Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#56351) Lauda válasza diablo1984 (#56349) üzenetére


Lauda
félisten

Igy van! Itt az en toltom, illetve faterral kozos:

Nezzetek meg mennyibe kerul. :D Rakerestem most, 11kg, nem veletlen. Ahol dolgoztunk oda vettuk cegnek aztan megszunt a kft es rajtunk maradt, nem loptuk mielott valakinek eszebe jutna. Tokeletesen uzemel a mai napig. :K

(#56352) Declare válasza Markizmark (#56347) üzenetére


Declare
őstag

Nekem is egyböl a Blöff ugrott be, meg Borisz :D

(#56349) diablo1984 : Az a CTEK, amit linkeltem sz is tök könnyü es megis a legjobb töltök között tartjak szamon, amennyire en lattam. Nekem be van dobva a csomiba mindig...pici, könnyü, ellenallo :)

(#56353) _seth_ válasza diablo1984 (#56345) üzenetére


_seth_
veterán

Haladj a korral :)

Teljesen rendben van a kis lidl töltő, faterom zselés akkuit is tölti (jobban mint a gyári töltő!), 44-72Ah között már több akkut feltöltöttem vele. Ez pl túlfeszt nem ad az akkunak mint a többi 5-6e forintos trafós kínai vacak, annyi feszt ad pontosan amennyi az akkunak az adott töltési fázisban szükséges.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#56354) sziku69 válasza F_Gergely (#56346) üzenetére


sziku69
senior tag

Ma az iparban például, már nagyon elterjedtek az inverteres hegesztő gépek. Azokban sincs trafó, ami a súlyt képviseli. Nekem már vagy 8 éve üzemel egy inverteres kis hegesztő gép. 3 kg az egész. 140A. Szóval ez az új technika. Megbízhatóak, könnyűek, és nagyon mobilisek. :)

Van egy több tekercses co gépem is. Az van alaphangon egy mázsa. Van benne aksi töltő, co, bikázó, meg elektródás hegesztési funkció. Már vagy 30 éves. Csak takarítani kellett eddig a belsejét, meg egyszer át lett festve, mert már csúnya volt. :) De a kerekein is nehéz odébb húzni. Ez az ára. :D

Emlékszem még a Hetrás időszakra. Kb. ugyanennyit tudott teljesítményben, de ketten lépcsőztünk vele, amikor korlátokat szereltünk anno. Most meg feldobom a vállamra, és futok fel vele a létrán. :DDD

Amúgy már a kínaiak is egyre megbízhatóbb cuccokat csinálnak.

Szóval nem kell félni ennyire ezektől az új cuccoktól.

(#56355) _seth_ válasza Declare (#56352) üzenetére


_seth_
veterán

Nekem is mindig bent van a csomagtartóban, praktikus lenne ha menne szivargyújtós 220V adapterrel... feltölthetné önmagát az akku :D ;]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#56356) Vedro


Vedro
tag

Üdv, akit esetleg érdekel led izzó írjon priviben (azért spameltem ide, mert nekem régi Astrában van és nagyon jól világít). Vannak képeim, összehasonlítva GE izzóval.

[ Szerkesztve ]

HTC Touch Diamond -> HTC Legend -> Google Nexus -> Samsung Galaxy S -> Acer CloudMobile S500 -> Motorola Moto G-> Google Nexus 4->Wileyfox Swift

(#56357) sziku69 válasza sziku69 (#56354) üzenetére


sziku69
senior tag

Na, ezen van aksitöltő is :D

[ Szerkesztve ]

(#56358) diablo1984 válasza sziku69 (#56357) üzenetére


diablo1984
veterán

faternak is hegesztőtrafó és akkutöltő is, hát voltam már 15 éves, mire egymagam odébb tudtam tenni(nincs rajta kerék, csak felemeled és odébb teszed kategória, csak van van 40kg, ha nem több! :DDD

(#56359) Declare válasza _seth_ (#56355) üzenetére


Declare
őstag

Igen es a kipufogobol kifolyo viz a tankba visszavezetve, ujra üzemanyagkent müködne :D mondjuk van mar ilyen hidrocellas kocsi asszem, csak abba nem dizelt tankolnak :D

(#56360) Directors válasza Declare (#56301) üzenetére


Directors
senior tag

Szia!

Nekem is megtetszett ez az aksitöltő. Szerintem be is szerzek egyet.
Milyen időközönként célszerű rátölteni az aksira ? Sajna garázsom nincs így télen nyáron a szabadban pihenget a B Corsam. :/ Most munkába járáshoz is használom a kocsit(Napi 30km), de ha nem ezzel megyek melóba akkor vagy hogy 2-3 hétig sem indítom a kocsit. Vagy inkább a városban 4-5km megyek vele.
Írja azt is hogy nem kell kiszedni a kocsiból az aksit hanem ott is lehet tölteni. Próbáltad, tényleg nem lesz belőle gond ?

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#56361) Directors válasza mohabá 007 (#55936) üzenetére


Directors
senior tag

Szia!

Kicseréltem a tankszellőztető szelepet és azóta rendesen jár a motor. Nincs lefulladás, nem ingadozik össze vissza a fordulatszám. Végül is csak sikerült rájönni a problémára. Megszenvedtem vele míg meglett. :))

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#56362) mohabá 007 válasza F_Gergely (#56343) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Egy kicsit megnéztem a motortérben lévő reléket,hogy mik is azok.A gépsárkányodban is a klímához annyi relé van,mint égen a csillag :) Ha ebből bármelyik behal nem fog normálisan működni a klíma,és még az akksit is "leszophatja? ":DDD

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#56363) mohabá 007 válasza Directors (#56361) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Örülök,hogy meggyógyult. :)) Bebizonyosodott,hogy a rossz szelep is tud alapjárati problémákat okozni. :K
/és még lambdaszondát se kell cserélni/

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#56364) w333 válasza diablo1984 (#56345) üzenetére


w333
félisten

Hát figyelj a kozmetikában legalább vagy 3 éve már biztosan megvan ... nagyon sok akkut feltöltöttünk már vele, soha nem volt semmi gond, szépen teszi a dolgát, én innen ismerem ezt a töltőt persze biztosan van ettől jobb is de én nem találkoztam még semmi hátrányával ennek a töltőnek ! :N

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#56365) Declare válasza Directors (#56360) üzenetére


Declare
őstag

Ilyen hasznalat mellet abszolut celszerü egy jo töltö. Szakember en sem vagyok a temaban, neten informalodtam :)

Lenyeg, hogy egy ilyen "okos" impulzusos töltö erzekeli milyen allapotban van az akkud es annak megfelelöen tölti. Azzal, hogy impulzusosan tölt szulfatlanitja az akkut (ezt a kocsi nem csinalja, mert ott a generator maxon tölt mindig), ezert igy növelhetö az elettartama es üzembiztonsaga.

En 1-2 havonta radugom, gyorsan elkeszül.

Soha nem szedem ki a kocsibol az akkut tölteshez :) Megvettem hozza a Ledes komfort csatit es a szivargyujto töltöt is. Mivel udvarban all, igy a szivargyujto töltöt nem hasznalom, de müködik es tenyleg tölti a szivargyujton keresztül is....de közben rajöttem, hogy sok ertelme igazabol nincs.
A komfort csatlakozo viszont bitang jo. Rajta van az akkun minidig, igy tölteshez csak egy kis csatlakozot kell összedugni es kesz....nem kell pozitov negativ polusokkal szorakozni, jol ra legyen csiptetve esetleg sarukat csavarozni....azt mindenkepp ajanlom :) a LED es villogonak megint csak nem sok ertelmet latom igy utolag....500 ft difi miatt, mondjuk kb mind1.

(#56366) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Pénteken fél 9-re viszem a verdát w333 kolléga által ajánlott szerelőhöz, remélem rendbe teszi. Vicc hogy már kifizettem lassan 50 ezret és még mindig rossz a generátorom, a szerelő meg asszondja tökéletes, nincsen semmi baja... Meglátjuk ez a bácsika mit mondd...

(#56367) Petyyyyy válasza F_Gergely (#56366) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Még mindig csak javíttatod? :U

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#56368) sziku69 válasza mohabá 007 (#56336) üzenetére


sziku69
senior tag

Valami biztosan össze vissza van kötözve nálam, mert a rádió sem kapcsol ki, ha kiveszem a kulcsot. Ez pedig nem jó, mert ha bekapcsolva felejtem másnap reggelre nálam is előjönnének az aksi gondok.
Ezen kívül van még egy gomb az ECO mellet, ami mögött el vannak vágva a vezetékek. Nem tudom milyen célt szolgálhatott. :F

(#56369) F_Gergely válasza Petyyyyy (#56367) üzenetére


F_Gergely
őstag

nézd alapvetően egy generátor nem egy bonyolult szerkezet, ki lehet cserélni újra de "felesleges" nameg az új ebay-ről is kb 45 ezer lenne, ennyit meg nem szeretnék rá áldozni, plusz az meg idő is.
Elviszem, megnézi aztán mond valamit. Szerintem akkor is a feszszabályzó a tré....
Jobbat nem tudok, muszáj megcsináltatnom mert tönkre megy a zsír új 30 ezres varta akksim, állandóan le van merülve...

(#56368) sziku69:
A rádió bekötése nem relé hiba, inkább bekötés kérdése, igazából elég 2 vezetéket felcserélned és akkor gyujtásra lekapcsol.
Nálam úgy van, hogy gyujtásra kapcsol be (bekapcsol gyujtás nélkül is de akkor külön be kell kapcsolni) ha leállítom az autót még nem kapcsol ki, de ha kihúzom a kulcsot akkor visszaugrik a gyujtáskapcsoló, és ki is kapcsol a rádió.
ott az elvágott vezetékeket viszont meg kéne nézni...

[ Szerkesztve ]

(#56370) mohabá 007 válasza Declare (#56365) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

..".Lenyeg, hogy egy ilyen "okos" impulzusos töltö erzekeli milyen allapotban van az akkud es annak megfelelöen tölti..." :N
Ha tölti az akkut,minek még hálózatra rákötni,és tölteni ?
Ha csak simán rajta van az akkun,akkor nem tölt,hanem "szulfátlanít. :K .... 5…20 sec időközönként 80-100 A lórúgásszerű töltőáramot nyom az akkuba,ezzel megakadályozza az akku lemezek idő előtti elszulfásodását. :K
[link]

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#56371) Petyyyyy válasza F_Gergely (#56369) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Persze, értem én, de ha már 50-nél tartasz az új meg 45, akkor nem mindegy hogy részletekben vagy egyszerre locsolod rá a zsét?

Másfelől a feszszabályzót is lehet ellenőrizni, nem? Mármint arra is rá lehet mérni külön?

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#56372) sziku69 válasza F_Gergely (#56369) üzenetére


sziku69
senior tag

Persze, nem reléhiba. Csak azért írtam, hogy rendesen hozzányúlt valaki ehhez az autóhoz.
Ha lesz egy kis időm csinálok néhány fényképet.

(#56373) F_Gergely válasza Petyyyyy (#56371) üzenetére


F_Gergely
őstag

hát igen de most ha megúszom kb 20-ból és jó, akkor nem fizetnék ki 45-öt...
Attól függ mit kell kicserélni. Minden mérhető, ezért is vagyok rohadt mérges, és dühős mert szar, szerelő meg mondja jó, nem-nem jó, mert mérhetően szar... Belefáradtam, inkább viszem máshoz, de elkeserítő mennyire leszarják az embert. Rég megcsináltam volna ha benzines a verda, de ennél nem férek hozzá a generátorhoz, marha macera kiszedni, ha hozzáférnék el se vittem volna szerelővel otthon megcsinálom egy 20-asból cakk pakk...

(#56374) Directors válasza Declare (#56365) üzenetére


Directors
senior tag

Köszi! :R

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#56375) w333 válasza F_Gergely (#56373) üzenetére


w333
félisten

A levegőszűrőt szerintem mindenképp le fogja szedni hogy hozzáférjen, elég nagy cumi lesz ezt le és felszerelni már előre látom :(

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#56376) F_Gergely válasza w333 (#56375) üzenetére


F_Gergely
őstag

alulról szerintem jobban hozzáférhető, de ha utcán fog szerelgetni, az mindenhogy szívás...

(#56377) Declare válasza mohabá 007 (#56370) üzenetére


Declare
őstag

:F nem igazan ertem amit irtal :F

"Ha tölti az akkut,minek még hálózatra rákötni,és tölteni ?" ez mit jelent? Mi az ha tölti meg az akkut? Az en akkutöltöm, ugy tölti csak az akkut, ha "halozatra ra van kötve" :)

A lenyeg, hogy erzekeli, mennyire van lemerülve az akku es annak megfelelöen tölti [link]

Es ahogy irtad, ha vegzett, akkor impulzusokkal szulfatlanit :K

(#56378) sziku69 válasza F_Gergely (#56376) üzenetére


sziku69
senior tag

(#56379) F_Gergely válasza sziku69 (#56378) üzenetére


F_Gergely
őstag

igen, már egy párszor lelkileg nekiugrottam, (ablaktörlő karom intervallumos) de a relé beszerzése még várat magára. Jó is hogy mondod, berakom a tervek közé :)

(#56380) sziku69 válasza F_Gergely (#56379) üzenetére


sziku69
senior tag

Anno, volt egy nissan-om. Azon tudtam állítani az ablaktörlő intervallumot. 84-es évjáratú volt. Nissan Cherry

(#56381) Nemt0m12


Nemt0m12
tag

Sziasztok.
Adott egy 2003as Meriva Z16SE motorral.
A probléma a következő. Gondoltam kipróbálom ma a klímát, hogy működik van e benne gáz stb.
A klímával nincs is gond viszont, ha benyomom a klímát akkor leesik az alapjárat olyan 550 környékére majd visszaáll a normális fordulatra, de nem is ezzel van a baj hanem ,hogy egy ismétlődik 10mpként kb.
A pirosnál 1 alkalommal annyira beesett a fordulat, hogy a kis olaj lámpa is kigyulladt szóval nem hiányzott sok a lefulladáshoz, hozzá tartozik, hogy ilyenkor érezni a motor beremegését nyílván a nagyon alacsony fordulat miatt.
Én az alapjárati motorra tippelnék, de ha van egyéb ötlet akkor szívesen meghallgatom.
Itt van egy kis videó róla. Benyomott klímával.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#56382) F_Gergely válasza sziku69 (#56380) üzenetére


F_Gergely
őstag

elég ha megnézed 80-as években milyen felszereltség volt egy francia autóban. Sok autógyártó a mai napig nem hozza azt a szintet amit anno a franciák tudtak 30 évvel ezelőtt.
Nekem is a vectra full extra, hűthető kesztyűtartó, fűthető ülések, ködlámpa elöl-hátul, ABS, 10 hangszóró, satöbbi.
Sok autóban még ez a szinvonal sincs meg...
Hol van ez attól amikor a franciáknál, minden ajtóban volt egy szivargyújtó például, elektromosan állítható könyöktámasz, kanyarkövető fényszóró,állítható futómű, thermo üvegezés (xm-nél hátsó klíma üveg), szóval jah...

(#56383) adorjant válasza Nemt0m12 (#56381) üzenetére


adorjant
senior tag

Ha régóta nem használtad,akkor az "első" használatkor néha nekem is csinálnak ilyet az autók,járasd meg 20-30 percig,és utána már nem lesz gond,ha átjárta minden porcikáját a csíí:)

(#56384) Nemt0m12 válasza adorjant (#56383) üzenetére


Nemt0m12
tag

Köszi most járt egy darabig. Tényleg régen volt beindítva, megálltam itthon ki be kapcsolgattam, vártam és nem jelentkezett a probléma. Lehet tényleg csak be kellett járatódjon ? :F ODBvel ránéztem 750 alá nem esett be a fordulat. :R

(#56385) AMD Power válasza F_Gergely (#56382) üzenetére


AMD Power
titán

Ez így is van. Bár sajnos az újabb Renault az a baj ,hogy sokban már 5 évesen van rendesen működő extra.

Ettől függetlenül szeretem őket. Sőt annyira is ,hogy a "látókörömben" ott van a mai napig a Megane II 5 ajtós.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#56386) AMD Power


AMD Power
titán

Ez a cikk azért elég gázos lett. :U

Na, ki a németebb?
ÖSSZEHASONLÍTÓ: OPEL ASTRA 1.0 TURBO ENJOY – RENAULT MÉGANE 1.2 TCE BOSE

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#56387) F_Gergely válasza AMD Power (#56385) üzenetére


F_Gergely
őstag

Nekem a csucs renault a mai napig a safrane, nagyon akartam olyat venni, meg azt is elneztem volna hogy nem.kombi, de nem volt jo dizel a piacon, amikor meg volt , akkor meg penzem nem volt es par nap alatt el is vittek.
De hogy opel is legyen, omegaban gyarilag volt elektromos memorias ules, hozza elektromos kozepso tukor, es ha benyomtad az ules memoriajat hozza allitotta a tukrot is tehat ha ulest allitottal mozgott vele a tukor is. Es ezt mar a B omega tudta 90es evek kozepen!

[ Szerkesztve ]

(#56388) tixem válasza AMD Power (#56386) üzenetére


tixem
addikt

Ezen én már meg sem lepődöm, a TC évek óta ahol tudja lehúzza az Opelt, a franciákat meg tolja, mint állat. Tegyük hozzá azért, ez az új Megane azért tényleg ott van a szeren és néhol valóban átgondoltabb, mint az Astra.

Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

(#56389) sziku69 válasza F_Gergely (#56387) üzenetére


sziku69
senior tag

Az ex főnökömnek is ilyen Omegája volt. 3,2 v6. Full extrás. Épp hogy meg nem szólalt, mint Kitt a Knight Riderben.
Aztán összetörte. Pár hétig a műhely udvarán volt leponyvázva. Sirattuk rendesen. Aztán vett helyette egy pár éves Honda accordot.

(#56390) zolikaDB válasza sziku69 (#56389) üzenetére


zolikaDB
veterán

Igy ez a par szo es jelzes egymas mellett (omega 3.2 v6) erdekes nyáladzást okoz nekem is.

(#56391) F_Gergely válasza sziku69 (#56389) üzenetére


F_Gergely
őstag

Mar a 2.5 dizel is olyan hogy gyonyoru szep hangja van, menetzaj szinte nulla, nem zorog a belseje, jol osszeraktak. Es igen, full full extra... az egyik legjobban sikerult opel, igazi zaszlos auto. Volt egy stilusa, egy megjelenese, es ha meglattad nem azt mondtad opel, hanem azt hogy huuu bazzz egy omega! Insignia meg a tobbi csak tucat auto, stilus, jellem es karakter nelkul... hiaba tosszak tele extraval egy omega meg most is tobbet er a maga nemeben. Arrol nem is beszelve hogy hatul is annyi hely volt hogy fekudtel az ulesben, boseges hely van benne!

(#56392) w333 válasza AMD Power (#56386) üzenetére


w333
félisten

Biztosan a Renaultot választanám ... nekem sokkal jobban bejön, valamelyik nap a hátamnál láttam egy UFO -t mondom hé ez meg mi ? csak az új Megane volt ... olyan este mint egy űrhajó tiszta led az egész, nekem nagyon tetszett :D

De mondjuk egy ilyen RS 01 -t jobban elfogadnék :))

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#56393) tixem válasza w333 (#56392) üzenetére


tixem
addikt

Ha már francia akkor c4 grand picasso. Egyik legnagyobb favoritom mostanában :K

Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

(#56394) sziku69 válasza F_Gergely (#56391) üzenetére


sziku69
senior tag

Pont így nézett ki a műhely autónk. Még a színe is ugyan az. Mondjuk csak 2.0 benzines volt. De azért volt ereje. A tetejére szerkesztettünk egy bazi erős csomagtartót. Vittük rajta a 4 méteres tolókapukat. Négyen alig tudtuk felrakni a tetejére. Bírta a kaszni. Nagyon erős konstrukció volt.
A főnököm autója volt ez is. A bátyjának b vectrája volt. Mindez a 2000-es évek elején. Szóval az is opeles familia. :)

[ Szerkesztve ]

(#56395) AMD Power válasza sziku69 (#56394) üzenetére


AMD Power
titán

Havernak ugyan ilyene volt csak kombiba... batár nagy egy dög volt! :)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#56396) sziku69 válasza AMD Power (#56395) üzenetére


sziku69
senior tag

Azt hiszem, talán a legkisebb motor 1.8 benzines volt ezekben. De a súlyhoz, amit képes elvinni, azért nagyobb motor az ideális. :) Igen, a kombi változat brutális. :DDD

(#56397) F_Gergely válasza sziku69 (#56396) üzenetére


F_Gergely
őstag

Emlékezzünk 1 perces néma csenddel az autóról ami maga volt az autó :))

[ Szerkesztve ]

(#56398) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Sleeper is meg nem is... :DDD
[link]

[ Szerkesztve ]

(#56399) F_Gergely válasza zolikaDB (#56398) üzenetére


F_Gergely
őstag

szerintem rossz a link

(#56400) AMD Power válasza F_Gergely (#56397) üzenetére


AMD Power
titán

1999-ben az akkori edzőtársam faterja ugyan ilyet vett újonnan szalonból! :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.