Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- icemad: Melyik vpn-t? Help please...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28591 üzenetére
Nem tudom honnan veszed hogy nincs tapasztalatom
2024.03.24-én érkezett a géped, azóta eltelt 5 hónap se.
Kb. 66 hónapja használok elektromos rollert.
2024.05.10-én már kemény 85 km-t tettél a gépbe (másfél hónap).
Egy hét leforgása alatt 160 km-t mentem.Érzed a különbséget? Nyilván nem. Persze attól, hogy nem írtál korábban, attól még lehetett elektromos pálcikád, de csak a hsz-ekből tudok kiindulni.
80-20 témakör ajánlás, nyilván fölé és alá is mentem, de lehetőségeimhez mérten próbálnék ehhez igazodni. Viszont még mindig nem érted a hülyézés lényegét, de akkor fordítok a kockán: abba hagynád ezt a kretén viselkedést?
Félreértés ne essék, enyhén értelmi fogyatékosként bőven win szituáció, ha "csak" hülyének néznek. Viszont kíváncsian várom, hogy fénysebesség hányszorosával rohansz adminért a szemléltetés miatt.
-
Reggie0
félisten
válasz
wwenigma #28591 üzenetére
Egyaltalan nem hulyeseg, csak kozben fejlodott a litium akku is es eleve tobbet birnak, ezert teveszt meg teged a mobilos tapasztalatod.
Amugy meg rengeteg meresi es kutatasi eredmenyt talalsz a "cycle life vs DoD vs SoC" temakorben, ami ezt igazolja. (DoD = Depth of Discharge, SoC = State of Charge)
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #28595 üzenetére
(#28209)-es hozzászólásban Dr. Szilikát belinkelt egy jó kis tanulmányt.
batteryuniversity.com : Hogyan lehet meghosszabbítani a lítium-alapú akkumulátorok életét
https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteriesŐk teljesen más következtetésre jutottak, mint amit te állítasz.
Szerintük rengeteget jelent mennyire van lemerítve az akku.
Pl. azt vizsgálták, hány töltési ciklusra képesek legalább 70%-os degradáció eléréséig.
100%-os lemerítés 600 ciklus
80%-os lemerítés 900 ciklus
60%-os lemerítés 1500 ciklus
40%-os lemerítés 3000 ciklus
20%-os lemerítés 9000 ciklusMaradjunk az alapoknál, a telefonokban más jellegű Lítium akkumulátor van, mint a járművekben. Telefonoknál, laptopoknál a fő szempont: minél kisebb térfogaton férjen el a legtöbb töltöttség. Járművek akkujai más jellegű terhelést kapnak. És lényegesen többre van szükség belőlük, így fajlagosan olcsóbbak kell, hogy legyenek.
Az élettartam kímélés szempontjából annyiban egyet értek, ha valaki nagyjából betartja azt a szabályt, hogy feleslegesen nem meríti állandóan le a roller akkuját, és nem tölti mindig tele, akkor az akkumulátor valószínűleg túl fogja élni a rollert. Nem lesz jelentős degradáció, mechanikailag előbb megy tönkre a roller.
----
Táblázat adatait figyelembe véve, egy 20 km hatótávú roller esetében
600 db teljes ciklus (100%-os merítés) az 12.000 km.
900 × 80%-os merítés (20km×0,8) = 14.400 km.
1500 × 60%-os merítés (20km×0,6) = 18.000 km.
3000 × 40%-os merítés (20km×0,4) = 24.000 km.
Látványosan nő a megtehető távolság, ha nincs teljesen merítve a roller.Valójában a végső számokat meg kellene még szorozni 0,85-tel. Mert a végén már csak a 70%-os kapacitás marad. 0,85 pedig a 100% és 70% között van félúton. Így 12.000-ből 10.200 km lesz, 24.000-ből 20.400 km. Lényegen nem sokat változtat.
-
válasz
wwenigma #28595 üzenetére
Aham. Ezek szerint a BMW gyárban is mindenki hülye, mert az i3 csak 80%-ig engedi feltölteni az akkut.
Tudsz linkelni egy tanulmányt, ami az állításodat alátámasztja? Én éppenséggel tudok: [link] Ez éppen elektromos autók akkumulátorának az élettartam kitolásáról szól, ahol a szerző megjegyzi, hogy igen, a 80-20 szabályt érdemes betartani, ez mellett energiát is takarít meg vele az üzembentartó.
Sőt, van egy még érdekesebb is, ahol az illető maximum 50%-ig ajánlja lemeríteni az ilyen típusú akkukat: [link] Szóval inkább 80-50 szabálynak jobban elférne. Plusz, ami a gyors öregedés szempontjából is érdekes az az, hogy mennyit van gyorstöltve.
Egy másik cikkben 80-40 szabályra hivatkoznak: [link]
Szóval a véleményem az, hogy ebben a vitában csípőből próbálsz tüzelni, fegyver nélkül, ami éppenséggel nem gond, de nem kéne egyből azt írni a másiknak, hogy ez vagy az hülyeség, mert te sem tudtál eddig semmi konkrétumot felhozni.
Egy dolgot aláírok, hogy különbség lehet a mobiltelefonok, az elektromos autók és az e-rollerek akkumulátorainak felépítése és működése között, de ha már a mobiltelefonnál is a 80-20-at ajánlják, ugyanúgy, ahogy az autóknál is, akkor valami hasonlóság csak lehet a technológiák között.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#95712068 #28570 üzenetére
Nem tudom honnan veszed hogy nincs tapasztalatom, de tény hogy ez a 80-20 dolog akkunál egy hülyeség. Nem így működik a technika, csak a hatótávod dobod el és sokszor töltöd. Ha éppen úgy jön ki hogy a hatótáv jó és pont így tudod töltőre dugni akkor csináld... 20% alatt egyedül annyi van hogy takarékosba kapcsol a roller.
Mobiltelónál is röhögtem hogy sokan centizték aztán 3-4 év múlva ugyanannyit tudott a gyorstöltött néha még csurig merített akkum mint az övék....
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28586 üzenetére
Amikor már nem jó az eloszlás, akkor jön az, hogy egy hibás tag miatt letilt a BMS, töltés vagy terhelés közben. Nem balanszírozgat semmit, letilt.
Épp ma futottam bele egy ilyenbe. Állásban meghalta magát az Adventure
gyári akkuja. Tünet: se kép se hang. Töltést veszi, magához tér, viszont már
a legkisebb terhelésre letilt újra. Miközben 39V, szóval nem merült le még...
Szétszedtem az egészet (meglepően korrekt volt az összeépítés minősége)
csak hogy kiderüljön mi a baj: 3.95V mindenki, kivéve egy csoportot, az 3.5.
Innentől a BMS tette a dolgát, és tiltott... Nekem meg van egy nagy rakás...
Alkatrészem már megint: újra nem építem ebben a formában, az biztos...Ui: amúgy összeraktam az Adventure-t újra, új első felni, új féktárcsa, index
hátul, lehetne vele menni, csak nincs kedvem hozzá érthető okokból. Eladó,
ha valakinek lenne kedve, csak túl sokat tud. Vissza kell butítani 1000W alá.
Ezt természetesen meg lehet tenni szoftverből és kész a lassú/biztonságos,
de ahhoz képest marha drága roller. Mert olyan a vezérlés az akku, a motor.
Szerk: 22.4 kg a cucc akku nélkül. Egy combosabb akku mondjuk 6-8 kg: ha
a szabályozói cél a 35 kg alatt maradás, az még elég könnyen megugorható.
Akár még dupla motorral is, pl. Mantis 10 Dual, és azzal odébb lehet állni.Megjegyzem, aki 50 km-t vár el egy pálcikától, álmokat kerget... Ez gyárilag
tudott alattam 22 km-t 10Ah-val, aztán amikor tuningoltam, dupláját, nade
38Ah-val, tehát négyszer annyi energiával. Ok: kétszeres végsebesség.
(Alapvetően a légellenállás legyőzése a legkomolyabb probléma és ott a v².)Ha valaki elég türelmes, hogy gyökkettővel guruljon órákon át, akkor lehet
picike akkuból nagy távot kihozni. Minden más esetben nagyobb akku kell!
A nagyobb akku nehezebb, és nagyobb vázba fér el, ami szintén nehezebb:
magyarán egy nagy hatótávolságú roller sajnos túl növi a pálcika méretet... -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Peaceliker #28582 üzenetére
Kétvezetékes töltő van hozzá, mint például 42 V-os a 10S csomaghoz. Mellesleg laptopnál sem tagonként megy a töltés, hanem például 16,8 V vagy 12,6 V-os töltésszabályzó van a laptopban (ami a külső tápegységből táplálkozik).
A rollerhez viszont töltőt (töltésszabályzót) kapunk, ami tudja azt, hogy pl. 42 V-on határol, ugyanakkor figyeli a töltőáramot és a LED zöldre vált, amikor az akku már nem sok áramot vesz fel.
Ez a Li-on cellák szerencsés tulajdonsága, hogy amíg jó kondícióban van, képesek egymás között egyformán eloszlatni a feszültséget, ezért nem feltétel a balanszer, ha nem is árt.
Amikor már nem jó az eloszlás, akkor jön az, hogy egy hibás tag miatt letilt a BMS, töltés vagy terhelés közben. Nem balanszírozgat semmit, letilt.
De sokan összekeverik, BMS-re azt hiszik, hogy balanszer is, utóbbi alkatrészeit fel sem ismerik.
-
válasz
Peaceliker #28582 üzenetére
Van balance, de még a 1-2-3 millás gépekbe is filléres bmseket tesznek. Jelenleg a teverun kb az egyetlen normális rollereknél amin nézheted telón a sorokat is. És még az is nagy probléma hogy kevés mah az amivel balanceolnak simán lehetne 1-2 amper is..
Az átlag bmsek 4-4.20 között csinálják. -
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát #28581 üzenetére
Töltés nem cellasoronként van? Mert akkor valamilyen szintű balance van. Ha nem úgy működik akkor valóban minden mindegy
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #28580 üzenetére
Itt van példának egy Xiaomi BMS-modul:
https://aliexpress.com/i/4000146721395.html
Láthatod, hogy nincs rajta balanszírozó áramkör.
-
válasz
#95712068 #28570 üzenetére
A beépített töltő nem koppra tölti az akksit (normálisabb rollereknél legalábbis), ezért nem fontos 80, meg 90 százalékokig tölteni, mert úgyse lesz csutkára töltve, (csak a kijelzőn 100%-ot mutat).
Ráadásul a töltés vége felé balanszol. Ha mittudomén 90 és 100% között mindig kihúzod a dugót, ez a balanszolás elmarad, mivel azt nem tudjuk, h a töltés vége felé mikor fejeződik be a töltés maga, és mikortól kezdődik a balanszolás. (Persze ha a BMS-re rá lehetne csatlakozni, akkor látnánk épp mit csinál.)
Az akksi élettartamát azzal lehet inkább növelni, ha a napi hatótáv igényünknek megfelelő méretű akksival rendelkező rollert választunk.
Van aki egy Essentiallal jár, mire beér a munkahelyére, negyedéig, ötödéig merül, ott feltölti, majd hazamegy, ismét feltölti.
5100mAh akksi, 8km a munkahely, 16km naponta, napi kétszer töltés, 500teljes ciklus az kb 250 nap alatt lesz meg, 250 munkanap az kb 50 hét.
Na ha valaki így használja a rollert, akkor egy - másfél év alatt eléri az 500 ciklust.
Ezzel szemben aki nem Essentialt vesz, hanem pl egy Pro 2-t, (abban 12800mAh az akksi, kb 35km-t tud egy töltéssel), napi 16km-el számolva az 500 ciklust kb 1100munkanap alatt éri el, azaz kb ~220 hét alatt, kb 4 - 4,5 év alatt.
Na így kell az akksit kímélni, ugyanakkora távolságra nem egy kis akksis rollert veszünk, hanem egy nagyobb akksis rollert. -
Dr. Szilikát
őstag
Laptopnál van a kalibráció (teljes feltöltés után BMS-tiltásig meríteni), hogy be tudja mérni az Ah-kapacitást az akkuban lévő processzor és le is tárolja memóriába. A géppel I2C buszon kommunikál.
Egyszerűbb BMS Ah-kapacitást nem mér, bár nem tudom, jobb rollereknél mennyire mennek erre is. Ha bármelyik cella 4,25 V fölé szaladna, letilt. Ez főleg öregedés hatására fordul elő, amikor megnő a belső ellenállás. Vagy valamelyik soros tag elkezd lejjebb határolni, ezért több jut a másikra.
Egyébként 4,2 V-ig megy a töltés, ideális esetben, így a BMS még nem tilt. Ha bármelyik cella 2,5 V alá esik, letilt. Itt nincs mit kalibrálni, nem is lehet.
Nekem a roller voltaképpen a 100 %-ot sem jól mutatja, mert csak feszültségszintet figyel. Holott a 42 V (cellánkénti 4,2 V) elérése még nem egyenlő a 100 % töltöttséggel, de ez már 41 V-ra is 100 %-ot ír.
Az ideális CC / CV töltési karakterisztikához a szint elérése után is még töltőn kell tartani, míg az akku által felvett áram visszaesik a kapacitás tizedének megfelelő értékre (vagy a piros LED zöldre vált).
Néha a végfeszültségen való további tartásnak lehet olyan jelentősége, hogy a cellák egyformán maximalizálódjanak, a Li-ion cellák önbalanszírozó tulajdonságát kihasználva (LiFePo ilyet nem tud, ezért ott lényegesebb a balanszírozó áramkör is).
Ezért szokták mondani, hogy időnként nyomjuk tele alaposan, noha én inkább arra álltam be, hogy 39,6 V-on tartom, akár órákig is. (Nem mondom, lehet vitatható a kiegyenlítő hatás, a határoló karakterisztikát tekintve, de hátha beáll így is, majd idővel ellenőrzöm a kiegyenlítettséget.)
Nem megyek olyan hosszú utakat, hogy nekem a 39,6 V ne lenne elég, de az akkunak valamennyire kíméletesebb és még nem is csak az állagról van szó, de tűzeset kockázata is csökkenthető valószínűleg, ami sokkal lényegesebb.
-
pescara
aktív tag
,, Ezeknek a rollereknek az akku a gyenge pontjuk sajnos." Masok szerint meg pont nem. Ha betartod az alapveto dolgokat, hogy ne gyilkold az akkut , akkor azert az 500 toltesi ciklus egy atlagos hasznalat mellett szinte orok elet. Addig minden mas hamarabb tonkremegy, mint az akksi.
-
#95712068
törölt tag
Ha 2 órán belül megyek hosszabb távra, akkor szoktam hagyni a töltőn. De ha egész hétre felhőszakadást írnak, akkor nyilván nem fogom maxra tölteni. Az alsó százalékkal az a bajom, hogy az utolsó emelkedőnél nagyon érződik, hogy nem kap elég kraftot a motor, és nem akarnám kínozni az akkumulátort. Az utolsó száz méter a legdurvább hazafele, inkább "visszaváltok" kevés töltöttség esetén. 13%-nál is gyorsult a gép az extrém emelkedő ellenére, de ha van rá mód, akkor fölöslegesen nem gyilkolom a gépet. Kb 10 mp-cel érek haza később.
-
h1mpi
félisten
válasz
pescara #28574 üzenetére
Néha meg kell mutatni azt is, de valóban ott a 20%-os szabályt nem árt betartani, már csak azért is, mert sok roller ott már Eco módba kapcsol át.
Nekem amúgy van egy Nami Burn rollerem, ami 2021-es gyártás, 2024. májusban vettem 80 km-el. Be is sz@ptam, mert úgy tűnik cellahibás. Kétszer is megállt 48%-nál és se kép se hang. Most megy a Gyergyoihoz…. Ezeknek a rollereknek az akku a gyenge pontjuk sajnos.
-
pescara
aktív tag
válasz
wwenigma #28568 üzenetére
biztos nem hulyeseg, telefonnal sem. Tapasztalat
Amugy egy baratommal egyszerre vettunk kb 2 g30 rollert . En probalom a 20-90 kozott tartani , neha toltom 100 ra es betartom amikor tudom, hogy hasznalat utan melegen nem teszem azonnal a toltore es toltes utan is hagyom kicsit pihenni hasznalat elott. Termeszetesen nem mindig jon ossze, ha menni kell akkor megyek. Ezzel szemben haverom kb szarik ra, csutkara meriti idonkent…stb. Igy masfel ev hasznalat utan az enyem annyit megy mint amikor vettem, ha nem tobbet, az ove 30% al kevesebbet.
-
kisfakir
csendes tag
válasz
Thunderzolee #28571 üzenetére
Köszönöm válaszokat.Megbízas alapján keresem a megfelelő rollert az elképzelések,és a rászánt ősszeg figyelembevetelével,leginkább városi cirkálásra.A szomszedos tóig eljutni kerékparúton,és vissza kb.ez lenne a felhasználasi igény.Az 50km nem szentírás,csak nem baj ha van benne tartalék.Átnezem az altalad javasolt jargányokat.Köszi!
-
válasz
kisfakir #28564 üzenetére
De, nagyon jó roller, csak nem lesz meg az 50km vele.
Itt egyébként át tudod nézni a rollerek adatait.
"Gondoltam,hogy a gyári adatok túlzóak,mint általában."
Nem túlzóak, csak nem 25km/h-s tempóra vonatkoznak, hanem "energiatakarékos" módra.
Életszerű körülmények között használva ezért kisebb a hatótáv a gyárilag megadottnál."A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt)"
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan
E=1/2*m*v^2
Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.Ezért nem fogsz tudni megtenni 50km-t kb egyik rollerrel sem 25, (pláne 30, vagy 35-ös) tempóval.
Az ajánlott modellek ezek kábé:
Okai Neon Lite
Segway E2 Pro
Segway F2 sorozat
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
A fentebb említett Navee S65
Segway G30, G2
Inmotion S1 (nem nagyon kapható már)Ebből épp hirdetnek kettőt is:
https://hardverapro.hu/apro/elado_xiaomi_4_pro_gen2/friss.htmlhttps://hardverapro.hu/apro/xiami_electric_scooter_pro_4_2nd/friss.html
Az F2 Plus kb ugyanekkora hatótávú, mint a 4 Pro (2nd gen). Mindkettő jó roller.
Mihez kell egyébként az 50km hatótáv?
Ekkora távot inkább motorral, autóval tennék meg.Nagyon unalmas tud ám lenni 10-15perc után a rolleren állni, már azt sem tudod melyik lábadról melyik lábadra állj át, h kicsit mozogjál. Bicikli más, ott ülsz, tekersz, de a rolleren áll az ember, kábé egy helyben.
Az 50km az egyébként 2x25km?
Mert 25-ös sebességgel 25km-t megtenni kb egy óra az út. Ilyen távhoz vagy gyorsabb rollert vennék, vagy motort inkább. -
#95712068
törölt tag
válasz
wwenigma #28568 üzenetére
Próbálom úgy kalkulálni, hogy ne menjen 20% alá a töltöttség. Egyszer 13%-kal értem haza, egyszer 17%-on állt a "mutató". A 13%-os esetnél már kicsit erőlködött a gép felfele. Nem akarok hülyeséget írni, de ilyen szintkülönbséget még nem láttam, 100 méteren van 30-40 méter szintkülönbség (maga az épület is lépcsőzetesen van kialakítva a telek adottsága miatt). Alapvetően próbálnám kímélni az akkumulátort, mert ezzel is 5 évre tervezek, mint amennyit bírt az elődje. Ebben a pillanatban 99%-on áll az akku, mert nem álltam töltés közben végig a gép mellett, de jellemzően 80-90% között le szoktam húzni.
Amúgy szerintem kifejezetten vicces, hogy érdemi tapasztalat nélkül hülyézed le a másikat. Ha csak tized annyi tapasztalatod lenne, nyilván akkor is kiröhögnélek
De még annyi sincs... Egy hét leforgása alatt raktam a gépbe ~160 km-t (6*26 + egy kis kitérő), 5 és fél év alatt egyszer sem dobtam el a gépet (egy olajfolt necces volt, de megfogtam a gépet is), semmilyen balesetet nem okoztam. -
PociAti
őstag
válasz
kisfakir #28567 üzenetére
"Gondoltam,hogy a gyári adatok túlzóak,mint általában."
Marhaság!
A gyári adatok pontosak. Csak figyelmesen kell olvasni, nem kell lespórolni a kisbetűs részt.Az Ninebot KickScooter F2 (model: 051201U) adatlapját másoltam be, mely max. sebessége 30 km/h, nem az európai, 25 km/h végsebességű gépét.
[1] Theoretical Range: Tested while riding with a full battery, 165 lbs (75 kg) load, 77°F (25°C), at the speed of 9.9 mph (16 km/h) on average on pavement.
[2] Range under Max. Speed: Tested while riding with a full battery, 165 lbs (75 kg) load, 77°F (25°C), at the max. speed on average on pavement.
A D üzemmód végsebessége 25 km/h, ennél a sebességnél 367 Wh-s akkuból 33 km hatótávot lehet kisajtolni (folyamatos haladás mellett). Megállni, és újra felgyorsítani, dombra fel és le, szélben, nagyobb tömeggel értelemszerűen kevesebbet.Az 50 km-es valós hatótávhoz alsó hangon is nagyjából 60 km elvi hatótávú rollerre lenne szükség.
Xiaomi 4 Pro, Ninebot F2 Plus és F2 Pro elvi hatótávja 55 km.
Xiaomi 4 Pro (2nd Gen), 4 Pro Plus, 4 Pro Max elvileg 60 km-t tudnak.
Ninebot Max G30E és G30E II - 65 km,
Ninebot G2 E és Xiaomi 4 Ultra pedig tudja a 70-et. -
-
#95712068
törölt tag
válasz
kisfakir #28564 üzenetére
Nem fog 50 km-t bírni a 25 km/h módban (árukeresős vélemények között volt egy 35-45 km).
Navee S65-tel tudok ~50 km-t megtenni egy töltéssel, de: nem szoktam teljesen feltölteni (~80%), nem szoktam teljesen lemeríteni (~20%), szóval még egy hatótávban combosnak mondható géppel is inkább 30 km-t lehet megtenni, ha értelmes kereteken belül használod az akkut (20-80%).
Nálam teszt gyanánt fullra töltött géppel 26 km után 48%-on volt az akku. Azaz nagyjából 2%-ot kért kilométerenként. Nagyon durva szintkülönbségek vannak, egy hegyoldalról indulok, és lesznek még bőven emelkedők és lejtők is, az utóbbiak emelkedővé válnak visszaúton. -
kisfakir
csendes tag
válasz
Thunderzolee #28563 üzenetére
Xiaomi Electric Scooter 4 Pro(2nd gen) .Ez nem lehet jó?
-
-
kisfakir
csendes tag
Sziasztok!
Egy ajánlott,eletromos rollert vásárolnánk.150-200e Ft között.Hatótáv kb 50km.Jó lenne ha beférne a tervezett törvényi szabalyozas alá(max 25kg súly,max 25 km/h seb.)Mi az az ár érték arányban, a jelzett összegbe szorítható eszköz,amelyhez itthoni, megbízható forgalmazótól/ kereskedőtől néhány napon belül hozzá lehet jutni?Köszönöm! -
lacam
aktív tag
válasz
PociAti #28559 üzenetére
Köszönöm Urak, a levelet megírtam. Kisebbfajta novella lett belőle, képekkel (rohadt nagy szerencse, hogy gyártottam evidenceket még elküldés/bedobozolás előtt - bár ha akarnak, úgyis belekötnek), youtube videó linkkel (fasza kis unboxing..illetve "after unboxing")
Várom a válaszukat.Egy kis demo:
Előtte:
Utána:
Elmennek a .csába. 300km-es rollerem széttaknyolva, eltörve, megfeszegetve (az összes kormányhoz köthető csavar feje szétkarcolva, szétbarmolva) -
Tibee86
nagyúr
Sziasztok!
Van egy segway ninebot f2 pro rollerem és az a problémám, hogy nem tudom lecsatlakoztatni az app.-ból. Ha az email címem van beállítva, ha a telefonszámom, egyikre se jön meg a hitelesítő kód. Ha a honlapon a profilomon akarom megváltoztatni bármelyiket akkor megjön mindkettőre, lecsatlakoztatásnál viszont semmi.
Valakinek valami ötlete esetleg, hogyan tudnám megoldani? -
PociAti
őstag
Thunderzolee jól mondja, vedd fel velük a kapcsolatot. Minél magasabb szinten és legyen nyoma, tehát írásban (ne csak telefonálgass).
Európai központnak ez lesz az elérhetősége: info@segway.eu.comTényszerűen írd le a dátumokat, az alap problémát, és csatolj pár fényképet.
Meg hogy mekkora csalódás számodra, hogy a féltve óvott rolleredet így összekarcolták. Most úgy néz ki, mintha te bántál volna ennyire hanyagul a rollerrel.Feltételezésem szerint makacsabb probléma lehetett, mint aminek első körben kinézett. Különben a taposóban lévő szenzor miatt nem kellett volna a kormányrúdhoz hozzányúlni. Lehet, hogy a BMS-en kívül a kijelző és azt összekötő kábelek is szerepet játszottak abban, hogy hibás (téves) adatok jelentek meg a kijelzőn. Lényeget tekintve mindegy, mert szarul dolgoztak.
Javítási határidők szempontjából valószínűleg ez az aktuális, ez 2021. január 1-től él:
Az új jótállási szabályok a meghibásodott termékek gyorsabb javítására köteleznekItt emlegetik a 30 napot:
"Ha a termék hibája szervizben orvosolható, 15 napon belüli javításra kell törekedni. Ha ez mégsem tartható, a vevőt legkésőbb a tizenötödik napon értesíteni kell arról, hogy előreláthatóan meddig kell még várnia. Ha 30 napon belül sem sikerül megjavítani a hibás terméket, akkor 8 napon belül ki kell cserélni azt, vagy vissza kell fizetni a vételárat."Viszont vannak kivételek!
"Az új szabályokat személygépkocsikra, motorkerékpárokra, segédmotoros kerékpárokra, lakóautókra, lakókocsikra, utánfutókra, elektromos kerékpárokra, elektromos rollerekre, quadokra, motoros vízi járművekre nem kell alkalmazni."Meg eleve külföldön van a szerviz. Ebben az esetben nem tudom mely jogszabályok élnek, vagy miként lehetne a magyar szabályokat számon kérni rajtuk.
-
-
Reggie0
félisten
Arra gondoltam, hogy siman be lehet allni a gyalogos moge lassan menni, ha nincs hely, nem kell rohanni, sem elozni, stb.. Amugy en szukebb helyeken ugy csinaltam, hogy lepattantam a rollerrol, gyors tempoban elsetaltam a gyalogos mellett es visszapattantam a rollerre. Igy anyazodni sem tudott, hogy rollerrel gurulok el mellette 5 centivel, meg biztonsagosabb is.
Ha pedig nincs egyeb gyalogos, akkor tok mindegy, hogy a rolleren all vagy gyalogol, szelessegben ugyanannyi helyet foglal el. 10-rol megallni rollerrel nem igenyel sokkal nagyobb tavot, mint futasbol megallni. Nem mellesleg az, hogy a 10 a megengedett az sem jelenti azt, hogy kotelezo 10-zel menni. Normalis esetben a vezetonek fel kell mernie, hogy az adott korulmenyek kozott mennyi a biztonsagos. -
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831 #28544 üzenetére
Pontosan. Egy csomo mas lassu dolog kozlekedik, de csak a rollerrel van baja. Ezt pszichiater tudja megoldani, nem a kresz valtoztatasa.
-
lacam
aktív tag
válasz
pescara #28552 üzenetére
Mostmár ott tartok, hogy karcosan is, de használható állapotban kapjam már vissza. Telefonálhatok én annyit, amennyit akarok de kint úgyis akkor emelik fel a kezüket javításra, amikor akarják. 1.5-2 hónap után, de használnám már, mert napi szinten bukom az utazási költségeimet így, roller nélkül.
Nem tudom van-e valami határidő, vagy szabály arra, meddig ülhetnek rajta...mert bár nem bizonyítható, de erősen úgy érzem, hogy szándékosan vágják a sor végére, esetleg a sarokba. Pedig egy használt autó ára az, amennyiért megvettem, nem is olyan régen. -
Sirtaky
csendes tag
válasz
Dr. Szilikát #28537 üzenetére
2020-tól volt a váltás, utána erősített oldalfalú gumival jöttek ki a Xiaomi rollerek. Kívülről semmit nem látsz, de vastagabb, erősebb az oldalfaluk. Van több ilyen gumim, érezhető a különbség kézbe véve. (Új gumik amit a rollerhez adtak.)
-
lacam
aktív tag
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni Tőletek, nem ismerem a lehetőségeimet.
Adott egy Segway roller, ami akkuhőmérséklet szenzor hibával megállt. Garanciális, így elküldtem szervízbe. 1 hét alatt meg is fordult, Csehország oda-vissza.
A gondom ott kezdődik, hogy a gyári csomag érintetlen (nincs szállítási hiba) viszont visszakapva a kormányoszlop rogzítő szarrá volt karcolva, feszegetve (látszott a szerszám nyoma) és slussz poénként maga a rögzítő mechanizmus is széttört.
Gondolhatjátok, tiszta ideg voltam. Szerencsémre, körbe fotóztam beküldés előtt, így fényképem van arról, hogy hogyan is küldtem el. Természetesen megreklamáltam, ami hatására ismét felküldhettem Csehországba. Ez Július 10 körül történt (hogy 9 vagy 11 volt, mikor elvitte a UPS, már nem emlékszem). Jah, első alkalommal (akkuhiba alkalmával) visszacsomagoltam a saját hungarocell távtartóival, szépen, ahogy kell, viszont buborékfóliában kaptam vissza. (Ez azért gáz, mert ha szállítás közben lesz gond, akkor ők széttárják kezüket.) Na mindegy, elküldtem újfent, buborékos nejlonzacskókkal kitömve, hogy nézzenek már rá, Pavel vagy bármelyik "szakemberük" szétbarmolta szerszámmal a kormányrögzítő fület illetve a mechanikát (amúgy mi a p.csát csináltak vele, mikor akku hőszenzor hibája volt?! - 3 hosszú beep, 9 rövid beep).
Na mindegy, a cucc visszament július 10-én...és azóta semmi. Már hetente hívom a garisszervíz call-centerét, szerencsétlenek nem tudják már mit mondjanak, miért áll még mindíg a szervízben a gép (service request ticket nyitva, de az alapján volt már "alkatrész hiány" volt már "utolsó QC-n nem ment át és újra szét kell szedni", legutóbb már "alkatrész allocated, de még nem kezdtek el rajta dolgozni".Ez nettó kibaszás, mert egy hozzánemértő az ő oldalukon szétbarmolta, szétkarcolta azt a gépet, amiben kb 300km van, patkára nem hajtottam még vele soha (leszállok felemelem), a szervízpapír szerint viszont szétkarcolt az állapota, mikor hozzájuk került. "Sajnos" fotóim vannak róla, hogy nem volt szétkarcolva...és itt szúrták el a dolgot és lehet hogy azért sem kapkodnak az újboli javítással/kiadással.
1.5hónapja náluk van..+1hét, az "első kör"...szóval kb 2 hónapja nincs rollerem. Városban rengeteg pénzt fogtam a géppel, namost ezt én külön, újra kifizetem a közlekedésre, amíg nincs nálam.
Szerintetek mit lehetne csinálni? Ügyvéd és jogi út? Adjanak másikat/újat, ha elbarmolták a nemegész egy éves, akkor még karcmentes Segway Ninebot-ot? Szét vet az ideg és nem tudok semmit csinálni, nem mehetek ki Csehországba és követelhetem, hogy azonnal javítsák ki, amit szétbarmoltak...meddíg várathatnak? Örüljek, ha télre megkapom, esetleg tavasszal? Van erre valami szabály? Egy hozzávetőleges javítási időt sem adnak.
Köszönöm szépen
-
válasz
Peaceliker #28547 üzenetére
Nekem pl. autósként semmi bajom a rollersekkel itt a városkánkban. Nincsenek bérelhető rollerek, ezért a legnagyobb rollerprobléma nem is létezik. Látok néha 2az1-ben rollerest, de mivel jellemzően nem erős rollerekkel taxiznak, ezért nulla veszélyforrást jelentenek (értsd: ketten mennek egy rollerrel, jellemzően 18 év alattiak). A többi rolleres meg többé-kevésbé normálisan közlekedik még úgy is, ha csak 25-el robognak az úton. Ami mellesleg egy átlagos, nem cammogós kerékpáros tempó, tehát pont olyan mintha valaki bicózna előttem.
-
válasz
xandrush0831 #28544 üzenetére
A rolleres előitéletek 90%-ban a bérelt rollerrel ész nélkül
közlekedőcsapató idióták miatt van. A maradék 10% meg a 15 év alatti, közlekedésre mentálisan alkalmatlanok miatt.
Ha nem most lenne ez a szabálymizéria, vettem volna magamnak egy rollert kisvárosi szaladgálásra, melóba járásra. Most inkább megvárom mi sül ki ebből, a kialakult szabályozás után melyiket lesz érdemes megvenni (ha egyáltalán marad számomra értelmes opció). -
xandrush0831
aktív tag
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28530 üzenetére
Pont itt tevedsz, a rolleresek a mellekutakon szeretnek rollerezni, nem a buszsavban szivni a fustot:-)) Ezert rollereznek, kulonben felulnenek a buszra.
-
válasz
Dr. Szilikát #28536 üzenetére
Tetszett a videó, konkrét példákkal is bemutatták, hogy milyen helyzetben mit lehet csinálni, ráadásul be vannak öltözve rendes ruhába. Profi felvétel!
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28537 üzenetére
A Xiaomi kb. 2017 és 2022 között használt 8,5-ös gumiabroncsokat a rollerein. Ez alatt a három generáció alatt nem tudom hányszor váltott abroncsokat, de a középső időszakban ők is CST abroncsot használtak. (Talán előtte is utána is ők lettek volna a beszállítók.)
Lásd fotó a Xiaomi 1S rollerem gumijáról. CST felirat + Xiaomi logó. Ilyenből mellékeltek egy tartalékot a csomaghoz.Így az az állítás, hogy a CST jobb az eredetinél az ellentmondásos, hisz az eredeti is CST.
Az első generáció rollereinél volt sok defekt a hanyagul lapos használat miatt. És talán csak a szélhámos kereskedők árulták úgy a portékáikat, hogy az övék jobb, mint a gyári, mert ez annak a megerősített változata. Megfelelő keréknyomás mellett gyári gumik is elmennek 4.000 km-t.
Szerintem az rollerek gyárilag a megerősített (upgraded) abroncsokkal szerelik. Talán csak az erősített oldalfalú félrefordításáról van szó, és próbálják azt sugallni, hogy a gyárinál jobb, ahhoz képest a megerősített változat.
Közben meg az sem egyedi eset, hogy az erősítettként árult gumi 1.500-2.000 km után teljesen elkopik. -
Dr. Szilikát
őstag
Az eredeti Xiaomi köpeny tényleg csak nylon? Több helyen is így szerepel:
Mert a CST rendes gumiból van, ezt könnyen fel lehet ismerni. Nylon gumit úgy kapod, hogy fényes, fekete, sőt lakkfekete, tapintása is másabb, műanyagos érzetű. Később persze poros lesz, akkor már nem fényes.
A rendes gumi viszont matt fekete és az autós gumi anyagát kapod gyakorlatilag, még a szaga is másabb. Csak egy példa:
Tökéletes tapadás Ez az eredeti CST 8.5”-os külső roller gumiabroncs kompatibilis a fenti Xiaomi rollerekkel és ellenálló gumi anyagból készült. A rázkódásokat hatékonyabban elnyeli, mint a hagyományos rollerek gumijai. Köszönhetően az erős gumi alapanyagnak, a kerékkel nem könnyű defektet kapni és nyugodtabban rollerezhetsz. Ez a külső gumi alkalmas aszfaltra és offroad használatra is, a gumiabroncs jól tapad, könnyű és rugalmas. A gumi hosszú élettartamú és időjárásálló.
Lehet, hogy az eredeti nylon Xiaomi tömege valamivel nagyobb és főleg hidegben jobban merevedik, így jobban megszenved vele, aki felkínlódja.
De én emiatt nem szólnám le a rendes (CST) gumit, amiről több helyen is olvastam, hogy jobb az eredetinél. Meg ezt a kerékpárosok is tudhatják, hogy a nylon az olcsóbb vacak kategória, hamarabb tönkremegy, a normális gumi drágább, jobb.
-
Dr. Szilikát
őstag
Kátyú végzetes lehet, de a videók tanulsága az is, hogy a fékezést is tanulni kell, mondjuk egy kerékpárosnak is, aki rollerre áll. Vagy aki bérel, tapasztalatlanul.
Rá kell szokni, hogy a kormányt nem feszegetjük előre-hátra, ami nem tesz jót a jármű állagának sem. Nem kapaszkodunk a kormányba lehetőleg.
Gyorsításkor kicsit előre dőlni, fékezéskor hátra, erősebb fékezésnél guggolásba is lemenni. Mint már szerepelt a topikban is:
https://www.youtube.com/watch?v=A-tJUQwwKDE
-
xekta
csendes tag
A jogsi nelkuliek max 20 km/h es kizarolag kerekparuton, ahol nincs, ott jardan max 10 km/h , az utakon, autok kozott zero tolerancia . Akiknek van jogositvanyuk, azok mellekutakon max 25km/h , ahol nincs kerekpar ut, ahol van kizarolag a kerekpar uton, vagy jardan max10km/h
És ennek örülünk? Ha nincs kerékpárút, ahelyett, hogy felmennék az autók mellé (kisvárosok, falvak stb is léteznek ám, nem csak pest) ahol a biciklisek és a többi is közlekedik, menjek a járdán 10-zel, veszélyeztetve a gyalogosokat és magamat, mert ugye ők biztosan számítanak rám, amikor kijönnek a boltból, házból, sarok mögül.
Még az én városomban csak csak, mert viszonylag sok a kerékpárút, bár biztos nézne a kerékpáros aki az úton közlekedik, hogy miért kerülgetem Mari nénit az úthibás járdán én meg rollerrel inkább, de szegeden pl lesz..od a f..t mire eljutsz A-ból B-be rollerrel, mert alig van kerékpárút. Vagy még Fehérvár is ilyen volt ha jól emlékszem. -
alphamooncam
őstag
-
válasz
Dr. Szilikát #28527 üzenetére
Ugyanazt linkeltem.
Egyébként furcsa önmagában maga a jármű is meg szerintem a hozzá kapcsolódó fizika is. Egyik láb elöl, másik hátul és állsz rajta. Az első kereket, ha valami megfogja, akkor biztosan elszállsz. Motornál is van erre esély, de szerintem annyira sok nem, ott eleve a kerekek is nagyobbak és a kisebb kátyúk sem okoznak gondot. A jármű tömege is nagyobb.
-
válasz
pescara #28524 üzenetére
Az első kerék margójára, viszont itt más dolog is beleszólt a képletbe: [link] Ráadásul piroson át, mert neki azt is lehet, valószínűleg ittas is, mint PociAti írta ennél a hozzászólásánál #28521.
A görögök elképzelése tetszik, amit írtál, remélem megvalósul! A szabályok meglennének, már csak be kellene őket tartatni.
-
Dr. Szilikát
őstag
Mindenesetre a linken két videó is tanulságos azoknak, akiknek jó erős első fékje van. Nem kátyú, csak önmagát állítja fejre, amikor ijedtében befékez:
https://www.youtube.com/watch?v=DrDomO7WrVY
https://www.youtube.com/watch?v=F_MkooUaCBMNekem elől csak motorfék van, aktív és passzív. Utóbbit kezdetben félreértettem, amikor a rángatásra panaszkodtam.
Azt hittem, "gázelvételre" direkt fékezget, de az csak a motor mágneseinek természetes / passzív mellékhatása (nem kiiktatható) és nem is olyan erős, illetve azóta már jobban begyakoroltam a használatot. Az aktív motorfék csak a fékkarral működik.
-
pescara
aktív tag
válasz
alphamooncam #28523 üzenetére
Eu torvenyek lesznek, szerintem mindenkit erdekel, amugy eleg sok atment eddig a gorog javaslatokbol Brusszelben
-
pescara
aktív tag
Ahogy DigitXt is irta, egy kiskereku jarmuvon allo helyzetu ember kb pofaval csapodik a betonba a legkisebb buckaban, ahol az elso kerek elakad. Ezert nem lehet kozlekedesi eszkoznek tekinteni az autok, buszok, teherautok kozott. Nem is erre talaltak ki, de arra amire valo tokeletes. En egyre jobban szeretem es hasznalom ki egyre tobb helyen. Az lenne a lenyeg, hogy ne zavarjuk a nem rollerezoket, hanem inkabb ertessuk meg veluk mire jo
Nalam egy darabig erdeklodtek ahol lakom, most 4-en vettek rollert az ismeroseim kozul
a szomszedok kozul. De egyik sem olyan hulye, hogy egy atalakitott tolokocsival az autok kozott akarjon maganak jogokat szerezni
-
alphamooncam
őstag
"Ez csak a hazai statisztika és nem tartalmaz olyan érdekes adatokat, mint hogy összesen mennyi ilyen jármű fut az utakon és azokhoz képest arányaiban mennyi a baleset! Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!
Nyugaton nyilván többen használnak ilyeneket, mert ott az anyagi körülmények is mások. [link] Idézem egy 2021-es (!) cikkből:
a motorkerékpárhoz képest az elektromos roller esetében 44-szer nagyobb a balesetveszély (az autókhoz viszonyítva ez a szorzó 22)
Hozzá kapcsolt hivatkozás: [link]"
Több probléma is van a linkelt hivatkozással, aztán még mesélek.1./ Svéd link fizetős helyre mutat, nem tudom megnézni.
2./ Nem is akarom, mert svéd, és nem magyar. Nem releváns.
3./ Miért nem jó az általam beágyazott magyar statisztika?!Hót ziher hogy a földön fekvő balesetben összetört e-rolleres mindegyike szerepel a statisztikában, és ez ellentmond a más ország valamilyen isten tudja mi által vezérelt megismerhetetlen médiájának a statisztikájával.
És nyilván én készítettem az autóklub statisztikáját azért, hogy téged félrevezesselek!
Sőt erre már hónapok óta készülök !
Kérlek ne röhögtess ezzel "Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!" dumával.
Ha van hozzáférésed, légszi másold már be ide, milyen metódussal számolták ki azt, hogy 44x több motorosokéhoz és 22x az autósokéhoz ( Biztos nem fordítva?*) a balesetveszély.
Ja meg már hogy definiálják a balesetveszélyt, úgy mint fociban a gólhelyzetet?
Ja a mesélés:
Mielőtt megvettem a rolleremet, jártam az Elektroridernél - linkelt cikk ! - is felmérni a választékot, merthogy eredetileg elektromos SMKP-t akartam venni.
Kipróbáltam a teljes kínálatot, de egyiknél sem tudtam sehogy sem megoldani, hogy beférjen a liftbe.
Na ezért lett e-rollerem. Az elérhető legnagyobb kerekű.
P.S.: Elektrorider nem forgalmaz e-rollert, csak e-motorokat, így az érdekellentét miatt a balesetveszély statisztikájuk nem vehető komolyan.
-
PociAti
őstag
Már csak az nem derül ki, hogy ez a 44-szer nagyobb a balesetveszély és az autókhoz képesti 22-es szorzó hogyan jött ki: Mit takarnak ezek a számok?
Egy millió megtett kilométer alatt ennyiszer több baleset éri a rollereseket?
Vagy km-től függetlenül egy út során ennyiszer gyakrabban nem ér célba az illető, mert balesetet szenved?
Rolleresre vonatkozó számokat leginkább bérrollerekből lehet szerezni. Azoknál tudják mérni a távolságot és a baleseteket. Közben iszonyatos aránytalanság figyelhető meg azon rolleres balesetek között, amit saját tulajdonú rolleres az elszenvedő, vagy olyan, aki csak bérli. Utóbbinál kb. 5-10-szer nagyobb az arány. És ha csak azokat nézték, akkor nagyon durva torzításról van szó. (Amúgy is kellemetlenül torzítják az baleseti statisztikákat.)Kerestem magyar adatokat:
Népszava, 2022. aug.
"Lapunknak Bodzay Tamás orvosigazgató idézte az adatokat. Vizsgálatuk bő hat hónapja alatt az említett kétkerekű eszközökkel mintegy 1553-an szenvedtek balesetet."
- 1.115 fő kerékpározott, [72%]
- 296 e-rollerezett, [19%]
- 142-en mechanikus rollert hajtott. [9%]"Érdekessége a kutatás eredményeinek, hogy míg a kerékpáros sérülteknek csak a négy százaléka, a rolleresek 6 százaléka, addig az elektromos rolleresek 27 százaléka, azaz több mint negyede volt ittas. Az is érdekes – tette hozzá a szakember -, hogy az e-rolleresek több mint fele az éjszakai órákban szenvedett balesetet. Vagyis valószínűleg bulieszközként is használják az emberek az e-rollert. Ez a jármű akár 25-30 kilométeres sebességgel is haladhat, miközben a vezetőjének gyakorlatilag semmiféle fizikai védelme nincs."
Ha ezeket a torzító tényezőket kivennénk a képletből, nagyon más lenne a kép.
-
pescara
aktív tag
Na, alakul ez, mar minden eu orszagban fo tema lett. Gorogorszagban kb abban egyeztek meg a rolleresek es a kormany kepviseloi, hogy kulon lesznek valasztva a jogsival es jogsi nelkul rollerezok (ez szerintem nagyon okos) Ez a berrolerekre is ervenyes. A jogsi nelkuliek max 20 km/h es kizarolag kerekparuton, ahol nincs, ott jardan max 10 km/h , az utakon, autok kozott zero tolerancia . Akiknek van jogositvanyuk, azok mellekutakon max 25km/h , ahol nincs kerekpar ut, ahol van kizarolag a kerekpar uton, vagy jardan max 10km/h. Minden mas fouton valo hasznalat tilos lesz. Valami hasonlo lesz allitolag az eu javaslat is. Ez szerintem logikus is, mivel a nagy hulyeseg az volt eddig, hogy a rollereket akartak kategorizalni es nem a rajtuk allo embereket. Igy gondolom a rendorok dolga is egyszerubb lesz es a szabalyok betartatasa.
-
mwin
kezdő
válasz
Dr. Szilikát #28518 üzenetére
gyorskötözőt akartam írni. Wanda, CST stb mindegyikből sajnáltak mindent majd a kopásnál látod.
Ugyanmár, nézzél pár videót és alatta a kommenteket , a gyárival mindenki szív. Rakjál fel gyárit és majd érteni fogod. -
Dr. Szilikát
őstag
De mi a különbség? 6,1 coll a belső átmérő, eredeti vagy utángyártott. Hogy egyik jobban tágul a feszítővassal, másik nem, azt kötve hinném, főleg a CST gumi esetében, amiből nem sajnálták az anyagot. De nem is kell tágulni különösebben, ha jól csináljuk.
Nem gyorsszorítóról beszéltem, hanem gyorskötőzőről és az sem mindegy, hogyan alkalmazzuk.
https://www.google.com/search?q=gyorsszorító
Ez mértani kérdés, megfelelő vájatok vannak előkészítve. Ha oda bekényszerítjük a peremet, akkor kénytelen felmenni a maradék, egy fogkefével is, nem még vassal, nekem ez hihetetlen. Nem tudom, milyen szakmai területen mozogsz, de kicsit furcsa.
Múltkor volt egy kis önszívatás a 10 collossal, egy kis levegőt nyomtam bele, hogy szépen eloszlassa magát a belső. Utána ki akartam tekerni a szelepet, de mintha beragasztották volna, nem engedett, inkább nem kínoztam. Levegőt kiengedtem, de egy kis maradéka lett, én meg csodálkoztam, hogy képtelen vagyok felrakni a külsőt, pedig az egyik már sikerült. Akkor kapcsoltam, hogy eresztek még rajta, jobban kinyomogatom. Pár perc és felcsúszott.
-
válasz
alphamooncam #28515 üzenetére
Ez csak a hazai statisztika és nem tartalmaz olyan érdekes adatokat, mint hogy összesen mennyi ilyen jármű fut az utakon és azokhoz képest arányaiban mennyi a baleset! Ebben a formában az általad közölt számok elég félrevezetőek!
Nyugaton nyilván többen használnak ilyeneket, mert ott az anyagi körülmények is mások. [link] Idézem egy 2021-es (!) cikkből:
a motorkerékpárhoz képest az elektromos roller esetében 44-szer nagyobb a balesetveszély (az autókhoz viszonyítva ez a szorzó 22)
Hozzá kapcsolt hivatkozás: [link]
-
PociAti
őstag
A belinkelt videóban nem csak az a probléma, hogy az autó előtt esett el a rolleres.
Hanem azokat a villamos síneket elválasztó beton pogácsák sem arra lettek kitalálva, hogy a kerékpárosok, rolleresek beverjék a fejüket.
Ezek a tereptárgyak nagy- és legalább négykerekű járművekre lettek kitalálva. Ezeken is változtatni kellene, az utakon fellelhető közlekedési eszközökhöz kéne igazítani.Eltérő információk láttak napvilágot, hogy ezekben a pogácsák (útakadályok), vagy a sínek okozták tavaly egy focista hölgy halálos balesetét.
"II. kerületi Frankel Leó úton haladt elektromos rollerrel, céges rendezvényről tartott haza, amikor a villamossíneken elesett" írja a lap, Győrfi Pálék már sokkal körültekintőbben fogalmaznak: "Edina a villamossínek környékén eshetett el".Máshol is olvasni óvatosabb megfogalmazást: ".. rollerrel indult el, majd a 2. kerületben, a Frankel Leó úton az elektromos roller elakadt, a nő elesett és beverte a fejét."
És egy Lime roller látható a képen. Nem saját eszköz, lehet nem ismerte miként viselkedik. Éjjel, buliból hazafelé (valószínűleg fáradtan). Sajnos felhalmozódtak a nehezítő körülmények.
-
alphamooncam
őstag
Tisztában vagyok a két kerék veszélyével.
Nem mellesleg a lányom férje sebész, és az orvosom, ja meg mopedozik is.
Gondolom a statisztika Közép-Magyarország 1456-93 Budapestet jelöli, de még itt is 15:1 az arány.
Abban van igazság, hogy az esetek súlyossága más, mert amíg nincs körülötted karosszéria, addig egy ujjficam is 1-nek számít, míg a másik oldalon egy medencetörés, többszörös bordatöréssel, és végtag törésekkel kombinálva is csak statisztikailag egynek számít.
-
mwin
kezdő
válasz
alphamooncam #28510 üzenetére
Hozzá kell tennem, hogy egy ismerősömet a traumatológiára kellett vinni (más okból) és mondta az őt ellátó orvos, hogy a top 2 baleset az elektromosroller és a kutyaharapás.
Tehát rengeteg baleset van naponta rollerekkel, leszakadt állkapocs stb. Nagyon rémísztő volt a történeteket hallani. Valamit szabályozni kellene asap az biztos.
-
mwin
kezdő
válasz
Dr. Szilikát #28504 üzenetére
Ezek az utángyártottak jól felcuppanak a videókban és látványos a siker ami elhiteti, hogy te is meg tudod csinálni. Csak nem a gyárival.
Mikor a gyárit tennéd fel az más helyzet. Rollerhez speciális abroncsfeltevő feszítőkkel 4 kézzel is beszarás volt már mindenhol folyékonyszappan meg gyorsszorítok 3 centinként. -
Reggie0
félisten
Multkor egy kisgyerek rohant ki elem az utra, epphogy megalltam elotte. Senki sem vagyik arra, hogy belerangassak egy ilyen esemenybe, meg amugy is csak totyognak a jardan, nehez kikerulni oket. Tiltsuk be a gyerekeket!
Ja, meg a gordeszkat is, ha mar itt vagyunk.
-
alphamooncam
őstag
"Vezetői engedélyhez kellene őket kötni egy bizonyos teljesítmény felett."
Ezt is buktad, mert kötelező a "jogsi" , mivel minden e-roller SMKP. - amíg új jogszabály ezt nem rendezi.
A segédmotoros jogosítvány:
Segédmotoros kerékpárra lehet a legkorábban megszerezni a jogosítványt: már 13 és fél évesen lehet jelentkezni az AM kategóriás vezetői engedély megszerzéséhez szükséges tanfolyamra. Igaz, ez még csak az oktatás megkezdésére vonatkozik, az elméleti vizsga minimum korhatára 13 év és 9 hónap, gyakorlati vizsgára pedig 14 éves kortól lehet menni. A tanfolyam 16 óra elméleti és 10 óra gyakorlati foglalkozásból áll, ehhez jön még a vizsgák időtartama. Persze nem csak AM kategóriára érvényes jogosítvánnyal vezethetünk segédmotoros kerékpárt, az A-tól E-ig szóló összes jogsi alkalmas moped vezetésére. A legtöbb embert az érinti, hogy a személyautóra érvényes, B kategóriás jogosítvánnyal simán lehet robogózni. [link]
-
alphamooncam
őstag
Komolyan rolleres topikba jössz trollkodni roller balesetek keresésével, aztán csodálkozol ha kiutálnak.
4511:178 arány az autósok kontra mikrósok között, ami azt jelenti, hogy egy mikrós balesetre több mint 25 autóbaleset jut. [link]
Szerintem keress más topikot trollkodni, amíg még valaki meg nem unja és nem jelent.
-
Örülök neki, hogy betartod a szabályokat, kellenek a követendő példák!
Egyébként menjen csak papucsban meg rövid gatyában (motorosok is szoktak errefele), majd az első szaltónál átgondolja.
Ha túléli... [link] Ezért is írtam, hogy
másra sem vágyom
, csak, hogy belerángassanak egy ilyen közúti eseménybe. -
xekta
csendes tag
Hát ha már ketten félreértjük
De egyébként persze megértem az álláspontod, de bárki kifordulhatott volna eléd bármivel, ez pont egy rolleres volt. Attól még nem lesz minden rolleres ilyen. Én ahol szoktam bicikliúton menni, az vagy szimpla vagy dupla záróvonallal van "elválasztva" az autóúttól, mégis van hogy azon keresztül kerülik meg a másikat (vagy előzik meg jobbról?) az autósok, mégse mondok semmit az autósokra. Ugyan úgy jött ki elém bicajos, rolleres, gyalogos, autós minden már. Ez benne van sajnos.
De egyébként ha nem pont egy rolleres lenne, hanem egy smart vagy egy trabi, de akár egy segédmotor, az is tötyögne előtted 40-nel, őt se tudnád megelőzni könnyen. Városban amúgy sem értem az előzgetést, mert ugyan annál a pirosnál fogtok állni, csak más sorrendben.
Az dícséretes ha nem centizgetsz, sajnos sokan még most is szoktak. Egyébként menjen csak papucsban meg rövid gatyában (motorosok is szoktak errefele), majd az első szaltónál átgondolja. -
válasz
Reggie0 #28503 üzenetére
mas is van a vilagon, az nem csak a te autozasod korul forog.
Itt nem az én autóm a lényeg, hanem a te rollered. Ezt kellene felfogni, de látom nem sikerül és az sem lesz megoldás, ha felengedik őket a gyalogosok és a biciklisek közé, de gondolom te erről sokat nem tudsz, mert nem is itthon laksz. Vezetői engedélyhez kellene őket kötni egy bizonyos teljesítmény felett.
-
Dr. Szilikát
őstag
Ahhoz a CSt vagy mihez biztos jó de az eredeti Xiaomit (ami a rollerel jön) nem lehet ezzel felrakni.
Megraktad hintőporral? Ezt mondjuk nem nagyon láttam a videókban, hogy hintőporoznának, ami egy klasszikusan bevált eljárás, védi a gumit a belső nyíródások ellen is. Valaki folyékony szappant használ, de attól korrodálhat is, vagy létezik állítólag gumiszerelő faggyú is.
Ezt fel tudtam tenni három gyorskötözővel és egy fogkefével. Ha azt mondod, hogy a másikat nem lehet, akkor hogyan lehet házilag? Fogkefe helyett rendes szerelővas és fel kell mennie elvileg, Youtube-on is felraknak mindenféle gumikat.
Több helyen említik, videókban is, hogy a CST (elismert gyártó állítólag) erősebb, jobb a gyári Xiaomi köpenynél is, ezért bátran ajánlható az eredeti helyett is, vagy még inkább.
Ismertetőjele a fehér csík. Amit én érzékeltem, hogy tényleg jó masszív, van rendes falvastagság, a gumi anyaga is "rendes gumi", nem nylon vacak. Érzetre mondhatni autós minőség.
Tömege 388 g
-
Reggie0
félisten
Itt egyedul te trollkodtal az utkisajatitasos hulyesegeddel. Tanulj meg vezetni, olvasgasd a kreszt, esetleg menj el tanpalyara is, hogy kezelni is tudd az autodat es szokd meg, hogy mas is van a vilagon, az nem csak a te autozasod korul forog.
UI: kerdezd meg a tobbieket az autos topikban, ok lattak is talin. Vagy olvass vissza.
-
válasz
Reggie0 #28501 üzenetére
Ok, én el is engedem a veled való társalgást, mert más topikokban is láttam már a trollkodásaidat. Látom, hogy mire megy ki a játék. További szép napot neked!
Van egy olyan erzesem, hogy tobb autom van, mint neked
Ezt már az előtt gondoltam, hogy leírtad volna, ez mindig így szokott lenni.
Lárifári.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robotporszívók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Battlefield 2042
- Léghűtés topik
- IFA 2025: Csúcskategóriás funkciókat kínál az EarFun új fül- és fejhallgatója
- Béta iOS-t használók topikja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- HP 15S FHD LED Matt Ryzen5 5500U 4.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest