- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
mohabá 007 #55146 üzenetére
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
mohabá 007 #55132 üzenetére
Hidd el, én is csak pislogtam...
Mert bár gyári alkatrészekkel és márkaszervizben adnak rá 2 év garit, na de 1. tudnám-e érvényesíteni, ha mégis beütne valami?2. ha beépítek egy gyári v. ContiTech (stb.) vezérlést megbízható helyen, jó szakival (magamnak csak műhely hiányában nem tudom sajnos ezt megtenni
), akkor gyak. azt a 2-3 évet ki kell bírnia, azután úgyis cserélném, még ha van a 80K km-ből is esetleg.
-
trassher
addikt
Azt hiszem megvan mi lesz az 1.4-es csettegő utódja.
[link]
Szerk.: És az a vicc hogy a tulajt is ismerem, itt van helyben. Ha lenne pénzem már nem lenne esete. -
válasz
diablo1984 #55138 üzenetére
En is csak ebbol gondolom, hogy a futes lehet az, ha megnezed a kepen is latszik, eleg vastag vezetekek mennek oda, egy sima jeladotol fele ilyen vezetekek futnak le. Valoszinu belefut egy nagy kotegbe, mint az osszes tobbi.
(#55128) M_o_g_y_i Ezt neked kell eldonteni. Ha neked megfelel az a szett, akkor szereltesd be azt.
-
válasz
diablo1984 #55136 üzenetére
-
válasz
diablo1984 #55134 üzenetére
Tolem lehet az is.
Sosem foglalkoztam vele mi az, multkor olvastam valahol, hogy elomelegito. Szoval lehet vizerzekelo is.
-
válasz
sziku69 #55124 üzenetére
Leirom en hogy szoktam, aztan eldontod, te hogy csinalod es eleg szakszeru-e az en megoldasom.
Elviekben a szurohazat ki lehet szedni a tartobol, nekem nem sikerult regebben, igy nem is foglalkoztam vele, amugy is ritkan kell hozzanyulni.
Szoval kicsavarod es kihuzod a felso csavart, ezen lesz egy tomites, amit majd ki kell cserelni az uj szurohoz mellekelt tomitesre. Az elomelegito csatlakozo rogzito fulet kicsit felfele meghuzod, majd kihuzod a csatlakozot es leemeled a szurohaz tetejet:
Csavarhuzoval alanyulsz es felfele piszkalva lepattintod a kiegyenlito tartaly rogzito lemezkejet, igy felfele egy sinben ki tudod huzni a helyerol, enelkul nem ferni hozza az egyik csavarjahoz a szurotartonak.
Nalam a szurohaz tarton van egy vezetekrogzito kutyu, ezt szepen lehuzod rola, tulajdonkeppen egy csavar fej nelkul, azon van rajt ez a kis muanyag valami, ra fogsz jonni, illetve azt a vekonyka vizcsovet kell kipattintani a tartobol:
Ezutan kilazitod a jobboldali csavart, ezt nem kell lehajtani, balra ki tud csuszni a cucc, a baloldalit teljesen le kell hajtani, krovaval hamar megy. Ezutan szep ovatosan le tudod szedni a helyerol a szurohazat tartostol:
A szurohaz felso peremeben van egy gumigyuru (kapsz ujat a szurovel), azt kiszeded, brigoval alaposan kimosod az egeszet, vizzel kioblited, hamar megszarad. Addig a csavarrol leszeded a regi gumitomitest. A csavart bekened picit motorolajjal (csak az ujjad helgyevel), hogy konnyen felcsusszon az uj tomites, majd azt is bekened kivul picit (ez utobbi nem fontos). Ha megszaradt a szurohaz abban is beleteszed az uj gumigyurut, en azt is picit meg szoktam kenni, amugy ez nem fontos. Visszaszereled a szurohazat es minden kocolleket amit leszedtel. Mehet bele az uj szuro, aminek a felso gumicsocset is be szoktam kenni belulrol kicsit olajjal, mert abba csuszik bele a szurohaz tetejen levo lelogo resz, igy konnyebb osszerakni. Ha van kint gazolajad felontheted a szurohazat, ha nincs az se gond. Mehet ra a fedel, csavart behuzatod, csatlakozot visszadugod. Kesz vagy. Inditas utan hagyd picit alapjaraton ketyeregni, fel perc alat kilegtelenedik a rendszer.
Cserelheted csak a szurot is, a te dolgod, egy nem ismert multu autonal erdemes az egeszet kimosni.
Gazolajszurobol ez a gyarija: Mahle KX78D. [link] Bardi autonal ha van ismerosod, kedvezmennyel 2500-ert a tied. Mann filter es ez ala ne menj szuroben! A KX231D Mahle nem jo bele.
Sok sikert a szereleshez!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
M_o_g_y_i #55122 üzenetére
Vectra 1.8-ra 79K-t mondtak INA vezérléssel, 109K-t "gyári"-val.
Az nem egy kicsit sok,
az rengeteg!
INA vezérlés: 17000Ft, eredeti gyári opel vezérlés: 22600Ft. [link]
Ezek szerint a munkadíj:bő 85000Ft.
Nekem a szervízben egy szerelő egyedül másfél óra alatt megcsinálta,és még a vízpumpát is cserélte./munkadíj 14000Ft/ -
morphin
tag
válasz
diablo1984 #55129 üzenetére
Ezt a szervizekben játsszák el sokszor amikor nem tudják felfogni, hogy hogyan is működik...természetesen indításkor nem dudál. (ha és amennyiben jókor, jól nyomod meg)
-
beg
veterán
válasz
diablo1984 #55129 üzenetére
Pont ezen filóztam, gyújtáskor már kürtöl
-
F_Gergely
őstag
válasz
morphin #55125 üzenetére
Elso kerdesedre:
Bevett dolog, gyujtasmegszakito, valamilyen rejtett vagy funkcioval nem rendelkezo gyari kapcsolora kotik ra. Gyakorlatilag egy megszakito amit ha nem aktivalsz (nem tartod nyomva) nincs inditas. Siman visszalehet csinalni, annyi hogy a szalat direktbe kotod a gyujtaskapcsolora tehat nem lesz megszakitva.Masodik kerdesedre:
Jok ezek a bicskakulcsok nekem is ilyen van. Nekem 3 ezerert martak bele a nyers kulcsba a mintat, utana meg megneztek a kocsiban nem e akad, mukodik e rendesen, nyit-zar elforog e rendesen stb. -
AMD Power
titán
Egy ilyet de megtekernék...
-
morphin
tag
Ha már erre tévedtem, kérdezek saját jellegűt is. Két apróságról lenne szó.
-amióta megvan a kocsi (AAA Autónál vettük 2007-ben, GAstra Y17DT 73ezerrel, most 202ezer) az indítási folyamat úgy zajlik, hogy kulcs berak, gyújtás, majd kulcs elforgat...ekkor semmi nem történik csak ha közben nyomva tartom a dudát/kürtöt. Így indul az autó, valami szaki kitalálta ezt a "lopásgátló" funkciót és nem is zavart,(így vettük) megszoktam már a közel 10 év alatt. Ha én ezt vissza szeretném állítani a gyári, normális állapotra akkor hol kezdjek kutakodni? Forrasztásban valamennyire otthon vagyok, az nem akkora kihívás inkább a vezetékek hova tartozása adhatja fel a leckét. Találkozott már valaki ilyennel, vagy tudja, hogyan is lehet bevezetékelve ez a történet?
-bicskakulcs...nemrég húgomék GAstráján cseréltem mindkét gyári kulcs házát újra, nem nagy kunszt. Aliról rendeltem, teljesen jó minőségűek voltak a házak. Rendelés közben láttam, hogy méretpontos gyakorlatilag 2 perc alatt átköltözhető bicskakulcsokat is árulnak. Elméletileg a kulcsom is olyan formájú, mint a képen, (balos vagy mi) tehát átszerelés után már "csak" el kellene vinni lemásoltatni az eredetit. (mennyit kérnek ezért manapság??)
Tapasztalat van ezek használhatóságáról? Kerestem már itt a topikban, de kevés infó van, valakinek bejött...valakinek nem. -
válasz
sziku69 #55114 üzenetére
Nem tudom igy mi okozhatja. Elso korben csereld ki a gazolajszurot es mosd ki a gazolajszuro hazat is, ha gondolod tudok segiteni hogyan kell leszedni. En mindig leszedem, a helyen nem lehet normalisan kimosni. Mikor lent van, meg faszan brigeciollal es ecsettel kipucolod, vizzel kioblited es negyed ora mulva patyolattisztan rakhatod ossze. Ezen kivul erdemes kipucolni a tank szurojet. Nezd meg, olvasd el ha erdekel en hogy jartam: [link] Egyebkent meg lesz egy szetszedesem, Talaltam ezt a videot [link] es most idegesit, hogy az en szuromben belul mi lehet, mert en csak kivul tisztitottam le es aztattam 2 napot kulonbozo lottyokben. Meg egyebkent sem jo mar nagyon regota a tankban levo jelado, majd szervalok egy bontottat es egyuttal meg lesz oldva ez is.
Elso korben en ezekkel kezdenem. Vezerlest is csereltesd le minel elobb.
-
sziku69
őstag
válasz
haddent #55113 üzenetére
Nincs kizárva hogy eladó lesz.
Lauda: Na ezt nem tudtam
(többek közt)
Tegnap cseréltem olajat, szűrőket. Előtte csak annyit járattam a motort, amíg 800 méterről haza nem értem vele. Nem szeretek az olajozással szórakozni. Most anni baja van egyenlőre, hogy ha nincs elindítva, akkor csak a második-harmadik indításra indul el. Gondolom majd az üzemanyag szűrőket kell cserélni. Ez lehet egyébként lelevegősödés? Még fél óra állás után is elsőre indul. -
sziku69
őstag
-
válasz
sziku69 #55109 üzenetére
Azt nem tudom lefotozni. Az igazi megoldas olyan lenne, hogy elvagni a vezeteket, majd ranyomni erveghuvelyt es ugy becsavarozni a sorkapocsba ([link]), ezt a vezetek mindket oldalan termeszetesen. Igy tuti nem fog tudni a gazolaj atszivarogni rajt es az erintkezes is megfelelo lenne. A problema az vele, hogy iszonyat xar helyen van, ha ott nem megoldhato ez, akkor kimeretem melyik vezetek jon fel az ecuba onnan es fent fogom igy megoldani. A mennyisegszabalyzohoz felul is hozza lehet ferni valamennyire.
Mukodik a link, jo kis gep, foleg jok ezek a japan dizelek.
-
sziku69
őstag
Bakker, Te aztán fel vagy készülve fényképekből
Viszont így már érthetőbb a dolog.
A csokis/forrasztásos dologra gondoltam.
Ja egyébként itt vannak a képek a másik kocsiról. Nem tudom működik e a link?
Ha nem, akkor teszek fel ide képeket.
Ez egy 1995-ös astra 1.7 TDS isuzu motorral. A klímán kívül minden benne van. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
goldblum #55048 üzenetére
.. a képen pirossal bekarikázott csatlakozó mi célt szolgál, illetve miért tartózkodik a motortérben?
Ilyen van pl: aX14XE motorkódú astra g, corsa b, X16XEL motorkódú astra f,vectra b-ben./ők talán tudják,hogy mi az,és mit is működtet./
Neked nincs ilyen cucc beszerelve,csak a helye van meg.Ezek szerint azért nincs,mert nem kell.
-
válasz
sziku69 #55106 üzenetére
Szivesen!
Nem, az ecu csatlakozoban az elotoltes szabalyzo szelep hibaja miatt jelenik meg a gazolaj. Ez a szelep az adagolo aljan talalhato:
Ha ez atereszt, akkor a vezeteken felszivarog a gazolaj a csatiba, majd onnan beszivarog a vezerlobe, ez gyakoribb hiba mint a masik. Maga a szelep igy nez ki:
Mire gondolsz, hogy fenykepezzem le?
-
sziku69
őstag
Az asszonyéban 168000 van
Köszönöm ezeket a képeket. Lassan kezdem átlátni így a dolgokat. Persze azért még messze vagyok az amatőr szakértelemtől.
Szóval ez a mennyiségszabályozó szelep miatt van. Már hogy megjelenik a gázolaj a csatiban. Ha megcsináltad, letudod fényképezni? (leleményes a magyar)
-
válasz
sziku69 #55101 üzenetére
Koszi! 165 ezer, nyaron lesz 11. eve, hogy nalam van.
Az, hogy rohadna meg, 300 korul van a gyari uj. Szivesen, szep allapotban van a ti gepetek is, amit latni belole.
Van meg egy elektronika rajt ami meg szokott pusztulni, az adagolovezerlo elektronika (edu), az adagolot takarja egy tartokonzol, arra van felcsavarozva, ha felulrol jol benezel akkor is latni, vagy alulrol meg egyszerubb, a tuzfal es az adagolo kozott talahato:
Ez ha onmagatol nem romlik el, meg kibaxhat vele az adagolon talalhato mennyisegszabalyzo szelep:
Ha ez doglodik, a vezetekcsatin keresztul taplalja gazolajjal a vezeteken keresztul az adagolovezerlo elektronikat, amitol az szep lassan meg fogja adni magat. Ez amugy nagyon ritka hiba, nem kell tole fosni. En ezt megelozendo szepen meg fogom szakitani a rola lecsatlakozo vezeteket egy csokival vagy forrasztassal, hogy ott kicsepegjen a gazolaj.
-
sziku69
őstag
Dettó. Csak a Tiéd el.ablakos elöl. Szép állapotú ahogy nézem. Mennyi van benne?
Ez a kütyü kerül ilyen qva sokba? ....és köszi a tippet. A szerelő is mondta, hogy típushiba.
De hogy kerül oda gázolaj? Ez egy elektromos kütyü, nem?(most futottam ki megnézni, száraz a környéke, persze nem bontottam meg.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung S24 8/128GB, Kártyafüggetlen, Újszerű állapot, Garanciával!
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest