- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patyesz
csendes újonc
Ma volt egy kínos szitum, van egy rövid rész, ahol közútra le kellett mennem, vásárcsarnok környéke, ott elég nagy a káosz, de egy jobbkezes utcából pont jött egy rendőrkocsi, neki volt elsőbbsége, el is engedtem volna, valószínűleg nem áll le kötekedni velem, de jobb a békesség, leszálltam és feltoltam a járdára. Igazából még rendőrrel nem volt gondom, de ebben a kusza jogi helyzetben egy tizest bármikor le tud gombolni rólam, vagy ez nincs vagy az nincs vagy rossz helyen megyek:-)
-
krakki88
csendes tag
Hát ez a Kaabo eléggé kinai. Ugye volt először egy mágnes kiesés, aztán a másikat én szedtem ki körömmel, h nehogy forgalomban essen ki megint.
Na most megtudtam, hogy el lett baszva a kormányoszlop lehajtó bizbasznak a mérete és emiatt eltörhet a kormányt a gép testhez rögzitő csavar, vagy annak a menetes betétje vagy mije, azt vagy észreveszed mielőtt a kezedben marad a kormány és nem csapódsz a betonnak 50el, vagy nem és a többi már a helyszinen múlik, forgalomban valszeg halott vagy. Igaz a gyár ingyen küldi a forgalmazóknak a csere alkatrészt, amit meg küldenek tovább a forgalmazók az usereknek.... Csak hát semmiféle értesitést nem kaptam erről, úgyhogy eddig jóhiszeműen használtam a gépet, úgy, hogy kicsit lötyögött a kormány.... Nem volt gyanús, mert nem tudtam erről a hibáról.... Na most kibontottam, mert megjött a csere alkatrész, és már el van törve 130 km után!Szóval várhatok, hogy a forgalmazó küldje a menetes betétet vagy mit.
Az eu helyében fognám, azt kitiltanék mindent kinai fost az euból, vagy pedig az itteni sokkal szigorúbb minőségi szabályokat betartva hagynám árusitani. Nem érdekel, ha +200ba kerülne, de ezzel most komolyan ki a franc mer nyugodtan menni ilyenek után? Mert hogy nem ez lesz az utolsó életveszélyes hibája, abban biztos vagyok....
-
gergo5991
őstag
válasz
#04441088 #6093 üzenetére
[link] Par hsz el irtam fentebb is, m365 pro araval vetekszik meg olcsobb is, 2x jobb kb, es ennek 95% al kevesebb a baja mint egy xiaominek. Csak hosszu a szallitasi ido. De ugytudom van lengyelorszagban raktaron, szoval engem is erdekel ez a vetel irni fogok az eladonak mikor tudna szallitani pontosabban.
ez egy massziv tank
-
Brockey
csendes tag
Keresgélek már egy ideje a neten, de még nem találtam meg az igazit. Irányjelző érdekelne Xiaomi m365 Pro e-rollerhez, de olyan, ami első ÉS hátsó is. Nagyon rosszul érzem magamat, amikor megyek az úton (autók között) és nem tudom kitenni a kezemet kanyarodáskor. Így szemből várnak rám, hogy elengedjenek (mert azt hiszik egyenesen megyek tovább), de én lekanyarodok jobbra, és nem tudom tudatni velük. Ezért gondoltam, hogy első is kellene. A hátsó meg szerintem egyértelmű. Találtam mellényt Led fénnyel hátra, az tetszik, de valami olyan kellene, amit a kormány szélére lehetne szerelni és látják a mögöttem ÉS a szemből jövők is.
Valaki használ ilyesmit? Vagy ha találkoztatok már ilyennel, akkor megköszönném, ha megosztanátok velem. -
BerserkGuts
addikt
válasz
Ezekiel Ston #6092 üzenetére
Hogy bírta az a TWOW? -
#04441088
törölt tag
Hali.
Tudtok valahol Chinaból jó áron elektromos rollert? Gearbest, Banggood... esetleg német vagy angol amazon?
A pesti Lime-nak valamelyik Xiaomi az alapja?
Én 190 cm vagyok és 100 kg. Szeretnék venni kettőt, amik stabilak, sokat bírják, biztonságosak. -
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
BerserkGuts #6090 üzenetére
Kemény vagy. Engem igaz nem vonz ez a hegyi krossz feeling. Én csak az ingázó A-B távot megtevők közé tartozom, vagy azok közé akik csak feláll(tak)nak a rollerre hogy kicsit rollerezzenek a városban egy 20km-rt mert miért ne...Nekem is volt néhány esésem mert ugye nagyon pro-nak éreztem magam 2 lépcsőről leugratni a TWOW-al...csak nem vettem figyelembe hogy esett az eső+tükörsima aszfalt ami még cipővel is csúszik...szóval szépen vágódtam és csúsztam falig. De Darwin díjat átvettem felálltam és hazamentem. Ritkán sikerült az esés de minden esetben a lehető legjobbat hoztam össze, én nem tigrisbukfencezek, hanem reptében fordulok abba az irányba ahol tudom hogy nem fog fájni annyira.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
BomiBoogie #6080 üzenetére
áh bicikli úton a részeg állatok ott állnak középen xD látja jövök de még be is szól
dohányzó indián kismama mivan má menjé innen nem látod terhes vagyok
aha látom cigivel a kezedben
pincér csaj nekem beszólt már hogy nehéz gyalogolni
nem akartam leállni vele hogy de majd várok a bkv-ra annyit mint amennyi idő alatt haza is érhetnék 2x is -
BerserkGuts
addikt
válasz
Ezekiel Ston #6078 üzenetére
Estem én betonon is 20 lépcsős ugratásnál kettétört az első teleszkóp igaz az olyan is volt szar minőségű
szóval legalább 20-al mentem neki de inkább 25 mert teljes erőből kellett a lendület és a betonra fejjel estem de csak súrolta a szemöldököm mert ugye reflexből tigrisbukfencbe mentem hogy ne pofával essek
Tatabányán a turulnál kissé benéztem a dolgot mert meredekebb volt mint gondoltam de nagyon megakartam mutatni vidéki unokatesómnak mi az a downhill.
Nem bírtam megállni annyira felgyorsult és az útnak vége tért mert rosszul mértem fel a terepet a biciklinek annyi lett lerepült a hegyről és széttört én még letudtam ugrani jóval előtte de szépen odavágódtam egy fának.
Azért voltak kisebb nagyobb balesetek válficam stb... De ez egy veszélyes sport.
A rollerezés nem az szerintem
Rokon is volt hogy bokatörést szenvedett sima rollerezés közben amikor munkába menet használta azóta nem szereti xD. -
devil-k
nagyúr
válasz
BomiBoogie #6080 üzenetére
Ez a morál sajnos “vidéken”, Debrecenben is érződik. Mintha jópár ember csak azért is be akarna tartani a rollereseknek. Direkt nem figyelnek, nem állnak arrébb stb. Érdekes, hogy amíg Xiaomi rollerem volt, addig még inkább semmibe néztek, de mióta a Kaabo van, talán jobb a helyzet két fokkal. Mondjuk ezt mindenki megnézi, ilyen vasat én még nem láttam ebben a városban, viszont tavaszhoz képest rengeteg más, kisebb roller van az utakon.
Kell egy pár év amíg a morál kicsit változni fog...
-
DigitXT
félisten
Ha vennem kéne rollert közlekedésre*, csak és kizárólag pneumatikus kerékkel
vennék, mivel összehasonlíthatatlan a menetkomfortja.Igaz, szarabbul gurul...BoomBoogie: pont le kell szarni az ilyet. Van akinek önmagában a létezésed is
ellenséges, nem az számít, hogy épp rolleren gurulsz, ne menj a közelébe se.
Esetleg egyszerűen szar napja van. Nekem is szóltak be tegnap valami melósok,
hogy "kösz, hogy megálltál", vagy valami ilyesmit, mikor kikerültem őket... Lófaxt
fogok nekik megállni. Amúgy meg le kell menni az útra, és kuss a nevük.Ui: mondjuk megint más, amikor Lime-on néznek hipszter köcsögnek, hát ez van.
(Ma pont mentem egy Lime-mal, egész szépen ment 27 km/h - majdnem kivasalt
a csuklósbusz, mert átosonkodtam a piroson. De elbújtam előle a járdán, LOL...)*: mondjuk nem nagyon tudom elképzelni magam lábbal hajtóson... Annál nekem
sajnos hosszabb távon kell gurulni. Azért is szórakozok az akku tuningokkal...Szerk: ellenberger egy Dualtron-on is nehezen tudom elképzelni magam, mivel az
meg olyan szinten vadállat, hogy közlekedésben tényleg csak az autók közé való.
Megkockáztatom, hogy B-L-A-C-K gépe gyorsul akkorát, mint a 400-as motorom! -
czappa
aktív tag
Szia!
Köszönöm, ilyen részletes beszámolóra nem számítottam, de örülök neki.
Nekem is a levegős (tömlős) tetszik jobban, sejtettem, hogy - az olcsó - rollerek rugózása nem sokat ér.
A boltról is köszönöm a véleményt, nekem nem volt ismerős a nevük, így ha úgy alakul merek ott vásárolni. -
BomiBoogie
MODERÁTOR
Sziasztok,
egy ideje olvasom a topikot, most csak egy általános észrevételem lenne.Én pár hónapja Lime-ozok Budapesten, a belvárosban (de nem az V. kerületben nyilván), vagy ingázásra, vagy Bubihoz/Bubitól cél elérésére.
A tapasztalatom továbbra is az sajnos, hogy úgy érzem magam a rolleren, mintha public enemy Nr. 1. lennék.
Mindezt úgy, hogy ahol csak lehet, a kerékpárutat (tehát nem az úttestet, nem a járdát) használom, és a közlekedési morálhoz képest extra-defenzíven közlekedek.
Pl. járdán, aluljáróban legtöbbször le is szállok és tolom, vagy max. 5-10-es sebességgel gurulok, de akkor is csak, ha nem nagy a tömeg.
A múltkor a járdán egy hölgy sepregetett egy kávézó előtt, reggel 7:20 körül, látott is, direkt lassítottam, nagy ívben kerültem, de mégis be kellett szólnia.
A tegnap két figura jött ki egy ház aljáról, és én eleve lassan mentem, láttak is, ezért elengedtek. Mondtam, hogy köszönöm, de úgy tettek, mintha nem hallották volna, mert természetesen beszóltak.
A random mutogatásokról meg megjegyzésekről nem is teszek külön említést.Ma láttam egy Lime-ot a járda közepén eldobva, aminek le volt szakadva a kormány "feje", direkt elraktam oldara, hogy mást ne zavarjon. Szóval én úgy érzem, mindent megteszek.
Tény, hogy sokszor úgy hagyják ott ezeket a járgányokat, ahogy nem kéne, de ezt meg tényleg a Lime-nak kéne szankcionálnia. Aki nem küld fotót, azt büntessék meg, vagy valaki csekkolja is a lezáró fotókat.
Ahogy olvastam, a KRESZ-módosításban (ha majd lesz) úgy tervezik, hogy járdán max. gyalogos sebességével, kerékpárúton meg max. 25 km/h-val lehet közlekedni, én ezt el tudnám fogadni.
De azért jó lenne, ha mindenki kicsit átnézne a lila ködön, amikor közlekedik, és nem mindig csak abban a szemüvegben lenne, amivel épp ő jár, hanem arra törekedne, hogy mindenki biztonságban eljusson oda, ahova szeretne.
Köszönöm, hogy meghallgattatok.
-
Rogio
csendes tag
Szia!
Nem feltétlenül tanácsot adnék, inkább csak a tapasztalataimat írom le. Én napi szinten egy Oxelo Town 7 XL-t használok pár extrával (gyerek fellépő, gyerek kormányrúd), ami azért megdobja picit a súlyát, és jelentősen csökkenti a konfor érzetet. Viszont nagyon nem mindegy, hogy 20 séta perc a bölcsibe + még 10 munkahelyre, meg ugyanez vissza, vagy 7 + 5 perc munkahelyre.
A súlyom, és a megtett táv kb ugyanennyi, csak van benne egy megszakítás. Az út elég vegyes, van benne jó minőségű aszfalt, térkő, rázós/puklis járda, emelkedő/lejtő, szóval minden. Eddig próbáltam egy sima Town 5-öt (asszem, kölcsönbe kaptam pár napra szomszéd kölyöktől, mielött vettem volna bármit is), az borzalmas volt a térkövön és az olvadt járdán (pici puklik vannak a járdán egy háztömbön keresztül), a második napon azt mondtam, hogy nem akarom szétcseszni a térdem, kell valami rugózás. A következő egy Toldysport Flexpro volt, amin volt rugózás de minek (Párom ezt használja, neki jó.
). Végül a Town 7 XL maradt, ami kicsit komfortosabb, de csütörtök-péntekre már érzem a térdemen, hogy kell neki a két nap pihi. Jófogáson szinte mindig van, nem kell érte Decathlonba sorbanállni.
Van első-hátsó rugózás a Town 7 XL-elne, az első az inkább csak dísz, a súlyom nagyobb része hátra terhelődik a gyerek fellépő miatt, és a járda repedéseket/padkákat is könnyebb venni, ha hátul van a súlypont. Lehet megszokás kérdése a dolog, de én sokkal biztonságosabbnak érzem, ha az elejét föl tudom picit kapni egy bukkanónál. Szóval a Worker-es rollert kizárnám, ami előnye van egy Auchan/Lidl/Aldi rollerhez képest az pont a nullához közelít. Oké, hogy nagy első kerék, meg első lengéscsillapító (ami nem sokat ér, ha a súlypont hátul van), de az a +3 centi átmérő nem sokat számít a magyar utakon. Ha csak a kettő közül kéne választani, én a levegősre szavaznék, bár olyat sosem próbáltam még. Egyrészt bicikliről nehezebb észrevenni a tüskét/szilánkot, stb, viszont rolleren sokkal jobban magam elé nézek, mikor jön bukkanó, vagy repedés. Szerintem a defekt veszélye igen minimális. Másrészt 2,5 kilométer az kb 12-15 perc rollerral, mindegy milyet veszel. Ez pont az a táv, ami még kényelmes napi guruláshoz, és egy piros lámpán több időt vesztesz, mint magán a kerék súrlódási ellenállásán.
Komfort szempontjából a sima, és a dupla rugós roller közt is van különbség térkövön/macskakövön (bár a rugóson sem kellemes végigmenni rajta), de én leginkább a járda repedésein (ahol hirtelen nagyot ütne), vagy a pici kavicsos/puklis járdán (ahol folyamatosan ráz) éreztem az előnyét. A térdeim nagyon meghálálták! Tömlős gumit pedig még nem próbáltam, de szerintem az még jobb lenne.
Az Insportline-tól vettem már pár dolgot (közel van a munkahelyemhez, ha kell sport cucc, oda megyek), szerintem van olyan jó, mint egy Decathlon, elég régóta itt van Magyarországon, szóval miattuk nem aggódnék. Visszavinnem még sosem kellett semmit, szóval a garancia kezelésről nem tudok nyilatkozni.
Végül még valami, amikor tavaly tavasszal kerestem rollert (gyerek-transzportáláshoz), megakadt a szemem egy fal lapú rolleren. Régebben longboard-oztam, és nagyon jól tudják ezek a lapok csillapítani a rázkódást, szerintem komfort szempontjából még jobb is lehet, mint a levegős kerék. 5 perce googlizom, hogy hol láthattam, vagy mi volt a neve, de sajnos nem találom. Ha összefutsz egy ilyennel, érdemes elgondolkozni rajta. Én végül azért nem azt vettem magamnak, mert gyerekkel együtt használom, és kellettek a tuning kiegészítők...
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
B-L-A-C-K #6065 üzenetére
B-L-A-C-K. Sorry, rossz volt a fogalmazás, nem volt semmi negatív, csak kommentet akartam hozzáfűzni.
devil-k Tudom, hogy nem írt valótland B-L-A-C-K. A szerencsémet én épp fordítva érzem. K#rv@ szerencsés vagyok, hogy elektromos fékkel is közepes sebességgel a sz@r helyzetből a lehető legjobbat sikerült kihozni. Életembe soha semmim se tört el pedig estem le 2. emeletről voltam tüzépen melós autóból repültem...stb...Hát most mit tehet az ember 1,5 tonnával ha átmegy rajta...törik
BerserkGuts Mindenkinek a saját életével kell törődnie. normafa picit másabb -nem mondom hogy nem veszélyesebb- mint a beton úton közlekedni. Fid is így járt, ment 20-al és a hidraulikus fék rásegített a pofáraeséshez. Szóval bárhol bármikor ügyes lehet az ember...és mindenki döntse el magában hogy kell e a sisak.
Ezt margóra hagyom itt: Az én esetemben lehet hogy nem ért semmit a sisak -ezt mondjátok mert lábamon ment át a kocsi- de én meg azt mondom, mert mikor szemből nekivágódsz a kocsinak és oldalra húzod magad a fejed nekivágódik, és mikor nagy sebességgel vág földhöz valami akkor pláne. Szép horzsolások vannak azon a sisakon megnéztem...Egyébként ha újra lábra állok stabilan úgy, hogy mankó minden nélkül akkor veszek valami rollertankot amivel ha nemkimegyek a kocsinak akkor ne csak kihúzni kelljen a kasztnit...
-
czappa
aktív tag
válasz
petipetya #6076 üzenetére
Maximum 50 ezer, ha lehet ennyiért venni.
Szerk.: Most látom csak, hogy az előző hsz-emnél nem a korábbi hsz-emre válaszoltam:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_6059-6059.html -
czappa
aktív tag
Erre valaki?
Röviden: milyen sima - nem elektromos - rollert vegyek? -
devil-k
nagyúr
válasz
bexinho23 #6070 üzenetére
1.
Az akksi a fele teljesítményre esik vissza 0 fok környékén.
2.
Nem igazán, de vannak azért fanatikusok.
3.
Ezt nem értem. Alapból takarva van.
4.
Engem még nem ért atrocitás (Debrecen), egyre több M365-ös rollert látok az utakon. És minden mást.
5.
Nem nehezebb, mint bekötni a cipőfűzőt, de azért eszénél kell lenni.
6.
Elboldogul vele, de meg dolgoztatja a gépet. -
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Vidéken használnék e-rollert munkábajárásra. A kis vidéki várost és a falut egy remek bringaút köti össze. Távolság oda-vissza kb. 10-15 km. Erre a távra a Xiaomi m365-t néztem ki, de láttam, hogy van drágábban Pro változat is. Prohardveren olvastam a tesztet a Pro-ról, és nem voltak tőle elájulva, így kicsit elbizonytalanodtam. Kérdésem azokhoz, akik ezt m365-t használnak:
Súlyom: 75-80kg Magasságom: 176 cm.
1. Hideg téli reggelekre (0 és -15 fok között 10-15 perces út) mennyire felkészült egy ilyen e-roller?
2. Esőben mennyire használható? Mennyire veri fel a vizet/sarat a sárvédő ellenére?
3. Esőben mennyire gázos a töltőcsatlakozó gyári "letakarása"? Idővel nem fárad el az anyag? Nem szakad le?
4. Bringaúton városban mennyire elfogadott az e-roller a rendőröknél? (itt a környéken hétvégente bringázás közben láttam 1-2 embert, szóval elég ritka látvány a városban)
5. Sosem rollereztem, így kicsit tartok tőle. Milyen könnyen lehet megtanulni közlekedni vele?
6. Emelkedőket hogy veszi a gyakorlatban? Ahogy olvastam, a 10%-os emelkedők már gondot okoznak a rollernek. Bringaúton nincsenek nagy emelkedők, de van 1-2 rész, ami szépen emel kanyarban. -
DigitXT
félisten
Srácok, ne már... szövegértés: azt kérdezik, jogilag (!) kötelező-e a
bukósisak rollerre. A válasz, nem, jogilag (még) nem kötelező.
De olyan vadállaton, ami kW-okat ad le, nagyon erősen ajánlott.Szerk: régen lehetett szabályosan SMKP-zni sisak nélkül lakotton
belül, nem szóltak érte: az volt a jogszabály. Pont. (Lakotton kívül
hiába mentél vele lassan, lemeszeltek. Aztán ezt megváltoztatták.
Teszem hozzá, teljes joggal. Még azt kéne eltörölni, hogy lakotton
belül nem kötelező a tompított nappal: az is egy ótvar baromság.) -
Danex
addikt
válasz
BerserkGuts #6066 üzenetére
Ez amúgy igaz, akit a széltől is féltettek és soha nem esett el az szinte biztos összetöri magát. Aki meg volt rendesen gyerek azért meg tudja úgy is oldani sík terepen, hogy a bőr nem jön le a tenyeréről.
Viszont város annyiban más tészta, hogy ha az útra is fel kell menni a kocsik mellé, oda bármennyire is utálom a sisakot és a többit de már ésszerű felvenni. -
BerserkGuts
addikt
válasz
Ezekiel Ston #6062 üzenetére
Sorry de nekem se kell normalis esetben.
Sőt voltam mar sokkal rosszabb helyzetben downhill normafa nem 25el mennek ott lefele én is sokkal többel mentem és estem nem egyszer szóval vicces hogy 20km/h-hoz már buko kéne a járdán közlekedéshez na hagyjuk már a hülyeséget.
Az más hogy mész szabályosan bicikliúton de a kocsival rádhúzza a kormányt mert most ő most lekanyarodik aztán majdnem elütött ha nem fékezek tőből. Itt elgondolkoztam hogy mostmár kelleni fog de sokat nem ér ha áthajtanak rajtad.Egyszerűen van aki tud esni van akit ott a normafán az egyésféllmillós cucca se védte meg széttörte magát ez olyan mint sulis tornaóra van aki ismeri a tigrisbukfencet van aki közveszélyesen nem érzi ilyen jobb ha megse próbálja mint nálunk mert ment is a gyengélkedőbe.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Ezekiel Ston #6062 üzenetére
Ezt miért írod nekem? Kérdezte kötelező e a sisak, én írtam nem, de ajánlott...
-
válasz
Ezekiel Ston #6062 üzenetére
+1
-
devil-k
nagyúr
válasz
Ezekiel Ston #6062 üzenetére
Nem írt B-L-A-C-K valótlant, csak a tényeket. Egyébként te nagyon balszerencsés vagy! 😁
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
B-L-A-C-K #6060 üzenetére
...Sisak se kell...ja csak mikor kikapod magad alól a rollert mert rosszul méred fel a "terepet" és borulsz jó az a sisak nagyon is. -pedig olyan pro-nak érzi magát mindenki, legalábbis én annak éreztem magam..."á lassan megyek nem történhet semmi, minek protektor egy ilyen rollerre meg sisak..." Aztán a gyakorlatban rájön az ember...
-
czappa
aktív tag
Sziasztok! Roller vásárlásban kérném seg0tségeteket.
Szempontok:
- Kb. 80kg vagyok, plusz öltözet + táska (laptop)
- Napi kb. 2 x 2,5 km -t kellene megtenni vele
- A nap utazás kb. úgy néz ki, hogy autó, vonat és roller
- A fenti miatt (ki/bepakolás (súly)) és az ár miatt az elektromos roller egyelőre kizárva
- Az ár max 50k, de nem baj ha kevesebb
- Nem akarom tönkretenni a térdem: legyen vagy felfújható a kerék, vagy teleszkóp (ez utóbbinak mennyi értelme van ebben az ár katregóriában?)Nézegettem a Decathlonos rollereket, de a a nagyobbak (40 és 50 ezresek) nem kaphatóak egyik boltban sem a weboldal szerint.
Aztán ráakadtam ezekre:
1) szilárd kerék, de teleszkóp:
https://www.insportline.hu/16498/roller-worker-span/kek
2) nincs teleszkóp, de tömlős a gumi:
https://www.insportline.hu/31043/roller-street-surfing-urban-xpr-air-false-alarmEz a második jobban tetszene.
Vélemények a két termékről? Vagy egyéb javaslat (ld. fenti pontokat)?
A két link az egy boltból van, ismeri valaki azt a boltot? Két év garit írnak a rollerekre, de gondolom az pl. a csapágyakra nem vonatkozik? Vagy kibírnak annyit?Előre is köszönöm!
-
-=MrLF=-
senior tag
Mi a helyzet az elektromos rollerekkel?
Gondolkodom vásárláson, de ha bukó sisak meg kötelező biztosítás kell hagyom a fenébe.
amit találtam:
[Segédmotoros kerékpárrá minősítették az e-rollereket]Jogsi AM/B/C van nem gond, bukóval még egyet lehet érteni, de kötelezőt nem akarok erre is fizetni.
[Xiaomi Mi M365 elektromos roller] ezzel mi a helyzet mivel 300W alatt van biciklinek minősül?
amit néztem:
[FLJ 2400W Adult Electric Scooter with seat]
ebből még 4 kW alatt van ez:
[FLJ Adult Electric Scooter with 60V/3200W Strong Power Kick Scooter fat tire big wheel electric scooters adults with Oil Brake] -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6055 üzenetére
Na kérem szépen, nagyon gyors élménybeszámoló: gyorsulás gyengusz,
hegymászó képesség harmatos (Lágymányosira 12-13 km/h-ra lassulás),
önerőből elért végsebesség síkon csak 26-27 km/h (valós), pici lejtő 30.
Nagy lejtőn 50+, de fokozottan igaz a mutatványra, hogy nem jó utánozni!De ja vu: ugyanúgy elmelegedett a vezérlő a kaptatón, mentségére legyen
szólva, hogy egy vízhatlan műanyag dobozban van, semmi szellőzéssel...
Jelenség: km óra villog, gázt elveszi. Lejöttem a hídról (egy fotó után!) így,
majd gondoltam egyet, kikapcs, bekapcs, s megy is tovább rendben...Ami tetszik. az akkuk kiröhögik ezt a 11A terhelést. Ugye eloszlik három
felé, azaz egyesével kevesebb, mint 4A-t adnak le. Mivel egész úton nem
esett be a fesz. 38V alá, simán benne van az a 30-40 km hatótáv.Ja és még valami: az 1-es fokozat áramkorlátos is, max. 7-8A-t vesz fel,
és 19 km/h a vége. Ez azért volt jó, mert egy biciklist nem tudtam előzni
a szűk úton, de tolni sem akartam, meg a gázzal játszani se, levettem a
gépházat takarékra, és inkább lemaradtam. Csak később, a kiszélesedő
szakaszon előztem meg, mert nem volt nagy sebességkülönbség. (Majd
2 motorral erősebb lesz megint. Sajna a vezérlő a szűk keresztmetszet.)Szerk: kerek 8 km-nél még 40V-on volt az akku, 12 km-nél meg 39V.
(Az első egy piros lámpánál készült fotó, a másik meg a Lágymányosin.)
Jah az éjjeli szerelés során a hilti szalag rejtő színű gumiborítását sajnos
sikerült leszakítani, de nem baj, egyesek szerint így "Mad Max"-esebb. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #6054 üzenetére
Első Huawei telóm, korrekt képeket csinál, de kb. első dolgom volt
az önreklámját kikapcsolni. Úgyis megkérdezi akinek tetszik. Vagy
ha elég kocka, akkor megnézi az EXIF-ben. ON: lejjebb vittem picit
a súlypontot, így megint össze lehet csukni három akkuval is, lol...Meg beforrasztottam egy 1394-et a kínai kontaktos fos helyett, ha
holnap ki tudom hajtani belőle a 30-40 km távot, örülni fogok.Ui: amúgy mit is láttunk a képen ex-IntelliSense tolmácsolásában?
Van két rollere, vagy mi? Biztos valami dual megoldáson agyal. -
válasz
chatran #6052 üzenetére
Nem egészen. A Samsung esetén pl. az A50 közép mezőny telefon. Szerintem ez egy reklám a kamerának, hogy jó minőségű képet csinál a közép mezőnyben is. Nem véletlen az S széria, meg a note széria nem ír ki ilyeneket. A xiaomi, honor, huawei kezdte, gondolom a samsung is beszállt a sorba a közép kategóriában.
-
-
-
haruspex
aktív tag
válasz
FaRkaS1991 #6043 üzenetére
Szia! Felfújható kerék esetleg. De akkor meg nehezebb lesz hajtani. Nekem a jobb csapágyak valamennyit segítettek, de ez lehet csak pszichés.
-
devil-k
nagyúr
Milyen fajta zsírral érdemes ápolni a Kaabo rollert?
-
FaRkaS1991
csendes tag
Sziasztok.
Adott egy Oxelo Town 5 XL roller. Nemrég vettem, még ismerkedünk, de jó vele gurulni, viszont az a problémám, hogy vidéken f*skupac utak vannak, a járdák meg még rosszabbak, vagy térkövesek, így kevés helyen tudom élvezni. Van rá valami megoldás? Másik kerék esetleg? Előre is köszi!
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6041 üzenetére
Szia, persze, nem titok, mindent leírtam már korábban, érdemes visszaolvasni a
HSZ-eimet, esetleg nem mindet, de amiben írok a kísérleteimről.Az sem titok,
hogy oda kell tenni ~minden ötletem után, hogy Don't try this at home! Ugyanis a
megalomániám eredménye egy cseppet sem tartós valami lett.Amíg simán
előzgettem a biciklistákat, nagy király voltam! Ám amikor vezérlőt kellett cserélni
az út szélén, mindegyik visszaelôzött, még a kisgyerekes anyuka is... C'est la vie!Egyetlen sikerélmény, hogy az átlag Kugoo S1 (6 Ah akku) 15-20 km után kifúj.
Nekem ma leginkább az akkuk hozták a formát, szerintem ment volna 30-40 km-t.
(14 km után még 38V fölött voltam. Pedig kb. végig nyektettem, végsebességen.)Na jó, a moddolt vezérlő is jó volt, amíg túl nem melegedett, viszont ami fájt, hogy
a tartalék vezérlőnek már csak a kontaktos kábel* jutott, ezért minden zökkenőn
kikapcsolt a fenébe. Egy élmény volt haza gurulni így nagyjából az út felét, 8 km-t.*: konkrétan elvette a tápot a kijelzőtől, az meg erre elvette a gyújtást... röhej.
Ui: oké, az újratekercselt motor is alkotott, mert még a kontraktos gyári vezérlő is,
amikor épp nem kapcsolt ki, 30 km/h-t kihozott belőle. De amúgy kevésbé húz az
elején, mint a gyári motor, ez az ára, hogy aztán végsebességre sokkal többet tud. -
DigitXT
félisten
Bejöttem dolgozni a "pimpelt" Kugoo S1-gyel: sajnos nem tudta teljes valójában
megmutatni az erejét, mert a hétvégi teszt során leégettem egy vezérlőt.
(Hiba volt két eltérő végsebességű motorral túllépni az egyik végsebességét.)
Viszont így is mentem vele lejtőn 50+-t (GPS szerint is), csak 1 motorral...
Síkon saját erőből csak 35-36 km/h-t tud tartani, de ezzel a felfüggesztéssel ez
is bőven SOK: gondolkodom raja, hogy megcsináljam-e dupla motorral 2 kW-ra,
amivel elvileg menne neki 40+ saját erőből, de akkor kb. szétesik az egész sz.r
a bicikliúton... Többször írtam korábban, hogy nem is "közlekedni" akartam vele.
Csak elvből érdekelt a határok feszegetése. Jelentem, megtörtént! Elmelegedett
a vezérlő a Lágymányosi hídra felfelé (ahol amúgy 18-20 km/h környékén vitt fel).Szóval meg lettek feszegetve azok a határok.
Az egyik 1kW vezérlőt statikus
teszten égettem le (majd cserélek benne FET-t, de) nem erre lett kitalálva.Fék nélkül amúgy is istenkísértés a száguldozás: motoros szerkót felvettem, ha
nem sikerülne megállni, vagy kitörne a kerék, ne nyúzzam szanaszét magam...Ami rohadtul hiányzik a szekérből jelen állapotában:
- normális fékek (de legalább a dupla motor fékereje, és értelmezhető féktávjai!)
- normális felfüggesztés (rugózza ki zörgés nélkül a hepehupákat a bicikli úton)
- kisebb önsúly (ugyanis felpakolva a kormányt +2 akkuval eléggé orrnehéz lett)Ami tetszik benne:
- értelmezhető gyorsulás (kategóriájában: ha 15A "jól ment", 28A csak jobb)
- értelmezhető hatótávolság (kategóriájában: ha 6Ah ~15 km, 18Ah csak jobb!)Ami még belefér a közeljövőben (más kárára, lásd önsúly további növekedése):
- összkerék hajtás 50+-ra képes motorokkal (meg lehet csinálni, csak minek?)
- még egy akku a másik motor számára...(megvan, helye is éppen, de...
)
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
2 kérdésem lenne.
Az M365-nél volt már aki 4,5 barra fújva a kereket defektet kapott? Meg azok a defektek (amik szoktak lenni) durr defektek, vagy valami belemegy a kerékbe? (Biciklivel 20 év alatt 2 szer szedtem össze tüskét, azt is akác erdőben, ezért furcsállom a sok defektet, ha nem durr defektről esetleg silány felni miatti kidörzsölődéstől lenne.)
A másik kérdés, hogy írtátok, hogy csak a Xiaomi saját elektromos pumpával lehet normálisan felfújni a kereket. Miért? Mi annak a különlegessége? Hagyományos pumpával nem is lehet felfújni? Pl benzinkút, vagy hagyományos bicajhoz használatos pumpa, kompresszor stb.? Hozzáférés nyűgös, vagy a csiptetés, vagy mi az oka a különleges pumpa igénynek?Üdv: Fishor
-
gergo5991
őstag
[link] sziasztok, erről valakinek valami vélemény / tapasztalat? dhgate-rol 500dollárért meg lehet venni, amig nálunk 800 euró körül mozog (amúgy biztonságos ez a dhgate)
dhgates verzió 30km/h max speed, és dupla fékkel jön annyi a különbség -
shifty85
tag
Sziasztok!
Páromnak szeretnék egy rollert vásárolni, a kiszemelt Slamm Frenzy (205mm-es "hagyományos" külső gumis) a rossz utak, valamint az összecsukhatósága végett (Razor A5 Air az alacsony hasmagassága miatt kiesett).
Akárhol is keresek a neten hozzá való külső gumit ebben a méretben, sehol sem találok...
Komplett kerék lenne kb 10000-ért, darabonként ....
Maga a méret 205 x 32 mm-es. 8"-os kategóriában sem találok ilyen méretűt, szélességre azok is 50 mm-esek.
Ötlet valakinek?
-
-
jocoka75
tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.
Hogyan tudnám legkönnyebben az új fogantyúkat ráhúzni a roller kormányára ? Mit csináljak vele vízezem be?
-
-
-
elekresz
tag
Sziasztok!
Hátha valakit érdekel vagy érint: A hello.hu-n a Hello Bringás konstrukció már akár elektromos rollerhez is kínál vagyon és/vagy felelősségbiztosítást. Nyilván érdemes végigfutni a feltételeket, de direkt, elektromos rollert támogató biztosításnak szerintem nem rossz.
Üdv.: elekresz -
Kobaljov
senior tag
Tegnap sajtózták az európai fogyasztóvédelmi projektet, a CASP 2019-t, ennek keretében tavaly ősszel több EU-s tagállamban (nálunk nem) vizsgáltak elektromobilitási eszközöket is (e-bringa, e-roller, hoverboard, uni-wheel), hogy megfelelnek-e az európai biztonsági előírásoknak (elektromos és mechanikai szabványok), ezek közt a fő hangsúly az elektromos rollereken volt, össz 19 mintát vizsgáltak, ebből 74% nem teljesen felelt meg. (Összességében a hoverboard-ok bizonyultak a legproblémásabbnak (12 mintából 80%) és a beázással kapcsolatosak a leggyakoribb hibák, volt felrobbant aksi és sporadikusan nem fogó fék is). Az elektromobilitási vizsgálatok fő üzenetei a vásárlóknak (Key messages for consumers):
• Check all safety warnings.
• Try to use the original charger whenever possible.
• Do not charge overnight.
• If a non-original charger is used, double check that the output voltage of the charger matches the input required.
• Never use hoverboards in wet conditions.
• Pay attention to weight restrictions.(Megkerestem a projekt EU-s oldalát és átfutottam az anyagokat, de elsőre úgy tűnik nem nevesítik benne a pontos típusokat, egy új egyedi azonosítóval hivatkoznak rájuk
https://www.origo.hu/techbazis/20200707-europai-bizottsag-okostelefon-tolto-elektromos-roller-bicikli-teszt.html
https://ec.europa.eu/consumers/consumers_safety/safety_products/rapex/alerts/?event=casp:persTrans&lng=en ) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #6021 üzenetére
Ellenállást. Bemásolom a kollégának 1 hónapja küldött privát
üzenetem, mert bebizonyosodott, hogy a dolog működik.Hali!
Most nézem, hogy erre nem válaszoltam: F-XC836 2FRI-AB
A vezérlőben van: egy 5mOhm-is ellenálláson eső feszültség
mérésével következtet a leadott áramra, és így szabályozza
le a motort 11A-nél. A régi verzió meg 15-nél. Hardveresen a
két vezérélő tök ugyanaz, csak másképp van programozva...Ha átprogramozni nem tudjuk, akkor át kell verni: mondjuk ha
lecsökkentjük az 5mOhm ellenállást 2.5-re, akkor pl. 10A-nél
azt fogja hinni, hogy még csak 5A a leadott teljesítmény, így
hagyja tovább menni - egészen 22A-ig. Ez az elmélet...Üdv,
DigitXTSzerk: annyi, hogy 2 mOhm-ra váltottam, így megvan a kW.
Amúgy, ha nem bírná a mosfet, vettem azt is, egyelőre bírja...
Az akku lesz a szűk keresztmetszet, szóval azt duplázom. -
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #6017 üzenetére
Én is most kinéztem egy másik vezérlőt, csak várok a válaszukra hogy 2 ilyen vezérlő összeköthető 1 kijelzőre...
-
BerserkGuts
addikt
válasz
LoyalGuard #6010 üzenetére
Emiatt már volt pár esés közeli helyzetem.
Írnám hogy csak óvatosan de úgyis mindegy mert inkább szerencsésen.Nekem is volt pár sőt életveszélyes is pl: mögöttem a gyorsforgalom és megcsúszott a roller de épp letudtam gyorsan rakni a lábam kicsit és nem estem el
-
Patyesz
csendes újonc
https://tesztarena.hu/szuperolcso-elektromos-roller-erkezik-a-xiaomi-tol-xiaomi-ninebot-es1l/
Jó árba lesz..
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6005 üzenetére
Két motor, 2 kW max. teljesítmény: elforgó (első) kerekű indulás, és
18-19 km/h-ra gyorsul ugyanitt, pedig nem kicsit emelkedik. Brutál...Nyilván nem adják ingyen: van sansz a vezérlő megsülésére, meg az
akku idő előtti elhalálozására is (ha nem lesz 3-4). Ez ilyen bicikli. -
LoyalGuard
tag
válasz
alexandrosz #6008 üzenetére
Igen, igazad van.
Az m365-öt csak "kipróbálásra" vettem, bejön-e ez a fajta közlekedés.
Viszont amerre járkálok, ott sokszor nagyon rossz a járda es nincs kerékpárút. Emiatt már volt pár esésközeli helyzetem.
BKV-ra ezalatt az 1 év alatt kb 2-3 szor ha felszállhattam a géppel, meg a 20-30 kiló annyira nekem nem vészes cipelni. -
alexandrosz
aktív tag
válasz
LoyalGuard #6007 üzenetére
Szerintem más célra készültek.
Mivel M365-ről váltanál, azt feltételeztem, hogy hasonló súlyú, használhatóságú, viszonylag könnyen cibálható, csak jobb gépet keresel.
Pl. nálam abszolút nem jöhet szóba 25-30 kilós, vagy nehezebb roller. -
LoyalGuard
tag
válasz
alexandrosz #5997 üzenetére
#Madrac: Köszönöm a választ! Jól hangzik azok alapján amit írsz
Nyilván az amit megadtam ár az a felső határ, ha nem muszáj nem adnék ki annyit.
#alexandrosz: Az E-TWOW is tetszik, bár nekem kevésbé tűnnek strapabírónak ugyanabban az árban mint egy Mantis. Meg a felfüggesztés is másabb azért.
Köszönöm! -
petipetya
nagyúr
válasz
jocoka75 #6004 üzenetére
Street Surfing XPR 205mm Roller - Lila/Rózsaszín ?
Nekem is ez van a burst színben. A gyermek testalkatától függően akár jó is lehet, mivel a kormány kellően alacsonyra is állítható (91cm a legalacsonyabb állásban), az állórész kellően rövid, a kormányrúd pedig feldobható egy rózsaszín csengővel.
-
DigitXT
félisten
Kugoo S1 "1 kW" első teszt. Egy motor (hátul), állórajt, emelkedő:
12 km/h-ra gyorsul, csúcs sebesség 13, a brutál szakaszon is 12,
akku fesz szakad, mint állat, közel 30A fogyasztás, 1 kW felvett...Gyári vezérlő (11A korlát): 6 km/h-ra "gyorsul" majd lassan elfogy,
a brutál szakaszon konkrétan megáll. Itt korábban lendületből, és
kemény lábhajtással tudott csak felérni. (2 motorrral sima volt.)
Következő teszt: két motor, 2 kW teljesítmény. Kíváncsi leszek rá!
(Nyilván szerencsétlen akku se fogja sokáig bírni,+1-2 akku lesz.) -
jocoka75
tag
válasz
petipetya #6001 üzenetére
Köszi szépen a választ!
Igen igazad van a nagyobb kereküt kell megvenni sokkal praktikusabb csak az a gondom ,hogy nagyon korlátozott a csajos színvilág vagy ,ha van is az mind kiskerekü . Megnéztem már rengeteg oldalt nem nagyon találtam megfelelőt , fiúnak van dögivel tudnék kapásból 20 közül választani.
Amit felraktam képet a pink micro roller az tetszene csak az árával nem vagyok kibékülve 50000 Ft az Q -va sok szerintemm
-
jocoka75
tag
Ez lemaradt : kicsit sokallom az 50000 Ft ot a Micro roller ért ,mi a különbség a 30000 és a 50000 és között?
Melyiket vennétek , esetleg más alternatíva ?Elöre is köszönöm a segítséget!
-
petipetya
nagyúr
válasz
jocoka75 #6000 üzenetére
A nagyobb kerekűt venném neki, sokkal vagányabb, melyet remekül ellensúlyoz a pink szín. Emellett nem kell attól félni, hogy a gyermekkel együtt elnyeli egy-egy repedés a járdán. Praktikusabbnak is tűnik, szerintem jobban lehet hajtani a nagyobb kerekűt. Persze ha jól akarsz dönteni, akkor kérdezd meg tőle 🙂
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogász topic
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- OLED monitor topik
- Formula-1
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Steel Hunters - Lehúzza a rolót a Wargaming robotos játéka
- SSD kibeszélő
- LEGO klub
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! R5 8400F / RX 9060XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / ÚJ AKKU / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest