- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
-
h1mpi
félisten
Sziasztok, jön ugye az új GFB rendelet. Szerintetek vezetheti-e jogsi nélkül valaki: Iscooter Ix3 800W 24 kg önsúly, de megy elviekben 40 km/h-val, így a GFB kategóriába kerül át és járműnek számít. Illetve mehet-e ezzel kerékpárúton ezután is vagy nem? Illetve, ha kell jogsi, akkor ez az AM kategória kell majd hozzá?
-
Peaceliker
addikt
válasz
s7evcsenko #26596 üzenetére
Én biztos nagyobb rollerben gondolkodnék, nem pálcikában.
Kukirin-nél annyit bele tennék majd a gépbe, hogy szabályzó és motor közötti csatlakozókat cserélném (igen, több nagyobb gépnél is érdemes), mert gyári szeret összeégni. Mondjuk ha fw be belenyúl az ember akkor xiaomi és g30 bál is ugyan ez az szitu -
válasz
s7evcsenko #26589 üzenetére
Vedd meg nyugodtan!
Ettől(amit linkeltél) 2-3x ekkora emelkedőn is felmegy a 100.kilóm alatt és csak 2es fokozatba használom!
Kerítésen jól látni mennyire meredek sz.tem van 30.is.(Vác, Duna u.)
-
válasz
DigitXT #26592 üzenetére
Teljesen jogos, bocsánat, a max sebességet (25km/h) nem a 20%-os emelkedőn szeretném elérni, hanem amin az F30E-m elvérzett, a Pécs, Illyés Gyula utca.
Ez nem tudom mennyi lehet... 10?
Csak jó lenne, ha azért a 20%-on is felmenne. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #26594 üzenetére
"A szervizesek leginkább egy olajos műhelyben imbuszkulccsal és egyéb szerszámmal dolgoznak, nem feltétlenül jut el hozzájuk a reklamációs e-mail-hez csatolt videó."
Egy ceg belso mukodese lenyegtelen a fogyaszto szamara, az o reszet elvegezte, miszerint jelezte a hibat, amit meg kell javitani.
-
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26588 üzenetére
Mintha mostanában lett már volna itt ez a videó.
És emlékeim szerint több komment volt a videó alatt, mint ami most olvasható.
Pl. egyik első hozzászólásokban egy srác is szidta a szervizeseket, mert elküldte nekik a rollert, és mellékelt egy videót, de a szervizes nem nézte meg a videót. Pedig abban lehetett hallani, ha ugrál az álló helyzetben lévő rolleren, akkor egy kicsit nyekereg a becsukott letámasztó.
Szóval anélkül jött vissza a roller, hogy ezt a hibáját kijavították volna.
Hát ez a dühös tulajdonos fogta magát, és saját kezűleg kicsit szorosabbra húzta a letámasztó rögzítő csavarját.Nem csodálkozom azon, hogy ennek a zseninek törlődött a hozzászólása. Tényleg emiatt postázta el a szervizbe a rollert? És még le is írta?
A szervizesek leginkább egy olajos műhelyben imbuszkulccsal és egyéb szerszámmal dolgoznak, nem feltétlenül jut el hozzájuk a reklamációs e-mail-hez csatolt videó.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
s7evcsenko #26589 üzenetére
20% emelkedőn max sebesség? Az erősen a dual motoros gépek világa,
vagy hát attól függ, mennyi az a max tempó: a 20% kegyetlen meredek.Én mentem felfelé 50-et egy motoros géppel, de csak 5% emelkedőn.
A 10%-os szakaszon már lassult vissza szépen, de ez teljesen normális.*
De ha 20%-nál gyorsan akarsz menni, nagyon nagy a teljesítményigény.
Ha meg erőlködik, lelassul, ott a motor hatásfoka romlik: leég a retekbe.
(A miheztartás végett a videón ott vannak a számok: 3000W kellett ott.)*: szimulátor szerint 20%-on fel sem tudott volna menni. Én elhiszem.
Uis alacsony volt a fázisáram korlát adott vezérlőn, csak ~100A (27 Nm).Szerk: nade két ugyanilyen motor együtt már felment volna izomból.
De azt látni kell, hogy ezek már elég komoly teljesítmények, SMKP fölötti. -
válasz
Peaceliker #26590 üzenetére
Tavaly ősszel volt valami iszonyat kuponozás, ahol kapott egy egész jó árat, de könnyen lehet, hogy ez a G3 volt, de most már látom, hogy akkor le kellett volna rá csapnom.
-
Peaceliker
addikt
válasz
s7evcsenko #26589 üzenetére
200 volt valaha? Amúgy 260 körül ha kapni az is igen jó ajánlat. Majdnem egy g30 árában van.
Pálcika amúgy sztem egyik sem fogja tudni ezekkel a semennyi wattokkal, amit szeretnél. -
Üdv.
Csendben figyelem a történéseket és közben elhatároztam, hogy veszek egy kukirin G2 max-ot.
Aztán az utóbbi napok történései és beszélgetései miatt erről kezdek letenni és teljesen elbizonytalanodni...
85kg vagyok, olyan rollert szeretnék, ami könnyedén felvisz egy 20%-os emelkedőn, akár max sebességgel, van rajta index és 10"-os a kereke.
Volt egy Segway F30E-m, ez nagyon gyengusz volt dombon felfelé, ennél mindenképp jóval erősebb kellene és az se baj, ha a hatótávja is jóval erősebb lenne az újnak.
Mondjuk csak azért nem vettem még G2 maxot, mert vártam egy akcióra, hogy becsúszik 200k környékére, akár kintről is, szóval ennyit szánnék rá max.Most ha jól vettem ki az ajánlásokat, akkor a Ninebot KickScooter F2 Pro E kb meg is felelne ezeknek az elvárásoknak?
Lenne ennél esetleg ár/értékben jobb vétel? -
Ciccuka
veterán
-
enginev3.0
félisten
Katasztrófálisak ezek a biciklisek
értsd: 50+os felhasználókEzek úgy fordulnak ki a temetőből is, mintha most támadtak volna fel
Mennek keresztbe kasul, teljesen mindegy hogy mások is vannak a világon, csak ők elérjék a célukatÁllítólag ők már bölcsek
-
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka #26584 üzenetére
A fő probléma, hogy a gázkar állást ezek a vezérlők "sebességjelnek" veszik,
mármint a nagyon kínai cuccokban szinte mindig. Na, ha mellé odaraksz egy
combosabb áramkorlátot, annak az eredménye, hogy kis sebességnél és kis
gázkar változásra is hirtelen reagál: balesetveszélyes, mert minél gyorsabban
el akarja érni a kívánt sebességet. Ez amúgy csak programozás kérdése...
Valamiért "szeretik" a Laotie stb. modellekben, hogy a frászt hozza a pilótára.
Lehet, kompenzál valamit. Ezzel mutatja, hogy milyen baromi erős, aztán, ha
már nagy a tempó, és fogy a kraft, úgysem tűnik fel a pilótának, mert beszart.Szerk: ja igen, a másik probléma, hogy nem mérnek fázisáramot, így az elég
nagy lehet az elején, tehát pont akkor idegesebb, amikor nagyon nem kéne...Peaceliker: nem hinném, hogy a négyszögjelnek sok köze van hozzá, annak
inkább a cogging, és a whining a negatív hatása. Ha nyomatékra szabályozna,
az ég világon más különbséget nem vennél észre. VESC-en tesztelhető.Az, amikor még a Hall szenzorokat is kihagyják, kis tempónál fogalma sincs,
hogy hogyan áll a motor, és próba szekerce alapon (fix sorrend) megrángatja,
az megint egy más kérdés. És rohadt kellemetlen, lásd pl. a Wolf King esete.
(De mondhatnám a Kugoo G-Boostert is: próbáltam, de indulásnál egy vicc...)Ezeket lehet kombinálni, így egy alapvetően jó vázat (Wolf) is használhatatlan
szarrá lehet varázsolni gagyi vezérlővel és/vagy gázkarral: a szinuszos vezérlő
a problémák ezen részét önmagában nem oldja meg. Kell hozzá a jó program,
és egy használható (kézre álló, és megfelelő felbontású, pontosságú) gázkar...Ha utána sem lehet normálisan közlekedni a rollerrel, akkor ott más baj van.
De hát nem lehet minden - olcsó és drága - rollerbe "százezres" szabályzókat
rakni, még ha azzal is lenne a legkomfortosabb és legbiztonságosabb. Ez van.
Ahogy írod, maradt polcon elég szar (occó), kiszorják, aztán jóvanazúgy...Szerk: szép kis beruházás lenne egy ilyen háromkerekűbe 3 db G300-at venni.
(Ha meg marad a gyári, akkor 3x30A, 60V-on azért odabasz: ezért veszélyes.) -
Peaceliker
addikt
válasz
Ciccuka #26584 üzenetére
Azért nem olyan, csak túl durván tolja be a négyszögjelet... Nyilván ez a hitvány olcsó szabályzó maradt sok raktáron
Az a dobfék fura. Fejben hirtelen nehezebb megalkotni, mint egy normális dobféket. G30on normálisan adagolható, erő meg van benne annyi, hogy fejre lehet vele állni
-
Ciccuka
veterán
válasz
DigitXT #26582 üzenetére
Gyakorlatilag "kapcsolóüzemű" gázkar. On/Off (be-ki) ez a két állás van csak.
Ez gyakran balesetveszélyes és zavaró is egyben (ez a tapasztalat).Ninebot-nál (D széria) is olyan a dobfék, hogy fékezéskor hirtelen kattan egyet aztán erősen befog, persze a fékhatás szerencsére gyenge
-
válasz
tipuka #26580 üzenetére
Ilyet Xiaomi Pro 2-höz is árulnak, meg Segway G30-hoz is. Inkább G30-at vegyél szerintem, az nagyobb roller, kényelmesebb elférni rajta, meg erősebb is annyival, ami nem árt ekkora súlyhoz.
Pro 2 szerintem újonnan nem éri meg, használtan meg 110-130ezer között vannak, kevés km-el, akár még garival, dobozával.
A G30 használtan ~160ezertől indul.
Ez egyébként a legnagyobb a pálcikarollerek között.
DHGateről is beszerezhető, 220ezer, az global verziós, alapból 30-al megy 25 helyett. -
DigitXT
félisten
válasz
tipuka #26580 üzenetére
Mire gondolsz túl erős alatt?
Hát arra, hogy a 3x1600W nem biztos, hogy kényelmesen kezelhető kategória:
a kínaiak hajlamosak agresszív/rángatós, nem adagolható vezérlőkkel dolgozni.
Pedig tudnak rendeset is gyártani. Csak valamiért ezek a "nagyonkínai" csodák
sose kapják meg azokat gyárilag. Van aki erre épített vállalkozást, hogy ezeket
alakítja át használhatóra... ami persze szabad szemmel messziről is jól látható
pénzösszegbe kerül (ebben benne van a vezérlő csere és mechanikai javítások).De amúgy is felejtős típus, mert Alin is ritka, a szállítása meg Kínából horror.
Viszont mint koncepció érdekes, biztonságosnak azért nem mondanám...Szerk: rolleren jellemzően állsz, onnan nagyobbat lehet esni, mint triciklin ülve.
-
h1mpi
félisten
válasz
Ciccuka #26572 üzenetére
Nekem ilyen rollerem van, nem tökéletes, de 340 000 Ft-ért jó ár/érték arányú. Én átnéztem egy csavart se találtam, ami laza lett volna. Az alábbi dolgokat kell vele megcsinálni és egy teljesen jó, erős és stabil rollert kapsz:
- a kormány gyárilag "'akad", mert túlhúzzák ezen érdemes kicsit lazítani
- a keréknyomást érdemes 3.5 BAR-ra felfújni
- a fékbowdenen érdemes kicsit még húzni, ha valakinek van még 30 000 Ft-ja, akkor hidraulikusra cserélni a rendszert
- érdemes pár helyen bezsírozni, mert fém a fémen vanEz ha nem kéri valaki a fék cserét 0 Ft. Amúgy meg egy nagyon stabil és szerethető konstrukció, iszonyat jól néz ki.
-
tipuka
addikt
válasz
DigitXT #26578 üzenetére
Igen, elektromos felnőtt rollerre gondoltam.
Régebben míg nem voltak így elterjedve az elektromos rollerek, gondolkoztam egy elektromos triciklin (sima ilyen piacos triciklit használtam bő 10 évig), de a roller szimpibb.
Mire gondolsz túl erős alatt?
*jajjThunderzolee: köszi ez a megoldás tetszik.
Megkérik az árát, bár teleszkópos, ami segítség, borzalmas sok helyen út, aliexpressen is 252$ .
92kg vagyok, + a nagy hátizsákom, ami pár kg még(max 8-10kg). A városba menet mindig felmennék egy néha két hídon, így emelkedőn is használnám.
-
DigitXT
félisten
válasz
tipuka #26576 üzenetére
Milyen rollerre gondolsz? Lábbal hajtós? Gyerekeknek van 3 kerekű...
Elektromos felnőtt* méretben is létezik, de ritka mint a fehér holló.Anno Langfeite T9-ként találtam egy promó videót, meg egy oroszt.
Mozgáskorlátozottként egyáltalán nem biztos, hogy rollereznék vele,
mivel hangyányit túl erősnek néz ki a napi kényelmes közlekedéshez.*: a játék elektromos felnőtt nélkül fejjesen uldaba!
-
tipuka
addikt
Sziasztok!
Létezik normális 3 kerekű roller?
2 kerekűből annyi jó van, amihez kapható is alkatrész meg amúgy is "jófféle", 3 kerekűt nem találok itthon se úgy, csak "noname" rollereket. Sajnos mozgáskorlátozottként nem igazán opció a 2 kerekű járgány, könnyen borulok vele.
-
Ciccuka
veterán
válasz
DigitXT #26574 üzenetére
Lehetne jobb is.... KuKirin G3
Érdemes megnézni ezt a videót is, itt legalább tényszerűen elmondja a véleményét pedig ő is promo céllal kapta a rollert.
-
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka #26572 üzenetére
Hát, eléggé feltűnő, nem tudom mennyire "szakértő" ez a fazon,
de ha videóban kiüti a szemed a kiálló csavar, neki meg jó úgy...Ui: az ilyen jellegű "csak szépet mondunk, pénzért" videók miatt
alkalmatlan a YT bármiféle objektív bemutatóra. Mármint biztos
van más is Bogon kívül, aki őszinte véleményt mond, de sajna a
többség elnéző minden hibára, mert így kap ingyen cuccokat.
Magyarán ha megjelenik egy új modell, és hirtelen minden ilyen
jellegű videós tartalmakat gyártó elkezdi vadul dicsérni: gyanús.
(Nem lenne baj, ha odaírnák, hogy fizetett hirdetés, de nem...)
-
Ciccuka
veterán
Jól látom, hogy gyárilag nincs meghúzva egyik féktárcsa csavar a KuKirin rolleren?
Az a pláne, hogy még üt is -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26568 üzenetére
Sajnos, az egyértelmű, hogy nem arra közlekedett amerre a roller néz...
Egyik fizika órán/dolgozatban volt ilyen képes kérdés, hogy ilyen forma
festékcseppet látunk: merre közlekedett a teherautó amiből csöpögött.Namost, ez ugyanaz a minta, csak nem festék, hanem vér. Borzasztó.
Ezt most a képre mondom, még az eredeti cikkből, a videó nem volt túl
explicit hálistennek. Kérdés, hogy ha megdob egy úthiba, utána mi lesz
a futóművel: van ami kimozogja, mész tovább, van ami beszitál és vége.
(Kötelező sisak nem hülyeség, ha SMKP-ként kezeljük a nagyobbakat...) -
#33802016
törölt tag
Júliusban új előírás élesedik az e-rollereknél Magyarországon: érinti a sharing cégeket is - videó
[link] -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26542 üzenetére
Tényleg cáfolat érkezett a kátyúra, az út végig jó minőségű, az írják: "Egy bukkanó dobhatta meg az elektromos rollerét, ezért esett fejre egy férfi Nyírteleken."
https://www.szon.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/halalos-rolleres-baleset-verbe-fagyva-hevert-az-uton-video
És a videó alapján nem is abba az irányba közlekedett a srác, amelyik irányba a roller néz (és amit mi is páran feltételeztünk). Ezek alapján nem egy apró kereszteződésen ment át, mert a rendőrök épp az ellenkező irányban lévő apró huppanót vizsgálják. Annak meredekségét szakértik valamilyen mérőléccel.
Ahhoz nagyon nagy sebességgel kellett rámenni arra a bukkanóra, hogy elemelkedjen a roller annyira, hogy leérkezéskor kiforduljon a kezéből a kormány. Még ha azon az egyenes szakaszon rossz szögből is ment rá, ott valami rendellenesnek kellett történnie. (Pl. leérkezéskor lecsúszott az egyik keze.)Tényleg nagyon kellemetlen, amikor végig jó úton hirtelen lesz egy úthiba. Végig koncentrálni kell, de néha az is kevés, mert nem lehet mindenre felkészülni.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26564 üzenetére
Ha leraksz egymás mellé 4-5 rollert, főleg ha mindegyik ugyan olyan, (mert mondjuk egy kereskedésben dolgozol), akkor nagyon is szerencsés ez a fejlesztői megoldás (amit éppen emiatt szidsz), hogy a szériaszámra kell kattintani. Véletlenszerűen is beregisztálhatná / összepárosítasz az app valamelyik közeli rollerrel, de hála égnek nem így megy, hanem szériaszám alapján tudod kiválasztani a listából. (Ha csak egy roller van, akkor egy elemű a lista, de az sem feltétlenül az, amelyikre gondolsz. Mert mondjuk elsőre nem ismeri fel a kívánt rollert. Van ilyen, mert néha nyögvenyelős a BT párosítás.)
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
"1 éve vette 680k-ért ...
én ~3 hónapja 260k-ért ..."
Nem tudom figyelted-e már meg az árak változását, erre az árukeresőn lévő árdiagram elég jó.
Ugyanis másfél éve, de jellemzően inkább úgy 10 hónapja a legtöbb roller ára elég jól beesett.
Te az egyik rollernél a régi árazást nézted, másiknál a friss árazást. Ez így finoman szólva se fair.
Például a Kugoo G2 Pro ára 2021 december és 2023. november között (két éven át) jellemzően 310 és 340k között mozgott, 2024. eleje óta pedig 240k-230k között mozog, folyamatosan csökken. Nagyjából 70% különbség van közötte."ez nem 1,5x ár hanem több mint 2,5x, de kár is ezen vitázni."
Amit te 680k-nak mondasz, az a Kaboo mantis 10 dual most 450k az árukereső szerint.A Kugoo KuKirin G2 MAX középára pedig 280k.
450k / 280k = 161%. Nagyon közel a másfélhez, és nagyon távol a 2,5X-től!És akkor érdekességként betenném még a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4 árdiagramját is.
2022. és 2023. szeptembere között 370k-ról 250k környékére esett az ára. Eredeti érték 67%-a.
Ninebot F65I 2023. márciusi megjelenés után egy évvel a 425k-s árról 240k-ra esett. 77%.Vannak ellentétes trendek is, de az a ritkább eset.
-
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #26562 üzenetére
Ilyenkor azért hasznos, ha beírod, hogy mi volt a probléma/megoldás párosod,
hátha a jövőben más is belefut, és akkor már a keresőt használva is megoldja.Kollégám egyszer hívott ilyennel, hogy vett a gyereknek rollert, de az istennek
nem akar hajtani, mit csinált rosszul? Mondom próbálta meglökni? Az segített.
Örömbódogság... (Biztonsági funkciónak sem utolsó, bár egy normális gázkar,
és normális vezérlő mellett még egy többezer wattos roller is kezesbárány, HA
nem kezded el eszeveszetten rángatni, tuti nem fog elszaladni álló helyzetből.) -
válasz
Peaceliker #26558 üzenetére
Itthoni árakat mondtam!
Nemrég linkeltem már, de akkor még 1x, itt vettem 265.ért (kuponnal, azt is beírtam ide)márciusban, 3nap alatt megérkezett bontatlan csomagolásba érkezett! 3év gari(aksira 6hónap, de ez sz.tem máshol is így van)
340.ért már G2Master van hasonló paraméterrel mint a mantis(dual motor 2000w stb..., de erről nem sok jót olvastam, ezét vettem inkább a G2MAX.ot) vagy van már a friss G1 Pro szintén dual 2x800w erről jókat mondanak.
És sima Mantis 10 dual gép 2023 április elején vette 679.ért
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
Ha árakat akarsz összehasonlítani, minimum, hogy egy időpontban tedd...
A Mantis 10 Dual most 450-500K, pont nem számít, hogy 1 éve 680K volt-e...
A G2 Max viszont jócskán 300K fölött van a legtöbb helyen, magyarán inkább
1,5x az, mint 3x. De persze igazad van, ezen kár vitázni (ezek fránya tények).
(Na, közben látom, hogy ezzel az ár-összehasonlítással már megelőztek.)
láttam már 800-900.e ért gépet ugyan ezzel a hulladék...mechanikus fékekkel
Itt álljunk meg egy szóra: hulladék a fék? Ajánlható-e ezek után bárkinek ez a
modell, ha nem azzal fogja kezdeni, hogy gyári fék le és hidraulikus fék fel?Azt írod, hogy csak +35K volt. Gondolom munkadíj nélkül, magadnak szerelve.
Elvárható-e egy átlagos roller felhasználótól, hogy ilyet meg tudjon csinálni?De kijelenthető-e, hogy ha valahogy össze is kendácsolja magának, ezután is
biztonságos lesz a rollere? (Ha pl. légteleníteni kéne a hidraulikus féket, van-e
erre otthon célszerszáma, szaktudása, vagy nem fogja megcsinálni, így ezzel
balesetveszélyessé teszi a szekeret? Vagy szervizbe viszi? Combos díjakért!)Ezek a "kötelező költségek" vajon beleszámolódnak-e az eredeti vételárba?
Ui: félreérted a súlyt, a Kugoo nehezebb, miközben csak egy motoros, ezzel
a menettulajdonságai a két modellnek gyakorlatilag összehasonlíthatatlanok.
"Másfélszeres" áron teljesen más kategóriába vásárolsz belépőt... Persze ez
megint vita tárgya, hogy egyáltalán megéri-e, mivel fogod összetörni magad...
(A magam részéről nem ajánlok se Kugoot, se Mantist, főleg nem rekreációs
jellegű rollerezésre, amikor nem öltözöl fel rendesen. Akkor inkább legyen az
csak kicsi/lassú pálcika, minthogy egyszer a kórházban lapátoljanak össze.) -
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
680e? Én szinte pont egy éve (júni 1-én) vettem a Mantist kerek 500e-ért. Most már talán még olcsóbb.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26557 üzenetére
Nem vita, csak szeretem ha valami pontos.
680ba nem mantis King et vett? Ha sima 10 dual akkor mocskosul levették. 1 éve 2 rivális bolt veri egymást árakban és 450-500 között lehet venni. Alirol 420 körül. G2 max ot itthonról (mert akkor most vagy hazai árakat hasonlítunk vagy kintieket) 350 alatt nem láttam még, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy követem mikor mennyi.A súly azért érdekes szerintem, mert 48v20ah vs 60v18ah akkunál utóbbi azért nehezebb, meg a dupla motor, mégis nehezebb a kugoo. És ez meg azért van mert olyan a gép, hogy sok acél elem+sok csavar vs nagyobb alu blokkok. Nyilván előbbi miatt lesz ez a gép olcsóbb gyártási költségek tekintetében. Viszont sokkal több hiba lehetőség de legalábbis több nyekergési lehetőség.
És a g2 pro esetében (nem a régi kugoo, hanem már a kukirin) küzdöttem is ezzel, hogy egy poros helyen is használt gép kussoljon már el és ne nyüszögjön 100 helyenDe persze kinek mi. És valóban ha 300 körül kell valami akkor nagyon mást nem is lehet ajánlani. De összességében attól csak az ár érték arányt nézve egy mantis dual (nem nevetségesen drágán megvéve) jobb. Szerintem (!)
-
válasz
Peaceliker #26554 üzenetére
1éve vette 680.e ért a mantis dual 10et, én ~3hónapja 260.ért a G2MAX.ot, ez nem 1,5x ár hanem több mint 2,5x, de kár is ezen vitázni. Amúgy meg 29 vs 31.kiló pont annyival több hogy 2motor van benne.
Fékről: láttam már 800-900.e ért gépet ugyan ezzel a hulladék 1500.ft.os mechanikus fékekkel!
-
#95712068
törölt tag
Navee S65 beszámoló:
hatótáv: költözés óta szinte csak rollerrel mászkálok, ha az időjárás engedi, raktam bele ~800 km-t idáig (talán dec. 26. óta). A távolabbi rokon 13 km-re lakik, egy oda-vissza út 26 km-e alatt 52%-ot merült a roller, és nagyon nagy szintkülönbségek vannak, konkrétan egy hegyoldalról indulok, de félúton is vannak komoly emelkedők. Kétszer váltottam vissza egy-egy komolyabb emelkedőnél hazafele úton, 15km/h-s módban is gyorsult a legextrémebb emelkedőn is ~80 kg-os sofőrrel. Ez alapján elmenne 50 km-t a legerősebb fokozaton, emelkedők szintkülönbségek nélkül sokkal több is lehet.
fék: gyárilag szarul volt beállítva, korábban kontrás és patkófékes bringáim voltak, így most találkoztam először tárcsafékkel. Szóval a bringaút melletti járdán ugráltak félre a népek, amikor villamost megszégyenítő hanggal álltam meg mellettük
Gyanús volt, hogy valami nem kerek. Megnéztük rokonnal, 8-as van a féktárcsában. Van két csavar, amivel lehet állítani a fékpofákon, meg is csináltuk, már tudok "abs" szerűen fékezni, előtte kb semmi és satu volt leírhatatlan hangokkal. Szóval ezt érdemes megvételkor beállítani, és nem 6-700 km megtett út utánkomfort: örömódákat tudok zengeni, egyik szériahiba a forgómnál van, ezzel még a 13 km-es út is fájdalommentes. Korábbi rollerem után egy másik dimenzió (ES2), a dupla lengéscsillapító tömör gumival nem volt komfortos hosszabb utakon.
#26308 Thunderzolee
Erről tudnál írni bővebben?
Szeretnék egy 20km/h módot is, jelenleg csak 5-15-25 km/h-s módok vannak.
Garancia nem para, cafago-n vettem anno. Nem akarok gyorsabban menni, csak egy köztes 20km/h-s lehetőségre volna szükségem. -
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #26550 üzenetére
Azt szerintem sosem állította senki (legalábbis remélem), hogy a mantis hibátlan és sérthetetlen
Mantis ár érték arányban verhetetlen. Úgy ennyi.
Teszem hozzá, sosem került 3x annyiba, inkább max 1,5x,azért az a 3x ár már erős ferdítés kategóriába hajlikDe miért is akarunk összehasonlítani egy 31 kilós 1 motoros 48v os gépet egy 28 kilós 60v os dual géppel? Mondhatni semmiben sem egy kategória
Amúgy az a fék a kukirin gépeken nem csak vicc (g4 en meg valami dualon is volt talán, atyám), hanem életveszélyes. Semmit nem fog cserébe ban hogy az egész szerkezet ketté törik. Legyen inkább egy 10essel drágább a gép és ne tegyék már ezt rá
Amúgy szerintem mantistol felfelé mindenen hidraulikus fék van már. Kisebb zero 10x en volt még mechanikus (abból mondjuk egy ettől erősebb fajta) meg ősidőkben kb mindennen. De ma azért már nem látok ilyet
-
intuicio
aktív tag
Sziasztok. Tegnap vettem egy ninebot Segway G2 MAX-ot. Hogyan tudom elindítani? Feltöltöttem. Bekapcsolom. Kiírja, hogy eco és csak pittyeg nem csinál semmit a gáz karra sem. Nem mozdul. Ha a gombot hosszan nyomom, akkor kikapcsol. Ha megnyomom egymás után akkor csak a lámpát kapcsolna fel és le.
App le van töltve, regisztrálva vagyok, épp egy F40 van most benne, mert azt használtam.
Abból ki kéne jelentkeznem? -
-
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Nem tudom mi alapján írod le ennyire a KuKirin G2MAX.ot, 3hónapja használom már közel 600km van benne)nincs vele semmi gond(a gyenge mechanikus féket leszámítva, de ez igaz az ÖSSZES TÖBBI MÁRKÁS rollerra is a 2-3-4x ennyibe kerülőkre is amiken mechanikus tárcsafék van) Mentem vele 50.felett és nem éreztem instabilnak!
Van ismerősömnek Mantis 10 dual, 3x ennyibe kerül és 200km után szétesett a hátsó felfüggesztése a rugónak a tőcsavarnál menet közben, szóval ennyit az agyon hájpont MANTIS.ról!Mindegyik gyártónak lehetnek hibái, ha 1,5 milláért veszel ott is előfordulhat bármi!
A fék cserét pedig 35.ből megoldottam 4 dugattyús hidraulikus NUTT Y5re(ilyen van a 1,5-2 millás rollereken is gyárilag)
-
Ciccuka
veterán
Több ember példája is azt mutatja, érdemes vigyázni ezekkel a másodkategóriás kínai jellegű rollerekkel és társaikkal. Több gyenge pontjuk van biztonság terén. Vannak olyan példányok, amelyek gyárilag is balesetveszélyesek.
Rossz minőségű anyagok, elégtelen felületes hegesztés, pontatlan kidolgozás, stb.
Többnek még a váza se teljesen szimmetrikus, alkatrészeket felejtenek ki, vagy rosszul rakják össze. Kilazuló, kotyogó alkatrészek, amik idővel könnyen eltörnek az erőhatásoktól. Minőségkontroll, szabványok betartásának hiánya könnyen előidézhet balesetveszélyes helyzetet.Gyakran még a neves gyártók termékeiben is vannak (tervezési, kivitelezési) hibák, gyenge pontok. A dizájn, kényelem és a marketing oltárán képesek feláldozni a biztonságot.
-
PociAti
őstag
válasz
ridiculous #26541 üzenetére
"Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!"
A többiek elég korrekten (és kulturáltan) leírták már előttem a lényeget.Én még csak nem is arra gondoltam, hogy a roller a végsebessége környékén akár be is szitálhat. Egyik autós újságíró emlegeti állandóan a BMW-k kapcsán, kihozza belőle az állatot, és annak volánja mellett ülve folyamatosan megszegi a közlekedési szabályokat. Szerinte nyomulásra vannak hangolva azok a járművek.
Rollerek esetében is vannak ilyen gépek, melyek agresszívebb vezetési stílusra, nagyobb sebességre lettek megálmodva. A technikai tartalom viszont nem mindenben követi le ezt az igényt. Nem éri meg eszetlenül húzni neki a gázt. Önfegyelem kell hozzá. Lényegesen több, mint egy olyan rollernél, ahol 25 km/h a plafon.
És ezt nagyon sokan nem akarják megérteni, de nem csak az eséstől kell tartani, az ellen kell beöltözni. A közlekedési járművek közül a roller a legkevésbé toleráns a hirtelen kormánymozdulatokra. És közben ennél járműnél a legszűkebb a látótér, mert nem lehet annyira szabadon forgolódni rajta, mint egy kerékpáron. Ezért hiába képes egy roller 40 km/h sebességgel menni, tudni kell ellenállni a kísértésnek. Igazából erre vonatkozott a csak óvatosan kijelentésem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
ridiculous #26545 üzenetére
Azt azért ne validáljuk már, hogy egyes gépek futóműgeometriája hibás, rossz tervezés. Illetve c futómű majdnem hogy nem is tud más lenni, mert ki-be rugózásnál ahogy változik az utánfutás máshogy reagál a kormány, ebből tud ez adódni. De attól, hogy az egész konstrukció gáz (de olcsó és bármelyik gyártó képes összerakni) mégis van olyan roller, ami stabil és nem hajlamos szitálásra (pl mantis) és van pár ami mocskosul hajlamos (dualtron city, kugoo gbooster és g2 pro (ez a narancs, kukirin verzió amit próbáltam, a balesetben a régi g2 pro volt)). Zero 10x sem a legacélosabb ebben, de mégis sokkal jobb mint némelyik más.
És igen, ahogy DigitXT is írja, ha egyszerűen nem alkalmas x sebességnél nagyobbra, mert el lett baszva, akkor ne tudjon gyorsabban menni... Szerintem -
DigitXT
félisten
válasz
ridiculous #26545 üzenetére
Igazad van, meg nem is: én is arra tippelek, hogy elkottázta, túlvállalta magát,
de ha beszitált és azért esett, akkor az a roller hibája is. Ha adott konstrukció
nem képes 45 km/h-val biztonságosan haladni (egyenesről beszélünk), akkor
le kell korlátozni a végsebességét arra a tartományra, amiben képes. Ha csak
30 km/h, akkor annyi. Igaz, akkor gyengébb lenne a marketingje a típusnak."Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti"
Szerintem most, hogy átmegyünk áldozathibáztatásba, ez rád illik leginkább:
van egy adott futómű geometria, ami hajlamos sz.rul viselkedni. Nem tudjuk,
hogy ez szerepet játszott-e a balesetben, de ha igen, úgy jogos az ellenérzés.Az, hogy neked nem jön elő vele gond, mert azt mondod, hogy életveszélyes,
45 km/h, ezért soha nem próbáltad, valójában csak megerősíti ezt az érzést!
Egynormális, elég stabil rolleren az ég világon semmi bajod nem lesz 45-nél,
amíg nem fogsz egy kátyút, vagy törik szétmagától, esetleg ugrik eléd vki.Ui: mondom ezt úgy, hogy teljesen egyetértek veled, hogy életveszélyes, úgy
általában a dolog, mert nagyon könnyű nagyon nagyot esni, nagyobbat mint
egy motorkerékpáron, szóval abszolút indokolt a motoros védőfelszerelés...
(25 km/h-nál nem feltétlen, de sisak nélkül az aszfalt-fejes végzetes lehet...)Viszont, ha egy tökegyenes úton kátyú nélkül, és műszaki hiba nélkül sikerül
elvágódni (mégegyszer mondom, a rolleren nem látszik sérülés), az gyanús!
Lehet persze, hogy elengedte a kormányt fél kézzel, nem tudjuk: bármi lehet.
(De azon nem kell megsértődni, ha valaki leírja, hogy nem venne ilyen rollert:
nem azt mondja, hogy te sem vehetsz, vagy nem használhatod boldogan.)
-
ridiculous
aktív tag
válasz
DigitXT #26542 üzenetére
Szerintem szimplán ment vele amennyivel csak tud a roller (45kmh amit az a roller megy asszem') természetesen védőfelszerelés nélkül és valamin megcsúszhatott vagy valami történt pld beszitált ahogy mondtad és ez lett a vége. Én még védőcuccban se mennék ennyivel sehol vele.. rohadt veszélyes. Nem az eszköz a hibás sok esetben hanem a használója.
-
DigitXT
félisten
Ha és amennyiben látszólag minden ok nélkül kezdődik a szitálás, dehogynem!
Szerk: példának hoztam haver balesetét, ott volt kátyú. Itt állítólag mégsem volt.
Keress rá a szitálásgátlóra, hogy mennyit értekeznek itt is róla, és hogy milyen
gépek "nélkülözhetetlen kelléke" (nagy tempónál máskülönben életveszélyesek).Szerk2: egyébként nem tökugyanaz a G2 Max és a G2 Pro. Mindkét emlegetett
balesetben Pro volt érintett, szóval itt csak a futómű geometria, ami közös. Nem
azt mondom, hogy ez el kell, hogy rettentsen! Csak azt, hogy ez is szempont...
Ki kell próbálni... Én mondjuk azelőtt se vettem volna szitálásra hajlamos gépet,
hogy balesetem volt, mert nem szeretnék olyannal közlekedni... Kis gyöszöknél
fel se tűnik, hogy mennyire gázos tud lenni... nagy tempónál kezdődnek a bajok.
És akkor erre lehet mondani, hogy nem kell gyorsan menni, ami részben igaz is.
Csak hát tudjuk, hogy milyen az ember, ha tudja a gép, csak kipróbálja, aztán... -
DigitXT
félisten
válasz
ridiculous #26541 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Nem tudhatjuk amíg nincs meg a vizsgálati eredmény, de lehet sajnos szerepe,
ha egy kátyúmentes egyenes szakaszon úgy elszállt, hogy szétment a feje.
Miközben a roller látszólag egyben maradt: nem tört ki a kerék/a nyak/semmi.*Van rá sansz, hogy egyszerűen beszitált a kormány, és ez a viselkedés sajnos
adott típusú "C" futóművekre jellemzőbb. Van ismerősöm, aki vett ilyen Kugoot,
majd 2 óra múlva balesetes képeket küldött, szerencsére csak horzsolásokat...Balesetleírás: "45-tel estem, úton mentem, kátyú és beszitált"... Na most itt is
egy kátyúról szóltak az első hírek (az újabbak meg arról, hogy nincs ott kátyú).*: egy Kugoonál már ez is eredménynek számít, az S1-ek hírhedtek voltak.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Tavaly joroller.hu - ról vettem a G2 Max - om, hibátlan terméket kaptam és elviekben hiba esetén ingyen küldenek érte futárt és viszik-hozzák gariba, eddig nem kellett igénybe vennem mert semmi hiba nem jött ki rajta.
Miért is nem bíznál a G2 Max - ban? Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti a többi pedig szar.. nem egyszer olvasni hogy ki-ki a sajátját ajánlja és amit a kérdező akar az le van szarozva.. valaki még a lötyögő felfüggesztéses Ninebotot is ajánlotta itt mindennel ellentétben mert őt ez nem zavarja, neki ilyen van és ez a király..
Ne legyen már minden leszarozva alaptalanul, mindegyik gyártónak vannak szar rollerei.. Xiaominak is, Segwaynek is és igen a KuKirinnál is vannak kerülendő típusok, de attól nem lesz mind szar. -
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26534 üzenetére
A 8,5 hüvelykes kerekek miatt már így is rohadt alacsonyan van a XIaomi rollerek hasmagassága, egy ilyen csónakkal az alján már mindenféle útpadkán vagy egyéb okból rosszul kivitelezett szakaszon, küszöbön fel fog akadni a roller. Nálam az eredeti hasmagasság mellett is néha probléma az alacsony hasmagasság.
Meg szerintem ezeknek amúgy sem nagyon éri meg növelni a hatótávját. Csak ha lusta valaki 1-2 naponta tölteni, vagy az olyan kényelmetlenséggel jár. Mert úgysem ezzel fognak hosszú útra indulni az emberek, akkor ezt a pénzt inkább már az új rollerre éri meg félretenni. -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26535 üzenetére
Nem kizárt.
Motor darabja olyan 80-100e, vezérlők 100/db, és igazából szerintem akkor már értelmesebb lenne egy 72v akku bele (300-350e?). De még ha akkut el is engedjük mármint a 72v ot, akkor is kéne egy külső kiegészítő akku hogy tuti ne fossa össze magát a gyári. Ilyen 20ah körüli 150 körül néha van eladó, persze jobb lenne építtetni, az a tuti minőség.
Azzal is érdemes számolni, hogy érezhető plusz súly kerül a gépre. Persze ha nem kell cipelni mindegy, mondjuk már alapból sem volt könnyű -
PociAti
őstag
Pont ilyen rollerrel szenvedett valaki Nyírteleken halálos balesetet, szóval csak óvatosan!
Két üzletet említettél, ismeretlenül, csak a weboldal alapján pár figyelmeztető jel a joroller.hu kapcsán.
(1) Legyen gyanús, ha egy webshopban mindig minden akciós. Vagy valami nincs rendben, vagy blöffölnek.
(2) A cég székhelye Szlovákiában van "adóoptimalizálás miatt", szóval a szigorúbb magyar törvényekkel kitörölheted. Külföldre sokkal nehezebb bármilyen vevői igényt érvényesíteni, mintha hazai kereskedőtől vennéd.
(3) A cég rengeteg borzalmasan szar rollert árul. Olyanokat, melyeknek nem szabadna forgalomba kerülniük. Szinte csak a baj van velük, de ők szinte minden ilyen vacakot felvettek a kínálatukra.A másik cég, a Berio Webáruház (Ferro Leonis Kft.) 2021-ben lett alapítva, és ahhoz képest mennyi terméket árulnak, rendkívül gyenge forgalmat bonyolítottak le az utolsó publikus évben. Ezekben sem bíznék meg semennyire.
Kugoo G2 Max rollerben sem, de az már más kérdés, úgy látszik döntöttél.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #26533 üzenetére
Kb. semmit sem értek abból amit írtatok...
Kapcs. ford."Söntölni": az árammérő ellenállást lecserélni, a vezérlőben.
Ez viszonylag olcsón* megoldható, utána viszont a gyári maximumnál több
áram fog folyni (átverjük a vezérlőt), ami egyrészt a cél, másrészt viszont a
probléma. Cél, mert ettől lesz nagyobb gyorsulás, probléma mert ettől lesz
nagyobb hőtermelés: adott esetben sokszor nagyobb, így leég a vezérlő.Drágább megoldás, komolyabb vezérlőt rakni a vasba. Sokkal drágább, ám
onnantól EZZEL nincs gond. A gond ezután már a motornál fog jelentkezni,
mert ha több a fázisáram (mivel több nyomatékot akarunk, ceteris paribus),
úgy a motor hőtermelése is nagyobb (jóval nagyobb!), leadni nem tudja, így
túlmelegszik, és megpusztul. Valamennyi tuningot elvisel! De mérés nélkül
teljesen lutri a dolog: ami tavasszal/ősszel határon elmegy, nyáron megfőzi.És akkor jöhet a motorcsere: onnan ismerszik meg a komolyabb áramokra
szánt motor, hogy kisujjnyi vastag fázis vezetékek jönnek ki belőle. Na, azt
lehet etetni rendesen, és akkor jutunk el oda, hogy az akku talán nem bírja.Összefoglalva: ha ez a hobbid, tuningolj. Megtanulod a határokat, jó móka...
Viszont, ha nem akarsz szívni és sokat költeni, bele se kezdj: eleve az hiba,
ha motor(pótlék)ként akarunk használni egy rollert. Nem az. Én csak tudom.
Szerettem volna én is erősebbet, kezelhetőbbet. Meg is csináltam, aztán jól
összetört alattam a fantasztikus kínai felni. (A Dualtron biztos erősebb, de a
nagyobb tempós haladást én inkább egy motorkerékpáron képzelném el, ha
egyáltalán. Tudom, azt nem tudod felvinni az emeletre, míg a rollert igen. Ez
egy valid érv, viszont szerintem maradjon a City ami, mert hosszú, rögös út.)*: maga az ellenállás párszáz forint. Forrasztani egyet szintén nem akkora
költség, ha van otthon pákád és nem félsz az SMD-ktől. Általában ezek az
ellenállások nem a legkisebbek, tehát nem kell nagyító, meg ilyenek...
A költségek akkor szállnak el, ha valami mellémegy, és kuka a vezérlőd.
Én húztam 11A-es vezérlőt 30A-re, nagyon ment, de elég gyakran leégett...
Rutinszerűen csereberéltem a MOSFET-eket. Ha azokból raksz nagyobbat,
akkor meg szétéghet a fázis vezeték. Ne kérdezd, honnan tudom.Ui: motorcserénél az is probléma lehet, hogy ha szélesebb, úgy szélesebb
kell legyen a tengely is (szinte biztos), így nem lesz kompatibilis a villáddal.
Ha meg villát is kell mókolni, akkor oda a kényelmes futómű, amit szeretsz. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #26533 üzenetére
-
Ciccuka
veterán
Hátha van benne valakinek hasznos.
Kiegészítő akkumulátor bővítés házilag:
Xiaomi M365, Essential, 1S, Mi3
Xiaomi PRO/PRO2Ezen az oldalon pedig ezekhez a rollerekhez van összehasonlítás (gyári adatok táblázatban) és némi hasznos infó velük kapcsolatban ScooterHacking:
Ninebot ESx/SNSC1.X
Ninebot E-Series
Ninebot Max/SNSC2.X
Ninebot T-Series
Ninebot F-Series
Ninebot D-Series Ninebot P and GT-series
Xiaomi M365
Okai ES-Series
Lime -
alphamooncam
őstag
Köszi srácok !
Kb. semmit sem értek abból amit írtatok...
Ha jól értem, gazdaságilag nem lenne érdemes befektetni, mert alapból cserélni kellene két motort, az akkuvezérlőt, és az akkupakkot.
Gondolom csak Dualtron motor jöhetne szóba a felni kompatibilitás miatt.
Balesetes, használt donor esetleg? Van egyáltalán olyan nagyobb motor ami illene ebbe a felnibe?
Felni és a felfüggesztés miatt ragaszkodom a Cityhez.
Elöl zöld/legpuhább patront (kiskockát) kapott, hátulra bekerült a fekete/ legkeményebb helyett egy fokozattal puhább piros, ami meg korábban az első futóműben volt.
A futómű hihetetlenül komfortos lett így szitálásgátlóval, hasonló vagy talán jobb is mint egy Wolf King GT-é.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #26531 üzenetére
Akku az 24ah vagy mennyi 21700 cellás, az még tán jó is lehet
Ha csak ilyen 10-15A-es cellákból van, akkor 2 db G300 kétvállra fektetné.
Nekem 1 db G300-zal sikerült többször 100A fölé kergetni a 38Ah akkumat...
(10s11p, Samsung 35E = folyamatos 88A terhelhetőség, csúcsban 143A?)
Szerk: jó, ez volt a kisebb akku, csak 36V-os. 60V ugyanazt a teljesítményt
kisebb akku árammal is el lehet érni. (Az csak egy 16s5p volt, de nem ment
70A fölé soha, mondjuk az is 4000W, és csak egy motorról beszélünk.)
-
d@vee
őstag
Végül a Kugoo G2 Max mellett tettem le a voksom.
Honnan érdemes megrendelni? Magyarországról szeretném garancia miatt, találtam 277-ért berion és joroller-en is.
Bármelyiknél tapasztalat szállítási időről/gariztatásról? -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #26528 üzenetére
Ez pontosan így van sajnos. Ha raksz bele egy olyan vezérlőt, amit bírja a nagy
(fázis)áramokat is röhögve (mondjuk egy G300, 300A-t folyamatosan), akkor az1) drága mulatság (a beszerzési ár 100K+, és ha dualmotor, akkor ezt kétszer)
2) meg fogja főzni a motort záros határidőn belül (bár ezen segít a Statorade)
2b) kivéve ha méred a motor hőmérsékletét, és visszafogod, annak megfelelően
3) az is lehet, hogy letérdel az akkumulátor is egy komolyabb gyorsításnálUi: csak a kereke nagy a Citynek, ha a motorja lenne nagyobb átmérőjű, abban
talán elférne több "slot", úgy pedig egységnyi árammal lehetne jobb gyorsulása,
viszont alapvetően a szélesség is meghatározó. (Nekem az Adventure-ben szar
30-as mágnesek voltak csak, míg egy Dualtronnál 45 az alap, ha jól tudom, s a
határ a csillagos ég (60-90), ha vmi nagyobb vas... Ill. igen, a motor nyomatékát
a nagy kerék "visszaosztja", mint egy nagyobb fokozat a kerékpáron. Ez ilyen.) -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #26527 üzenetére
Legnagyobb áramot kapja, ennyit tud a szabályzó.
Ezeket meg lehet shöntölno, 31-35A-re 27 ről. Előbbit nagyobb eséllyel bírja, utóbbit kisebbel. Költség szinte semmi, rizikó jelentősjó esély kerekedik rá, hogy ne fog égni.
Azt kell látnod, hogy mocskos nagy kereke van, pici motorral. Nagy terhelés, ez sztem ennyi fog tudni. Attól tartok, hogy ha menne bele nagyobb szabályzó, ami nem sül meg, akkor motor leégés lenne a rizikó.
City gyorsulása sajna elég fing és sztem ebbe max beletörődni lehet -
alphamooncam
őstag
Napi használatban van a Dualtron City-m.
El bírnék viselni
nagyobb gyorsulást, és rövidebb bekapcsolási/tartási időt a sebességtartó automatikánál, tempomatnál.
Előbbinél optimális lenne, ha teljes gázt érzékelve, az első 3 mp-ben a legnagyobb áramot kapná a motor, ami még biztosan nem károsítja, illetve szívem szerint 1-1,5 mp-re csökkenteném a tempomat bekapcsolási késleltetését.
Kérdés.
Megoldható-e?
Hogyan?
Várható költségek !Köszi
-
FingR86
őstag
36/42V-os motor vezérlőt hol érdemes keresni ami több mint 20A-t tud?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Olyan is van, amikor szerződnek a parkolóhely közelében lévő bármilyen üzlettel, vállalkozással.
Van egy megbízott dolgozó, akit betanítanak erre a nem bonyolult munkára és a szokásos munkája mellett az akkucseréket is elvégzi. Azt nem tudom, hogy az üzletbe telepítenek töltőhelyet is, vagy csak a rolleres cég autójával mozgatják az akkukat is.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Vidéken nem lenne életszerű minden zöldövezetben töltőparkokat létesíteni.
Relatív drága lenne és sok helyet foglalna el.Ezeket a rollereket egy kisebb városban is 30-40 helyen szórják szét. Gyakran egy hétig nem nyúl hozzá senki. Valamikor ahol épp lemerül otthagyják a semmi közepén, akár két falu között.
Ilyen napelemutánfutós elektromos bicikli videót én is néztem, érdekes megoldás.
Mivel gyakorlatilag szinte (nappal) állandó "gyenge" töltés alatt lenne, kímélné az akkupakkokat is.
Biztos fog ez még alakulni, mert egyre jobb napelemeket és akkumulátorokat fejlesztenek. Akár kitalálnak valami új különleges technológiát.
-
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
Mert túl drága és túl sérülékeny megoldás, viszont ezen pici napelemek alig termelnének valamit.
Autókölcsönzők is egyre több elektromos autótól szabadulnak meg és térnek vissza a belső égésű autókra. Az elektromos autókon hamar rendkívül magas szervizköltségek jönnek létre, amit nehéz ráterhelni a bérlőkre.Egy épületekkel teli nagyvárosban mégis mennyit töltődnének a rollerek? Amúgy is a töltési költség a legkisebb tétel. Egyszerűbb és olcsóbb 20%-kal megnövelni a rollerek számát, minthogy ilyen értékben megnövelni azok értékét olyan technológiával, ami nem működik. Lásd később, sokkal jobb módszerek vannak ennél.
A képen látható járműnél a vastag kereke miatt talán nagyobb lenne a veszteség gördülési ellenálláson, mint amennyi energiát nyerne a pici felületű napelemekkel.
Tavaly kicsit jobban utánaolvastam ennek a témának, mert láttam pár pasast, aki napelemes rekumbenssel (fekvő kerékpárral) teker hatalmas távokat.
https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0
Mindegyik esetben a kerékpár mögött egy jókora táblát húztak. Olyan táblát, mely követte a nap mozgását. És pedelec módjára rásegített az elektro motor. A fejlett, napkövető rendszernek köszönhetően se tudta folyamatosan jó szinten tartani az akkukat, hanem hagyott ki napokat, hogy fel tudja töltődni az akku csomagot.Sokkal észszerűbbnek tűnik az, ha a lerakási pontok egyben töltőhelyek lennének. És aki mondjuk rádugja a lemerült rollert, az kapna kedvezményt.
De cserélhető akkus megoldás szinte feleslegessé teszi ezt is.
Van amikor az akkut cserélgethetik az emberek az elektromos eszközökben:
Battery Swap Technology in Taiwan
Ennek apró hátulütője, hogy sokkal több akkumulátorra van szükség, mint ahány járműre.
De valószínűleg idehaza is hasonló lehet a módszer (még nem láttam élőben). Körbemennek, és a lemerült akkukat kicserélik frissen feltöltött akkura. Így cirkulálnak az akkuk. (Közben az egy helyen felhalmozott rollereket átszállítják a megfelelő helyre + begyűjtik a meghibásodottakat.) -
Ciccuka
veterán
válasz
Peaceliker #26515 üzenetére
Szerintem 1kg pluszsúly lenne kb. a két napelem.
Ilyen rollerek töltésére elég lenne kezdésnek olyan típus is, ami csak 2-4 nap alatt töltené fel. -
Aaron14
őstag
Segway Ninebot F2 Pro-nál ez a kormány recsegés, ropogás mitől lehet? Nem a klasszikus nyikorgás. Csatolok róla videót. Akkor ad ki ilyen hangot, mikor feszül a kormányrúd. [link]
-
Silentfrog
veterán
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
A roller nem tudja merről süt a nap, nem tud arra fordulni amerre süt, és ha úgy rakják le ahogy nálunk ( össze vissza mindenhova) szinte semmit sem töltene .
A képen a méretből itélve ,kb 40 wattos panel fér fel, optimálisan 10 óra alatt tudna feltölteni egy átlagos rollert.
Nem éri meg, használatra van kitalálva a bérelhető roller, ha nem használnák napokat és optimálisan fordítanák a a nap felé, akkor talán lenne értelme. -
Ciccuka
veterán
Lime és hasonló bérelhető rollerekre miért nem szerelnek napelemet, hogy amikor süt a nap tudjanak töltődni ott, ahol épp hagyták őket?
Lábtartó helyére elférne valami flexibilis napelemféle.
Íme a végtelen hatótávú elektromos roller -
Boci23
csendes tag
Segway Ninebot F2 pro global verziónál , amin elvileg 30 km/h a végsebesség, szoftverfrissítést elszabad végezni? DHgate-ről rendelt már valaki ez a típust? Köszi
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Persze, ezzel arra akartam reflektálni, hogy nem csak 130-nál halhat meg az ember járművel.
Tavaly 30-al csúsztam el mocival egy kanyarban, mert kicsit sóderes volt az út. A sisakomba fél centi mélyen belevájt az aszfalt az áll részénél, ahol az arcom és a szemem van ott pedig a plexin ki se látni, azt is keményen meghúzta. -
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
A Videó alatti linken van pár: [link]
-
-
Gigi01
őstag
50Kg-os hölgynek,milyen ajánlott rollerek vannak most?
Fontos lenne,hogy ne kelljen emeletre cipelni,így kűlső akksis megoldás érdekelne.
Amit fel tud vinni az emeletre tölteni. -
PociAti
őstag
válasz
donbig #26505 üzenetére
Igen, ez az a kereszteződés. Az Új Széchenyi Terv-es tábláról jól beazonosítható, és én is hosszasan elidőztem pontosan ugyanez előtt a Google autóval készített fotó felett.
Nem vagyok benne biztos, hogy hiányzik az a kő, inkább sár lett felhordva rá, ahogy a járművek levágták azt a kanyart. Az utcakép 2023. szeptemberi, idő közben kicsit változhatott a helyzet. Az ország túlsó felében mostanában sokat esett az eső, és vannak ilyen sáros "átfolyások". Ha még felhordott kavics is van a részen, akkor elég csúszós tud lenni. És ha megfigyeled, a kerékpárút túloldalán pont megszűnik a vizesárok. -
donbig
tag
válasz
PociAti #26502 üzenetére
[kép] Nagyjából itt lehetett, a kép jobb alsó sarkában látni, hogy egy kő hiányozhat a két út találkozásánál. Éppen ma mondtam a páromnak, hogyha bicikliznénk, vennék sisakot, mert úgy érzem ötven fölött már elvesztettem a rugalmasságomat, nem tudnék úgy esni, mint fiatalon. Persze, van amit egy fiatal sem tud kivédeni.
-
DigitXT
félisten
válasz
DroiDMester #26501 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy mindegy, mivel esel, az aszfalt kemény.
Másrészt bagatellizálja a rollerezés extra veszélyességét.
Egy bicikli nem akad el egy kis kátyúban, s ha "ledob", nem
vág bele az aszfaltba közvetlenül fejjel előre, mint a roller... -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma #26496 üzenetére
Másoknak ne kelljen keresgélni, az eredeti cikk forrása:
https://www.szon.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/tragedia-nyirtelken-meghalt-egy-rolleres
Általában ezt vettél át a többiek.
Vércsík tényleg brutális. 18+, csak erős idegzetűeknek!Az út simasága, jó minősége és a Kugoo G2 Pro első + hátsó felfüggesztése alapján a balesethez feltételezhetően elég tempósan "kellett" haladni.
Google Utcakép alapján ez az a szakasz Nyírteleken belül.
Bár az eséshez elegendő kicsit belenyalni a fűbe, vagy rossz szögből rámenni egy nagyobb kavicsra, esetleg csak valami miatt megrántani a kormányt. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-i7 I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage Shiva A-Data 600W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest