Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
runner 125
nagyúr
Nem tudom, de menj biztosra és töltsd teli.
Izé', koksz - az mi? Előbb párolog el a karbiból, mint h leülepedne bármi kosz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Topiccsendőr
addikt
hát nemtom, milyen brikettet tankoltál bele. ha mellé raktál néhány száraz akácágakat - de alaposan felaprítottad - akkor csak fütölni fog tavasszal első indításnál.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#8753) runner 125 válasza Topiccsendőr (#8752) üzenetére
runner 125
nagyúr
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
bajnokpityu
félisten
mért kéne,ha tudod tölteni a helyén is?
tudod,ezért vezettem ki a motorokon az akksit az üléshez.nem illik,mert az akksi szellőzése igy nem éppen jó,de majdcsak nem lesz baj.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
(#8755) bajnokpityu válasza Tothgera30 (#8708) üzenetére
bajnokpityu
félisten
apukám,szerinted hogy mérnek végsebességet a nagy emberek?
a szél/domborzat miatt ugyanazon az útszakaszon vissza is kell menni...és a két irányban mért végsebességének az átlagát veszik.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
bajnokpityu
félisten
a racing mit takar?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Samus
addikt
Azt, hogy más az orridom formája...Ahogy észrevettem a sok típus közül (SR R, Street, Stealth, Racing, stb, stb.) csak az orridom formája különbözik. A motor azonos, ha a blokk is, bizonyos típusokat csak bizonyos blokkokkal szerelnek, más különbség nemigen van. Lényegesen a Factory más (nagyon tetszik) és a régi Replica, ami nagyon nem (egyszerűbb forma, nem projektoros körlámpa, kisebb test). Ma reggel, 4 fokban ötödik rúgásra kelt életre, jó fél percig kellett szívatóval járatni és gázt pöckölni, mire hajlandó volt magától járni. Én ezt jó eredménynek könyvelem el.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
bajnokpityu
félisten
az,hogy kézi szivatós,csak örülj.az mindig működik,szemben az autómatával.ha rájösz,hogyan kell berugni,meni fog gyorsabban is.egy kicsit minden gépet másképp kell.én is béna vok a roxival,van,h elsőre beindul,van,hogy 3ajára megunom,és öninditom.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
akos3
addikt
Hát nemtom..Még a régi malámnál mondták a szerelők, mikor állt vagy fél évet, h igazából hosszú állásnál le szokták engedni a karbiból is a benzint egy kis csavart kitekerve, h ne tudjon semmi sem lerakódni, leülepedni! Én csak innen szeftem, gondoltam, h tényleg így van.. De az is lehet, h félre értettem vmit, és az olajra értette? Vagy az nem lehetséges??
persuader: Nem teljesen értem eme megjegyzésed valódi értelmét!
[ Szerkesztve ]
Samus
addikt
Akkor örülök neki.
Megvolt a pipacsere, jó két percig szenvedtem azzal, hogy a régi pipát egyáltalán a gyertyáról leszedem (a home-made rögzítés a szigetelőszalaggal rendesen megfogta. Rá is volt szorítva a gyertyára, nem csak rátolva. Belenéztem, összehasonlítottam az újjal. Az újban volt egy kis tűszerűség, ami kiállt belül. A régiben ilyesmi nincs. Lecseréltem, rádugtam és start. Második rúgásra szokás szerint megindult, majd a szívatás után az alapjárat is felállt. Kicsit járattam, bementem sisakért és próbára indultam. Persze jelentkezett a húzom a gázt, de a motor fojtott hangon pörög, nem megy (a hőfokjelző meg sem mozdult, minimumon állt). Két perc után a jelenség megszűnt (picit volt a minimum felett, épp csak minimálisan), ahogy húztam, úgy pörgött. Ezek után alávetettem a rázástesztnek. Mentem direkt rossz minőségű úton, hadd rázza, játszottam a gázzal, hadd "rezegjen" a blokk. Egy óra után elkönyveltem, hogy igen, a pipa volt a rossz. Elszidtam az eladót, amiért hazafelé szenvednem kellett Vele...A hangja "érces", Anyám motorján a gyári kipufogó van, az olyan, mint egy csőben szólna a motor (a dob jó kétszer, két és félszer ilyen vastag), itt magasabb, közvetlenebb a hang. Ha jól azonosítottam be, akkor Leo Vince TT a kipifogó.
Nem ugrik ki alólam, nehezen gyorsul az újhoz képest, pörög, a kuplung fog, de "lassan" indul. Állítólag nemrég volt görgőcsere, szerintem nehezebb görgőket kapott. De lehet csak a motor kora és a hirtelen váltás az újról az oka.
De szertetem. Sajátom, jól megy
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
birdhouse
csendes tag
ha zavar a mocid hangja, nekem van gyári mina csövem, megbótolhatjuk
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
Samus
addikt
Egy TT lecserélni? Ez a kedvenc Leo kipufogóm (csak kár, hogy nem ezüst színű a hangtompító vagy tudom is mi a vékony hajlított rész neve). Jól szól, csak furcsa a gyári után a hangja. De azért köszi az ajánlatot. Egyenlőre annak örülök, hogy megy a motor rendesen, Féltem a pipás incidens után, hogy mit vettem...Főleg miután megláttam, hogy egy új 17.5 karburátor 22k felett mozog...(12est nem láttam...)
Valaki elmagyarázná, miért jobb egy fekvő henger, mint egy álló? A másik, amire szerettem volna rájönni, de sohasem kérdeztem meg, az az, hogy mit csinálnak akkor, mikor injekciós tűvel indítják a motort hosszú állás után? (igen, láma vagyok, de szeretnék tanulni...)
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Brogyi
senior tag
Miert lenne jobb a fekvo henger? Ez hulyeseg. Talan kerdezd azt az okost aki kitalalta.
Benyat nyomnak kozvetlenul az egesterbe ,vagy a szivo torokba. Ha van szikra ,van durranas.
bajnokpityu
félisten
ha kell,van egy 12es karbim ócsóé eladó.a gyári,pár fúvókával együtt.
nem attól jó a fekvő henger,mert fekszik,hanem mert az egy jobb konstrukció
amikor 205ösöm volt,ott nem volt jó a fekvő henger.itt jó
persze a henger felemás kopást fog nyilván mutatni,de annyit nem számit.
vannak olyan robik,ahol a járó motor nyit membrános csapot,és igy megy le a benya a karbihoz.namost ugye addig nem indul,amig nincs lent a benya.tehát,sokáig kellene inditózni.igy kimélik az akksit,öninditót. azért injekciós tűvel,mert az valamennyire porlaszt.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Samus
addikt
És hová kell befecskedezni a benzint?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
bajnokpityu
félisten
ahova könnyen odaférsz
pl kiveszed a gyertyát,és közvetlenül a hengerbe.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
akos3
addikt
Hát én sztem a napokban téli álomba szenderítema kicsim Csak akkor előtte még el mek tankolni,mwrt most jo hogyha 1 L van benne..
runner 125
nagyúr
Fasság', ..gyorsan elpárolog.
Nyilván időként érdemes kifújatni a karbit, pl. tavasszal.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
akos3
addikt
Ja jó, akk köszi Legalább ennyivel kevesebb a dolgom! De közben rájöttem, h hülye vok mert tom, h ha kinyítom a benzntank fedelét, akk egy szép Zöld tankba nézek bele, ami ugye műanyag Szal akk azt mondod, ha azt nem kell feltöltenem színig benzinnel?
"Nyilván időként érdemes kifújatni a karbit, pl. tavasszal."
Ez alatt pontosan mit értesz? Mit, mivel, hogyan?
birdhouse
csendes tag
akár kompresszorral. de kiveszed a karbit, szétszeded, kimosod vízzel, megszárítod rendesen összerakod, visszarakod az a legjobb sztem. és nem is olyan bonyolult mint amilyennek hangzik
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
hoby36
senior tag
Vízzel mosod ki?Ezt még senkitől sem hallottam.
A logikában semmi sem véletlen!
Samus
addikt
Lehet nekem is karburátort kellene tisztítanom, bár ahhoz minimum az egész motort atomjaira kellene szedni. Még szerelőnél is eltartana egy darabig...
Ugyanis a következőket produkálta. Szépen mentem vele. Majd leállítottam (megkötöttem a biztosítást), időközben elkezdett esni az eső, először csak lassan, kevés (közben olyan 10 fok volt). Elindultam, majd kimentem a városból, az úti célom messzebb volt. Húztam körülbelül háromnegyed gázt, ment is hetvennel, közben az eső még jobban elkezdett szakadni, és mivel már nem láttam semmit, úgy döntöttem megfordulok, irány haza. Gázt elengedem, motor lassít, majd mikor megálltam, a motor is megállt. Hmm...önindító nem indította, húztam szívatót, és berúgtam, harmadszorra ment is, de lefulladt. Szívató nem kell..újabb rúgás, pici gáz és megvolt az alapjárat...menünk. Megint hetven, le fogok kanyarodni, lassítani kellene. Gázt elengedtem, újra meg akart állni, megint ráhúztam, jó volt, utána direkt játszottam még vele, de már nem volt probléma. Pedig az eső továbbra is szakadt. Miért csinálhatta ezt? Hideg volt? Eső miatt párás lett a levegő? Más tippem nem nagyon van, utoljára akkor volt ilyen, mikor a pipa volt rossz, de akkor menet közben leállt már, itt pedig csak akkor, ha megálltam, menet közben (lassítás, motorfék) még járt a motor. Utána piros lámpa is jött, itt is gyönyörű alapjárat volt a szakadó esőben. Húztam elengedtem, de nem akart megállni, mindig járt, nem is fulladozott.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
akos3
addikt
Nem olyan bonyolult...csak még bonyolultabb Tuti nem esek neki, nem vok egy ezermester..
bajnokpityu
félisten
lehet ám banális megoldása is.merre állt a kormány?
nekem pl feszült a gázbowden,mert rosszul vezették el.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Samus
addikt
Egyenesen állt a kormány, mikor a gázt elengedtem, utána picit jobbra, mikor lassan letértem. Tényleg nem értem, mert nagyon szépen megy, reagál minden apró gázmozdulatra. Ha el lenne dugulva a karburátor, akkor nem lenne ilyen finom a vezérlés. Azt sem mondhatom, hogy full gáz után visszaengedve áll meg, mert ezt sem teszi. Arra sem tudom ráfogni, hogy hosszú ideig megy csutkán, utána engem el, akkor csinálja, mert az említett esetben nem is volt tökig húzva. Rejtély...
Más. Hol a retekben van a légszűrő? Továbbá mikor cseréltem a pipát, kihúztam a vezetékét, egy vékony átlátszó cső is jött vele (külön volt, csak ahogy húztam, megláttam). Első tippem azt volt, hogy a vízhűtés miatti túlfolyó, ha víz felforr. Bár azt sem tudom, egyáltalán van-e ilyen... Továbbá a karburátorról lóg egy fekete cső, kb. 8 mm átmérőjű, a belső átmérője alig 3 mm (tehát vékony) a vége egyébként is el van szorítva egy bilinccsel. Ez mi lehet?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Topiccsendőr
addikt
Ez annyi minden lehet.
Első körben szegény keverékre gondolnék. Karburálási problémák. Nem gyertyapipa. Amit eddig is emlegettem. Lehet nem lett nagyobb fúvóka berakva a TT hez. Vagy nemtom milyen benzinszivattyúd van. Annak a hibája is csinál ilyeneket. De fórumról nem lehet diagnosztizálni, szerelni pláne nem. Látni kellene a gyertyád színét.
"megálltam menet közben" motorfék van akkor hogyaviharba ne menne a motor, hiszen a kereked hajtja. Nem értem ha így irod, de szerintem senki sem.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
runner 125
nagyúr
A szívócsonkon egy bilincs fogja, azt lelazítod, lehúzod a karbit, majd fejtetőre állítod (ne lepődj meg ha kifolyik belőle egy kis benya) majd a sarkokon látható 3 vagy 4 csavart kihajtod, s kettéveszed.
Az úszóra vigyázz, nehogy kilyukaszd. Egyébként a résekbe -fuvókába- kompresszorral belefújsz és annyi.
birdhouse
Vízzel olajos-benzines házat mosol ki?!
Butaságot ne terjesszük.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
akos3
addikt
Ok, köszi Bár kicsit félek, h meghaladja majd a szerelő tudásomat ..már ha van ilyenem...
De leszegy egész télem rajta gondolkodni, utánajárni..
runner 125
nagyúr
Fentebbire; hasonlót nekem akkor produkált a Jog, amikor -az előbb említett - fuvókába kis kosz volt.
Hát izé', a légszűrő a karburátoron van rajta , egy jó nagy feka doboz. (ha gyári)
A vízhűtés egy zárt rendszer, nincs "túlfolyója". Átlátszó csővel általában az akkumulátor túlfolyóját szokták levezetni. Valszeg' az lehetett.
A cső könnyen megeshet, ha karbi vákuumcsatlakozóját zárja.
..vagy esetleg az olajzás bemenet lehet. De ebben az esetben vagy a blokkra megy rá az olaj csatlakozója, vagy Te kevered a benyát.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
(#8780) Topiccsendőr válasza runner 125 (#8779) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Lehet hogy valahol falsot is szív, a légszűrőcsonk nagyonszépen ki tud repedezni. Fene tudja. Vigye el szerelőhöz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#8781) runner 125 válasza Topiccsendőr (#8780) üzenetére
runner 125
nagyúr
Akár..
Bár a 11 éves Jogon még az eredeti.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
birdhouse
csendes tag
hát ugy csináltam h. szétszedtem amennyire lehetett, és csappal átmostam, továbbá fúvókát tűvel tisztitottam meg minden nyílást amit tudtam azzal. aztán alaposan megszárítgattam, majd összeraktam. eddig még csak meghálálta ezt a müveletet pedig nem 1x csináltam. na mind1, lehet énvagyok hülye
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
birdhouse
csendes tag
erről annyit h. modellfüggő, nekem 92' és 94' jogon is eredeti van, a 92esen a csatlakozásnál szakadozott ki egy kicsit de a másikon teljsene jó. haverom 99es runnerjén egy az egybe kettészakadt. de már rég hát igen japók az igaziak
[ Szerkesztve ]
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
Brogyi
senior tag
Hat szerintem se a vizzel mosas, se tuvel valo tisztitas nem ajanlott. Az a te dolgod ,hogy hogyan b@szod el a motorod, de kezdok ilyet ne! Gondolj bele egy kicsit. A viz nem egeszseges semmilyen szempotbol a szegeny motornak. Nem oldodik a benzinben , nem egheto, korroziora hajlamosit. Most csak ennyi jutott az eszembe. A tuvel valo tisztitas , pedig igen amator dolog. Azt a nogyon pontosan mernokok hada altal kikiserletezett atmerot elb@szod, megnagyobbitod, de ha tuning a cel akar jo irany is lehet.
Nagyon csodalkozom , hogy csak runner 125 szolt rad. Sajna ilyen keves tapasztalt olvaso van jelen ebben a forumban. Aaa, talana az ok a kovetkezo:" ha elrontjak majd hozzam fordulnak". Szerencsed volt. Tisztithatod, de semmikeppen igy. Halgass egy oreg motorosra.
bajnokpityu
félisten
bár én nem vagyok sem tapasztalt,sem öreg,de azzal kezdtük mindannyian,hogy kajak nem kéne neki önállóan robogót venni.sem megbontani. szal talán ha a kritizálás helyett elolvasod,amit többek irtak...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Topiccsendőr
addikt
Monnyuk ahhoz hogy átpasszírozzon egy tűt a fúvókán. Igen csak dolgozni kell az elb@száson. Egyébként a fúvókaeltömődés a legutolsó dolog, amit ezek a robeszek produkálnak. Régi fémtankos motorokon még előfordulhat, de műanyagtankoson nagyon kicsi azesély. Sztm értelmetlen kifújkálni, meg szétszedni rendszeresen, ha semmi baja.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
runner 125
nagyúr
Most próbáld meg bennem tudatosítani, h én vagyok hüe.
Ahogy persuader és Brogyi, is írta egy tűvel rohadt könnyen el tudod cseszni a fúvókat, egyszerűen megtágítod és ennyi.
..Brogyi is helyesen írta, vízzel ne.
Mellesleg valóban nem kötelező szervizelőírás a karbi tisztítás, ha minden ok vele, nyilván nem kell szétszedni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
nLali
senior tag
Hahó !
Kéne egy kis help. Mostanába fel-felvillan az "olaj" lámpa. Nem fojamatosan. Először csak gáz elvételre csinálta, utána gázelvételre és nagyobb úthibákra, mostmár erre a kettőre és az egész kicsi úthibákra is csinálja. Olaj van benne. Mi lehet a probléma?
birdhouse
csendes tag
runner 125! én nem mondtam .h hülye vagy! én csak annyit mondtam, h. én igy csináltam. persze fölöslegesen én sem szoktam piszkálni, csak akkor ha valszeg arra lehet gyanakodni, hogy a karbival van vmi. elnézést ha valakit félrevezettem, vagy hasonlók, gondolom ti is tudjátok hogy nem rosszat akartam. hát ugylátszik nekem is kell még tanulnom . jaamugy persuader! enyém fémtankos!
[ Szerkesztve ]
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
Samus
addikt
Ugyan nem vagyok hozzáértő, de valószínű az érzékelő gomba piszkos lett (rászáradt valami) vagy elromlott, fals jelzést ad. Ha biztosan van benne megfelelő mennyiségű olaj, akkor csak ez lehet. Esetleg rövidzárlat. Ennek a kis cuccnak a cseréje nem nagy tétel.
De az okosok kijavítanak, ha rosszat mondtam.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Topiccsendőr
addikt
Kevés van benne.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#8792) Topiccsendőr válasza runner 125 (#8787) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Én inkább azt írtam, hogy ahhoz, hogy kitágítsd eléggé bele kell gyűrnöd. szóval meg kell erőszakolni rendesen. Ha meg átmegy rajta simán akkor semmi gáz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
nLali
senior tag
Kb 8 decit tettem bele nemrég, azóta kb 200 Km-t mentem. Leginkább azóta csinálja, mióta leengedtem a régit és beletettem a mostanit
Topiccsendőr
addikt
Hógyne, piszkos lesz a gomba az olajban. Vagy rászárad a kétütemű olaj. Ha elromlik akkor jelzést sem ad. Egy egy kis úszó szokott lenni az olajszint tetején lebeg. Ha belemész valamibe lötykölődik az olaj, és alá mehet a min szintnek egy kis időre. Ilyenkor felvillan.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
passzolom. vedd ki az úszót és nézd meg mitcsinál, ha mozgatod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
nLali
senior tag
Megmondom őszintén, most még azt se tudom, hogy hol van az úszó
Ma már nem , holnapi cégesbuli után inkább nem . Asszem szombatra ütemezem. Kössz a tippeket !
birdhouse
csendes tag
nekem akkor szokott felvillanni ha lépcsőn tolom le akármennyi is van benne! ahogy fogy, ugy egyre kisebb dolgokér is felvillan. amugy az úszó az olajtartályban van, és uszik az olaj tetején
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800
nLali
senior tag
Miaz, botban lehet kapni és kenyér? Meglesem
birdhouse
csendes tag
ööö a találóskérdésre a megfejtés : zsemle!
..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800