- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #28098 üzenetére
Szoval neked a 2+2=? minden alkalommal mas eredmenyt ad?
A 3. 4. es 5. pontban nem jutott a kuria semmire, hanem a "jarasi fikabirok" megelozo benazasait sorolta fel, majd kifejtette a 32. bekezdestol kezdve, hogy miert voltak hulyek, azaz a helyes megoldast, miszerunt az gepi meghajtasu jarmu es ez a rendeletekbol hogyan is derul ki, azaz, hogyan kell helyesen levezetni.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28096 üzenetére
Itt a 3-as, 4-es és 5-ös pontban hivatkoztak arra, hogy nem jármű.
A legújabb felvetés, hogy mégsem annyira egyértelmű a járműnek való besorolás nem tudom honnan ered. És innentől kezdve minden csak feltételezés, konkrétumot valószínűleg az sem mondhatna, aki éppen rajta dolgozik.
Szerintem nem ezeket a régi, egyszer már megtámadott értelmezéseket melegítették fel. De volt idő, amikor ezt találták elfogadottnak. Azért mondtam a te értelmezésedre, hogy ugyanannak a szabályozatlan időszaknak egy új értelmezési pillanatképe. Az is lehet, hogy a meglévő indokolásban találtak technikai hibát, vagy találtak egy új szempontot, amit még nem cáfoltak meg, így a jelen elméket instabil lábakon áll. -
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28094 üzenetére
"Nincs több értelmezési lehetőség, csak egy a helyes, a többi helytelen."
Én is ebben a hitben éltem, amíg újra elő nem került ez a téma.Akkor lenne rend, ha létezne téma specifikus szabály. Széles halmazt magába foglaló általános szabályok néha technikai hibát, vagy kiskaput rejtenek magukban.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Thunderzolee #28095 üzenetére
A bekeretezett rész egy kibaszott nagy tudatlanságról tesz bizonyságot.
A Kresz szerint az elektromos roller gépjármű.
"[link]
Kérlek olvasd el, ha már annyit dolgoztam vele!KRESZ hivatkozik a KÖHÉM rendeltre, hogy mi számít SMKP.-nak.
KÖHÉM függeléke leírja, hogy az összes kétkerekű gépi meghajtású jármű minimum SMKP, kivéve a felsoroltakat.
Ezt hívják kiterjesztő értelmezésnek.
Lásd például a pedelecet, ami ott van a felsoroltak között, de a roller meg nincs, tehát a "pedelec" nem, de az elektromos roller teljesítményétől függően minimum SMKP, ha közlekedsz vele a járdán, bringaúton, vagy úttesten, akárhol.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni." [link]
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28093 üzenetére
"Csak egy pillanatfelvételt mutatsz abból a gyurmázásból, hogy adott pillanatban éppen mit gondoltak. Kiválasztottál egyet a több értelmezés közül."
OK ! Akkor szeretném, ha konkretizálnád a többi értelmezést amire hivatkoztál, linkelnéd azokat a jogszabályokat, - nyilván több van a többes szám miatt - amik kimondják, hogy az elektromos roller nem gépjármű.
-
Nem követtem annyira, de nem erről irogattatok feljebb?
https://infostart.hu/belfold/2024/07/30/tisztaztak-egy-fontos-dolgot-az-e-rollerekrol-a-rendorok"Gépi meghajtású járműnek számít, ezért ittasan tilos vezetni."
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28093 üzenetére
"Csak egy pillanatfelvételt mutatsz abból a gyurmázásból, hogy adott pillanatban éppen mit gondoltak. Kiválasztottál egyet a több értelmezés közül."
Tévedés !Nem választottam egyet, a sok közül hanem AZ egyetlen helyes megoldást írtam le már sokadszor a sok helytelen közül.
Nincs több értelmezési lehetőség, csak egy a helyes, a többi helytelen.
A Legfelsőbb Bíróság-Kúria feladata egyébként, többek között a sok félértelmezett jogyakorlatot ( Helyi bíróságok fasz döntéseit ) helyretenni, és ( helyes) irányt mutatni.
-
PociAti
őstag
válasz
alphamooncam #28092 üzenetére
Csak egy pillanatfelvételt mutatsz abból a gyurmázásból, hogy adott pillanatban éppen mit gondoltak. Kiválasztottál egyet a több értelmezés közül.
"Az hogy Te mit szeretnél igaznak hinni, igazolni, meg mik a jogszabályok az két különböző dolog."
Laikusként az elektromos roller jármű lenne-e? Nyilvánvaló, mi más lehetne!
Azt, hogy (állítólag) a Kúria mostanában miért kérdőjelezte meg ismét ezt a megállapítást, azt nem tudom.Rollerezési szokásaimra nincs hatással ki mit gondol a rollerről. Az újságírónak vetettem a szemére, ha már hivatkozik egy megállításra, akkor linkelje már be azt.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #28089 üzenetére
+1
Pescara:
A Kúria "csak" közzé tette, megismételte, felhívta rá a figyelmet, rendelkezni a Kresz rendelkezik róla.
Ezidáig kétszer válaszoltam kifejezetten Neked ebben a témában, ahol jogszabályi hivatkozásokkal, jogszabály szövegének bemásolásával lett igazolva, alátámasztva, hogy az elektromos roller gépjármű. [ápr. 4; ápr. 23]
Ma linkeltél egy cikket ugyanebben a témában, hogy a roller nem gépjármű...
Az hogy Te mit szeretnél igaznak hinni, igazolni, meg mik a jogszabályok az két különböző dolog.
Már várom a következő újságírói baklövést a témában, amit majd olvashatok az ajánlásodra.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28084 üzenetére
Én is ezt akartam mondani. TV-től kezdve egyéb műszaki termékekig nagyon sok használja ezt a földeletlen dugót. Hívják borotva vagy piskóta csatlakozónak is az adapterbe bemenő végét. Amúgy kb. 1.000 Ft egy ilyen kábel.
Vagy az eredeti kábel végéről le kell vágni az angol csatlakozót, és kell venni rá egy "C típusú, európai 2-csapos, 2,5 A/250 V, földeletlen" dugót. Nincs földelés, így a bekötésen se kell agyalni. Gyerekjáték megcsinálni.Amúgy ha jól tudom magyar forgalmazható nem árulhatná angol dugóval a készüléket, valószínűleg adnának hozzá átalakítót.
-
A Xiaomi PRO 2-re gondolkodom egy ilyenben, mivel irányjelzőm, az E2 PRO-n is van (gyárilag) : Blinklichtgriff mit USB Charging - Waterproof & Staubdicht - Mikrofahrzeuge/Ez nincs az akkumulátorra kötve, azaz külön kell tölteni, ami nem előny, de van vele bármilyen tapasztalat?
-
PociAti
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28081 üzenetére
Ez már nagyon OFF, de a visszaváltós példa szerintem nagyon rossz.
(1) A gyártó megveszi a palackot, megtölti itallal, eladja a boltnak. Leegyszerűsítve az ő története itt véget is ért.
(2) A bolt megveszi a gyártótól, eladja neked az italt + a palackot.
(3) Innentől a birtokodban van az ital és az 50 Ft értéket képviselő palack.
Te döntésed mit kezdesz az itallal, vagy a palackkal. A mohu-nál megkaphatod a palack betétdíját, az 50 Ft-ot, de úgy is dönthetsz, hogy kidobod.A központosítás általában sokkal hatékonyabb működést tesz lehetővé. A vonalkód alapján történő begyűjtés feleslegessé teszi a kézi válogatást. A szelektív kukákba minden szart beledobtak, kézzel kellett átvizsgálni őket. Hagyományos ürítéskor meg se tudják mondani mennyit ér az 1 tonna vegyes hulladék, mert fogalmuk sincs mi mindent tartalmaz. Azt se tudták megmondani pontosan, mennyi palack került vissza a körforgásba. Mostantól pontos statisztikát lehet készíteni a visszaváltás és újrahasznosítás mértékéről. Ezekben a mutatóban eddig nagyon el voltunk maradva. Az új módszer valószínűleg működni fog, de ha nem, akkor ott a lehetőség a kezükben, hogy változtassanak rajta. Pl. 100-ra felemeljék annak a kb. 10 Ft-os palacknak a betétdíját, vagy szükséges helyekre további átvevőhelyeket telepítsenek.
Az eddigi rosszul működő rendszer helyett létrehoztak egy olyat, ami jó eséllyel működni fog.
-
válasz
Dr. Szilikát #28084 üzenetére
E2 Pro-hoz nekem adtak EU és UK kábelt is, a dobozában van amelyiket nem használom.
-
OLyan van, hogy a három rollerem mindegyikére szól a biztosítás, de kedvezménnyel? Tehát nem úgy, mintha külön - külön biztosítanám őket?
Plusz kérdés: Mekkora értékhatár van?
Ahol én lakom elég sok a luxus autó. Azért egy ilyen 40-60 millással való ütközésnél ahol többe kerül a minimális munka is mint másnak az egész verdája, felmerül a kérdés, hogy ilyenkor mi a helyzet ha van biztosítás a rollereken? -
MrRL19
senior tag
Csao sziasztok !
Esetleg tudna vki segíteni speed unlock szeretném xiaomi s1 rollert (20km/h) , viszont nincsen jelenleg android közelemben csak egy laptop esetleg vmi megoldás így? bluetooth van rajta létezik e vmi ?
-
Nem azzal van a baj, pl gyermekkoromban az üveget is visszaváltották, hanem azzal, hogy kifizeted egyszer a gyártónak, aztán egyszer a MOHU-nak,de csak a Mohutól kapod vissza az összeget, azaz futsz a pénzed után úgy, hogy gyártónak kifizetted és a palack már nincs is nálad, de a pénz sincs amit kifizettél a gyártónak.
-
d@vee
őstag
válasz
GoodSpeed #28078 üzenetére
A palack szerintem rossz példa. Én németországban éltem 3 évig, egyik legjobb dolog a betétdíj. Mondjuk a falvakon lévőknek szopás, ezzel egyetértek, kötelezően vissza kellene vetetni minden településen legalább x helyen, vagy ilyesmi.
De nincs eldobált flakon, sörösdoboz, stb...emiatt. Vagy ha van, az arra rászorulók össze is szedik, én nem bánom hogy emiatt össze kell gyűjtenem otthol. -
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #28074 üzenetére
Nem hinnem, hogy kellene. Alza is ugy arulja a steamdecket, hogy atalakitot ad melle ingyen. Sot, a dokkolot is angol dugaljos toltovel adja, de ahhoz meg atalakitot se ad.
-
válasz
PociAti #28075 üzenetére
A magyarost arra értettem, hogy itt általában ha szabályt, rendelkezést, törvényt hoznak az eltér, és rossz irányba tér el a környező országok jogi megoldásaitól.
Pl: 50 Ft-os MOHU PET Palack sarc, ahol a jó megoldás az lett volna, ha 600 Ft egy 2L-es üdítő, akkor most kifizeted érte a boltban a 600 Ft-ot, mikor visszaviszed a palackot, visszakapod az 50 Ft-ot, tehát 550 Ft-ba került a üdítő.
Logikus is lenne, mert a gyártónak pénzbe került a PET Palack, amit te kifizettél, de miután visszaadtad, ő is visszaadta a pénzt, amit kifizettél.
Ezzel szemben 600 Ft az üdítő, rájön 50 Ft visszaváltási díj, amit ha nem viszel nem a gyártónál hanem a MOHU-nál marad. Falun kisboltban nem is előírás, hogy legyen ilyen leadási lehetőség 400 nm alatt, ha meg otthon van szelektív hulladékgyűjtőd, akkor ugyanúgy környezetkímélően jársz el, de az 50 Ft-ot akkor sem kapod vissza.Itt a szabályozásnál is ezért megy a kínlódás: hogyan lehetne megoldani (ezen dekáznak), hogy a lehető legtöbb embernek kötelezőt, meg jogsit, bukósisakot kelljen megfinanszíroznia, de nehogy az legyen belőle, hogy végül senki sem vesz rollert, és akkor még az ÁFA is kiessen... 14 éves kor az AM jogsi korhatára úgy rémlik. Mondjuk azalatt meg gyermekrollert lenne célszerűbb vásárolni.
Az, hogy ezzel évek óta birkóznak, azt mutatja, hogy jól nem jöhetnek ki belőle megítélés szempontjából, mert vagy:
- sumákok
- vagy dilettánsok -
-
jansky1
senior tag
válasz
Thunderzolee #28074 üzenetére
Én is meglepődtem, de ezt írja a koma az oldalon. Link
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28070 üzenetére
A hármas felosztásban csak annyi a különbség, hogy bevezették a gyalogos tempójú közlekedést.
Külföldi szabályozásoknál leggyakrabban a legfeljebb 6 km/h sebességet látom.*6 km/h sebességgel haladva járdán is igénybe lehessen venni a rollert. Vannak útszakaszok, amit kerékpárral nem lehet rendesen megközelíteni, csak autóval, vagy gyalog. A kerékpáros forgalom le van tiltva és a párhuzamos utcákba van átvezetve. (A zebrán viszont lassú tempó sem megengedett.)
5-6 km/h vagy a 10 km/h sebességhatárt szokás megadni egyes zónákban, mint pl. oktatási intézmények közelében, lakóparkoknál, turisztikai látványosságoknál.
Jelenleg nagyon kevés olyan jármű van, ami a gyalogos sebességű közlekedést váltaná ki, tehát max 10 km/h sebességre képes csak. És nem ezek fognak elterjedni, mert ezek hozzáadott értéke viszonylag kicsi.
A teljesítmény alapú szabályzás nem alaptalan, bőven lehet előnyöket és hátrányokat felhozni mellette.
A 2025. tavaszára várható rendeleteket előre "magyarosnak" hívni érdekes. Szerinted a lengyel szabályok lengyelesek lettek? (Ők jellemzően átvették a német szabályokat.) Vagy az olasz szabályok olaszosak lettek az extra kritériumokkal? De a többi országot is fel lehetne sorolni.
(* Korábban sokat túráztam, 30-40 km-es távon futás nélkül is tartható a 5,5 km/h átlagtempó. Méghozzá terepen, ahol szintemelkedések is vannak. Rollernél a 6 km/h valószínűleg onnan jött ki, hogy gyárilag 5 km/h-t szokás megadni, de ha lejtős a szakasz, akkor eleinte némileg fölé megy, és utána szabályozza vissza az elektronika a tempót. Emiatt a kilengések miatt ne legyenek büntethetőek. 6 és 5 között már 20% a különbség.)
-
-
jansky1
senior tag
válasz
Thunderzolee #28072 üzenetére
Rendben, köszi. Euronicsnél most 140k, akkor erre ruházunk be.
Egyik értékelésben az van, hogy UK konnektoros a töltője. Elég egy átalakító, hogy tölteni tudjuk? -
válasz
jansky1 #28071 üzenetére
Ez volt az, alighanem elnéztem az oldalt:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlIgen, a Segway féle.
-
jansky1
senior tag
válasz
Thunderzolee #28061 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ. A listát megnézném, de szerintem nem azt az oldalt linkelted, amit szerettél volna.
Az E2 Pro, csak, hogy ne értsük félre egymást, az a Segway-Ninebot féle? -
Ezt gondolják az emberek az elektromos rollerekről (magyarnemzet.hu)
A KRESZ-professzornak is hívott szakértő véleménye szerint a mikromobilitási eszközöket több kategóriába kellene sorolnia a jogalkotónak, mivel vannak olyan eszközök, amik kis teljesítményűek, vannak nagyjából közepes teljesítményűek (ilyen a legtöbb, utcán látott roller is) és vannak nagy teljesítményűek, amik már szinte azt tudják, amit a segédmotoros kerékpárok.
Tehát olyan szabályokat kell meghozni, amelyek az összes ilyen járműre – besorolástól függően – érvényesek lehetnek,
például hogy az út melyik területét használhatják. Meglátása szerint a kis teljesítményű eszközök, amelyek egy gyalogos tempójával képesek haladni, mehetnének a járdán, a közepes teljesítményűek a bicikliúton, a nagy teljesítményűeknél pedig már a segédmotoros kerékpárokra is érvényes szabályozást kéne alkalmazni. Az utolsó így azt jelentené, hogy a legerősebb rollerek használatát már jogosítványhoz kelleni kötni.
Szerintem nagyon helyesen mondja, hogy kettő helyett három kategóriára lenne szükség!
A jelenlegi tervezetben meg csak kettő van, kicsi, meg nagy. Közepes nincs.
Mondjuk a kicsi-nél azt mondja, hogy olyan roller ami csak egy gyalogos sebességével képes menni, egy gyalogos sebessége átlagosan 3-5 km/h. Xiaomi-ban és Ninebotban is van ilyen mód, viszont olyan roller szerintem nincs, aminek ennyi lenne a maximuma.
Értelmetlen is lenne, még egy rokkant kocsi is tud 10 km/h-t.
Tehát igazából három dolgot kellene megoldani:
1. Három kategóriát létrehozni
2. Sebesség és nem teljesítményalapút, mert a 25 km/h az 40 év múlva is 25 km/h a 350W-os limit meg már most sem nagyon tartható
3. Véget vetni a lebegtetésnek, és megfelelő szabályozást hozni.A magam részéről úgy gondolom, hogy ez is magyarosra fog sikerülni, eddig is a pesszimista forgatókönyv szerint folyt a dolog menete.
-
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #28063 üzenetére
Ha igazán érdekes számadatokról szeretnél olvasni, akkor ajánlom ezt a kazah cikket.
https://el.kz/en/ready-go-kazakhstan-to-regulate-e-scooters_74863/A volt szovjet területeken elég népszerűek az e-rollerek. Viszonyításként Kazahsztán lakossága kb. 20 millió fő, területe 2,7 millió km^2. (Népesség területi eloszlása elég szélsőséges.)
"Az új szabályozás visszaszorítaná az e-robogók használatát - mondták az üzleti élet képviselői hétfőn, amikor az Atamekeni Vállalkozói Kamara ülésén megvitatták a kérdést. A sebességkorlátozással elveszik az e-scooter fő funkciója: a mobilitás.
2022-ben mintegy 7 millió e-robogó használatát regisztrálták - mondta az ülésen Auez Taymbetov, az almati vállalkozói kamara elnöke.
Ki merem jelenteni, hogy népszerűbb, mint a metró. Ha megnézzük a tavalyi statisztikákat, 150 olyan balesetet dokumentáltak, amelyekben elektromos robogók voltak érintettek.
Almatiban négy e-robogó-megosztó cég működik, teljes flottájuk mintegy 150 000 darab. ...."
Ha átfordítanánk magyar számokra, akkor ez kb. 3,4 millió magyar rollert jelentene, és mivel Almati 1,9 milliós város, Budapest meg 1,6 körül van, ez olyan 125.000 pesti bérrollerrel lenne arányos.
És ebben a cikkben olvastam először arról a megoldásról, amit én is jónak tartok, hogy a bérrollerek sebességét éjjel korlátozzák:
"A norvég főváros, Oslo hatóságai betiltották az éjszakai e-robogó bérlést. Helsinki is megtiltotta az e-scooter használatát hétvégén éjfél után, és alacsonyabb elérhető sebességet határoztak meg."
A teljes tiltásnak nem vagyok a híve, de a sebességcsökkentést támogatom. -
Reggie0
félisten
válasz
Silentfrog #28063 üzenetére
Kerdes inkabb az, hogy az erollere baleseteket eroller-kent tartjak-e nyilvan vagy SMKP-kent es esetleg a 4kW-nal nagyobb erollereket motorkerekparkent. Szerintem emiatt nem lesz megbizhato a statisztika.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #28062 üzenetére
Amikor a klónokat is klónozzák.
A Tuya lakás automatizálásból, IoT eszközök miatt ismerősen csengő név, nem tudom van-e bármi közük ezekhez a rollerekhez.
A Tuya Pro 2 nevű rollerhez (és társai), magyar kereskedők kínálatában is szerepelnek, de pont olyan kereskedők, akiknek a portfóliója tele van olyan rollerekkel, amiknél az a csoda, hogy egyáltalán engedik őket forgalmazni.Például Ninebot rollerek esetén a firmware cserére két módszer terjedt el:
(1) szétszedik a gyári vezérlőt, stlink-kel új firmware-t tesznek fel rá, vagy
(2) AliExpress-ről vesznek egy másik vezérlőt, amin nincs védelem. Nos utóbbi módszer sokkal egyszerűbb, de mégsem tudják jó szívvel ajánlani, mert az árak alacsonyan tartásának a kulcsa az olcsó elektronikai elemek használata. Ami meg ugye nem túl szép jövőt vetít előre. De még ha sok hasonló kínálat közül a drágábbat választja valaki, mennyire lehet megbízni egy kínai kisiparosban?Ali és hasonló oldalakon a vásárlói véleményekben is nehéz megbízni.
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Silentfrog #28063 üzenetére
-
Silentfrog
veterán
válasz
Ciccuka #28049 üzenetére
Fura szavakat használnak. Durván ? 70 baleset volt ami hivatalosan rollerrel összefügg.
Viszonyításkép 6400 biciklisbaleset volt múlt évben.
A biciklik számára nem találtam hivatalos adatot, ellenben azt kb tudják hogy 200 ezer roller lehet .
Az egyhez képest tényleg sok a 70 balerest de arányaiban is sokkal több a biciklis balesetek száma.
Én olyan cikkeket is írnék hogy a lovaskocsi balesetek az elmúlt 1000 évben nem volt ilyen kevés. 😅
De ez ugye nem olyan hangzatos. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #28058 üzenetére
Ilyen motorvezérlő + dashboard panel, főleg a legelterjedtebb Xiaomi klónok, készletben rendelhetők Aliexpressről, nem vészes áron. Alkalmazást linkelik hozzá, Tuya, MiniRobot, ilyesmi, amit a vásárlók véleményeiből lehet leszűrni, hogy (ha) elégedettek vele.
Nem kell emiatt kidobni egy rollert. Úgy kell keresni, hogy 350W 36V scooter controller stb., vagy amit akar az ember.
-
válasz
jansky1 #28052 üzenetére
E2 Pro nem jó?
Ezt a listát azért nézd át, ha még nem láttad.
A noname rollerekről már írtak feljebb. Még annyit tennék hozzá, h esetleg baja lenne, beviszed szervibe, átnézik, aztán mondanák, h mennyi lesz a javítás, aztán nem kéred a javítást inkább, és majd azt se akarod kifizetni, h egyáltalán másfél órán át szedték szét, h egyáltalán kideritsék a baját.
Na ezért nem vállalják a szervizesek még azt se, h egyáltalán átnézzék.A 4 Lite (2nd gen) 24V-os, míg a normál rollerek 36V-osak. Mentem már ilyennel, nem tudom a Xiaomi mit csinált vele, h látszólag jónak tünik a roller, de akkor sem vennék 24V-ost, ha nem akarom emelkedőkhöz használni.
-
PociAti
őstag
válasz
jansky1 #28052 üzenetére
Alapszabály: ismeretlen gyártótól ne vegyél rollert! Nem lehet tudni van-e típushibája, és ami a legnagyobb potenciális probléma: nem találsz olyan szerelőt, aki elvállalná, mert nem lesz hozzá alkatrész. Nagyon sok hasonló felépítésű roller létezik, abroncs, lámpa, és még pár apróság valószínűleg kompatibilis, de vezérlő az már kevésbé. És ha így van, akkor elektronikai hiba esetén javíthatatlanná válik a roller. Mechanikai hibák (kormánytörés).
Xiaomi 4 Lite gen2 esetén talán nem is a 300 W-os motor jelentené a leggyengébb láncszemet, hanem a 221 Wh akkumulátor, ami elég sovány hatótávot (gyakorlatban visszafogott városi használat mellett is inkább csak 15 km) tesz lehetővé.
Kicsit nehéz is, vízállósága pedig csak IPX4, ami nem számít jónak.Igazából azon múlna, ki használná, és mire? Ha hosszú távú szándékaid vannak a rollerral, akkor megéri vásárláskor egy kicsit többet rááldozni. Utólagos hatótáv növelés normálisan nem megoldható.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #28051 üzenetére
Mi sem bizonyítja jobban, minthogy az összes rollerra kötelező biztosítást kell kötni ...
.. vagyis álljunk meg egy szóra!
Mégsem, az elektromos rollereknek csak egy halmazára kell biztosítást kötni. (Többire is lehet, de azokra nem kötelező. De legalább ez már szabályozva van.)Mégis milyen szempont szerint mondod azt, hogy SMKP?
Mert vannak szempontok, melyek szerint egyes rollerekre a gyakorlatban más jogok vonatkoznak.Te tényleg komolyan gondolod azt, hogy azok a szabályok, amik az SMKP-ra vonatkoznak, pontosan ugyan azok a szabályok vonatkoznak az összes elektromos rolleresre is? A 200 W motorral rendelkező gyerek rollerektől a 2×4000 W-os pálcika rollerekig?
-
válasz
Thunderzolee #27893 üzenetére
Bocsi ez a poszt szerintem elkerülte a figyelmemet.
Egyébként ha jól értettem, azért nem vettél 350W-osnál nagyobb rollert, mert komolyan attól félsz, h "el kell majd adnod".
Igen, így van. Ha SMKP-nak minősíti, akkor számomra nincs onnantól kezdve értelme.
Akkor robogóra váltás, és nem 25-tel cammogás, hanem 45-tel cammogás van.Én törvénytisztelő állampolgárnak tartom magam, de életszerűtlennek tartom, h az lesz majd a helyes, h mindenki eladja az F2-t, G2-t, 4 Pro (2nd gen)-t, és 7650mAh-s akksinál nagyobbal rendelkező rollert senki se fog venni ezentúl. Tehát ez a kettő marad: Xiaomi 4, és Segway E2 Pro. Ha ez nem elég, akkor meg csak a G30 jöhet szóba, mert a többi már nagyobb 350W-nál.
Az akkumulátor mérettel nincs baj ameddig a roller el nem éri a 25 kg-ot. Az csak a tömeget növeli a PRO 2-ben is 12400 mAh-s akkumulátor van, 4 kilóval könnyebb mint az E2 PRO, és hozzá képest, kimegy a világból. Volt itt egy cikk, hogy a Ninebot, ami nem kamuzik, addig visz, ameddig ígéri.
Meg is van:
Ninebot Kickscooter E2 - őszintén, tömören - Mobilarena Autó+mobil tesztA Ninebot márkájú Kickscooter E2-t pont ehhez az összehasonlító videóhoz kértük el, ám mivel kvázi ez lett annak a tesztnek az egyértelmű győztese, ezért érdemes vele külön is foglalkozni. Már csak azért is, mert ebben az ötösfogatban minden érték alapján ez volt a leggyengébb modell — de vajon akkor hogyan nyerte meg mégis az összehasonlítást? A válasz pedig egyszerűbb, mint gondolnánk: ők voltak az egyetlenek, akik nem hazudtak, illetve ők voltak az egyetlenek, akik a vállalt paramétereket kevéssel fagypont feletti időjárási viszonyok mellett is tudták hozni. Mindenki más többé-kevésbé túlzott, a Navee nagyon, a többiek kevésbé, de a Kickscooter E2 szögre azt nyújtotta, amit ígért is
Nos az én tapasztalatom az, hogy pont a Xiamo az amelyiknél nem kell annyit trükköznöm, hogy, hátszél legyen, meg lejtősebb lehetőleg és főleg nem 15 km/h, hogy az elméleti hatótávot el is érjem gyakorlatban!
Ami a magyar társadalom tagjai között kint lévő rollereket illeti pár gondolat:
1. Sok olyan van, amelyik már 3-4 éves, ezek között nagyon elterjedt a Xiaomi alap 250W, a PRO és PRO 2 300W-osak, tehát benne vannak a limitben, úgy is kalkulálhatnak, hogy ezek még egy két évig bírják, utána meg 400W-osat csak SMKP-ként.2. De tegyük fel, hogy most nagyon elterjedtek a 400W-os Xiaomik, Segwayek (pontos adatok nincsenek), és szerinted ez hol érdekli ezeket fent? A tulaj oldja meg úgy, hogy kötelezőt köt rá, SMKP jogsit szerez, bukósisakot, és kerékpárúton keresztül halad! Ha nem megy, akkor adja el! A rendőrök rá lesznek állítva erre, mert nagyon jó kis pénzbehajtás ez.
Itt Szoboszlón nagyon erős a közlekedési rendőri jelenlét.
3. Lehet majd venni kis gyenge vacak rollereket, amik 20-szal is alig bírnak menni, meg 20 km-t megtenni is csk hátszéllel meg 65 kilóval.
4. Látszik, hogy nagyon nem prioritás náluk a rolleres közösséggel való kommunikáció. Már évek óta tervezik ezt a dolgot, akkor még a 350W-os limit jónak tűnt. Az, hogy időközben a 250-esek és a 300-asok eltűntek nagyhatóváúak közül, nem izgatja őket. Meglepő lenne ha eltérne a 350W-tól. Azért is felesleges a sebesség mellett a teljesíténylimitet belerakni, mert KRESZ-t nem sűrűn szokás módosítani. Ki tudja pár év múlva, hogyan alakul?
Tehát:
1. Nem érdekli őket
2. Dilettánsok
3. Lassúak
4. Majd bejelentik, hogy megszavazták, aztán helló. -
h1mpi
félisten
válasz
Eclips21 #28050 üzenetére
Köszi, a legnagyobb különbség abban van. Most akkora a különbség, mint egy átlag autó és egy Rolls-Royce között
de már meg van rendelve a puhább rugó. Én barnát szerettem volna a gyerek alá, de a Revolt Lab győzködött, hogy az meg túl puha. Zöldet ajánlottak
Amúgy nekem is meglepi volt ez a V4, mert a régi kijelzőset vártunk. De ez nagyon pozitív csalódás volt, mert sokkal nagyobb és jobb is a felbontása, mint a réginek. Nami vs. Mantis kijelző:
-
jansky1
senior tag
Sziasztok!
Első roller vásárlása előtt állunk, nincs semmi extra igény, agyon sem lenne használva.
100k körül a Xiaomi 4 lite gen2-őt néztem. A hozzászólások között szemezgetve azt olvastam, hogy erőtlen. Ez alatt mit kell érteni? Emelkedőn nem lenne használva, nagy súlyt sem kéne vinnie.
A másik amit találtam az egy Lamax s7500, erről viszont nem sikerült semmi infót fellelni. Közületek van vele tapasztalata valakinek?
Köszönöm -
Ciccuka
veterán
-
Nem igazán lehet ilyenkor mást csinálni, mint visszavinni.
Az F2 pedig egy jó sorozat.Sajnos a Segway rollereinél az M365 Tools nem mutatja a cellákat külön-külön, pedig így azonnal látszódna, ha hibás az akksi egyik cellasora.
Én kötelezővé tenném ezt a featuret, akár a gyári applikációban is.
Írhatnál, h mennyi km-t tudtál kihozni a Xiaomiból. 25-ös tempóval.
-
mwin
kezdő
Szerencsére még időben vissza tudtam vinni az F2 plusz-t és vettem egy Pro 4 (2nd) -et.
"F2 plus tulajok! Az mennyire normális ha 95% töltöttségről S módban csak 21km-et tudtam megtenni városban (0 emelkedő)? lemerült 8%-ra.
10%-tól szinte használhatatlan volt mert nagyon lassan "gyorsult" és onnantól csak max 20km/h órára gyorsult.70kg testsúly." -
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #28045 üzenetére
Akkor lehet, hogy tényleg mindegy. Még a kaboo honlapon is egyik képen így áll a másikon amúgy áll. Én hagyom hátrafelé a rést, úgy kevésbé tud a víz bemenni.
-
h1mpi
félisten
Végre megjött a Mantis is. Ez a roller egy álom. Stabil, iszonyat erős és nagyon jól össze van rakva gyárilag. A fékek is is erősek a gázkar olyan érzékeny, hogy nagyon kell figyelni. Igazából nem költök rá semmit, mert a gumik is elég jól tapadnak. Ez már a sokadik módosított bilincs, nincs szükség cserélni, egyedül puhább rugó kell, mert így a gyerek alatt nagyon kemény. Sikerült a nevére kötnöm GFB-t, igaz 14e Ft/év, de így a tuti.
-
válasz
PociAti #28038 üzenetére
E2 PRO-nál még nem néztem meg, de Xiaomi PRO 2-nél a gyártói adatok szerint 100 km-en 1,1 kWh-ra jön ki, ami 43 Ft, vagy ha kiestünk a limitből, akkor 86 Ft kb.
Emlékeztetőül a 4.000 km-enként 34k kiadás, az 8,5 Ft-os km költséget jelent (az áram költség km-enként 0,5 Ft).
Nálam ez úgy volt eddig, hogy megvásároltam a tartalék külső és belsőket (most is megvan), illetve felniket (E2 PRO-hoz nincs tartalékom jelenleg, még nagyon új modell).
A 4000 km meg, hát eddig a sim M365-tel voltak gondjaim csapszeg cserék, ebből vagy 3-4 alkalommal. Az olyan 1500 és 3000 Ft között, az is, hogy mitől függött ... akkor elszakadt a hátsó kábel, olcsón cserélték, de máskor meg olyan árakat mondanak, ami minden csak nem következetes, és általában úgy van ,hogy a boltban felveszi, átviszi a 17 km-rel messzebb lévő városba, onnan visszahozza és megmondja, hogy mennyi az annyi, mert helyszínen nem tud árat mondani.
Amúgy marhára tetszik, hogy bár eldugva, de mégis van benne töltési számláló.
Ez mondjuk Xiaominál is volt. Szerk megvan: 1a83771dd6ce75b043d3a11d097c9f45_xiaomi-mi-m365-electric-scooter-manual-hu.pdf (mstore.hu)
A sima M365-nél:
Ahol eddig csináltattam, ott eléggé kiszámíthatatlan árazás volt, mert megesett, hogy 5500 körül kértek úgy, hogy véletlenül 10-es belsőt vittem, és azt visszaadták, de tettek bele 8,5-öst.#28037Thunderzolee: Nagyon jó a szervizhátterük, csak a Phantommal vannak ilyen problémáim mint:
- nincs applikáció, azért ez nagyon nagy hátrány szerintem, mert sok mindent ki lehet belőle sokkal részletesebben olvasni, mint kijelzőről, plusz le is lehet zárni appon keresztül. A sok mindennél pl, volt olyan, hogy előbb tudtam, hogy defektem van, mintsem hátra néztem volna, mert láttam, hogy drasztikusan megugrott a fogyasztás. A cellák állapotát is nyomon lehet követni, és az sem elhanyagolható szempont, hogy mennyire jön be külsőre. Speciel az E2 PRO-t is tőlük vásároltam, és azért is esett rá a választásom, mert nagyon megtetszett. Na meg ugye Index is van. PRO 2 -re is fontolgatom az Index vásárlását, illetve:
Monorim MBP akkumulátor csomag 36V 10.4Ah Xiaomi M365 szériához és Segway-Ninebot MAX szériához - Monorim® HU
Igen húzós, és még nem is 12400, hanem csak 10400, viszont ha jól veszem ki, mehet egyszerre is a töltés két töltővel. A súlyt nem látom, feltüntetve, de gondolom olyan 3-4 kg , alapból 14 kg a PRO 2. -
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28036 üzenetére
Akkor rosszul fogalmaztál:
"Kettőt vásároltam belőle, az egyiket már feltettem az m365 pótkerékre"
Akkor nem is feltetted, hanem feltetetted.A korábban linkelt Revoltlab-nál meglepően széles kínálattal rendelkeznek.
8,5-ös Xiaomihoz 75 különböző terméket árulnak (bár ebből 28 nincs készleten, de még így is nagyon jó a kínálat).
7 különböző pneumatikus gumi közül lehet választani (5 tömör) + a belső.Nem az olcsó termékekre fókuszáltak, a 3 legdrágább közül nehezen tudnék választani. Az OKAI-nak is aramid erősítésű abroncsai vannak (kevlár szerű anyag), de a 9,2-es méret is vonzó.
(1) 8.990 Ft - 9,2x2 belső nélküli külső gumi Xiaomi
(2) 9.990 Ft - 9,2x2 defekttűrő külső gumi utcai Xiaomi
(3) 11.990 Ft - 8,5X2 külső gumi Chaoyang aramid erősítésű defekttűrő (50/75-6.1) XiaomiGumicsere munkadíjak: első vagy hátsó gumi: 7.990 Ft, első és hátsó gumi: 14.990 Ft.
Teljes rollerra az árak:
(1)-es megoldás: 32.970 Ft (9,2×2 belső nélküli),
(2)-es: 41.770 Ft (9,2×2 + belső),
(3)-as: 45.770 Ft (8,5×2 aramid + belső).
A legolcsóbb külső gumikkal 5.990 Ft-os Chaoyang vagy CST abroncsokkal is 33.950 Ft-ra jön ki az összköltség náluk. Nem kevés, ha azt vesszük a Xiaomi 1S használt piaci ára 70 és 95.000 Ft között mozog.Emlékeztetőül a 4.000 km-enként 34k kiadás, az 8,5 Ft-os km költséget jelent (az áram költség km-enként 0,5 Ft).
-
-
válasz
PociAti #28035 üzenetére
Volt pár darab V3 erősített. Az utolsón nem volt számottevő kopás, és mégis belső szakadásos téma jött elő. Ekkor rendeltem nem erősítettet. Korábban volt CST és Xuancheng (utóbbiból belsőm is), ezt meg meglőni sem tudom, hogy milyen. Nincs rajta semmi, de még a 125 kg is kamu
Nem tudom mennyire volt nehéz feltenni, de 6000 Ft-ért tették fel az itteni egyik szervizben, szóval a következőt máshova viszem, szerencsére van új, normális szerviz, ahol nincsenek elszállva. -
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28033 üzenetére
Mennyire volt macerás feltenni?
Mert feltételezésem szerint a hagyományos külsők szerelési nehézsége között nem lehet olyan nagy különbség. És talán megéri kicsit többet rááldozni, ha mondjuk másfélszer olyan ritkán kell szerelni. (Extraként jelentkezhet a jobb tapadás, )
A Xuancheng számít az olcsóbbnak, a CST a jobbnak. (A gyári köpeny is CST.)
A monorim.hu oldalon találtam összehasonlítható árakat, bár ők eléggé drágák:
6.337 Ft - Xuancheng külső gumi
9.512 Ft - CST V3 megerősített külső gumi
10.147 defektvédős, belső nélküli – tubeless – külső gumiValószínűleg Xuancheng-et árultak akciósan 2.990 Ft-ért.
Epic-store-ban a Xiaomi CST 8,5 megerősített külső gumi 5.500 Ft.
Mstore-ban a CST v??? 4.990 Ft.
A CST V2 kapható 4.500-ért is. Bár a v2 elég régi gyártású lehet, ha egy ideje van már v3 is.Ami nekem nagyon tetszett, azok a 9 hüvelykes abroncsok, ami a sárvédő átalakítása nélkül befért az eredeti helyére.
8.990 Ft - 9,2x2 belső nélküli külső gumi Xiaomi.
Ezen a spanyol oldalon egész széles a választék 9-es gumiabroncsokból. terepgumitól a városiig van minden.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20321-20321.htmlA gyár abroncs paraméterei, specifikációja:
Size 8*1/2 × 2 inches
PR 2PR
Pattern No. C9339
Max. Tire Pressure 50psi
Inf. Pressure 75kg
Carcass + Breaker 2 + 0
Rim Size 6.1x1.38”
Outside Diameter 230±3mm
Section Width 50±2mm
Tire Fabric Nylon
Tire Tread Depth 3.0±0.3mm
Weight (g) 470g±50g -
Mely minőségi rollermárkának vannak levehető akkumulátorai? Amiket ugye nem kell felcipelni. Meg ugye az extra jóság, hogy vehetek belőle még pluszban, azt betehetem a hátizsákbomba, és akár menet közben is cserélhetem.
Pl régen volt a Ninebot ES2 illetve 4. -
válasz
PociAti #28031 üzenetére
[link]
Igazából nem is az a baj, hogy utángyártott, de ha egy olyan vállalkozás gyártja, amelyik azt sem tudja, hogy 125 kg az nem 165 lbs, ott felmerül a minőség kérdése.Kettőt vásároltam belőle, az egyiket már feltettem az m365 pótkerékre:
Ez pedig PRO 2 utángyártott pótkerék:
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #28030 üzenetére
A gyártó is változtathatott rajta.
De valószínűleg sokkal többet elárulna róla, hogy honnan lett rendelve a második, amelyik 75 helyett már 125 kg-os terhelhetőséget ígér? Valami megbízható forrásból, vagy olyan oldalról, ahol azt se tudjuk ki az eladó és kinek a termékét árulja (nem visszavezethető a valós gyártóra)?
Végső soron mindegy honnan van, ha jól működik és tartós lesz. Csak nem annak a forgatókönyvnek van nagyobb esélye olyan terméknél, ahol a forrásban nem lehetünk biztosak.
Volt már rá példa, hogy három hónap után teljesen elkopott egy szervizben 12k-ért cserélt gumiabroncs.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_17033-17033.html -
A felső képen a gyártó által a PRO2-höz adott eredeti Xiaomi külső van 75 kg, 165 lbs, az alsón meg vélhetőleg utángyártott, bár Xiaomiként lett rendelve: 125 kg és 165 lbs...
-
-
válasz
Dr. Szilikát #28013 üzenetére
A Navee S65 ezt alapból tudja.
Messziről hallani ahogy közeledik. -
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #28017 üzenetére
Nézd meg a bekötéseket. Fékcső cserét nem úszod meg. Mondjuk az általában pont jön a nyereggel
-
Tangerine
senior tag
Hát ja, 40kg-hoz lehet jobb a puhább rugó. Én 105 vagyok, nekem nem kell. Felraktam a telefontartót de csak egyszer használtam, mikor összemértem a km órát a telefonos GPS-sel. Igazából én sem használtam azóta. Leginkább melózni járok vele, oda meg eltalálok 35 év után.
A sárvédő viszont jó dolog, én elölre is csináltam, mert hiába nem esik ha pl melóba menet rendszeresen fellocsolják az utat. Félcentis porrétegre nyomják a vizet. Traktor húzza, olyasmi mint amivel a szántóföldeket is locsolják, minden irányba spriccel. Gondolom az építkezés miatti dzsuvát akarják lemosni az útról, de ez természetesen nem nagyon sikerül. Leginkább csak híg sár lesz a végeredmény.
-
h1mpi
félisten
válasz
Tangerine #28021 üzenetére
Viszem majd Rugli Csabához (The One) és majd kap új gázkart, bilincset, PMT gumikat meg puhább rugózást (valami barna kocka kell hozzá), a gyerek csak 4x kg.
Sárvédő nem kell, mert nem használjuk vizes úton, a Namiról is leszedettem. Telefontartó sem, mert nem rakok ki ilyet. -
-
válasz
alphamooncam #28017 üzenetére
38.e a komplett első-hátsó szett hidd el megéri az árát!
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #28009 üzenetére
"Gyári zoom állítólag mindenhol folyik. Nekem mondjuk sehol, de sokan sírtak hogy fékkarnál sem.
Ha nekem ez meghal rajta (már ha egyszer lesz még talpon a gép) akkor nutt megy rá. Amúgy 160 as tárcsa és jó vastag, nem a szokásos roller tárcsa."
Ha Nuttra váltanék nem lenne elég csak egy nyereg csere, ne legyen már vegyesfelvágott Zoommal kevert, mert hogy néz az már ki. Ha meg elöl csere, akkor már hátul is kell. Akkor cakk-pakk mindent kéne cserélni, ami meg nekem nem éri meg.Hátsóra egyébként sem költenék, mert felesleges.
Egy költséghatékony megoldásként, gondolok a 4 dugós Zoom féknyeregre, fékcsőcsere nélkül.
Kétszer akkora a 4 dugós fékbetét felülete, mint a mostani, ennek meg kell lennie a hatásának, de lehet ez a beruházás is csak holtszezonban lesz esedékes, amikor úgy sem lehet használni a rollert. Most nincs pénz lóvéra.*
Arra meg hogy a Zoom folyik, nem tudom mit mondjak, látnom kéne, hol folyik, tudni milyen körülmények között üzemelt, hogyan szerelték...
Simán lehet akár szerelési hiba is, de láttatlanban ...
-
h1mpi
félisten
Most hívtak 1 hónap után a Revoltlab-tól, hogy végre megjött a Mantis 10 Dual. Holnap elhozom és kipróbáljuk
Ha ma nem hívtak volna elmentem volna egy szürkeimportos bontatlan Nami Klima Max-ért, ami tudom nem egy kategória/ár ezzel, de rohadtul untam a várakozást... a gyereknek ez is bőven jó lesz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #28013 üzenetére
Nekem volt egy kis csengő a gyári fékkaron, tényleg diszkrét, sosem sértődtek meg, ha azzal jeleztem, hogy mennék (nyilván már lelassítva, és nem messziről, lassítás nélkül "dudálva", mint azok a bicajosok szokták, akiknek a lendület akkora érték, hogy még mások "tepsi épségét" is kockáztatják miatta). Persze az sem baj, ha amúgy maguktól meghallják, ha érkezel, de amúgy nem vagyok híve a zajszennyezésnek. Egyik vezérlőm volt olyan, hogy baromi ronda motorfékhangot csinált, habár ez mellékhatásként megoldotta ezt a "figyelmeztető zajt" is.
érzékeny szokott lenni erre
Hasonló hatást válthat ki a kutya körmének kopogása, akár ugatással párosítva.Ha már hangszóró, az mindent elbír...
EV-k 30 km/h alatti űrhajóhangja is kikészít, nesze neked csendesség. Amúgy azok sem annyira csendesek ha már gurulnak, mert a gördülési zaj azért így is úgy is játszik, de ez már nagyon OFF...
-
Dr. Szilikát
őstag
Csak egy kósza ötlet, mai utam közben: egy kis hangsugárzó a rolleren olyan kattogó hangot adna ki, mint a kerékpárok racsnija. A legtöbb gyalogos (akinek füle van) érzékeny szokott lenni erre, hátsó hallással is. Ez lehetne kapcsolható is, ha úgy jobb a sofőrnek.
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #28009 üzenetére
Adagolható az csak vészfékezésnél mondom
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27999 üzenetére
Gyári zoom állítólag mindenhol folyik. Nekem mondjuk sehol, de sokan sírtak hogy fékkarnál sem.
Ha nekem ez meghal rajta (már ha egyszer lesz még talpon a gép) akkor nutt megy rá. Amúgy 160 as tárcsa és jó vastag, nem a szokásos roller tárcsa.
h1pmi
Akkor az nem adagolható és az sehogy sem jó
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Kukirin G2 Max
union24.hu-n szeretnék biztosítást kötni rá, lenne két kérdésem is.
A deck oldalán lévő szám lehet a sorozatszáma?
Más számot sehol sem találok rajta.
(Ez a kép egy videóból van, nem egyezik az enyémen lévővel, szóval gondolom ez lesz az.)A másik:
Ezek közül melyik lehetőséget kellene választanom szerintetek a szerződéskötésnél? -
alphamooncam
őstag
válasz
DroiDMester #28000 üzenetére
"NUTT Y-5 nézzél..."
THX. Ránézek
-
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #27998 üzenetére
Nekem Logan 2 dugattyus volt fent előtte, ahhoz képest nagyon komoly az előrelépés.
Ott simán tudtam csak első fékkel megállni, itt esélytelen, mert egyből repülnék
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Olcsó Galaxyk telepíthetik a One UI 7-et
- Elden Ring
- Google Pixel topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hobby elektronika
- Kuponkunyeráló
- Autós topik
- AI-ra, játékra, mindenre kiváló lehet a Gigabyte új PC-je
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest