Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
Sziasztok. Nem tudom van-e itt olyan, aki jártas a témában, de hátha tudtok segítséget nyújtani.
Van egy ZR Jogom, nemrég ovlt egy kis balesetem vele, törött pár idom, de egyébként rendbe van.
Viszont arra gondoltam, ha úgyis szerelnem kell, kéne tenni alá nagyobb kerekeket. Láttam már ZR jog alatt 13-as kereket, de fogalmam nincs, hogy miképp lehet ezt megvalósítani, és ha meglehet, akkor egyáltalán megéri-e, értsd: nem akarok horror összeget rákölteni.
Ha valaki hallott már ilyenről, esetleg csinált ilyet, kérem adjon pár tanácsot, hogy kéne ehhez nekifogni, vagy érdemes-e egyáltalán....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz runner 125 #33136 üzenetére
Ez kimerítő válasz volt, köszönöm
Akkor marad az eredeti terv, és megpróbálom beszerezni a burkolatokat......Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Ugye jól nézem, hogy a Yamaha Jog super ZR, és superZ idomai kompatibilisek egymással, csak az ülés alatti-és taposóidom "találkozása" van máshol ? Egyébként, ahogy látom, szinte minden idom ugyanaz, csak az a 2 különböző, de azoknak is ugyanott van a felfogatása.
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
-
Pete55555
addikt
Sejtettem, hogy telórol nem tudom normálisan linkelni... :S
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni, jelenleg egy Yamaha ZR JOG-ot használok, viszont venni szeretnék valami nagyobb, 50-es robogót, akár téli használatra is. Ezzel is végignyomtam már egy telet, de jól jönne egy nagyobb kerekű/testű, újabb motor.
150k a keret, egyelőre SR50-eseket nézegettem, érdekelne mi a véleményetek róla, és milyen típusokat ajánlottok még? Tuningolni nem fogom, max kap egy kipufogót, megbízhatóság előny, nem kell hogy 90-100-al menjen, inkább jól gyorsuljon.(#54699) ludsimon Ha valaki hülye, az ellen nem tudsz védekezni. Illetve igen, számos esetben múlott már az én reakciómon az "életem", de volt már egy balesetem is, ott sem én voltam a hibás, de nem tudtam kivédeni, esélyem sem volt.
Ha képes vagy figyelni a forgalom összes résztvevőjére, plusz még az útra, és jók a reakcióid, jól kezeled a motort, akkor sokmindent kivédhetsz. Ha kocsit is úgy vezetsz, hogy beülsz, sz*rsz a világba, és mész előre, akkor motoron halott vagy.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #54701 üzenetére
Nos, végül egy Suzuki Katana lett. A megnézettek közül ez ment a legjobban, és ez volt a legjobb állapotban.
Érdekesen húz, mert az elején kicsit nehezen akar elindulni, aztán felpörög, és megindul, akkor viszont nagyon jól megy, minden sebességről egyenletesen húz. Egyébként még bejáratós, nemrég lett bele henger véve, meg felfúrva.
Jó nagy széles, téli gumik vannak rajta, teleszkópjai is működnek rendesen, így az úthibákat sokkal jobban simítja, mint a régi kis jog-om, összességében is kényelmesebb motor....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #54743 üzenetére
Ez gyorsan ment.
Hát, én is meglepődtem rajta. Kis ZR Jog-om volt már lassan 5 éve, gondoltam kéne valami nagyobb. Tegnap írtam anyámnak facen, poénból, hogy nem-e vennének nekem egy nagyobbat, meg linkeltem egy SR50-est. Erre ma ír, hogy apám üzeni, hogy egyeztessem az időpontot a sráccal
Nem vagyok hozzászokva, hogy ha kiesik valami a számon azt egyből megkapom, úgyhogy...Pörgeti, sőt, lámpánál ha megállok akkor érzem is kicsit, hogy "menne". Leljebb vettem kicsit az alapjáratot, így annyira nem vészes.
Gondolkozok, hogy majd görgőket cserélek, hogy inkább jobban gyorsuljon, jelenleg 80-at megy a tulaj állítása szerint, de még nem próbáltam, nem akarom gyilkolni, mivel bejáratós.
Elindulási "problémával" mit lehet kezdeni szerintetek?(#54742) 30z.Samu
KösziVannak rajta esztétikai hibák, de jól megy, fékek jók, index, lámpa minden működik, önindítóról is könnyen indul, rugásra is pöcc-röff.
Ja, és osztrák volt a motor, megvannak még a papírjai is, az osztrák forgalmival együtt. Ez szerintem ritka
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #54746 üzenetére
Ja, félreértettelek.
Szóval azt mondod, ez kuplung hiba? Mondjuk logikusnak tűnik. Esetleg az induláskor jeletkező kezdeti "tétovázást" is megoldaná? Húzom neki a gázt, és nem akar felpörögni, csak mikor már 5-10 km/órával megyek, utána elkezd pörögni, és húz.
Ezeket találtam hirtelen....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz ludsimon #54757 üzenetére
Látod, látod ezért nem szabad egy történetből következtetést leadni
Egyébként nagyon nem ilyen ember vagyok, bármit veszek, heteket, hónapokat böngészem a netet.
Ez most így alakult, leírtam a story-t, ettől függetlenül valamennyire azért értek hozzá, van már 5 éve egy másik robogóm is, tudom nagyjából milyennek kell lennie egy jó robogónak. Néztem egy Peugeot elyseot, az alig ment, katasztrófa volt. Megnéztünk egy SR50-est is, az is ilyen összedobott hulladék volt, kormánya ferde, bár legalább ment, de azt is olyan érdekesen, fura motorhanggal. Világítás nem működött...stb.
Úgyhogy ez maradt, mint írtam minden működik rajta, km spirál, önindító is, tényleg minden, jó a motorhangja, ha elkapja minden fordulatról kellemesen húz.
Ráadásul japán, megbízható, azért 1-2 tesztet elolvastam előtte, mielőtt elindultunk.Honda Civic/Mitsubishi Colt. Pl. Nem rossz, de sokat eszik, rohad, sok a biztosítás, egyéb költségek is jóval nagyobbak, mint robogónál. Persze a kocsinak vannak előnyei, de mérlegelned kell. Autóbol is alsó hangon meg kell nézned 5-10 darabot, mire találsz egy normálisat, de ott még sokkal nagyobb herce-hurca van az átírással. 60-80e Ft összesen, adókat befizetni, biztosítást megkötni, sorban állni. Robogónál meg mi van? Tegnap leültem gép elé, kb 20 perc alatt megvolt, megkötöttem a biztosítást, netbankban beállítottam a csoportos beszedést, és kész.
Szerk: Látom időközben kitárgyaltátok a témát... Mindegy, azért ezt itthagyom.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
No. Válaszolok itt. Köszi a provátot, és a segítséget. Így, hogy mondtátok, hogy kuplung, én is gondoltam arra, hogy esetleg az egyik rugó eltört, és az a pofa mindig fog.
Meg fogom nézni/nézetni, szétszedem.
A legjobb az lenne, ha a szíj miatt lenne ilyen, az könnyen/gyorsan orvosolható, meg nem egy nagy összeg.Köszönöm a segítséget mindenkinek
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Nos. Fentebb linkelt Suzuki Katana robeszomról, mint kiderült nemigazán szereti a hidegindítást...
(Gondolom mikor megvettem járatta a volt tulaj kicsit előtte)Reggel -4 fokban, és délután +10 fokban is ugyanúgy indult: Rugtam rajta párat, de nem használt, hiába húztam a gázkart, önindítóval sikerült beindítani, úgy, hogy tekertettem 5-7 mp-ig, közben "pumpáltam" a gázkart. Szerintetek ez miért lehet ? Alapjáraton, levegőn állítsak valamit?
A másik baja, 0-ról elindulásnál valószínű tényleg kuplung lesz, mert ahogy húzom neki a gázkart, egyből érzem, hogy tolja a robeszt a motor, csak ereje nem sok van - lévén csak az egyik pofa fog, gondolom eltört a rugó - meg ilyenkor nem is pörög fel a motor, majd felpörög, "nyit" a többi pofa, és megindul.
Hétvégén szétszedem, és meglesem, sajnos most nincs rá időm. Addig viszont nem járok vele, holnap lerakom apáméknál, és járok a régivel....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Elképzelhető a görgő, mivel: "Kapott új olasz dugót , tűgörgőt, csapszeget, hengerfejet , új Malossi variátorgörgőket"
Hirdetésből idéztem. Holnap még ezzel megyek melóba, kicsit visszább vettem a levegőből, aztán majd meglátom, hogy indul/megy, most csak az a lényeg ne szenvedjek reggel perceket. Hazafele jövet meg lerakom apáméknál, és a héten a régivel járok, hétvégén pedig megnézem.Karbizáson mit értetek? Takarítás?
Tolózártűt is megnézzük apámmal, bevallom őszintén, hogy én nem tudnám pontosan, hol fogjak hozzá, de apámnál megfordult pár karbis motor fiatal korában (riga, verhovina...stb... ) úgyhogy ő tudni fogja
És mindenkinek köszönöm a válaszokat
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #55030 üzenetére
Nos. Apám elment a szakihoz, aki a felfúrást csinálta a robogón.
Azt mondja, azért nem indul meg, mert fos "sport" kipufogó van rajta.
Abban egyetértek, hogy fos a sport kipuff, de én nem értem mi köze hozzá. Azt mondta, hogy nincs benne fojtás, és csak pörög a motor, de nem ad le teljesítményt. Holott pont, hogy elindulásnál nem pörög fel, és azért nem is megy, majd miután felpörög, meg is indul.
Vagy apám nem magyarázta el neki jól a problémát, vagy nem tudom... pedig ment is a szaki vele egy kört..Mindenesetre egy kipufogót kellene rá rakni, mert a mostanit le akarom cserélni. Kaptam hozzá egy suzuki sepia-ra valót, de ez nem megy fel rá, a leömlő után van benne egy könyök, ami ütközik a vázzal.
Szerintetek a 2 kipuffból csináljunk egyet, némi flexeléssel + bilincs?
Vagy milyet lenne érdemes rá venni? Gyári vagy ahhoz hasonló kellene. Használt/bontott, új ?Másik: A szaki azt mondta, hogy a nehéz indítás az automata szivató miatt van. Szvsz ez is hülyeség, mert akkor indul csak el a motor, ha tekertetem, és ha beindul, nem is áll le, hallom, hogy jobban pörög, több benzint kap, tehát dolgozik a szivató.
A régi yamahán nem volt jó a szivató, ott hiába indítottam be nagynehezen, ha kicsit odahúzta ma gázt, lefulladt egyből, alapjáraton meg kellett várni, míg melegszik kicsit.
Úgyhogy nem értem a palit...
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Jézus... Azt a szakit felejtsd el. Azért nem megy a motor, mert nincs elég fojtás... Atyaég...
Nekem is ez jött le. Egyszerűen egymásnak ellentmondó dolgokat mondott...
Hát ezaz, hogy nem tudom mennyire "rá való" a kipuff. Bár minden akkor derül ki, ha belenézek a deknibe.
Még mindig ott tartok, hogy ott lehet vmi gond, és/vagy a karbinál.
(#55101) mumtaz bogyo megválaszolta
De lehet jó lesz egyébként, majd meglátom, ha a kuplung/karbi/szivató rendbe lesz téve, át lesz nézve.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Vettem a Katanára egy új automata szivatót, de nem találom a régi kábelének a "végét". Gyanítom ripityára kell szedni a taposót, hogy megtaláljam, de lehet be is van zsugorcsövezve?
Leszedtem a deknit is, csináltam pár képet, és egy videót is, nézzétek meg, és diagnosztizáljatok
Variónál szép az a hegesztés pl......Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Na ezaz, hogy szerintem sem így kéne Gyanítom ezért van az, hogy indulás után nem pörög fel a motor, és egy ideig lassan gyorsul. Nem is jó a tárcsa "szöge" sé túl hamar lesz nagy átmérőn a szíj, így hamar nagy terhelés lesz a motoron, és ledadog, mejd miután gurulok, és gyorsulok kicsit, lesz ereje normálisan gyorsítani.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Debrecenből, teljesen kúlturált családi háztól. Ráadásul osztrák motor volt, megvannak az osztrák papírjai, forgalmija is. Nem tudom vajon ott, vagy már itthon művelték ezt szegénnyel
(#55231) kcsa Jó, igaz Mind1, annyira nem vagyok elkeseredve, valahogy megoldom, ha más nem melóhelyen esztergáltatok hozzá cuccot. Csak tudjam leszedni.
(#55229) Den. Igen, azt egyből kiszúrtam, aztán láttam a hegesztést
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Az új fejlemények a Katana-val:
Automata szivató ki lett cserélve. Hidegen ugyanolyan nehezen indul... Van, hogy lámpánál megállok, és leesik a fordulat, kicsit oda kell húznom neki, mert félek, hogy lefullad. Máik lámpánál meg pörög, mint a hülye. WTF? Rámértünk a szivatóra, odahúzom neki a gázt, és lemegy a feszültség 5V-ra. Ennek így kell működnie?
Hajtás maradt egyelőre, ugyanúgy nagy fordulaton nyit, kicsit dadog az elején, majd megindul....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Katana:
Rámértünk a feszültségre, akkumlátornál 13-14 V van, ahogy húzom neki nyilván.
Viszont az automata szivató 5-6-8 V-ot kap, ahogy húzom a gázt, lefele megy a feszültség.Szar lenne a feszabályzó is ?
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Közben szétkaptuk, és tényleg úgy van, ahogy mondod.
A problémát az okozta, hogy elromlott a mumtiméter...
Rámértünk egy másikkal, és minden fasza. Szerencsére... Nem sok kedvem lett volna 30e-ért fesszabályzót venni, vagy generátort javíttatni.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #55377 üzenetére
Suzuki Katana AY50
Na, szétszedtük a hajtást. Kuplunggal nincs gond, kicsit felcsiszoltuk a pofákat, van még rajta kb. 2 mm
A variátor oldalon már vannak gondok. A főtengely végén el van nyírva a menet, kb 2 menet van ami fogja az anyát. Hűtött tárcsa ugye nincs a motoron, de ahogy néztük el sem férne nagyon a deknitől.Görgők: 5 grammos malossi görgők vannak benne most. Na most gyanítom ezek marhakönnyűek, gyárilag mekkora való bele, mert sehol nem találom ?
Gondolom ettől van az, hogy elindulásnál csak lassan gurul, aztán később felpörög, és megindul. Csak most nem tudom mekkorára kellene kicserélni....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Aha. Akkor viszont a kuplunggal lesz valami. Azt sajnos nem szedtük szét teljesen, csak leszedtük a tengelyről, megnéztük jó vastag votl a réteg, megcsiszoltuk, ment vissza.
Azt mondod akkor jó lesz a görgő, és nézzünk rá a kuplungra? 20e km van a motorban, nem tudom volt-e cserélve a rugó, lehet elfáradtak már...
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Bogyó bá' #55465 üzenetére
Mondjuk még mindig jobb, mint olaj nélkül
Ha már teleszkóp.
Van egy kis Yamaha Jog-om is. Mióta megvettem sz*r az első teleszkóp, "ráz" az eleje, ha fékezek, gondolom kimentek a szilentek. Viszont mostmár a rugózás is 0, sőt beesik az egész fékezésnél, és úgy is marad.
Érdemes ezt szerelni, vagy cserés?[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #55467 üzenetére
20 ezerért van komplett új hozzá, annyira nem egy nagy összeg végül is, és akkor örök élet +1 nap
Jelenleg még ezzel járok, aztán ha a Katanát megcsinálom, akkor lehet rendbe rakom a kis Jog-ot is.Szeretem ezt a kis motort, kicsit régi már, de nagyon megbízható, 1 gyertyát, meg légszűrő szivacsot vettem bele 5 év alatt, meg persze benzin+olaj. Full gyári pedig, de legyorsulom az összes kis majmot vele aki mellém mer állni lámpánál
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Katana AC-re nem tud valaki vmi jó kipufogót? Debrecenben kérdezte apám 1-2 helyen, de nem igazán talált sehol. Gyárin kívül milyen típus ajánlott még rá esetleg?
Illetve van egy törött motor 50-ért, azt lehet jó lenne megvenni, ha jó rajta a kipufogó (csak az is valami leovince sport, ki tudja milyen állapotban) meg a km meghajtó is kéne, csak az a baj az vízhűtéses, és pl a km meghajtó elvileg más.
Állítólag beindul, csak a burkolat törött....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Találtam hajtás beállításról egy elég jó kis szösszenetet.
Ha a hozzáértők szerint is korrekt írás, akkor akár 1. hsz-be is mehetne.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Something_ #55614 üzenetére
Azonnal vegye meg !!!
80 Ft-ot a hülyének is megér !!...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Van egy Z Jog-om, fúrva lett, de szerintem meghajtották, és a dugattyú felszántotta a hengert. Én a burkolatot vettem le róla, mert az enyémet összetörték. Egyébként elvileg működőképes, tehát csak egy henger+dugó kell bele.
Ha érdekel valakit
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
Akinek van mondanivalója az autósoknak, itt elmondhatja.
(Kicsit lentebb kell görgetni a motoros posthoz. balf*sz vagyok fb linkelésben )
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz stereodead #56073 üzenetére
Ha van egy ismerős ügyvéd, akkor én a helyedben nem hagynám annyiban.
Ha elüti, és áthajt rajta vajon akkoris elintézi a parasztja egy 500-assal ?
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
-
Pete55555
addikt
válasz jozefgucci1 #56170 üzenetére
Én meg "olcsón" meg fogom úszni. Van B kat jogsim, azzal robogózok. És most akarom megcsinálni az A-t
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz DigitXT #56176 üzenetére
Mikor betöltöttem a 21-et még sajnos nem volt pénzem az A-hoz, meg szüleim sem nagyon engedték volna, akkor még ott laktam.
Most meg én is 26 leszek, van rá pénzem, barátnőm ugyan ellenzi a dolgot, de hidegen hagyNálam ez úgy néz ki, hogy 50-50 aztán majd valami 250-450-es gépet szeretnék, praktikussági okokból valószínűleg nagyrobogót. Egy Supermotora vágynék nagyon, de azzal necces munkába járni, pláne hidegben.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
-
Pete55555
addikt
válasz Something_ #56540 üzenetére
Nem érted mire gondolok.
Az átlag autós nem fogja letaposni a gázt, mikor elindul, max csak a vérpistik.
Robogóval muszáj vagy odahuzni neki, különben feltartod az autóst, és elkezd előzgetni/letol.
Így a legjobb....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz Something_ #56560 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy debreceni vagyok. Itt gyanítom akkor kevesebb az, aki siet, vagy aki igen, az nem annyira. Tényleg ritka, hogy beelőznek pirosnál, általában a fent említett "vérpistikék" akik megmutatják a nyomi kis robogósnak. Persze a következő lámpánál már leelőzöm, de az mindegy.
Vagy van egy Duster-es papi, vele rendszeresen összeakadok az egyik úton. 50-es korlát van, elindulunk pirostól, nyomja neki, jön mögöttem, de nem bír beelőzni, belső sávban megyek (arra haladok majd tovább) kimegy a külső sávba, előzne, de nem tud, mert már 60-65-el megyek, 70-el meg gondolom nem meri nyomni városba nehogy jöjjön a csekk
Itt egyébként nem nagyon van 70-es tábla, csak 60-as, azt meg tudom tartani, bár ilyenkor már inkább kimegyek szélre, a külső sávba. Óra szerint ~65-öt megy, pontosan nem tudom, mert 60-ig van skálázva, és kiakadBeszereztem egy olcsó mini kamerát, pár napon belül lehet rakok fel egy videót
...Szeretem leracsniztatni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen