Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10751) KrAt válasza buherka (#10750) üzenetére


KrAt
veterán

Lökös csavarok:

aláfekszel, és a lökhárítón az oldalától kb 20 centire a kocsi elején.. 1-1 csavar a 2 oldalon, oldalt meg felcsúszik egy sínre..

Így ni:

Lámpa alatt látsz egy oválisabb lukat, ott van egy anyával belülről megfogatva.. Oldalt meg van a sín, amire rácsúszik..

(#10752) buherka válasza KrAt (#10751) üzenetére


buherka
addikt

Hát appám...nem sokat sz@rozol...hamar jött a válasz :C

Csütörtökön jön hozzám sógor...mert övé a járgány és a feljárón meg tudom neki oldani a szerelést.
Köszi az útmutatót. Ha valami nem fog menni lehet betámadlak telón, ha nem gond. :B

Cserélhető ez a műanyag konzol ugye? Meret ahogy néztem...igazán csak ez van összetörve.

Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.

(#10753) KrAt válasza buherka (#10752) üzenetére


KrAt
veterán

Elvileg igen, bár GSi lököst még nem láttam közelről..

Persze csörögj nyugodtan, 2ig suliban avgyok, de szünetben visszahívlak:)

(#10754) buherka válasza KrAt (#10753) üzenetére


buherka
addikt

Még az is kérdéses, hogy műanyagoshoz kell e vinni a cuccot, mert ha az ember leszedi a lököst, akkor érik meglepetések :B
Meg a másik hogy egyáltalán tudunk ilyen műanyag távtartó konzolt szerezni, mert a Daewoo már nem gyárt semmit, ha jól tudom. :U
Aztán lehet, hogy bontó lesz belőle.
Fogunk még ezzel pár kört futni az hétszencség...van egy olyan érzésem. :)

Sógor telójáról majd visszahílak, csak csörgess meg ha ráérsz. Nehogymá te számlád menjen. :B

Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.

(#10755) tomyoy


tomyoy
senior tag

valami nagyon nem stimmel a járgánnyal, van 1út amin szoktam járni sűrűbben 65KM. eddig mindig 1500 ért tankoltam ~ 4.5L és maradt benne, ma 3500 ért ~ 11L és mire hazaértem, teljesen kifogyott a benya. :(( közel 17L/100Km

nyiknyiknyiknyik

(#10756) KrAt válasza buherka (#10754) üzenetére


KrAt
veterán

Jajj szard már le, nem fogok belehalni 1-2-3-4-500-ft telefonköltségbe :)

Csörögj, ha tudsz vmit, kiokoskodunk vmit, mi lesz a megoldás :)

(#10757) fero02 válasza tomyoy (#10755) üzenetére


fero02
veterán

Karton papírt a kocsi alá és figyelni a folyásokat. ;)

Ha nincs, akkor nagyobb lehet a bibi.

(#10758) tomyoy válasza fero02 (#10757) üzenetére


tomyoy
senior tag

holnap átnézem, bár több mint valószínű, hogy az injektor a ludas, nagyon hangosan kattog, a kipufogónál meg hallom, hogy puffog, nem kicsit...2 autoszerelőnek is mutattam így hirtelen, egyik rávágta, hogy gyertya, a másik meg hogy szelep...jah meg megint 1600 volt az alapjáratom....de ilyen volt már régebben is, hogy nem ált vissza de akkor sem evett 10literrel többet 100on....

ma vettem is gyertyákat, majd holnap kiderül, hogy az volt e a ludas..

nyiknyiknyiknyik

(#10759) buherka válasza KrAt (#10756) üzenetére


buherka
addikt

Okés...köszi előre is. :R

(#10755) tomyoy...ha az enyém már 8-at eszik... falat kaparok :D
Pont ma tankloltam 15K-ért 46L-t...ezzel kb. 650km-t megyek el.
Amúgy kell még az a kis injekoros kütyü amit írtál...holnap megyek bontó felé :U

[ Szerkesztve ]

Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.

(#10760) tomyoy válasza buherka (#10759) üzenetére


tomyoy
senior tag

kell! nekem ne recsegjen mint egy traktor...

nyiknyiknyiknyik

(#10761) fero02 válasza buherka (#10759) üzenetére


fero02
veterán

Én eddig tankoltam 15k-ért 50 L-t, az 70 % város - 30 % közút mellett normál használat (tempó) mellett ha jól emlékszem 700-750 km-re elég, ha jól emlékszem Viszont ami tuti, h 5.6-os átlagom volt. És mindez most télen. Nem tudom mennyit enne, ha óvatosba használnám. :U

Az Isuzu blokkos (autószerelő cimborámé) pedig 800 km-et megy egy tankkal hasonló használat mellett, mint az enyém... :U

[ Szerkesztve ]

(#10762) buherka válasza tomyoy (#10760) üzenetére


buherka
addikt

okés...nézem, ha van hívlak :R

(#10761) fero02...igen ez az Isuzu motoros opel valóban fasza. Egy volt smasszer kollégámnak ilyen volt és 5L körül evett neki is.
Az enyém csudálatos ECO TEC. :D ...ez ilyen. Jó időben, nekem is olyan 6L körül van.

[ Szerkesztve ]

Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.

(#10763) Jim Tonic válasza fero02 (#10761) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Enyém is Isuzu blokkos. Csak nem az 1,7. :)
Amúgy attól jók, hogy nem Bosch az elektronikájuk. A régi Bosch cuccok igen megbízhatatlanok voltak.
Ma mesélte az autószerelőm, hogy egy olyan blokkon, mint az enyém, kuplungot cseréltek kompletten (lendkerékkel). Csak az alkatrész 400e. Ez az alkatrész Angliában kb. 160e. Csak a dupla tömegű lendkerék 180e, kint meg 275font. Szánalom.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10764) tomyoy válasza buherka (#10762) üzenetére


tomyoy
senior tag

ok köszi!

mai fejlemény: gyertya csere megtörtént, semmi változás, sőt nagyon szép tiszták voltak az ngk gyertyák, de azért beleraktam az újjakat. Ugyanúgy puffog, szépen lehuztam 1essével a kábeleket és a 3. hengernél semmi fulladozás, FULL halott, ugyanúgy jár mint amikor rá van dugva, szikra van, 4. henger az első 2-höz képes olyan 80% os...de az se valami fényes....

:(

nyiknyiknyiknyik

(#10765) Daywalker válasza Jim Tonic (#10763) üzenetére


Daywalker
addikt

Nem csak a régiek voltak azok, hanem az újak is. Sőt, egyenesen a szemétre való az összes, mert többnyire méd in turkáj, azaz fos török. Messzire kerülni kell a Bosch alkatrészeket (már az ablaktörlőik sem olyanok, mint régen), egyedül a lambda szondából vettem azt, mert az a gyári, minden másból másik németet...

Tomyoy: Az extrém helyzeteket leszámítva hogy lehet az, hogy van szikra, de nem megy a henger, amikor központi befecskendezés van :F Én azért a helyedben még mindig a gyújtásra gyanakodnék...

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10766) vazzz válasza csaresz002 (#10743) üzenetére


vazzz
őstag

Az én szerelőm is ugyanezt mondta, illetve javasolta, hogy hajtsam meg egy kicsit hosszabb távon, és el kell tűnnie a trutyinak.
De ha már ott volt a szerelőnél, átnézettem, és a hosszbordásszíjat kicserélte, mert berepedezett, de mondtam neki, hogy akkor már a vezérműszíjat is, mert már 6 éve volt cserélve, mikor megvettem. (Igaz, 6 év alatt kemény 38000km-t mentünk vele :) )
Egyébként szombaton szereltem be az új projektoros lámpákat, de a beállítás nekem sem megy... fényereje van, de nem tudom belőni... igazából azt sem tudom, hogy melyik csavar merre állít. Ugyebár 4-es imbusszal kell tekerni kívülről, de forog hátul a műanyag is... annak forognia kell, vagy nem? Nem vágom...

(#10767) csaresz002 válasza vazzz (#10766) üzenetére


csaresz002
aktív tag

jah igen, pontosan azt mondta nekem hogy a városi használatnál van ez a trutyi....

lámpánál a szélső imbuszok fel-le állítják, a belsők pedig jobbra-ballra ha jol emlékszek ....de szerintem vidd el beállítattni,10perc alatt belövik, 1, max 2ezerért...de ha neked is azt mondják hogy gyenge a fényerő,dobok egy hátast :DDD

ha műszaki előtt ha minden jol megy,ilyenem lesz:

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10768) vazzz válasza csaresz002 (#10767) üzenetére


vazzz
őstag

Angel Eyes... :) Nem tudom, ez mennyire világít, de jól néz ki. Mondjuk a én bordó kotlámba nem mutatna jól, de egy sötétebb színűben biztosan adja magát.

Szerelőmnek kétszer is mondtam, hogy el ne felejtse beállítani a fényszórót, mégis elfelejtette... :U
Ezért, ha valaki esetleg tudja, hogy a belső műanyagnak (amibe belemegy az állítócsavar vége) forognia kell-e állítás közben, vagy nem, az jelezhetné itt a fórumban, vagy priviben... nem találok róla infót sehol. :U

[ Szerkesztve ]

(#10769) csaresz002 válasza vazzz (#10768) üzenetére


csaresz002
aktív tag

az enyém sötét kék... akkor neked ajánlom ezt: :DDD

amit kérdezel,az igen forog,ha nem forogna,vagy ellenne kopva,akkor nem tudnád állítani a foncsort..... ha akarod lefényképezem belülröl a lámpát,van szét szedve egy pár a garázsba

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10771) vazzz válasza csaresz002 (#10769) üzenetére


vazzz
őstag

Hú, egy fénykép nagyon jól jönne arról a szétszedett lámpáról. :K
Jöhet priviben is :R

(#10773) csaresz002 válasza vazzz (#10771) üzenetére


csaresz002
aktív tag

amit kérdezel műanyagot,annak igen forognia kell.... az imbusszal meghajtod a csavart,a csavar meghajtja fogaskerékkel a müanyagot, a müanyag pedig elforgatja a benne lévő csavart,ami szintén egy müanyag vmihez megy és ezt menettel hol befele hol kifele tolja vagy húzza.... ugy kb így tudom elmagyarázni :DDD kicsit fáradt vagyok.remélem tudtam segíteni :)

[kép1]
[kép2]
[kép3]
[kép4]

a 4dik képen lévő müanyag patent szerüség megy a foncsorba

[ Módosította: #65675776 ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10777) vazzz válasza csaresz002 (#10773) üzenetére


vazzz
őstag

Hálás köszönetem! :R
Már megyek is ki a garázsba :)

(#10778) csaresz002 válasza vazzz (#10777) üzenetére


csaresz002
aktív tag

annnyit még tudok segíteni,hogy ha a lámpa magassága mondjuk 50centi a földtől,és egy sík faltól 10méterre álsz,akkor a lámpádnak körülbelül 40centire fel kell világítani a földtől...
bár ez nem 100%,de régen mintha így állítottam volna be a Kadettot

itt nézd meg: [link]
igaz hogy trabi,de lámpa-lámpa :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10779) tomyoy válasza Daywalker (#10765) üzenetére


tomyoy
senior tag

Jelen helyzetben, miután szikra van és központi befecskendezéses, és teljesen tiszta a gyertya( nem olajos-gyűrű törés-hengerkopás), így csak az lehet, hogy a szelepek egyeltalán nem működnek( vagy extrém: hajtókar elferdül ), vagy valahol elmegy a kompresszió. szelephimba (eltört) de ezt kétlem, vezérműtengely elkopottezt is (kétlem) és nem emel, hidrotőke szanaszéjel van és a szelepek zárva. vagy épp nyitva. el van ferdülve a szelep. van választék, szét kellene szedni.

itt a kidörrencs

nyiknyiknyiknyik

(#10780) KrAt válasza tomyoy (#10779) üzenetére


KrAt
veterán

Hát ez komoly.. Hangja is valami kegyetlen, itt nem egyszerű lesz a baj..

(#10781) Daywalker válasza tomyoy (#10779) üzenetére


Daywalker
addikt

Igaz, hengerfej problémák...fáradt voltam:)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10782) csaresz002 válasza tomyoy (#10779) üzenetére


csaresz002
aktív tag

az nem lehet hogy eldugult pont annál a hengernél a befecskendezés ? vagy hülyeséget kérdezek? :B

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10783) tomyoy válasza csaresz002 (#10782) üzenetére


tomyoy
senior tag

1 db injektorfejből jön a cumó(központi befecskendezés)(nem hengerenkénti) ami kb 35mm átmérővel rendelkező csöveken, megy a hengerfejbe.kizárva.

nyiknyiknyiknyik

(#10784) csaresz002 válasza tomyoy (#10783) üzenetére


csaresz002
aktív tag

az addig stimmel,de azt szabályozza vmi hogy épp melyik hengerbe nyomja a züzemanyagot vagy nem? egy mágnes szelep vagy vmi :B

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10785) tomyoy válasza csaresz002 (#10784) üzenetére


tomyoy
senior tag

nyit a szelep, vákum beszív.

nyiknyiknyiknyik

(#10786) csaresz002 válasza tomyoy (#10785) üzenetére


csaresz002
aktív tag

és a szelepen átmegy a benzin? vagy inkább ne beszéljek hülyeségeket és feküdjek le aludni? :DDD

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10787) tomyoy válasza csaresz002 (#10786) üzenetére


tomyoy
senior tag

feküdj le:) nem azért, de ezek nagyon alapok, kicsit guglizz utánna és rájössz egyből hogy működik a rendszer. :R

wikipédia

[ Szerkesztve ]

nyiknyiknyiknyik

(#10788) csaresz002 válasza tomyoy (#10787) üzenetére


csaresz002
aktív tag

eddig csak diesel autom volt,ugy hogy nem igazán vágom az ilyen benzines dolgokat :B

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10789) fero02 válasza csaresz002 (#10788) üzenetére


fero02
veterán

A lényege annak is ugyanez, csak ott nem benzin-levegő keveréket szív be és gyertya gyújtja be, hanem tiszta levegőt szív be, üzemanyagot porlaszt és öngyullad.

(#10790) Jim Tonic válasza tomyoy (#10787) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Szerintem azért arról lehet szó, hogy nem jut üzemanyag a hengerbe. Ha bejutna, de nem robbanna be, akkor be kellene robbannia a kipufogódban, azt pedig hallanád.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10791) tomyoy válasza Jim Tonic (#10790) üzenetére


tomyoy
senior tag

azért "bizom" benne hogy a hidrotőke lett szar....és nem nyit a szívó szelep. holnap lekerül a szelepfedél, hátha látok valamit, jobban most nemtudom megbontani, mert nem álok úgy, hogy megbirjam venni az új tömítéseket, szinte mindenhova-mert nagyon rossz állapotban vannak, HF csavarokat és ha hidrotőke a rosz akkor azokat.....

nyiknyiknyiknyik

(#10792) Jim Tonic válasza tomyoy (#10791) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Lehetséges. Előfordulhat, hogy csak ki kell pucolnod. 8v? 16v?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10793) fero02 válasza tomyoy (#10791) üzenetére


fero02
veterán

Ha leveszed a hengerfejet, akkor azt illik síkoltatni is, szelepeket szépen leganézni, becsiszolni, szelepszár szimeringeket cserélni, új hengerfej csavarokat és tömítéseket venni. Ezek tök alap dolgok. Ha erre nincs pénzed, akkor azt sztem kár is megbontani. :R

(#10794) KrAt válasza fero02 (#10793) üzenetére


KrAt
veterán

Az mind oké, de lehet, h megbontás nélkül szart se ér vele.. :( Ha már 1 henger nem megy, ott bajok vannak..

(#10795) fero02 válasza KrAt (#10794) üzenetére


fero02
veterán

Ahogy mondod. De megbontás előtt célszerű lenne kizárni minden motoron kívüli hibát. :R

(#10796) _seth_


_seth_
veterán

Nincs valakinek képe 215/60 R15 6J felni+ gumi párosról? Carstyling link is jöhet :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#10797) helkis válasza _seth_ (#10796) üzenetére


helkis
addikt

elég oldschool méret :D már-már kisteherautós :)

[link]

[ Szerkesztve ]

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#10798) _seth_ válasza helkis (#10797) üzenetére


_seth_
veterán

Ezeket találtam én is, de pl a linkben szereplő is 7 colos felni, azon még ki is néz valahogy :D Hát asszem ilyenem nem lesz... pedig jó lett volna :D

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#10799) TasiA válasza tomyoy (#10791) üzenetére


TasiA
senior tag

Hali!
Ha a hidrotőke szar, attól még ugyan úgy működik a szelep nyitás/zárás, csak 1 kicsit csattog, mert a himba nincs kitámasztva. Ott más bajok lesznek. Haveromnak hasonló baja volt C20NE-nél, kapott tőlem 1 másik hengerfejet és azóta tökéletes a masina. Neki a szalapszár szimeringek volrak teljesen gatyák, ezért a szelepk tiszta szutykok voltak és már nem zártak rendesen. Ha reggel indításkor kéken füstöl, aztán abbahagyja, akkor a szimeringek szarok. Lassan le tud csorogni az olaj.

(#10800) helkis válasza _seth_ (#10798) üzenetére


helkis
addikt

vekire valami jobbat nézz:

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.