- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- eBay-es kütyük kis pénzért
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Rivaul
addikt
válasz
DigitXT #84765 üzenetére
Mások vagyunk. Természetesen van létjogosultsága. Ha nem lenne, nem lenne ennyi belőle. De nem nekem találták ki a dolgot. És sokan vannak még így. Egy modern dízel amúgy levegő tisztító hatással is rendelkezik hozzáteszem. Vicces amikor a 25ccm fűkaszán dupla katalizátor van, de a klíma csúcsra 400 magánrepülő megy hogy aludjanak
Nah mind1, kicsit elkanyarodtam a témában...
-
válasz
DigitXT #84703 üzenetére
De plexi tisztító is.
Jó, csak a magam nevében beszélek.
Legalább is én nem hordok ilyesmit magammal, nem is tudnám hova tenni. Amiket megyek, max 200-250 km egy csapatásra (de inkább kevesebb), azt megcsinálom tisztítás nélkül. Ha meg valami nagy dög ment szét a plexin menet közben, akkor megállok egy benzinkúton és áttörlöm ronggyal. Ez a dolog meg, hogy mi van nálad nyilván motor/motorozási stílus kérdése. Egy robogóba el lehet tenni mindenfélét, de nálam nincs helye semminek, túradobozzal meg nem csúfítok el semmilyen motort.
-
válasz
DigitXT #84695 üzenetére
Nekem eszembe nem lenne mindenféle tisztítószerrel törölgetni a plexit. Tőlem lehet az kifejezetten speciális anyag, vagy csak sima ablaktisztító, akkor sem.
Ha nem nagyon bogaras, akkor csak sima víz. Ha jobban, akkor beáztatom egy percre vizes kendővel és utána le jön. Ha meg már makacsabb dolgok vannak rajta, akkor egy pillanat alatt lekapom, és szappanos vízzel mosom át. Tudom, maradi vagyok, és ha ne is egyedül, de kevesen vagyunk ezzel a nyomorral.
De én így csinálom. A műanyag plexi is eleve egy érzékeny dolog a mindenféle szerekre, a fólia meg annál inkább.
-
válasz
DigitXT #84602 üzenetére
Két éve volt egy TK-s autóm. Sokáig gondolkodtam, hogy meghirdessem-e mert tudtam, hogy "mivel jár". A hirdetésbe direkt odaírtam szó szerint, hogy "főnökök-tesók kíméljenek". Este fél nyolckor raktam fel. Nem szoktam esküdözni, de tök komolyan mondom, hogy az enter lenyomása után kb két perccel már csörgött a telefon, és kb negyedóránként ismétlődött újabb és újabb embertől. Ha jól emlékszem, akkor valamikor 9 óra tájt le is vettem a hirdetést, kemény másfél óráig bírtam idegekkel.
-
válasz
DigitXT #84589 üzenetére
Amikor megvettem, akkor kicsit rendbe kellett szedni. Még mentem sírni a nagyrobogós topikba is, mert sehol a büdös életbe nem tudtam új membránt venni bele. De nem csak nálunk (Oem parts sem tudott segíteni rajtam), hanem semelyik uniós nagykerben nem lehetett elérni. Valószínű az miatt, hogy azt a fajta walbro karburátort a gyártó egyedül a 180 4T-nél használta (ez a legritkább), a 200 és a 125 4T-nél is más karbit építettek be. A 180 volt a kakukktojás. Aztán nagy nehezen, közvetlen ahol gyártják (vagy ott volt raktáron, már nem emlékszem), sziciliából tudtam hozatni. Vicc.
-
válasz
DigitXT #84587 üzenetére
"hirtelen gázra most egy kicsit torpan, még melegen is"
Talán még emlékszel a 4t runneromra, ugyanaz van azzal is. Tavaly nem sokat mentem vele, de ősszel ezzel a diagnózissal tettem el. Nem volt kedvem nekiállni, de valahol valami minimális fals szívásnak kell lennie annál is, mert korábban jó volt. Szemrevételezésnél minden tökéletes, nincs repedezés stb, majd ha egyszer lesz kedvem, akkor végiglegózom az egészet. -
KTMHobby3
tag
válasz
DigitXT #84577 üzenetére
Kedves fórumtársam!
Nekem nincs Veled semmi bajom, csak azt szeretném hogy a saját szemeddel lásd a motorom világítását. Talán akkor elhinnéd, amit írok.
Én sötétben nem motorozok, nekem az a legfontosabb hogy nappal is látnak a "kuka" autósok. Már 5 éve látnak. Azóta nem kellett vészfékeznem, előtte többször is. -
Tamás9x
őstag
válasz
DigitXT #84577 üzenetére
Nem érted...
1974... Az akkori felfogás, jóvanaz csak adjon valamit gyertyafényt..., te pedig most 2022-ben meg akarod váltatni mással a világot, látatlanba, 1-2 kép alapján, amit kb 6-9 havonta mindig előveszünk valamiylen okból, és a végén hagyjuk lenyugodni a témát mert semmi értelme...
Beszéljetek le egy időpontot, igyatok egy kávét, felest, sört, vigyél különbféle izzókat, próbálgassátok ki, csiszoljátok, méregessétek... Aztán váljatok el békességben mert ennek semmi értelmeEz a fénycsóva amit ad, kb olyan széles mint a kismotor, ergo 50%-a egy kocsinak, még lehet annyi se, az út széléhez tartva közlekedik vele, gondolom én, mert a sok nagyvérű brm... hajt mint az állat és fosik az a vetítési képte, ergo elég nehezen tud szembe menni a szembejövő forgalommla amit vakíthat, de legalább lehet olyan 2*10W maximum, a kocsik minimum 2*65W-val szemben ami biztosan jól van lakibrálva.. jah dehogy is van
-
KTMHobby3
tag
válasz
DigitXT #84573 üzenetére
Az előbb mértem meg tolómérővel, elhiheted hogy annyi. A vetítési képét volt legfontosabb hogy először megnézzem. De amikor láttam hogy az teljesen megegyezik az eredeti izzóéval, akkor megnyugodtam és felszereltem a motoromra. Ennek már 5 éve, azóta járok így vele.
De ami számomra a legfontosabb hogy nappal azóta egyetlen autós sem hajtott ki elém, mert látnak! -
Tamás9x
őstag
-
KTMHobby3
tag
válasz
DigitXT #84559 üzenetére
A szórt fény vakít. Ez nekem új. Eddig úgy tudtam hogy az a fény vakít, ami a szemembe fókuszál. Láttál már ilyen fényt szemből? Szerintem nem, mert akkor nem írnál ilyeneket.
Az eredeti izzó a motoromban egy 6V 15W-os volt. Lepkefing, se sötétben, se nappal nem ért semmit. Ez a ledes világít rendesen. Nappal is!
Megnyugtatlak, a led chip pontosan ott van, mint az eredeti izzó izzószála, ezért a vetítési kép is teljesen azonos. -
-
suste
veterán
válasz
DigitXT #69279 üzenetére
A legközelebbi gépműhelyben
.
Csak előtte mindenképpen szedd ki a variátort és a tárcsát, és teszteld le asztalon, ahogy én is, hogy mennyire megy be a szíj.
És ha kell, akkor egyformán szedess le a dobból és a fix tárcsából is 0,5 - 1 mm-t.
De ha a nyomok alapján látható, hogy eredeti állapotban kiment a szíj teljesen, akkor nem érdemes buherálni, hanem inkább alkatrészeket cserélni (szíj, dob, görgők, tárcsa). -
válasz
DigitXT #67441 üzenetére
J.Costa varióm
Nincs semmilyen tapasztalatom az ilyen fajta variokkal. Soha sem próbálkoztunk velük.
szerk: Visszatérve a "csodagörgőhöz". Ha adott esetben a sima mezei görgőszettel is "koppanásig" összeér a belső és a külső tárcsa, akkor a csodagörgő sem tud már sebességnövekedést okozni. Vagy ha a rövidsége miatt nem képes teljesen kifutni a szíj (ugye ez is gyakori eset), akkor szintén nem tud segíteni.
Amúgy sokan kedvelik. -
-
válasz
DigitXT #67435 üzenetére
Komplett hajtásláncot szétborítanám.
+1
Ezt tanácsoltuk neki mi is. Lehet akár görgő is, vagy bármi. Az elgyengült kuplungrugót én azért zárnám ki, mert ha annyira még nincs elgyengülve vagy esetleg eltörve, hogy még van rajta alapjárat, akkor bármilyen hamar is nyit, akkor is el kéne tudnia indulnia. Még ha lomhán is. Egyébként nekem van egy sejtésem, hogy mi lehet. Persze csak sejtés, vakon nem lehet biztosat mondani. Szerintem a hátsó tárcsa van beragadva, illetve pontosabban fogalmazva állandóan nyitva van, vagy félig nyitva. Ezért van állandóan nagy áttételen, és nem tud elindulni. Két oka lehet, hogy állandóan nyitva van. Az egyik, hogy valami történt a kontrasztrugóval (eltört). Bár én még ilyennel soha sem találkoztam, csak olyannal, hogy a rugalmassága csökkent. A másik ami inkább valószínű, hogy az egyébként is kopott pályával rendelkező hátsó tárcsába valami kosz is került, így az öreg, gyárilag is viszonylag gyenge, rugalmasságát elvesztett rugó már nem tudja összenyomni. Persze ez csak feltételezés. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #60630 üzenetére
Nem, csak az egyiket használom, a másik kiégett, és ahol szoktam venni ott (citybike) csak 35W-os volt... Emeltfényűre rákérdeztem még pár helyen, ott sem volt, így nem szórakoztam tovább... Most egyelőre jó, nem is volt drága az izzó, aztán majd idővel projektoros Xenon? (
)
ludsimon: Tudtommal a 2T hidegen nagyobb teljesítményt ad le, mint melegen, csak ha hidegen szétpörgeted nem lesz hosszú életű.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
DigitXT #60626 üzenetére
Apriliába a képen látható kék/fehér dobozos volt. Az mindent kibírt pedig egy gagyi szett volt. Simán az izzó csatijára kötöttem/összedugtam,működött. Bezzeg a Burgikon..Ülés,idomok le aksira ráköt,dróttal behúzva vázhoz rögzítve a kábeleket a Japonál meg így működött.
Topikgazda.
Teljesen korrekt választás,sok sikert Nektek!Zűr&Zavar.
Viccelek.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #60621 üzenetére
Én is erősen töprengek azon, hogy az egyik fölösleges kínai xenon szettet berakom tompítottnak. Az egyetlen, ami felver agyilag az, hogy a Jetforce-on nincs lámpakapcsoló. Ha ráadod a gyújtást, akkor felkapcsol a tompított és az első és hátsó helyzetjelzők. Ami annyiból pláne idegesítő lehet, hogy nincs bewrúgókar. No meg indítózáskor lekapcsolja a tompított. Ezt a xenon nem szeretné, hogy gyújtás ráadásakor bekapcsol, majd pár másodperc múlva le az indítás idejére, majd újra fel.
Kell egy lámpakapcsolót bütykölnöm. -
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #60615 üzenetére
Ha "generátoros", akkor dinamótekercses. Az meg váltóáram, amire elég nehéz relét kötni a kapcsoláshoz.
A megoldás az lehet, hogy a lámpakapcsolóról mindent le kell kötni. Be kell húzni egy szálat az akksitól és a kapcsoló másik oldalára tenni egy relét. Erre a relére szintén kötni akksiról +12V-ot és ez a relé kapcsolja a xenont. Ha két áramkörös a relé, akkor az egyik kapcsolja a xenont, a másik pedig a gyári világítás szálról a hátsó lámpát.
A a világítás gyárilag a fesszabályzóról megy, akkor van esély rá, hogy egyenáram. Akkor egyszerűbb a képlet, mert akkor csak az akksiról kell egy direkt +12V, a lámpakapcsoló egy relén keresztül kapcsolná a direkt 12V-ot a xenonnak. -
Dj.Mike
senior tag
válasz
DigitXT #60609 üzenetére
Igen hasonló a lámpám ahhoz amit linkeltél. Én is xenonra gondoltam csak ahogyan te is említetted nem tudom elbírná e a gyári elektromos rendszer. Sajna az az érzésem hogy hiába is vennék új gyári lámpát az is ugyanúgy szarul világítana. Magasságot hiába állítom mindenhogy szar a fénye.
-
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #60523 üzenetére
Én érdekes módon a Speedfightal soha nem köpettem be a gyertyát. A Jetforce-al eddig háromszor főként a hibája miatt, mert, ha úgy kapja el, hogy pont indításnál nem kap elég levegőt, vagy sok benzint kap (a hibát még nem azonosítottam), akkor beköpi. A háromból kétszer kivettem a gyertyát, ami - tekintve az elhelyezkedését - némi szentségeléssel járt. A harmadikra már nem kellett, mert - elolvasva a manualt - programozva van az átszellőztetés. Tehát ha full gázzal indítozok, akkor az ecu nem üzemelteti az injektort, tehát nem kap benzint a henger, csak friss levegőt.
-
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #60484 üzenetére
Akkor nem folyt, amikor az úszót vízszintesbe raktam gyönyörűen zárt.
Szép lenne a 2 hónapos Dellorto karbival lenne baj.Nem értek hozzá, azt tudom nagyon nem szabadna szó szerint ömlenie a benzinnek a karbiból amikor nem jár a motor, mert vákumos a benzincsap.
Előtte normális volt a fogyasztás, 3 tankolással ezelőtt hülyült meg mert sajnos én voltam a béna, fordítva mértem fogyasztást és állandóan leszívtam a benzint.... nem kellett volna, inkább rátankolással kellett volna mérnem, mivel a benzint és az olajat keverem, így nem csinálhatom azt, hogy odaállok a kúthoz és telinyomom.....Egy kannába teszek 100ml Xado olajat, és arra jön 5L benzin a kútnál, otthon meg betöltöm.
Szerintem azért nem így van ahogy gondolod mert a vákum szabályozza mennyi benzin folyjon és ha többet forog többet kap, ha kevesebbet, akkor kevesebbet. Így meg orrba szájba kapta a benzint a rossz benzincsappal.
Gyakorlatilag a beömlőnél a gumicsőben állt a benzin mikor lehúztam a karbit.
-
enginev3.0
félisten
válasz
DigitXT #60374 üzenetére
Motoros jogsi, plusz egy motor, ott kezdődik hogy 5-6-7-800k, ami nem egy kategória az én pénztárcámmal
És csak városban kell szaladgálni, ami benzinben megint nem egyelőJárni szépen járt, bár nem volt benne akksi, azt mondta ha viszem akkor rak bele, de addigra kétszer indítottuk, az is furcsa, hogy nem úgy vár hogy minden klappol, futómű fék oké volt, a motorikusan meg nem tudom összehasonlítani másik factory-val, és nagy távom nem is volt kipróbálni
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #59911 üzenetére
A történet lényegét a kereső használatával bárki megtalálhatja. Amiket te költöttél rá a "végén" (~70k) nem is soroltam ide...
Igen, mentem majd 10k km-t, ezt sem tagadom...
Egyébként a fúrást nem úsztam meg...
Garanciában hüvelyezve lesz, mert a ~40k-s hengerszett illesztése nem megfelelő, továbbra is eszi az olajat >> gyilkolja a gyertyát... Plusz a karbival sem minden ok, egy szombatot rá kell szánni, Marcellnál...
Amúgy azért döntöttünk a hengerszett mellett, mert olcsóbb volt, mint maga a dugó (gyári 55k)
-
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59891 üzenetére
Jól összeszedted az ellenérveket!
Tényleg nem való nekem napi 2x10-15 km ingázásra a városba, de akkor a költői kérdés a következő.
Mi való városba?Ismerősöm 250-es xmaxát most fogja 500-as tmaxra cserélni mert m0-ra kevés, de én m0-ra nem keverednék fel. Egy 250es karbantartása olcsóbb és alacsonyabb a fogyasztása, illetve élmény szempontjából jó lehet városban?
Én szeretek logikusan gondolkodni és nem élményből megvenni azt amit fenntartani nem tudok, mint sokan vannak így megveszik a BMW-t és 1000Ft-ot tankol a kútnál mert nincs több pénze.. Ha meg bekrepál benne valami drágább akkor fél-1 évet áll az udvarban!
Megtörtént eset! Ismerősömnek az adagolója kampó, már több mint fél éve áll! NA ezt nem akarom!Fenntarthatóságra törekszem 100%-ig.
Maradok racionális.És szakadjatok már le a minimálbérről, otthagytam, egy napot nem dolgoztam ott.
Rémálmaim voltak az előző 'élmények' miatt. Nem leszek csicska 79 ezerért. Találtam a szakmámban egy elég jó állást. -
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59872 üzenetére
Megtanulom megszerelni és csak 30K.
Szerkre reagálás: mert nem tetszett a környezet és a közösség. akkor még nagyon fiatal voltam.szentkuti11: Városban 11-12Litert benyel, pedig qvajó hangja van az 5 hengeres dögnek.
1.9 JTD meg vígan 5-6Literrel elmegy. -
ludsimon
veterán
-
válasz
DigitXT #59857 üzenetére
Ott szerintem a megvetel a legkevesebb. Volt is rola szo, hogy egy szij 30-40 ezer nagyon eszi a hatalmas nyomatek miatt. Fogyasztas, legszuro, gumiabroncs, barmi kell hozza egy vagyon gondolom, mivel egy csucskategorias robogorol beszelunk.
Den Ezt jonak mondod, mikor en nezegetem folyamatosan a 30 ezer forintos abus zarakat es meg riaszto is melle.
-
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59752 üzenetére
Azt olvastam a westendben nagyon szemetek és lehúznak a biztonsági őrök.
Volt akinek nem működött a kártyája, spirálhoz küldték, közölte 900ft.... Közben 300ft ot parkolt.. Nem hagyta magát és még neki állt feljebb a biztonsági őr. Ilyet szól 11 kor jött be.. Mutatja az autós a kártyát, hogy 13hkor jött be..Én nem tudom minek képzelik ezek a senkik magukat..
-
válasz
DigitXT #59522 üzenetére
Tudod linkelni? A kinézett ilyen volt, de yt-on nézve nem győzött meg túlságosan (lehet velem van a baj, de normál izzó erősebbnek tűnt), szóval remélem ég és föld a kettő, mert jóval drágább a cree led-es.
-
korcsillio
addikt
válasz
DigitXT #59444 üzenetére
Ezen sincs mert ditech volt csak karbisra lett alakítva,de tuti veszek rá.Egy dolog hogy itthon ez történik de ha valahol megszivat az már rosszabb eset.
Más:vettem új gyertyát,ugyanaz a száma ami benne van de csak durrog vele,kormos mint az ökör a régivel jó minden és ki van szépen égve.
ludsimon:nekem pl. látni a féknyeregnél a betétet hogy mennyire kopott,ha neked nem szedd le nem sok idő. -
válasz
DigitXT #59441 üzenetére
Pontosan, nem veszi fel a toltest.
Mindenkepp javasolt csak magaban az akkut feltolteni es hagyni, valoszinuleg le fog merulni. Meg mindig ez lenne a jobbik eset, mint meregetni es megbontani az elektromos rencert''.
A regi piaggiomon sem volt berugo, eleg vad megoldas, hogy ha lemerult az akkud akkor igy jartal.
A kis jogon ott a berugo, ha szukseg lenne ra.
DigitXT Ez se rossz megoldas. A zsigulin, moszkvicson is volt kurblizasi lehetoseg.
ludsimon Hat kiszereled szepen es meglatod.
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59414 üzenetére
"ő a király, mások hülyék"
Idézd már fel.. mert vagy én vagy te ülsz fordítva a lovon.."utak királya"..??. hol mondtam ilyet??
Már megint ez a szájbarágós dolog, hihetetlen, pedig nem én kezdtem az egészet márciusban mikor idejöttem rögtön azzal kezdte huszi_gy (nagyon jól emlékszek), hogy jobb ha veszek egy autót, minél szarabb annál jobb és elhúzok ebből a topicból.. Nem szó szerint, de burkolva hasonló mondanivalóval.
Ez az undor amikor ilyen emberek böffentenek ide valamit!Soha nem mondtam, hogy értenék ahhoz amit csinálok, tanulok szerelni, de ettől még hozzászólhatok én is a témához.
Az utak királya meg továbbra is rejtély, ilyet soha nem mondtam, csak elpoénkodtam az Aeroxos témát, mert tetszik csak túl nagy lennék a 186cm-emmel egy olyan pici motorhoz. -
Den
veterán
válasz
DigitXT #59404 üzenetére
De milyen "visszaütésről" beszélünk? A "visszaütések" 99%-a olyan mint itt most, hogy az amúgy meg nem szólítottak beszólnak, irreleváns személyeskedő valamit, miközben folyamatosan azon sírnak, hogy "jaaaj, milyen sok lett az offolás, meg a személyeskedés"... Ha sok az off meg a személyeskedés, akkor ne offoljanak és személyeskedjenek, ilyen kurva egyszerű. Az meg hogy valakinek nem tetszik a stílusa, vagy a hozzá(nem) értése, egyéni szoc problem egy nyilvános fórumon. Az internet az ilyen, hogy mindenki hozzáfér, egy felnőtt (vagy magát annak tartó) embernek el kell tudni viselni hogy vannak neki nem szimpatikus emberek is. Nekem is van aki baromira nem szimpi, minden komment felületen ahol kommentelek, de nem érzem szükségét, hogy ezt naponta háromszor az illetők tudomására hozzam, vagy azt lessem mikor köthetek beléjük.
Van egy baromi egyszerű módszerem. Az elég gyorsan kiderül, hogy ki az aki nem szimpatikus, vagy annyira más mint én, hogy képtelenek vagyunk hangot találni. A módszer lényege, hogy az ilyen emberek hozzászólásait nem olvasom el (A.K.A ignorálom), vagy ha mégis elolvasom a hsz-t, mert mit tudom én hogy miért, akkor nem válaszolok, mert tudom, hogy úgyis csak meddő vitalenne belőle,
Na idáig képtelenek itt néhányan felnőni, megy az óvodás cirkusz, amiben persze sose ők a hibásak, megy a hárítás, hogy "de ovónéni, a Pisti miatt van az egész, mert a Pisti olyan hülye"...
Na nekem meg ettől van hányingerem. És hogy ennek nem kéne így lennie az nagyon jól látszik azon, hogy vannak itt olyanok, akik egyáltalán nem folyanak bele a cirkuszba, továbbra is szakmai dolgokról beszélnek, értelmes hozzászólásaik vannak, és ugyanazt a színvonalat tartják ami korábban volt.
A bűnbaknak kikiáltott személy pedig egy elég szép és gyors fejlődésen ment jeresztül a robokókat illetően, a stílusát meg majd az élet alakítja, aki olyan szélsőségesen nem bírja elviselni mint itt néhányan, azoknak magukban kéne keresni az okokat, hogy mi az az elfojtott frusztráció, ami ezt a dedós, kötekedő önfényező viselkedést kihozza belőlük. -
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59409 üzenetére
Látod!
Kimondom mást már!
Kizárólag fejben létezik ez a ludsimon gyűlölet, mert ÉN (dzso22, Den közreműködésével amit ezúton is nagyon köszönök!) képes voltam egy olyan tuningra ami NEKTEK soha nem jött össze 50essel!
És ezért irigykedtek most és megvan a közös pont akit ezért gyűlölni kell.Bocs, de ezt látom kizárólag..
-
ludsimon
veterán
válasz
DigitXT #59404 üzenetére
Az a legnagyobb baj, hogy ezek a világ 'nagy' problémái csak az individual fejében léteznek!
Valóságban nincs.
Továbbra se értem mi a gond én semmit nem látok, csak pár besértődött embert aki azon sír, hogy ÉN nem fogadom meg a tanácsaikat mert több forrásból az ellentétét olvasom......Meg pár beugró embert (dupla reg?) aki csak ludsimonnak beszólni ír be.
-
-
-
válasz
DigitXT #59302 üzenetére
Igazad volt főnök...
De legalább most olyan erős a helyzetjelző hogy ha a tompítottat kiveszem, nappal, közlekedni az is elég, éjszakára meg felnyomom a távolságit. Bár a biztonság kedvéért keresek a gyári helyére valami kis fogyasztásút. Bármilyen ötlet érdekel.
#59303 ludsimon: Felejtsd el. A fogyasztásadatokat nem értem, mivel az akksiról megy amit a generátor tölt, ha akksi nincs, akkor közvetlenül a generátorról, tehát nem fog kevesebbet fogyasztani. Az meg már a másik dolog hogy 2T motornál mit számít 2-3 dl, mikor ha az enyémnek is odahúzom (Multivar) akkor a gyári 2,5l helyett megeszik 2,7l-t, de ugye min. 500rpm-el magasabb fordulaton dolgozik.
-
-
ludsimon
veterán
-
válasz
DigitXT #57852 üzenetére
Őszintén szólva csak a futott napi km-t néztem
. De te is tudod hogy vissza lesz tekerve, és 6000km-rel eladom
.
Akkor a helyzetjelző helyére mit lehet kitalálni? Mert így nagyon "szívja" az akksit. Nekem nem kell oda a nagy fényerő, arra ott a távolsági/országúti fényszóró. Féklámpa eleve led-es, azt nem bántom, esetleg indexekbe kap ledeket majd.
-
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #57793 üzenetére
Nyugalom. A vészfékezés minden járműnél vészfékezés. Ugyanaz a reakció, tök mindegy, milyen jármű. Aki hajlamos rá - és a legtöbb átlagos vezető ilyen -, az pánikhelyzetben azonnal betapos/behúz mindent, ami csak van. Ez az átlag a hirtelen reakciónál.
A nagyon gyakorlott vezető fékez annyira, hogy ne blokkoljon
A kevésbé gyakorlott vezető azonnal satuzik, de pillanatok alatt kapcsol és visszavesz a fékerőből.
Az átlagos gépjármű használó padlóra tapossa a féket és imádkozik bízva benne, hogy megáll.Én nem azt mondtam, hogy az ABS semmit nem ér, inkább azt, hogy az ABS sem csodaszer, de a legutóbbi kategória - és ők vannak a legtöbben - miatt kétségtelenül életmentő. Viszont egy gyakorlottabb sofőrnek inkább hátrányt jelenthet. Nem biztos, de nem kizárható. Nekem csúszós úton mindenképp hátrány.
Kétféle ember töri össze magát: Az egyik, aki túlságosan bízik magában, a másik, aki túlságosan bízik a technikában.
21 éve van jogsim és ezalatt levezettem pár ezer kilométert autóval és busszal egyaránt. És mindezt balesetmentesen. De sohasem bízok túlzottan sem magamban, sem másban, sem a technológiában. Mindig próbálok felkészülni és úgy vezetni, hogy maradjon egy kiskapu, ha minden csődöt mond.
Motorral sem más a helyzet. Csúszás tekintetében pedig mondhatjuk, hogy pengeélen táncolunk. Míg autónál nem kell annyira tartani a borulástól, ha csúszunk, motornál valóban ezt is figyelembe kell venni.
Az ABS-re nem mondom, hogy rossz. Nem erről van szó. Motornál is sok előnyt jelenthet. Én nem is erről beszéltem az ABS hátrányánál. Pusztán arról, hogy túl óvatos. Az ABS csak a kerekek közti fordulatszám különbséggel számol. Meg mondjuk benne van egy programozott tartalék, ha minden kerék egyszerre blokkol, hogy az "algoritmus" kimondja, hogy "márpedig ez a jármű ennyi idő alatt nem állhatott meg" és visszavesz a fékerőből.
Voltaképpen az ABS fő feladata nem is csak az, hogy a jármű biztosan megálljon és a legnagyobb fékhatást érjük el, hanem, hogy irányítható maradjon.De mindegy. Ezzel már eléggé elmentünk a témától. Abból is ki kell indulni, ami ugye ludsimon gondja is. A legtöbb ma használt - főleg - robogó eléggé idős ahhoz, hogy semmiféle ABS ne legyen rajta. És a legtöbben semmiféle védőeszközt nem használnak a bukósisakon kívül. Talán egy pár kesztyűt. Ráadásul ugyebár rengetegen azért járnak robogóval, mert nem akarnak feleslegesen pénzt kidobni üzemanyagra és nem akarnak a dugóban rostokolni. És rengeteg ilyen van.
-
Den
veterán
válasz
DigitXT #57787 üzenetére
Most is elfér több vélemény, nagyrobogósoké is. Ha neked (is) a köcsög nagyrobogós jött le a hozzászólásomból akkor nem sikerült megérteni a lényeget. Nem a nagyrobogós volt a fő atribútuma azoknak akikről írtam, az csak egy járulékos tulajdonság, hogy történetesen nagyrobogósok is.
-
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #57787 üzenetére
Tudom, hogy van gyakorlatod és több, mint nekem, de ez tényleg ironikus.
Annyira nem kell ezt az egészet túl spilázni. Mindenki tudja - és bármilyen motorról, vagy járműről is van szó -, hogy az elmélet csak megad egy hátteret, de kitapasztalni az teljesen más kérdés. Ez elmélet legfeljebb arra tanít meg, mi az, ami biztosan bekövetkezik. Próbál felkészíteni elméletileg a bekövetkező helyzetekre. Viszont szerintem nem tudnál olyan embert mutatni, aki adott helyzetben valóban úgy cselekszik, ahogyan az elmélet mondja.
Mint pl. én sem. Hiába az elmélet. Az elmélet megmondja, ha blokkol a kerék, engedd vissza a féket. Aki leteszi a jogsit, azoknak a 90%-a tisztában van vele egészen addig, míg élesben oda nem kerül. Akkor aztán nyomja a féket veszettül, lepereg az élete és baromira nem érti, miért nem áll meg és csak akkor eszmél fel, amikor már csattant. De utána is tisztában lesz vele, mit kellett volna tennie, ahogyan előtte is, csak közben nem.Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).
-
mumtaz
senior tag
válasz
DigitXT #57687 üzenetére
Azt a kanyart autóval is utáltam. Annyira hülyén csinálták meg. Jobbos, visszafordító, szűk, tükör aszfalt és az ív külső felé dől.
Én nem tudom. Valahogy visszafogom magam a bedöntéstől. Talán azért nem tudom megszokni robogóval, mert régen csak négykerekűm volt. Az előző Speedfight volt az első kiskerékű. Apám. Na amikor azzal először mentem, hát az érdekes volt. Szinte kevés volt az egy sáv.
Jó, hogy nem Jog-ot vagy Sephiát vettem. Ennek is 12"-os a kereke, de 120/70 és 140/70-es papucsok vannak alatta.Minden esetre tudok motorozni a magam módján. Semmiképpen nem megyek bele olyan manőverbe, amiből rosszul tudok kijönni. Inkább benne hagyok magamhoz - önbizalmamhoz - mérten némi tartalékot.
Mondjuk ma - is - volt egy extra sietős hülye egy roki matricás Hi-Ace-el. A barom előbb a hegyalján lefelé ledudálta az előtte lévőt, hogy ki tudjon menni a buszsávba. Csak ki akarta kerülni az álló sort. Aztán a hídon már nem ott ment, viszont simán kijött a buszsávba megint, mikor én épp mellette voltam. De annyira mellette, hogy simán látnia kellett volna. Már semmi helyem nem maradt. a jobb hasidom, vagy a kipufogó (nem tudom, melyik) már súrolta a szegélyt. Ő meg lekoccolta a tükrével az enyémet. De akkor is csak azért vett észre, mert hirtelen rákoppintottam az oldalablakára. A legérdekesebb, hogy a jobb egyen egy nő ült, aki végig kifelé nézegetett jobbra.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #57640 üzenetére
Majrécsík koptatás lvl kilövés.
ludsimon: Sajnos a konkrét gumival nincs tapasztalatom, nekem City Grip van fent, lehet dönteni
kanyarban is. 80/80 R16 kékhold választék
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest