Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Sürgős segítségre lenne szükségem.
Egy Pegeot Speedfightot szerettem volna venni. Már van egy, de azt most adom el. Viszont ajánlottak cserébe egy X-Fight-ot. Képeken nézve ugyanúgy néz ki, mint a Speedfight.
Tudja valaki, hogy mi a különbség? Jól gondolom, hogy nem ugyanaz a motorblokkjuk?
Valahonnan rémlik, illetve hirdetésekben látva úgy néztem, hogy a Speedfight 7 lóerős, míg az X-Fight csak 4 lóerős? -
mumtaz
senior tag
Üdv.
Végre vettem egy 50-es spedfightot. Sajnos nem makulátlan, de motorikusan és úgy egyébként műszakilag rendben lenne. Az esztétikai dolgokat inkább hagyjuk.
Ma hoztam el, így eddig nem foglalkoztam vele. Viszont feltűnt, hogy üresben simán ki lehet pörgetni a max fordulatszám kb feléig úgy, hogy még meg sem mozdult. Nem tudom, hogy mit módosítottak korábban a varión. Hol keressem a problémát. Szerelő szerint túl kicsi görgőket rakhattak bele, de nem tudom. Egyelőre ez lenne az első, ami piszkálja a csőrömet. -
mumtaz
senior tag
válasz Kolondrum #37065 üzenetére
Csak első fülre úgy a felére tippeltem, de inkább úgy a 2/3 - 3/4 környékére tippelek. És ezt úgy, hogy nem ülök rajta, de a bringa a kerekein áll. Szépen húzva a gázt semmit nem lehet érezni. Csak ott a felső tartományban kezd el "tapadni".
Szokatlan, mert a 100-as Speedfightom viszonylag kis gáznál már érezhetően el akart indulni. De mondjuk az 100-as volt. -
mumtaz
senior tag
válasz Kolondrum #37068 üzenetére
:-)
Mondjuk én még tartósban nem tudtam kipróbálni, hogy mennyire viszi a 100+ kilómat. A 100-asom jó volt, mert végre nem ment, max 70-et. Gyorsulásban meg az - elvileg 50-es - Apriliák úgy hagytak ott, ahogy illik.
Mondjuk ránézve a most vásárolt 50-es, és eladott 100-as speedfightra, hát meg kell mondanom, baromi olcsón adtam túl a régin. Pedig azt hittem, hogy esztétikailag egy kalap hulladék és, hogy annál rosszabb látvány max. akkor lenne, ha rommá lenne törve. De tévedtem, mert a most beújított olyan, mintha lehányták volna.
Ez a "régi".Ami lett, arról még nincs képem. Annyi a + pont, hogy nem szakadt az ülése. De pl. a kormány alsó burkolata ripityára van törve. Bal hátsó indexbúra nincs meg. Az első búrák sem egyforma sárgák. Vagy 3X újrafestették már az idomoka és mindig más színnel. Ráadásul valaki olyan csiszolót használt, amivel szép mélyedéseket csinált. Egyetlen sima felület sincs rajta. Ráadásul az ülés alatti idomokat is feketére festette, ami gyárilag az a szénszálas kompozit mintás volt.
Az már biztos, hogy ezt is festhetem le, de kissé nagyobb meló lesz, mint a másik volt. Pedig azzal is cumiztam rendesen.
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #37069 üzenetére
Lőttem pár képet az "új" robeszről.Így jobban, tüzetesebben átnézve már bánom, hogy megvettem.
A "műszakilag patika" állapot a kereskedőnél nagyjából az én esetemben annyit jelent, hogy szétment a kormánycsapágy. Ma mentem vele egy kört és a fékeket próbáltam. Első féket behúzva lassult tisztességgel, de már akkor éreztem, valami kottyanás szerűt, majd egyszer csak katt. Na akkor ment szét teljesen.
Feltöltöttem képeket.
Hülye voltam, de most már mindegy. Meg tudom csinálni, de sok szabadnapom rá fog menni.
A képek inkább okulásul, hogy emberek mit képesek kiadni a kezükből.
Mellesleg kereskedőtől van. Elmondása szerint egy 60 éves öregé volt. Ezt már akkor sem hittem el.Egyébként EZEN a képen ez micsoda? A kuplung alkatrésze?
A másikat azért kellett eladnom, mert 100-as volt. De annyit ment, mint egy ötvenes, mert a hengert már nem lehetett rendesen megfúrni. Kár érte.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #37110 üzenetére
Mondjuk nem hiszem, hogy a kereskedő csinálta. Ez valami kiccsávóé lehetett.
Motorikusan egyébként tényleg pöpec, de iszonyat, mennyire csutkára kell rántani a gázt, hogy elinduljon.
-
mumtaz
senior tag
válasz hermanyi #37112 üzenetére
Bár ne kértek volna. Gyakorlatilag ugyanannyiért vettem ezt, mint amennyiért a másikat eladtam. De inkább meg sem mondom, hogy mennyi volt, mert már így is felbaxtam magam a saját hülyeségem miatt, meg amiatt, hogy nem is volt időm rá, hogy még ott rendesen átnézzem. Máskor meg már nem lett volna időm sem elmenni.
Elfogult is voltam, mert ugyanúgy Speedfightot akartam. És ez volt árban és távolságban a leg ideálisabb. A következő versenyző 200 Km-re (oda-vissza 400) lett volna makulátlan külsővel és csöpögő vízpumpával.
Illetve lett volna még egy pesten is, de a képeket látva azonnal leesett, hogy az írt 50ccm-el ellentétben bizony az is 100-as. -
mumtaz
senior tag
Ja. Még egy dolog, amiről me, készült kép. A hengeren a kipufogótömítés olyan, mintha egy 20 oldalas magazinból vágták volna ki (mind a 20 oldalból). És igen, papírból van. A síkból 1 centire kilógó peremen még szöveg is van.
-
mumtaz
senior tag
válasz Kolondrum #37116 üzenetére
Mondjuk az nem nagyon izgat, hogy mennyi időbe telik rendbe rakni. Sokkal inkább a bosszankodás, hogy mire képesek egyesek.
A legjobban a kormánycsapágy idegesít. A többi nem annyira. Bár annyiból talán igen, hogy baromi pepecs munka lesz minden műanyagot üveg, vagy kevlárszövettel és műgyantával javítgatni. A füleket meg nem tudom pótolni.
Vaterán van ugyan egy csomó olyan dolog, ami jó lenne, de mind ugyanannál az eladónál és baromi drágán adja őket. pl. egyetlen lábtartó a műanyaggal együtt 6000Ft egy bontott motorról. Ami fent van neki alkatrész, annak az árából 2 komplett robogót lehetne venni. -
mumtaz
senior tag
válasz Kolondrum #37119 üzenetére
A másikat 2 éve vettem meg. Úgy hoztam el, hogy be sem indult. A fényezése még ennél is rosszabb volt. Az igaz viszont, hogy minden idom épségben volt. Csak a fejidomon volt egy törés. A festése annak sem volt valami hú de gyönyörű. Nem mellesleg a hátsó féknyeregbe a csőcsavar (mi a hivatalos neve?) be volt ragasztva, mert a féknyeregből kibaxták a menetet.
Tehát az sem volt makulátlan. Csak a szétszedésnél derült ki, hogy 100ccm-es és nem 50-es. Akkor még nem ismertem a motorkódját sem, meg az egyéb árulkodó jeleket.
A hengert fúrni kellett, mert látszott, hogy megszorult. Nem is tudta a Tábori teljesen felfúrni, mert akkora nútot karistolt a dugó a hengerfalba, hogy azt már nem lehetett teljesen eltüntetni. Az öreg mondta is, hogy így jó lesz. Jó lett. Meg is indult rendesen, de kb annyit ment, mint egy 50-es. Na jó, kicsit jobban. 70 volt a vége.Szóval ebből is varázsolok majd valamit. Úgy fogom fel, mintha egy veteránmotort találtam volna valahol a sufni mélyén jó drágán, de fel kell újítani.
Pillanatnyi nagy mértékű bosszankodás a részemről, de aztán csak előre tekintek. Azért egy kedves üdvözlő üzenetet küldtem az eladónak.
Inkább az zavar, hogy azért vettem, hogy használjam, de így legalább 2 hét, mire munkaképes lesz. -
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #37128 üzenetére
Kicsit?
És ez mezei csavar. csavarboltban kapni. Ellenben azt a metrikus csavart, amivel az idomok vannak rogzítve... na az már keményebb. Az olyan fajta, hogy a csavarfej után nem a menet következik, hanem egy hengeres rész, ami szélesebb, mint a menet. Ez azért ilyen, hogy amikor meghúzod, a műanyag idom fülén teljesen átmegy és alatta szorul meg, így nem roppantod össze a műanyagot. Na ilyen csavar kellene, de eddig senki nem tudott mondani olyan helyet, ahol lehet kapni.
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #37130 üzenetére
Na az az. Az illesztőcsavar.
hermanyi: Nem lemezcsavarokra gondoltam
Mellesleg ma mentem egy kanyart a csotroGÁNNYAL. Mondjuk ki is fogyott a benzin, de ez most nem lényeg. Alig bírt elindulni. Álló helyzetben csutkára húzva a gázt sem kezdett el pörögni a kerék, pedig a levegőbe volt emelve. Mikor már bemelegedett rendesen, akkor épp egy picivel tudott magasabb fordulatszámra pörögni és akkor már megindult. Mentem egy kanyart, mire visszaértem, a "kipufogótömítés" már pernyébe hullott, még percekkel az után is parázslott, hogy leállt. Komolyan mondom, kezét lábát eltörném annak, aki ilyet kiad a kezéből. Az egy dolog, hogy amúgy is cserélném az összes tömítést, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #37190 üzenetére
Mondjuk én önmagában is jobban szimpatizálnék egy gumiharangos megoldással. Például azért, mert a műanyag is kopik a rázkódástól. Ez az illesztőcsavar megoldásilag úgy működnek, hogy annak a széles résznek az átmérője megegyezik az idom fülén található lyuk átmérőjével, a hengers rész hossza pedig az idom anyagvastagságával. Idővel a műanyag szépen kikopik és biztosan zörögni fog.
Akkor már inkább egy részben menetes csavart fognék, hogy ne lehessen túlságosan betekerni és arra húznék valami pici gumiharangot. Ideális, zörgésmentes megoldás lenne. -
mumtaz
senior tag
Belekezdek szerencsétlen Speedfight rendberakásába.
Egyik kérdés az lenne, hogy honnan lenne érdemes alkatrészeket rendelni. Ugye ami nagyobb dolog, az főleg a kormánycsapágy, de kell oda még más is, viszont nem akarok egyszerre 20 helyről rendelgetni.
Ugyanakkor úgy döntöttem, hogy a variátor témát inkább valami szettben oldanám meg, mivel nem lehet tudni, hogy mit barkácsoltak rajta és lehet, hogy egy-egy alkatrész cseréje nem oldaná meg a dolgot.Ezért gondoltam, hogy megveszem EZT a szettet. Itt most nem a tuning a lényeg, hanem, hogy remélhetőleg rendesen összepárosítható szett legyen. Alapnak jó lehet a linkelt cucc?
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #37337 üzenetére
Azt megcsinálta.
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #37805 üzenetére
K3!? Az olyan, mint a Mito, csak kicsiben.
MITO-m volt. -
mumtaz
senior tag
Nem írtam, de lassan megérkezik minden a korábban általam említett/vásárolt kotvány Speedfighthoz.
A Tajvani variót inkább nem vállaltam be. Helyette inkább EZT rendeltem meg. Rendeltem még 1-1 pár első/hátsó fékbetétet. Ezek meg is érkeztek.
Amit még várok, az egy 17,5-es Motoforce Racing karburátor, indexbúraszett, gyári matrica és STR8 kormánymarkolat.
Karbit azért (is) kell cserélni, mert, mint kiderült, el van repedve. Nem értem, hogy a frászba tudták elrepeszteni a karbit. Na jó. Értem, de mégsem.Idomjavításhoz és festéshez már megvettem a festéket is és műgyantát üvegszövettel.
Már neki is álltam volna, de meló után a dög melegben már nincs erőm hozzá, hétvégén meg szintén nem volt kedvem kimenni sem a levegőre. Örültem, hogy legalább hűsölhetek. Pedig mindig eltervezem, hogy akkor na most nekiállok, de mire odáig elérek, már nincs erőm.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Jön a tavasz, ideje két kerékre pattanni. Viszont van egy nagy gondom. Ömlik a vízpumpám. Ez egy ragasztott/egybe öntött vízpumpa, tehát felújító szettet kapni hozzá esélytelen. Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e esetleg valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy lehetne-e esetleg mégis valahogyan egy kis házi barkácsolással felújítani? Vagy esetleg, hogy valami más vízpumpa szerelhető-e rá? Mert az utángyártott húszonX ezer forintos példányokban valahogy nem bíznék, ráadásul ha az is elszáll, akkor megint csere. A gyári meg annyi, mint egy komplett használt robogó.
Mondjuk nézegettem ezt az elektromos vízpumpát is, de nem tudom.
Ez egy Peugeot Speedfight (1) LC 50-es
-
mumtaz
senior tag
Jaja. Pont ez a kínom. Nem normálisak ezek. Másoknál persze van az, hogy szét lehet szedni, aztán felújító készlet, de ezek...
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy szétkapom, aztán meglátjuk.
Ok, hogy írják az elektromosat, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy pl. kevésbé fogja le a motort, mert ugye akkor meg az áramfelvétel fogja vissza. Bár lehet, hogy nem annyira, mint a direkt hajtású mechanikus vízpumpa. -
mumtaz
senior tag
A vízpumpával majd bajlódom kicsit.
Felvetek pár általánosítható problémát, amibe már belefutottam, de igazság szerint nem tudom a megoldásokat. Ezt vario, pontosabban az áttétel szintjén kell továbbgondolni. Tehát mitől lehetnek ezek:
1.: Melegen, álló helyzetből indulva felpörög szépen a motor és rendesen, jó fordulaton fog a kuplung és szépen gyorsul. Lassítva kb 10-20 km/ó környékéig, majd onnan meghúzva a gázt nem pörög fel a motor, csak erőlködik, majd szépen lassan erőlködve - mintha valami visszafogná - felpörög, ahol már elkezd húzni is? Úgy kell elképzelni, mintha mondjuk váltós motorral vagy autóval mennél 4-esben, lassítasz, de nem váltasz vissza és ezen az alacsony sebességen - mikor már legalább 2-ig vissza kellett volna váltani - padlót nyomsz, de nem akar gyorsulni, aztán kapcsolsz, hogy váltanod kéne, visszaváltasz és padló.
2.: Ugyanez, csak néha hidegen is
-
mumtaz
senior tag
Autó és robogó.
Én Észak-Pestről járok Dél-Budára dolgozni. Ez mindennap 34km át a városon és vissza. Anno direkt azért vettem robogót, hogy ne kelljen araszolni a dugóban. Jártam autóval és robogóval is. Reggel 8-ra járok dolgozni. Autóval reggel 7 órakor indulva 35-40 perc alatt érek be. Ha 7 óra 5 perckor indulok el, akkor már kések. Robogóval ugyanez 25 perc, bármikor is indulok el.
Hazafelé autóval jó esetben 45-50 perc, rosszabb esetben 1,5 óra. Robogóval 30 perc.Fogyasztásban autóval hetente kb 20 liter üzemanyag benzinből, ami kb. 7000Ft. Ha gázzal járok az összeg kb ugyanennyi az alacsonyabb ár, de a magasabb fogyasztás miatt.
Ugyanez robogóval rosszabb esetben kb. 2000Ft hetente.Tehát átlagban egy hónapra vetítve (mondjuk 21 munkanap) és a legjobb eshetőséget számolva:
Autó: napi 80 perc, havi 28 óra. 28000Ft
Robogó: napi 55 perc, havi 19 óra. 8000Ft
BKV: napi 135 perc, havi 47 óra. Bérlet ára: 9500FtItt most nem számolok semmi alkatrészt, meg ilyeneket, mivel nekem van autó is és robogó is. Itt azt kell nézni, hogy az adott használatban mi éri meg jobban. Nyilván társas rendezvényre nem fogok autóval menni. Na most alapul véve valamit, hogy csak autó, vagy csak robogó. Ok. mindkettőt meg kell venni. Az autót drágább fenntartani. Viszont a robogóval az autó mellett rengeteget meg lehet spórolni. Tehát sokkal többet lehet spórolni, ha mindkettő van, mintha csak autó. Tehát hülyeség abban gondolkodni, hogy, ha van autóm, mi a fenének a robogó. Nem mellesleg manapság már nem presztízsvesztés, ha valaki robogóval jár. Az inkább az okos és megfontolt ember látszatát kelti.
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #54809 üzenetére
Ez nem szól CSAK az autó mellett. Nem is tudok CSAK autóban gondolkodni.
Ha nincs pénzed autót fenntartani, akkor ne vegyél autót és ne akarj senkit hazavinni. Azért nem lehet egy autót fenntartani, hogy "hátha megkér valaki, hogy vigyem haza". Csak a látszatért, hogy az ember autóval jár nem éri meg mindennap zsíros kenyeret enni.Akinek egyébként nincs szüksége autóra, az nem fog autót venni.
Robogózni jó. Nem szólhat itt arról a dolog, hogy meg kell győzni a robogósokat, hogy járjanak autóval és csakis azzal, mert a robogó veszélyes és nincs presztízse.Akik itt vannak, azok egyrészt vagy rendelkeznek mindkettővel és azzal járnak, amelyikre épp szükségük van.
Másrészt olyanok, akik ésszel gondolkoznak, hogy ha nem tudnak, vagy felesleges egy autót fenntartani, azok robogóznak és nem tartanak egy autót pusztán azért, hogy egy hónapban egyszer valakit hazavisznek a buliból, vagy, hogy lássák, hogy autóval jár. Egy szakadt kotvány autó minden, csak nem presztízs.Ha megengedhetem magamnak, akkor tartok egy autót. De ha ésszel gondolkodok, akkor tartok mellé egy robogót is. Ha nem tehetem meg, vagy tök felesleges, akkor robogót.
több 10000 ember van ebben a városban (Budapest), aki megengedhetné magának, hogy autót tartson, mégis robogóval, vagy BKV-val jár.
-
mumtaz
senior tag
válasz huszi.gyb #54817 üzenetére
Vannak, akik még mindig abban gondolkodnak, ahogyan 20 éve volt. Akkor még kimentünk a haverokhoz a térre, körbeugráltak akkor is, ha szakadt ladával mentem. 10-15 éve max azt ugrálták körbe, aki valami puccosabb járgánnyal ment és nem suzukival. Ma már csak azt, aki Lamborghinivel, Bentley-vel. BMW-re, Mercire oda sem figyelnek, ha 20 milla alatt van. Ennyit a presztízsről. Egy 20 éves betegággyal odaállva a party elé ráhívnák a közterületeseket, mert rontja a városképet.
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #54823 üzenetére
Pont az a baj, hogy már cserélve lett. Volt benne valami piros (azzal vettem használtan). Utána került bele egy picit erősebb fekete Athena.
Már nem tudom, mi lenne egy normális összetétel. Kuplungrugók is cserélve lettek.
Hidegen nem nagyon csinálta, csak melegen. Aztán hidegen is, de elenyésző volt.
Rendszeres volt egyébként - sajnos -, hogy annak ellenére, hogy menetrögzítővel lett felrakva, a külső variotárcsa, illetve a csavar lelazult. Tök mindegy, mennyire lett meghúzva, egy ideig ment a robogó viszonylag rendesen, bár érezni lehetett, hogy nincs rendesen behangolva a hajtáslánc. Aztán elkezdte a marhaságait, hogy nem váltott vissza rendesen, aztán jött a csavar lazulása. Most már persze másik főtengely van benne emiatt, mert ugye eldarálta a ricniket.
kcsa: Ezzel biztos. Meg a billenős TATRA-val is.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ezeket nagyon átnéztem. A vario is könnyen járt. Nincs is még benne 500km sem. Bár igaz, hogy ennek pont hasonló esetben az előző szíjjal volt egy afférja, ugyanis valami drasztikus történt. Ugyanis nem szimplán elszakadt a szíj, hanem jöttem hazafele. Azt néztem, hogy nagyon furán erőlködve gyorsul csak fel. Majd egyre lassult, a fordulatszám pedig fokozatosan nőtt. Aztán jött a szakadás. Szétszedtem. A hüvely bekékült a melegtől, a görgők beleolvadtak a varióba. Minden ki lett pucolva, a varióban a görgőpályák picit fel lettek polírozva. Hüvely cserélve.
A kuplungnál ellenőriztem rugó nélkül, szándékosan egymás ellen elfeszítve a két tárcsát, hogy szabadon jár-e, nem szorul-e meg, ha kifeszül a nútolásban. Még úgy is próbáltam, hogy szándékosan ferde ráhatással a tárcsára megakad-e, de semmi. Mindenhogyan próbáltam feszítve mozgatni, de soha nem akadt meg.
body007: Remélem nem értettelek félre, de ha erősebb a kuplungrugó, akkor nem előbb, hanem később engedi rá a kuplungot, nagyobb fordulatnál, mert nagyobb centrifugális erő kell, hogy a kuplungpofák ki tudjanak mozdulni. Ha ehhez nehezebb (és nem könnyebb) görgő párosul, akkor a vario már az előtt elkezd váltani, hogy a kuplung dolgozni kezdene. Ugye ezeket kell összehangolni.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
a nyomólemeznél kettővel próbálkoztam. Nem mondom, hogy a varió egy csúcs. ez egy 2extreme varió, de jó volt. Nyomólemeznek kipróbáltam a régi varióét is, ami meredekebb, de ugye ezt a görgő súlyával lehet kompenzálni.
Mindegy. Ez úgyis az utolsó emlékem, mert tavaly óta nem mentem vele. Majd most nekiugrok. Csak előbb kel valami vízpumpa, mert az meg ömlik.
-
mumtaz
senior tag
Sajnos nincs senki a közelemben, akitől tudnék kölcsön szerezni variót. Ami benne volt, mikor megvettem, azt szanaszét ette, hogy valószínűleg szabad ég alatt tárolták.
Anno linkeltem is egy képgalériát, hogy milyen volt, mikor megvettem, és milyen lett, illetve az idomok festéséről is.
Most szerintem, mindjárt leviszek egy kis vizet és beindítom kicsit. Tavaly október óta nem volt beindítva szegény.
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #54861 üzenetére
Na így ebben a feszengetős formában még nem próbáltam. Volt pici hézag, ezért nem is néztem oldal irányban.
Den: Az a gond, hogy amiket találtam, azok árban vagy a csillagos égben voltak, vagy mindegyik 100-as volt. Az 50/100-asomat adtam el, ami majdnem patent volt, de szerintem túl olcsón még úgy is, hogy nem 50-es volt.
Ez mondhatjuk, hogy olcsó volt, mert a ráköltöttekkel együtt 115-re jött ki és jobb állapotban lett, mint abban az időben azok, amiket hasonló árfekvésben hirdettek a neten. Persze leszámítva ezt a hülyeségét, de ezt is csak egyszer kellene végre megcsinálni normálisan. A vízpumpa meg az én hülyeségem.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Na hát nem örülök. Lementem és beindítottam a gépet. 1 órát szenvedtem vele (gyertya ki, megpucol, gyertya vissza vagy 10X), mire sikerült nagy nehezen beindítani. Hihetetlen, mennyire sz@r. Járattam alapjáraton és kis gázzal újabb egy órát. Gondoltam, megyek vele egy kört. No hát nem. Csuma gázon felpörög kb 1/2-2/3 fordulatig és semmi több. Ott durrog, kihagy, belelő a kipufogóba, stb. Még addig sem pörög fel, hogy a kuplung kapcsoljon. Önindítóra nem indul melegen sem, csak 1-2 rúgásra.
Azt hiszem, gondolkodhatok egy hengercserén is, ami amúgy is érlelődött már tavaly is. Na most itt adódik a kérdés, mi a fenét csináljak.
Van egy Airsal Sport 70ccm alu hengerem dugóval. Egyik oldal szerint elég neki a 17,5-es Motoforce Racing karbim, másik oldal szerint nem. De ez a henger kéznél van.
A másik, hogy megveszem EZT, vagy ennek az 50ccm-es változatát. Biztos jobb a 70-es, ha nem is egy Polini, vagy hasonló kategória. Sajnos többet nem tudok kispórolni a pénztárcámból. Már ezt is csak nagyon nehézkesen.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Mondjuk az az Airsal is second hand. Ahhoz van új gyertya is, csak tartottam tőle, mert annyian mondogatták, hogy sz@r lesz ezzel a karbival meg meg fog ragadni meg minden. Gianelli Extra kipufogó van rajta.
Na akkor kb. hogyan induljak el az Airsal-al? A Karbi Motoforce Racing, ami egy Dellorto 17,5-es PHVA koppintás, Gianelli Extra kipuff, gyári membrán. Kb. fúvókaméretek?
Varióval kb. mekkora görgők, rugók? Esetleg méret, rugóknál gyártó/szín?Csak körülbelül.
-
mumtaz
senior tag
Jahh. Egyébként akit esetleg érdekel, anno nem csak képgalériát csináltam, hanem írtam is a Speedfightom felújításáról.
-
mumtaz
senior tag
Köszönöm. Ez kimerítő volt. Az elv nekem is világos a karbi működéséről. Csak sok helyről hallottam (rém)híreket a kisebb karbi okozta gondokról és kezdtem kételkedni a saját tapasztalataimban és elméleteimben. Ez az írás jól jött.
Egyébként én is vásároltam már náluk. Pontosabban náluk vettem az akksit, kontrasztrugót, kuplungrugót, szíjat, görgőt. Most is náluk rendeltem meg a vízpumpát is személyes átvétellel, mert munka miatt amúgy is sokszor járok arra (Szigetszentmiklós, Ipari Park). Jó árak és elég változatos választék.
-
mumtaz
senior tag
Nos. Volt egy régebbi diskurálásom egy sráccal. Ehhez az Airsal hengerhez a meglévő karbival és kipufogóval ezt ajánlotta:
90-95-ös főfúvóka, sárga kontraszt, sárga kuplung rugó, 4-4,5-5 g-os görgők. Persze csak kábé. Mondjuk arról nem szól a mese, hogy melyik gyártó sárga rugói.
-
mumtaz
senior tag
Na ha nem üt be valami, hétvégén pöfögni fog a jószág
-
mumtaz
senior tag
Az "új" hengerrel. Persze ez sem új. Henger, hengerfej, dugattyú. Nem új, de jó állapotban van. Ez megy fel rá, a variót csak szétszedem, meg a kuplungot is. Most nem veszek mást, csak a vízpumpát, tömítésszettet és szimeringeket. Karbit kipucolom meg szerintem a tankból is leengedem a cuccot.
Az még a kérdőjel, hogy a hengeren lehet-e fasza tömítőpasztát használni? Ugyanis az Airsal hengernek ugye sajátos alakja van és elvileg saját tömítése is kellene, hogy legyen, de sajnos azt egyik boltban sem találtam. A belső tömítése ugyanolyan, mint bármelyik hegeré, de a külső nem. A mezei alap nem Airsal hengerszett nagy karika tömítése pedig nem jó bele, mert hosszabb.
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #55102 üzenetére
Vagy szanaszét van égve. Vagy csak abból következtet a "mesterm", hogy esetleg szétment a gyapot a tompítóban és repedt hangja van. Na mind1.
Más: Pénteken megyek elvileg a cuccaimért, viszont ma rám üzentek, hogy előreláthatólag a vízpumpa csak péntek délután érkezik meg. Eleve pénteken mennék a cumókért, mert hétvégén már össze akarom rakni. De vakarom az asztalt, hogy tényleg meglegyen a cucc. Ha nem, akkor eret vágok baccus. :-)
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Én is ezt terveztem. Mivel a vízpumpán kívül lesz még pár, de annál fontosabb dolog is cserélve. Ilyenek pl a főtengő szimeringek, a membránlap, ennek tömítései, karbi pucolás, kipufogótömítés, stb. Mivel jeleneg azon a beállításon van a karbi is, ami a meglévő hengerrel tabaly még viszonylag használhatóan muzsikált, ezért az az első, hogy így megbézem, mi a helyzet. De azt tudom, hogy a fent lévő henger hibás egy megszorulás eredményeként, amit az olajpumpáról lecsúszott cső okozott.
Ha ez meg van, akkor jöhet az airsal. Berendeltem még 100-as és 105-ös fúvókákat is. 65-75-85-95 van itthon. Ha kiderült, melyik a viszonylag jó, akkor majd jöhet kisebb lépcső, vagy a tágítás.
Talptömítést és membránház tömítést én vágok, mivel van kb 3 négyzetméter 0,5 és 1 mm-es klingeritem. Van a hengerfej alá belső tömítésem is. A gondot még mindig az airsal henger és hengerfej közti külső tömítés jelenti, ugyanis azt égen-földön nem kaptam és nincs meg. Így ezt valószínűleg tömítőpasztával oldom meg, mert jelenleg más megoldás nem nagyon van. Gondot jelenthet még az, hogy az airsal dugógyűrűjén 2-3 apróbb "beütés" látszik. Nem nagyok, de akkor is tartok tőlük. De a jelenlegi 50-es hengerem sokkal nagyobb hibákkal rendelkezik és ment. Dugógyűrűt már nem tudok berendelni és elég húzós az ára. Majd azt is cserélni fogom.
Egyelőre lássuk, mi sül ki a dologból.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen