- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
-
Zoli bácsi
őstag
Akkoriban úgy emlékezem, hogy mondták is, hogy a 6v-os trafó cserélhető 12V-osra, de fordítva nem. Azt kizártnak tartom hogy gyárilag ilyen.
Gyertyapipát kábellel cseréld ki, esetleg a kondenzátort... Ezek tudtak rejtélyes hibákat produkálni. Meg a nem megfelelő gyertya (hőérték). Azt hiszem 260-as Isolator volt jó bele, télen meg 175-ös. Anno 3 Simsont kinyuvasztottam kamaszként (Újan lehetett venni, anyám boltos volt várakozás nélkül hozzáfért, két évesen új áron elment) -
nyogo83
Topikgazda
Mi a kerdes lenyegeben? Hogy hova megy ez a szimmering?
Igazabol ha szepen sorrendben szeded szet, akkor latni fogod mi hova kerul.De ha elakadnal, akkor itt egy segitseg Minarelli vizpumpa felujitasrol [link]
Ha nem is pont egyezik a tieddel, de latod, hogy nagyjabol mi hova megy, illetve hogyan kell betenni. -
Én pl ennél a motoforce rugószettnél is mintha hosszabbnak látnám az egyik végét. De én nem foglalkoznék ennyire ezzel. Ha megnézed a kuplungodat, akkor láthatod, hogy ha mindkét szára rövidebb lenne, akkor is be lehetne rakni, simán befér. Persze jobban megfeszítve másképp viselkedik, de ezt úgy is próbálgatni kell, hogy melyik lesz pont jó bele, papír szerinti erősség szerint úgy sem lehet kuplungrugót beletenni, ahány motor annyiféleképpen fog viselkedni ugyanaz a rugó. Inkább a kampó része a lényeg, ha megnézed mindegyiknél az egyik oldal kicsit eltér a másiktól, hogy könnyebben be lehessen akasztani amikor már az egyik fele benn van és feszítve van a rugó.
Én soha nem is szoktam nézni ezeket a dolgokat, elméletileg bármelyik rugó bemegy bármelyik kuplungba kivéve azt a fajtát amit pl a doppler használ előszeretettel, hogy a két kampó egymáshoz képest 90 fokkal el van tekerve gyárilag. Azt kell nézni, hogy mina vagy piaggio kuplungba kell-e a rugó, nagyjából stimmeljen az átmérő és a hossz, na és persze ötvenes legyen ne valami maxi robogóba való (már a 125-ös is a maxi kategória). Itt van pl ez az olcsó szett, még nekem is van itthon ebből. Tuti, hogy bele lehet operálni a kuplungodba. Még a spirálrésze is rövidebb mint ami neked benn van, de a fehér belőle pl annyira halovány gyenge, hogy hiába lesz kicsit megfeszítve jobban, szerintem így is gyengébb lesz a jelenleginél. Az a baj, hogy az ilyen dolgokat csak úgy lehet teljesen jól belőni anélkül, hogy tuti biztosan ne nyúlj mellé, ha neked vagy valami ismerősödnek vannak már ilyen motyói felhalmozva és lehet kísérletezgetni, mert amennyi gyártó annyi fajta erősség van, ami az egyiknél lágy az a másiknál már a médiumot takarja stb. -
Igen, mind a két linkelt flakon forgalomban van jelenleg is. Semmit se számít. A különböző cégek különböző helyekről szerzik be az olajokat, és a castrol variál a kinézettel attól függően, hogy melyik az elsődleges célország (országok). Ezért van ez a sokfajta külső. De ugyanaz van mindegyikben.
Igen, én is hallottam már a hamisítás dologról, de ennyi erővel akkor bármelyik olajat hamisítják. Megbízható ismert helyről kell venni mint minden mást, és szerintem ebből nem lesz baj. Kerülni kell az olyan helyeket, ahol gyanúsan olcsón adják.
A sima power 1 az ugyanolyan fél szintetikus olaj csak mind a fentebb említett repsol. -
Szerintem jó eséllyel ugyanazok, csak két különböző kiadás. Az olajgyártók sokszor variálnak a flakonok kinézetével.
Ja, és biztos vagyok benne, hogy ezek a scooter olajok nem teljesen szintetikusak, hiába van az a magyar ismertetőnél. Kétezer forintért nem lehet full szintetikus olajat venni. Ráadásul ismerem is ezt a fajta olajat. Az egyik linknél oda is van írva, hogy synthetic blend, azaz szintetikus keverék. Van amikor semi synthetic felirat szokott lenni, ami szó szerinti fordításban fél szintetikust jelent. Ha megfordítod, akkor a hátulján az idegennyelvű ismertetőben ez tuti, hogy oda is van írva. -
-
Lehetséges, hogy 55 wattosak, mert pl a runner-nál is 125 köbcentitől már gyárilag 55 wattos izzók vannak mind a refi mind pedig a tompított helyén ellentétben az 50-essel, ahol 35 wattos izzók vannak. Baromi nagy különbség van ám a kettő között, a gyárilag 55 wattos izzókkal szerelt runnerok lámpája kb úgy világít mint egy autóé.
-
suste
veterán
leddel úgyis jobban jársz szerintem
én még 2016 végén kicseréltem a BA20D foglalatos izzókat elöl, és azóta láttam is valamitmás:
aki szokott hangolni variátor+ kuplungot, légyszi mondjon arról valamit, hogy van-e értelme keverni a különböző kis és nagy kuplung rugókat
pl: sárga nagy + 3 piros kicsi, vagy fordítva?
milyen változásokat hoznak ezek?
(azt értem, hogy a kicsik ugye a kuplungpofák kidobodását késleltetik, a nagy meg a szíjat fogja vissza)vagy így semmi jó nem jön ki belőle, csak ha sárga nagy + sárga kicsiket rakunk be
jön a tavasz, így megint nekiesnék az indulási problémámnak, rendeltem is sárga nagy rugót meg kisrugókat, piros kisrugók meg vannak itthon......
-
-
-
F1r3b1rd
tag
sityupityu, Telda
Mindkettőtöknek köszönöm a tanácsot, tippet !
Jobbkor nem is jöhetett volna ez az akció. Reggel hazafelé a melóból derült ki csontra le van merülve az aksim( a blokkújítás matti több mint egy hónap állás, meg az azóta megtett 230km rövid szakaszokban nem tettek jót). -
siti
őstag
amúgy kísértetiesen hasonlít a jet és w-tec sisak egymásra még típus számban is
http://www.shox.hu/jet-617-bukosisak/?p=2380940100200L
https://www.shoppa.ee/p/w-tec-mootorratturi-kiiver-nk-617/4004952 -
csongi
veterán
Cseh, vagy szlovak gyartmany, Eus minositesel, es robogora teljesen rendben van .
Volt a fejemen a baratomnak ilyen van.siti.
Sokat fog vedeni az allvedo. sokkal merevevbb a sisak tole. Persze nem olyen mint zart sisak, de van panorama. Teljesen mas ezekbol kifele nezni, mint zart tarsaikbol. Megis jobba vedelme mint egy nyitottnak.
-
-
-
nyogo83
Topikgazda
De, de a negyutemut hanyagolnam ha lehet, az eleg lusta. Egyebkent ha megis arra adnam a fejem, akkor ami bejott neki, az a Suzuki Lets 4 Pallet (meg nekem is tetszik
).
Mindenkepp kifogok egyet probalni mert jopofanak nez ki, de maradnek egyelore a ketutemnel.
Benne volt meg a pakliban a Honda Giorno is, de az eleg ritka.Nekem regebben Aprilia Habanam volt, az tetszik neki, csak szelesebb joval az ulese az emlitett robogoknal, meg magasabban is van es nem er le biztonsagosan a laba.
-
-
blade888
csendes tag
Igen, azt én is néztem, de rákérdeztem mailben náluk, hogy mi a méretezése, meglátjuk mit mondanak. Itt Debrecenben felhívtam pár boltot, nem volt nekik. Megpróbálom pár bontóban is, ez nem néz ki olyannak ami elkopna nagyon. Ha az sem jön be, akkor van egy haverom akinek van esztergája, megkeresem a méretezését, vagy tolómérővel kimérem a távolságot és gondolom egy variátor csapszegből le lehet csapni.
-
-
Holzfeller
csendes tag
Bocs, pontatlanul fogalmaztam, nem leáll hanem ahogy Te is írtad, inkább horkol és teljesen elmegy a húzóereje. Ahogy visszább engedem a gázt, elkezd újra húzni. Gyertyacserén már túlvagyok, az előzővel teljesen megbízhatatlan volt az indítás.
Egyébként a problémám megoldódni látszik, kicseréltem a főfúvókát egy nagyobbra, most nagyon szépen reagál a levegőcsavar állítására, és teljes gázon is húz.
gabe_: köszi a tippet, bár az eredeti problémám már nem áll fent, de a gyertya koromfekete lett. Majd ha lesz kicsit több időm szórakozni vele, akkor beállítom - most legalább már lehet.
Köszi mindkettőtöknek a választ!
-
Ulius80
tag
A Lidl-ös bukóhoz hozzászólva,én is azt vettem,pedig sokat vaciláltam,hogy megvegyem-e,de teljesen megvagyok vele elégedve. A párna részek moshatóak,plusz a dobozban egy mérettel kisebb párnák is vanbak,hogy be lehessen lőni a méretet. Felnyitható állú,beépített napszemüveg,szellőzők. Ráadásul van a Pinlock,ami meggátolja hogy bepárásodjon a plexi.
Számomra tökéletes,csak ajánlani tudom! -
-
dtsdexter
csendes tag
Szombaton álltam neki az idomok pótlásának javításának, ma meg még párnapig meló van. Sajna mire pihenőre jutok, addigra újra hulladék idő jön. (Bár nem is kapkodtam vele hétvégén, mert az Időkép még reggel is esőt/ónos esőt jósolt ... lehet igaza volt, csak országhatárokat keverték össze)
-
-
-
-
Az egü annak idején javarészt a tuningra támaszkodva indította el ezt az üzletet. 7-8 éve még más volt a helyzet, sokkal többen foglalkoztak robogótuningolással. Van egüs szerelő ismerősöm aki mesélte, hogy régen 10 robogóból 7-8 tuningolás céljából volt náluk, most meg a tíz robogóból mindössze 1-2 db, a többi csak sima javítás. Az a helyzet, hogy egy drága hobbiról van szó. Ami pénzt ráköltöttél azt az eladásnál már soha sem fogod viszontlátni. Ilyenkor jobban jár az ember ha visszaépíti gyárira a robogót, és tuning motyókat meg darabonként adja el.
ui: Na meg persze időközben megjelentek a konkurenciák is, akik sokszor jóval versenyképesebb árral állnak elő mint az egü.
-
Nem baj ha az óra szerinti sebességet mondod, mert az arányokra voltam kíváncsi.
Hacsak nem lejtőn hátszéllel mérted a 90-et akkor ott valami nagy visszaesés történt ha most meg csak 65-70 a vége. Még a mázsa+30 kilós haverom alatt is többet ment az SR gyári állapotban. Az utazója is simán 60 volt, persze óra szerint. Igaz az piaggio blokkos volt, de az nem számít előnynek.Amúgy a vizes fekvő minarelli a kedvenc 50-es robogóblokkom. Bárki bármit mond szerintem a legjobb. Ha tuningolni akarod akkor ehhez kapni a legtöbb fajta alkatrészt, többet mint a piaggio-hoz. Nem rossz a piaggio sem, de én jobbnak tartom a minarellit.
Ha az optikai tunongot nézzük akkor meg az SR-hez és az Aerox-hoz lehet a legtöbb holmit kapni. Szerintem a két legjobb 50-es robogó. -
-
Nincs, mert az a gyári ami a motorodban van. Honnan tudja bárki is, hogy te milyen arányban akarod megváltoztatni a gyári végáttételt?
Ezt neked kell eldöntened illetve kiszámolnod, hogy hány százalékban akarsz eltérni a gyáritól.
Akár a primer akár a szekunder részér cseréled a végáttétnek mindenképp kell préselni. De ez nem egy nagy dolog, bármelyik műhelyben felrakják neked, még akár ott is ahol nem motorokkal foglalkoznak.ui: A hosszabb végáttét is fog visítani (fütyülni) mégpedig azért, mert ezeket a legtöbbször egyenes fogazással csinálják, hogy jobban bírják a terhelést.
-
-
-
Préssáv egyszerűen leírva: A felső holtpontnál a dugó teteje milyen közel van a hengerfej falához. Nagyon nem mindegy, hogy milyen érték van beállítva. Azért mondtam, hogy hengercserénél ezt mindenképp ellenőrizni kell, mert a hengerek magassága között (még azonos típusnál is) általában mindig van minimum pár tized, de akár mm-es eltérés is. Ezt a henger alatti tömítés (lemez az igazi) vastagságának a helyes kiválasztásával tudjuk befolyásolni. Érdemes az adott típushoz venni egy szettet, mert így akár tized milliméter pontossággal is betudjuk lőni a megfelelő préssávot. Általánosságban szerintem ki lehet jelenteni (persze ez típusonként, és a felhasználás jellege stb miatt akár eltérő is lehet), hogy vashengereknél kb 0,9-1mm a megfelelő préssáv. Le lehet menni 0,6-0,7-re is, de ennek azért meglehetnek a veszélyei. Pl ha valami "hülye gyereknek" rakunk össze motort aki csak a nyélgázt ismeri, annál sokszor inkább 1,4-1,5mm-es préssávot hagyunk, hogy pár nap múlva ne hozza vissza, hogy beállt a motor.
Egyébként itt van egy kis szakirodalom szaknyelven leírva.
-
-
-
mumtaz
senior tag
Nekem volt vele tapasztalat. Elég jó volt és itt írtam is korábban, hogy a dugóján volt kétoldalán nagy naraku embléma, ami nem matrica, hanem valamilyen festék. Vízpumpa hibából megszorult a dugó és csak ez az embléma kopott le róla. Olyan, mintha direkt úgy csinálták volna ezt a "festést", hogy bejáratásnál az esetleges megszorulásnál ezen szoruljon meg és ne a fém a fémen.
Egyébként jó volt a kidolgozása, az élek is le voltak törve, ahogy kell. -
forandor
tag
Ez engem is érdekelne. Az enyém is kb. 10-et csal (Gulliver), legalább is sík terepen max sebességnél, dombon lefelé csalt az már 20-at is szerintem.
Legalább is tudom, hogy vannak cégek/műhelyek, ahol javítanak kalibrálnak de, hogy mennyiért dolgoznak, arról nincs infóm.
Illetve, hogy hogy lehet? Mert valahogy biztos lehet házilag is. (egyedi számlap nem szép...)Kalibráltam már felhúzhatós karórát, addig állítgattam, míg pontos nem lett. Ott az ingakereket mozgató hajszálrugónak a tartó "kifeszítő" pöckével lehet állítani a rugóerőt, ezáltal a rugóidőt, szóval a másodpercet.
-
apóka
aktív tag
-
Narancs
őstag
Igen, ennek a szellőzős verzióját sikerült megvenni használtan, XL-es, nem fázik a derekam
Más: téligumival mi a helyzet? Csak hóban/jégen van értembe vagy száraz de hideg időben is? Eddig nem csúsztam meg a nyárival sem száraz időben, esőben meg a záróvonalon, villamossínen csúszik a motor segge, de az nyáron is.
-
-
Rivaul
addikt
-
üszök
őstag
Ilyesmit is próbáltunk.
Nem volt meg győző a fénye,és a rendőr is kérdés mit szól hozzá.
De ha kipróbálod mindenképpen írj,mert a képeken olyan fénye van mint két szúró Hellának.Ha jó,veszek a bálnára.
-
-
mumtaz
senior tag
Azért karbit nem hiszem, hogy cserélni kell. Inkább be kell állítani (csavar, fúvókák, suber tű) rendesen.
Ha csak fent van gond, akkor lehet, hogy kisebb főfúvoka kellene bele. De az is lehet, hogy egy mezei karbi tisztítás is elég.
Nézz gyertyaképet, az sok mindent elárul. -
ludsimon
veterán
-
dzso22
senior tag
Persze használhatod.
1:40 -1:50-re kevered biztosan nem lesz baj. A pumpa (1:50-re keveri)
Elméletileg nem kell lezárnod mert az olajbevezetésnél (a réz "csatakozóban") van egy rugó meg egy golyó gyárilag ami csak "enyhe" nyomásra engedi be az olajat visszafelé pedig teljesen zár.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Radon Cragger 29" L Trail Hardtail MTB
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest