- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- weiss: Pant* rant
- N€T0X|N: SSD cserék
- bambano: Bambanő háza tája
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lemmy71
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33452 üzenetére
-
heavygrip
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #33452 üzenetére
Igen, ezt tapasztaltam én is, b*sszák cserélni, mert személyautót fel tud fújni,de rolerrel nem tud megbirkózni. Azt meg kár említenem hogy teherautóval voltam még tavaly, mondom engedek bele 7et - a többit a cég szerelő állomásán - de kár volt
Mindegy is.
Szerintetek jól lőttem be a súlyomhoz a gumi nyomást? -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33446 üzenetére
Engem is kiakasztott a stílus, ráadásul úgy engedi meg magának, hogy nincs igaza. Voilá!
Gondolom túl sok magyarázat nem kell hozzá. Csak az egyik oldal mozog: a másikat egy 5-ös imbusszal kell beállítani, aztán a hernyócsavarral rögzíteni, onnantól ez FIX fékpofa.
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33422 üzenetére
Köszönöm szépen
Rendes vagy hogy leirtad. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33359 üzenetére
Rejtélyes reccsenések, szétszedni nem tudtam, mert durván be vannak állva a csavarok. Legalább valami jó T szerszám kellene, L imbuszkulccsal nem akartam kínozni.
Pár csepp műszerolajat juttattam be a résen, papírlappal is igazgatva, azóta nem pattog. WD 40-et egyszerűbb lett volna benyomni, de az még a műszerolajnál is hígabb, jól bekúszik mindenhová, de hamar távozik is, a meglévő kenést is kimoshatja, ezért nem akartam használni.
Ugyanígy néz ki az enyém is, csak belül megy a két kábel (de attól még nem hagyták ki a középcsavart, hanem egy nagyobb, lyukas kivitelű menetes alkatrész helyettesíti).
Valószínűleg a felső gyűrűknél súrlódhatott valami, itt szétszedik teljesen:
https://www.youtube.com/watch?v=kMOuQXR6BAg
-
válasz
Dr. Szilikát #33382 üzenetére
Nem szoktam padkáról fel le ugrálni vele. Nem is akarok. Keresek egy lejárót, ha nincs akkor megállok és leemelem, ez volt a pro2-nél nyikván 27 kg-ot nem fogok emlegetni, de finoman fogom legurítani majd. Mivel keveset, vagy egyáltalán nem megyek vele járdán, így nem hiszem hogy probléma lenne.
Én nem tudok és nem is akarok zsírózgatni meg szétszedni én nem éretek ehhez és nem is akarom megtanulni. Láttam a videóját, de ő mindent is cserélne a rolleren és akkor is csak hobby roller lenne max 30-al. Nyilván én nem így használnám. -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33357 üzenetére
30-ig teljessen vallalhato tomor.
-
válasz
Dr. Szilikát #33277 üzenetére
Az Inverteres rész pipa.
"A méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést." .Más: Az autópálya felett átívelő felüljáró Derecske felőli lábánál
-
válasz
Dr. Szilikát #33268 üzenetére
A parkoló autókkal még nem volt gondom, nem nyitotta senki rám az ajtót. A kereszteződéseknél az elsőbbségem megadásából, már volt pár vészfékezésem 25-el is, az jobban zavar, de pesten autóval sem kapod meg sokszor.
Mindent egybe véve nyilván autó mérettől is függően, de van egy olyan 1,5 méter széles kényelmes helyed és akkor a villi, vagy bármi ami a síneken meg simán elfér. -
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Igen, ez a legvalószínűbb,
Ma kijöttem megint Újfaluba, de mivel visszafelé előreláthatólag 16 km/h-s szembeszél várható, ezért a Segway-Ninebot Max G30EII-vel jöttem ki, hátszél volt:
Végig 25 Km/h-val téptem. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Még egy dolog, ami kimaradt, ha a töltőn nézzük a LED-et, ami pirosról zöldre vált, az már jó, mert az áramot figyeli.
Tehát a görbéket tekintve, ahol az áramgörbe lehajlik az előírt szintre, nagyjából ott vált készre a LED. Ha ezután rajta hagyjuk a töltőt, az segíthet a cellák kiegyenlítésében. Ennek során a minimális, egyre csökkenő áramról szép lassan felszívhatja magát mindegyik, a cella maximális szintjére. Az összfeszültséget természetesen továbbra is korlátozza a töltő.
Ennek oka, hogy az "egészséges" Li-ion celláknak van egy érdekes önhatároló effektje, így jó esetben egyformán megszívják magukat, alacsony áramról. Nem én találom ki, self balancing néven ismert, de a LiFePo nem tud ilyet, ahhoz mindig kötelező a balanszer is.
Ezt a "házi balanszírozást" említi néhány oldal, hogy időnként elvégezhető. Nem kell mindig rajta hagyni és a hibátlan töltő / BMS kizárja a károkozást akkor is, ha rajta felejtjük sokáig. Ahol kigyullad az akku, ott valami hiba miatt lép fel hőmegfutás, lehet cellahiba is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Ott valószínűleg a töltő melegszik túl és önmagát korlátozza áramban.
Ugyehogyugye.Akkor mégsem annyira dicsőséges... De ne féljen senki. Drága SVÉD CTEK akkutöltő ugyanezt csinálja: meleg mint állat, és emiatt leszabályozza magát.
(Ha nem tesz így, az meg leég a retekbe.) Ha kell a full teljesítmény, hűteni kell. Ez van...
-
lemmy71
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33209 üzenetére
Nem tudom mi lehet a probléma, ennek a márkának vidáman tudni kellene a 10 - 15 méteres Bluetooth hatótávolságot. Alzás rendelés volt, most küldjem vissza és kicserélik egy másikra
(ezen a héten kedden hozta a dpd)
Esetleg valakinek volt hasonló problémája a 4Pro 2Gen -l
Holnap kipróbálom az én telefonommal, az gyári xiaomi. -
Emunem
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33153 üzenetére
köszönöm, holnap beviszem nézzenek rá, kicsi 8-as van a gumiban, felni atom stabil. (1-2mm kb) Gariban vajon foglalkoznak vele, ha szál szakadt a gumi? (Ugratások meg hasonlók nem voltak, terepen se voltam vele, túlfújás se volt)
amúgy harmat gyenge a vibrálás, elképzelhetőnek tartom, hogy a gumi mintáját érzem jó minőségű úton, vagy a motor rezonanciája a vázon keresztül a kormányrúdon felerősödik, és azt érzem egyéb ingerek (rossz út, gyalogosok) hiányában zavarónak...
Autónál is pár dolognál a bizalmas szerelőm azt mondta, hogy csukott szemmel/füllel vezessek, vagy vegyek minden évben új autót.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #33146 üzenetére
Köszönöm!
-
powergoku
tag
válasz
Dr. Szilikát #33113 üzenetére
Nem volt lemerülve teljesen ,úgy emlékszem kb 20-30 % on volt.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Dr. Szilikát #33001 üzenetére
Nem értem én sem mi ez a sok aggodalom. Nekem is volt olyan rollerem mint neki van ( 2 napig) és semmilyen szelephosszabító nem kell hozzá. Rá lehet bármit csatlakoztatni. Az hogy neki van esetleg egy rossz pumpája otthon az egy dolog.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #33001 üzenetére
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32999 üzenetére
[Ezt] a szelepoldót itthon is meg lehet venni.
Ahogy látom van benne egy záró golyó. Ez akkor segít abban is hogy kevesebb levegő szökjön ki a pumpálás befejeztével nem? -
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32932 üzenetére
A korábban említett csatlakozó zárószerkezete olyan mint a benzinkúton lévőé, tehát annak is eresztenie kell a levegőt.
Illetve nem az a lényeg hogy a csatlakozás pillanatában mennyi a veszteség, hanem hogy a pumpálás végeztével ,a lecsatlakozással ne legyen levegőveszteség.
Én azt se tudom hogy a kerékszelepemnek mi a mérete, milyen méretű toldó lenne jó rá.
Szerintem itt már páran nagyon unják ezt a témát.. -
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32929 üzenetére
Akkor félreértettél, én nem hosszabbítót kerestem, hanem egy olyan toldót ami a kerékszelep és a pumpa között megoldja a levegőszivárgási problémát.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32920 üzenetére
Végül is ez egy filléres megoldás, megrendelem köszönöm
Remélem ez a 39 mm-es jó az enyémhez is. -
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32920 üzenetére
39 mm - eshez mutat a link, tehát ezt kell megvenni.
A nyomásmérős kézi pumpámhoz is jó ez a toldó vagy csak a benzinkúton lévő nyomásmérővel jó? A pumpálás illetve a csatlakoztatás megszüntetésével nem szökik el a levegő. -
Silentfrog
veterán
válasz
Dr. Szilikát #32905 üzenetére
Most írt a Hervis ( onnan vettem a rollert) nem minősül granciális problémának a csavar kiszakadása .
Akkor furkálok én! -
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #32900 üzenetére
Ez akkor lesz a legnagyobb sz*pás kiszedni, ha be van menetrögzítőzve a menet.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32817 üzenetére
.
A pumpa csatlakozója belül nem menetes, ezért nem lehet rácsavarni a kerékszelepre légmentesen,gondolom ez a probléma.Majd benzinkúton is megnézem. Max 3 bár nyomást akarok tartani a kerékben. -
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32788 üzenetére
Amikor ráhelyezem a szelepre a pumpa csatlakozóját egyből elkezdődik a szivárgás. Már abban sem vagyok biztos hogy a pumpa pontos adatot mutat. A gépkönyvben nem láttam erről szóló információt, viszont a képen láthatod hogy 44 psi van feltüntetve. Igen, ez 3 bar,de én ezt soknak érzem. Hosszú használat után derül csak ki a gumi kopásából hogy mennyire jó ez a nyomás nagyság. Ráálltam a rollerre,én nem látom hogy belapulna.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32788 üzenetére
Esetleg érdekesség, ha a rollerre ráállunk, közben kézzel kapaszkodunk valamibe, le tudunk nézni a kerékhez, hogy mennyire lapul terhelés alatt. (Menet közben ugyebár nem olyan jó nézegetni.)
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32661 üzenetére
Általános android megoldásra gondoltam,nekem pl Poco f3 mobilom van,ezen nem működik.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #32661 üzenetére
"Amikor egy eszközt elveszettként jelölnek, az BLE jelet bocsát ki. "
Nem csak akkor, hanem folyamatosan bocsajtgat ki jelet. Igy lehet nyomkovetni.
-
válasz
Dr. Szilikát #32638 üzenetére
A rollerem a csak az Apple megoldását támogatja.
De nem sokat érnek a nagyvárosok belvárosán kívül. Legfeljebb ott akkora a lefedettség, hogy megtalálható legyen a roller.
Ha valaki komolyabb megoldásban gondolkodik akkor csak GPS eszközzel támogatott adatátvitelben gondolkodhat. A használatért díjat kell fizetni. Viszont a pusztában is megtalálhat az eszköz. Legalább is akkor, ha van műholdas elérés.
-
vigyorgó
tag
válasz
Dr. Szilikát #32638 üzenetére
Leegyszerűsítve elég annyit írni, kellene hogy legyen "Find My" alkalmazás androidra is
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32630 üzenetére
Azokhoz az akciókhoz, amit a magyar rendőség időszakonként csinál, azokhoz pont jól hasonlítható. Gócpontokra koncentrálnak.
A mostani akció pontos elnevezése:
First ROADPOL Two-Wheelers Operation Mobilises Police Across Europe,
neve alapján az első ilyen akció... aminek vagy lesz folytatása, vagy nem. Statisztikának talán jó, hogy 100-ból 6 kétkerekű problémás volt (16,4%). Ez nagyon magas szám annak tudatában ott mennyire durván bírságolják az ilyen jellegű szabálysértéseket.In Belgium ... During the operation, officers checked 420 e-scooters, 611 mopeds, 5,216 bicycles, and 568 motorcycles.
Ez összesen 6815 kétkerekű.
A total of 1,118 vehicles were found to be in violation of various road safety regulations. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #32630 üzenetére
Hagyd, nem érti a különbséget aközött, hogy mit jelent egy demonstráció jellegű akció, és mi a mindennapi valóság...
Nyilván ha van egy ilyen akció, akkor hirtelen tele leszünk rendőrrel, és mindennap ezt fogják tudni csinálni. Ja nem. Gondolkodni kellene tudni, LOL.
-
gyuri615
újonc
válasz
Dr. Szilikát #32555 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat a roller problémám ügyében. Szétszereltem, átnéztem mindent, különösen a szenzor kábeleket, de nem találtam problémát. Széthúztam és összedugtam többször a csatlakozót amin a szenzor jelek mennek. Feltöltöttem a rollert és reggel kipróbáltam, újra tud 25 km/órával menni. A próbakör után az első gumi futófelülete hideg volt, a motor is, de a rajta lévő hátsó gumi futófelülete már langyos volt. Ezután bementem a munkahelyemre, az első kerék futófelülete langyos volt, de a hátsóé rendesen felmelegedett, valószínűleg a meleg gumi a motort is átmelegítette. Kézzel azért fogható volt. Bár szereléskor nem vettem észre, de valószínűleg ez a gumi puhább mint az előző volt, és az összedugott szenzor csatlakozó sem érintkezhetett megfelelően. Remélem idővel a hátsó gumi felkeményedik és ellenáll a királydinnyének, akácfa tüskének és üvegszilánkoknak és még hatótáv csökkenést sem okoz.
Gyuri -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32442 üzenetére
Nagyon jó ez a videó is az ESG-s srácoktól,
korábban ezt linkeltem be tőlük:
Top 7 Riding Mistakes New Scooter Riders Make & How to Avoid Them
(7 gyakran elkövetett hiba kezdő rolleresektől és miként kerüljük el őket)
https://www.youtube.com/watch?v=k7vsfBO-6boSzemléletesen be is mutatják jobbos közlekedés esetén, amikor a legnagyobb fenyegetést a parkoló autók ajtónyitása jelenti rád, akkor miért a jobb láb előre helyezése a legoptimálisabb. (Párhuzamos láb kerülendő, túl merev testtartás eredményez, sem kitérés, sem fékezés esetén nem jó.)
Ha bal lábad van elől, akkor félig sikeres kitéréskor az ajtó éle az érzékeny lágy részekkel fog találkozni. (Ha lehetne választani, akkor inkább az ember hátulját találja el, ezért kell ilyen esetekben a jobb lábnak elől lenni.)
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32218 üzenetére
Ezt a gumicsontot februárban már lerágtuk.
Jelenleg is a Telxnél ténykedő Zách Dániel (aki korábban a Totalcar tartalomfejlesztési vezetője volt) rengetegszer belefut félreérthető megfogalmazásokba, emiatt a jó tartalommal rendelkező cikkei is elég pocsékra sikerülnek. Ezt már többször megírtam itt a fórumon.
A KRESZ módosítását nekik sikerült megszerezniük, ő írta abból egy cikket, ami szintén hemzseg a hibáktól. Ezt vette át a többi sajtó, ezeket a hibákat görgetjük magunk előtt. És azóta sincs más hiteles forrásból származó új cikk, ami ezt rendesen helyre tenné.
És itt a problémás értelmezésre okot adó rész:
Több tízezer kisebb-nagyobb elektromos roller közlekedik már Magyarországon, és bár egységes nyilvántartás nem készül a rollerekről és más mikromobilitási eszközökről, legalább ezek is bekerülhetnek a KRESZ alaposan átdolgozott változatába. A jelentés szerint kis- és nagy teljesítményű rollereket is megkülönböztetnek majd az új jogszabályban, és ezekre merőben eltérő szabályok vonatkoznak majd. Az előbbiek azok, amelyek legfeljebb 25 km/óra sebességre képesek, csak 12 évnél idősebbek használhatnák őket, az első két évben sisakot kéne viselniük, és járdán maximum 10 km/órával, máshol 20 km/órás sebességgel mehetnének, vagy a helyi korlátozást betartva.
A Vastagított részen van a lényeg, és ez a félreértés forrása.Kis teljesítményű roller azok,
- amelyek legfeljebb 25 km/óra sebességre képesekHa itt pont lenne a mondat végén, akkor az utána lévő rész mind a 12-14 éves korosztályra vonatkozna:
- ebben az időszakban sisakot kellene viselniük,
- a járdán 10 km/órával,
- máshol 20 km/órás sebességgel mehetnének.Viszont csak vessző szerepel, így aztán elég sok különböző értelmezést bele lehet képzelni ebbe.
Pl. ha csak pusztán a leírt szöveget próbálnánk értelmezni (racionalitást félretéve), akkor azt is jelentheti, hogy a kis teljesítményű rollernél az első 2 évben sisakot kell viselni és 20 km/h a sebesség felső határa.Lényeg, hogy egyes médiák az ebben a sorokban szereplő 20 km/h sebességhatárt vették át, ez megy február óta. Lehet igazuk van, és az eredeti anyagban is 20 km/h szerepel a rollerek sebesség határaként. Egyértelműen nem derül ki a forrásul szolgáló telexes cikkből. És az se derül ki, hogy a "helyi korlátozások" azok feloldják ezt a 20-as határt mondjuk 25-re, vagy csak szigorító értelemben kell a helyi korlátozásokat figyelembe venni.
Pedig ha tényleg kezükbe került a Kormány számára átadott tervezet, abból ezek ki kellett hogy derüljenek. Ha menetrend szerint haladnak, akkor heteken belül többet tudunk meg az új KRESZ-ről.
-
válasz
Dr. Szilikát #32218 üzenetére
Az a baj, hogy ahogyan írtad, bármit elfogadhat, mert:
1. Az autósok rolleresek ellen vannak
2. A gyalogosok egy része is a rolleresek ellen van
3. A motorosok egy része is a rolleresek ellen van
4. Inkompetens emberek hoznak majd valószínűleg törvényt, akik nem értenek ugyan hozzá, de az első három pontot ők is látják.
Sőt, nem lennék meglepve, ha már az egész el lenne döntve, csak húzzák.A gazdasági ok ami miatt mérlegelhetik:
Ha nagyon leszabályozza a sebességet - mondjuk Németország, Svájc, ebben bajnok - akkor sokan nem vesznek elektromos rollert, és az rengeteg ÁFA bevétel kiesést jelent.
De gondolkodhat úgyis, hogy majd vesz kerékpárt helyette. Egy bicikli is már minimum 100 E Ft, ha nem olyat vesz az ember ami szétesik alatta.
Nekik , a tövényhozóknak a legjobb az lenne, ha amit mondott a törzsőrmester KRESZ vizsgához kötnék, mert ugye az nem ingyenes, tehát abból az államnak haszna lenne.Emellé meg ugye vennék is ugyanúgy az emberek a rollereket. Csak ebben egyáltalán nem biztosak, mert ha inkább lemondanak a rollerezésről - ami valljuk be sanszos - akkor sem KRESZ tanfolyamos, vizsgás bevétel, sem elektromos rolleres Áfájának-s bevétel nem keletkezik.Ha meg túl enyhék a szabályok, akkor hörögnek az első három pontban szereplők.
A rendőröknek is fejtágítót kell majd tartani. Az elején lesz kavarodás, hogy ez milyen Roller, az milyen Roller és nincs e véletlenül mókolva! Stb…Egyszerűen biciklikként kellene kezelni 25 km/h-ig, afölött meg SMKP. Tegnap engem is poros álláson hagyott egy kis szer donor jelölt, ment vagy 50-nem mindenféle védelem nélkül.
Arról nem beszélve, hogy ott van a rengeteg rolleres kiegészítő. Most még a kis taknyos bemennek vásárolni erőgépeket. Nyilván szigorítás után csak nézhetik…. Amúgy idehaza a Kukirinre van a legtöbb rácuppanva, mert relatíve ezt tudják megfizetni úgy, hogy 25-nélkül gyorsabban is tud menni, jóval, és 250 000-400 000 között van.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #32176 üzenetére
noha azt hinnénk, hogy legalább a mágnesek természetes hatását érezni kellene.
Nem kellene.Nagyságrenddel kisebb erőhatás. Ha gázelvételre jól érezhetően lassulni kezd a versenytechnika, az a vezérlő belepofázása lesz, semmiképp nem szabadon futás.
-
z67
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32141 üzenetére
Eddig a Xiaominál kormány alá fogtam és nyitva vittem, ahol emelni kellett. Illetve a kormány is szélesebb, 15 centivel. Összecsukva persze nem lesz gond, eddig ezt a mozdulatot elspóroltam.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32082 üzenetére
Mert azok a klónok csak utánzatok. Olcsó alapanyagokból, szükséges minőségbiztosítás nélkül. Rengeteg de tényleg rengeteg törött klónt látni az interneten.
Szerintem olyan személy fejében merül fel az, hogy az olcsó klónokat ugyanott gyártják mint az eredeti példányokat, aki teljesen tájékozatlan.
És valószínűleg nem járt még a made-in-china.com és hozzá hasonló weboldalakon. Ugyanitt a keresőbe beütve a Xiaomi M365 kifejezést kb. 840 találatot fog behozni, és nagyjából egy dolog közös bennük, a Xiaomi cégnek semmi köze hozzájuk.
Európai fejjel teljesen megdöbbentő a kínaiak hozzáállása. Ők bármit megpróbálnak leutánozni. Szabadalmi védelem az utóbbi időkig teljesen ismeretlen fogalom volt számukra (és most sem sokukat érdekli).Amit én küldtem linket, abból is nyilvánvaló volt a kapcsolat a Lotus céggel: "Lotus is the licensee of Shell brand e-Scooters and e-Bikes in North America", de a tulajdonosi háttér, vagy cégek, lányvállalatok összefonódása ebből a szempontból irreleváns.
A roller papírjai között szerepelhet hol készült a roller. A tanúsítványok között kitérnek arra is. Eredeti Xiaomi M365 rollerek a Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd. készítette.
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32030 üzenetére
Igen, enis igy vagyok vele.
A 45km/h jol hangzik, de figyelembe kell venni, hogy veszelyes rank, es utazo tarsakra nezve.Ismet kiprobaltam a g4 max-ot, es nagyon elveztem az utazast olyan mintha ujra gyerek lettem volna. Nem is mertem 30-nal tobbet menni egyenlore
Nyilvan amit en vettem kicsit mas kategoria, de az elmeny biztos ugyanaz lesz -
válasz
Dr. Szilikát #31983 üzenetére
...amikor hiába tudjuk az elméletet,...
Az gyorsításra elhasznált energia pontosan annyi, mint amit leírtam.
A gyorsításba befektetett energia nem számolható. Az összes veszteséget ismerni kellene, ami a közellenállásból és hőtermelésből keletkezik. Az egyik érték a nettó munka, másik érték lenne a befektetett bruttó energia.
"...de vannak esetek, amikor hiába tudjuk az elméletet, de túl sok a változó, ami miatt dőlhet a végeredmény ide is, vagy oda is. 'Egyszerű mellébeszélés. A végeredmény nem dől sehova. Az elvégzett munka, például a tömeg gyorsítása, és befektetett energia arányát hatásfoknak hívjuk. A hatásfok minden estben játszik. Nem érvényes a vannak esetek megállapítás.
Ezzel szemben te biztosra akartál állítani valamit ("konkrétan hibás" stb.), amit nem is tudhatsz pontosan.
Pontosan tudom. A tudományos gondolkodás nem a megérzésekre alapoz. Az a hit tulajdonsága.
#31928 Dr. Szilikát
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz,
Ez a hit alapú gondolkodás.
Ezzel nem lehet mit kezdeni. A motor fordulatszám és hatásfok kapcsolata önmagában bizonyítja. A hit alapú feltételezés nem megalapozott.Attól nem lesz igaz valami, hogy nagyképűen kerül be a fórumba.
Ráadásul halványodik az emlékezeted.A vitát elindító hozzászólásom.
A nagyobb teljesítményre képes motor, nagyobb terhelés mellett fogyaszt többet.
Az elektromos motorok jó hatásfokkal dolgoznak.
Az erősebb motor hatásfoka a maximális sebesség környékén jobb lehet mint a gyengébb motornak. Alacsonyabb fordulatszámon nagyjából azonos. A gyorsításkor kb hasonló a helyzet.Mea culpa a pontatlan fogalmazásért.
A gyorsításkor kb hasonló a helyzet mint a maximális sebesség környékén. Alacsonyabb fogyasztással lehet számolni.#31933 Reggie0 hozzászólásában látható diagram segít értelmezni a problémát.
PS:
A személyeskedés a személyeskedőt minősíti, nem azt akinek szánták. Ezt azért jó tudni. Ráadásul vannak finomabb technikák, amivel oda lehet szúrni a másiknak.
Ugye, érted. -
válasz
Dr. Szilikát #31939 üzenetére
Lehet, azt hiszed, valami újat mondtál ezzel a hatásfok dologgal...
Kicsit kivártam, hogy mindenki lenyugodjon.
Nem hiszek semmit. Nem fürkészem mások gondolatait.
Őszinte leszek, nem érdekel. Ezzel kapcsolat a kicsi - olcsó kínai ROM változat működik, a LESZA.Oki doki.
-
válasz
Dr. Szilikát #31928 üzenetére
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz
Ez az ami nem korrekt. Az elektromos motorok esetében nincs alapja a sejtéseknek.
A következő ábrát elektromos kerékpár oldalon találtam. Nagyjából a rollerekben használt motorok is hasonlóak.
Önmagában azzal, hogy gyorsabban éri el a kívánt sebességet, energiát takarít meg az erősebb motor.
A grafikonon szépen látszik hogy nagyon alacsony sebesség mellett nagyon rossz a hatásfok. A rollerek alap beállítása általában megkívánja a lábbal történő indítást.
A kívánt sebesség elérésének nettó energia szükséglete nem függ a gyorsulás mértékétől. Továbbra sem. -
válasz
Dr. Szilikát #31917 üzenetére
Hibás az AI válasza.
Ha egy test sebességét akarod megnövelni, akkor energiát kell befektetni. Az energia munkát végez. A munka mennyisége számolható és mérhető.
Sajnos a képleteket nem lehet egyszerűen átmásolni a hozzászólásba. De az AI-d megmutatja neked.Van egy 100 kg össztömegű roller. 10-ről, 20 km/h sebességre gyorsítjuk. Ehhez 1161 Joule munkát kell befektetni. Lényegtelen a gyorsulás mértéke.
Ha figyelembe vesszük a munka elvégzésére szánt időt, akkor kapunk teljesítményt. A nagyobb teljesítményű motor gyorsabban tudja megtermelni a gyorsításhoz szükséges munkát. Nyilván a fogyasztása magasabb időegység alatt, de az összes energia igény nem változik. (Einstein energia törvénye ilyen kismértékű sebesség változásnál lényegtelen, a közegellenállás változása sem szignifikáns)
Ha jobb az erősebb motor hatásfoka, akkor a jobb gyorsulás ellenére csökkenhet a befektetett energia/munka mennyisége. A legrosszabb esetben azonos. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Dr. Szilikát #31875 üzenetére
Igen, elvileg erről van szó, a motor maradt az eredeti. Köszi a linket, akkor ilyet fogok nézni!
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31746 üzenetére
Ha autók között akarsz rollerrel közlekedni, szvsz nincs jobb a motoros kezelőszerveknél: volt ideje kifejlődni, nem véletlen adott felépítés terjedt el, vakon kezelhető, kesztyűben is.
-
válasz
Dr. Szilikát #31746 üzenetére
Jesus...
És akkor kiveszik a rollerekből a tempomatot, mert "veszélyes", de aki meg ekkora bxromságot épit a rollerébe, az simán forgalmazhatja...
Az N65 kitámasztója is egy etalon volt, h hová ne helyezzük, ha nem akarjuk, h minden padkán felakadjon...
Az Inmotion S1 indexe jut még eszembe ilyenkor...
-
válasz
Dr. Szilikát #31666 üzenetére
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.
Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.
Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31624 üzenetére
de az inkább vállalkozóknak gazdaságos
Ne is mondd, vettem anno egy vödörrel, fogyott belőle kb. egy diónyi...
De kétség kívül nagyon megkönnyíti a munkát, amit írtam, hogy kézzel is
simán fel lehet rakni a gumit az úgy igaz, hogy könnyen csúszik a perem.
(Meg persze függ a gumi geometriájától, merevségétől, mindentől.)
-
válasz
Dr. Szilikát #31537 üzenetére
+ PociAti: Köszi
Jogász is ezt írta:Ilyen "rendszám" van a legtöbb elektromos rolleren meg ilyesmin most is . Szerintem nem ütközik ez semmilyen szabályba.
Jogi szempontból szerintem a Btk. 347.§ (3) miatt nem számít ez bűncselekmények. Feltételezem, az általad használandó rollerre nem előírás a rendszám - ez esetben pedig akkor fel sem merül a "hamisítás" vagy a "megváltoztatás".
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31411 üzenetére
Pont, hogy a hatsokereses auto a gazdasagos, mert a kardantengely olcsobb es egyszerubb, mint kormanyozhato kerekre atvinni a hajtast. Regen ezert is volt annyi hatsokerekes auto. Foleg, hogy a rugozas is extra problema volt, amit a hosszu kardantengely(azaz kis szogelfordulas a rugo benyomasakor) segitett elfedni es konnyu volt kompenzalni, lasd merev hatso tengely es hasonlo dolgok, amit elso kereknel meg sem lehetett volna oldani.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31222 üzenetére
Igen, vannak szabadonfutós motorok, viszont akkor valóban lőttek az e-féknek...
Kompromisszumos mindkettő, tudom... Btw. messze nem tragikus a fékező hatás! Amennyiben brutál erős lenne, akkor nem lehetne lábbal hajtani ezeket... Márpedig lehetséges... annyira nem gurulnak szarul. Nyilván motor függő cogging torque stb. (Vezérlő függő is, ha állandóan megpróbál visszatölteni, lásd következő bekezdés.)
pescara: eleve az, hogy tölt-e vissza vezérlő függő... Kisebb sebességnél szabadon gurulva a motor által generált feszültség nem éri el az akku feszültségét, azaz nem lehetséges az akkut tölteni ezzel. Ha és amennyiben a vezérlő felkonvertálja, akkor lehetséges a visszatöltés enyhe lejtőn való gurulásnál... Minden más esetben nem. (Tipikus probléma szokott lenni gagyibb rollereken, pl. Kugoo S1, hogy ha nagyobb meredekségű lejtőn meglódul, túllép a kritikus sebességen, onnan nem lehetséges elektromosan fékezni, mert a 36V akkunak 42V töltő feszültség a max., 45V az baj. Gyorsan le kell a motort választani...
Az e-fék kifogyott, mechanikus nem is volt...)
Kellemesebb lenne szerintem
Hogy mi a kellemes, mi a kellemetlen az egyén függő. Motorkerékpároknál pl. nem szerencsés hirtelen "elcsukni a gázt", mondjuk kanyarban, hiszen a motorfék olyan mértékben képes megfogni a hátsó kereket, hogy akár meg is csúszhat emiatt...
(Legalábbis nagyköbcentis motorokon alap, hogy kanyarban stabil gáz szükséges. Ugyanitt jegyezném meg, hogy a gázkar nem csak a sebességet befolyásolja, mert közvetlenül hat a hátsó keréken ébredő nyomatékra, azaz a ledöntésbe IS beleszól: kigyorsításnál természetes módon kiveszi a dőlésből a motort. Csökkentett gáznál ellenkezőleg, automatikusan jobban dönthető = hat a használható kanyarívre.)
Mondhatjuk, hogy kellemetlen, ha így viselkedik? (Mennyivel jobb is a robogó, ami általában CVT hajtású, sokkal gyengébb motorfékkel rendelkezik = megbocsátóbb.
Cserébe természetesen ott van a hajtás késlekedése, ha lenyelezed. Van akinek ez kellemetlen = nem szereti a CVT-t egyáltalán. Manuális váltónál tudsz kuplungolni, robogónál a röpsúlyos kuplung miatt erre sincs lehetőség... Bizonyos sebességnél természetesen leold, onnantól lehet "vitorlázva" gurulni, ill. gázfröccsel vissza lehet csatlakoztatni a hajtást, de maradjunk annyiban, hogy nem normál felhasználása.)Ui: nagybátyám csinálta anno a Wartburgban az érdi lejtőn, hogy kirakta üresbe, és "biciklizve" gurult lefelé: mivel a szakasz egyenes, és nem gyorsult a végtelenségig, tekintettel a Wartburg nem éppen optimális közegellenállására ez nem volt nagyon veszélyes mutatvány, de amúgy egy kanyargósabb lejtmenetben ilyet játszani gáz! (Vannak akik úgy gondolják, hogy az üzemi fék folyamatosan működtethető... Nos, ezeknek lesz meglepetés, amikor rájönnek, hogy nem: van szerepe a motorféknek.)
-
pescara
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát #31222 üzenetére
Szerintem ez nem igy van teljesen. En egyszer teszteltem itthonrol indulva 90% ban enyhe lejtos uton az edzoterem fele, szinte vegig fekezes es gazadas nelkul gurultam. 68% volt az akksi a telefonos applikacio szerint indulaskor es 72% erkezeskor.(G30 2 max) Ez alapjan mukodik a visszatoltes olyankor is, ha nem fekezel.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31061 üzenetére
Vannak azért elég trükkös szituációk, apróságok.
Pl. amikor a szelepszáron lévő menetet kell ki- vagy rá-csavarni.
https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/1j2xhfx/how_do_i_remove_this_schrader_valve_stem_nut/#lightbox
Azt írják erre is van célszerszám. Nélküle azért szenvedős tud lenni.A motor szétszereléskor végig erősen koncentrálni kell, könnyen nagy kárt lehet okozni.
Sok olyan apró buktató lehet, ami a harmadik csere után már rutinszerű feladatnak tűnhet, de ha azt nézzük hogy 4.000 km-enként kell csak abroncsot cserélni, akkor az így megszerezhető tudás talán sose fog megtérülni.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31059 üzenetére
Egész jó ez a videó, szinte egyszerű munkának tűnik, csak követni kell a módszert.
A szorítófogós megoldást is láttam (volt aki jobb híján kisebb satut használt erre).
Elég szép kis leszedője van, azt hittem az nehéz ilyet beszerezni, mert Decathlonban, vagy kerékpárboltokban eddig ilyen méretes, mégis karcsú fém leszedőkkel eddig nem találkoztam. Pedig létezik, lehet inkább motoros szaküzletben kell egyet venni és vékonyabbra reszelni / köszörülni a fejét.http://www.robogosoknak.hu/product.php?cat=123&id=22094
2.081 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 200mmhttps://webbicikli.hu/Szerszam-toopre-gumiszerelo-fem
2.660 Ft Szerszám toopre gumiszerelő fémhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-peremfeszit-szerszam-240mm-p-60.html
2.314 Ft Gumi abroncs leszedő peremfeszítő szerszám 240mmhttps://www.motorosoknak.hu/gumi-abroncs-leszed-feszit-szerszam-22mm-kulcs-veggel-p-46738.html
6.461 Ft Gumi abroncs leszedő, feszítő szerszám 22mm-es kulcs véggel -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #31016 üzenetére
Igen, Belgiumban a helyszínen szétvágják a rollert.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29426-29426.htmlA tulaj jóváhagyásával, mivel még így is jobban jár, mintha a bírósági ügyig neki kellene kifizetnie a rendőrségnek az elkobzott roller tárolási díját.
Milyen bűnt követtek el? Olyan rollerral közlekedtek, melyek 25 km/h sebességnél többre voltak képesek, esetleg nem volt biztosításuk vagy egyéb műszaki tartalommal akadt probléma.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
Az autopalyan jelenleg nem szabalytalan a rolleres, ha vizszintesen folyamatosan tud legalabb 60-al haladni. Egyeb gepjarmuvel az autopalyan max 80-al szabad haladni. Lasd kresz 26. § (1) b)
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30846 üzenetére
A fő kérdés az lesz, mit értünk elektromos roller alatt, hol húzzák meg a határokat?
Egykerekű és egyéb önegyensúlyozó gépekből is elég durva járművek jelennek meg, illetve ezeknek a szabályoknak illene legalább 10-20 éven át időtállónak lenni. Bármilyen beteg járművek jelenjenek is meg a jövőben, azokat anélkül kellene tudni beilleszteni valahová, hogy ne lógjon ki onnan. -
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30475 üzenetére
meglett a hiba oka...
ami érkezett új gázkar, ott a szenzorra a piros-fekete-kék vezetékek lettek felforrasztva -
válasz
Dr. Szilikát #30459 üzenetére
Néztem róla több YouTube videót, tényleg küzdős a dolog . De legalább lesz sportértéke .
-
FingR86
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30475 üzenetére
a bekötésre figyeltem.
5 szál vezeték piros fekete zöld a szenzor, sárga meg kék a két kapcsoló ami a karon van.
ha rányomok a fékre, akkor eltűnik a hiba kód de akkor sem csinál sok mindent a masina. -
válasz
Dr. Szilikát #30461 üzenetére
Ahh, értem.
-
válasz
Dr. Szilikát #30459 üzenetére
Az ilyeneket szeretem olvasni. Érdekességek.
Ez mi lehetett? Hogyhogy a váz oldalához?
"Gyártói megjegyzés: Ez a köpeny már nem dörzsölödik a váz oldalához." -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30276 üzenetére
Egy ilyen eredeti (alias gagyi kínai, nulla monitorozási funkcióval bíró) BMS modult egész biztos, hogy nem építenék be normális új pakkba. Hasznos, ha rá lehet nézni telefonról.
(Meg hát jobban is bízok a márkás kínaiban, mint a névtelenben. Egyelőre ezek beváltak.)
Ui: Kugooéknak amúgy nem mindig sikerült összehozni a gyári pakkban sem a BMS és a kontrollerük értelmes együttműködését, lásd pl. a közepesen merült G-Boosterek hirtelen kikapcsolásának esetét, amikor is az eleve kisebb feszültségnél a nagy terhelésre tovább eső feszültség a BMS kikapcsolási feszültsége alá esett és a roller ilyenkor jól kikapcsolt, ahelyett, hogy tudván, hogy már gyengül az akku, visszafogta volna a max. gyorsulást.
(VESC-en olyan szépen be lehet állítani, hogy megkönnyezed.
De tényleg. Jobb, mikor gyengélkedő akkunál gyengébben megy, de azért még mindig megy, mint a letiltogatás.*)
*: amiből adott esetben fel se ébred, tehát lehet tolni hazáig, esélyed sincs kisfokozatban: alapvetően a kontroller feladata az áramkorlátozás, a BMS ilyet nem tud, az csak tilt.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #30271 üzenetére
Annyiban pontosítanám, hogy egy "50A" BMS azért nem kapcsol ki 50A-nél! Rövid ideig elvisel többet (illetve ez szoftveres beállítás kérdése is lehet). Ellenben ha gyakori, hogy ezen a teljesítményszinten hajtod, alulméretezettnek érzem a dolgot. Mert, ha mondjuk igaz, amit írsz, hogy úgy állítod be, hogy koppra 50A-nél letilt a retekbe, akkor elég némi pontatlanság a kontrollernél, hogy mondjuk egy emelkedőn 51A-t rántson ki, ott megáll. Szerintem ez nem szerencsés! Már amennyiben az akku 100A-re van méretezve...
(De amúgy 21700-ból vannak egészen nagy áramú, cellák, kisebb kapacitással...) Pont semmilyen védelmi beavatkozást nem igényel 51-nél. De még 60-nál sem. Amúgy meg, ha eladásra kerül az akku később, és valaki 2x30A vezérlők mellett használná, az eleve nem fogja tudni megvenni, hiszen neki alkalmatlan lesz, noha a cellák röhögve bírnák... Megjegyzem, egyszer én is elkövettem, hogy olcsóbb, kisebb (kis áramkorlát: kevesebb FET) BMS-t vettem, mint amit a cellák indokoltak volna, mivel egy olyan rollerbe készült, ami 1 motoros volt, max. 30A = 80A-rel tkp. túlméreteztem, bár cellák szintjén a 88A lett volna a folyamatos terhelhetőség 143A a csúcs: nagyjából jó is volt. Aztán vissza került hozzám az akku, és mit ad isten, meg is hajtottam 100A környékén. Tudta, bírta, viszont warning-olt teljesen jogosan, és ha hosszú távon nyektetem, akkor tiltott volna. Nade ha annak idején csak 50A BMS-t veszek (jóvanazúgy), azonnal levágott volna 100A-nél!
Akkor tudom csak támogatni a minél kisebb BMS-t, ha fizikailag nem fér el másképp, és van még más korlátozó tényező is a pakkban a cellákon kívül (pl. kötések, csatlakozók). De akkor az olyan pakkot a helyén kell kezelni, és lehetőleg nem egy duál gépbe építeni...
-
Quent1n
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #30131 üzenetére
Na ez az amit itt nem lesz 5 de szerintem 15 éven belül sem. Volt sajnos szerencsém kicsit megismerni a magyar rendőrség anyagi helyzetét és úgy általában a személyi állomány leterheltségét és ilyenre itt nincs esély a közeljövőben. Ausztria lassan olyan lesz hozzánk képest mintha egy amerikai filmet néznénk. Egy más világ.
Itt még oda sem jutottunk el, hogy világítás nélküli bringásokat kiszedjék és legalább pár bírságot kiosszanak. A Körúton pl. napi szinten eszméletlen mennyiségű kis és közepes szabálysértés van, rendőrt intézkedni ilyen ügyben én nem látok kb. sosem.
#30127PociAti: Az a baj, hogy ez általánosítás. Én a Kvassay hídon jövök át Csepel fele és ott a bringaúton simán suhannak 40-50-el versenybringával. Hosszú egyenes belátható szakasz, meg lehet hajtani a bringákat is ott. Amúgy jól tudod, ha van kerékpárút vagy sáv, akkor a használata kötelező. De ezt sem tartja be a többség, ugyanúgy gurulnak a járdán, autók közt stb. Ezért sem hiszem, hogy majd itt az új KRESZ új világot hoz a rollereknél.
#30120pescara: Erre azt mondanám, hogy mérjék a sebességet, ahogy autóknál és motoroknál is. Azok sincsenek limitálva és nincs is apokalipszis emiatt. Megnézném milyen hőbörgés lenne ha a kocsikat meg a motorokat 130-ra limitálnák nálunk.
Nálunk az jelentheti a gondot, ha a 25-nél gyorsabb rolikat a kocsik közé terelik, ami úgy baromság ahogy van. Berakni egy olyan járművet az autók, motorok közé amin nincs normális irányjelző? Hogyan váltok sávot? Hisz ha autóként közlekedek, kanyarodnom is úgy kell, nem? Vagy kötelező lesz autók közt menni, de gyalogosként kanyarodni, vagy hogy lesz? Plusz tükör sincs mint kötelező tartozék, holott autón, motoron, az. Na most ez megint egy probléma, hogy a rollereken nem, így a forgalom normális figyelése, kb. esélytelen. Ezért hülyeség ez így. Én azt mondanám, hogy amíg a rolleres betartja a kerékpáros sebességhatárt, használhassa azt az utat amit ő TÖKMINDEGY mekkora a tervezési sebessége vagy hány ezer wattos. Ha gyorsabban akar menni, mehet a kocsik közé DE csak kormányvéges, látható irányjelzővel, bukóval és kétoldali tükörrel. A rendőri állományt és felszerelést meg szépen tessék felhúzni annyira, hogy ezeket be lehessen tartatni de akkor a közlekedés minden résztvevője legyen monitorozva. Kerékpárutak fölé is lehet sebességmérőt szerelni..
Ennyi erővel amúgy a versenybringák tervezési sebessége sem 25-30km/h amúgy, mert minden alkatrészük arról szól, hogy minél nagyobb sebességet lehessen elérni velük. Ha az e-rollerekre nem lenne ráírva akkor hogy állapítanák meg? Padoztatnák mindet? És ha alattam csak 35-öt megy, a rendőr alatt 45-öt, akkor? Vicc ez az egész. Adott egy technikai eszköz amivel nem igazán tudnak mit kezdeni szabályozásilag, azon túl, hogy limitáljuk a max sebességet.
Én tartom, hogy egyáltalán nem lenne baj a rolleresekkel (legalábbis nem több mint a többi közlekedővel) ha a bérrollerezést jelentősen szigorítanák vagy akár betiltanák. 50 Lime-ra vajon mennyi saját tulajdonú jut? 2-3? Elenyésző rolleres lenne hirtelen az utakon és máris nem lenne ez ekkora hisztéria. A többségnek egyáltalán nem kell, mert félnek rajta, jó a tömegközlekedés nekik stb. Én is csak azért vettem kb. hogy kipróbáljam milyen, annyira nincs rá szükségem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30096 üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29874 üzenetére
Semmilyen tempomat tanúsítványról nem hallottam még.
Az sem biztos, hogy letiltották (nem tetszik ez a kifejezés), csak nagyon eldugták. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29872 üzenetére
Szerintem ez így pontatlan!
Tudtommal egyetlen szabályozás sem tiltja, sehol nem találtam erre vonatkozó megerősítést, pedig sok felé kerestem.
Léteznek ajánlások, melyek szerint gyakorlatlan személyek - főleg akik bér-rollert használnak - azok számára veszélyes lehet.
Visszautalnék az Európában kapható OKAI rollerekre, eleinte nem volt bennük cruise control (magyarosan tempomat), és csak firmware frissítéssel érkezett meg hozzájuk. -
csababarca
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29870 üzenetére
Kell valamit az alkalmazásban állítani, hogy legyen tempomat? Nekem g2-n nem kapcsol be, ezért gondoltam esetleg engedélyezni kell valahol.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #29847 üzenetére
Szerintem nem kompatibilis a két gázkar, azaz nem csak a szín tér el, hanem a bekötés is.
A piros fekete és zöld (+, -, speed) ugyanaz mindkettőnél.
A két fehér valószínűleg a bekapcsoló két pólusa.
Az újnál úgy látom mindkét gombhoz csak 1 vezeték van. A sárga a bekapcsológombé, a kék pedig a másik "funkció" gombé, amire bármi funkciót tud vezérelni (pl 1 vagy két motor, vagy világítás, stb.)
Valószínűleg a gomb megnyomásakor +5V-os vagy esetleg negatívot (GND) ad rá az adott gombhoz tartozó vezetékre.
Az biztos, hogy nem elég csereberélni a drótokat. -
bzs73
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29845 üzenetére
Az eredetin csak 1 gomb van, az újon kettő. nyílván a felső nem fog funkcionálni, nem gond, csak nekem g2-n ez a markolat tekerős dolog nem jön be.
-
válasz
Dr. Szilikát #29828 üzenetére
Innen olvastam:
https://mobilarena.hu/teszt/ninebot_kickscooter_max_g30e_ii_hosszabb_ingazasok/kialakitas.htmlA méretének és tömegének egyik oka tehát a jókora akkumulátor (15,3 Ah), illetve a fedélzeti töltő (köznyelvben inverter) beépítése, ami a DC töltést intézi úgy, hogy a konnektorba csak azt a madzagot kell bedugni, ami egyébként minden más rolleren még egy trafóhoz visz, onnan pedig egy másik megy a rollerbe. És mindezeken felül egy ilyen átalakítós, más Ninebot modellekhez használt komplett töltőt IS be lehet dugni egy másik konnektorba, hogy egyszerre két forrásból jöjjön a nafta, így három órányi időre le lehet szorítani a teljes töltést.
De akkor jó a 3A is
Nálam a Xuaomik 5.5 Bar-on vannak 2020 óta. E2 Pro 4.5-5.0 között. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29773 üzenetére
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa?
-
z67
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29773 üzenetére
Baromi jól néz ki. Ellene szól, hogy nem működik a küllők közé botot dugok leszállás technika.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát #29726 üzenetére
Nem szabad a neodímium mágnest hegeszteni, mert elmegy az ereje a melegtől kb 70°C-90°C-ig bírja a meleget. Elég neki a ragasztó, nem is kell túl erős a centrifugális erő úgyis a helyére szorítja menet közben. Ha tud az ember ugyanolyan mágnest szerezni, akkor nem lehet nehéz kicserélni. Stimmelni kell a méretnek, a típusnak/erősségnek (van vagy 10 fajta N35 és N55 között), és a mágnesezettség irányának, ami téglalap alapú hasáb esetén legalább 3 féle lehet.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29721 üzenetére
Hivatalos oldalon egy komplett kerék $147, nagyjából 60.000 Ft.
Wheel Hub Motor Assembly - MAX G2
https://store.segway.com/wheel-hub-motor-assembly-max-2
Úgy már kérdésesen megérős, hacsak nem sikerülne a jó részeket eladni. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29694 üzenetére
Igen, azokat a rollereket, melyek nem rendelkeznek "valódi" fékkel. Ilyen volt a Kugoo S1 (ugye DigitXT), de a Ninebot E és ES sorozataiban is akadnak olyan gépek, melyek a motorfék mellett csak "fender foot brake", azaz sárvédős taposó fékkel rendelkeznek.
Fékút tekintetében nem szerepelnek túl jól. Fékezésre kész testhelyzet nem az ideális pozíció. Főleg amennyi nyafogást olvasni arról, kinek milyen nagy taposóra van iszüksége a kényelmes utazáshoz. -
alphamooncam
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29652 üzenetére
Megnéztem a linkelt videót.
Háááát...
A pár mindkét tagja túl lazán viselte, a lányé különösen laza volt.
Neki pl. a bukó szélei nem jöttek le elég mélyre sem a homloknál, sem oldalt, a feje tetején ült, ugyanakkor billegett is mindenfelé.
Nem tudtam eldönteni, hogy nagy rá, vagy kicsi, a fejforma is számít.
Ha így hordja, biztosan nem marad a fején, amikor kéne, ill. ha nem is esik le, de legalábbis biztosan lehúzza a plazúrt az orráról + még nem is fog látni semmit amíg hátra nem löki a szeméből a sisakot.
Ahogy néztem a tarkó-méretállító szélei "élesek" voltak. Ha szoroson a fejedre igazítod belevág a fejbőrödbe ha mozogsz, ha meg nem húzod meg akkor meg nem lesz passzentos és leeshet a fejedről.
Nekem ez sohogyansenem kóser...
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29623 üzenetére
Többnyire igazad van.
Kellett oda valami, ezt találták ki. Utólag könnyebb belátni a hibákat.
A hegesztés is némileg megváltoztatja a cső eredeti anyagszerkezetét, ezért ütköző hegesztése helyett talán valami rámelegített, ütközővel rendelkező gyűrű is megoldást nyújthatna. Viszont minden megoldás rendelkezik hátrányokkal.Reméljük látjuk majd a folytatását! (A visszahívást és hogy új verziónál milyen megoldással próbálkoznak).
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29599 üzenetére
De, azert csillapitja valamennyire.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29597 üzenetére
Ez a roller több sebből is vérzik.
Ismeretlen kínai gyártó*, valahogy hosszú távú tesztek nem szoktak születni az ilyen rollerekről. Általában nem élik meg azt az életkort, hogy hosszú távú élményről be tudjanak számolni.
A teleszkóp a tömör gumi által okozott borzalmas kellemetlenséget igyekszik csökkenteni.
Az olcsó lengéscsillapítók talán még a rollernél is gyengébb életűek szoktak lenni.
https://www.rcb-scooter.com/ Ugyanazokat a modelleket árulják, mint a többi hasonló noname gyártó. Ezekre mondta azt a szervizes, hogy gazdasági totálkár őket javítani, viszont elég hamar elromlanak. Vevői szempontból elég nagy szívás.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29565 üzenetére
Igen, ezzel a brit dugókkal és biztosítékkel tisztában vagyok. Nem tegnap találták ki az angolok ezt a dugó típust. Ez Aovo egy olyan cég, aki nem volt képes a helyi igényeknek megfelelő dugót legyártani, de azért megpróbálta piacra dobni.
És mellette azért akadtak más problémák: "az akkumulátor csak a megadott kapacitásának 51,2%-át tudta elérni". Ez is egy újabb bizonyíték arra, miért nem szabad elhinni azt, amit olcsónak tűnő termékek állítanak magukról.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Ha ez tényleg így volt, akkor meg egy óriási pech, mert az ember elég erős volt ahhoz, hogy egy ilyen rollert fel tudjon emelni.
-
Dwatti
addikt
válasz
Dr. Szilikát #29549 üzenetére
Nekem is csak mondták mi történt, de sisak nélkül szokott közlekedni😞A lépcsős sztori nem életszerű.
Inkább a felelősség hárítása. -
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
Tevedes.Az eltiltas alapvetoen nem buntetes, hanem a tobbi ember vedelme.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29536 üzenetére
"Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve."
Egységesen el lesz tiltva mindkettő a járművezetéstől. Bebizonyították, hogy veszélyesen közlekednek.
Azért, mert az egyik amúgy nem is akart volna vezetni, a másik meg akart, a cél ugyanaz, egyik se vezessen.Mégis mitől tiltsák el azt, aki amúgy nem akar autót vezetni? A sült krumplitól, vagy a TV nézéstől?
Lehet hogy a szabálytalan rollerest - a kerékpároshoz hasonlóan - nem kellene a jogsi elvesztésével szankcionálni. Erre inkább nem mondok semmit. Azért látni olyan szabálytalankodókat, akiket legszívesebben a rollerezéstől eltiltanék, csak erre meg épp nincs lehetőség.
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29509 üzenetére
A hatasfok is csak akkor rosszabb, ha olyan aramu eszkozokrol van szo, amikhez mar a felhasznalt alkatreszek a maximalis technologiai kepesseg hataran mozognak. Amugy meg csak vastagabb vezetek es jobb tranyo kell es ugyanott van.
-
válasz
Dr. Szilikát #29488 üzenetére
Legalább látszik, próbált megállni.
-
d@vee
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29477 üzenetére
Ez se 50-el ment ránézésre.
-
h1mpi
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29428 üzenetére
Szerintem máglyán elégetés is a helyszínen
-
adamos0606
tag
válasz
Dr. Szilikát #29424 üzenetére
Köszi a képes infót!
Az említett Sencoron elég nagy erő kellett a nyitáshoz, ezért kérdeztem, hogy Segway F2-nél vagy Xiaomi 4 Pro-nál mi a tapasztalat. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29398 üzenetére
Gyakorisági listát lehetne felállítani arról, milyen okok vezettek ahhoz, hogy az akku csomag füstöljön, lángra kapjon, majd berobbanjon.
A túltöltés biztosan az élen van, de a BMS részben ezt hivatott elkerülni.
Fizikai sérülések, kontakt-hibák is hozzájárulhatnak, bár utóbbi elsősorban feszültség leesésében jelentkezik.
Megbízható márkák, gyári állapotú rollerjeivel kevésbé szokott előfordulni, inkább házilag módosított rollerekkel, egyedi akkucsomagoknál. (Persze mindenki tökéleteset készít otthon, és közvetlenül a gyártótól szerzi be a hibátlan cellákat.)
A környezeti tényezők, mint pl. beázás is vezethet idáig.Viszont a tömegközlekedési eszközre való felszállás ellőtt nincs ki ellenőrizze, ki milyen tákolmánnyal szállna fel, marad az egységes tiltás.
Én hetente találkozok új és új rollertűzzel, és legtöbbször szabadban, nyílt terepen és nem ütközés következtében.
Ennek a tegnapi videónak Dualtron Barbecue a neve: https://t.me/ScooterGore/18391
A Dualtron egy adott típusból több változatot is ki szokott adni, erősebb változatánál a saját állításuk szerint 21700-as LG vagy Samsung cellákat használnak, alap modellnél a "CN" megjelölés olvasható, ami az olcsóbb megoldásra, tehát a kínai gyártókra utal. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29377 üzenetére
A linkeden sajnos minden IS van. Rögtön az elején tárcsafékes felni stb.
Eleve a "10 inch" kerék nem egzakt, hiszen a teljes átmérőre vonatkozik.
Ha kifejezetten felnit keres az ember valószínűleg 6" lesz a mérete.
Meg aztán nem mindegy, hogy milyen tengely megy bele: semmiképpen
nem mondanám, hogy szabvány kerekek, így vehet bármilyet, ha kell. -
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29348 üzenetére
A kötelezővel kapcsolatos szabályok elég egyértelműek.
Az, hogy mostantól a pálcika = "nem kell rá kötelező biztosítást kötni", az legfeljebb 1-2 hónapja működik, és ha a youtube-os példád vennénk alapul, akkor az emberek zöme nem tudná eldönteni, neki kell-e biztosítás, vagy sem? Amúgy is azt kellene kitalálni, másik mit ért az alatt a szleng kifejezés alapján, nem azt, hogy mi mire gondolunk.Azt pedig erősen kétlem, hogy ugyanott gyártanák a Xiaomi klónokat, mint a Xiaomi rollereket. (Azok típustól függően legalább 3 különböző gyárban készülnek.) Ha viszont arra vonatkozik, hogy az egyik klón is ugyanabban a gyárban készül, mint a másik klón, arra vonatkozóan erős bizonyítékok vannak. Léteznek középszerű gyártók, akik Sencor és hasonló, mindenféle termék forgalmazásával foglalkozó cégeket keresnek meg, és gyártják le nekik az átmatricázott modelleket. Másik lépcső, amit főleg az amerikai piacon látni, hogy komolyabb cégek jelentetik meg egyazon rollert különböző néven (apró módosításokkal). Autóiparban is bőven van rá példa.
És van az alja minőség, olcsó akkumulátorokból, rossz vázra felépítenek valamit. És nem csak gyenge gépekre kell gondolni, hanem tök nehéz kétmotoros rettenetekre.Inkább a megbízhatóság alapján kellene kategorizálni őket, nem pedig önkényesen, teljesítmény / hordozhatóság / váz elemeinek geometriája alapján két részre osztani. Mert legkevésbé az érdekes ebben, milyen formájú idomokból épül fel egy roller, hanem mennyire megbízható, milyen kompromisszumokkal rendelkezik.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29335 üzenetére
Ismeretlen kinézetű prototípusokhoz, házi tákolmányokhoz képest lett definiálva a megjelenése? Nonszensz.
Felhasználók 99%-a azt se tudja miként néztek ki azok.A videóban a srác iszonyat általánosítva és szubjektív módon fogalmaz. Például "egyenes vonalakból áll". Mégis miből állna, szaggatott vonalakból? Vagy görbe vonalakból? Aminek van valami íve, görbülete, mint pl. Ninebot F szériának, az már nem illik a definícióba?
Segway Air T15E sem egy klasszikus felépítésű, a kormány inkább hasáb, mint rúd.Második gondolat: "össze lehet csukni". Hirtelen egyetlen kereskedelmi forgalomban kapható modellt se tudnék mondani, amire ez ne lenne igaz.
Könnyű súly pedig erősen szubjektív. Az előbb említett Air T15E csak 10,5 kg, van olyan rolleres lány, akinek már ez is sok, de van aki 30 kg-os rollert is felviszi magával lépcsőn az emeletre. Izomzat és állóképesség függő ez a definíció?
Idézem: "Jellemzően városi közlekedésre használják, vagy rövidebb távokra" ... "Bár ez nem feltétlenül igaz, lásd az én példámat is."
Itt is ad egy definíciót, hogy városi közlekedés (rövid táv). Majd egyből megcáfolja. A hatótáv az akku függő. Aki a város egyik feléből a másikba közlekedik, annak nagyobb akkura van szüksége. Terep rollerek meg nagyjából abroncs mintázatban térnek el a városi változatoktól. Vannak rollerek, ahol városi VAGY terep gumival lehet kérni az adott típust.A videó végén még a lengéscsillapítót sem zárja ki, mint kategória szétválasztó elemet.
Vannak akik egoizmusuk miatt nem eszmélnek rá, mennyire a saját világukban élnek. Homályosan fogalmaznak, de közben azt várják el, hogy mások is ugyanott húzzák meg a határokat. Miközben ők maguk is jókora kiskapukat raknak a saját definíciójukba, magyarán bizonytalanok.
Ha egy osztálynyi gyereknek odaadnám 100 roller képét és paraméterét, és megkérném őket a videó alapján egyénileg rendezzék őket két halmazba, akkor jó eséllyel nem születne 2 azonos eredmény.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29330 üzenetére
Továbbra sem világos.
Összefoglalva: a Xiaomi előtt voltak az ólom-savas akkumulátorral rendelkező rollerek, és ehhez az elavult technológiához nehéz vázat kellett építeni. Ezekhez a kis példányszámú, 100 éves, elfeledett modellekhez képest az első generációs, 8,5 hüvelykes Xiaomi rollerek értelemszerűen könnyebbek és kecsesebbek voltak, tehát kaptak egy jelzőt. Gúnynevet, becenevet, akármit. És ezt az elnevezést próbálják egyesek tovább örökíteni a már egész más paraméterekkel rendelkező rollerekre. Homályos és képlékeny elképzelés alapján egyikre használják, másikra nem.
Egyre szarabbul hangzik.
-----
Xiaomi M365 az 2016-ban jelent meg. Ezek hozták el az áttörést, de a lítium akkumulátorok megjelenésével nem ők készítették az első összehajtható tömeges rollert, hanem ők robbantották be a piacot.
A mai modern rollerek elődjei 2009-ben születtek.
2014 óta Inokin néven szerepel a cég, a HISTORY fejezetnél megtekinthetők az első rollerek.
https://www.inokim.com/pages/about-inokimA 2009-es Nimrod Sapir így néz ki:
A tervező 2010-es MyWay rollerje játékszernek hat az első generációs Xiaomihoz képest:
-
Reggie0
félisten
válasz
Dr. Szilikát #29330 üzenetére
Valoszinuleg az acel kormanyrud nem volt olyan torekeny
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nagyon érzékeny lett a játékok archiválására a Nintendo
- Apple MacBook
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- alza vélemények - tapasztalatok
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- iPad topik
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Ritkaság! Csere-Beszámítás! Intel I9 13900KS Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest