszt motoros, abból volt BKD, a superb hosszmotoros, abból mindegyik 2.0PD tabu.
Biztosan nem vennék 10+ éves 2.0 PD-t most már egyikből sem, annyira megy le a CR ára, hogy kicsit hozzádobsz és értelmes motorral is kapható már.
A PD-kbe mára már 400k km van, ha mást is mutat az óra, akkor is.
[ Szerkesztve ]
Skacok!
Egy hozzáértő mondja meg plíz, hogy ez AGM-es akku vagy sem. Köszönöm!
[kép]
A Lidlis töltőmön van AGM program, olyankor 14,4 helyett 14,7 Volttal tölt; az autó használatija ellenben azt írja, hogy kíméletes módon szabad csak tölteni az akkumulátort, ehhez szakszervizt javasol.
Szerk: nincs baja, csak prevenció.
Sehol nincs ráírva, hogy AGM, pedig az rémlett, az autó start-stopos.
[ Szerkesztve ]