Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Automata benzines 1.4 es thalia.
10.én volt vezérlés cserén nálam a gép, de mindent jelre tettem átforgattam a motort ahogy a nagykönyvben van. Ha vezérlés lenne az előjött volna 100max 200kilométer megtétele után. (tapasztalatom alapján) A vezetőgörgőt nem tudtam kicserélni időhiány és a beszorult csavar miatt. (ezt későbbre időzítettük )
De ha az beáll akkor annak hangja kellene hogy legyen és elmondása alapján nem volt semmi rendellenes hang, csak jött a két elektromos hiba, majd erőtlenné vált a gép.
Majd félrehúzódás leállítás után, újra gyújtás, a hibakódok eltüntek, de már nem indul.
Valamelyik nap megyek le ha tudunk egyeztetteni, átforgatom a motort, hogy lássuk mi a helyzet de ez nem hiszem, hogy vezérlés lenne, az csattogással, kopogással járt volna, vagy sípoló, visító hanggal.
Ez inkább valami elektromos vagy fedcomp hiba, ha erőtlen lett a kocsi az vészmódot jelent, ami ki tudja mitől van.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Buszos
tag
Azért jó lenne ha nem indítgatnák így. Ha átugrott, még lehet fokozni a bajt.
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
diablo1984
veterán
hibakód eltűnik, mert áll a gép, míg gurult és járt a motor, addig a jeladó hibát tudja kezelni, hogy rossz! Bár légzsák hibával összekötve nem hinnám, hogy jelentkezne, inkább valami elektromos zavar! Bonyolítja a dolgot az automata váltó, az nem tudom, hogy tudja-e a gyújtást tiltani, bár hogy 2 tekerés után mi recseg, az sem immo gondra utal, inkább önindító vagy inkább összefutott vezérlésre(szelepeket verheti talán, bár akkor nem a szíj szakadt el, csak elment a vezérlés). Így nehéz, de benzines motor ék egyszerű, azt bonyolítja az automata(behúzni sem lehet), meg persze a renault elektronikának a híres megbízhatósága is hibaforrás lehet! Biztik vajon jók? Immo biztije, vagy bármi ami az indítást tilthatná, esetleg a benzinszivattyúé is! Indul a pumpa?
rob210
Topikgazda
Lehet bizony, de egy vezérműszíj nem ugrik csak úgy át, annak oka van.
Vagy hibás szíj, ami bazi nagy cumi, vagy hibás beszerelés.
Illetve akkor nem ilyen hibakódokat dobott volna. Ezért is nem értem.
Még a szervíz manualban sincs ilyen ami 2400oldal csak erről a motortípusról.
Renault power
Buszos
tag
Ha valami recseg, azt nem forgatjuk. Régi BKV-s közmondás
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
rob210
Topikgazda
Én is csak találgatok, most még csak ennyit tudok.
Amit Gyuri elmondott.
De ha átugrott a vezérlés, akkor tökönszúrom magam, mert az valami olyan anomália lesz amit még szakszervíz se láthatott.
Jelen volt a feszítő, áttekertem többször a motort, szépen járt elmentek haza Budapest-Székesfehérvár, valamint azóta is használták. Az korábban kijött volna.
Bár ezt mondtam is neki, olyat már halottam, hogy ha a kézifék rossz és sebességben van a kocsi megfogva lejtőn lefelé akkor tud ugrani indításkor a vezérlés, na de az nem menet közben jön elő, hanem rögtön indításkor.
Ez az automata váltó idegesít engem is, mert emiatt nem ugyan olyan a kocsi karakterisztikája és a hibaforrások se ugyan azok.
ehhh
Renault power
rob210
Topikgazda
Neked egyébként mi lett a kocsival, kicserélted a bovdent?
Renault power
diablo1984
veterán
Hát igen, az automata az egy extra hibaforrás, az nem tudom mit tud még okozni az amúgy is sérülékeny elektronikán túl!
Kollégám passatja is tiptronicos, megállt a telephelyen, kirámolt, már beindítani nem tudta többet, próbáltunk mindent, kocogtatni az önindítót, se kép, se hang! Tréler hív, elvitte szerelőhöz, tizenakárhányból lett az önindító felújítva, azóta jó. De ott a semmi közepén még abban sem voltam biztos, hogy önindító, a bendix sem hallatszott, semmi, behúzni azt sem lehetett, mert automata, vontatni megint nem hosszan ebből az okból.... Szívás az automata és mondja is, hogy vegyesben 8 litert kajál a tdi neki, városban néha a 10et is bekapja....
rob210
Topikgazda
Hát mielőbb lekéne jutnom, egy, hogy tudja használni a kocsit, kettő, hogy lássuk mi a baj, és nehogy nagyobb kár keletkezzen.
Nem vagyok boldog. Pedig a lelkiismeretem tiszta, becsülettel megcsináltam mindent, de ilyenkor minndig azt érzem, hogy az az autó amiez hozzányúltam, kicsit a nevemre íródott
Renault power
FeniX-
aktív tag
Hát, az én twingóm is 1 hétig sem volt jó, újra produkálja a korábbi leállós hibákat.
Az egész úgy kezdődik, hogy gurulok a piros lámpához, alapjáraton.
Majd egyszercsak felpörög a motor, majd lefullad.
Utána a 3. indításra beindul, de nagyon hamar ismét érzem, hogy "már megint motorfékkel gurulunk".
Majd egyszercsak ránt egyet, és újra megyünk tovább.
Hétfőn ismét bejelentkezek a szerelőhöz, de ha valakinek van újabb ötlete, ne fogja vissza magát.
Halihó!
Buszos
tag
Utángyártott bowden, természetesen pont olyan minőségben... Összeraktam Nagykátán a porban fetrengve nulla szerszámmal. Azért a gázkart kifúrhatták vagy benútolhatták volna, hogy a bowden át tudjon bújni hátul, ne kelljen megküzdeni azzal, hogy pont méretre vágom, majd a kiszőrösödött bowdent átküzdöm a bronz perselyen. Ha lesz rá időm/pénzem, veszek egy gyári bowdent, addig így marad.
Ma elvitt Esztergomba és haza hiba nélkül. Valamelyik motortartót kell még kicserélnem, mert gázadásra és gázelvételre rángat a váltókar.
A b.h. ajtó már nyitható kívülről és belülről is, de azért az se állt a helyzet magaslatán, aki a kilincs mechanikáját megalkotta. Fém karra rugóacél közdarab egy fing műanyag stifttel rögzítve a kilincshez... Ha acél szegecs lenne benne, sosem törik le.
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
mckay
aktív tag
megjött es stimmel a Laguna II kombinkra Bosch 353 lapát.
köszi!
FeniX-
aktív tag
Annyit vettem még észre, hogy ezt akkor csinálja, amikor a felénél már kevesebb benne az üzemanyag.
Buszos
tag
Kiszereltem a hátsó mennyezeti hangszórókat. Hát ezek elég kis semmik, nem csodálom, hogy szarul szólnak. 10cm... reméltem, hogy befér a 13cm-es SAL hangszóróm, de esélytelen.
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
rob210
Topikgazda
A kombiban 10 es a hátsó
Az cumi.
A sedanban nekem 13 volt de sikerült átalakítani és betenni a 16 ost így elöl hátul 16 van plusz a subcső így szépen szól.
Renault power
Na_Ta
csendes tag
Lehet nevetni fogtok, de ha 16V, akkor lehet felső holtpont jeladó, 8V-nél nem tudom van-e ilyen gond.
Nekem ugyan 1.6 16V a fluence, de teleszórta a hibával a komp.-ot, tempomat, oxigénszenzor és vez. tengely jeladó hibával, piros figyelmeztetés hogy károsodhat a motor, stb. és után indításkor darálósabb is volt a hangja. Én is azt hittem vezérlés szakadás/átugrás.
Ja, és miután kitöröltük a hibákat és még a régi holtpont jeladóval indítottuk, semmi hibát nem írt a computerbe.
[ Szerkesztve ]
NT
rob210
Topikgazda
Gondoltam rá én is.
De menet közben?
Mondjuk lehet ez is egy opció, kihagyni semmi képpen sem szabad.
1.4 16v egyébként.
Renault power
Buszos
tag
Antenna körül beázott, reggelre halastó volt a kézifék gödrében. Kiszedtük, gumilap méretre vágva, bepasztázva, antenna vissza. Sajnos a csomagtér ajtón lévő műanyag kuka, a két rendszámtábla világítás szét van hullva és az ajtóból is ömlött a víz. Csak hol kapok ilyen elemet?
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
rob210
Topikgazda
Jól hangzik, de ezek mind kiküszöbölhető hibák csak foglalkozni kell vele.
Renault power
Buszos
tag
Valszeg leveszem a műanyagot, gumi alávág, paszta, a rendszámvilágítás meg ledsor lesz. Csak vennem kell stab IC-t a ledekhez.
[ Szerkesztve ]
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
h3lios
addikt
Sziasztok !
Ismerősöm ügyében jöttem segítséget kérni tőletek.
Hátha már valaki találkozott hasonlóval / tudja mi lehet a gond.
2002-es 1.2 -es Renault Clio-ról van szó. Kint közlekedik vele németben és a napokban kapott 1 Check engine-t. Napi 10 percet közlekedik pályán, akkor gyulladt ki neki a check engine, és egy rövidebb idő után elkezdett küszködni a motort. Erőteljesebben kellett gázt adni, ha normális tempóban akartál közlekedni. Az első lehajtón lejött, kicsit pihentette a motort. Amikor tovább indult nem világított a lámpa, de rövid idő után megint kigyulladt.
Nem csak pályán, hanem városban is jobban kell neki nyomni, hogy húzzon a motor, egyszerűen küszködik alatta a cucc. Illetve amit még észrevett, hogy jóval halkabban jár a motor, mint korábban. Nem csörög, nem zörög csak halkabb. Hőmérő hibát nem jelzett normál tartományban volt a mutató.
Szerintetek mi lehet ? Találkozott már valaki hasonlóval ?
B-tag: H3lios#2825
rob210
Topikgazda
Vagy az egyik befecskendező, vagy gyújtás, de nem zakatol a gép olyankor?
Ha halkabb lett az nagyon érdekes.
Max az lehet, higy vészmódba teszi magát és leszabályoz.
Érdemes lenne hibakód olvasóra tenni.
Renault power
LamerGyuri
senior tag
Uraim
"Problem solved"
A "karácsonyfa" effektust, majd nem indul, mert az önindító nem tud tekerni, csak elcsattog a "bendix" hibát a tönkrement, valószínűleg zárlatos akksi okozta.
Kölcsönakksival falom a kilométereket 5 óra óta
Renault. Mert szeretlek
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Buszos
tag
Akkor az a nagy puffanás a Robi szivéről leesett kő volt?
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
LamerGyuri
senior tag
Meglehet
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
diablo1984
veterán
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Kb 2 hónapja cseréltem kilométeróra jeladót. Azóta olyat produkál az óracsoport, hogy a digitális kilométer számláló nagyobb döccenőnél elalszik. Rácsapok a műszerfalra, akkor legtöbb esetben visszajön, újabb döccenőnél ismét elalszik. Már kicseréltem a számláló rizsszem izzót is, az óracsoportra csatlakozó csokikat is befújtam kontaktspray-vel, de a hiba megmaradt. Cserélnem kellene óracsoportot? Vagy mi lehet a hiba oka? Apropó. Ha mégis cserélnék, akkor már nem digitálist tennék vissza. Az miben lenne másabb, mármint a hátsó csokikat beleértve? Vagy a sima számlálósnak is 4 széles csoki van a hátulján?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
rob210
Topikgazda
Nem nem az a tüzijáték volt, csak sokat ittál.
Renault power
eTrade
tag
Hány éves volt az akksi és milyen gyártmányú?
Buszos
tag
Egyáltalán nem iszom alkoholt. Viszont hullanak az akkuk, az enyém is elpusztult a Nagykátai kalandban.
Más: Hol van Renault bontó a közelben (Pécel, bár ezt Robi tudja), ahol pótolhatnák pár alkatrészt? Jobb napellenző, rendszámtábla feletti műanyag a rendszám világítással együtt, belső világítás kapcsolója...
Sokadik átbaszatásom okán elhatároztam, hogy nem utalok előre!
rob210
Topikgazda
Josi
aktív tag
Sziasztok!
Renault Fluence 1.5 dCi 90LE (K9K 834) milyen üzemanyagszűrő javallott bele?
És hány db van belőle?
Mert vannak oldalak amik hoznak hozzá előszűrőt is.
(nem az én autóm, így megnézni nem tudom. )
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
FeniX-
aktív tag
Sajnos meg vagyok lőve, 3 szerelőt hívtam fel, mindenki szabizik, 1-2 hét múlva tudnának érdemben foglalkozni a dologgal, vagy meghallják, hogy rönó, és "köszönöm, nem".
Mondanám, hogy márkaszervizbe elviszem, de ott meg kifizetek egy zsák pénzt, és nem vagyok benne biztos, hogy meg tudják csinálni ezt a kis fosch-t. :-D
"kiolvastuk a hibakódot, és nincs hibakód, 20 ezer, köszönöm".
( De talán csak én vagyok szkeptikus )
Tényleg bármilyen ötletet szívesen veszek.
Amiket eddig megfigyeltünk:
- Melegben csinálja ezt a leállást az autó.
- Mindig úgy "indul" a folyamat, hogy megemelkedik az alapjárat, majd lefullad; és innentől kezdve menet közben is kb. 2 percenként leáll. ( 3x indítózásnál hajlandó szépen beindulni, egészen a következő 2 perc után következő lefulladásig )
- A hűtőventillátort még egyszer sem hallottam bekapcsolni
- A lefulladásnál lévő indítózáskor és mindig hallani, hogy az AC létrehozza a nyomást.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ha holnap vagy holnypután jó neked akkor gyere át hozzám. (gazdagrét)
Nem fog 20.000.- be kerülni és amit lehet kizárunk.
CSodát nem igérek, de szerintem meg tudjuk oldani.
Renault power
TayRol
veterán
én is érkezem majd - ha egyszer visszakapom a kocsim.
FeniX-
aktív tag
Köszönöm, írtam privát üzenetet.
rob210
Topikgazda
Renault power
Cane
őstag
"köszönöm nem"-re: 2.2 dCI és 3.0 dCI isuzu esetén még megérteném de amúgy...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
FeniX-
aktív tag
Egyelőre ma is csendben volt, tette a dolgát. ( úgy tűnik, az extrém meleg is közrejátszik )
Még mindig gondolkozom, hogy holnapra milyen trükköt vessünk be, hogy megmakacsolja magát másoknál is, ne csak nálam.
gixxergabi
senior tag
Nekem meg kérdéseim lennének.
1.5 dci megane 3
Alapjáraton:
- a 120 kPa fuel rail pressure nem kevés e?
-59,6% throttle position nem sok e? (nem 0%-nak kellene lenni?)
-13,3 V battery voltage szintén nem kevés e alapjáraton?
OBD car doctor-ral néztem...
(elég nehezen indul, "gumilabdát" mindenkinek fel lehet pumpálni 2-3x indítás előtt, vagy másnál nem "engedi el" a nyomást? vagy ez a normális...)
Urak, ne csináljátok már!
Itt tilos a hirdetés, erre jár egy modi, aztán bünti lesz a vége.
Amit lehet, hogy aláírásba berakjátok, ha valamitek van eladó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Bocsánat teljesen igazad van, tökre kiment a fejemből. Pedig ezt nekem még kell is ellenőriznem
Ehh... köszi.
[ Szerkesztve ]
Renault power
eTrade
tag
Sorry!
gyuroksanyi
újonc
Üdv urak.Mai nap csináltam egy kis szervizt a kocsin(Thalia 1.4 16V 2002).Kicseréltem a benzinszűrőt,ill.a gyertyákat.Mivel az autót használtan vettem nem tudom mikor voltak cserélve.A gyertyákat lefotóztam,bejelöltem a képeken melyiket honnan vettem ki,ha szemben állunk a kocsival,balról jobbra.A hármas számú gyertya borzasztó könnyen jött ki,gyakorlatilag erőkifejtés nélkül.Körülötte olaj a hengeren ill.a trafón is egy kicsi.A gyertya is siralmas állapotban.A alapjáratom melegen 500-750 között járt,most gyertyacsere után stabil 750.Hibakódot nem dobottt .Véleményetek várom és köszönöm.
1-2
1-2
3-4
3-4
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nincs ezzel semmi ha nincs betekerve rendesen akkor ez van.
Túlhúzni se szabad de az se elég ha kézzel tekered be.
Viszont sok már nem volt hátra a gyertyáknak a 4 ből 2ő meg volt égve.
Renault power
gyuroksanyi
újonc
Értem,köszönöm. Densokat raktam bele,eddig 70km mentem szuperálnak.A benyaszűrőt majd szétvágom kíváncsi vagyok milyen lehet,mert kívülről borzalmasan nézett ki alig tudtam kivenni a műanyag kengyelből.