Hirdetés
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Poco F2 Pro facepalm
Új hozzászólás Aktív témák
-
nickcreeper
tag
válasz
Thunderzolee
#27889
üzenetére
Akkor most agyalhatok ezen is 😂
Az F2 annyira rossz?
-
válasz
PociAti
#27896
üzenetére
+1
Nekem is pont ez volt eszemben amiket irtál.
Ez nem egy roller specifikus válasz volt, csak egy általános válasz. Ilyenkor ugye tipikusan fel se merül a rendőrség részéről, h ne ollózzák össze a jogtárból az összes, járművekre vonatkozó tételt.
Aztán ezért kerülnek bele olyanok is, ami adott esetben egy autóra vonatkozik inkább, mint kerékpárra, (rollerre).
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
PociAti
#27896
üzenetére
Tudom ki fia borja az a lap de azért egy rendőrségi választ be tudnak idézni normálisan. Nem kell két kézzel csapkodni ellene....a felszerelések pedig lehetnek még sisak, láthatósági mellény, lámpa, féklámpa, index szóval van opció. Ezt majd az uj kresz mondja meg.
Az adattáblámat pedig megneztem, súly nem szerepel rajta csak sebesség szóval jahh, gugliznak majd gyári honlapot hogy mennyi az annyi. -
PociAti
őstag
válasz
wwenigma
#27887
üzenetére
Az írás a metropol-on jelent meg. Ennek a lapnak nem célja a pontos, hiteles tájékoztatás, inkább a hangulatkeltés.
A rendőrség lehet nem is azt válaszolta, vagy nem az volt a kérdés. Mert a válasz inkább tűnik általános járművekre adott válasznak, mint roller specifikus reakciónak.
"okmányokra és felszerelésekre vonatkozó előírások megtartására "
Mégis milyen felszereléseket ért alatta. Hova a többes szám? Mert több ezer wattos pálcika roller esetén a sisak szükségességét nehéz lenne kimagyarázni, de mi tartozik még az előírások közé? Pót izzó, elakadás jelző háromszög?(#27890) wwenigma "akkor majd kiguglizzák mit tud?"
Google??? Nem egy napközis tanárnénit kérdtek meg arra, mit írt az első szembejövő találat. Adatbázisokat használnak ilyen feladatra. Vagy a termék saját adattábláját.A cikkben ez a szakasz több szempontból is elég érdekes:
"Az én rollerem 24,7 kilogrammos és 25 kilométer/órával gurulok vele, szóval… Nincs szükségem a biztosításra, hál’ Istennek!"24,7 kg-hoz mégis mekkora tervezési sebesség tartozhat? A logika azt diktálta, hogy azért nincs biztosítása, mert a roller tervezési sebessége nem nagyobb 25 km/h-nál.
De úgy tűnik, ha az illető (az adott helyzetben) nem megy 25 km/h-nál, akkor neki már nem is kell biztosítást kötnie.Normális szerkesztő nem engedhetne meg ilyen írást publikálni.
(#27888) GoodSpeed "Mármint most a számlát magával kell vinnie mindenkinek, hogy vette és nem lopta?"
Sehol nem szerepelt az, hogy helyszínen hitelt érdemlően, azonnal tudnod kell igazolni a jármű tulajdonosi jogviszonyát. Ok nélkül nem szokás csak úgy lefoglalni járművet (annak is megvannak a kritériumai). -
válasz
GoodSpeed
#27875
üzenetére
Szerintem az E2 Pronak kicsi a trepnije, mármint az a része, ahol az akkupack van, nem lehet bele tenni nagyobb akksit a helyére.
A kormányon meg egyáltalán nem jó nehezékként az akksi, valószínűleg ezért szokott le róla a Ninebot is.Persze ha hatótávot kell növelni, nincs más választás.
Egyébként ha jól értettem, azért nem vettél 350W-osnál nagyobb rollert, mert komolyan attól félsz, h "el kell majd adnod".
Én törvénytisztelő állampolgárnak tartom magam, de életszerűtlennek tartom, h az lesz majd a helyes, h mindenki eladja az F2-t, G2-t, 4 Pro (2nd gen)-t, és 7650mAh-s akksinál nagyobbal rendelkező rollert senki se fog venni ezentúl. Tehát ez a kettő marad: Xiaomi 4, és Segway E2 Pro. Ha ez nem elég, akkor meg csak a G30 jöhet szóba, mert a többi már nagyobb 350W-nál.
Ha végignézem a "választékot", a korábbiak (például F/D sorozat, 4 Pro) kifutnak, nem lesz roller 400Watt alatt, csak az E2 Pro, G30; meg a Xiaomi Pro 2, Mi 3, 4. (Most a Lite, meg az egyéb 250W-osokat hagyjuk ki).
Kiváncsi leszek ezt a csavart hogy lépi át a törvényhozás. Ironikusan megjegyezném a "társadalmi" vitát, vagy egyeztetést, vagy minek is nevezték.
Ahol 250, meg 300-ban húzták meg a határt, ott évekkel korábban bevezették ezeket, de itt fut már vagy ~100ezer pálcikaroller, aminek ki tudja hány %-a való az F2 sorozatból.
Életszerűtlen, h ezeknek a birtoklása illegális lesz.
-
aztax
csendes tag
a jármű birtoklásának jogszerűségére
Aki vett használtan egy rollert az mit mutasson?
-
-
wwenigma
Jómunkásember
[link] ez most kinyitotta a zárat vagy hogy?
GoodSpeed: szerintem az gumiszabály, ha gyanús akkor kell csak. Ami necces hogy ha nincs biztosítva akkor majd kiguglizzák mit tud? 😁 Sisak meg hát, valami kupakot majd nézek, de full face-et nem akarok...
-
válasz
nickcreeper
#27884
üzenetére
Kábé mindegyik pálcikarollert lehet normál rollerként is használni, ha lemerült, de rxhadt kényelmetlen, mert ezeknek a trepni nem 2-3centire van a földtől, hanem ugye jóval magasabban; egyáltalán nem kényelmes lábbal hajtani.
Vegyél F2 sorozatból inkább, 150ezer alatt is szoktam látni a hirdetések között kevés km-el, szinte újakat.
Bár most inkább Prokat hirdetnek.
Nagyobb hatótáv ugyanannyiért.
-
válasz
wwenigma
#27887
üzenetére
vonatkozó előírások megtartására, a jármű birtoklásának jogszerűségére
Mármint most a számlát magával kell vinnie mindenkinek, hogy vette és nem lopta? Még jó, hogy be van digitalizálva mindegyik, és felhőben fent van. Meg email címemen.A sisak meg mindig rajtam van!
-
wwenigma
Jómunkásember
A rendőrség lapunknak elmondta: ha a rollerest igazoltatják, akkor:
Az ellenőrzés kiterjed a közlekedési rendszabályok megtartására, a járműhasználat szabályszerűségére, az okmányokra és (I)felszerelésekre(/I) vonatkozó előírások megtartására, a jármű birtoklásának jogszerűségére, az üzemben tartó, illetőleg a használó személyazonosító adataira, valamint a jármű közlekedésbiztonsági állapotára
A rollereseknek - a jármű jellegétől függően - kötelező motorkerékpáros bukósisakot viselniük!
"A jármű jellegétől függően " - ezt most hogy kell érteni?
Az igazoltatáskor egy központi adatbázisból kérdezik le a hatóságok, hogy van-e biztosítás a rollereden. Ehhez csak igazolnod kell magad a személyiddel és a neved, valamint a rollered egyedi azonosítója (SN-azonosító) alapján ellenőriznek.
-
nickcreeper
tag
válasz
Silentfrog
#27885
üzenetére
Részben olvastam ezeket, de visszakeresem az összeset.
Akkor már csak az a kérdés, mennyit ér az IPX4 besorolás… -
Silentfrog
veterán
válasz
nickcreeper
#27884
üzenetére
Nem írom már le az OKAI Neon lite tapasztalataimat, itt a fórumba ha visszakeresel akkor megtalálod hogy hogy jártam.
Viszont az jobb ha tudod hogy szinte bármilyen indokkal elutasíthatják a garanciális kérésedet.
Nekem a töltéshibát , a gumi repedése miatt utasították el. Ez volt a mechanikai sérülés.
-
nickcreeper
tag
Sziasztok!
elektromos rollert keresek, a magam 89 kilójához, 140-150 ezres korlátig, javarészt sík terepre. Igaz, hogy az E2 pro, ha lemerül is funkcionál normál rollerként? Az egyik Youtube videóban említették.
Az OKAI Neon lite és a Ninebot E2 pro között nem tudok dönteni, mert utóbbinak csak IPX4-es a besorolása.
Nektek mik a tapasztalataitok? -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#27882
üzenetére
Feltételezem, hogy van róla felvétel, csak éppen az nem mond semmit,
ugyanúgy meg lehet úszni, mint amikor SMKP-vel garázdálkodnak...
-
abrtom87
tag
Veri mindenki az asztalt a biztosítás miatt. Pedig még rendszám se ártana a rollerekre! Egy kedves rolleres egyén szrrá törte a parkoló autómat a mai napon, százezres, majdnem milliós a kár, majd mint aki jól végezte dolgát lelépett. Azonosítani így persze nem lehet. Remek! Következmények nélkül gurulgassunk.
szerk: a robogókra is rendszám kellene már nagyon régóta, főleg akik munkaeszköznek használják
-
Lift nincs?
Még nem léptem meg, de lehet PRO 2-nél érdemes lenne, mert ott még van 4 kg tömeg előny is, de:
Monorim MBP akkumulátor csomag 36V 10.4Ah Xiaomi M365 szériához és Segway-Ninebot MAX szériához - Monorim® HU
Szóval ilyen E2 PRO-ra nincs véletlenül? Meg ugye Pro 2-re is jó lenne.
Az van, hogy a MAMBA-nak van olyan rollere, és régen ES2 NineBotnál is volt, hogy kormányra rátehető, leszedhető, lakásban tölhető akkumulátora van.Nekem az E2 PRO-ra lenne elsődlegesen jó, de ugye alapból a súlya 18.8 kg. Tehát ott leginkább az lenne a cél, hogy lecsatlakoztatható legyen, mert még 6 kg és 25 kg-nál vagyunk. Mondjuk akkor már kötnék rá biztosítást, azon nem múlna. Csak ugye levinni, felvinni, ezért lenne jó, ha lecsatlakoztatható lenne.
PRO2-nél még 4-5 kg és ott vagyok vele, mint most az E2 PRO-val, viszont alapból agyonveri ugye hatótávilag, arra még egy kellemes 40-45 km-es hatótávú akksi Berettyóújfalu - Hajdúszoboszló oda és vissza!
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#27871
üzenetére
Ezt én kétféle képpen tudom értelmezni:
1. Leszállsz a pirosnál és balra eltolod a zebrán a gyalogosokkal együtt (vagy szemben) menve.
2. Leszállsz a pirosnál és egyenesen tovább tolod (a gyalogosok irányára merőlegesen) a rollert a zebra mögé és ott visszapattansz és mész tovább egyenesen.Szerintem jogilag mindegyik OK amúgy, mégha csúnyán is néznek rád a többiek a 2-es esetében.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#27871
üzenetére
mrkresz.hu: Ki számít gyalogosnak?
"Gyalogosnak tekintjük a gyalogosan közlekedő személyt, a kerékpárt vagy motorkerékpárt toló személyt, a kerekesszékkel közlekedő személyt, valamint a gyermekkerékpárral, stb. közlekedő személyt."Kerékpárt, rollert tolva már gyalogosnak számítasz. Egyes zebráknál látni olyan táblát, ahol felhívják a figyelmet arra, hogy - kerékpárút hiányában - csak a kerékpárt tolva szabad a túloldalra átmenni.
-
Eclips21
őstag
válasz
front3r
#27869
üzenetére
Az enyemen a service menu limitalva van, nem lehet benne piszkalni a sebessegkorlatot, csak a vezetek szetcsatlakoztatas mukodik(gondolom minden eu-s verzio ilyen mar)
A sebessegmero total pontos, rendesen 50el kozlekedo autok kozott nalam is 50-t mutat. Tobb roller mellett is mentem aminek 20 meg 25 volt a limitalasa es nalam is pontosan annyit mutatott. Persze az autok is direkt csalnak szoval inkabb ugy mondanam hogy azokhoz van igazitva, GPS-el merve biztos kevesebb.
-
Dr. Szilikát
őstag
Amikor közúton haladva piros lámpát kapunk egy zebránál, ezután járművünket gyalogosként eltoljuk a forgalomból (a zöldben haladó gyalogosok között elvegyülve), az piros lámpás büntetendő cselekménynek számít?
Kerékpár, e-roller, vagy ilyen alapon bármilyen kétkerekű motorosra is gondolhatunk, lényeg, hogy gyalogosként haladunk tovább. (A piros lámpát nem jobbra kerülöm ki, nincs rá lehetőség sem, tegyük fel.)
-
-
front3r
őstag
válasz
Eclips21
#27834
üzenetére
Köszönöm, és a többieknek is.
Van rá kombináció, amivel kiüthető a korlát, a kikapcsolásig, ezt minden indításnál el kell játszani, de ezt az infót egyelőre csak a netről tudom.
Viszont ami aggaszt, az az, hogy a sebességmérője nincs jól beállítva(nem is értem a gyártót, hogy miért), sokkal többet mutat a valós sebességénél. Így lehet a 25km/h se annyi
Szóval lehet jobb lesz majd a service menüből ezt valahogy meggyógyítani, hogy a valóságnak megfelelően működjön. De ennek utánanézek, hogy hogy lehet. -
Tangerine
senior tag
Jó, mondjuk nekem nem volt sürgős, de muszáj volt várni, mert ki is volt fizetve a megrendeléskor. Jüni 1-én vettem, júli végén ért ide, aztán szeptemberben csomagoltam ki a dobozából.
Azóta viszont napi szinten használom, ha nem esik és 5 fok felett vsn. Leginkább melózni járok vele. (2 x 6,2 km naponta). Mindjárt 1000 km lesz benne. -
-
válasz
Thunderzolee
#27862
üzenetére
Az E2 PRO-t azért vettem, mert a PRO 2 beázott, és egy roller nem roller, kellett tartalék. Másrészt a PRO 2 sokkal könnyebb, ezen a lépcsőn cipelem fel és le őket:

Harmadrész azért lett E2 PRO és nem 4 PRO 2ND, mert 400W-os az utóbbinak a motorja. Az F2 Plus pontosan ezért esik ki, mert ezek úgyis 350W-nál fogják meghúzni a határt, és akkor adhatom el... mert mindjárt nem mehetek vele kerékpárúton belterületen. Nem hazardírozok hátha meggondolják a félkegyelműek.Az E2 PRO nehéz, de baromira kényelmes, így ha az F2 Plus 350W-os motorral lenne, nem is Xiaomit vették, hanem azt, pl mert fontos, hogy legyen rajta irányjelző, mert egyrészt vagány dolog a rolleren, másrészt majd idővel azt is kitalálhatják, akár ezek, akár az EU.
Szerk: egyedül használom a három rollert. -
-
válasz
GoodSpeed
#27841
üzenetére
Itt össze tudod hasonlítani az árakat:
https://www.insura.hu/kotelezo-biztositas -
-
válasz
alphamooncam
#27846
üzenetére
Mondjuk eltulajdonítás ellen is védelmet nyújtana. Na és akkor, jön képbe, hogy az M365-nek eszmei értéke van a másik kettőnél meg E2 PRO akcióban volt 157K, a PRO 2 meg annyit érhet kb, mint az E2 PRO.
-
válasz
Tangerine
#27853
üzenetére
nem kell dupla átalakító, van 1/2"-ról minden méret, még akár villás kulcs is!
kocsim nincs, szóval arról nem tudok nyilatkozni, én annó a bringához vettem, ott oda fértem mindenhová vele ahová kellett, és most a rollerhoz is tökéletes!
De mint mondtam van egy kicsi hagyományos mechanikus 1/4" is, ami 0,1-5.ig tud a finom kicsi helyekre azt használom!
De amúgy meg sokkal kényelmesebb ez a digitális, mert már előle látod és hallod mikor érsz oda a beállított nyomatékhoz, a kijelzőn látod az aktuális nyomatékot, és van optikai visszajelzés is, egy piros és zöld LED-el, és van csipogó/sípoló hangjelzés mikor 1Nm re vagy a beállított értéktől elkezd csipogni egyre sűrűbben tehát hallod mikor ér a beállított értékhez, mert akkor meg már folyamatosan sípol, szóval nagyon kényelmes vele dolgozni!

-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester
#27844
üzenetére
Lehet, hogy jól mér, de nem életszerű egy pl. 5-ös csavarhoz pl. 5 Nm-re. Kell rá két átalakító (1/2"-3/8" és egy 3/8"--1/4"0) hogy egy 8-as fejet rátegyen az ember. Egy autó motorterében meg kb sehol nem férsz el vele.
-
lezu20
tag
Sziasztok,
Életem első roller vásárlása előtt vagyok. Kettő kiszemeltem van az egyik : xiaomi electric scooter 4 pro gen2 eu (bhr8067gl), fekete-szürkeA másik: SEGWAY-NINEBOT KickScooter F2 Pro elektromos roller (AA.05.12.03.0001)
Nekem jobban tetszik a ninebot. jó vétel lenne ?
köszi -
Ciccuka
veterán
Mikortól kezdik el szerintetek a biztosítást szigorúan nézni?
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti
#27839
üzenetére
"Az én látáspontom szerint a Kúriának nem is kellene tudnia mi lenne a tökéletes döntés."
Egy kicsit, másképp gondolom.
Amikor tanultam róla, még Legfelsőbb Bíróságnak hívták, de ez mindegy.
Ahhoz hogy jogegységi döntést tudjon hozni, kötelező erejű iránymutatást tudjon adni alsóbb bíróságok részére, ahhoz nagyon pontosan tudnia kell, mi a helyes döntés.
Ha nem így lenne, egyrészt hatáskör elvonás lenne, - ha maga ítélkezne -, másrészt felgyülemlenének az ügyek, ekkora tömegű ügyben képtelenség lenne ilyen létszámmal, mint amivel a Kúria működik, ítéleteket hozni, harmadrészt kizárnák a fellebbezési lehetőséget - ugye nincs feljebb - , ami ugye nonszensz egy jogállamban és még sorolhatnám, ha érdekelne.
-
válasz
Eclips21
#27842
üzenetére
Leginkább azért gondoltam rá, mert most a rendőrök boldog boldogtalan rollerest ezzel fognak piszkálni, ha nem kell rá akkor is lehet hogy magyarázni kell neki, hogy 25 km/h maximum tervezési sebesség és bőven 25 kg tömeg alatt vannak. Így meg nem kellene nekik magyarázni.
-
válasz
Tangerine
#27837
üzenetére
Rosszul emlékeztem 2-200.ig tud

ilyenem van már megvan vagy 5.éve!
És igen teljesen pontosan mér ilyen 0,05Nm az eltérés a valósághoz(be lett kalibrálva) szóval hozza a gyári értékeket amit tudnak ezek a kütyük.Azóta már vannak fejlettebbek is PL: ez 3,4-340.ig tud
-
Eclips21
őstag
válasz
GoodSpeed
#27841
üzenetére
En biztos nem kotnek egyikre sem, minek ha nem kotelezo? Nekem is van tobb rollerem de csak arra kotottem amire a torveny eloirta.
Kedvezmeny nincs, en netrisk meg hasonlo oldalakon csak az arakrol tajekozodom es mindig direktben a kivalasztott biztosito honlapjan kotom meg.
-
Most elkezdtem gondolkodni azon, hogy bár nem kötelező egyik rolleremre sem, de mérlegem, hogy biztosítást kössek rá.
Három rollerem van:
1. M365 2020.03. hó. 9454 km
2. PRO 2 2022.01. hó 2368 km
3. E2 Pro 2024.06. hó153.1 kmAz E2 PRO és a PRO 2 lenne amire érdemes lenne talán biztosítást kötni, vagy szerintetek mind a háromra? Ilyenkor van valami kedvezmény? Netrisk, vagy hasonló helyen érdemes kötni?
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam
#27828
üzenetére
"... Kúria valószínűleg tudja milyen döntést kellett volna hozni. Azt azért nem szívesen írja le szakmabeliről hogy hülye ahhoz amit csinál, mert ezzel lejárat olyanokat is akiket nem kéne."
A magas szinten álló hatóságok, szervezetek, stb. szerepét sokan sokszor rosszul értelmezik.
Vegyük példának a járművezetési vizsgák vizsgabiztosát. A feladata eldönteni megfelelt-e az illető a vizsgán, vagy sem. Ami nem feladata: elmagyarázni mit és miért kellett volna csinálni, vagy megtanítani az illetőt vezetni.Mindenféle felügyeleti szervnél, ellenőrző hatóságnál, stb. rendszeresen felmerül igényként, hogy ha szerintük nem jó, akkor hogyan kellene jól csinálni? Magyarázzák már el, adjanak tájékoztatást. Viszont nem ez a feladatuk. Arra ott vannak a képzést végző szakemberek, a tanácsadó cégek, stb.
Ahogy egy közlekedési rendőr is megbírságol, és jegyzőkönyvbe rögzíti a tényeket amit tapasztalt. Ha nem tetszik valami, majd jogászok megvizsgálják. De nem a rendőrtől kell elvárni a KRESZ oktatását, vagy annak jogi értelmezését.
Az én látáspontom szerint a Kúriának nem is kellene tudnia mi lenne a tökéletes döntés. Hanem ami az asztalára került, az úgy helyes, vagy sem. Elbírálja és megindokolja. De nem feladata válaszokat adni olyan kérdésekre, amiket fel se tettek, még ha az lenne a helyes irány, akkor sem. Vagy minősítsen másokat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
front3r
#27817
üzenetére
Most nem találom a videót (másik gépemen van az előzmények között), de annyi a lényege, a srác gyorskötözőkkel rögzíti, bekényszeríti az abroncsot egyik felén a felni vájatába, így másik felén különösebb erőszak nélkül ki tudja pattintani (ez persze más járműveknél is hasonlóan működik, csak sokan elfelejtik). Kipeckelés után a kötözőket levágja, halad tovább.

-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester
#27833
üzenetére
3-250? Nem tudom elképzelni, hogy az pontos legyen. Link van róla?
-
Eclips21
őstag
Én alin v3-t(nfc-s verzió) 999euro-ért rendeltem, pénteken megrendeltem szerdán nálam volt.
Ha nem akarsz szerelgetni kérd meg a boltot, én magamnak csináltam.
-Körbe fel kell "tépni" az álló részre ragasztott gumiszőnyeget hogy hozzáférj az állórész csavarjaihoz, ha lassan és turelemmel csinálod a ragasztó is feljön és nem szakad le így simán visszaragad majd.
-Kiszeded a csavarokat, felemeled az állórész.
-Kirángatod az akksit, ami egy akkora helyre van bepréselve hogy pont beleillik szóval elég nehezen jön ki. Így hozzáférsz a vezetékeléshez.
-Vezetékek között megkeresen a 2 eres (fekete-fehér) vezetéket ami egy csatival össze van dugva, na ezt szét kell csatlakoztatni, ezzel kikapcsol a sebességkorlát.
-Összerakásnál meg csak figyelni kell hogy az akksi alá ne szoruljon vezeték.
[kép] [kép] -
Eclips21
őstag
válasz
front3r
#27820
üzenetére
[link] ilyen egy 2 részes felnin a csere
A roller honlapja nem írja milyen típusú a gumi (tubeless vagy tube) mint írta más is ettől is függ. Persze majd ha neki kezdesz kiderül
Amúgy jó nagy dög
kár hogy csak 25-el megy, szerintem írj az eladónak hogy lehet megkerülni a sebességkorlátozást mert az erejét se fogod érezni. Nekem Mantis 10 dual (2x1000w) szintén 25-re volt korlátozva konkrétan lassabb volt mint a régi kisrollerem ami 27-el megy és úgy gyorsult mint valami 200w-s roller. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Ciccuka
#27829
üzenetére
Ha valakinek nem szokása csavarokat meghúzigatni, honnan tudná,
mi az ésszerű? Szerelők "szokták" mondani, hogy minek a nyomaték
kulcs, neki már a kezében van a nyomaték. Meglehet/tapasztalat.
Másnak meg inkább ajánlott a segítség. Alu menet acél csavar: szar
kombináció, mivel ha túlhúzza nem lesz elég egy csavart cserélni.
A váz fogja megadni magát, aztán fúrhatja nagyobbra + helicoil...
Ui: tudom, hogy van olyan meghúzási nyomaték, ami adott csavart
hajtva teljesen ésszerűtlen és meg fog szakítani valamit, viszont ha
valaki kezdő, ezt nem tudja. (Ahogy a rázkódástól meglazulást sem
a csavar őrült megtépése gyógyítja, hanem odavaló menetrögzítő.) -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti
#27824
üzenetére
""[40] Az eljárást a tárgyalási szaktól kell megismételni a Be. LXXVIII. Fejezet előírásai szerint."
Örülök, hogy te már biztos vagy a dolgodban!
Úgy hallottam a Kúria még mindig nem az. Vagy ismét nem az. Lényeget tekintve mindegy."
Nem olvastam el a linkelt dolgot, Kúria valószínűleg tudja milyen döntést kellett volna hozni. Azt azért nem szívesen írja le szakmabeliről hogy hülye ahhoz amit csinál, mert ezzel lejárat olyanokat is akiket nem kéne.
Nem is kell elolvasnom, ez vélhetőleg egy technikai döntés.
A Kúria azért dobta vissza első fokra, hogy a utána újra lehessen másodfokon fellebbezni.
Ha a másodfok hozna döntést olyan ügyben, ami alapvetően első fok dolga lenne, már nem lenne hova fellebbezni, mert a magasabb szint már nem hoz egyedi döntéseket.
Vagy valami ilyesmi.
Nem vagyok jogász, és lehet baromságokat beszélek, de kb. ennyi maradt meg a 25 évvel ezelőtti tanulmányaimból... ( Mondjuk ez a része sosem képeztem a munkám, még jó hogy ennyi megmaradt belőle* )
Aki jobban tudja jelentkezzen !
Ha még hatályos jogszabályt is beidézi kap egy hangszórót Rózsa Gyuri bácsitól...
Szerintem.
-
PociAti
őstag
-
Reggie0
félisten
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam
#27821
üzenetére
Miért, szerinted teljesen egyszerű és tisztázott a roller jogi helyzete?
Én nem értek hozzá, de azt látom, hogy a Kúria 40 ponton át ping-pongozott azon, hogy jármű, nem nem jármű, de jármű, mégsem jármű, mindegy mi, de ittasan használni szabálytalan.
És végül mire jutottak?
Idézem az utolsó pontot:
"[40] Az eljárást a tárgyalási szaktól kell megismételni a Be. LXXVIII. Fejezet előírásai szerint."
Örülök, hogy te már biztos vagy a dolgodban!
Úgy hallottam a Kúria még mindig nem az. Vagy ismét nem az. Lényeget tekintve mindegy. -
Dr. Szilikát
őstag
Legutóbb is szóba került, nem mindenkinek tetszik a magyar rendszer, pedig ez nem ilyen egyszerű. Kicsit hosszú sajnos, de próbáltam nagyjából összefoglalni a körképet:
Jókai-regénnyel vetekedne a szabályozás
--------------------------------------------------------------
2024. február 24– A probléma abból ered, hogy az új mikromobilitási eszközökre nem dolgoztak ki szabályozást. A minisztérium már többször nekifutott, de hamar rájöttek, olyan mennyiségű joganyagot kellene hozzá kidolgozni, hogy a végeredmény – vastagságát tekintve legalábbis – egy Jókai-regénnyel vetekedne – mondta Herpy Miklós.
Amennyiben jóváhagyják a tervezett KRESZ-módosítást, és így az e-rollerek 25 km/h végsebességig kerékpárnak, az ennél gyorsabbak segédmotoros kerékpárnak minősülnek majd, akkor a meglevő rendeleteket ki kell egészíteni a segédmotorként meghatározott eszközök forgalomba helyezésének és forgalomban tartási feltételeinek a szabályaival. És mivel jogosítvány is szükséges lenne hozzá, a jogosítványra vonatkozó jogszabályokat is módosítani kellene.
– Ez azért sem egyszerű, mert létezik egy uniós harmonizált jogosítványrendszer, amelybe úgy kellene beilleszteni a segédmotornak minősített elektromos roller kategóriáját, hogy azt egyébként az unió más országaiban „explicit” nem ismerik – mutatott rá a szakjogász.
Ráadásul a jogosítvány megszerzésére vonatkozó vizsgáztatás, és az ehhez kapcsolódó oktatás szabályait is ki kellene egészíteni.
– És van egy rossz hírem: az Európai Unió majd valamikor meg fogja alkotni a mikromobilitási eszközökre vonatkozó harmonizált szabályokat, és akkor a tagországi jogszabályokat ki lehet dobni a kukába, és újakat kell megteremteni – fogalmazott Herpy.
Az uniós országokban is pontosan ezért ódzkodnak megalkotni az újfajta mikromobilitási eszközökre vonatkozó részletes jogszabályokat; ez az oka, hogy jellemzően csak átmeneti szabályokat hoznak.
Magyarországon is ez lehetne a megoldás. Meg kellene várni az uniós harmonizált szabályokat, addig pedig átmeneti szabályokat bevezetni.
-----------------------------------
xiaomiszerviz.huHazánkban még nem, de a legtöbb EU-s tagállamban ezért szigorú előírás, hogy csak 16-18 éves kortól szabad használni elektromos rollert, és akkor is csak bukósisakban. A szomszédos Ausztriában külön engedély mellett ugyan 9 éves kortól lehet már elektromos rollerrel közlekedni, de kizárólag bukósisakkal, 16 éven felüli kísérővel és maximum 25 km/h-s sebességre képes járművel.
Még Romániában is 14 éves kor az elektromos roller használhatóságának alsó határa és tilos járdán vagy parkokban használni őket, sőt Szlovákiában csak 15 éves kor felett engedélyezett az elektromos roller, méghozzá kizárólag kerékpárúton, illetve magán- és erdei utakon.
Szlovéniában is kötelező a bukósisak 18 éves korig az elektromos rolleren, Horvátországban pedig sötétben vagy rossz látási viszonyok között még láthatósági mellény is kell, sőt ott sem szabad 14 éves kor alatt elektromos rollerrel közlekedni.
Természetesen voltak drasztikusabb rendelkezések is Európában, így a hollandok vagy a britek például szinte teljes tiltás alá helyezték az elektromos rollereket, még kölcsönzésükre sincs lehetőség, ami felénk nyilván nem várható, azonban a fenti szabályozások közül néhány biztosan Magyarországon is életbe lép hamarosan.
--------------------------------
https://www.google.com/search?q=szerbia+rollerSzerbiában az új törvény értelmében a könnyű elektromos járműveket április 5. óta lehet bejegyeztetni. Június 15. után ezek a járművek kizárólag érvényes regisztrációval használhatók a forgalomban. Aki elmulaszt eleget tenni a szabályozásnak, akár 120 ezer dináros (mintegy 400 ezer forintos) bírságot is kaphat...
A szerb közlekedésbiztonsági törvény kimondja, hogy a regisztrálandó járműnek kétkerekű, mechanikus kormányzású és ülés nélküli eszköznek kell lennie. A sikeres regisztrációt egy matrica jelzi, melyért 1560 dinárt (kicsit több, mint 5 ezer forintot) kell fizetni, a kitöltendő űrlapért pedig további 500 dinárt (csaknem 1600 forintot).
... a törvény a sisak és a láthatósági mellény viselését is előírja az elektromos roller használata közben, és megtiltja a járdán való közlekedést. A szabálysértők akár 10 ezer dináros (körülbelül 33 ezer forintos) büntetést is kaphatnak.
--------------------------------------------- -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti
#27774
üzenetére
"elektromos roller jogrendszerben elfoglalt helye nem tisztázott, ezért nem tekinthető járműnek, "
Méghogy nem tisztázott !
Ne csináljuk már ezt légyszi ! Korábban már leírtam. [a roller jármű a KRESZ szerint]
KRESZ - A közúti közlekedés szabályai [link]
4. § A járművezetés személyi feltételei
(1) Járművet az vezethet, aki ...
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van...
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak [link]
a)Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességné gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Amit nem sorolnak fel a járművek közül kivételnek, az nem tekinthető gyalogosnak! Rollert nem sorolták ide tehát "valódi" jármű !
Óvoda ...
-
aztax
csendes tag
Pro 2-n kormány recseges miatt, lehajlitas után meghúztam azt a csavart a kormány alján ami laza volt. De rendesen.. Alig bírtam visszahajtani a kormány zárját utána.. Új még ez a dolog azért basztam el...
Szóval a kérdésem az, hogy lehet e ebből a szoros csavartól baja a rollernek?
Az hogy emiatt nem tudom összezárni az nem gond. Nekem arra a funkcióra hogy összecsukjam a rollert nincs szükségem. Csak félek hogy emiatt eltörik, kikopik benne majd valami..
-
front3r
őstag
Tényleg nagyon nehéz a roller kerekének a belsőjét cserélni deffekt esetén? Inkább vigyem szervizbe? 13 colos kereke van.
Vegyek inkább tubeless gumikat aliról? -
PociAti
őstag
válasz
kovacs65
#27801
üzenetére
Amit írtam lehetőségeket, ahhoz rendkívül kevés
közlekedésirendőrre van szükség.
Bringa Mustra az egyik ilyen baleset-megelőzési kampány.Felénk évente pár alkalommal ki szoktak vonulni a város legforgalmasabb kerékpáros pontjaira a rendőrök. Kb. reggel 7 és 10 között. Megyeszékhely, letudják kb. 10-15 egyenruhással. A féket és a lámpát szokták ellenőrizni. Ha van, akkor apró ajándékot adnak. Ha nincsenek rendbe a dolgok, akkor felhívják a figyelmet ennek pótlására.
Most annyi a különbség, hogy a rolleresektől ilyen alkalmakkor megkérdezzék, kötött-e biztosítást. Ha nem, pedig kellene, akkor megkérik rá. (Nem a bírságolás a lényeg, hanem hogy rávegyék az embereket a rájuk vonatkozó szabályok betartására.)
-
A kerékből elmegy a nyomás. Van akinek egy hét alatt, van akinek 3-4 hét alatt esik jelentősen.
Ha nem ellenőrizzük hetente, megesik, h a 3-3.5 Barról lemegy másfél -két Barra, és úgy használja valaki a rollert heteken át. Na ilyenkor fordul elő, h kidörzsöli.Vagy aki megvette a rollert, kibontotta, összerakta, azt elkezdte használni, mert kézzel ugye nem tudta összenyomni a gumit, ezért azt hitte, eléggé fel van fújva, pedig nem volt.
-
PociAti
őstag
Valószínűleg az elsőként megjelent táblázatok némileg túlzóak voltak. Biztosra akartak menni, hogy ne fordulhasson elő olyan sok kidörzsölésből eredő defekt, mint ami történt. Túlkompenzáltak.
Később már alacsonyabb keréknyomást tartalmazó táblázatok jelentek meg.Eleinte a pumpálás és keréknyomás monitorozása is körülményesebb feladat volt, nem terjedtek még el az akkus pumpák. Valószínűleg ezt a "hanyagságot" is belekalkulálták.
Jelenlegi ismeretek alapján 95 kg-os tömeghez előre elegendő a 45-50 psi, hátulra pedig kb. 50-55 psi.
Talán alacsonyabb érték is megfelelő lehet, ha rendszeresen ellenőrizve van a nyomás, és nem tapasztalható szivárgás.
A belső a külsőhöz képest a hirtelen gyorsítások és lassítások alkalmával tud elmozdulni. Ez alapján nyugodtabb vezetési stílushoz kisebb keréknyomás is elfogadott. -
aztax
csendes tag
válasz
Thunderzolee
#27805
üzenetére
Írod hogy 50nel nincs gond. De úgy tudom hogy 50 a gyári előírás is.(mind a két kerékre 50?abban nem vagyok biztos) Viszont akkor csak azoknak dörzsöli ki egymást akiknek ez alá volt fújva?
-
válasz
DroiDMester
#27806
üzenetére
Ja igen, ez is.
-
válasz
Thunderzolee
#27805
üzenetére
Meg a guminak(ami legtöbbször, nem is gumi hanem valami nejlon keverék) sem lesz olyan jó tapadása az úton, ha túl keményre van fújva!
-
-
-
aztax
csendes tag
A xiaomi pro 2hoz a dobozban eredetileg adnak valamit a kerék pumpálással kapcsolatban? Gondolok itt valami átalakítóra, vagy szeleptű szerűségre, vagy hasonlóra.
Mert nekem nincs semmi hozzá így használtan, és így ránézésre annyira bennt ül a szelep hogy hozzá se férne egy sima benzinkutas pumpa.
Valakinek esetleg Nyíregyházán nincs pumpája amivel a pro 2t szokta pumpalni, és segitene hogy megnezzük az enyémben a nyomást, amíg veszek hozzá egyet? -
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple asztali gépek
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen processzort vegyek?
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- SörcsaPH!
- EU-s vám vethet véget a nagyi temus vásárlási lázának
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3938
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- LG 39GX90SA-W - 39" Ívelt Smart OLED/ WQHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / G-Sync & FreeSync
- Logitech z5500 5.1
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest











