Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
válasz
lsebestyen #55647 üzenetére
-
F_Gergely
őstag
válasz
lsebestyen #55647 üzenetére
Autotol fugg. Nalam ket venti van, es mindketto 3 fokozatban tud menni. Normal esetben nem megy venti, utana kapcsol a vizhuto ventije alacsony fordulaton. Ha melegebb lesz kapcsol a klima ventije is alacsony fordulaton. Aztan igy tovabb. De nalam tobbszorosen biztositva van, sose ment ugy a ventim mint egy funyiro. Tesomnak egy ventije van ket fokozaton masodikon mar visit mint a funyiro. Az allandoan ki-be kapcsol melegben. De hiaba klimas csak egy venti van.
Szival ez auto fuggo. -
Markizmark
addikt
válasz
lsebestyen #55647 üzenetére
Inkább menjen, mint ne. Szerintem normális, az enyém műszer szerint 100 körül kapcsol(t). Most manuális módban van, mert még nem cseréltem ki a kapcsolót, pont nyáron fingott be 40 fokban.
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Az normális, hogy tegnap olyan 15-16 fokban parkolóhely keresés közben már elindult a venti? 95fok körül lehetett. F Astra C14NZ. Hazafele megfogott pár piros, de amúgy haladtam normálisan és 100-as tempónál sem ment lejjebb 90 foknál.
Nem emlékszem eddig, h működött, de nekem mindenesetre szokatlan. Mikor futárkodtam nyáron, h 40 fok is volt, akkor persze sokat ment a venti, főleg mikor a gazdag negyedbe kellett vele felmásznom.
De szerintem még nincs olyan meleg...
-
haddent
addikt
válasz
Declare #55643 üzenetére
Igen, ebben igazad van, másnál előfordulhat persze
Nyilván más egy 10+ éves, első generációs, mint a fele annyi idős facelift-classic, ezt is aláírom. A lényeg, hogy H -kon én látásból, vizsgálódás nélkül nem látok rohadást, még a régieken sem. Valamennyire minden autó rohadni fog 10+ év után. Nem mindegy, F Astra meg golf MKII szinten, vagy emberileg
-
Markizmark
addikt
válasz
AMD Power #55639 üzenetére
Gondolom nem olyan hosszú a lábad mint nekem.
Én induláskor és minden alkalommal gyorsításkor addig a pontig nyomom a gázt amíg a legjobban nem húz.
A múltkor alig hittem a fülemnek, de száraz aszfalton elcsikorgott a jobb első induláskor. Szét veti a 60 ló.
Zajosabb a motor az átlagnál, senki nem tudja mi zörög benne (minden tőke és himba új, olaj is volt már eneos 5w40 és castrol 10w40 is), sokat látott szaki se tudja mi lehet, de jó kondiban van az biztos. 150km/h sem gond neki, hamar eléri. Talán a dugó kopott és kóvályog a hengerben egy kicsit, vagy az olajfurat ami a tőkékhez megy el van koszolva. Öblítettem már wynn's-szel és fékolajjal is a motort. Most a castrollal csöndesebb.
Na de a lényeg, hogy nekem így tiporva és pályán száguldozva is 7,75 litert ivott meg legutóbb. Amíg bent volt elöl a hűtő előtt egy impregnált farost addig nyaldosta a 100°C-ot a víz pályán és akkor 3-szor is kaptam 13-as (lambda szonda - nincs feszültségváltozás) kódot, de amióta kivettem a takarót és nem melegszik be ennyire azóta kód sincs, törölte is magától. Ekkora fogyasztásnál nem érzem úgy, hogy cserélni kéne a szondát.
-
Declare
őstag
válasz
AMD Power #55639 üzenetére
Nekem most ugy mutat 6,5 öt, hogy kb 700km alatt 140 alatt csak akkor volt a mutato, ha muszaly volt, de java reszt inkabb 150-160 (nyilvan volt 120 as tabla, 80 as tabla stb is), illetve egy kb 60 km es szakaszon padlo közeli 180-200 között....este volt es elfogyott mar a türelmem, az autoban ücsörgessel szemben
.
Meg ugye vegre nyari papucsokkal, stabilabb is az egesz kocsi.
Plussz kapott egy üzemanyag rendszer tisztito adalekot is, az is had dolgozzon...a friss olajjal
asszem a külsö belsö nagytakaritas mellett, ezzel a motort es kipufogo rendszert is letudtam
-
AMD Power
titán
Ahogy melegszik az idő a fogyim is egyre jobb. 80% város 20% autóút és kerek 7l/100km jött ki 500km alatt.
-
válasz
M_o_g_y_i #55635 üzenetére
Vizpumpat en skf-et tennek a gepre, ha gond lenne vele. Nekem a hosszbordas szij hajtja, igy fuggetlen a vezerlestol, ezert most is azt mondtak a szervizben, hogy amig nem folyik, ne nyuljunk hozza. Egyreszt a gyari pumpa az gyari pumpa, masreszt ha gond van konnyen cserelheto. Erdeklodjel szerintem opel szervizben is, hivjal fel tobbet, hogy ott csereltetned a vizpumpat es melyiket ajanljak utangyartottban, amivel kevesebb a gond. Mondhatod, hogy azert szeretned ott szereltetni, hogy legyen a beszerelesre is garancia, igy biztos nem fognak szart ajanlani, mert ha gond van, nekik is csk nyug. Azt is merlegeld, hogy honnan vannak az infok, a szerelok is tudnak marhasagokat beszelni.
A litens valoban kanadai, a minosegrol pedig csak annyit, hogy ez egy gyari alkatresz: [link] Alul jobb oldalt a gyartasi ev, ez rajt szokott lenni a gyari cuccokon, mellette a gm szam, felul pedig latod mi van oda irva.
-
M_o_g_y_i
őstag
Ilyenkor bánom, hogy most nincs helyem megcsinálni magamnak, anno az F-en cseréltünk, nem nagy "trúváj"...
Említettem a HEPU vízpumpát.
Egekbe magasztalják mindenfelé, bimmeresek a már-már (vagyis teljesen) versenyszintű Stewart Components gyártmányúak alá közvetlenül lövik be, ma meg olyan infót kaptam, hogy "ha újra szét akarom emiatt szedetni a vezérlést, akkor legyen ez, de nem ajánlják, sokat visszavittek" - most akkor WTF???
Ráadásul a szerelő sem mondott róla negatívat, akit kérdeztem a cserével kapcsolatban.
Litens-t (ill. "valami kanadai"-t) mondott a szerelő, hogy valszeg az lesz a ContiTech vezérlésben is.
Rákérdezek még a gyárira, hogy a Z18XE-hez a GM-szett miből áll, de gondolom nem sok diffi lesz az X18-X20-hoz való szetthez képest. -
válasz
M_o_g_y_i #55632 üzenetére
Igy mar en is ertem.
En automra ilyen szett ment fel: GM 1606389, gyari szett, japan szij es japan gorgok. Hosszbordas szett pedig : SKF VKMA 35315, skf szij (ez vagy conti vagy gates) es litens gorgok, ami az opel gyari beszallitoja. A gyari szett beszerelessel 72 ropi, az skf szettet kedvezmennyel kaptam 27-ert, ennek a beepitese nem kerult plusz penzbe.
-
Directors
senior tag
Üdv!
Valaki tud segíteni? Lassan már csak arra lesz energiám hogy felgyújtsam a kis gépem mert nem tudok vele mit kezdeni.
Előzmény [link]Sajnos a hiba még mindég fenn áll.Kicseréltem az alapjárati motort de változatlan a helyzet. Ja de annyiba változott hogy ugyan ennél a folyamatnál néha fenn marad az alapjárat ilyen 1900 körül. Változó mikor jön elő ez a nyűg.
Alapjárati motor,fojtószelep állás érzékelő csere,teljes fojtószelepház takarítás megvolt. Akkor egy hónapja volt üzemanyagszűrő,légszűrő és olaj csere is.Gyertyák 3 évesek de semmi koksz nem látszik rajtuk.Amúgy sem mentem sokat a kocsival azóta.Volt itthon egy használt cseredarab MAP szenzorom. Azt is kicseréltem. Vákuumcsöveket egyesével átnézegett, meg is fújtam őket ha esetleg valamelyik lyukas lenne de tökéletesek.Én már nem tudok másra gondolni mint hogy a lambdaszonda szívat. Pár hónappal ezelőtt volt műszakin, ott már határeset volt a károsanyag kibocsátás. Egyik ismerősöm azt mondta hogy nála is hasonló tünetek voltak és ennek a cseréje orvosolta a hibát.
Szerintetek ?
-
M_o_g_y_i
őstag
Ami be lett linkelve az én hsz.-omra válaszként, ami "gyári Opel ill. GM vezérlés" az a régebbi 1,.8-hoz van, nem az enyémhez.
Így értettem.szerk.: közben rájöttem nem is Te linkelted
-
oliwire
őstag
Persze
a tolatólámpakapcsoló nem volt jó, 19-es villáskulccsal végül meg tudtam lazítani, kézzel kicsavartam, és kicseréltem az újra, és utána jó volt. Természetesen előtte, amikor a régit kicsavartam, ott a csatlakozót rövidre zártam, és akkor gyújtás mellett égett a tolatólámpa végig, így tudtam, hogy ez a hiba. Ez előtt meg izzócsere is megtörtént.
Itt a helye, a nívópálca mellett benézve lehet látni, kicsit nehezen hozzáférhető:
Így néz ki az alkatrész (az enyémen a hatlapú palást kicsit kisebb):
-
M_o_g_y_i
őstag
A múltkori "gyári GM Opel vezérlés" a Cromaxnál, az sajnos a régebbiekhez való, az enyémhez 30K, és nincs Hepu vízpumpa náluk.
Most a szerelővel lebeszéltem, 50e. lesz cakumpakk, ebből kb. 15e. a munkadíj.
Így valamivel olcsóbb, mintha én venném az alkatrészeket.Mikulásbá: köszi
-
Calogero
addikt
válasz
#TOTTI #55598 üzenetére
Illetve a toronycsapágy is beázik és rozsdásodik is. (Astra H típusbetegség)
[link], [link]
Házi megoldás: [link]Ide alulról illetve felülről kerül a víz, 2007 után új kupakok kerültek ide (műanyag helyett gumi).
Sikerült nekem is megvásárolni a porvédő kupakot, mintegy 365 forintért.
Valóban jobban belepasszol a helyére, puhább gumiból van, az előző sokkal keményebb, ridegebb volt.Ma kicseréltem én is a kupakot. Tényleg jobban passzol a helyére és az egész bizalomgerjesztőbb. Csere előtt kipucoltam(rozsda nekem még nincs,csak víz volt) és befújtam zsírral az egészet.
Ma megrendeltem én is a porvédő gumit.
Már kikezdte nekem is a rozsda.Alulról a kerék veri fel a vízet ahogy a rugóstag jár le-fel.
A toronysapkára felülről csöpög a motorháztető egyik lyukából víz, és a sapka körül levő műa. patkó mellett olyik le a csavarházbaMa ablakmosó feltöltésekor kíváncsiságból benéztem a mûanyag kupak alá. Tele volt vízzel mindkettõ! Vasárnap mostam kocsit és locsoltam rendesen.
Sziasztok! A két első torony tetején lévő műanyag kupakot levéve:
a bal első csavar erősen rozsdás, a tányér alatta teli trutyival
a jobb első csavar alatt meg áll a víz.Nekem is ugyan ez volt!
Amikor kiszáradt a vizes rozsda, akkor kompresszorral kifújtam az összes ratyit!
Utána a kupak alá én Befőző celofán fóliát raktam dupla rétegbe!a én is lecsekkoltam toronycsapágyakat, és mindkét oldalon elég szépen el van rozsdásodva minden. 2,5 éves autónál ez szép teljesítmény.
-
F_Gergely
őstag
válasz
Markizmark #55621 üzenetére
Majd valamikor cserelem, de meg nem jutottam odaig.
-
Calogero
addikt
válasz
#TOTTI #55598 üzenetére
Egy Astra H Fórumról idézek pár tulaj véleményét erről
a bajom az, hogy megáll a hátsó ajtó kéderben a víz, ami nagyobb esők után rendszeres 1,6-os 5 ajtós
Nekem bal elsőnél jön be a víz, ha nagy az eső, akkor egy teáskanálnyi áll a kéderen, a többi alatta. 1,8-as caravanSziasztok, lett megoldás a beázásra? Ugyanis nekem a múlt heti esőzések alkalmával jelentkezett a hiba, a bal hátsó ajtónál. Az autó 3 lesz nyáron, eddig semmi ilyen nem volt. Ha már befolyik oda a víz, és leszivárog a tömítés alá, tud onnan távozni, vagy okozhat rozsdásodást a küszöbben? Szervízbe még nem vittem emiatt. Itt van néhány fotó: 1,7 Caravan
nemcsak a bal első, hanem a jobb első küszöb is vizes belül eső után (szintén 3 éves Caravan). Amit még láttam, hogy a belső műanyag borítás ("zseb") alján folyik ki a víz. Azt gondolom, hogy ha arrafelé folyik, akkor az ajtó alja már tele van vízzel [link],
Kiszedtem a kocsi alján, kétoldalt lévő, vízelvezető lukak dugóit. A jobb oldaliból majd egy liter víz csorgott ki (ezt hallottam fékezéskor belülről csobogni) 1,6-os Caravan
Nekem lenne egy ötletem, hogy mitől ázik be a kocsi. Nekem egy kombi 1,6 105-ös Astra-m van. Nekem az első két ajtónál ázik be. Szétszedtem és a következőket véltem hibának. a vízvető kb2-3mm-el kisebb a tükörnél itt folyik be a víz. Ezután a víz az ablakmozgató és tartó sinnél befelé csöpög. Eddig nem is lenne gond, de a hangszórók műanyag keretén van egy pozicionáló "fűl". Ez be tud annyira nyúlni, hogy a víz rácsepeg és bevezeti a kárpithoz a hangszórón keresztül. így az ajtó és a kárpit között be tud csepegni a víz
Én is észrevettem egy érdekes beázást. Műszakin volt a kocsi, ahol nem tudták rendesen visszarakni a jobb első ülés melletti alvázszám "kukucskálót". (a kárpitot nem fűzték bele a műanyag elembe). Nos miközben raktam vissza a cuccot benyúltam a kárpit alá ott a résen és azt vettem észre, hogy tiszta víz alatta a kárpit hátulja meg az ott található szivacs 1,4-es Caravan
Úgy néz ki, hogy sikerült megállítani a beázást a bal első ajtónál. A probléma ugyan az volt, mint firemanus105-nél (rövid vízvető, hangszórónál beázás).
Ami segített:
-vízálló, tömítő-ragasztó szilikonnal kipótoltam a tükör mögött a vízvetőt
-a hangszórón levő gumiszigetelést kicseréltem Tesa, p-profilu (2-5mm) gumiszigetelésre
-majd, a hangszórót visszatéve körbekentem a tömítő szilikonnal.[link], [link], [link]
Megoldás: [link], [link], [link], [link], [link]eszedtem az ajtókárpitot is, mert mégiscsak az alól jött mindig a víz, hogy megnézzem, milyen.
Nem örültem a látványnak. A hangszóró hátulról vizes volt:
[link], [link], [link], [link]Illetve beázhat a hangszóróknál, A gond az, hogy az üveg külső felén befolyó víz nem kívülre folyik az ajtóból (az erre rendszeresített lyukakon), hanem a hangszóró az elégtelen tömítés miatt bevezeti a kárpit alá (az utastér felé). megoldás: [link], [link], [link], [link]
Már éppen kezdenék örülni, hogy mostanában minden jól összejött (szerviz, kipufogóvég, fogyi).
Erre ma esik egy "kis" eső (zuhog, szakad, mintha dézsából öntenék), és a dög beázik.
Persze nem a bal oldalon, mint eddig, mert ott megcsináltam - most az anyóst fürdeti (fürdetné, ha ott ülne)... -
oliwire
őstag
válasz
Markizmark #55614 üzenetére
Köszönöm!
Egyéb:
Sikerült megcsinálni a tolatólámpát is, az is működik!
A kerékcsikorgás gondolom a téli gumitól is lehetséges
-
HWSW
tag
válasz
Markizmark #55609 üzenetére
-
Petyyyyy
addikt
Na megkérkezett a a tempomat aktivitásának jelzéséhez a pall DarthVödör nagyúrtól. Most már csak egy szakembört kellene találnom. Van tippetek esetleg?
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
Mikulásbá #55602 üzenetére
Hol vetted?
Én pont a napokban akarom intézni a cserét, tegnap este-éjjel akartam rendelni, de gondoltam előtte megkérdezem az illetőt, ahová elviszem majd a gépet.
Szerelőknek úgyis van kedvezménye (több, mint amit én le tudok alkudni), és ha Ő rendeli, lehet valamivel olcsóbbra jövünk ki.
-
haddent
addikt
válasz
F_Gergely #55607 üzenetére
Hát én csak F Astránkról tudok nyilatkozni. Pedig ha valami szeret rohadni, akkor az az F Astra ugye. Garázsban tartott, megkímélt. Csak kerékívnél van rozsda, hólyagosodás is kerékív, tanksapka, illetve hátsó ablak pereme. Azaz olyan helyeken amit mondtam. Nyilván máshogy áll az élethez egy ridegtartásban tartott jószág
-
F_Gergely
őstag
válasz
haddent #55605 üzenetére
Csomagtartón pl tök sima egyenes felület (kombi) de ugyan úgy felhólyagosodik. Ismerősnek a tetőlemeze lett ilyen.
Teljesen mindegy sík felület vagy valamilyen hajlat szerintem.(#55604) oliwire:
Elméletben 15 max 30 perc ha nincsen komolyabb gond, de akkor már kérd hogy nézzék át a teljes futóművedet. -
Declare
őstag
válasz
haddent #55605 üzenetére
Pont ez az....ha sarvedö ivnel vagy nem tudom, akkor azt mondom oke...vagyis nem oke, de erthetö. Az hogy a kocsi aljan a csavarok, vagy a kipufogo tarto fem tök rozsda, az megint csak erthetö....de hogy nö egy pukli, mint egy pattanas a kocsi oldalan.....
....amikor a kamaszkoron mar azert tul van a kis sárkány
-
haddent
addikt
válasz
F_Gergely #55603 üzenetére
Csak az a helyzet, hogy amiket te felsoroltál, az illesztés menték, lyukasztás mellett, ablak alatt stb.. Olyan helyeken, ahol meg tud állni a víz, be tud szivárogni ha a tömítés telítődött kosszal stb...
Declare gépe viszont egy óriási lemez közepénEz tényleg nagyon furcsa és érthetetlen
-
F_Gergely
őstag
válasz
Declare #55601 üzenetére
egy időben (nem tudom az újabb opelekkel mi a helyzet), voltak típushibák ahol rozsdásodtak úgy ahogy nálad is. Valamit vagy nem jól csináltak a gyárban vagy a fene se tudja. Ahogy nálad is, ugyan úgy rozsdásodik nálam a bal első sárvédőnél lévő oldal index, illetve a csomagtérajtón is kb 3 helyen. Hiába megyek bontóba az összes, kivétel nélkül mind ugyan ott rohad. Valami konstrukciós hiba lehet.
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #55578 üzenetére
baromira bosszant
na mind1, meg lesz oldva akkor ez is....csak azert na...
(#55579) tboy93 nincs ott ajto
ez ilyen handicap auto....2 ajtaja van
. amugy alacsonyabban van, mint emlekeztem, szeritem belülröl sem lehetne nagyon hozzaferni
(#55582) AMD Power hasznalt autonal ugye ilyet nem tudok kijelenteni, de nem tudok rola, nem latszik....ennek belülröl kellett volna serülnie, de az kb lehetetlen lenne. Valszeg ez tenyleg csak annyi, hogy kösz....lehetne kicsit precizebben dolgozni a gyarban
(#55587) Calogero
...ugyan mar....hazassag elött?
Amugy ablak az van de nem nyothato....megnezem, de nem azik be, ez szinte tuti....azert az mar feltünt volna. Itt a messzi eszakon vannak azert esöaztatta orak rendesen
tippet köszi
(#55590) Mikuland vagy en is beallok a sorba....most ugyis a RAT syle a divat
Új hozzászólás Aktív témák
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest