Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Mit értesz azon, hogy a legolcsóbbat veszi? Ahogy olvastam a tesztekben, nemcsak anyagok minőségével az összeszerelési minőségével is baj van. A gyorsan kopó egyéb alkatrészeken, mint pl. az 5 000 km után kettétörő kipufogón kívül. Ez is az importőr hibája lenne? Vagy vannak olyan, kínai robogó márkák, amik minőségiek, csak drágábbak, ezért nem hozzák?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Azért nem nagyon értem, amit magyarázol, mert a fejemben ez a képlet van: gyártók=márkák. Én úgy képzelem, a gyártó a felelős minden minőségi hibáért. Az importőrnek megvan a választási joga, hogy melyik gyártó termékeit hozza, azaz melyik márkát. Tehát ezek után maga a márka fog lebőgni, nem az importőr...?
Explosión de dos tiempos
-
Yaye
őstag
Baazzzz.... ezt nézzétek : Bővebben: link
-
Topiccsendőr
addikt
Hát igen, a két ütem az két ütem... Csak ezért nem tudak kihozni többet. Sérülékenynek nem nevezném, csak több részből áll. De ezzel a parasztvakítással nem értek egyet. A négy japán gyártó már 2000 -re ígérte, hogy nem fog gyártani 2t motorokat... Vajon miért? A befecskendezéses 2t örvendetes dolog, de drága is.
Explosión de dos tiempos
-
gyulabacsi
tag
a fogyasztás is egy szempont, ami szerintem egy 4ütemünél jóval alacsonyabb.
ez a modell spec akkor eszik 2litert 100on ha huzod neki folyamatosan mint állat..
tuningra visszatérve lehet csak egy jó kis kipuffantó kellene és kész.
durvát azért sem akarok , nehogy aztán csak zabálja a benzint. -
Topiccsendőr
addikt
Hát elég hülye marketingeseik lehetnek, ha az előzőnél rosszabb menetteljesítménnyel és nagyobb szervizigényű koncepcióval akarják megmozdítani a piacot. Nem, szerintem itt nem erről van szó. Itt van pl. az autóipar-Wankel. Vagy motoroknál Norton-Wankel. Le se sz@rják, pedig jobb. Kérdés, hogy mennyit akarnak kiadni az emberek egy bizonyos technológiáért. Mivel fejleszteni egy vadonat új, vagy egy nem kiforrott dolgot sokkal nagyobb kockázat, akkor mondhatjuk, hogy a marketingesek és a vásárlók 50-50 nem támogatják az ésszerű megoldásokat. Ha így gondolod a marketingesek döntését, akkor egyetértek.
Explosión de dos tiempos
-
ngabor2
nagyúr
Tehát a TGB egy elég jó név... akkor ezt megjegyzem, a Derbi mellett tartom versenyben. Mivel nagyon jó kinézetű TGB-k is voltak. Árban verik a Derbit, de ahoz meg olcsóbb az alkatrész. Menni folytás nélkül mindkettő megy legalább 70-nel, ami nekem bőven elég, sőt. Alapból pedig ha jól tudom, minden robi folytással kerül ki, amit az első kötelező szervízkor ki lehet hivatalosan, garanciavesztés nélkül vetetni. Tényleg, mikor van az első szervíz? Úgyértem mihez kötött? 1000km? Vagy x hónap?
A másik, amiben egyelőre vacillálok, az egy kötelező kiegészítő, a bukósisak. Szerintetek milyet érdemes venni? Szemüveges vagyok, gondolom emiatt a ''bebújós'' (bocs, nem tudom a rendes nevét, de biztos értitek, aminek az állrészénél is műanyag van) talán nehézkesebb, mert a szemüveget le kell venni felvétel közben. Viszont az áll nélküli verzió az van olyan biztonságos? Mondjuk nekem a kényelmetlenség ellenére a bebújós tetszik jobban, nem tudom, miért.
motoros kreszkönyv van valahol a neten? Csak úgy eszembe jutott, hogy talán nem ártana régi tudásomat felfrissíteni... -
Adris
csendes tag
Ha nagykerekűt akarsz akkor szvsz mindenképp Aprilia Scarabeót vegyél, nemrég akciózták, dobozzal együtt volt 250 ezer FT körül. Gondolom most se kerülhet sokkal többe. A használtak ára is ennek megfelelően alacsony. Neten van róla info, a kereke tényleg nagy, de mint a nagykerekűeknek általában a rugózása nem a legjobb. Ráadásul ezeken virsligumik vannak. A nagytestű robik 13as kerekűek, (a Scara 16) és a rugózásuk is jó, a gumijuk se virsli. A japán belpiacosak (Honda Tact, Dio, stb) 10es kerekűek, és a rugózásuk se a gány magyar utakra való. Szvsz Aprilia SR, Rally, Gilera Runner, Malaguti 12-15, Yamaha Aerox közül válassz. A Yamaha kivételével ezeknek a sisaktartója is nagy. De Aeroxot úgyis csak az vesz aki sportos robit akar, a lábtartója se igazi robogós. A Rallynak meg a tankja elég kicsi. A kínai, tajvani szutykot én a helyedben elkerülném, 10ből 8al van vmi baj az első 1-2 ezer kmen, és a maradék kettő is tuti gyűrűtörés legkésőbb 10 ezernél, ahogy a fórumokat olvasgattam. Persze ha csak havi párszáz kmert akarsz vele menni akkor mind1. De én nem vagyok robogószakértő, ezeket csak a Netről szedtem össze. Ha csak kevés pénzed van vegyél fekvőhengeres léghűtéses Apriliát, azokhoz a legolcsóbb az alkatrész és elég megbízhatóak is, 60at mind megy, 70es hengerrel 80-90et is.
-
Topiccsendőr
addikt
Valahol viszont igenis kell a vízhűtés, persze nem feltétlenül a robogóknál. A BM okosan Yamaha XJ illetve FJ 1200-eseket rendelt a rendszerváltásnál a rendőröknek, ami léghűtéses volt. Nyáron sorra dőltek ki a belvárosban a yardok. Azt mondták, hogy igen rossz választás volt...
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem ezek a nagykerekűek városban a legjobbak. Jó egyenesfutás, a kátyúknál sem szakad le az egész idom ilyen kerekeknél és mégiscsak komolyabb felfüggesztése van, mint egy 10'-osnak. Csakhát a sportrobogó dívik manapság... Mondjuk ha felajánlanának egy Yamaha SR 125-öt illetve valami ilyesmit, nem tudom melyiket válsztanám...
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Nekem nem gond, mert van jogsim... Egyébként minél erősebb annál jobb. A felfüggesztésen kívűl még azt nézném meg, hogy milyen anyagokból van összerakva. Műanyag minősége, illesztés stb, ugyanis a városi utakon ezek 5000 km után lepotyognak. A legutolsó szempontom az, hogy a kínai cuccokban továbbra sem bízom...
Explosión de dos tiempos
-
Adris
csendes tag
Szerintem a nem tipikus robogófelépítés miatt azonos köbcenti esetén kisebb sebesség elérésére képes, és manapság a városi forgalomban szükség van 70-80as végsebességre ahhoz hogy ne toljanak le az autók. A lánccal meg minek kínlódni. Az A1es jogsi robogónál abszolút nem lényeg, még 180asokat is simán lehet B-vel vezetni mert a henger nem látszik. A gond a chopperekkel (pl. Red Rose) van, mert ott a henger szabadon látható és még egy átlagrendőr is könnyen meg tud különböztetni egy 50es hengert egy nagyobbtól. A kisköbcentis speedmotorokra (pl Aprilia RS) is utaznak a kinézet miatt, meg azokkal ugye nem 70el megy az ember. Városba szvsz robogó való, mert ezen valamennyire védve van az ember lába (az Aeroxon mondjuk nem), meg a fenti okok miatt nem kell rá rendszám se, ami évi több tízezres megtakarítás. Pl. vidéken az éves segédmotor kötelező 1300 FT az Allianznál. Ezen kívül már csak benzin meg olaj kell bele. Ha van az embernek pénze rá akkor négyütemű 100-180as robi a legjobb (300-400 ezer Ft), ha nincs akkor SR Ditech (250-300 ezer, 80at ezek is viszik, tuninggal többet is, 2-3 literes fogyival) ha meg csóró akkor maradnak a fekvőhengeres Apriliák (60-90 sebesség tuningtól függően, ár 100-200 ezer, 4-5 literes fogyi) Persze ha megelégszik az út menti babettás poroszkálással akkor a fogyasztás ezeknél is lehet 2 liter . Magyarországon chopper csak felvágósoknak, speedmotor meg öngyilkosjelölteknek való. Legalábbis szerintem.
-
sharpapa
aktív tag
Az aktuális motor tavaj márciusban lett megvéve, szalonból. A fél év alatt voltak kissebb problémák, nem emléxem mi, de a gyerek havonta mondta hogy ''azon a kacaton'' (őt idéztem) már megint van valami baj, és a szervizben általában egy hétnél hamarabb nem csinálták meg, amikor meg igen akkor is ugyanolyan szar volt mint azelőtt, úgyhogy hősünknek a faterja buherálta meg minden szerviz után, az éppen feltűnt bajok meg is oldódtak, csak így havonta legfeljebb 2,5 hetet használhatta, vagy még annyit se mert néha inkább elvitette magát a szülőkkel. Fejből nem tom pontosan milyen problémák voltak, konkrétan csak arra emléxem hogy először a váltó purcant ki, és két hónap után fojamatosan zörgött valami benne. Ez ment 6-7 hónapig, amikor novemberben a blokk is megsült, szervizben azt mondták, hogy kicserélni nem lehet, mert a motor egy jó része is tönkrement tőle, mittomén hogyan .Azóta nem használja, eladta valakinek, aki azt mondta hogy ő meg tudja magának csinálni.....azóta se hallottunk róla. A volt CPI-tulaj most egy használt (2 éves) sr50-nel robog.
boccs a helyesírási hibákért
szerk.ermészetesen kivetette a fojtást, asszem úgy talán már elérte a 60-at is, de csak egyszer.
[Szerkesztve]"Mi a különbség köztem és Mark Zuckerberg közt? Én privát információkat adok vállalatokról nektek ingyen, és gazember vagyok. Zuckerberg a ti privát adataitokat adja vállalatoknak pénzért, és ő az Év Embere." (Julian Assange)
-
Adris
csendes tag
A nagy japán márkáknak annyi közük van a kínai gyártókhoz hogy az utóbbiak az ő 80as évekbeli technológiájukat vették meg licenszbe, illetve lopták el az annál újabbakat. Japán belpiacon a mai napig Japánban gyártott robogók kaphatók. A kínai robogóknál nem kell megfizetni a kutatást illetve a licenszdíjakat, ezért meg a munkaerő röhejesen olcsó volta miatt LENNÉNEK olcsók, ha a szállítás, meg a kisker-nagyker haszna nem lenne rajta. Egy itthon 300ezer FTba kerülő kínai robogót az importőr Kínában kb. 50 ezerért vesz meg. Ebből kitűnik hogy bizony nem csak a fentiek miatt olcsóbb a kínai robogó, hanem a beépített anyagok minősége miatt is. És ez utóbbi az ami miatt ezek annyival hamarabb tönkremennek mint az olasz, vagy pláne a belpiacos japán robogók. (gyengébbek kedvéért: a Yamaha Aerox, stb motorokat Olaszországban gyártják, nem Japánban ! ) Persze ha valaki évente csak 2-3 ezer km-ert megy velük nem biztos hogy találkozni fog a hibákkal. Vagy ha szerencséje van kifoghat egy jobban sikerült példányt is. De meg lehet nézni a hasznaltauto.hu-n meg a hasznaltmotor.hu-n hogy mennyi keeway meg többi kínai robogó keres új gazdát. És mind 1-2, max 3 éves. Meg lehet nézni ehhez képest az eladásra váró olasz robogók átlagéletkora mennyi. Na persze nem muszáj nekem hinni, itt egy használtrobi kereskedés fóruma. Bővebben: link
De a többi fórumon is ez a helyzet. Nem véletlen az sem hogy pl. a keeway.hu-n nincs fórum. Persze vegyen csak mindenki kínait, támogassuk az importőröket meg a kereskedőket. -
Adris
csendes tag
Nem a Keeway-t említetted? Az meg tudtommal kínai.
Azt nem vitatom hogy MAJD feljönnek minőségben. Mint ahogy a koreai autóipar is feljött. De attól még hogy tavaly előtt anyámnak egy Matizt ajánlottam új autónak (2 milláért klímával, lufival, villanyablakkal) egy Seicento vagy Swift1 helyett (most 17 ezer km van benne csak városban használva, eddig az egy éves kötelező szervíze előtti check engine lámpafelgyulladáson - saját lábán elment odáig, ott AC pumpát cseréltek benne gariban - semmi baja nem volt még, éves szervize eddig 2x24 ezer HUF volt, ezen kívül csak a kötelezőt meg az ablakmosó folyadékot kellett rá fizetni, pedig a 16 ezerből minimum 5öt én tettem bele ''digitális'' vezetéssel) pár évvel ezelőtt simán kiröhögtem volna bárkit aki vesz egy Daewoo Racert. Sőt pl. országútra a Matiz se való mert 130 felett nem megfelelő a futóműve, 140 felett meg a motorja. De azért nem hinném hogy azt megérjük hogy a BMW vagy a Honda, neadjisten a Toyota kínában gyártott alkatrészeket tesz majd az autóiba, mint ahogy teszik azt most a legnevesebb DVD player-recorder gyártók is. Persze az utódaink lehet látni fogják azt is Kivéve ha addigra ott is elérik a bérek az EUs (NEM a magyar ! ) szintet. Ja és ma már Yarist (akciósban olcsó) vagy Swift2őt vennék helyette. Nem azért mert nem vált be, hanem mert ezeknek egyszerűen sokkal jobb az ár-érték arányuk. Az új Matiz meg randa kívül-belül ! És hiába hibátlan eddig a matyi: nem hinném hogy 13 évesen tudja majd azt amit a mostani Toyota sportkocsim, hogy még mindig megvan az éves szervízelése 25 ezer FTból olajcserével együtt. (és ennyi se lenne ha az utak nem lennének balkániak) Igaz ezt a teljesítményéből kifolyólag nem is lehet ''digitálisan'' vezetni. De azért városban simán benyal 12 litert így is Szerintem a matyi motorja kis teljesítménye és a felhasznált anyagok minősége miatt 150-200 ezer km után mehet majd a kukába. Legkésőbb Más kérdés hogy az a plusz 100 ezer km megér-e +fél-1 millát. Főleg ha az az egész ár fele. Főleg ha mire eléri úgyis rég a sokadik gazdájánál lesz aki 100ezer km-el az órájában veszi majd meg szegény. Magyar viszonyok, ugye. Itt minél öregebb egy kocsi (vagy robogó) annál kevesebb kmert futott. 100 ezer km-ig csak nő az autók futásteljesítménye, utána csak csökken. Ki érti ezt ? -
Yaye
őstag
Bár csak őszintén tudnám hinni, hogy egyedül a rend iránti olthatatlan vágy vezérli a döntéshozók kezét... Amúgy meg legyünk igazságosak: nem épp a csekély számú robogós teszi pokollá a budapesti közlekedést, hogy pont rájuk kéne terelődjék a figyelem. Csak ők még nem fizetik ki a gatyájukat is a járművükre, és ez -a költségvetés jelenlegi helyzetében minden apró rókabőrre égető szükség van- ugyebár tarthatatlan.
[Szerkesztve] -
gumikacsa001
csendes tag
Ez így picit túl fekete vagy fehér...
Én pl. nem törtem össze még sem magam, sem pedig senki mást. Lehet ezt ésszel is csinálni. De ha belegondolsz, ki az a hülye, aki - mondjuk - a Váci úton a 70-nel száguldó autósok közé merészkedne segmottal, úgy, hogy betartja a szabályokat.
Egyébként, most, hogy a közlekedési morál soha nem látott magasságokba emelkedett az egyéb szereplőknél (...), pont ideje az egyetlen nótórius szabálytalankodót, a motorost is megregulázni.
Ja, a minap a saját sávomban előztem a sort a rakparton, szemből jött egy kisteher, majd olyan szépen rámhúzta a kocsit, hogy ha nem figyelek, most nem írnék ide. Az spec. közúti veszélyeztetés volt (lévén szándékosan tette, mivel a környéken senki, még kátyú sem). Inkább az ilyeneket kellene megfogni, nem azt, aki az álló autók között próbálja megvalósítani mindenki egyre inkább ellehetetlenülő célját: a közlekedést. -
etnies
senior tag
Na meg azt beleszamolva, hogy Nagytarcsarol a Kalvin terre (kb 25 kilomter) 35-40 perc alatt beerek a melohelyemre, pedig olyan helyeken megyek, ahol szinte vegig dugo van (Kerepesi, Rakoczi, Muzeum krt).
Ha Volan+Hev+Metro kombot valasztom, az 60-70 pec, autoval el se merem kepzelni, biztos van vagy 90.
Viszont a dugoban allo auto nem annyira gazdasagos fogyasztasilag"önmagam hite vagyok magamban"
-
pini1020
tag
Hát ez a baj hogy nme sportgép hanem robogó!! Aprilia sr 125 és eladó ha valakit érdekel keressen meg itt pü vagy valami, most egy rs125-öt szeretnék, az ideire sajnos nicns keret de egy kicsit régabbira, mondjuk egy ezredfordulósra azért van
Life's a piece of shit, when u look at it, life's a laugh and death's a joke, it's true. U will see it's all a show.
-
Kris91
csendes tag
Na ma bicajoztam eggyet a városban, és hazafele jövet mit ad isten ott ált egy gilera dna ''50sp'' (gondolom ez az 50ccm-es típusa volt). Hát külsőre tényleg nem rossz. Igaz kicsit a hátulja másnak tűnt mint a képeken, de így élőben még jobban tetszik. Lehet hogy -egyenlőre- meggyőztél hogy ne rs50 legyen.
-
GodHeart
senior tag
nah ahelyzet a következő volt. A henger ugye szépen bejáródott, és egy idő után kezdte leadni a valós teljesítményét. És a görgöket amik 4grammosak voltak nagyon hamar kidobta, így a motor szenvedett velük. Most belelett téve 4.7grammos RMS görgő, és tökéletesen megy. Igaz egy kicsit olyan 3-5km/h-val visszaesett a végsebessége, de legalább most jól gyorsul az elején.. meg ahogy tovább kopik lehet, hogy lesz ez jobb is. mondjuk az igazi valami 4gramm és 4.7gramm közötti görgő lenne!
-
golyani
őstag
igen ez nekem nem újdonság ezt mind tudom.
de volt régeben egy teljesítmény diagram a Laser oldalán és az Xpro ott 1Le + adott egy gyári aeroxnak. ott volt a görbe is gyári cuccal 4,8-5 Le Xproval meg olyan 5,7-5,9.
és azt nézed h csak egy kipuffot tettél rá + esetleg elvitted szervízbe beállíttatni ahhoz képest egész jó.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Óra topik
- Apple notebookok
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- eFootball
- Crypto Trade
- PlayStation 5
- Mozgásban az Arsene Lupin: Once a Thief
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen