Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
40 km-es valós hatótávval annyira leszűkíted a lehetőségeket, hogy nincs is értelme erről beszélni mindaddig, amíg komolyan át nem gondolod.
Tényleg kell neked a 40 km valós hatótáv?Közben látom későbbi hozzászólásban már beletörődtél a kisebb hatótávba. 20 km valós hatótávhoz 90 kg-os tömeg mellett 38-40 km elvi hatótávval jó lehetsz.
IPX5 körül van a besorolása a rollereknek, ami annyit tesz, némi esőt elvisel. Nem lehet túl nagy a víznyomás.
Némely rollernak ismert beázási pontjaik vannak. Pl. régi Xiaomik kijelzője. Kitaláltak rá mindenféle védőgumit, de egyszerű nejlonzacskó is megoldja, amikor elkap a vihar.[ Szerkesztve ]
-
aztax
csendes tag
válasz Thunderzolee #27598 üzenetére
Órák óta olvasom ezt a fórumot, és én is több helyen láttam ezt a Segway F2-t. Zselés kerek, index, bírná a napi 20kmt,szóval jónak tűnik. De amiről még nem olvastam, az az hogy mi történik például egy ilyen F2vel ha elkap vele egy 10 perces zuhé? Bírják? Mert ugye munkába jövet-menet ez simán reális veszély.
-
veterán
-
veterán
válasz GoodSpeed #27596 üzenetére
Hát gondolnám, "normális" rollerekről volt szó, nem az E2 sorozatról.
Aki Xiaomi 4 Pro (2nd gen) helyett venne Segwayt, az nem az E2 sorozatból fog választani.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) "párja" az F2 Plus.
Hatótávban, méretben, felszereltségben. (Xiaominak a motorja erősebb csak.)
Az F2 Plus viszont tud 30-al is menni, némi módosítás uán, a Xiaomi meg nem.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
válasz Thunderzolee #27589 üzenetére
E2 sorozatnál ott sincs.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
h1mpi
félisten
válasz bandigyerek #27586 üzenetére
Osmo 3-at vagy 4-et néztem illetve GoPro 11-et vagy 12-t. Utána olvasok a teszteknek.
Fully electric lifestyle!
-
aztax
csendes tag
válasz Thunderzolee #27592 üzenetére
90kg+cipő +hátizsák szóval vegyük 100nak. Lenne odafelé és vissza is 1-1 felüljáró. A többi sík terep. Városban járda, és országút melletti bicajút.
Elég nekem végülis ha 25km/h-val megy.
Ha naponta jobb is tölteni, akkor elég egy olyan ami alapból 40 km hatótávú. Mert azt lefelezve is kijönne belőle az én 20km-em.
Így nézve mit ajánlanátok? -
veterán
-
veterán
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?40km-t nem sok roller tud.
Nézd át ezt a listát.Az akksinak mindegy mennyit töltöd.
Kb 500 ciklus után kezdhet csak majd el a kapacitás csökkenni, az meg egy nagyobb akksival számolva sokezer km.Segway F2 sorozata szoftveresen módosítható, h 30-al is tudjon menni. Xiaomi 4 Pro (2nd gen) viszont nem.
Ami biztosan elmegy 40km-t, azok ezek:
F65i
Segway G30, G2
Inmotion S1D30 DHGateről is beszerezhető, az global verziós (G30P), alapból megy 30-al 25 helyett.
Használtan is megéri, 150-160ezertől indul az áruk.
G2 szintén elérhető global verziósban is, az 35-el megy alapból. Használtan 220-240ezerért megérheti.
Viszont a lengéscsillapítójával gondok akadhatnak, főleg az elsővel, sokat lehet olvasni róla.Inmotion alapból 30-al megy, de már nem nagyon kapható értelmes áron.
Nemrég linkelte valaki, h a 40km/h-ra képes verziója akciós.F2, F2 Plus nemrég jelent meg, még újnak számitanak használtan is. 150ezer alatt is gyakran látni belőlük.
Akksiról:
Ha olyat veszel, ami elmegy mondjuk 20-25km-t, azt naponta kell tölteni. 500ciklus 2-3 év alatt megvan.
Ha 40-50km-es hatótávot tud, akkor 4-5-6 év alatt éred el az 500 ciklust.
De ennyi idő után már a rollerrel más gondol is adódhatnak.
Szóval igazából semmit se vesztesz, ha "csak" egy F2-t, F2 Plust veszel, nem egy G2-t.Ami a használt rollereket illeti, ezeket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz, vagy akár ezer km még semmi se szinte nekik.
Ez csak egy F2, de ez is szinte teljesen új, ennyiért.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
andrys83
aktív tag
válasz Thunderzolee #27589 üzenetére
A leirasban úgy volt hogy van.Mièrt vettèk el??Nincs valami mókolàs?Nem mertem mas tipust bevàllalni
-
veterán
-
aztax
csendes tag
Sziasztok. Most jött velem szembe ez az elektromos roller téma. Munkába járásra kellene naponta 2x 10kmre. De jobb lenne ha egy töltéssel kibírna 2 napot is, szóval 40km-t ténylegesen. Azért lenne jobb ha két naponta elég lenne tölteni, mert gondolom annyira nem használna neki a naponta töltés...Hogy bírják ezek az akksik a naponta töltést?
Na és ahogy belemerültem, láttam hogy van kismillió roller.. Rendesen belefájdult a fejem ahogy elkezdtem mazsolázni.
Nekem elég lenne a 25km/óra sebesség. De olvastam, hogy van olyan fajta, ami papíron annyi, de meg lehet hekkelni 30,35re. De ez mellékes.
Kerékbe is olvastam hogy van többféle, motornál is hogy szénkefés is van, meg anélkül is..
El szoktak ezek romlani? Ha lejár a gari akkor is van akik foglalkoznak a javítással?
Sokat írtam, de az eredeti kérdés az lenne, hogy mit ajánlanátok mondjuk 40kmre?100-200k huf között gondoltam érte. Olyan kellene amire nem kell kötelező. Bár ezt se tudom hogy fogja a rendőr eldönteni? Meg fog minden rollerest állítani ellenőrzésre? Használt is szóba jöhet. Annyi még, hogy nekem később sem fog az elvárásom nőni. Tehát másra és többet később sem használnám. -
d@vee
őstag
Unionnál más sem tud online biztosítást kötni?
Minden adatot be tudok írni, Kukirin márka benne is van a listájukban, de kalkulálásnál hibára fut, próbálja később. Már nem ez az első eset.
Nem akarok közvetitőn keresztül, mert küldözgetik a hülye leveleiket és náluk is még külön regelni kell.Ja
-
bandigyerek
senior tag
-
andrys83
aktív tag
Sziasztok.Vettem egy Xiaomi Scooter 4 pro gen 2 rollert ujba.Tempomat kellene nekem nagyon.hosszabb tàvol miatt zavaro a kart nyomni.Van valami megoldàs feltenni???
-
Warzoz
senior tag
Köszönöm mindenkinek!
Továbbítom az információkat. -
intuicio
aktív tag
Nincsmit. Ha rám hallgatsz, akkor csak olyat nézz, amin van gumi csillapítás. Nekem volt olyan még anno amin nem volt, és sikeresen ki is nyírta a rázkódás a telefon kamera elektronikáját. Amióta a cégünk foglalkozik ezzel a motoros telefon tartó/töltőkkel, ki lett kísérletezve minden is. Már 1 éve használom, és atom stabil a szerkezet. Lehet húzósak az árak, de ha eljössz, és a kezedbe veszed a tartót, érteni fogod, miért ennyi az annyi.
-
PociAti
őstag
válasz Warzoz #27579 üzenetére
Úgy van, az a Xiaomi 1S különösen jó vétel, a típus hasonló paraméterekkel inkább 80k közelében szokott lenni. (Évek óta én is ilyet nyúzok. Megtartottam és mellé vettem egy nagyobbat. Legtöbbször most is ezt használom.)
Kb. a teljes élettartam 10%-nál jár az a roller, nagyjából 4.000 km-enként elkopnak a gumik, ez a legnagyobb fenntartási költség (össz. 20k mindkét kerék cseréje szervizben). Belsős, de ha rendben fel van fújva, akkor azzal sincs probléma. (10k egy akkus Xiaomi pumpa.)A könnyebb rollerek közé tartozik, tömege 12,5 kg.
A kistestvére, kisebb hatótávú Essential szokott ennyiért menni. (20 km hatótáv, 12 kg.) Az is jó lenne egy 50+ kilós személynek.
Ninebot-Segway gyártó modern, könnyű rollerjei is akár jók lehetnének, de azok rendre tömör gumis, max. 20 km/h sebességű "műtárgyak". Nem csak hogy nem rendelkeznek jó menettulajdonságokkal, de még drágák is.
[ Szerkesztve ]
-
Warzoz
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy munkatársam a feleségének szeretne egy e-rollert. 50Kg+ a testsúlya a hölgynek. Körülbelül napi 2x 1km távolságra használná, a parkolótól a munkahelyig és vissza. Odafelé emelkedő az út, visszafelé értelemszerűen lejtő. Lehetőleg ne legyen se tömör gumis, se belsős a kereke. Minél könnyebb az eszköz annál jobb (jó lenne ha nem lenne nehezebb 15kg-nál). Az autó csomagtartóban tárolná/szállítaná. Elsősorban használtban gondolkoznak, 50000-100000 között szeretnék megúszni.
Van egyáltalán ezeknek az igényeknek megfelelő eszköz?
A Segítséget előre is köszönöm. -
-
PociAti
őstag
válasz abrtom87 #27567 üzenetére
15 km/h sebességhez szinte bármilyen roller jó lehet. Talán még olyanok is, amiről normál használat mellett inkább lebeszélnénk. Lassú tempónál a tömör gumis rollerek rugózatlansága sem olyan szenvedős.
Viszont 70.000 Ft-ért most is lehet kapni használt Xiaomi 1S-t.
15-ös tempó mellett 50 kg-os testtömeggel gyakorlatban is meg lehet tenni velük 30 km-t. Ha mégse tetszik, hasonló áron el lehet adni. Nagyon jól sikerült roller, alacsony áron talán ez a legjobb vétel, meg a Xiaomi Mi 3. A Xiaomi Pro 2-k között már kevés van, ami közel eredeti állapotban és jó áron kapható, illetve nem is lenne szükséged azok előnyeire. -
alphamooncam
őstag
válasz Dr. Szilikát #27571 üzenetére
"Ami még zavaró például, én letiltanám a trigger (gázkar) motorfék képességét teljesen. Ne fékezgessen nekem, ne rángasson orra, arra ott a fékkar, ami kis mozdításra motorfék, további húzásra mechanikus."
Nekem meg pont az a bajom, hogy a 12V-os rendszer "elszálltával" nincs motorfékem.Max-on használtam, és azt is keveselltem.
2 hete kértem attól a cégtől ahol vásároltam a Dualtron Citymet februárban zárlat+index integrálásra javításra árajánlatot írásban.
Egy hete rájuk telefonáltam, megígérték hogy válaszolnak --> azóta sem semmi.
Egy másik cégnek is írtam, oda is vittem megígérték válaszolnak, de ott sem semmi.
Értem én hogy sok a meló, nyilván kivárom a soromat, de a válaszolni sem képesek hogy mennyit kell várni.
Nagyon nagy gáz nincsen, tudom használni, de kábelek lógnak mindenhol a zárlat és az index előkészítés okán, ami nem éppen esztétikus, és a motorfék hiánya pedig különösen zavaró.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz abrtom87 #27570 üzenetére
Rendeltem én is egyet, aminek jó a rugózása (elől-hátul), viszont tömör / kamrás a gumi, ami rücskös úton nagyon átadja a rezgéseket.
Tehát nem mindegy, milyen minőségű úton tervezik használni. Kulturált simaságú úton ez is nagyon jó. Sportos rugózása révén jól áthidalhatók bukkanók. De keresztbordás aszfalton nem akarod használni, annyira ráz.
Nemrég láttam egy ilyet, ami pneumatikus és rugózása is van, nem drága: AovoPro ESMAX.
Ami még zavaró például, én letiltanám a trigger (gázkar) motorfék képességét teljesen. Ne fékezgessen nekem, ne rángasson orra, arra ott a fékkar, ami kis mozdításra motorfék, további húzásra mechanikus.
Természetesen, én sem úgy állok már rajta, mint kezdetben, amikor elrántott a kormány, hiszen van egy hozzászokási folyamat, rá lehet jönni dolgokra. De szerintem jobb lenne enélkül a motorfék nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
abrtom87
tag
válasz Peaceliker #27568 üzenetére
Köszi. Az a baja, hogy nem tud térdet behajlítva erőt kifejteni, bicikli felejtős. Már próbált kölcsön rollert, azzal nincs baja. Csak az ilyen 400 ezres verzió volt a tulaj szerint, annyit nem szánnánk rá. Ilyen 150 ezer lenne a keret.
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
félisten
válasz Peaceliker #27568 üzenetére
Eleve olyan roller kellene, aminek jó a rugózása. Az meg ugye nem az alap kategória.
Fully electric lifestyle!
-
Peaceliker
addikt
válasz abrtom87 #27567 üzenetére
Nem kötekedés gyanánt. Nekem térd bajom nincs (csak szarok az ízületeim) de mocskosul tud fájni a térdem rolleren. Nem tuti, hogy jó ötlet térd bajhoz roller.
Inkább vennék egy használt xiaomi pro2 t, ha nem jön be árában elmegy. Ha bejön mégis, akkor lehet cserélni ha szükséges"Oh my Goa'uld!"
-
abrtom87
tag
Sziasztok.
156 cm, 50 kg-os felnőtt nőnek keresnék e-rollert. Használat célja annyi, hogy amíg a gyerek biciklizik, addig a rollerrel menne utána (tartós térdprobléma miatt nem tud biciklizni). Hatótáv kb mindegy, ha 5-10 kilométert elmegy már jó. Sebességben jó lenne ha 15-el tudna menni. Ja és összehajthatónak kéne lennie. Köszönöm!
-
nagyúr
válasz Dr. Szilikát #27562 üzenetére
ezen írás alapján, akkor aki 81.kiló/vagy 181.centi magas, az már fel sem ülhetne/állhatna a gépjárműre
-
PociAti
őstag
A rollerem hatótávja 30+ km. Az a vész nem fenyeget, annyira eltévedek, hogy hirtelen Franciaországban találom magam.
Szóval az legyen a franciák dolga, mint ahogy az is, hogy Párizsból 2023-ban kitiltották a bérrollereket. Helyi szavazatok 90%-a szólt amellett, hogy tiltsák be a bérrollereket. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz PociAti #27559 üzenetére
Érdekesség:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.koh2.10. Legnagyobb tervezési sebesség:
az a sebesség, melyet a jármű vízszintes felszínen túlzott illetéktelen külső hatás nélkül elér, figyelembe véve a jármű szerkezetére és felépítésére vonatkozó bármilyen külön korlátozást is.================================
II. Rész2. A jármű legnagyobb sebességére vonatkozó követelmények
2.1. A jármű konstrukciója szerinti legnagyobb tervezési sebességet a következő előírások szerint állapítják meg.
3. A jármű előkészítése
3.1. A járműnek tisztának kell lennie; csak azoknak a segédberendezéseknek szabad működniük, amelyek a jármű üzemeléséhez a vizsgálat alatt szükségesek.
3.2. Az üzemanyag-hozzávezetés és a gyújtás beállítása, a mozgó mechanikus részek számára szolgáló kenőanyag viszkozitása, valamint a guminyomás a gyártó előírásainak kell megfeleljenek.
3.3. A motornak, a sebességváltónak és a gumiknak a gyártó előírásai szerint rendesen bejáratottaknak kell lenniük.
3.4. A vizsgálat előtt a jármű összes részeinek hőstabil állapotban kell lenniük rendes üzemi hőmérsékleten.
3.5. A jármű tömegének a menetkész állapot tömegének kell lennie.
3.6. A tehereloszlás a kerekeken a gyártó előírásainak kell megfeleljen.4. Gépjárművezető
4.1. Felépítmény nélküli járművek
4.1.1. A járművezető súlyának 75 kg ±5 kg-nak, magasságának 1,75 m ± 0,05 m-nek kell lennie. Segédmotoros kerékpároknál azonban a megengedett eltérés csak ±2 kg, illetve ±0,02 m lehet.
4.1.2. A járművezetőnek overallban vagy annak megfelelő más öltözetben kell lennie.
4.1.3. A járművezetőnek a vezetőülésben kell ülnie...
------------------------------------------------
...többit inkább nem másolom be, megtekinthető. -
Tangerine
senior tag
válasz Peaceliker #27558 üzenetére
Sőt én még örülök is, hogy lesz biztosításom, és ha netán benézek valamit és nekimegyek valakinek, akkor nem kell mélyen a zsebbe nyúlnom. Majd mutogatok a biztosítóra. 😊
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
PociAti
őstag
válasz Davebowman #27557 üzenetére
Nagyon fontos a megfogalmazás, és annak pontos idézése.
Főleg ha szakkifejezésekről van szó.
"25 km/h tervezési sebességet nem meghaladó ... "Ennek valószínűleg praktikus okai vannak.
A biztosítónak nincs meg hozzá a megfelelő infrastruktúrája és képzettsége, hogy egyszerűen meghatározza a jármű maximális sebességét, így a típushoz tartozó értéket veszi alapul.Majd baleset esetén ráérnek a roller valós értékeivel foglalkozni az illetékesek. (Pl. biztosító emberei, illetve a rendőrök.)
Vagy a közlekedésiek beállítanak pár trafipaxot, aztán a sebességhatárt átlépőktől bekérik majd a szükséges papírokat.
Az általad felvetett módszer lócitromot sem ér. Nem az érdekli őket, mennyit mutat a sebességmérőd. Az nem egy hitelesített eszköz, nem azt fogják alapul venni.
Amúgy a 25 km/h sebesség és a 30 km/h sebesség szemmel is elég jól megkülönböztethető. Nem kell hozzá különös képesség. -
Peaceliker
addikt
válasz Davebowman #27557 üzenetére
Csak egy kérdés. Nem egyszerűen kifizetni az az evés 5e ft ot?
"Oh my Goa'uld!"
-
Davebowman
senior tag
Sziasztok! 2024.07.16-tól úgy néz ki kötelező biztosítás kell a 25km/h-t meghaladó sebességű rollerekre? Tud erről bárki konkrétumot?
Akkor ha visszaállítjuk az Essecialokat a gyári 25km/h-ra, akkor gondolom nem kell bizti.
A hacking tool-lal, hogyan lehet "elrejteni" a rendőr elől a 30km/h-s max. limitet? az alap 3 állással biztos nem, tuti megforgattatják a levegőben a kereket, hogy mennyire gyorsul fel kézben a motor és akkor büntethet (ezért a rejtés)...gondolok itt 3x megnyomom a gombot... vagy ilyesmi érdekelne.Eladó/Csere: Wifis E27 izzó 1 tábla csokiért
-
Peaceliker
addikt
https://electricscooterguide.com/okai-neon-ultra-es40-review/
Okai kijött egy új géppel, ultra. G2 max copy forma
Árban egyelőre elég erős, legalábbis átszámolva"Oh my Goa'uld!"
-
válasz GoodSpeed #27510 üzenetére
Ez nem jó rá sajnos. Túl vastag.
Valaki kérdezte hogy nem lötyög a kormány. Előjött tegnapelőtt, de meghúztam 5-ös imbusszkulccsal, azóta mint a cövek, megint.👌
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
veterán
-
veterán
Nézd át ezt a listát.
Segway F2 Plus, Xiaomi 4 Pro (2nd gen) a két legnagyobb hatótávú.
Ezeknél csak a G30, G2, Inmotion S1 tud több km-t.
De ezek nagyok, nehezek.Xiaomi Pro 2 tud még kb 35km-t, az kisebb, könnyebb; cipekedni jobb.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
bence188
tag
Köszi, de úgy nézem, nem is kell egyedi azonosító itt, csak a modell típus. Elég így biztosítást kötni akkor? Mert ami a roller alján van matrica, az félig le van szakadva, nem lesz előbb utóbb beazonosítható.
Most látom, hogy mégis kell egyedi azonosító....
[ Szerkesztve ]
-
-
bence188
tag
Sziasztok, én is szeretnék rollerre biztosítást kötni a Kukirin g2 max-omra, viszont egyedi azonosítót kér a rollerre, azt hol találom meg a rolleren? Meg ti hol hasonlítottátok össze a biztosítások összegét?
-
h1mpi
félisten
Szia!
Ez jó lehet neked: SEGWAY-NINEBOT KickScooter F2 Plus elektromos roller
Ha a 17 kg nehéz, akkor az ETWOW márkát nézd meg, de ott már más az árazás...
Ha 20 km-t szeretnél menni, akkor 40-50 km ígért hatávosat kell venni, mert ha max. teljesítményen mész felezi a hatótávot.[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
ianhoward
tag
Segway Ninebot F30-ra néznék kötelezőt. Hol találok rajta egyedi azonosító?
-
dunc
nagyúr
Sziasztok alkalmi rollerezésre keresek rollert. Amire kéne pár km garázstól, otthonomig, és buszon + roller munkahelyre, tehát buszon vinni, könnyen összecsukni, tartóba, táskába "rejteni". A kb 20 km hatótáv elegendő lenni, ha bír 23-40 km el menni az baba lenne. Én 172/85 kg vagyok.
-
donbig
tag
20 éves nő Győr - akiket úgy látom a Signal nem kedvel.
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
Tangerine
senior tag
Férfi, 52, Paks
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
PociAti
őstag
válasz donbig #27538 üzenetére
Tényleg számítana a műszaki adat? Nem teljesen mindegy, hogy a pálcika roller 300 vagy 3.000 Wattos, és mondjuk 50 kg tömegű az a pálcika*?
Az ocsmány zöld-sárga színű, wordben összehányt biztosításos táblázat két fő kategóriát tartalmaz:
- nem kell biztosítás,
- kell biztosítás.
Az első kategória tagjait nem zárja ki, tehát köthető rá, de nem kötelező. A névadó, "kötelező" kifejezés azokra vonatkozik, amire szükséges, többiek pedig a saját belátás szerint. És nekik az az érdekük, hogy minél többen megkössék, hiszen abból van a bevételük.Az apróbetűs részben pedig biztosan levédték magukat arra az esetre, ha rollerként nem rollerra kötsz biztosítást (hanem más kategóriába tartozó járműre).
*Állandóan pálcikarollereztek, de mindenki tök mást ért alatta.
-
donbig
tag
Azért gondolom, hogy nem, mert ahol én kalkuláltam csak típust kérdezett, műszaki adatot egyáltalán nem. Hihetetlennek tűnik, hogy ez alapján valami adatbázisból tudják a számokat, nem tudom Kínában mennyi gyártó lehet....De arra kíváncsi vagyok, hogy a kötvényeden fel vannak-e tüntetve a rollered műszaki adatai.
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
donbig
tag
válasz nimfas #27535 üzenetére
Milyen adatokkal és hol számoltad? Nekem 6300 lett a legolcsóbb, ( az egyik U-betűs biztosítónál ) és 14.000 a legdrágább - bár csak 3 ajánlat volt. Vidéki nagyváros, 20 éves lány, pálcika roller, bár ez pont nem számít, ahogy látom. Még kivárunk, amilyen fejetlenség van, bármi lehet 16.-ig.
[ Szerkesztve ]
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
nimfas
addikt
Nekem a gyári bőven megfelel, elől van 2db projektoros led, hátul van állandó és féklámpa, oldalt is van RGB, úgy nézek ki ha felkapcsolom, mint egy föld felett száguldó UFO.
Obarter D5 roller.MÁS:
Akinek kötelező lesz a kötelező, az hogy áll vele???
Online alkusz oldalon számoltattam az enyémre, 5.000 Ft volt a legolcsóbb, 6-7 körül pedig a legdrágább. -
Reggie0
félisten
En az EU keszletet nagyreszt beleszornam a kormanyrudba, az ugyis ureges es kihasznalatlan. Ha rendornek kell, akkor egy-ket imbuszt kell csavarni.
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
félisten
-
h1mpi
félisten
válasz alphamooncam #27530 üzenetére
EÜ készlet mióta kötelező? A tükröt és leszedtem, nem sokat segített, de legalább folyamatosan azt bamubultam olyan kicsi volt. Nekem rosszabb hatása lett, mintha egy pillanatra hátra fordulok.
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
alphamooncam
őstag
"Mindenki azt tegyen rá, ami neki kell."
+ vp.tükrök
+ világítás brutál 1200lm (SST40dióda)
+ telefontartó
+ ABUS összehajtható zárA többi meg:
ilyesmi "combtáska"tartalma:
Elsősegélycsomag 38.db-os szett, ( kötelező kellék ! )
tárcsafékzár,
Dualtron gyári "imbuszkulcs-svájcibicska",
kötél 1,5m.Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
h1mpi
félisten
válasz PociAti #27528 üzenetére
Nézd meg bármelyik komolyabb rollert tele van cucokkal. Szerinted mit számít az a pár deka egy velem együtt 150 kg-os rollernek? Semmit...
Szoktam vinni magammal defekt javítót és kompresszort. Egy két alap imbusz kulcsot.
Sajnos az én rollerem nem túl autó kompatilis az 50 kg súlyával és az 1346 mm hosszával...[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
PociAti
őstag
Jót tesz a roller egyensúlyának, vagy esés közben a biztonságunknak, ha karácsonyfa módjára teleaggadjuk mindenféle nélkülözhető dologgal a rollert?
Biztosan nem!Mégis milyen szerszámokra van szükséged rollerezéshez? Olyan rossz állapotban van a rolelred, hogy szerszámok nélkül el se mersz indulni? Milyen eldugott helyen közlekedsz, ahol helyben meg kell oldani a problémát, és nem lehet valamilyen járműbe feltenni / betenni a rollert?
-
h1mpi
félisten
A Moon lámpákat ajánlom 10e-től kezdődnek. Van olyan, ami 30 000 Ft két lámpa, külső akku, brutál fényerő.
PociAti: Na még iylet se hallottam Mindenki azt tegyen rá, ami neki kell. Pl. roller táska nélkül el se indulnék, abban vannak a szerszámok, innivaló, telefon, kulcs, pénztárca.
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
PociAti
őstag
Nincs extra lámpa, csak a gyári.
Szeretem minimalizálni a rollerra aggatott cuccokat. (Valójában semmi sincs rajta, ami nem gyári. Se lakat, se váztáska, semmi. Egyiken sem.)A kerékpárnál télen használtam extra lámpát, vettem rollerra is, de soha nem tettem fel rá.
Universal bicycle headlight holder plastic clip kifejezésre kell rákeresni.
Két műanyag C forma van egymáshoz rögzítve. Egyik megy a kormányra, másikba a kis méretű lámpát kell belepattintania. Praktikus, zseblámpára amúgy is szükség szokott lenni. -
Dr. Szilikát
őstag
Nemrég kaptam egy ilyet, minimál kategória, valószínűleg kerékpáron lesz használva, de roller kormányán is szűk helyen elfér:
https://www.aliexpress.com/item/1005007070563842.html
Gumis beakasztós bilincs, 14500 méretű Li-ion cella van a belsejében, vezetékkel forrasztva. Micro USB töltés. Mivel van csökkentett és villogó módja is, a kikapcsoláshoz hármat kell nyomni, ha jól emlékszem, a max fényerőhöz képest.
Igényesebbeknek nem ajánlott, amire nekem kell, arra megfelel.
-
xekta
csendes tag
Kicsit úgy érzem eltértünk a tárgytól, szóval egy taktikai közvéleménykutatást felteszek: Ki milyen felcsatolhatós (első - hátsó) lámpát használ a rollerére? Én úgy érzem a gyárival nem túl fényes a jövő.
-
gabe_
őstag
Ekkora fingreszelést...
Ájjá rája, kapaszkoggyá ozt mennyé
Sovány szakácsban sose bízz!
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #27519 üzenetére
Igen, de az nem a testsúlyod. A testsúlyt a hátsó láb tartja főleg, mert
szándékosan fölé vitted a tömegközéppontod... A támasztó láb csak a
lassuláshoz szükséges erőt fejti ki, ami töredéke a testsúlynak. Persze,
ha 1g-vel lassulsz, az más kérdés (csak rolleren nagyon nem jellemző).Szerk: pont az a fenomenális a motorozásban, hogy a kanyarban sem
erőlködés, mivel bedőlsz és a két erő egyensúlyban van... Nyilvánvaló,
hogy álló helyzetben a döntés vége felborulás: a hatékony fékezés kb.
ugyanez. Annyira hátra lógatod a segged, hogy HA nem fékeznél már
szinte hanyatt esnél. Magyarán még kevesebb erő jut az első lábra.
Csak stabilizál, kontrollál = véletlenül sem tartja meg a teljes súlyodat.Szerk2: aki ennyire bizonytalan, milyen erők hatnak, rajzolja le.
De legalább próbálja ki mondjuk a buszon. Ha simán egyenesen állsz,
igen komolyan kell kapaszkodni. Ellenben, ha elkezded a testsúlyod is
áthelyezni, akkor sokkal kisebb erő kell karból = kényelmesebb utazni.
(Bármit is csinál a busz alattad. Tudod kompenzálni. Ha előre látható.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #27513 üzenetére
Szerintem itt akkor valami nyelvi félreértés lesz. Az erők vektorok.
Több erő is hat egyszerre az emberre, a súlya nem lesz hátul, épp
ellenkezőleg, annak tartasz ellen, hogy hátra kerüljön. Kevered.
Az egész egy háromszög. A tömegközéppontot mozgatod benne.
Ha hátra menne a súly, akkor a hátsó (támasztó) láb alig tud előre
tolni, ebből lesz az egykerekezés, vagy a kormányba kapaszkodás.Mivel a pálcika rollerek gyorsulása nagyon kicsi*, a támasztó erő a
testsúly megtartásához képest elenyésző. Sokkal fontosabb, hogy
a testsúly hol terhel a dekkre: minél előrébb, annál kevésbé fog az
egész hóbelevanc hátrafelé borulni... (Persze ez hátsó kerék hajtás
esetén kritikus, első kerék max. elkapar, és a roller nem gyorsul.)*: 1-2kW kell ahhoz, hogy komolyan számítson, hogy hova is állsz.
Fékezni viszont bármivel tudni kell, ezért célszerű hátra terhelni.
És igen a testsúly leginkább a hátsó lábon lesz fékezésnél, az első
láb meg támaszt, hogy ez úgy is maradjon. Az egy tök másik erő...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz pescara #27511 üzenetére
Ne csináljátok már. Ennyire nem megy a fizika? Vagy a magyar?
Ha kerékre akarod húzni a vasat, terhelj hátra, könnyítsd el az elejét,
mi baj lehetne? Ja, ha első kerék hajtású, nem megy... Ha hátsó, még
akkor sem lesz hanyattbukfenc, ahhoz picit több kell 350W-nál... De
nézzétek meg ezt a videót, mennyire hátul áll, hogy egykerekezzen...Ellenberger, hatékonyan lehetne így fékezni a hátsó kereket...
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz BitRider #27491 üzenetére
en pont ezt mondtam gyorsitaskor elso labon tartani a sulyt, az tuti hanyattbujfenc es fekezeskor a hatson ugyanugy. pont hogy ellensulyozni kell a testunkre hato erot. Ugyanaz mint egy fekezo autoban hatra fele eroltetjuk a sulypontinkat, kulonben kirepulnenk a szelvedon. kepzeld ha a rolleren fekezeskor meg ra is segitenenk a hatso labunkkal A szomoru az, hogy vannak akik ezt nem erzik osztonosen es meg rollerre is mernek szallni
[ Szerkesztve ]
-
válasz GoodSpeed #27508 üzenetére
+ Kormánytoldó?
Ilyesmi, csak nagyobb keresztmetszetű kormányrudat befogadó verzióban, mert ez nem megy rá, még a szűkítők elhagyása mellett sem
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
BitRider
senior tag
válasz alphamooncam #27505 üzenetére
Fékezés előtt van a súly inkább a látsó lábon, fékezés közben viszont az elsőre helyeződik át. Mi a tököm nem világos ezen? Háromszor írtam le eddig. Amúgy az egész tényleg nem ér meg ennyit, plusz felőlem az töri ki a nyakát, aki csak akarja, annyival is kevesebben vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
Segway-ninebot E2 Pro-ra milyen telefontartót tudtok, ami át is éri a kormányt?
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
veterán
válasz PociAti #27506 üzenetére
Nekem a 25 is lassú. Valószínűleg nyár végén megy a pro 2 és jön jövőre valami nagyobb. Itt általában fikázni szokták,de a Kukurin g4-et néztem ki. 11.11-es akcióba megveszem majd és tavaszig valami hozzáértővel kicseréltettem, amit ki kell és nekem tökéletes lesz munkába járásra.
-
PociAti
őstag
válasz INGJOKE #27498 üzenetére
Szerintem jobb a tempomatot nem 25 km/h-n rögzíteni, hanem alacsonyabb sebesség mellett. Viszont a nyélig kihúzott gázkar segít tartósan fix sebességen tartani a rollert, hogy a tempomat aktiválódjon.
Xiaominál könnyen meg tudtam oldani a gyorsabb bekapcsolást.
OKAI rollernél pedig két gombot kellett megnyomni a tempomathoz, az elég jó megoldás.Viszont közel 2 évnyi rollerezés után kaptam egy olyan tippet, hogy ha be szeretném kapcsolni a tempomatot, akkor nem hüvelykujjal kell a gázt húzni, hanem rá kell markolni a gázkarra. Így sokkal stabilabban lehet tartani a sebességet. (Miután aktiválódik a cruise controll vissza lehet állni kényelmesebb és biztonságosabb kéztartásra.) Amikor új volt, akkor már próbálkoztam ezzel a módszerrel de elvetettem. Most kipróbáltam újra, és nagyobb rolleren egész jól használható.
A rollerezés pedig a kerékpározáshoz hasonlóan könnyebb megtanulni és csinálni, mint írásban elmagyarázni az egyensúlyozás mikéntjét.
-
alphamooncam
őstag
válasz BitRider #27503 üzenetére
Nem írtam semmit rosszul, de idézd be ide -kivág-bemásol - hogy szerinted mi volt a rossz, és ne csak egy fél gondolatot, mint amit már egyszer elkövettél.
És még mindíg nem értem miért kötekedsz.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
veterán
-
BitRider
senior tag
válasz alphamooncam #27502 üzenetére
Cáfoltad, csak pont rosszul írtad, ez volt benne a röhej. Mindegy.
-
alphamooncam
őstag
válasz BitRider #27500 üzenetére
Szerintem ugyanarról beszélünk és csak a fingot reszeljük...
Amit Pescara írt az egyértelműen hibás.
Ezt cáfoltam, az ellenkezőjét állítottam amibe meg belekötöttél, akkor most mi van?
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
nagyúr
válasz INGJOKE #27498 üzenetére
Mindenki boldog, amíg nem kell(ene) hirtelen megállni.
Amúgy nyilvánvalóan nem egy párszáz wattos rolleren
kritikus a gyorsítás, fos fékkel a megállás sem. Ha sose
történik semmi váratlan, 20 méteres fékút is megteszi...
Ellenben ha eléd lép valaki, nem mindegy, hogy megáll
a roller 3-4 méteren, vagy telibe vered. Természetesen,
akik kizárólag lezárt magánúton közlekednek védettek.
Mindenki másnak elemi érdeke, hogy tudjon fékezni IS!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest