- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bambano: Bambanő háza tája
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
csudri
őstag
Sziasztok! Melyik márkához/típushoz a legjobb az alkatrészellátás? Mennyire nehéz ezeket a rollereket otthon karban tartani?
Valami tök alap modellt keresek, csak Pesten lötyögnék vele parkoló és melóhely között (1,5km) illetve néha érden belül (max 5-6km). -
válasz
User05 #26397 üzenetére
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Segway F2 sorozat, esetleg G2Ezekkel nem nyúlsz mellé.
Itt össze tudod őket hasonlítani:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.html -
PociAti
őstag
válasz
User05 #26397 üzenetére
Szegeden - helyi fotók alapján ha jól láttam -, akkor fotók alapján most is a 4. generációs Lime (saját gyártású) rollerek vannak. LIME GEN 4.0
Ezek 2020 Q4-ben jelentek meg, a 3. generáció 2021 Q3-ban futott ki.
És úgy tűnik, ennek a továbbfejlesztett, Lime-S 4.0 verziója van, ami valahogy így néz ki.
Akku: 444 Wh (12000 mAh), 36-42 V.
Tömege: 27,7 kg,
Méretek: 1150 / 605 / 1300 mm (magasság, szélesség, hossz).
Normál motor teljesítmény 250 W - 350 W (típustól függően).
Első kerék 12 hüvelykes, hátsó 10-es.Az alábbi visszatérő adatokat kell becélozni: legfeljebb 350 W-os normál motorteljesítmény és tervezett 25 km/h végsebesség. Ezekre a rollerekre könnyen betartható, kerékpárosokkal azonos közlekedési szabályoknak vonatkoznak majd.
Fölötte jó eséllyel szívás lesz az élet.Nehéz bármivel is összehasonlítani ezeket a bér rollereket, mert más tömeggel rendelkeznek, masszívabbak, és nagyon máshogy vannak hangolva, mint a normál kereskedelemben lévő rollerek. Plusz elég fura a lengéscsillapításuk. És nagyobb az első kerekük.
-
User05
tag
Viszonyításképp azt meg tudjátok mondani, hogy a szegedi lime rollerek kb mivel vannak egyszinten? Ugye 25km/h max, asszem teljesen feltöltve 20km a becsült hatótávjuk (ami a már agyonhasznált akksi miatt inkább 8km)
Azok is "szépen" mennek 25-el az én 110kg-om alatt.. 🤔
Így gondolom ha olyan szintűt veszek vagy kicsit jobbat az már előrehaladás, nem gondolnám, hogy mondjuk 400 ezer egy olyan. -
zohan1970
csendes tag
válasz
enginev3.0 #26394 üzenetére
Igen rosszul fogalmaztam.de sajnos akkor nincs.
Van e egyébb tipushibája?
-
zohan1970
csendes tag
válasz
Thunderzolee #26392 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors választ.
A Xiaomi 4pro gen 2 nél nincsenek idióta szoftveres korlátozások? (tempomat, egyebek) -
válasz
zohan1970 #26391 üzenetére
A G30L az nem előrelépés. Akkor se, ha 100ezerért adják használtan kevés km-el. A sima G30 az más.
Xiaomi 4 Pro-ból pedig a "2nd gen"-t kell venni.
Segway F2 Plus, G2, ezek még nagyobb akksis rollerek.
G30 is.
Ha fontos a kis súly, akkor Xiaomi Pro 2.
Ez utóbbi kettö használtan is megéri, G30 160ezer, Pro 2 110-130ezer között van.Itt össze tudod őket hasonlitani:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.html -
zohan1970
csendes tag
Üdv az uraknak,hölgyeknek!
Van egy Xiaomi mi 3 rollerem ,amivel elégedett vagyok.
Szeretnék venni egy másik rollert,ami esetleg pár wattal erősebb,de a súlya még kezelhető. esetleg nagyobb kerék.
felhasználása kirándulás,hobbi rövidebb távok.
Én 88 kiló vagyok.
Amit képbe került a Xiaomi 4 pro és a Segway G30L -
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #26372 üzenetére
Cserebe nagy (es 4kW feletti) rollerrel mehetsz az autopalyan, ha tudja a 60-at.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26387 üzenetére
Iszonyat nehéz belőni az árat, mert 9.000 km-t futott rollerben már kevés dolog az, ami jó szívvel felhasználható donor alkatrésznek. Váztól kezdve a motoron át a még jó cellákig mindenre igaz ez.
Kevés pénzért elkótyavetyélni nincs értelme. Akkor már inkább keresni kell valaki, aki azt a két rossz cellacsoportot megjavítja, aztán mehetnek bele a kilométerek. Lesz egy roller, amit nem kell kímélni.
----
Írhatnál róla miként sikerült ennyi km-t beletenni? Hányszor cseréltél gumit? Számításom szerint arra azért költeni kellett. Fékek, csapágyak még eredetiek? -
intuicio
aktív tag
válasz
DigitXT #26386 üzenetére
Thunderzolee: Kb minden nap használtam télen/nyáron
DigitXT:
Így olvasva nem igazán van vele kedvem foglalkozni
Anno volt már vele egy kis bajom, mert az egyik akku forrasztási pontja elengedett, és mikor rádugtam töltőre, nem töltött, hanem zöld volt egyből a töltőn levő led.
Ezt rendes pákával megforrasztottam (tudom ponthegesztővel kellett volna)
Szóval már hozzá volt nyúlva.
Szerinted egy ilyen rolit mennyibe lehet elpasszolni alkatrésznek? kb 9.000 km-t raktam bele. -
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #26384 üzenetére
Mókolni semmiképpen nem érdemes, annál ez veszélyesebb történet!
De ha van hozzá szerszámod+affinitásod, meg lehet bontani. Ha csak
eltört, akkor meg lehet hegeszteni, és balance után újra használható...Ha viszont cella hiba, akkor újra kell cellázni az egészet: 10Ah is lehet!
(Illetve kicserélhető kompletten az akku, de mivel speciális BMS-e van,
egy átlagos univerzális akku nem lesz megfelelő. Szerencsére, vannak
gyártók, akik gyártanak kompatibilis BMS-t, ha nem kapsz egy eredetit.
Legrosszabb esetben ki kell szedni a gyári akkuból. Lásd újracellázás.) -
-
intuicio
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy Xiaomi M365 rollerem, ami hétvégén feladta a harcot.
Arra lennék kíváncsi, hogy megéri e még javítani, vagy mehet alkatrésznek.
Szóval a történet a következő:
Hétvégén párommal el akartunk menni étterembe. Fel volt töltve 100%-ra a roller.
Kb.:1.5 km mentünk, azt is majdnem hogy lejtőn kis túlzással, és már akkor feltünt, hogy a visszajelző lednél már az első elkezdett villogni. Majd kb 3 km-nél meg már csak 2 led volt, abból is az egyik villogot. Meg is álltunk, és rácsatlakoztam telóval, hogy megnézzem hány % az akksi. Tehát 3 km-nél 31%-on volt.
Arra emlékszem, hogy mikor ezzel jártam be dolgozni, akkor amikor beértem melóba (8km) akkor kb 60% volt.
Ami feltűnt, hogy álló helyzetben a Remaining Capacity mondjuk 1680 mAh-ról elkezdett kb másodpercenként 2 mAh csökkenni. Pedig nem is volt bekapcsolva sem a világítás, csak egy helyben állt. Úgy hagytam kb 3percig, és 10%-ról 2%-ra esett vissza. Ergo valami leszívja az akksit, vagy valamelyik cella haldoklik.
Csináltam róla egy képet is.
Az a 3,274V nem nagyon tetszik nekem....
Van értelme bármit javítani, mókolni rajta? Vagy inkább adjam el alkatrésznek az egészet?
-
nimfas
addikt
válasz
Thunderzolee #26375 üzenetére
"Egyébként gyalogosok mit keresnek ott?
Én rájuk szoktam szólni, ha szükséges."
Itt Siófokon rengeteg helyen a kerékpárutakat úgy alakították ki, hogy a már meglévő járdára festettek egy folyamatos és egy szaggatott vonalat. Onnantól az a bicikliút. Ott azért elég gyakram megesik, hogy az emberek össze-vissza csámpáznak a teljes szélességen.Másik kedvencem, hogy 2 sávból egyet lezárnak, vonal: kész a bicikliút.
-
válasz
enginev3.0 #26381 üzenetére
Igen, ilyen szakaszokon én is szoktam menni, vagy mellette van egy fél-egy méteres fű-sávval elválasztva a járda.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26375 üzenetére
Ja bocs, nálunk úgy van hogy bicikli út mellett közvetlenül van a gyalogos út
Egy csikkal elválasztva
Így hát mennek össze vissza -
ridiculous
aktív tag
-
pescara
aktív tag
válasz
ridiculous #26377 üzenetére
hat szerintem is nagyon fejen talaltad a szoget
Azert nem tortent eddig sem semmi szabalyozas, mert tisztaban vannak vele, hogy ugysem tudjak betartatni a szabalyokat. Ahhoz rolleres rendorok kellenenek es nem 100, hanem 10 ezer. Az se lenne hatasos, de erre nincs keret. Gyalogos, vagy autos rendor meg semmit nem tud csinalni egy rolleressel, max lelovi.
-
bkiky01
senior tag
válasz
ridiculous #26377 üzenetére
Felelősségteljes használat lenne a lényeg. Gyerekek mellett inkább lelassítok, nehogy baj legyen, szülő köszöni is. Sztereotípia meg sok tini miatt alakult ki, akik ketten, vagy egyedül, de legalább ész nélkül használják a rolikat, mindegy, hogy járda, zebra, vagy bármi.. Tisztelet a kivételnek..
-
ridiculous
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26374 üzenetére
megoldják az egészet annyival, h minden olyan roller, ami 25-nél többel is tud menni, azt nemes egyszerűséggel lezavarják az úttestre.
..és a legszebb az egészben hogy ezt nem tudják betartatni, szóval ilyen nem valószínű hogy lesz.
Kerékpárosok "repesztenek" ~40 - el majd pont a rollerest érdekli hogy nem mehet ott amikor járdán meg kerékpárúton semmilyen szabály nincs betartva kerékpárosok részéről.
Engem se fog érdekelni ha lesz ilyen törvény, hiába megy a rollerem 25 - nél többel én nem megyek le az autók közé. (természetesen nem 50 - el száguldozom)
Senki se fog leszedni a kerékpárútról mert még nem láttam biciklis vagy rolleres járőrt egyszer sem mióta kerékpárt és rollert használok és nem is hiszem hogy MO - n bármikor is fogok látni.. -
válasz
kabalababa #26370 üzenetére
A budai rakparton szoktam belefutni olyan biciklisekbe, akik szerintem kb 40-el tekernek. Pedig úgy ahogy mondod, 20-al lehet menni, és ráadásul sok helyen olyan szűk az osztott gyalog-és kerékpárút, h nem férni el gyalogosok, és esetleg szembe jövő kerékpárosok között.
Ugye a rollerrel 50-el is tudok ott menni, de ha gyalogoshoz, kocogóhoz, másik kerékpároshoz érek, akkor 20-ra le szoktam lassítani. Mert ez a normális szerintem, h nem előzöm meg 50-el a kocogó embereket. kerékpárosokat.
Na és megesett már, h addig addig jött mögöttem egy-egy kerékpáros, h inkább félreálltam, h menjen, mert hiába előztem meg, mivel én rendszeresen lelassítottam 20-ra, folyton utolért, többen rám is csengettek, h ne akadályozzam a haladásban.
Most az ilyennel is mit lehet csinálni?
Hiába szólok neki, h ember, ne csengessél már, hát azért érsz folyton utol, mert én lelassítok 20-ra, ha jön valaki, te meg nem, azt ezért érsz utol.
Pár ilyen vitám után már minek szónokoljak, sokszor még a fülük is be van dugva, a fején kéne a fixijét szétverni, h megértse, h ez a kerékpárút szakasz nem az a hely, ahol ő 30-40-el száguldozhat. -
válasz
enginev3.0 #26366 üzenetére
Te is félreértettél, nem a bicikliúton levő 25km/h korlátra céloztam, az teljesen rendben van.
Egyébként gyalogosok mit keresnek ott?
Én rájuk szoktam szólni, ha szükséges.
Bocsi, meg elnézést, de hiába az udvariasság a részemről, rendszeresen az jön ki, h én vagyok a hibás.
Sőt, bunkó vagyok, többször is megkaptam már, mert szólni merészeltem, h talán a kerékpárút mellett néhány méterre futó járdán kellene menni, nem a kerékpárúton, és akkor nem ijednének meg a rollerestől. Ha csengetek, azért szólnak be, h "mivan, nem férsz el", ha nem csengetek akkor az a baj miért nem csengetek, ha lassan megyek, akkor is ugyanez, ha gyorsan elsuhanok, akkor meg pláne hogy merészelek gyorsan elhúzni hangtalanul, váratlanul.
Most már többször volt, h a beszólás után megálltam, udvariasan letámasztottam, és "beszélgetést kezdeményeztem", arra célozva, h a kerékpárút nem járda. :/
Nagyon ritka az, h valaki elnézést kérjen, és átmenjen a járdára.Ha egy nagydarab kigyúrt állat lennék, már leütöttem volna pár egybites embert, mert szerintem másból az ilyenek nem értenek. Szignifikánsan kevesebbnek kellene lennie az értetlen emberekkel való találkozásnak, mert az ember elvileg egy intelligensebb faj, de az valami hihetetlen, h mennyi birka van, aki még az alapokkal sincs tisztában, h gyalogosként hol mit csinálhat. :/
A másik a kerékpárút/járda együtt, ezeket tábla szokta jelezni, itt meg csak 20-al lehet menni a 30 helyett, amit be is szoktam tartani. Pontosabban ha gyalogost észlelek, visszaveszem a sebességet, h még véletlenül se szabálytalanul haladjak el a gyalogosok mellett.
A többire: +1
"De ehhez kéne valami agy is, a döntéshozóink fejébe"
Ezzel maximálisan egyetértek. -
válasz
PociAti #26365 üzenetére
Kerékpárúton nem a 25-ös sebességhatár a gáz, az teljesen rendben van.
Félreértettél.
Arra céloztam, ha egy olyan rollerrel megy valaki, ami 25-nél többel is tud menni (tervezett legnagyobb sebessége meghaladja a 25-öt), akkor esetleg nem használhatja a kerékpárutat.
Mert kitalálják, h ez lesz a szabály. Megeshet.
Mert azt fogja a jogalkotó feltételezni, h nagy teljesítményű rollerrel úgysem csak 25-el mennének, hanem többel, ezért alapból az ilyen rollereket letiltják a kerékpárutakról (lakott területen belül), ugyanúgy, ahogy SMKP-val se lehet menni kerékpárutakon lakott területen belül - csak kívül.
Ez nem lenne jó ötlet.
Viszont szabályozni meg hiába szabályozzák, h csak 25-el lehet menni kerékpárúton, ha néhány marha jóval gyorsabban megy, pláne ha ezt teszi még akkor is, ha nem csak egyedül van az egész bicikliúton.
Szóval mivel betartatni nehéz, vagy nem akarnak foglalkozni vele, egy tollvonással megoldják az egészet annyival, h minden olyan roller, ami 25-nél többel is tud menni, azt nemes egyszerűséggel lezavarják az úttestre.
Látok rá esélyt, h valami ilyen irányba megy el a szabályozás. :/ -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26372 üzenetére
Ja, nem ugy ertettem, hogy veled nem ertek egyet, hanem kiegesziteskent irtam a te gondolataidhoz
-
-
pescara
aktív tag
válasz
kabalababa #26370 üzenetére
Teljesen mas a kerekpar a kerekmeret miatt. Kerekparral nem fogsz egy kavics vagy godor miatt 5 meterrel odebb a szembesavban a busz ala esni, ahhoz nagyon reszegnek kell lenni
-
kabalababa
tag
válasz
PociAti #26368 üzenetére
A Magyar Kerékpárosklub videója
Ezért tarts 1.5 méter előzési oldaltávolságot!Amúgy olyankor mi van, ha a kerékpáros gyorsabban megy, mint én a rollerrel, vagyis 25-nél többel az osztott gyalog- és kerékpárúton, az nem baj? 🙂
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #26364 üzenetére
A megkozelites teljesen rossz. Az utak vannak kategorizalva, pl. autopalyan mehet szemelyauto, motorkerekpar, teherauto...stb. Ami ebbe nem esik bele, kerekpar, lovas, repulogep..stb az nem mehet rajta. A vegsebesseg meres is egy butasag, varosban is mehet 50 km/h sebesseggel egy ferrari is, nincsenek kitiltva. Az meg tok logikus, hogy ezek a kiskereku ,,jatekszerek" ne az autok , buszok, motorok, teherautok kozott szerencsetlenkedjenek, nem arra talaltak ki oket. Tok mindegy, hogy 25-el, vagy 45-el esik valaki pofara egy buckan a kis kerekek miatt, a rollerek nem forgalomba valo kozlekedesi eszkozok. Szerintem a foutakrol kene kitiltani oket, azon kivul meg mehessenek mindenhol, mint a kerekparok es mondjuk szabalyozzak, hogy jardan nem mehet gyorsabban 10 km/h nal.
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #26366 üzenetére
Ha figyelemmel kísérted, hogy az általad emlegetett döntéshozók miért alkotják meg ilyen lassan az új közlekedési szabályozást, mert átfogóan közelítik meg a kérdést. Az 50 szervezet bevonása mellett fontos célkitűzés az iskolai oktatás bevezetése. Össze kell hangolni a dolgokat és jövőállónak kell lenni. Olyan járművekre is működni kell, ami most még nem létezik. (Ez a jelenség lépett fel elektromos rollerek esetében.)
Én is rendkívül fontos dolognak tartom az iskolai oktatást, gyakorlatban talán nem is ez a legnagyobb probléma. A közlekedési kultúra rosszabb állapotban van a közlekedési ismereteknél. Hiába ismerik jól a szabályokat, ha nem tartják be őket. Ezen segítene, ha átélnék a helyzetet, tudná mindenki mennyire kellemetlen érzés amikor egy autós csak centikkel halad el a kerékpáros / rolleres mellett.
Bocsi, hogy shorts videót linkelek be, normális YouTube videót nem találtam róla:
https://www.youtube.com/shorts/pa4qpLos3xs
Mexico: Company Puts Bus Drivers On Bicycles To Demonstrate Risks For Cyclists Riding Past Them
Mexikó: A buszvezetőket ültettek kerékpárra, hogy demonstrálják mennyire kockázatos mellettük elhaladni -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #26364 üzenetére
Én ezzel nem értek egyet. Vagyis amilyen a közlekedési morál, az alapján nem tudok. Egy halom idióta nem 25el menne ott, ez jól tudjuk.
Persze ezzel azt szivatjuk aki gépe 30al tudna de tényleg betataná a 25öt,mert őt is kizárjuk onnan. De az alapján ahogy az autósok is mennek, tuti ők lennének kevesebben.Persze ezzel az a roller ami 25 től nem sokkal, de 50el nem tud menni kb értelmét vesztené. Meg az etwow is, mert azzal tuti meghalsz kint az úton 8" tömör kerekekkel
Nem véletlen kardoskodik a forgalmazói (benne vannak a szakmai vagy milyen bandában), hogy súly legyen a mérvadó ne a teljesítmény -
enginev3.0
félisten
válasz
Thunderzolee #26364 üzenetére
Nem, szerintem egyáltalán nem gáz
Járok most már szinte napi szinten bicikli úton rollerrel, és nagyon bénák mind a biciklisek, mind a gyalogosok, kacskaringóznak, gyalogos megy ahogy kedve van, nem néz szét, egy kisgyerek meg mégjobban kiszámíthatatlan"el kell" fogadni hogy egy roller az arra van, hogy 25-tel menjünk vele, ahol még tudunk időben reagálni a váratlan helyzetekre
Akinek meg ez nem elég, és nagyobb teljesítményt akar, az öltözzön be, vegyen fel kellő védőfelszerelést, és irány az út széle, ott "csak" a saját életét kockáztatja, nem pedig sok más emberét a bicikli úton
Ezt mint új rolleres írom, de ésszerűen átgondolva.
Én még az autósokra is úgy próbálok figyelni, hogy lehetőleg mindenkinek világos legyen, hogy épp megállok a kereszteződésben, vagy mit akarok csinálni, időben lassítok, leszállok stb... ne neki kelljen kitalálni hogy én mit akarok, csak mert az utolsó pillanatban állok meg.
u.i.: Kötelező alap kresz oktatást az iskolákba!!! Ez lenne a legjobb megoldás, nem kell jogsit adni, csak legyen kresz oktatás, mondjuk valamelyik felesleges francia költő / író élete helyett, vagy felesleges énekóra helyett. De ehhez kéne valami agy is, a döntéshozóink fejébe
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26364 üzenetére
Nem véletlenül lehet egyre többször olvasni a "tervezett sebesség" kifejezést.
Azt pedig a gyártó adja meg.
És ez az érték szerepel a termék adattábláján, ha van olyan neki. Normálisabb termékek esetén létezik.Mégis miért lenne már "gáz" a 25 km/h sebességhatár? A kerékpárutak használóinak védelménél mégis mi lehet fontosabb? Az, hogy valaki kilométerenként nyerjen pár másodpercet? 25 és 30 km/h sebesség között kilométerenként 24 másodperc a különbség (144 vs 120). Abban az esetben, ha a teljes 1000 méter során mindegyik végsebességen közlekedik. Ezt a pár másodperc áll szemben a rosszabb reakcióidővel, az ütközéskor létrejövő nagyobb mozgási energiával.
-
válasz
PociAti #26362 üzenetére
Így van.
Az elég gáz lesz, ha kitalálják, h kerékpárutakon csak azok a rollerek mehetnek, amik 25-el többel nem tudnak menni.
Hiába csak max 25-el gurulna az ember rajta, akkor se használhatja, mert ha esetleg egy rendőr megállít, kiderül, h 25-nél többel is tud menni, büntetés jön. :/Azért ez nem ugyanaz, mint egy kismotornál.
A roller olyan kicsi, h elfér simán a kerékpárok között.Nehéz dió igazságos szabályokat, döntést hozni. :/
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #26361 üzenetére
Szerintem legkevésbé az számít mennyi lesz rá a biztosítás.
Sokkal fontosabb az, hogy pont olyan egyszerűen és pont azon az útvonalon használható, mint egy kerékpár, vagy sokkal szigorúbb megkötések vonatkoznak majd rá.
A 350 W-os határ fölött lévő kicsi kerekű, relatív gyenge gépekkel autók közé kényszerülni elég kellemetlen lesz. Az nagyjából értelmetlenné teszi a rollerek egy szegmensét.
Nyilván az se normális, hogy kerékpározó gyerekek és tompa nyugdíjasok között 40-50 km/h sebességre képes duál motoros erőgépek versenyezzenek egymással. Szükség van kategóriákra és szabályozásra, még ha egy adott teljesítménysáv ezzel rosszul is jár. A 400-500 W közötti rollerek. -
bkiky01
senior tag
válasz
Peaceliker #26359 üzenetére
Vagy annyi sem..
-
Peaceliker
addikt
válasz
User05 #26358 üzenetére
Mitől lenne illegális?
Biztosítás kell majd rá, lesz tippre 5-7k/év. Robogóra most is kell. Ennyi, eddig.
Később az várható, hogy kötelező lesz rájuk jogsi (gondom M kategória) és bukosisak. Illegális nagyon kevés helyen az a világban. Anglia is feloldja elvileg a fullos tiltást. -
User05
tag
válasz
DroiDMester #26357 üzenetére
Köszi szépen ez hasznos volt
Akkor szemezgetek velük, bár jól sejtem, hogy "illegális" lesz mondjuk egy kukirin? A biztosítás... 25km max.. meg 25 kiló talán. Mi lesz így a nagyobbakkal, vagy lesz@rják?
-
válasz
User05 #26356 üzenetére
Nekem is G2 MAX-om van, nincs vele gond(én is 100.kiló felett vagyok) Megy mint a golyó pedig csak 2.es fokozatban használom, de így is közel 50.et megy alattam! 3as módba még fel sem tettem, pedig mentem már vele elég nagy emelkedőkön is!
Egyetlen gyenge pontja van, a gagyi mechanikus tárcsa fék, azt érdemes kicserélni egy 4.dugattyús olajosra, nemrég cseréltem rajta így teljesen más élmény használni!
Ami még mellette szól hogy rendkívül jól testre szabható a vezérlése: 5.fokozatban állítható motorfék, 5.fokozatban állítható a gyorsulása is, tempomat, és a motor teljesítményét(0-100%) is tudod állítani 1%on ként, ha kezdetben soknak éreznéd az 1000W ot
-
User05
tag
válasz
ridiculous #26351 üzenetére
Köszi mindenkinek! Ezek a kukirinek (pl a G2 Max) mennyire megbízhatóak? Sok probléma lesz velük, vagy majd idővel?
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26353 üzenetére
Ez nem igaz.
Legalábbis nem minden esetben igaz. Lásd néggyel ezelőtti hozzászólásomat: (#26349) PociAti.
Tubeless pneumatic tyres (with inner tube)Illetve a Ninebot által készített és közreadott YouTube videókban is látni, hogy belső gumit tartalmaznak. A "külső" pedig olykor tubeless-nek mondott gumi.
Segway Ninebot F & D-Series Front Wheel Tire ReplacementSegway Ninebot F series - How to disassemble and assemble rear Tyre and rear wheel
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #26352 üzenetére
A belső nélküli az nem tömlős. A tömlő a belső.
Nem kell 4.5 bar,
hiszen nincs ami becsípődjön, kidörzsölődjön. Bőven jó 3 bar körül. -
enginev3.0
félisten
Kormányról és vázról minden matricát le szoktak venni?
A belső nélküli tömlős kerekeket is 4.5 bar köré érdemes fújni? -
válasz
User05 #26347 üzenetére
Kugoo van akinek bevált, van akit meg a hideg is kiráz tőle.
Hát igen, ha nincs pénz Mantisra, jó a Kugoo is.
Kétmotorost inkább ekkora súlyhoz.Segway G2 is jó lenne, persze, az első lengéscsillapító körüli anomáliákat leszámítva gondoltam valami nagyobbat keresel.
A Xiaominak az új rollerei 48V-osak, esetleg azokat is számitásba veheted.
Inmotion S1
Navee S65 -
PociAti
őstag
válasz
User05 #26346 üzenetére
Ha csak a sétálást szeretnéd kiváltani, és megbízható gyártót keresel, akkor a 120 kg terhelhetőség árban a Segway KickScooter D38E-nél kezdődik, Aqua, mysoft, Spar most 160 ezerért kínálja.
A festése van akinek nem tetszik, meg nem is túl erős, úgy általában a gazdaságosság jellemzi, de pont emiatt jó kiindulási alap, mert árban ennél kezdődnek a szóba jöhető példányok. Mert azért hatótávban elég normális a 367 Wh-s akkuja miatt (10,2 Ah).
Most is van a hardveraprón egy használt, 1042 km megtett példány 120-ért, dobozával, papírjaival.
-----Apró érdekességre lettem figyelmes a gyártó oldalán:
https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-d-series
Az EU-s sorozatnak 3 ragja van: D18E, D28E és D38E.
Terhelhetőség: 100, 120 és 120 kg.
Pedig a váz lehet, hogy azonos. Ezt még le kellene ellenőrizni.
Motor is érdekes: 250 W, 300 W és 350 W,
max teljesítmény viszont egységesen 500 W. (Még a 350-es D38E-nél is!)
De ami igazán érdekes, azok a gumik:
D18E: Pneumatic tyres (with inner tube),
D28E és D38E: Tubeless pneumatic tyres (with inner tube).
Azaz utóbbi kettő esetében: belső nélküli külsők (belső gumival). Gondolom ezzel a módszerrel érik el a 120 kg-os terhelhetőséget. -
Peaceliker
addikt
válasz
User05 #26344 üzenetére
Nem hatótáv lesz kisebb hanem vagy leég a faszba, vagy ketté törnek, pálcika gépek jellemzően a nyakuknál.
Amúgy nagyobb súlyhoz ebikeot szoktak inkább ajánlani, az nem opció?
Én nem mernék nyugodt szívvel ajánlani gépet. G30 mondjuk ritkábban törik ketté, de láttunk már olyat is -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #26345 üzenetére
Esetleg kugoo g2 pro 240-ért nem éri meg?
A hatótáv amúgy kb mindegy lenne, ha tud mondjuk 20-30km-t egy töltéssel, az már nekem nagyon jó. De mondjunk 20-at, úgyis a súly befolyásolja ezt leginkább. -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #26345 üzenetére
Szinte teljesen sík terepen.
Fuhh ennél nincs kicsivel olcsóbb mondjuk? Azért inkább közelítenék a max 2-300 ezer forinthoz mint az 500-hoz🤔 Vagy ebben a súlyban az mind gagyi? Segway kickscooter g2 max esetleg? (Vagy hasonló árban valami kukirin nem bírná a strapát?) -
-
User05
tag
Sziasztok! Új vagyok a témában. 24 éves vagyok, és viszonylag "strapabíró és megbízható" rollert keresek.
Kb 110-120kg vagyok, tehát eléggé kimaxolnám a max terhelést. Van olyan roller ami nem korlátozódik le nagyon a súlyom miatt? (Gondolok itt arra, hogy 50-60km helyett mondjuk 10-et tudok megtenni egy feltöltéssel)
Teljesen mindegy a márka.. néztem segway-eket, kukirin, xiaomi, sencor márkákat. (Az, hogy 25-nél többel menjen az nem elvárás, nekem az is bőven jó, sétánál sokkal gyorsabb) -
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #26342 üzenetére
Igy van
ha messzire megyek es sietek, akkor auto. ha meg messzebb, akkor repulo. Soha nem gondolkodtam azon, hogy erhetek valahova rollerrel hamarabb
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #26340 üzenetére
Ez nalam is a tapasztalat
. Amikor kenyelmesen nezelodve gurulok a kb 2km-re levo metro allomashoz, akkor 11 perc szokott lenni es ha szerencses vagyok, pont akkor jon a vonat. Amikor ,,sietek" , akkor rodeozok a buckakon es a rekordom 8 perc volt. A metro 7 perc mulva jott
Ugyhogy rajottem, semmi nem mulik azon az 5-8 km/h sebesseg kulonbsegen. Ezert tartom viccesnek, amikor buheraljak a rollereket, hogy 25 helyett akar 30 km/h oras fenysebesseggel is tudjanak ,,szaguldani" Kozben meg pont elfogy a szufla mire hazaernenek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #26336 üzenetére
Egyébként ez nem rollerspecifikus. Amikor motorral jártam dolgozni, és szerelőnél volt a nagy vas, kölcsönbe kaptam egy kis csettegőt: pont ugyanannyi volt a menetidő, mert amit megnyertem a nagyon "tempóból", azt szépen el is álldogáltam az utolsó piros lámpánál. Az a lámpa valahogy úgy volt programozva, hogy nem lehetett elérni a zöldet... (Lehet, ha 100 fölött megyek sokkal a Lágymányosin, akkor meglett volna, de franc se akart annyit kockáztatni: motorral csak egy kicsit kell gyorsabban menni az autóknál, nem 1,5x-sen.
) A kisebb robogó meg arra épp elég volt (igaz, azt nyelezni kellett veszettül), hogy odaérjek a zöldre, így a végeredmény szög ugyanaz a menetidő lett. Többször. Az "élmény" mondjuk nagyon más volt, nem beszélve a (biztonságos közlekedéshez szükséges) erőtartalékról, szóval nem mondom, hogy felesleges a nagyobb, erősebb jármű, ha ki lehet használni.
Viszont rolleren személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha "időre" kell menni valahova (pl. bezár a bolt), és bár kalkuláltam rá "elég" időt, de menet közben vmiért mégsem úgy alakul (nagyobb a forgalom, kolbászolnak a bicikliúton, esetleg valami építkezés miatt elterelnek, eltévedsz, akármi), akkor az ember elkezd sietni, hogy behozza ezt a lemaradást. És ebből a sietésből könnyen baj lesz (ez is megtörtént), szóval az sosem jó, hogy ha "határon" kell menni akármilyen okból is (még ha az "csak" 25 km/h is az adott rolleren). Ergo én személy szerint jobbnak gondolom azt, ha könnyedén eléri az utazó sebességet, és nem kell azon "erőlködni", hogy jajj, csak el ne vesszen a lendület, mert megint 3 év lesz, mire felgyorsul (lásd kerékpárosok hozzáállását a veszélyes zöldhöz, mert "a lendület érték": tisztelet a kivételnek). Magyarán ne a roller szabályozza le a nyélgázt, hanem a pilóta dönthessen (elvégre analóg a gázkar), magyarán ha azt akarom, akkor gyorsuljon: ha csak 25-ig tud, akkor addig...
Kisebb gázt mindig lehet adni... Ezt amúgy nagy(roller) gyártók is néha benézik, lásd pl. az Inokim OXO teszteket, amikor minden teszten megállapították, hogy "a pilóta védelme érdekében" egy több másodpercig (!) tartó "gondolkodás", mire rárakja az összes tüzet, tehát az elején még egy gyári, vagy alig tuingolt Xiaomi is képes megenni, ami botrány.
Engem biztos az őrületbe kergetne, ha használnom kéne: ne a roller döntse el, hogyan használnom, hanem majd eldöntöm én... Illetve én már eldöntöttem: sehogy.
A "családtól elvett 3 perc" így leírva szarul hangzik, de amikor a rendőr hívja a családot, hogy itt fekszel a mentőben, és el tudna-e valaki jönni a roncsért, az azért egy "pöppet" kellemetlenebb. Ez is megtörtént. Nem tudom, hányszor 3 perc volt, amíg a kórházban feküdtem... (Mondom ezt úgy, hogy legjobb tudomásom szerint semmi közöm nem volt az esésemhez, de azt pontosan tudom, hogy ha sok az "erőltetett" a menet, akkor magamtól is megtörténhetett volna = sietni sosem jó. Csúsztam már ki a Kugooval is sáron, amikor siettem, szerencsére nem lett semmi bajom belőle, még a szemüvegem sem esett le, pedig sisak nélkül voltam, és bukfenceztem egyet... Meg hát olyankor a többi közlekedővel is kevésbé toleráns az ember, hiszen ő siet, ergo mindenki fel akarja tartani, meg minden... Nem egy szerencsés elmeállapot, na... Én amúgy az utolsó utamon nem azért mentem rollerrel munkába, mert gyorsabb. Dehogy! Még csak be sem öltöztem motoros szerelésbe, mert eszembe sem jutott, hogy száguldozni akarnék, csak le akartam tesztelni a statorade-et így néha kényelmesen meghúzattam 45-ig, amikor lehetett. Mázli, hogy nem akkor adta fel a harcot a kerék, mert így is baj lett belőle, hogy csak ~25-nél.) 30p roller vs. ~15p autó.
Ui: Kugoo S1 Dual is hatalmas élmény volt a simához képest, pedig csak annyit csináltam, hogy rádrótoztam egy második vezérlő + akku kombót, meg hátra is került egy motor, és sokkal élhetőbb lett. Nem véletlen kattantak rá többen is. Kár, hogy a váz nem igazán volt alkalmas a dologra, és emiatt nem volt tartós. Bezzeg az e-Twow: van egy ismerősöm, aki azóta is azokat tuningolja (Dual átalakítások, akku cserebere, stb.), mert kicsi, könnyű, a vonatra fel tud ugrani vele, minden. És megy rendesen. Csak amikor mondom neki, hogy higgye el, hogy nem kéne 45-tel menni ezeken a kis kerekeken, akkor bőszen egyetért, és nem is veszi meg a legújabb GT-t, vagy nemtudom, minek hívják (GT Sport?), mert iszonyat ára van, de azért tetszik neki, hogy "bevállalja" a gyártó. Nekem speciel nem tetszik, mert pontosan tudom, hogy ugyanazok fognak majd erre is ráállni, akik gyaloglás helyett, utcai ruhában, sisak nélkül szeretnék használni, ahhoz meg kegyetlen sok az SMKP tempó.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26337 üzenetére
Közben megnéztem pár videót, átrágtam magam jó sok fórum bejegyzésen, és egyre kevésbé egyértelmű a helyzet Ninebot F40E esetében.
https://www.youtube.com/watch?v=zkcet05Erfg
Ebben a videóban például windowsos alkalmazást, Ninebot Flasher-t használ a fickó, és ami a meglepő, a szériaszám átírásakor nem a roller termékazonosítóját írja át (a szériaszám 4. elemét, ami F40E esetén F, F40 esetén pedig E vagy V) és a többieket változatlanul hagyják, hanem a gyártás dátumát (az évet és a hetet) 1111-es számra, ezzel a sebességkorlátozást oldja fel. Állítólag annyival megy, amit a motor és az akku ki tud magából préselni, de a többi tulajdonságához nem nyúl.
Ezen kívül még a XiaoDash-nek kell utána néznem, az mit csinál az F40-essel.Tőlem ne kérdezd MAX G2-n, F2 Pro-n, Plus-on vagy más 350W feletti rolleren mi a tennivaló, vagy mi a lehetőség. Azok egyszerűen nem érdekelnek.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee #26275 üzenetére
Én értelmezésemben a F2 Plusszra ez nem vonatkozik max 25km/h (korlát van benne, gyárilag - oké szoftveresen módosítható lenne vagy nem).
És 25 kg sincs. Én nem fogok emiatt biztosítást.
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26335 üzenetére
Biztos igazad van, ennyire mélyen én nem ástam bele magam, viszont jobban élveztem az utat így Global beállítással, mint amikor natur tempomat nélkül 25km/h-val kellett cammognom a több km szakaszon. Míg hazaértem, nem éreztem a hüvelykujjamat, és rendesen másnap fájt is.
Szóval a kérdés még mindig adott.
Át lehet majd mókolni, hogy legyen tempomat + 33,2 km/h? -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #26332 üzenetére
Ja, neha nagyon hataron tud lenni. Amikor a kugoomnak elkezdett degradalodni az akkuja, akkor elkezdtem hirtelen nem elerni zoldeket es sokkal tobb lett a menetido. Ez a belvarosban, ahol kb. 50 meterenkent lampa van elegge kellemetlen.
Amugy meg valoban lehetne lassabban menni es ugy zoldhullamban, vagy lehet kicsitgyorsabban is. Akinek nem szamit a csaladjatol ellopott 3 percek, az majd megy lassabban.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26334 üzenetére
"... a mostani F40-en Global verzió van, ami 30 km/h-ra van állítva a régi 25 km/h helyett."
Nem a sebességet állították 30-ra, hanem "át van verve" a szoftvere. Egyharmados osztót kapott, ezáltal amikor 25 km/h-t mutat a kijelzője, akkor már 33,3 km/h sebességgel megy (és nem harminccal). Mérésem szerint inkább 33,125 km/h, ami a 1,325-ös szorzót jelent, de ez már tényleg csak apróság.
Csak azért mondom, mert vannak akik 5 km/h sebesség miatt is képesek hozzányúlni a géphez, tehát ha valaki azt szeretné, hogy 30 helyett 35-tel menjen a rollere, megcsinálják a változtatást, és nem érti hová tűnt a különbség, amiatt van, mert a kiindulási érték nem 30 volt, hanem kb. 33,2 km/h.
És ez az egyharmados osztó vonatkozik az odométerre is. A szoftver szerint 3.000 km-t futott rollerben valójában már inkább 4.000 km van (ha kezdetektől fogva ezzel a módszerrel volt megpiszkálva a rollere). Természetesen a napi megtett km-nek sem szabad hinni.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Silentfrog #26324 üzenetére
Igen anno láttam ennek a videónak az első részét is, pedig már akkor is nagyon kinéztem magamnak ezt a rolit, csak kicsit eltántorított a megvásárlásától. Ezért a második típus az az ninebot f2 pro lett volna, viszont ott meg keveseltem az első rugózást, ami nem volt annyira rossz, de a srácnak 300km után már minden egyes úthibánál brutálisan kattant,reccsent.
De még a videó ellenére is ez a MAX G2 E a befutó. Természetesen olyan helyen lenne megvásárolva, akik rollerrel foglalkoznak. Hátha "értelmezni, és segíteni" fognak az esetleges problémák ügyintézésében, még a akkor is ha ezt a cseheknél javítják.Tudom-tudom, még nem szabadna ezen kattognom, viszont a mostani F40-en Global verzió van, ami 30 km/h-ra van állítva a régi 25 km/h helyett.
Ezt is lehet majd Globalra tenni? Vagy megint st-link mókolás? Csak ugye akkor gari ugrik.
De én már akkor is megmakkantam a 6-os uton ezzel a sebességgel majd elaludtam rajtaKöszi mindenkinek a segítséget!
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #26332 üzenetére
A (#26320) hozzászólásban, amire ezt írtam, ott a fotó a környékről. Kisvárosias, már-már falusias környezet. A villanylámpák előtti várakozás nem lehet gyakori stressz faktor.
Városias környezetben 2 forgatókönyv szokott előfordulni:
- ismerős útszakaszon közlekedünk,
- kevésbé ismert szakaszon megyünk.Ismerős szakaszon fejből megmondom minden egyes kereszteződésben milyen sorrendben következnek a lámpák, kinek lesz zöld, így jó messziről előre meg tudom mondani nekem mikor lesz zöld (kell-e sietni). Sőt, idővel 2 villanylámpa közötti ideális tempót is memorizálni lehet. Döntő többségében teljesen felesleges sietni, azáltal csak többet ácsorog az ember a lámpa előtt.
Ismeretlen szakaszon meg az ismeretlen úthibák miatt nem éri meg sietni.
Ha pechsorozata van valakinek, akkor is csak pár percről beszélünk, Az nem számíthat. Ha mégis számít, akkor már induláskor elcseszte, és tanuljon a hibájából. Legközelebb induljon el pár perccel korábban. -
DigitXT
félisten
válasz
bandigyerek #26331 üzenetére
Ez jó!
Viccen kívül viszont akár 2-3 percet lehet bukni, ha nem "éred el" a zöldet. Sőt, ha van egy zöldhullám, amit adott sebességgel meg tudsz csinálni, de picivel lassabban "piros hullámmá" változik, úgy válik a kényelmes gurulgatás szívássá... Teszem hozzá, hogy aki az utolsó 2-3 percre hajt rolleren, az előbb utóbb esni fog.
-
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #26324 üzenetére
Érdekes a videó posztolójának ez a hozzászólása:
"Megveheted nyugodtan! Nem mindegyik rossz! A lényeg hogy jó helyről vedd meg ha esetleg gond lenne vele.
Amúgy össze raktam és használom. Menet közben semmit nem veszek észre a hibából. Szóval marad így."Főleg ez eléggé elgondolkodtató:
"Menet közben semmit nem veszek észre a hibából."Feltehetően nagyon igényli az első villa a precíz (finom) összeszerelést. Minden csavar pont annyira legyen meghúzva, ahogy az a rollernek jó. (Simán lehet konstrukciós hiba. Mert mondjuk nem minden rollernél azonos nyomatékra van szükség, hanem gyártási pontatlanságból eredően egyiknél X, másiknál Y erővel kell meghúzni.)
-
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #26320 üzenetére
"Én szeretem ha hamarabb elérem az utazósebességet, mivel minden sarkon lassítás gyorsítás van."
Az egyik módban 3 másodperc alatt éred el az utazó sebességet, másikban 5. (Vagy 4.) Kereszteződésenként nyersz vele mondjuk másfél másodpercet. A hozzászólás megírása több időbe került, mint amit egy hónap alatt spórolhatnál. Tényleg szükséged van rá, vagy nem tudsz nyugodtan közlekedni, valami miatt te is szereted erőltetni?Azt jól teszed, hogy minden kereszteződésben lassítasz. Minél nagyobb a tempó, annál inkább szükség van rá. Még mindig sok a figyelmetlen autós, aki közben telefonál, vagy a telefon képernyőjét nézi. Vagy csak nem ismeri a közlekedési szabályokat. Ilyen is megesik.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #26319 üzenetére
"szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már. "
Ez nem csak olyan mentális zavar, ami a valóságban nincs is így. Vannak nyomulós emberek, akik erőltetnek dolgokat. Vezetés különösen kihozza belőlük az állatot, és minél alkalmasabb rá a jármű, annál inkább."Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, ..."
Erről beszéltem. Pont jól példázza.Roller nem való az autósok közé. Külön kategória, és a rolleres rendkívül sérülékeny. Erre nem a nagyobb sebesség a megoldás, a nagyobb teljesítmény, a nagyobb gyorsulás.
-
Boci23
csendes tag
válasz
Silentfrog #26315 üzenetére
Köszi a választ, Nekem is a G2 a legszimpatikusabb.
-
Boci23
csendes tag
válasz
Thunderzolee #26316 üzenetére
Köszönöm a választ. Sajna ezek a kuponok,nem élnek már,vagy Én bénázok. Viszont kaptam 24 ezret, a regisztrálás miatt ,így 245ezerre jön ki a G2. Szeritnem ezt választom.
Kérdésem,hogy ennél a verziónál ,kell valamire figyelni ,hogy megmaradjon a max 35km/h végsebbeség? PL frissíthetem a szoftvert,vagy bármi? Köszi -
Silentfrog
veterán
-
válasz
Silentfrog #26320 üzenetére
Igen, ezt én is észrevettem, az F40-en nem lehetett adagolni, de az F2 sorozaton már szépen lehet.
A Xiaomi az újabb rollerein tette csak lehetővé ezt a featuret. -
válasz
intuicio #26321 üzenetére
Ugyanaz a kettő. Csak a G30 nagyobb. Magasabb kormány, hosszabb, szélesebb trepni.
F2 sorozatból válassz, vagy G2-t. Ezeken már index is van.
Visszagörgetsz, a #26314-től kezdve pont ezekről van szó.Ezek is csak 25-el mennek, úgyhogy nyugodtan választhatod őket.
Ha emelkedőkre is mész, a 400Watt már előrelépés a 350-hez képest.
-
intuicio
aktív tag
Sziasztok!
Épp tervezek váltani . Most egy Segway Ninebot F40E használok, viszont eljárt már az idő felette.
Amit kinéztem az egySegway Kickscooter MAX G30E II
Nem tudom előre lépés lenne-e, vagy kb. semmi értelme váltanom.
Ugye nagyobb/erősebbet nem vennék, mert se jogsim, se nem férnék a mostani szabályozásba.
Bocsánat!
Segway KickScooter MAX G2 E
A másik az nem rugósFaxom ebbe a sok ugyanolyan típusokba
-
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #26317 üzenetére
Nekem határozottan jobb ha jobban gyorsul, és ugye a Segway nagyon szépen megoldja a gyorsulást, nem esel le róla ha megindul végsebességig szépen adagolja a gyorsulást.
Nem indul meg nagyon de utána jobb a gyorsulás.
Aki meg nem szereti vissza nyomja D fokozatba és lőn meg is oldódik.
A G30 kb ugyanúgy gyorsul mint az Okai Neon lite, de a G2 picit jobban.
Útkereszteződésbe ahol bicikliúton megyek sokszor lassítok mert az autósok nem látnak.
Én szeretem ha hamarabb elérem az utazósebességet, mivel minden sarkon lassítás gyorsítás van. Vagy megyek végig 10-el.
Nálunk az összes út bicikliút kereszteződés ilyen, és tegnap 30 km mentem a rollerrel munkából kifolyólag. -
válasz
PociAti #26317 üzenetére
Egyrészt igazad van, valóban jobban kezelhető a roller, ha nem indul meg olyan hirtelen. Ebbe nagyon nem lehet belekötni.
De pl forgalomban haladva csak jobb, ha nem rám kell várniuk a mögöttem haladóknak. És most nem konkrétan az "autók között"-re gondolok, hanem kerékpárúton is, piros lámpáknál fel tudnak torlódni páran, és szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már.
Autók között meg egyenesen gyűlölöm, mikor már nincs tele az akksim, és lomhábban indulok meg egy-egy kereszteződésben. Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, csak a rosseb akar már erre többet költeni. :/
Bár a legjobban az bosszant, h erre az egészre nem lenne szükség, ha lennének kerékpárutak, vagy az utak széle jól járható lenne, meg az autósok nem úgy állnának a rollerekhez, h akárhogy gyorsulok, akkor is le akar némelyik tolni az útról. -
válasz
Silentfrog #26315 üzenetére
Úgy vagyok ezzel az egésszel, h ha jelentkezne az elsőtelón hiba, vennék rá egy Sharkot előre. Vagy Monorimet.
Legalább még jobban kimaxolnám a rollert.
Jó, persze, drága a Sharkset, de csak egyszer kell megvenni, azt nincs vele több gond. Egy olcsóbban beszerzett rollernél meg még mindig "árában van" az eredeti hazai új árához képest.
Kotyogós G2-vel még nem mentem, csak a kezemben fogtam, ahogy kotyogott. Úgyhogy nem tudom, mennyire befojásolja a menetulajdonságot, mennyire imbolyog tőle a roller?
Mondjuk ha a hidraulika olaj folyik el, az legalább egyértelműen cserés. Bár ha valaki a lakásban tárolja, azt eláztatja a nappaliban a szőnyeget, lehet agyfxszt kapnék.
F2 Pro ebből a szempontból "előnyösebb", az nem hidraulikus, csak egy sima rugó. -
PociAti
őstag
válasz
Silentfrog #26315 üzenetére
Jobban gyorsul az szerinted előny vagy hátrány?
Tapasztalatom szerintem sokkal biztonságosabb és kellemesebb az a roller, amelyik nem gyorsul túl gyorsan.
Másfél mázsás személy esetében hazafelé, hegynek felfelé, lemerült akkuval lehet jól jön a nagy teljesítmény, de most egy 85 kilós személyről van szó. Én például gyűlöltem mindegyik rollernél a dinamikusságot, ezért a Xiominál is inkább a középső fokozatnak toltam ki a sebességhatárát, ha esetleg szükség lenne rá, ne azon múljon. Sport fokozatot azóta nem is használom. -
válasz
Boci23 #26314 üzenetére
Hát ha emelkedőkön is akarsz menni, akkor a három közül a G30-at inkább ne.
G2 az ismert hibáin kívül jó vétel.
F2 Plus szintén jó vétel.DH Gaten is beszerezhetőek. Azok ráadásul Global verziók, 30, ill. 35 a végsebességük.
Pont a napokban láttam őket kuponozva még kevesebbért, mint az amúgy is kedvező áruk. Nem ismerem ezt az "Okosotthon akció" oldalt, csak Facen rolleres csoportokban osztották őket meg.
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Véleményket szeretnék kérni, melyiket válasszam?! :
Segway Ninebot MAX G2 használtan, de garisan
Segway Ninebot MAX G30 új
Segway Ninebot F2 plusz újEzek,ha jól látom 200-220 ezer Ft környékén elérhetőek.
Én 85kg , 186cm magas vagyok és napi 10 km mennék vele munkába, ahol azért egy nagyobb emelkedőt is megkell másznom.Mindenképp ez a 3 körül szeretnék választani, akinek van tapasztalata , véleménye köszönöm ,ha megosztja Velem.
-
Pano
addikt
válasz
Shade45 #26311 üzenetére
Köszi!
Akkor tényleg érdemes nekem bekapcsolni, mert a szokásos útvonalamon sok a lámpa így a megállás/indulás is.
Csak ugye így lassan gyorsul és azért gondolkoztam el rajta, mert néha amikor fordulnék ki kereszteződésben úgy érzem kicsit rizikós, hogy lassan gyorsulok. -
PociAti
őstag
válasz
pescara #26306 üzenetére
Közös eu-s szabályozást nem kell ennyire komolyan venni!
Azok nem lesznek merev szabályok, leginkább irányelveket fogalmaznak meg. Elég csak a személyautókra gondolni, az EU-n belül azok sem egységesek.
European Comission - Current speed limit policiesAz egyes tagállamok a sajátosságaikra szabhatták a közlekedési szabályaikat (és rollerek esetén sem lesz más). Íme pár példa:
"Finnországban és Svédországban télen eltérő általános sebességkorlátozást alkalmaznak. Finnországban az autópályákon a sebességkorlátozás 120 km/h-ról 100 km/h-ra, a vidéki főutakon pedig 100 km/h-ról 80 km/h-ra változik. Hasonlóképpen Svédországban a sebességkorlátozás 110 km/h-ról 90 km/h-ra, illetve 90 km/h-ról 70 km/h-ra változik."Franciáknál rossz időjárási viszonyok esetén, mint amilyen az eső, általános sebességkorlátozás lép életbe. És vannak országok, ahol köd esetén útpályától függetlenül 50 km/h a sebességhatár. Ezek nem ajánlások, hanem előírások!
Tehát nem szükséges, hogy az EU-ban egyszerre jelenjen meg a szabályozás, ha azok már most is eltérőek, és ezután is eltérőek lesznek.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #26306 üzenetére
Ja értem, az más.
Ellenberger kis hazánkban mi volt az, amit normálisan sikerült implementálni abból, ami közös?
Emlékszünk még, hogy mi lett a drónozással? Akkor nálunk simán lehet, hogy mindenből IS segédmotorkerékpárt csinálnak (lásd 5 évvel ezelőtt egy bizonyos "véleményt"), aztán majd annyit mondanak, Brüsszel.
-
Pano
addikt
Sziasztok!
Alany: Segway F2 Plus
Csak egy beállítás kérdésem lenne. Ugye be lehet állítani a sport módnál, hogy a gyorsulás az energiatakarékos/normál/ vagy max speed legyen.
Valaki tesztelte/tapasztalta, hogy az energiatakarékos móddal van számottevő különbség megtehető távok tekintetében? -
válasz
ivógéptanács #26298 üzenetére
Az S65 már módosítható.
A világon elsőként a SkyRideban csinálták meg. -
Peaceliker
addikt
válasz
Silentfrog #26304 üzenetére
Bármit felraksz ez megy, de tényleg. 2e ft os bográcsállványra és 600e ft os rollerre is írnak egyből a botok/csalók
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #26279 üzenetére
,,Mondjuk nálatok akkor sem változik semmi, ha itt a pálcikákra is jön a biztosítás"
Haaat, szerintem kb mindenhol, egyszerre fog az egesz eu-ban, nem veletlen, hogy meg mindenhol csak a remhirek terjednek. Valami kozos eus szabalyozas lesz, ha lesz egyaltalan. nem konnyu a dolguk, mert a kornyezetvedelem es a ,,zoldules" kozos elfogadott cel. A lassan autoval kozlekedhetetlen nagyvarosokban nem erdekuk, hogy nehezitsek a rolleresek eletet. Valoszinuleg maradni fog a max 25 km/h , akionek meg az nem eleg, annak motor, vagy auto. -
DigitXT
félisten
válasz
BlacKSouL #26303 üzenetére
Nekem annyi tapasztalatom van (sajnos más típussal, így nem teljesen releváns), hogy a kormányára ráépített két darab (amúgy rém gyenge) ledre is beugattak egyszer a bringások, hogy idézem "kilométerekről vakít". Nem hagyott nyugodni a dolog, addig nézegettem, míg végül meggyőztem magam, hogy akár igazuk is lehet, mert ez is bőven magasra (is) világított (levágás nuku). Így a vége az lett, hogy fogtam az egészet, és leszereltem, raktam fel helyette egy másik lámpát a sárhányó magasságára, ami ráadásul állítható is volt, levágása is volt, aztán arra szóljanak be megint.
Nem tették. Mondjuk nem volt sok alkalmam tesztelgetni, mert aztán jött a baleset, de azért korrekt kis helyzetjelző* volt, még a felvételen is látszott, hogy ki van világítva a rollerem, amikor az egyik járókelő megpróbálta letolni az útról, ami törött első kerékkel nem volt egyszerű művelet, végül leveszi a gyújtást, így áramtalanít, milyen jól tette... *: ahhoz azért kevésnek mondanám, hogy éjszaka nagy tempóval menjen az ember (óvatosba elég), de éjszakára úgyis kell valami kiegészítő fényforrás, mondhatni távolsági fény, ha nincs közvilágítás.
Ami a gázkar potit (valójában hall szenzor) illeti, simán lehet, hogy hamisított (kínai) SS49E van benne gyárilag, ha kicseréled eredeti japánra, kinyílik a világ. Legalábbis én ezt tapasztaltam, sokkal nagyobb tartományban lett használható a gázkar, úgy, hogy a mágnes értelemszerűen nem változott, a kalibráció nem változott, egyszerűen az adott hall érzékelő adott ki magából használhatóbb jeleket.
Egyébként nem feltétlen kell lineárisnak lennie, bár abszolút egyetértek, hogy az a legjobb alapbeállítás, amitől aztán vezetési stílustól függően el lehet térni. Ha valaki binárisan vezet (csőgáz/semmi), annak esetleg fel sem tűnik, hogy nem lehet finoman adagolni.
Szerk: még annyit ehhez a gázkar témához, hogy a nyomatékra szabályozás ritka, mint a fehér holló. A gázkar jelet a legtöbb kommersz roller vezérlő kívánt sebesség jelnek veszi, a teljesítményt mindig a kívánt sebesség, és a mért sebesség eltéréséből állítja be. Tehát abszolút nem olyan egy átlag roller gázkarja, mint mondjuk egy autó gázpedálja, ami alapvetően a fojtószelepet állítja, ezzel a teljesítményt (és véletlenül sem a sebességet közvetlenül). Ami nyomatékot szabályoz rolleren, az pl. a VESC, annál a gázkar jel a fázisárammal van összekapcsolva (beállítás függvénye persze, tud kommersz roller vezérlő módban is működni elméletileg, de ki akarja úgy használni), ami tehát nem függ az aktuális sebességtől. Volt egy hosszabb videós tesztem, ahol az 1/2/3 fokozatkapcsolót különböző (maximális) gázkar jelnek állítottam be, így nyélgázon lehetett tesztelni, hogy mit csinál a VESC tartott gáznál (30A/60A/120A fázisárammal), nos nagyjából pont azt, amit egy autó is, ha mondjuk emelkedőn egy adott sebességre beállt, aztán a platóra felérve síkon elkezd gyorsulni. És amúgy ezzel nincs semmi baj, teljesen természetes érzés.
Egy apróságot kivéve, hogy ez sem teljesítmény szabályozás, hanem nyomaték! Ergo ha gyorsul, akkor adott nyomaték mellett nő a teljesítmény. Ami ugye további gyorsulást jelent. És ez egy pozitív visszacsatolás, ami végül csak oda fut ki, hogy az adott nyomaték és közegellenállás mellett elérhető maximális sebesség lesz a végsebesség, csak adott esetben ez nagyon lassan változik. De amúgy nem szokott ezzel gond lenni autóban sem: az ember ha látja, hogy adott gázpedál állással elszaladnak a lovak, visszább vesz. Pontosan ezt meg tudja tenni a rolleren is, ha normális rajta a gázkar, tehát adagolható. Az a szkenárió, hogy mindig a végsebességig gyorsul, direkt olyan teszt volt, aminél akkor sem vettem el a gázt, amikor már bőven felgyorsult a ketyere.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
BlacKSouL #25998 üzenetére
Ezekre valakinek van valami egyéb tapasztalata? Nekem most 2 hét és 117 km után pont ugyanezek, azóta élesben is teszteltem a lámpát, parkoló autóknak a teteje fölött átvilágít a felső elvágás, tehát 5-10 fokkal lefelé kéne billenteni(de beépített). A gázkar poti egészen biztosan nem lineáris .
A lámpa vetítési képe nagyon király, minden német szupereus szabványnak megfelel, de brutál felfele világít. Pont a legdurvább rész olvasztja ki az autósok szemét. És így nem is az utat világítja. Gondolom nem nagyon lehetne lejjebb állítani. ?
Az első, de kicsit a hátsó gumi is "kabajt". Az első konkrétan rázza a kormányt fordulatfüggően, de üresben meghajtva a hátsóban is van némi tojás. Ez ilyen, vagy vlami nem stimm?
Ninebot F2 Pro -
donbig
tag
Köszönöm a válaszokat!
-
DigitXT
félisten
válasz
Silentfrog #26299 üzenetére
Nagyon valószínű, hogy az. Eleve írástudatlan eladótól semmit, de főleg így...
Azért egy ilyet itt a hardveraprón nem lehetne elsütni. Legalábbis remélem.Ui: nekem is mondták, hogy FB-on jól el lehet adni a rolleralkatrészeket, mivel
sokan nézik, viszont folyamat hadakozni kreténekkel a francnak van kedve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gumi és felni topik
- Egy óra, két rendszer
- Milyen okostelefont vegyek?
- Linux felhasználók OFF topikja
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Asztalos klub
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3021, 91% Akkumulátor
- IPhone 12 Mini 64GB Szép Állapot! Akku:100% 6 hó jótállás
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest