Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
Robogóba smartpie szerű 12 colos agymotort tennék, azt nem kell hangolni eleve a kerékatmérőhöz van illesztve a motor belső áttétele. A blokk kijön, kéne a helyére egy egyszerű lengőkart csinálni, az akkut meg bepakolni a tank és egyebek helyére.
Értelme persze nem sok, drága is, inkább hobbiként érdemes ilyet csinálni.
Ha nem agymotor, akkor egy simson robesz lenne az alany, az lánchajtású, a préselt vázban kényelmesen elfér a villanymotor és az akku.
De ha komolyan villanyrobogózni akarnék akkor készen venném.
www.simson4t.hu
-
Pete55555
addikt
Jézus... Azt a szakit felejtsd el. Azért nem megy a motor, mert nincs elég fojtás... Atyaég...
Nekem is ez jött le. Egyszerűen egymásnak ellentmondó dolgokat mondott...
Hát ezaz, hogy nem tudom mennyire "rá való" a kipuff. Bár minden akkor derül ki, ha belenézek a deknibe.
Még mindig ott tartok, hogy ott lehet vmi gond, és/vagy a karbinál.
(#55101) mumtaz bogyo megválaszolta
De lehet jó lesz egyébként, majd meglátom, ha a kuplung/karbi/szivató rendbe lesz téve, át lesz nézve.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #55102 üzenetére
Vagy szanaszét van égve. Vagy csak abból következtet a "mesterm", hogy esetleg szétment a gyapot a tompítóban és repedt hangja van. Na mind1.
Más: Pénteken megyek elvileg a cuccaimért, viszont ma rám üzentek, hogy előreláthatólag a vízpumpa csak péntek délután érkezik meg. Eleve pénteken mennék a cumókért, mert hétvégén már össze akarom rakni. De vakarom az asztalt, hogy tényleg meglegyen a cucc. Ha nem, akkor eret vágok baccus. :-)
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz mumtaz #55106 üzenetére
Nem tudom, hogy mondtam, vagy csak akartam, de szerintem előbb a régi hengerrel oldd meg a karburálási és variátor problémat, hogy biztos legyél abban, hogy a motor megmaradó részei jók, mert az új hengerrel ha nem vagy benne biztos hogy jó alapról indulsz nagyon nehéz kezelni a hibajelenségeket, mert nem lehetsz benne biztos, hogy mi okozza, nagyon összezavarhatja a dolgokat egy hibás komponens.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
Én is ezt terveztem. Mivel a vízpumpán kívül lesz még pár, de annál fontosabb dolog is cserélve. Ilyenek pl a főtengő szimeringek, a membránlap, ennek tömítései, karbi pucolás, kipufogótömítés, stb. Mivel jeleneg azon a beállításon van a karbi is, ami a meglévő hengerrel tabaly még viszonylag használhatóan muzsikált, ezért az az első, hogy így megbézem, mi a helyzet. De azt tudom, hogy a fent lévő henger hibás egy megszorulás eredményeként, amit az olajpumpáról lecsúszott cső okozott.
Ha ez meg van, akkor jöhet az airsal. Berendeltem még 100-as és 105-ös fúvókákat is. 65-75-85-95 van itthon. Ha kiderült, melyik a viszonylag jó, akkor majd jöhet kisebb lépcső, vagy a tágítás.
Talptömítést és membránház tömítést én vágok, mivel van kb 3 négyzetméter 0,5 és 1 mm-es klingeritem. Van a hengerfej alá belső tömítésem is. A gondot még mindig az airsal henger és hengerfej közti külső tömítés jelenti, ugyanis azt égen-földön nem kaptam és nincs meg. Így ezt valószínűleg tömítőpasztával oldom meg, mert jelenleg más megoldás nem nagyon van. Gondot jelenthet még az, hogy az airsal dugógyűrűjén 2-3 apróbb "beütés" látszik. Nem nagyok, de akkor is tartok tőlük. De a jelenlegi 50-es hengerem sokkal nagyobb hibákkal rendelkezik és ment. Dugógyűrűt már nem tudok berendelni és elég húzós az ára. Majd azt is cserélni fogom.
Egyelőre lássuk, mi sül ki a dologból.
-
ludsimon
veterán
Aki el van szállva magától: [link] f*sz.
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz Pete55555 #55111 üzenetére
Öreg szakik garázsában sok dolgot lehet találni. Én meg garázskapuzok. Öreg ki akarta dobni. Elhoztam 3 guriga, különböző vastagságú Taurus gyártmányú klingeritet, 2 guriga, szintén különböző vastagságú, direkt tömítéshez való papírt, meg egy junoszt tévét. :-D
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Szerintem a kilövéshez elég egy rásegítő villanymotor, mint az F1-ben.
Nem is lenne hülyeség, hogy egy tök átlagos robogó, de ha kell a kraft...Szerk: egy kis kapcsoló a műszerfalra, mint a Fast & Furious filmekben
a nitró kapcsolója, meg egy WOT szenzor, és mehet a rásegítés.
Persze odaverne a gyári 12V akkunak, az ziher: kéne neki valami külön,
amit a motor amúgy külön tölt. Lassan eljutunk oda, hogy kéne KERS!!!Szerk2: nem pont te mondtad, hogy nitrós motorokat már csináltatok?
Hogy sokkal egyszerűbb, mint a turbó, amit karbihoz illeszteni nehéz?[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
Megvolt a tűszelep csere, de a túlfolyó ugyan úgy folyik...
De kiderítettem, hogy nem a tűszelep a hibás.
Az úszóház alján van az ülepítő és a leengedő csavar, no az ülepítő össze van kötve a túlfolyóval és mivel a leengedő csavar végén lévő gumi tömítés nem zárt rendesen, ezért csöpögött a túlfolyó. -
huszi.gyb
senior tag
Megjött a Citybike-os rendelés.
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Nekem elvileg holnap meg lesz a rendelésem, bár péntek 13.-a. Ha meg lesz, akkor is imádkoznom kell, nehogy pont hétvégén is ramaty idő legyen.
Végre meg akarom csinálni és menni a géppel.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Apropó. Nem tudom, hogy zárakkal kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata. Speedfightokon van gyárilag egy beépített boa hátul a lámpa alatt. Kihúzható és kiköthető vele a moci. Az előző speedfightomon is volt, nagyon hasznos. Ezzel a géppel az a gond, hogy nincs meg a kulcsa. Nem kaptam meg a motorral. Az a kérdés, hogy valyon lehet-e utólag csináltatni hozzá kulcsot. Nem tudom, hogy van-e valakinek - nem pont ilyennel, hanem zárral - tapasztalata.
-
mumtaz
senior tag
válasz szmissz #55121 üzenetére
Ok. Foglalkozunk záras dolgokkal. És az egy dolog, hogy sima hengerzárhoz tudnak illeszteni, meg minden. Még autóhoz is lamelláztam át zárat én is. Itt inkább arra gondolok, hogy ezek a biztonsági zárak szétszedhetőek-e kulcs nélkül. Ha nem, akkor nem lehet kulcsot sem csináltatni hozzá.
Tehát nem arról van szó, hogy foglakozik-e vele valaki. :-)
-
Den
veterán
válasz DigitXT #55113 üzenetére
Ez is tervben volt. A robesz/motor első kereke helyére ment volna az agymotor, hátul maradt volna a gyári hajtás. Lett volna egy kisebb lítium akku, a töltést meg maga az agymotor végezte volna. Ugyanis ezekben van visszatáplálás mód, fékezéskor generátorlént működik, és az akkut tölti. Tehát egyrészt fékezéskor töltődött volna az akku, de ez kevés, amikor kevés a töltés, menet közben is aktiválta volna a vezérlés a visszatáplálást, tehát gyakorlatilag a benzinmotor töltötte volna az akkut, de a generátort (generátorként múködő agymotort) az úttest közvetítésével hajtotta volna.
www.simson4t.hu
-
Something_
őstag
válasz Something_ #55130 üzenetére
Most nézem, hogy ez az abus bordo nem is lánc, hanem valami bringa lakat Ahhoz még egy ekkora erővágó sem kell, mint a videón van
-
mumtaz
senior tag
-
DigitXT
nagyúr
menet közben is aktiválta volna a vezérlés a visszatáplálást
Ez szerény véleményem szerint balesetveszélyes lett volna, hiszen a
visszatáplálás fékezi az első kereket, s ha teljesen váratlanul befékez
az garantáltan instabilitást okozott volna... Sőt, csúszósabb felületen,
mondjuk még megfejelve egy kanyarral akár pereceléshez is vezethet.Még jó, hogy csak elméletben beszélgetünk róla, mert érdekesség.
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #55139 üzenetére
Magam elé képzeltem a képet és rögtön eszembe jutott. mikor kb. 20 éve a Mito-mon - egy barom vizsgabiztos ráhatására a Mozaikban - állítva lett az első fékcső pozíciója és emiatt egy apró fékezés majdnem perec lett, mert nem számítottam rá, hogy a fék nem "old ki", mikor elengedtem a fékkart.
Elég meglepő tud lenni, ha nem számít a zember ilyen jellegű meglepetésekre. Sokkal előb számítok arra, hogy valami más közlekedő a hülye és mondjuk kihajt elém.
-
Telda
addikt
válasz ludsimon #55135 üzenetére
Nem vagyok csajszi , csak az avatar az.
Simosonon nevelkedtem, aztán nagyobb szünet után váltottam robogóra, mert jóval takarékosabb mint autóval járni dolgozni. Van egy kis műszaki érzékem, így amit tudok azt megcsinálom magam. Direkt azért vettem karburátorost, hogy idehaza is javitható legyen.
Aprilia kör SR. -
válasz szmissz #55134 üzenetére
Az csak egy 6000es, nekem 6500 granit van
Egyébként meg úgy kell elhelyezni a "lakatot", h nem tudja a földhöz támasztani az erővágót...Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
válasz Something_ #55132 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz, a bordo-nak igen vastagabb/erősebb az anyaga mint bármilyen láncszem. Persze amit kereskedelmi forgalomba meg is kapsz, nem hajóláncra gondolok...
És az, h jön ide, h egy bringa lakat? Egy keró szerinted nem ér(het) annyit mint egy moci? Én mocim ~200k a keróm meg 450. Vagy mert bringát véd akkor már nem olyan erős?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Something_
őstag
-
Den
veterán
válasz DigitXT #55139 üzenetére
A visszatáplálás mértéke választható. Nyilván nem maximáls teljesítményre kell beállítani ami állóra fékezi a kereket, hanem mondjuk 200 wattra, és értelemszerűen az elektronika szépen fokozatosan eresztette volna rá a terhelest az első kerékre. Semmiféle instabilitást nem okozott volna, észre sem lehetett volna venni, mert az elektronika a benzinmotor teljesítményét annyival növellte volna, hogy kompenzálja a terhelést, tehát még lassulást sem éreztél volna.
Egyébként pár éve beszéltem bme alternatív hajtások tanszékének professzorával, és ők is egy hasonló megoldást terveztek.
A megvalósulás nem sokon múlt, egy egyszerű prototípushoz meg is vettem az alkatrészeket, de miután két évig csak a raktarban álltak időhiány miatt, eladtam.
www.simson4t.hu
-
30z.Samu
félisten
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest