Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-19 17:02:06

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11101) wwhy válasza _seth_ (#11100) üzenetére


wwhy
veterán

melyik városban is laksz? adatlapodat nem töltötted ki ;]
ha közel vagy, és vállalsz maszekot, viszem a verdát :DDD

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#11102) csaresz002


csaresz002
aktív tag

na regisztráltam én is a carstyling-ra :D [link]

kedvet kaptam a polirkodáshoz,kíváncsi leszek majd :P

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11103) KrAt válasza csaresz002 (#11102) üzenetére


KrAt
veterán

Nagyon faszán néz ki az a belső :) :R

(#11104) csaresz002 válasza KrAt (#11103) üzenetére


csaresz002
aktív tag

köszi :B

nekem is jobban teccik mint a fekete kárpit fekete műszerfallal :D

a Tied fent van?

oké :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11105) KrAt válasza csaresz002 (#11104) üzenetére


KrAt
veterán

valahol fenn van, megkeresem :)

[link]

[ Szerkesztve ]

(#11106) csaresz002 válasza KrAt (#11105) üzenetére


csaresz002
aktív tag

már emlékszek.régebben néztem :K

jó kis auto.... nekem 1.6D caravan-om volt az első autom.sokat elmentem vele :)

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11107) csaresz002


csaresz002
aktív tag

na végeztem én is a polírozással. hát szó mi szó....fényesebb lett,de ezzel a lidl-s polírgéppel nem nagyon tudtam kivenni a kisebb nagyobb karcokat. de azért jó lett :D
aki akarja megnézheti :B [link]

ja,és Kellemes Ünnepeket Mindenkinek! :K

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11108) Jim Tonic válasza KrAt (#11105) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Vectra V6 CDTi.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11109) tomyoy


tomyoy
senior tag

:C

nyiknyiknyiknyik

(#11110) csaresz002 válasza tomyoy (#11109) üzenetére


csaresz002
aktív tag

nem mondod hogy ezeket abból a bicikliből szerelted ki ??!! :DDD :DDD

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11111) _seth_ válasza wwhy (#11101) üzenetére


_seth_
veterán

Tőled 43 km dél-délnyugat felé :) Maszek... hát ha a holnapi nap rendbejön a hátam talán :) Most értem haza de autó nélkül ugyanis lóg belőle pár méter vezeték ami még nincs beforrasztva a helyére... majd holnap...

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11112) tomyoy válasza csaresz002 (#11110) üzenetére


tomyoy
senior tag

neem, abba a cserépbe duggattam el opel csavarokat és fékolajjal öntöztem.

ezt hoztam el 45e ért. komplett hátsó híd, csak fékbetétet kell kicserélni, első 256 os nyergek, jobb féltengely, hűtő radiátor+ ventillátor, főflmunkahenger + rásegítő.

6,5L/100 evett meg kb.
.

[ Szerkesztve ]

nyiknyiknyiknyik

(#11113) csaresz002 válasza tomyoy (#11112) üzenetére


csaresz002
aktív tag

és ilyen szép virág nőtt ki? nem hiába mondják hogy jó az opel :DDD :DDD :DDD

45ért nem volt sok ;)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11114) _seth_ válasza Jim Tonic (#11108) üzenetére


_seth_
veterán

Fejegységeden majdnem ugyanaz a kép mint a navimon a boot képernyő csak nekem nincs odaírva, hogy opel :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11115) wwhy válasza _seth_ (#11111) üzenetére


wwhy
veterán

az pont jó, holnap uis épp azt a 43km-t meg fogom tenni, és vihetek vmi fastumgélt a hátadnak ;] na viccet félretéve, majd egyszer, nyáron, ha lesz kedved :)

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#11116) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Hétvégén tempós haladás volt. 5 fővel végig 180-230 közötti tempó autópályán, plusz kis város. Átlag: 7,8. Le vagyok döbbenve. :Y

#11114: Seth: tied linkje? Megvan.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11117) _seth_ válasza wwhy (#11115) üzenetére


_seth_
veterán

Fastum gél meg ezek nem sokat érnek :D

Masszázs... de arra inkább barátnőmet kérem meg ha nem baj :D

Nyáron megoldhatjuk :) De vagy 2 napos vagy 1 felhős nap kell hozzá :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11118) _seth_ válasza Jim Tonic (#11116) üzenetére


_seth_
veterán

230? Nem kíméled :) Azért csak óvatosan :)

7,8 szép na de ugye dízel :) Nekem az az autópálya 130-150 közötti tempó + város párossal jön ki persze tempomat meg ésszel autózás...

Nekem 8,6L az átlag és 100 fölé nem is megy a mutató... városi használat, sok lámpa stb...

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11119) fero02 válasza Jim Tonic (#11116) üzenetére


fero02
veterán

Jóóóó' megy! ;] :DDD

(#11120) Jim Tonic válasza fero02 (#11119) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Felraktam képeket a blokkról. Ebben a lóf@sz időben nem töröltem le a burkolatot, de szép így is.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11121) csaresz002 válasza Jim Tonic (#11120) üzenetére


csaresz002
aktív tag

szééép ;)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11122) Jim Tonic válasza csaresz002 (#11121) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Átloptad az ikont. :)
Köszi!

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11123) csaresz002 válasza Jim Tonic (#11122) üzenetére


csaresz002
aktív tag

áhhh..én semmit :DDD

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11124) Calogero válasza Jim Tonic (#11116) üzenetére


Calogero
addikt

Én még a 180 se tudom elérni nem hogy a 230-at :)

Gratula szép eredmény

(#11125) TasiA


TasiA
senior tag

Háj!
Az én autómmal meg nem tudom mi van, de mostanáben mocskosul jól fogyaszt.
Itt a városban is eljárkálok 9 literből, de 1 hét alatt majd minden nap mentem hosszútávon (40km) és ráálltam a nagyrészt 105-110-re és eszik 6 litert. Ilyen 5,8-6 liter körül ugrabugrál. CSodálkozom, mert eddig ugyan így vezetve 6,5-alá nem ment sosem. Ez több nap átlaga, szal se lejtő, se állandó hátszél nem játszik, és általábban 2 személy, néha +gyerek. Utóbbi időben ugye jártam etanollal többször is, meg most kapott új gyertyákat+ új vezérlést. JA, meg kicsitnyomatékosabb lett alapjárat és 2000 között, mint eddig volt. Létezhet, hogy 1 foggal el volt baxva eddig a vezérlésem?? Vagy számít ennyit, hogy 65 ezer volt a szíjban ,vagy csak jót tett az etanol és kitakarította a rendszert (égésteret, szelepeket, injektort, lambdaszondát)? :F
Vélemény?

[ Szerkesztve ]

(#11126) csaresz002 válasza TasiA (#11125) üzenetére


csaresz002
aktív tag

ha egy fokkal arrébb tettétek volna a vezérlést, (szvsz) akkor nem menne így az auto.sőt.lehet hogy nem is menne :)

inkább az etalonos variácó.

vagy lehet hogy most lett helyre rakva a vezérlés?? :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11127) fero02 válasza TasiA (#11125) üzenetére


fero02
veterán

Sztem inkább el volt rakva a vezérlésed. :U

csaresz002: miért ne menne? :U Nem olyan sok az fokban ha elteszed +/-1 foggal a szíjat, szelepeket össze nem gyűri de ahhoz pont elég, h akkora utó vagy előgyújtása legyen, h ne úgy menjen ahogy kellene. Illetve indulásnál szokott még meglátszódni.

[ Szerkesztve ]

(#11128) csaresz002 válasza fero02 (#11127) üzenetére


csaresz002
aktív tag

én amikor egy fokkal arréb tettem,be se indult.

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11129) TasiA válasza fero02 (#11127) üzenetére


TasiA
senior tag

A csere előtt, érezhetően gyengébb volt alapjáratról 2000-2500-ig mint az eddigi C20NE-k, amiket vezettem. Azok egyenletesebben gyorsultak, nálam meg 2500-től mentérehetően jobban. Most ezek megszűntek, jóval egyenletsebben húz. Biztosan jót tett az etanol is, de konkrétan vezérlés csere óta érződik ennyire a külömbség. Pedig még szíjból is ugyan olyan márkát vettem, ami eddig is benne volt DAYKO.

Akkor lehet a sk km miatt volt és már nem úgyfeszített a feszítő, vagy nem tudom. A lényeg, hogy most tök jó :DDD Azért néha betankolok majd 1 kis etanolt.

Gyeryákat hamarabb cseréltem, akkor marad az ETANOL. Na így még inkább rájárok a kútra, mikor már kifogyóban van, majd teszek bele fel-fele aányban, had dolgozzon. ;)

[ Szerkesztve ]

(#11130) KrAt válasza TasiA (#11129) üzenetére


KrAt
veterán

Nem, ennyi számít az etanol + új gyertyák kombó :)

(#11131) Jim Tonic válasza TasiA (#11125) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ha egy fokot melléraksz, be sem indul. Inkább kitisztult a rendszer. Az új gyertyák is számítanak. Az enyém is azóta megy ilyen jól, hogy kikormoltam a szívóoldalt.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11132) fero02 válasza TasiA (#11129) üzenetére


fero02
veterán

Szíj minősége tuti nem befolyásolja. Ha befolyásolná, akkor sztem már nagyobb gond lenne. :DDD

Etanol sztem megint csak nem... :U

Tuti most lett jól belőve. :K

Jim Tonic: nekem most szándékosan van 1 fokkal elrakva + adagolón forgatva, h nagyobb legyen az előtöltés. Az elvileg gyári helyen lévő vezérléssel (azt hiszem 75-80°) sokkal nehezebben indult (télen ugye nagyon meglátszik), mint így h 1 foggal arrébb van és olyan (85-90°) az előtöltése. Pöcc röff. Mindez indikátor órával lett mérve, nem fülre beállítva.

Az alapját erőssége nálam ugye nem annyira mérvadó, a gázra való reagálásán pedig csak nagyon minimális az észrevehető különbség.

[ Szerkesztve ]

(#11133) TasiA válasza fero02 (#11132) üzenetére


TasiA
senior tag

Te én tényleg nem tudom, konkrétan ahogy kiáltam a műhelyből, azóta jobbnak érzem. Kapott még új kuplung tárcsát+csapágyat, meg 2 tartóbakot; 1 motor, 1 váltó. Sajna a hajtásban lévő lógás nem szűnt meg, de gázelvétel, majd gázadásra berángatás az megszűnt. Remélm érthető mire gondolok. Pl gurulsz 4.-ben 50-el, leveszed a lábad, majd újra gázt adsz akkor ilyen hülyén nem rögtön húz, hanem "vö vö vőőő" kis rángtással kezd folyamatos lenni a gyorsulás. Nekem már nagyon szarok voltak a bakok és az miatt csinálta. Hintázott az egész előre, hátra.

[ Szerkesztve ]

(#11134) csaresz002 válasza TasiA (#11133) üzenetére


csaresz002
aktív tag

ez ismerős...nekem is cserés a váltótartóbakom,gáz adásnál hátra bukik az egész. szét is verte a kardánomat ahogy egymásba vannak dugva. csörög csattog amikor leveszem a gázról a lábam

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#11135) Jim Tonic válasza fero02 (#11132) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nem nagyon értem ezt. Dízelnél ha elrakod egy fokkal, jelentősen változik a sűrítés. Vagy több, vagy kevesebb keverék jut bele. Amivel szépen ellövöd a fogyasztásod és az emissziód.
Dízelnél is használnak indikátor órát?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11136) fero02 válasza Jim Tonic (#11135) üzenetére


fero02
veterán

Sztem a sűrítés az semmiben sem változik, csak az üzemanyag égéstérbe való beporlasztásának ideje módosul. Milyen keverékre gondolsz? A dízel motor csak tiszta zoxigént szív be...(nálam meg pláne, mert az EGR le van vakolva a pitlibe) :U

Felső holtpont az 1. hengerben, lendkeréken jelzés, adagolónál indikátor óra. Én ezt a 3-at nézem, utána pedig stroboszkóppal meglámpázom.

Mondjuk Neked hiába is mondanám, h nézd meg, mert a Tied az nem a hagyományos adagolós, meg jóval újabb konstrukció. Be tudok nyúlni a szíjtárcsa fokai között és ha ott fellazítok 2 vagy 3 csavart, akkor az egész adagoló házat tudom billenteni, így tudok még külön változtatni elég sokat a töltésen.

Benzinesnél azt hiszem ennek felel meg az elosztófedél tekergetése, már ha a régi fajta rendszerű az is.

Az ettől újabbaknál meg mindent a comp. figyel és szabályoz.

[ Szerkesztve ]

(#11137) _seth_


_seth_
veterán

Built in 230V up to 300W max: [link]

Nem volt kis meló de kész, működik hibátlanul :D Jó sok méter vezeték az tuti meg szívás :D

A telefon töltő is beépített ráadásul ott van ahol kell, ha nem kell akkor meg nem is lehet látni mert olyankor be van dugva a biztosítéktábla fedele alá, és még csak ki sem kell nyitni az a biztik ajtaját :) [link]

És még csináltam mást is de azt majd videón ha teljesen készen lesz :)

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11138) fero02 válasza _seth_ (#11137) üzenetére


fero02
veterán

:Y Esküszöm, Te beteg vagy! ;] :DDD :C :R

(#11139) _seth_ válasza fero02 (#11138) üzenetére


_seth_
veterán

Áh... csak találtam pár méter vezetéket és eldugtam az autóban :D Na meg ha legközelebb forrasztanék akkor nem kell a hosszabbító mert lesz áram az autóban is :D + Nem kell a csomagtérben elrakni a 230V-os adapter sehova mert be van építve bár nem volt egyszerű eldugni az elektronikáját.... pláne nem a sok töltőét...

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11140) Jim Tonic válasza fero02 (#11136) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

A szelepek nyitvatartásának ideje csak másik vezérműtengellyel, vagy más fokolással módosítható. Ha Te egy foggal odébb teszed, attól még ugyanannyi ideig lesz nyitva, csak más időben. Ugyanez igaz az adagolásra. Ez csak időzítési kérdés, nem annyira intervallum. Szerintem.
Az EGR levakolás nálam is tervben van. Hamarosan meg is csinálom. :)

_seth_: Én csak egy 5V-os USB aljzatot tervezek, de ez is király. :D

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11141) _seth_ válasza Jim Tonic (#11140) üzenetére


_seth_
veterán

Abból nekem van kettő is :)

Jó tipp: coraban vettem olyat, hogy egy kis szivargyújtós dugó és USB aljzat van benne... bedugod a szivargyújtóba és 5V USB dugalj lesz belőle :) 2e ft és 0 perc szerelés és eltávolítható ha nem kell :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11142) Jim Tonic válasza _seth_ (#11141) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ilyenem van. Normálisabb kellene. Rejtett.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11143) _seth_ válasza Jim Tonic (#11142) üzenetére


_seth_
veterán

Ilyenem van majdnem :) Csak semmihez sem kell :) De ha mégis lesz kéznél, de egy van rejtve is :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11144) fero02 válasza Jim Tonic (#11140) üzenetére


fero02
veterán

A szelepek nyitva tartásának ideje az állandó marad, bár nem értem, h azt miért hoztad fel, mikor szó sem volt vez.tengely cseréről. :U

Felső holtpont adott, lendkeréken a jelzés adott, adagoló kapillárison nézve pont befecskendezés előtt van. Ha így feltennéd a szíjat, akkor már csak minimális korrekció lenne szükséges. Ámde itt van nekem egy olyan lehetőségen, h az adagolót kompletten, házastól el tudom forgatni. Így van az, h akár 1 foggal is el tudom tenni minden gond nélkül. Aztán ehhez jön a finom beállítás, amikor már csak a szíjtárcsán állítok és a motort forgatva figyelem az indikátor órát. :R

EGR vakolás nekem nem volt nagy móka, könnyen hozzáférhető helyen van. Gondolom ez Nálad már nem így lesz. :D

(#11145) Jim Tonic válasza fero02 (#11144) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Mert ha elforgatod a vezérlést egy fokkal, akkor nem akkor van nyitva a szelep, amikor kell. Te azt írtad, lerövidül a befecskendezési idő. Én meg nem értem, mitől. :F
Ha előbb csinálod a befecskendezést, akkor előbb kell nyitnod a szelepet is. Ha előbb nyitod, előbb is záródik. Viszont így a kipufogás is előbb kezdődik meg. A szelepek nyitási idejét és a befecskendezés hosszát a vezérműtengely köszörülésével szokták módosítani, nem a vezérlés elforgatásával. De lehet, hogy én nem tudom jól...

_seth_: Ez mondjuk nagyon jól néz ki, csak kilövi a szivargyújtót, és kétlem, hogy leadna 2A-t 5V-on.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11146) _seth_ válasza Jim Tonic (#11145) üzenetére


_seth_
veterán

Nem tudom mennyit ad le, de ami nekem van még szebb is mint ez. Na igen... ezért van nekem minden bekötve rejtve :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#11147) fero02 válasza Jim Tonic (#11145) üzenetére


fero02
veterán

"csak az üzemanyag égéstérbe való beporlasztásának ideje módosul"

Erre gondoltál? Szerintem egyértelmű, h mire gondoltam. Én nem az egész vezérlést teszem el egy fokkal, hanem csak az adagolót. :K

Az ütemek maradnak ott és akkor ahol eddig voltak, csupán nem akkor spriccel a porlasztó, mind eddig (hanem az én esetemben egy hangyafasznyival hamarabb).

(#11148) Jim Tonic válasza fero02 (#11147) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Benzinesnél nincs adagoló. Mi pedig abból indultunk ki, hogy ott állítasz egy fokot.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11149) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Azt hiszem megtaláltam a tökéletes alternatívát a GTC-re..

Alfa 159

Nagyon szép, szimpatikus motor nem is kicsi autó és nem is drága.. A sedan változat már 3 milla körül megvehető itthon.. csak kérdés, autó marad e 5 év múlva? Itt falun ahol még mindig 200Ft a gázolaj megéri a dízel..

(#11150) Jim Tonic válasza #TOTTI (#11149) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Jaja. A német Autobild tesztje jut eszembe az egyik új Alfáról. Nagyon pontos, precíz a kormányzás, ami azért jó, mert könnyű vele felállni a trélerre. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.