Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14751) Jim Tonic válasza #TOTTI (#14749) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nyomvalyus uton nekem buveszkedni kell a 225-os gumikkal. Pont ma mentunk egy ilyen uton, kesz kihivas egyenesben tartani.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14752) bambano válasza Jim Tonic (#14744) üzenetére


bambano
titán

Az enyém a harmadik garnitúra telót eszi hátul, és majdnem új korában is közel volt a buktához a gyári telóval márkaszervizben beszerelve.
A 225 ezret futott első telók dupla olyan jó állapotban vannak, mint az alig gurult hátsók.

Ha puha gumit raksz hátra, fűrészfogasan koptatja a belső peremét. Ha keményebbet, jár a hátulja, mint a kacsa segge. Az első toronycsapágyak recsegnek, pedig voltak már cserélve. Valami ropog a futóműben a fekvőrendőrökön. Pedig nemrég volt szétkapva az egész, és megcsináltak rajta mindent.

Ha azt akarod, hogy ne kopjon szét a hátsó gumi, túl kell fújni (szerviz ajánlás). Ha túlfújod, pattog.

Bármelyik gumiszerelőhöz vittem eddig, egyik sem hitte el, hogy azért kérek 3.0-t előre, 2.9-et hátra, mert ez a gyári előírás (meg egy kis tartalék). Volt, ahol ügyvéd meg fogyasztóvédelem emlegetésére fújták fel 2.2-ről 2.4-re és tovább nem voltak hajlandók.

Ez elég messze van attól, amiről én azt hiszem, hogy jó futómű.

Az csak egy apróság, hogy a legtöbb gumis ezen az autón tanulta meg, hogy hogyan kell független hátsó kerékfelfüggesztésű autón futóművet állítani. Kb. egy ember van az országban, akire rá merem bízni a beállítását. Az meg a múltkor beleszakított egy csavart a segédlengőkarba, szét kellett verni a hátsó felfüggesztést. ÉÉÉS igen, mivel az opel módosított az alkatrészen, párban kellett cserélni, úgyhogy a másikba is beleszakították a csavarfejet, úgyhogy a másik oldalt is flexelték meg nagy stanglival ütötték... ez egy plusz 65k-s műsorszám volt, de csak azért, mert addig kiabáltam a szervizvezetővel, amíg a munkadíjat elengedték.

Apró adalék még: dicsérték az insignia futóművét is, hogy milyen jó meg stb. A szerelő meg megsúgta, hogy rendelési számra ugyanazokból a cuccokból van, mint a c vectráé.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14753) jagada


jagada
őstag

Dobféknél esetében a "fordornál" hány miliméter az amikor már illdomos cserélni a fékpofákat?

Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition

(#14754) jagada válasza jagada (#14753) üzenetére


jagada
őstag

"ferodor"-t akartam írni...

[ Szerkesztve ]

Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition

(#14755) Jim Tonic válasza jagada (#14754) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Így sem jobb. Ferodol. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14756) Jim Tonic válasza bambano (#14752) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

No, akkor az én tapasztalataim:

A hátsó lengéscsillapító fogyása azért elég meredek. :(

Nekem elég kemény gumi van rajta, le is van ültetve, de nincs hatással a gumira. Úgy sem, hogy terpeszt most a futóművem hátul.

Az első futómű recsegése nálam is megvan. Főleg akkor jön elő, ha kanyarodsz. Én sem értem. Újak a rugók (a régi eltört és beleállt a toronycsapágyba), újak a csapágyak, de mégis jön a hang. Azt hittem, ez egyedi jelenség nálam, nálam sincs meg az oka. Tippem az alsó lengőkarok voltak, de azok rendben vannak. Kormánymű sem valószínű, még eseteg a keresztstabilizátor gumibakjaira gondolnék, de a hangja tényleg toronycsapágyas. Nekem gyári Sachs csapágyak kerültek bele.

A guminyomások benne vannak a könyvben. Nem tudom, mekkora a felnid, nekem 18-asnál 2.6 az előírt, a 3.0 már nagyon soknak tűnik.

Most cseréltünk rugót, a csavarok hibátlanul kijöttek (bár atom módon meg voltak húzva), kicsit meredek ez a beletépés dolog. És azt sem nagyon értem, mit lehet rajta állítani.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14757) _seth_ válasza Jim Tonic (#14756) üzenetére


_seth_
veterán

Ezek pedig nem pozitív dolgok, hogy ennyi hiba van vele. Nekem hátul terpeszt eléggé az ültetés miatt de valahogy mégsem nyalja le nagyon a gumi belső peremét egyedül az a hülye viselkedése jön elő, hogy nagyon rossz úton a hátsó kerék ugye ahogy beleesik a lyukba akkor lesz függőleges a gumi és egy pillanatra nem terpeszt és minden lyukba belekapaszkodik így de egyébként nem vészes ugyanakkor a téli gumival észre sem lehet venni.

3bar? Az nem kevés igaz nekem is mondták, hogy fújjam a 16-ost is 2,5-re, utána volt aki azt mondta, hogy minden egyed "col" növelés +0,2bart jelent, nekem a gyári 2.0 bar így az első 2.2 a hátsó 2.1 de ha a hátulja is meg lesz csinálva, hogy ne kopogjon majd ott is emelem és lehet az elsőt is 2,3-ra, hogy ne legyen baja a felninek.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14758) insyde5


insyde5
aktív tag

ÜDV

a CASTROL MAGNATEC 10W40 4L olajat honnan lehet megismerni h HAMIS e vagy sem?

(#14759) Jim Tonic válasza insyde5 (#14758) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Sehogy. Ne vedd meg.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14760) insyde5 válasza Jim Tonic (#14759) üzenetére


insyde5
aktív tag

hmmm

eddig ilyet használtam,semmi gondom nem volt velet, 3x cseréltem miota megvan a kocsi. a kacsacsörüt vettem.

de most egyre gyakrabban hallom hogy hamisitják...

átlag 6000 - 7500 ig lehet kapni. 10w40 L

ennyire gáz a Castrol?

és milyet vegyek helyettte? (astra f gsi 2.0 16v)

(#14761) bambano válasza Jim Tonic (#14755) üzenetére


bambano
titán

a fékbetéten meg a kuplungban ferrodó van, a ferrodol az valami fogkrémmárka lehet:)

Azt nem tudom kideríteni, hogy a hátsó lengéscsillapító valóban elfogy-e vagy csak nem bírják valamiért rendesen megmérni. Nem akarom elhinni, hogy beteszik a lengéscsillapítót, megy az autó rettenetes 40 métert, amíg a szerelőállásból átgurul a mérőállásba és 60%-osnak mérik. Az új csillapító 100%, 40%-nál kötelező cserélni, magyarul 2/3-ot elveszít 5 perc alatt.

A csavart nem a rugóba szakították bele, mint írtam, hanem a segédlengőkar bekötési pontjába, amit futóműállításkor illik buherálni.

A guminyomást rendes ember a tanksapka fedelében levő táblázatból nézi ki, az vonatkozik a konkrét modellre. Az enyémbe terheletlenül 2.8-2.8 való előre és hátra, de mivel mindig ereszt valamennyit a gumi, ezért 2.9-3.0 között szoktam az elejébe fújni, és 2.9-et hátra. Ez ugye csak minimálisan több, mint ami az előírás. Ehhez képest valami mocskosul nem bírja felfogni az agyam, hogy mi a bánatos francért nem hajlandók ennyire fújni a gumisok, mikor megmutatom nekik a táblázatot, akkor se. Mert értem, neki van egy elképzelése, megmondom, hogy nem annyi, eddig oké. De ezek után megnézzük a gyári paramétert és ez után sem hajlandó sok gumis rendesen felfújni.

seth: azt elfogadnám, hogy egyenletesen lenyalja a gumi belső peremét. Bánja a franc, legyen kopasz. De nem, ez fűrészfogasra koptatja, amitől elviselhetetlen zaj lesz a kocsiban.

3 bar az azért három bar, mert nem nyeszlett 4 henger:)

#14760: szerintem a castrol egyáltalán nem gáz, de négy liter olajért 6500 forint az erősen hamisításgyanús ár. Mondjuk ahhoz képest biztosan, hogy ennyiért nem adtak egy liter shell helixet az előző autómba...

a 10w40 meg nem való opelbe szerintem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14762) insyde5 válasza bambano (#14761) üzenetére


insyde5
aktív tag

az elözö tulaj Fuchs full sintetic 10w40 et tett bele, én nem birtam olyat beszerezni és egy ismerösöm ajánlotta a magnatec 10w40 et. X20Xev motorrol van szo. nekem ez az olaj kb 1500-2000 km után kezd el "sötétedni" bár az igaz h 7-8 ezrenként cserélem... és nem füstöl a kipuffogom sem.

miért nem valo opelba 10w40 ?

[ Szerkesztve ]

(#14763) _seth_ válasza bambano (#14761) üzenetére


_seth_
veterán

A 3 bar és a hengerek száma hogyan aránylik? :) Egyébként értem amit írsz de bele nem szólok, nekem b vecim van az pedig más. Szerintem méréssel lesz ott gond vagy valamiért az ajánlott teló lehet, hogy gyenge??? Milyen telókkal próbálkoztál eddig?

Én fújtam már fel 2,6-ra is elsőnek azután engedtem mert nagyon kemény volt majd lementem egész 1,9ig de utána ismét fújtam bele mert mégis csak 16-os és nem lenne jó tönkretenni a gumit valami úthibán... + Érdemben majd akkor tudok erről nyilatkozni ha ki lesznek cserélve a szilentek (elvileg azokkal van gond de ugye hátul ezekben az autókban nem 4-5 szilent van hanem valami tizen pár gondolom c vecin sem kevesebb.).

insyde5:

5 liter valvoline top guard 10w40 5e ha akciós a coraban, teljesen jó X20XEV-ben nekem. Castrolt is használtam e 4 liter a flakon + még 1 liter kell mert 5 liter simán belemegy a motorba melegen is. 5W40-et is lehetne rakni bele majd egyszer ki is próbálom de mégis csak 15 éves autó...

Miért cseréled 7-8 ezrenként? Nekem füstölés nélkül is 13 ezret simán kibír.

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14764) insyde5 válasza _seth_ (#14763) üzenetére


insyde5
aktív tag

értem, végre egy Egyenes válasz :)

5 liter?

nekem a 4 liter magnatec bö fél liter mindig megmaradt, és a köv olajcseréig sem kellet utántölteni.

max ig töltöm a nivo szerint a 3,5 L-el, ráinditok , telemegy az olajszürö és kb háromnegyeden áll meg.

hogy megy neked annyi olaj bele?

nekem a motor 95' ös. azért cserélem , mert elöfordul a "sportos" vezetés, és azt tanácsolták hogy akkor illik korábban cserélni.

1 éve van nálam, a motoron nem érzem h lustult volna. bár nem mentem vele sok 100.000 km t . de meg szokott pörögni spirál, mind magas ford számon mind magas sebességen.

[ Szerkesztve ]

(#14765) _seth_ válasza insyde5 (#14764) üzenetére


_seth_
veterán

X20XEV-ed van azaz 2.0 16V? Nekem 5 liter melegen az pont a max szint a nívón. Hogyan szoktad lecserélni az olajat? Én magamnak csinálom, járatom a motort majd utána engedem és kb 1 órát csepeg is és közben úgy, hogy emelővel van amikor kicsit jobban megemelem majd jobban leengedem, hogy mindenhonnan kicsepegjen az olaj. Gyári könyv is 4 litert ír az a minimum szint amikor a motor feltöltöttnek tekinthető, a nívón a min és a max között kereken 1 liter van így megy bele nekem az 1 liter.

Nekem így vált be legalábbis de ahány tulaj annyi megoldás olajcserére ellenben szervizest is kérdeztem azok az 5L gm olajat mindenféle ellenőrzés nélkül öntik bele és ezt 2 helyen is megerősítették. + Eddig mindig utántöltöttem, hogy maxon legyen a mutató de most olyat mondtak, hogy felesleges mert azt a +1 litert úgyis bekajálja és figyeljem meg ha nem töltöm után akkor olyan 4,5 körül megáll és nem eszi tovább, most ezt fogom majd letesztelni :)

Mit értesz sportos vezetés alatt? Amúgy mind1 hogyan használod mert ha városban mész vele alacsony fordulaton akkor azért ha autópályán előzgetsz akkor meg azért érdemes cserélni ezen az elven én használom itt is ott is és tartom a csereperiódust is.

Mennyit mentél vele eddig?

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14766) insyde5 válasza _seth_ (#14765) üzenetére


insyde5
aktív tag

X20XEV 2.0 16v 136 Lo . " - " egér szelep :D

alábakolok megemelem a talapsoknál kb 20-25 cm-t. 5 percig járatom ( meleg idöben ) . kicsipegtetem ( max 40 perc ). olajszürö csere. majd olaj bele. és kész.

az elözö tulajt kérdeztem, és ö felhivta a figyelmem hogy kb 3,5 liter megy bele felöntésnél , ha tovább öntöm a tömitésnél könnyezni fog. és sajnos az elözönél tovább sikeredett egy kicsit és tényleg könnyezett, majd leengedtem belöle 1-2 dl t és megszünt a könnyezés.

sportos vezetés nálam : kihuzatás olyan 5,5-6 e ig és max: 220 km / h többet még nem mertem menni. kell két uj hátso gumi :D.
6500-7000 között szabályoz.
EGÉR SZELEP LE VAN SZEDVE.

vagy pl zn nyir távolság 25 -35 perc alatt, ha muszáj.( DE azért nem hajtom ki a belét. ezt meg birnia kell )

összesen majd 18.000 km .

nekem most télen volt sokáig benne az olaj , alig használtam, okt 13, cseréltem és áprilisban már ki cserélem, pedig 2800-3000 km t mentem vele. télen nem használtam. inkább gyalogoltam :D.

és most kellet márciusban után tölteni kb 2 dl . max on van :S

de már kibirja mig le nem engedem, amugy 8 e km t ugy fut hogy nem kell utántöltenem. nem habos az olaj, nem olajos a vizem.

[ Szerkesztve ]

(#14767) _seth_ válasza insyde5 (#14766) üzenetére


_seth_
veterán

Én 60enél tartok 2008 vége óta :) 220-nál nem is megy többet akárhogyan is taposod :D

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14768) insyde5 válasza _seth_ (#14767) üzenetére


insyde5
aktív tag

x20xev GSI kaszniban AGR nélkül ?

nekem azt hiszem megy 220 fölé.

és tuti h nem 60 e van a motorban :D a hengerfejrz a portol szoktam letörölni :), igazi csoda számomra,de létezik.

ezért tettem fel az elsö kérdést az olajjal kapcsolatban ,mert eddig a castrol jo volt, most viszont tartok h átb***nak, és kakat meg nem szeretnék bele tenni, márha ilyen jol birja a kis TINÉDZSER :D .

[ Szerkesztve ]

(#14769) _seth_ válasza insyde5 (#14768) üzenetére


_seth_
veterán

Őőő, neked vectra van? :) AGR az sokat nem változtat rajta ilyen téren szerintem mert csak egy bizonyos tartományban van nyitva legfeljebb akkor árt ha hibás :)

Sűrűn ne próbálgasd, nekem 2008 novemberében ment annyit azóta a 200at sem értem el vele de még nagyon meg se közelítettem, lehet már nem is menne annyit bár 0-90 igen csak szépen megy neki pláne most új gyertyákkal + szerelők szerint is vectrák között is nagyon egyben van még az egész autó és motorikusan is szerencsére :) [link]

Idén még vagy 60e klíma felújítás, most min 20e lesz a futómű de inkább több, sárfogókat rendelek éppen, még jön multikormány-sony adapter 15e, levehető vonóhorog 30e, műszaki 30e, fékrendszer kopó részeinek cseréje 60e.... jó lesz az idei év, és akkor már vettem 16-os felniket gumival nyárra.... ja még a sárvédő ív is cserélve lesz hátul mert rágja a rozsdabogár... szóval rámegy a gatyám is na jó éppen az nem de legalább jövőre remélhetőleg nem lesz ennyi kiadás vele de most minden összejött ja és ugye 60e tehát itt a vezérlés cseréje és egyben olajcsere is....

Castrolt használtam én is de mindenki hamisítja már...

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14770) insyde5 válasza _seth_ (#14769) üzenetére


insyde5
aktív tag

hát igen

a B vectra egy igényesebb jószág :D

astra F gsi kaszni + x20xev.

az agr pont 10-16 loerö és igaz h csak nagyobb fordulatszámon mükdöik de egy folyamatos folytás a motornak ha "nagyobb" fordulatszámon jársz. 200km/h t kis fordulatszámon nem érsz el :D.

a B vectra majd 400 kg -al nehezebb az F GSI töl. szoval azért az már súlly teljesitmény tekintetben.

nem járok én 200 al , csak össze szokott jönni. 1 éve van nálam , most költöttem rá vezérlés elsö hátso gátlok.

többet nem kiván , extrákat meg nem akarok :D.

[ Szerkesztve ]

(#14771) insyde5 válasza _seth_ (#14769) üzenetére


insyde5
aktív tag

AKKOR MEG KÉNE NÉZNEM AZ OLAJDEKNIMET? MERT AZÉRT MÁSFÉL LITER AZ RENGETEG OLAJ.

A C20XE BE IS IR AZ OPEL 4.5 L -T ,DE ISMERÖSÖMNEK IS MAX 4 ÉS 1 -2D L MEGY .

(#14772) _seth_ válasza insyde5 (#14770) üzenetére


_seth_
veterán

Értem már, így lehet megy 220nál is többet de nekem anno már hiába tapostam volna át a padlólemezt akkor sem akart menni többet de megjegyzem tempomatot be lehetett nyomni és ment :)

Hogy került abba az astrába x20xev motor?

Szép darab egyébként :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14773) Jim Tonic válasza bambano (#14761) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

A ferrodó (ferodó) sem jó, közben utánanéztem. Az eredetileg egy olasz cég neve, és csak nálunk forrt össze a neve a fékezőfelület anyagával.

A csillapítás ezeken az autókon ennyi, nekem műszakin 39%-ot mértek vele, de tudták, hogy ez nem valós érték. Szerintem simán hülyék, akik ott dolgoznak.

Rugóba nem tudsz csavart beletépni, viszont nekem a rugócseréhez levettük a lengőkart hátul. Visszatenni nehezebb volt, mint kivenni. Ha nekem sikerült, talán neki is kellett volna. Én először csináltam. Ami még furcsább nekem, az az, hogy a lengéscsillapítót két csavar fogja, 5 perc alatt kint van, semmi máshoz nem kell hozzányúlni.

A zaj nekem is megvan, a furcsa kopás is, nem a kocsi, hanem a gumi hibája. Főleg, ha Bridgestone van fent. Böszme egy hang, nagyon durván idegesitő. A téli 16-os alugarnitúrával (Michelin Pilot) tökéletes csend van, és normálisan is kopik.
Nem árultad el a méretét, de szerinted akkor én is fújassam 3-ra az enyém? Ez sem nyeszlett 4 henger. :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha normális olajat akartok, javasolom a Q8 5W40-et, olcsó és jó. Ráadásul rajta van az Opel megfelelőségi száma.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14774) Jim Tonic válasza insyde5 (#14762) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

10W40 nem lehet full szintetikus. Fél lesz az...

Seth: A 3 bar és a hengerek száma hogyan aránylik? Motor súlya miatt van, enyémbe is több kell. Ahogy a fékbetétek is nagyobbak a mienken, mint a 'simákon'. Az enyémhez pl más rugók is kellenek, szintén a V6 miatt.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14775) _seth_ válasza Jim Tonic (#14774) üzenetére


_seth_
veterán

Így értem de nem konkrétan a hengerek száma miatt :) Lehetne pl olyan alu blokk 5 hengerrel ami könnyebb mint egy sima 4 hengeres :) A súly lesz ott a döntő + a kerék mérete.

Persze, V6nál súly+motorerő is másabb és nem jó az alapabb változatok felfüggesztése és ugye nagyobb súlyt megállítani is nehezebb ezért kell a nagyobb fék is. Ez még b vectránál is így van :)

Nekem is Semi Synthetic ami belemegy.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14776) insyde5 válasza _seth_ (#14772) üzenetére


insyde5
aktív tag

Átlagos story

c20 as kiütötték belöle :D, nameg ha belegondolsz, egy motort felfurni? ráadásul 2.0 at??

jobban jár az ember ha keres egy kopasz motort és beleteszi, kb fele annyiba kerül.
és a felfurt motornál azért van hibalehetöség .

-----------------------------------

Q8 ? NEM hallottam még erröl az olaj márkárol, DE tény h 4600 HUF / 4L az nagyon barátságos, talán TUL barátságos is.

na látod ez az, hogy annyi fajta van, amit nem ismer az ember és van 5 amit mindenhol hallani...

(#14777) bambano válasza _seth_ (#14763) üzenetére


bambano
titán

A 3 bar és a hengerek száma úgy aránylik, hogy ha több a henger, nehezebb a motor, jobban fel kell fújni alá a kereket.Nekem kb. 930 kiló az első tengely terhelése, 620 a hátsóé (ha nem ülök a kocsiban:P).

És továbbra is azt hangsúlyoznám, hogy 2.8 a gyári előírás, tehát 2.2-2.4 az nálam foglalkozás keretében elkövetett gyilkossági kísérlet minősített esete. Azon hajlandó vagyok vitázni, hogy miért 3 kerül bele 2.8 helyett.

16-os a téli, 17-es a nyári kerék. gyári felniken.

(#14773) Jim Tonic: nem értem, minek hajtod ezt a rugóba beszakított csavar című imamalmot, mikor világosan megmondtam, hogy a segédlengőkarba szakították bele a csavart. Azt a csavart, amin az az excenter van, amivel a nyomtávot lehet állítani.

A 3 bar nem fogja megoldani a hibás kopást, mert 3 bart előre szoktam fújni, a rossz kopás meg hátul van. Én továbbra is azt javaslom, hogy megnézed, mit ír a tanksapkában a táblázat, ráteszel 0.1 bart és annyira fújatod. A túlfújásos javaslat nekem nem vált be, az vált be, hogy keményebb anyagú gumit vettem. Most michelin pilot primacy hp van rajta.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14778) _seth_ válasza bambano (#14777) üzenetére


_seth_
veterán

1550 kiló? Az szép valóban :) Nekem menetkészen amikor műszakin nézték kerek 100 kilóval könnyebb volt (alapból 1372 van a műszakiban de szerintem azt pótkerék és minden folyadék és szerszám nélkül mérhették a gyárban nekem me a pótkerék is 15-ös alukerék, hifivel, nagy akku és a tankban is volt vagy 2 liter benya pedig az nem is vészes végülis sokban nem marad el egyébként.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14779) Jim Tonic válasza bambano (#14777) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Rugóba nem tudsz csavart beletépni....
Azért nem, mert nincs ott csavar. Így értettem, hogy nem tudod beletépni.
És azért hajtom csak, mert nem értem, hogyan hozták össze. Mint írtam, szétszedtem (egy hónapja kb.) az egészet gond nélkül. Ott nem lehet semmit megszakítani, már csak azért sem, mert minden csavar rozsdamentes. Ráadásul olyan minőségűek, hogy bár külsős torx csavarok, simán megáll rajtuk egy dugókulcs, anélkül, hogy megsérülnének.

Mindegy, eszembe sincs vitázni veled. Nekem nem áll össze a sztori, de a Te dolgod, kihez viszed az autód.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14780) Jim Tonic válasza Jim Tonic (#14779) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Utánanéztem könyvben a kerekeid nyomásának, 3 személyig 2.6/2.4 az előírt érték. Holnap megnézem a kézikönyvet is.

Seth: Az enyém még rosszabb kicsit, majdnem 1600Kg.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14781) Calogero válasza _seth_ (#14757) üzenetére


Calogero
addikt

Én hidegen 2,4-2,4-et rakok a gumikba.(205/55 R16)

(#14782) bambano válasza Jim Tonic (#14779) üzenetére


bambano
titán

úgy kezdődik a futóműállítás, hogy hátul kilazítják azokat a csavarokat, amik az állítást végző excentereket tartják. Na ebből egyet beszakítottak a bal oldalon. Ezek után cserélni kellett párban a segédlengőkart, de a jobb oldalit sem tudták kiszedni, azt is beszakították. Hát így.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14783) _seth_ válasza Calogero (#14781) üzenetére


_seth_
veterán

És nem érzed kicsit keménynek úgy? Ha a hátulja nem fog kopogni lehet nekem is normálisabb lesz annyival végülis 2,6 barral is el lehetett viselni :)

Ui.:

Szerintetek az valós, hogy nekem b vectrán azt mondták futóműállításon, hogy a hátsó kerekeken igazából semmit sem tudnak állítani? Az ültetés miatt mondták, hogy nem 100-as de amúgy határértékeken belüli és más szerelésnél profi banda amúgy, lézeres futóműbeállítás volt.

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14784) wwhy


wwhy
veterán

én is ma néztem meg a Corsának: 2,2/1,8 a gyári érték; ez utóbbi nem kevés egy kicsit :F (én 2,2-t tettem oda is)

[ Szerkesztve ]

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#14785) _seth_ válasza wwhy (#14784) üzenetére


_seth_
veterán

Corsának hátul nincs nagy súly ezért nem kell oda nagy nyomás.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#14786) wwhy válasza _seth_ (#14785) üzenetére


wwhy
veterán

Akkor elég az 1,8 vagy maradjon a 2,2 :F

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#14787) fero02 válasza wwhy (#14786) üzenetére


fero02
veterán

Ha üres, akkor elég az 1.8, de ha van bőven csomag és/vagy viszel vkit, akkor kell a 2.2. De fújd fel 2.0-ra azt jó lesz az.

(#14788) tomcsi23


tomcsi23
veterán

Üdv Totyik!

Castrol témához: eza bolt is kamu olajat árulna? Elég jó árak vannak, plusz a héten még 15% kedvezményt is adnak. :B

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#14789) wwhy válasza fero02 (#14787) üzenetére


wwhy
veterán

OK, ált. üres, akkor visszaengedem 2-ra.

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#14790) Calogero válasza _seth_ (#14783) üzenetére


Calogero
addikt

Néztem a tankajtó szerint a táblát.

Komfort (2,0-2,0)
Full (2,1-2,5)
ECO (2,5-2,5) (leírás szerint itt a legjobb fogyasztás)

ECO nem jött be pattogot az autó tőle.
Több H Astrás tulaj javaslatára próbáltam ki a 2,4-2,4-et
a 2,0-2,0 meg keveslem 13xx kg-t kell cipelnie)

(#14791) vallas


vallas
senior tag

Hát srácok befejeződött az opel korszak...

329.900 km-nél kaptam egy 186.000-t futott megane 2-t.

De búcsúként kaptam a rend éber őreitől egy 3000-s csekket :DDD :W mondjuk jogos volt.

további jó Opelozást!

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#14792) Jim Tonic válasza vallas (#14791) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Spórolós cég. :)
Maradtam volna az Opelnél. :D

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14793) vallas válasza Jim Tonic (#14792) üzenetére


vallas
senior tag

Ja az...

hát nem kívánságműsor volt, én is maradtam volna, de most renault lesz, ahogy a céget ismerem 300.000 ig :DDD

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#14794) fero02 válasza vallas (#14793) üzenetére


fero02
veterán

Ha rendesen van szervizelve, akkor nem baj az. Mondjuk ez a rönónál sosem biztos. Ugye nem 1.5 dCi? :U

(#14795) #TOTTI válasza fero02 (#14794) üzenetére


#TOTTI
őstag

Azzal mi a baj az 1.5dCi-vel legjobb dízel motor, tapasztalatom szerint és a legjobb választás, biztos nem 1.9-es és valszeg nem benzines, bár fene tudja.. Én szerettem, amikor olyat hajtottam..

(#14796) bambano válasza #TOTTI (#14795) üzenetére


bambano
titán

az 1.5 dci-vel két baj van:
1. dízel
2. az egyik hengersorom is nagyobb, mint 1.5...
3. rönyó :)

olvasom a merci tájékoztatóját is: a maximális nyomaték nagy része már 1700-2500 között rendelkezésre áll. muhahaha, nekem a maximális nyomaték nagy része 1700-6500 között rendelkezésre áll.

hiába erőlködnek, a lökettérfogatot nem pótolja semmi (csak a mégtöbb lökettérfogat :) ), szóval nem lehet rendes autót csinálni kevés köbcentiből

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14797) Kickass válasza bambano (#14761) üzenetére


Kickass
őstag

'Az új csillapító 100%, 40%-nál kötelező cserélni, magyarul 2/3-ot elveszít 5 perc alatt.'

Ha eddig nem olvastad, egyebkent a csillapitokat csak a meresek alapjan cserelteted vagy van fizikai jele is annak, hogy beszartak?

[ Szerkesztve ]

(#14798) Jim Tonic válasza #TOTTI (#14795) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

A letezo legszarabb dizel a piacon, folyton meghal benne valami. Egy egesz flottat vett belole anno a ceg, mindegyikkel baj volt. Emellett gyenge, mint a harmat.
De nem korlatoznam be az 1.5-osre, a PSA dizelekkel szemben a Renault dizelek borzalmasan megbizhatatlan szarok.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#14799) #TOTTI válasza bambano (#14796) üzenetére


#TOTTI
őstag

Hallod, most komolyan gondolod ezt a 3 érvet amit írtál? (ne menjünk bele)

Na akkor a pozítívumai:

- dízel
- belefér az alacsonyabb cégautó adó kategóriába
- legtakarékosabb fogyasztás, taposva is max. 6 liter, átlagban 4,5.
- takarékos fenntartás, olcsó szerviz
- kis dízelek közt magasan a legkorszerűbb ha a 2005-2008-as modellekről beszélünk, amibe konkrétan a Mégane is tartozik.

Az hogy Renault nem hiszem, hogy hátrány lenne, egy Opel topikban talán igen és ne a te autódhoz hasonlítsd, mert annyi erővel az meg egy szappantartó egy traktorhoz képest, mindenféle személyeskedés nélkül mondom. Igazad van autó és autó közt oriási különbség van, ahogy a felhasználói területek közt is.

Jim Tonic: Itt mások a tapasztalatok, én vennék, ha rohangálós autó kellene, Clio-kat, mert lehet nyúzni..

[ Szerkesztve ]

(#14800) Jim Tonic válasza bambano (#14796) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Bar dizelem van, egyetertek teljesen.
De en annak orulok, hogy nem 1.9-est vettem, ugyanis alapbol az 1.9 150LE es az enyem kozott papiron csak ~30LE van, de megis eg es fold a ket auto teljesitmenye. Arrol nem is beszelve, hogy ez meg legalbb nem olasz motor. :P

#14799:
- takarékos fenntartás, olcsó szerviz
Hogy mi? 90e km utan szakadnak a vezermuszijak, elszallnak az injektorok. Egyik jobb, mint a masik. Injektor darabja 120rol indul.
De alapbol, egy dizel szervizelese sokkal tobbe kerul. Akar 10x tobbe. Es itt el is szallt a fogyasztasod elonye.
A dizel addig funky, amig nincs vele gond, de akkor japant vegyel, mert a tobbi egy kalap szar. A PSA dizele nem rossz, de azokkal is akad gond.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.