- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blaster
junior tag
válasz
Reggie0 #30099 üzenetére
A 25 is kevés, ha valaha bringáztál már és szeretnél A-ból B-be eljutni idegbaj nélkül. A 30, max 35 a normális, de megértem, hogy 25 a limit noob-ok kedvéért. De akinek van jogsija, simán kaphatna bővebb limitet (30-35).
Sokszor egyébként alábecsülik a sebességet, mint biztonsági tényezőt... bringán rendszeresen van, hogy ha együtt tudok haladni az autókkal, akkor senkinek sem kell kerülgetnie a városban, míg ha csak fele annyival mennék, állandóan megakadást okoznék. Szóval ez a menjünk minél lassabban dolog egy oltári nagy túlzás.
-
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30095 üzenetére
Természetesen attól, hogy sokan csinálnak valamit még nem lesz jó. Nem pártolom a lassú magyar törvényhozást, de kivételesen értelmesebbnek tartom, hogy legalább adnak időt a dolognak. Az EU-ban gyorsan leszabályozták, olyan is lett. Mivel szinte berobbantak az e-rollerek, igencsak kapkodva születtek a szabályozások és leginkább a bérrollerek árnyékában ami szerintem nagyon torzítja az egész helyzetet. Ha kivesszük itt Pesten a bérrollereseket, szerintem nem lenne ez egyáltalán akkora probléma (természetesen így is kéne rá szabályozás).
11km nekem a melóhely, ez Lime-al volt 34 perc, bringával 28, G2-vel kényelmesen 24 köré megy, 35-ös maxra szabályozva. Napi 20 perc. 4km-re nem is vettem volna az 10p BKV-val, értelmetlennek gondolnám azért egy e-cuccot töltögetni, tárolni stb.
"20 km/h lényegesen biztonságosabb a 25 km/h-nál" Ennyi erővel bringával is korlátozni kéne ezt, vagy legalábbis mérni. Az új KRESZ-ben bringára is lesznek szigorítások, kíváncsi leszek, hogyan is fogják azt ellenőrizni, ha már most sem teszik. Egyébként érdemes lenne statisztikákat megnézni a saját rollert használók közül, hogy milyen baleseti adatok vannak. Úgy gondolom, hogy nem a limit a legfontosabb, hanem az, hogy a vezető hogyan választja meg a sebességet. Autóknál is sok gond van a sokszor átgondolatlan határokkal.
#30096Dr. Szilikát: "ha egy rolleres baleset részesévé válik " Akár részévé akár okozójává válik, bárki ráfázhat aki a közlekedésben részt vesz. Legyen szabálytalanul átkelő gyalogos, elsőbbséget nem adó kerékpáros, gyorsan haladó rolleres, gyorshajtó autós stb. balesetkor mindent elő fognak venni.
"Nem lehet sajnos összehasonlítani, " Én nem éreztem nagy difit 35-ig, onnantól a roller nekem sok lett és nem volt már igazán komfortos. A bringa nyilván más, hisz jobban a részei vagyunk és kevésbé utasok rajta, de ott is sok minden tud történni menet közben.
"Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár." Pontosan ezért nem szabadna a rollereket az autók közé kényszeríteni, úgy, hogy jobbról elsuhan a bringás, balról meg az autós/motoros. Életveszélyes. Biztos van olyan ország ahol ehhez megvan az infrastruktúra de pl. egy Körúton ezt nem tudom elképzelni, főleg mióta még ki is szélesítették a bringasávokat.
"Elég képlékeny ez." Sajnos az. Mert oké, kelljen az autók között menni, de akkor onnantól a tükör meg a kormányos index legyen szépen kötelező az összes rolleren ami kocsik közé van rakva. Az a baj, hogy ennek ellenére sem hiszem, hogy az autósok fel vannak erre készülve, hogy 2026-tól lehet beterelnek minket közéjük. Nekik sem hiányzik ez.
Én lehet, hogy tényleg beszüntetném a bérrollerezést de legalábbis jogsihoz kötném, az tuti. És ellenőrizném is. Mert arra volt eszük, hogy ittasan ne lehessen rollerezni de soha nem látom, hogy a Körúton fújatnák a szondát a rendőrök a bérrolisokkal.. Ezért nem foglalkoztat egyelőre az új KRESZ, mert nagy csinnadrattával beharangozzák de aztán, hogy ki, meg hogyan fogja betartatni és egyáltalán, hogyan fognak az egyes rendőrök mérlegelni az érdekes kérdés lesz. Én nem hiszem, hogy ha a Körúton szabályosan közlekedve, lekorlátozva, 25-el megyek a Kuki G2-mel akkor majd ki fognak szedni és padoztatni vagy bármi, nekik sem hiányzik ez annyira. Előbb fognak rámenni azokra akiken látszik, hogy nem 25-el haladnak, vagy a kétemberes bérrollerekre stb.
Én most úgy vagyok vele, hogy 1 jó rolleres évem tuti lesz, aztán meg meglátjuk. 170 volt a G2 ha egy évig használom akkora bukta valszeg nem lesz. De lehet, hogy csak annyi kell, hogy 2026 első felében kicsit lerakom, míg lecseng a szigor, aztán mintha mi sem történt volna. Sokan most azt hiszik, hogy attól mert új KRESZ lesz, majd hirtelen megváltozik a rendőrség személyi állománya. Én pontosan tudom mennyire túlterheltek és, hogy a hátuk közepére sem kívánják a rolleresek kikapkodását. Nyilván az elején ki lesz adva, hogy most vasszigor, de aztán enyhülni fog ez. Addig úgyis sokan el fogják adni stb. aztán tisztul ez és nem lesz probléma. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30096 üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Quent1n #30093 üzenetére
Jelenleg a magyar rendőrök azért is "tétovák", mert nem tudnak szabályra hivatkozni, talán csak belső utasítások vannak: "hagyjátok békén őket". De már most is lehetnek kínos helyzetek, ha egy rolleres baleset részesévé válik vagy pláne okozója például. Ott már ráfázhat, ilyen-olyan okból, ld. Dr. Herpy Youtube fejtegetései.
Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza.
Nem lehet sajnos összehasonlítani, mert rolleren kisebb sebesség is lehet veszélyesebb. Lehet logika abban, ha a kétféle járművet megkülönböztetik. Magam is azt mondom, sajnálom a németeket, mert 20 km/h nekem elég unalmas, nyugdíjas tempó. 25 km/h már valami, de jobban bejön, ha 30-ig is tudom húzatni, ha kell.
Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár.
Pl. tervek szerint a "sárga négyszöges" főútvonalra roller nem mehetne be, holott a kerékpár igen. Pedig van ilyen útszakasz, amit én jól ki tudok használni, nem vészes a forgalom, illetve ki tudom számítani lámpaváltást is, hogy jól jöjjön ki.
25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes.
Mégis vannak országok, ahol járdán tilos és ha nincs kerékpárút, az úton kötelező menni (vagy nem kötelező, de akkor nem tud menni sehol). Egyik országban 50-es úton, máshol csak 30-as korlátozott útra engedik, sokféle megoldás van, amit befolyásolhat az ország úthálózata, egyéb viszonyok. Elég képlékeny ez.
-
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30093 üzenetére
A jelenleg tervezett teljesítmény/sebességhatárok pedig egyszerűen nem jók emögött nincs igazi szakmai konszenzus még EU-s szinten sem. Ez a 25km/h egy vicc, ...
Sok EU-s országban gondolják úgy, hogy a 25 km/h sebesség egy vicc, ezért 20 km/h-ban szabták meg a felső határt.Németország, Lengyelország, Olaszország, Dánia, Norvégia, Svédország, Svájc, Ciprus, Málta 20 km/h sebességben szabta meg a felső határt, briteknél meg gyakorlatilag be van tiltva. Ez nagyjából 280 millió európai lakos, szemben a mi 9,6 milliónkkal.
https://www.evz.de/en/travelling-motor-vehicles/e-mobility/two-wheelers/e-scooter-regulations.html4 km-es szakaszon alig van időkülönbség a 25 vagy a 20 km/h sebesség között, mivel az út kb. felén megy csak a rolleres csúcssebességen.
Nagyjából 13 és 15 perc a menetidő (forgalomtól, lámpák számától függően).
Senki számára nem lehet olyan fontos, hogy kb. 15 perc helyett 13 perc alatt tegye meg rollerral egy 4 km-es távot.20 km/h lényegesen biztonságosabb a 25 km/h-nál, örömmel fogadnám annak bevezetését. Sokkal kisebb az időveszteség, mint amekkora baleseti potenciált hordoz magában a nagyobb sebesség.
-
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30092 üzenetére
"a hozzászóló felelőssége felhívni a figyelmet a várható változásra" Tényként közöltél valamit ami még nem az. A hozzászólónak az is felelőssége, hogy ne állítson olyan információt ami még nem jogszabály, vagy legalábbis hívja fel a figyelmet erre. Nyilván kinyilatkoztatások, sajtótájékoztatók stb. voltak de amíg döntés nincs addig ez még csak tervezet szinten van maximum.
"Szerinted baromság kitiltania gyerekek és idősek közül a nagy teljesítményű rollert, van aki meg máshogy gondolkodik." Azért tartom baromságnak, mert ezzel a rolleresek, a mi életünket sodorják veszélybe, miközben jelenleg a mi jelenlétünk önmagában nem okoz életveszélyes szitukat a kerékpárosoknak. És ha valaki egy törvénnyel ilyet tesz, az a törvény baromság szerintem. Hozzátéve azt, hogy mivel a rollereken nincs kötelező irányjelző és visszapillantó tükör, ezek nélkül autók közé küldeni őket különösen felelőtlen dolog, teljesen mindegy milyen teljesítményűek.
A jelenleg tervezett teljesítmény/sebességhatárok pedig egyszerűen nem jók emögött nincs igazi szakmai konszenzus még EU-s szinten sem. Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza. 25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes. Az itt a probléma, hogy 25 fölött már nagy teljesítménynek veszik, holott ugyan mitől lenne az? Sem a gyorsulása, sem a végsebessége nem teszi azzá. Az idősekről beszélsz akiknek a többsége lámpa meg bukó nélkül gurulgat. A gyerekekről akiknek alapvető KRESZ ismeretei sincsenek. Az a baj, hogy az e-rolleres társadalmat a Lime/TIER stb. használók alapján ítélik meg. Az elektromos bringák miatt, egykerekűek miatt nincs ekkora vergődés, pedig azok is tudnak menni mint a meszes.
"Ellenőrzésekre pedig elég durva nemzetközi példákat lehet látni. " Ez itt teljesen irreleváns. Milliárdos infrastruktúra és személyi fejlesztések volnának szükségesek a rendőrségnél, hogy erre itt bármiféle esély legyen. Ennyit meg nem fognak emiatt költeni, kár is ezzel riogatni bárkit. Este a lámpa nélkül közlekedő bringást sem veszik ki, pedig arra már van KRESZ. A felfúrt kismotorokat sem padoztatják stb. pedig megoldható lenne. Lesz max egy keménykedős időszak aztán le fog csengeni.
Én sokat gondolkoztam ezen mikor rollert vettem, hogy most ezért maradjak a 25-ös Ninebotnál vagy vegyek egy Kuki G2-őt amivel a 35 kényelmesen megvan. Hosszú évek bringázása mondatta velem, hogy a 35 a jobb. A Limeon is sokszor kínlódás volt a 25, mert egyszerűen lassú. HA leviszik 25-re és HA lesz aki betartatja és HA betartatják, még akkor sem történik tragédia. Jogsim van, kötelező van, védőcucc van, bringával is sokszor az autók közé kényszerül az ember, szóval azért túlélhető. Ütöttek el bringával kerékpárúton is szóval az sem garancia semmire. 2025-ben nagyon valószínű, hogy még nem lép életbe az új KRESZ. És az is életszerűtlen, hogy majd 2026-tól itt az e-rollerek miatt egy teljesen új világ kezdődik a rendőrségnél. Változnak a szabályok, szigorítás lesz, de csak az idő tudja megmondani, hogy ebből mi és mennyire lesz betartatva. Az elmúlt 50 év magyar tapasztalata alapján nem sok minden.
Lehet mindent agyonszabályozni de végső soron mindig az emberi tényező dönt. És jelenleg egy Lime-os rolleres az EU szabványos kis rollerrel, veszélyesebb a közlekedés összes résztvevőjére nézve mint egy duplamotoros Mantis-os vagy akárki. És ezen jó lenne ha odafent is elgondolkodnának. Megmondom őszintén én előbb tiltanám be ebben a formában a közösségi rollerezgetést mint, hogy azokat szívassam akiknek sajátjuk van, aztán megnézném a baleseti statisztikákat. -
PociAti
őstag
válasz
Quent1n #30087 üzenetére
#30089-as hozzászólásban elder troll jól megfogalmazta, a hozzászóló felelőssége felhívni a figyelmet a várható változásra. Sajnos divat a minél nagyobb, minél erősebb roller ajánlása, ha szüksége van rá az illetőnek, ha nem.
A rollerekre vonatkozó KRESZ módosításnak 2024 nyarára meg kellett volna már születnie, de a feladat komplexitását figyelembe véve elnapolták. Egész jogszabályi környezetet köré kell rakni (büntethetőséget, annak mértékét), iskolai oktatást, stb.
Kormány részéről nem csak szándékos kiszivárogtatások történtek eddig, hanem sajtótájékoztatások. Amit én felvetettem - kategóriahatárok lesznek, és városon belül csak a kis teljesítményű rollerek használhatják a kerékpáros infrastruktúrát - elég nagy az egyetértés.
Mivel a törvény hatálya egyszerre fog életbe lépni, így egy időben válik "használhatatlanná" sok elektromos roller. Nos akkor azokból a piac vélhetően telítődni fog, iszonyat nehéz lesz még jelentős veszteséggel is megszabadulni tőlük. Mert azok a kisebb rollerek, melyek éppen átesnek a nagy kategóriába, azokkal autók közé menni nem egészséges.
Szerinted baromság kitiltania gyerekek és idősek közül a nagy teljesítményű rollert, van aki meg máshogy gondolkodik. Az elektromos rollerek száma folyamatosan emelkedik. Elmúlt 4 évben kb. 9-12 havonta duplázódott a számuk. Ha te a pillanatnyi állapotból indulsz ki, akkor nem jól csinálod. Ellenőrzésekre pedig elég durva nemzetközi példákat lehet látni. A különböző mérőpadoktól a helyszíni szétvágásig.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30085 üzenetére
Az első rollerem Xiaomi 1S (ez a második generációs Xiaomi M365 sima és nem Pro, ami a sima Xiaomi 3 elődje).
Utána vettem egy OKAI Neon Lite-ot, amit később lecseréltem Ninebot F40-re.A lényeg, hogy az OKAI tényleg kicsit nehezebb, mivel masszívabb a kormányoszlopa, meg úgy általában mindenben, a váztól a kerekekig.
Elvi 30km-es hatótávval, 8,5-ös kerekekkel így van a három generáció:
Xiaomi M365 (12,5kg), Xiaomi 1S (12,5kg) és Xiaomi Mi 3 (13,2kg).Az elvi 20km-es hatótávú kistestvérük:
Xiaomi M187 (12kg), Xiaomi Essential (12kg), Xiaomi 3 Lite (13kg)Kerékméret, majd tömeg alapján sorba rendeztem a 15 kg alatti Xiaomi rollereket:
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
| Product | weight | km | n.W | mAh | Wh | Volt | tire | tire type |
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
| Xiaomi 4 Go | 13.7 | 18 | 250 | NULL | 165 | 24.0 | 8.1 | Radial hollow tire |
| Xiaomi Essential | 12.0 | 20 | 250 | 5100 | 183 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M187 | 12.0 | 20 | 200 | 5200 | 187 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M365 | 12.2 | 30 | 250 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi 1S | 12.5 | 30 | 250 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi 3 Lite | 13.0 | 20 | 300 | 5200 | 187 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires |
| Xiaomi 3 | 13.2 | 30 | 300 | 7650 | 275 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi Pro 2 | 14.2 | 45 | 300 | 12400 | 446 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
| Xiaomi M365 Pro | 14.2 | 45 | 300 | 12800 | 474 | 36.0 | 8.5 | pneumatic tires + tubes |
+--------------------+--------+-----+-----+-------+------+------+------+-------------------------+
n.W = nominális teljesítmény Wattban (ennek kb. duplája a maximális teljesítmény)
mAh a kapacitás, Wh az energia, tire pedig a kerék ármérő. km oszlopcím pedig az elvi hatótáv, 60 kg-os személy esetén 30 az kb. 20, 20km pedig 13 körül lehet, a 45 meg kb. 30.Ilyen kis tömeg mellett a tömör gumis változatok az elterjedtebbek, jó minőségű városi utat feltételeznek a gyártók, azért ilyen sovány a kínálat.
-
#95712068
törölt tag
válasz
Quent1n #30087 üzenetére
Melyik a "kisebbik" rossz?
Ajánlani olyan gépet, amit max fél évig lehet használni a törvénytervezet alapján?
Vagy olyat ajánlani, ami jó eséllyel belefér a kategóriába?
Ez konkrétan az ajánló felelőssége, és amúgy teljes mértékben megértem. Gondolj bele, valaki vesz itteni ajánlás alapján fél millióért gépet, amit később töredék áron se tud eladni, mert hivatalosan használni csak közúton lehetne kötelező biztosítással, de az meg inkább életveszély kategória főleg index nélkül... -
Quent1n
senior tag
válasz
PociAti #30082 üzenetére
"ezáltal nem lesz letiltva a kerékpárutakról az autók közé" Kérlek szépen ne terjessz olyan információt ami még nincs hivatalossá téve. Ez még messze nem tény, hogy így lesz. Az új KRESZ 2026 előtt egyáltalán nem biztos, hogy hatályba lép és, hogy pontosan mit tartalmaz majd az e-rollerekre vonatkozóan az még egyeztetés alatt van.
De ha tegyük fel ki is tiltják őket a kerékpárutakról/sávokról (ami egy orbitális baromság lenne), akkor sem fogják tudni ezt a rendőrök rendesen betartatni. Max az első 2-3 hónapban rámennek, utána el fogják engedni. Úgy csinálnak most sokan mintha majd az e-rollerek miatt, hirtelen megháromszorozódna a rendőri állományVegyük már észre, hogy se rollerest, se kerékpárost, se gyalogost nem nagyon szoktak megbüntetni, pedig bőven lenne lehetőség, ez az új KRESZ-el sem fog változni.
A legtöbb gyorsabb roller limitálható 25-re és teljesen életszerűtlen azt feltételezni, hogy (a bevezető időszakot kivéve) majd erre fognak utazni a rendőrök és mindegyiket ott fogják félórákig vizslatni, hogy mi a tervezési sebesség stb. Hozzáteszem a kerékpárok sebességére is készül új szabályozás, hogy kerékpárúton is csak 30-al lehessen tekerni, megnézem majd ahogy betartatják. Ezek a dolgok max baleset esetén lehetnek érdekesek, egyébként nem kell tőlük tartani. -
Blaster
junior tag
válasz
PociAti #30084 üzenetére
Itt az a fő gond, hogy a legtöbb elég nehéz, nagyon jó lenne legalább 13 kiló környékére leszorítani a dolgot. Illetve mindenképpen újat vennénk (már megszívtuk előzőleg azzal, hogy használtan vettük egy komolyabbat egy itteni topik kollegától – majd buktam összesen 80-100 ezret a szereléssel - továbbadással). Szóval kell az az elállási jog, meg a kiszállítás is, mert nincs idegzetem utánamenni.
Lehet, hogy emiatt az OKAI Neon Lite ES10 lesz a nyerőbb.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30083 üzenetére
Itt a Hardveraprón is megéri körbenézni. Van egy két ajánlat, ami meggondolandó lehet:
https://hardverapro.hu/aprok/egyeb/auto_motor/roller/e-roller/index.htmlAz első két (három) generációs Xiami rollerek, melyek 8,5 hüvelykes kerékkel rendelkeznek azok nagyon sokat bírnak. Most is van pár ajánlat:
Xiaomi M365 Pro, 700 km, 75.000 Ft defektes. Szervizben kb. 10-15k a csere, 90-ből meglenne. Ennek elvi hatótávja 45km, gyakorlatban 30+. Alig használtan 145k-ért árulják.A kisebb hatótávú testvére, a Xiaomi M365 fehér színben most 80-ért van.
Mindegyik nagyon jól sikerült darab, bár első generációsak, 4-5 évesek, de még évek múlva is lesz rá kereslet, így fél év használat (és tapasztalat) után is minimális bukóval ki lehet belőle szállni.
Meg van még egy Sharp roller 70-ért, ami önmagában nem rossz, kisebb hibája hogy Pécs környékére le kell utazni érte, nagyobb hiányossága hogy nincs töltője. Nem a beszerzésével van a probléma, hanem a töltő nélküli rollereknek az "eredete" gyanús, mert lehet nem a klasszikus üzletmenet mentén cserélt gazdát.
-
PociAti
őstag
válasz
Blaster #30076 üzenetére
Nekem úgy tűnik, mintha a többiek nem vették volna figyelembe amit pontosan kérdeztél, vagy összevonták volna a két kérdést.
(1)
- 60 kg-os hölgynek, 15 kg-ig,
- legfeljebb 25 km/h (ezáltal nem lesz letiltva a kerékpárutakról az autók közé),
- 5 km hatótáv, ami gyakorlatban legyen inkább elvi 30 környéke, az gyakorlatban 20+,
- megbízható márka,
- pneumatikus abroncsok,
- reális áron...
- és gondolom az sem ártana, ha lehetne kapni, nem csak arra vagy kíváncsi, milyen rollerek léteztek az elmúlt évek során.Több irányból el lehet indulni.
15 kg-ig, 10-es pneumatikus kerekekkel a Navee N20, N30, N40 rendelkezik, Ninebottól pedig az F25 és a D18E. Mindegyik vállalható, talán a Ninebot F25E a legjobb ezek közül, 120k környékén van az ára, és még kapható is (többiek már nem annyira). Elnevezésben a számok az elvi hatótávot jelölik. Minél nagyobb, annál messzebb megy, de annál nagyobb a tömeg.
9-es kerékmérettel, ezáltal kisebb mérettel, könnyebben emelgethető az OKAI Neon Lite ES10, ára kb: 125k Ft.
Alatta 8,5-ös méretnél a Xiaomi 3 és 3 Lite ami kapható, és pneumatikus a kereke. 150k és 130k körül vannak újonnan.
Többi az már vagy nem kapható, vagy tömör gumis, vagy 15 kg fölötti, vagy nagyon drága.
-
Blaster
junior tag
válasz
Thunderzolee #30080 üzenetére
-
válasz
Blaster #30076 üzenetére
Itt ki vannak a súlyok is gyűjtve:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_26133-26133.htmlXiaomi Mi 3, Pro 2 kb a két legkönnyebb.
De ezeket ujonnan már nem éri meg szerintem megvenni. Használtan viszont 100ezer körül vannak, sokat hirdetnek kevés km-el, akár még garanciával, dobozával.Az újak közül ezek kábé a jobbak:
Segway E2 Pro
Segway F2, F2 Plus
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Súly alapján viszont már nem olyan könnyű ajánlani.A másik roller meg egy Mantis Dual lenne, ez a belépő a nagyobb rollerek közé.
Ha nincs pénz Mantisra, marad a Kugoo.
Vagy ha elég a max 35km/h, és maradnál a pálcikaroller kategóriánál, akkor egy global verziós Segway G2 is megteszi. -
Blaster
junior tag
válasz
Peaceliker #30077 üzenetére
Tudnál nekem ilyet linkelni Alin?
Eléggé elvesztem az alkatrészek közt. -
Blaster
junior tag
Helló!
1. Barátnőmnek (172 cm, cuccokkal 60 kg) keresek egy minél könnyebb elektromos rolit, ami képes síkon, napi használatban 5 kilométert kibírni anélkül, hogy szarrá menne 2 hónap alatt. Egy lábbalhajtósat cserél, így extra elvárás nincs.
A 25 km/h is elég, gyorsabban úgyse mer vele menni, de be kellene tudnia emelnie a Volánbuszok gyomrába. A 15 kg még vállalható.
A gumikerék is sokat dobna a tömör rázófa után, azt majd én kezelem és fújkálom, ha szükséges. A tipikusan őshulladék fékeket is cserélem, ha lehetséges. Egyéb moddolásba nem mennék bele.
A keret kb. 200, de nyilván nem baj, ha alatta van jobb ár/érték arányú masina. Mit ajánlanátok?
------------------
2. Részemről (200+ cm / 120 kg) pedig a kérdés, hogy szintén síkra, ám úgy 20-30 kilométerre, 35-40 km/h max sebességhez mit mondanátok? Itt még a keretet sem tudom meghatározni.
-
Reggie0
félisten
válasz
xandrush0831 #30072 üzenetére
Probalj kozben vizelni, az tavoltartja a sarat.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Silentfrog #30073 üzenetére
Nem gondoltam hogy tiszta maradok...
-
Silentfrog
veterán
válasz
xandrush0831 #30072 üzenetére
Miből gondoltad hogy tiszta maradsz ebbe a takony időben? 😅
-
xandrush0831
aktív tag
Mondom ó, annyira biztos nem lesz ez gáz első sárvédő nélkül.
-
PociAti
őstag
válasz
Nordik #30070 üzenetére
Egyik sem.
Egyesült a két cég:
2024. januári cikk: https://www.eu-startups.com/Magyarul:
https://ridedott.com/hu/tier-dott-europai-bajnoka/Annyiban stimmel, hogy a Dott alkalmazását fogják használni, Tier rollerekre rákerült a Dott matrica, és valószínűleg a két rövid márkanév közül a Dott-ot fogják megtartani a kombinált márkanév helyett.
Érdekesség, a magyar Foxpostot a cseh Packeta tulajdonosa vásárolta fel. Viszont nálunk a jól bejáratott brand név miatt Foxpost néven fognak tovább működni, emiatt innen szemlélve úgy tűnhet, mintha a Foxpost vásárolta volna fel a Packetát.
https://forbes.hu/e-kereskedelem-2/packeta-foxpost-egyesules-nev/ -
Nordik
őstag
Tier megszűnt vagy beépült a Dottba? Az alkalmazást megnyitva már nem hoz rollereket és azt írja töltsem le a Dott alkalmazást. Mégis látok ugyanúgy Tier matricás rollereket.
-
z67
őstag
válasz
csababarca #30064 üzenetére
Nekem ennyit ért volna, elvagyok a 2 db xiaomi 2 pro-val. Második lett volna max. rohangálni, boltba menni, emeletre vinni macerás. Korrekt volt a hirdetés, rendben volt a termék. Csak a végén jött a meglepetés. Tavaly rá voltam izgulva, valószínűleg akkor 232ert is viszem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #30065 üzenetére
Például nekem is megfelelne, ha mindenhol csak sima út lenne. De azt a kamrás gumit már nem tudnám vállalni, mert túl kemény, ráadásul 8,5" helyett (amit át tudtam építeni pneumatikusra) az csak 8,1", ami talán nem is módosítható.
220 Wh ---> Sajátom elvileg 280 Wh, de "kínai szabvány", a valóság lehet kevesebb, nincs bemérve. Mivel rövid utakat megyek, célnak megfelelő.
16 kg tömeg --> nálam is hasonló, 15 kg és díjazom a könnyű mozgathatóságot.
Elől teleszkóp --> nálam hátul is, és már csak ilyet vennék, mert megszoktam.
Tehát végeredményben nem vásárolnám meg, az útviszonyok miatt. De lehet, valakinek megfelel.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #30065 üzenetére
Mert próbálják megvalósítani azt, amire igazából való lenne a kis kerekű roller: last mile mikromobilitási eszköz. Rövid városi távokra, figyelembe véve a hordozhatóságot.
Vannak akik a robogó funkcióját próbálják ráerőltetni apró kerekű rollerekre, mely hiányosságot lengéscsillapítással igyekszenek javítani. Az is egy irány, de léteznek más igények is, pl. pár buszmegállónyi távolság praktikus megtétele.
Most látom, a honlapon pontosan meg is fogalmazták ezt az igényt:
Könnyű ingázás
Az E2 Plus E II lehetővé teszi, hogy hatékonyan megbirkózzon a mindennapi munkába járással, az egyetem környéki közlekedéssel vagy a szabadidős gurulásokkal. -
PociAti
őstag
válasz
csababarca #30064 üzenetére
Jófogáson most is van egy hirdetés 210-ért, dobozával együtt.
A piac másodlagos szerepe beárazni egy terméket.
130-ért olyan lehetne kapni, amit nem érné megvenni. Azzal biztos komoly problémák lennének, költséges és munkaigényes lenne a rendbe hozatala. Főleg a korai modellek ismert típushibájának tükrében. -
Segway E2 Plus II.
https://hu-hu.segway.com/products/e2-plus-e-ii
Elképzelni nem tudom miért az ilyen belépő szint alatti specifikációjú rollereket "feljesztgeti" a Segway.
24V, tömör kerék, elöl lengéscsillapitó, index -
z67
őstag
válasz
PociAti #30060 üzenetére
Köszönöm szépen. Volt ma egy jó sztori. A jófogáson hirdettek egy bolti bemutató darabot, 132 ezerért. Gyakorlatilag új volt, dobozban, garancia mára lepecsételve. A Lurdyból származott. Annyit még belealkudtam, hogy hazadobjon az eladó, gyalog voltam. A ház előtt adom a pénzt, kevesli, hogy 232. Mutatom a hirdetést, aztán csak néztünk egymásra. Ja, 232-ért akarta feltenni. Szóval most ott van a jófogáson, még mindig, de már 232-ért.
-
PociAti
őstag
Alapesetben nem kell rá kötelező biztosítás, mivel:
- saját tömege nem haladja meg a 25 kg-ot (24,3 kg),
- és tervezési sebessége nem nagyobb 25 km/h-nál. (Pontosan 25 km/h a tervezési sebesség az E-s végződésű, európai piacra szánt modelleknek.)Ha valaki valahogy eléri, hogy a rollerja 25 km/h sebessége fölött tudjon haladni, onnantól már nehezen beszélhetünk az eredeti tervezési sebességről, ha valamilyen okból felülvizsgálnák az ügyét (pl. mert résztvevője volt egy balesetnek), akkor nehezen úszná meg bírság nélkül, függetlenül attól, hogy okozója vagy szenvedője volt a balesetnek.
És mindentől függetlenül vannak biztosítók, ahol a kötelező hatálya alá nem eső rollerekre is lehet valamilyen biztosítást kötni (de az nem kötelező, így annak nevezni is hibás lenne).
-
z67
őstag
Olyan kérdésem lenne, hogy a Segway Max G2 E-re nem kell kötelező biztosítás, ugye?
Köszönöm!
-
PociAti
őstag
válasz
xfulop #30057 üzenetére
Szerintem teljesen hiányzik a kontextus.
Összefoglalom azt, amit sikerült kihámozni.
- Alzánál vettél egy
- újszerű (tehát használt, újracsomagolt, nagyon keveset futott)
- Segway-Ninebot KickScooter Max G2 E rollert,
- mely viszonylag új gyártású (2023. december végén készült).
- Az előző tulaj nem szüntette meg a párosítást, emiatt nem tudod összepárosítani vele.Kibontás után működik-e, tudtál-e vele menni az nem derült ki.
És hogy utána lemerült, és nem veszi fel a töltést, vagy valami egyéb problémája van-e az sem világos. -
xfulop
csendes tag
Elnézést, ha hiányzik kontextus stb. Nem akartam regényeket írni meg kevés időm volt foglalkozni rollerrel.
Interneten amiket olvasgattam azokat próbálgattam köztük megnézni a BMS állapot ledjét amihez levettem az alsó fedlapot, szintén interneten olvastam a 14es kódról gázkar ellenőrzéséhez.
Bekapcsoláshoz elég volt újracsatlakoztatni a kormányrúdban a kábelt, elsőre nem volt jó. Aztán hiába húztam a gázkart nem indult mert előbb húztam a gázkart mint hogy sebességbe került, hiába úgy láttam xiaodash-ban hogy 0km/h-ra van állítva az indulás.
Ezeket mondhatjuk felhasználói hibának.
Hátsó keréknek a hangja nem tudom mennyire normális, biciklikhez se értek de ahoz legalább van szervíz a közelben ha féken kell állítani, olajozni stb.
Aztán most szeretném tisztán megoldani az unbind-olást, alternatívának ott a széria szám átírása ha engedi de esetleges gari vesztés miatt nem az első amit meg akarok próbálni. -
PociAti
őstag
válasz
xfulop #30055 üzenetére
Rendkívül zavarosak a hozzászólásaid.
Összefüggéstelenül csöpögtetsz információkat. Például hogy miket kellene csinálni (de mintha nem is azt csinálnád, mint amit írtál, hogy kellene csinálni). Lényeget viszont nem írtad le, hogy valójában mi van vele, és szerinted miért kellett volna torx kulcsot kunyerálni, és mi alapján jutottál erre az elképzelésre.
Folytatása is épp ilyen zavaros.
-
xfulop
csendes tag
Eljutottam az appig és persze, hogy valakinek az emailjéhez van kötve.
Alza és Segway ticketet nyitottam, hátha leszedik.
Attól még kéne a gázkar csináljon valamit? Meglököm hátsó kereket, még kb 5km/h-t is elére de nem indul be a motor. Ha lenyomva tartottam gázt/gázt és féket bekapcsolásnál akkor a piros 14-et írta ki de eddig jutottam google-val.
szerk: egyszer sebesség és csak utána gázkar, így már indul.
szerk2: 20km/h fölött mintha lenne egy kicsi "sz-sz" hang mitnha valami súrlódna. Kis fellépőn van rajta szobában terheletlenül. -
PociAti
őstag
válasz
xfulop #30052 üzenetére
Gyártási dátum alapján elég jó esélyed van arra, hogy nem lesz gond az első villájával.
Annyi megjegyzésem lenne, ne azt a hatótávot vedd alapul, amit most az első 1-2 feltöltés során mérnél. Sőt, 15°C alatti hőmérséklet már eleve rövidül a megtehető távolság, 18-20˚C környékén kezdődik az ideálisnak mondott hőmérséklet tartomány.
-
xfulop
csendes tag
A nyakban levő csatit kellett újra csatlakoztatni, lehet először kellet volna egy kis nafta az akksinak és utána csatlakoztatni.
0 teljes töltési ciklus, 3hr total uptime, 0.8km távolságot tudtam kiolvasni, esc ver 1.7.0. -
xfulop
csendes tag
kései update újszerű max g2 ügyben
Köszi Thunderzolee és PociAti a hozzászólásokat.
Ma jutottunk el érte mert minden is közbejött.
Utcán adták át, árukiadós ajtón így csak épp fentről néztem bele a nem gyári dobozba.
Tiszta, nem karcos küllemre. Kotyogás ha közrefogom a kereket nagyon minimális kormányfordításnál éééés itt vége a pozitív élménynek
Otthon konnektorra ráköt és pislog a féklámpa... szóval holnap kunyerálok biztonsági torx kulcsot aztán neki esek aljának hogy áramtalanítsam az áramtalanítani valót mert redditen valahol azt írták kössem le az akksit.
sn: O1GYE2352xxx
szerk:kicsit előre-hátra guritottam és világított folyamatosan a féklámpa -
PociAti
őstag
válasz
turbobusa #30049 üzenetére
Nem ez van, hanem egy kisebb, 8,5 hüvelykes a közeli boltokba való rohangáláshoz: Xiaomi 1S, és egy Segway-Ninebot F40 a távolabbi körökhöz. Ez utóbbi paraméterekben nagyon hasonlít az E2 Pro-ra, (10-es kerékméret, hasonló motor, hasonló méret és tömeg), csak az E2 Pro kb. másfél évvel újabb, és amit újítottak, abban szinte mindenben jobb (csak akkuja lett egy picit kisebb, így ez inkább az F30, F35 "utódja").
Viszont a kormány nyakat, kijelzőt tök jól átdolgozták, egyel nagyobb IP védettsége lett, újabb akku technológia. Talán gondozás mentesebb a dobfék (a tárcsafék helyett).Pár hónapja ezt írtam róla, és mai napig tartom a véleményemet:
A Ninebot E2 Pro E még így is az egyik legjobb roller a kategóriájában (legalábbis a paraméterei alapján). Ha új rollert kellene venni, nálam benne lenne a top 3-ban.
Több ígéretes újítást tartalmaz, pl. RideyLONG technológiás akku, igazán modern és nagy kijelző, kipörgésgátló (TCS), Apple Find My funkció, és az irányjelző is hasznos lehet sötétedésben.
Normális kereke van (10 hüvelyk, defektálló, tömlő nélküli gumiabroncs).
Ennek az E2 Pro-nak már IPX5-ös a védettsége, Xiaomi és Ninebot esetén nagyjából el is hinni amit állítanak. Ami még mindig nem teljes vízállóság, de kisebb esőket kibírna.
GoodSpeed-et kérdezd erről a rollerről, neki van/volt ilyen, épp árulja. Tudtommal ő sem azért, mert nem volt megelégedve vele, hanem mert Berettyóújfalu - Hajdúszoboszló közötti 40-45 km távra kellett neki roller, így még nagyobb hatótáv felé lépett el.
Viszont neked azért figyelned kell a hordozhatóságra is. Csepel és III. kerület között nem tudom milyen az úthálózat, mert ha nagyon rossz, akkor jól jöhetne a lengéscsillapítás. Viszont az jelentősen megnöveli a roller méretét és tömegét (valamint az árát).ben11 ne kelljen gariztatni. Ennél a típusnál eddig semmi ismert hibát nem írtak.
-
ben11
őstag
válasz
PociAti #30048 üzenetére
Itt azérd érdemes megjegyezni, hogy az auchan is követte a dechatlon példáját és mások által forgalmazott cuccok is felkerültek a kínálatba. Ezt a rollert sem az auchan forgalmazza, hanem egy számomra tök ismeretlen cèg, ami esetleges gariztatás esetén érdekes lehet..
-
PociAti
őstag
válasz
turbobusa #30044 üzenetére
#30003-as hozzászólásban említettem már, de az Auchannál most nagyon leakcióztak egy elég jó kis városi rollert, a Segway Ninebot KickScooter E2 E PRO-t.
https://auchan.hu/shop/segway-ninebot-kickscooter-e2-e-pro-roller.p-850519?aku=762500acd8336e888991597196e930e2Az eredeti, 150k-s ár is teljesen racionális érte, 120k most legjobb vételnek számít. Mai napig, nov. 27-ig tart az akció.
Ha pár hónap múlva kiderülne, mégsem ez lenne a számodra megfelelő típus, hanem már vannak konkrétabb elképzeléseid, valószínűleg minimális bukóval tudnád továbbadni, nem vesztenél annyit rajta, mint máson. A gyártó is teljesen rendben van, és ez a konkrét típus is elég jó.
-
DigitXT
félisten
válasz
turbobusa #30046 üzenetére
Hajjajj, ezzel a villamossal nagyon beletenyereltél a lecsóba.
Kérdezd a helyi jósgömböt, mennyiben lesz letiltva a roller onnan is?Oké, hogy nincs (most) motorod, de ugye (még) rollered sincs.
Ha jogsi kérdés nem akadály, én inkább egy 125-ös robogót vennék:
biciklisávon nem túl legális haladni motorkerékpárral, de nem is kell.
Nagyot spórolni az ún. lane splitting megoldással lehet bár abban is
benne van az extra balesetveszély, szóval észnél kell lenni. 2009 óta
jártam motorral dolgozni egész 2020-ig, baleset nélkül: figyelni kell...
2019-ben kezdtem rollerezgetni, aztán azzal folyton volt valami szar!
-
turbobusa
senior tag
válasz
DigitXT #30045 üzenetére
Leginkább az bosszant, hogy nem tudják a III. kerületbe megoldani azt a pár km távot, ne kelljen 35 percet menni a Margit hídtól, ezért is jött az ötlet a tömegközlekedésre fel lehetne vinni a rollert. Ezek szerint terveznek változtatást a közeljövőben?
Nem csak hévvel mennék, hanem még villamossal.Nem véletlen a névválasztás, gyerekkori kedvenc a turbós hayabusa.
Dugóban motorral nagyot lehet spórolni, a biciklisávon 25 -el lehet menni és a többi helyen is araszolsz a kocsik mellett. Sajnos motorom jelenleg nincsen. -
DigitXT
félisten
válasz
turbobusa #30044 üzenetére
Megfontolandó egy motorkerékpár beszerzése: most még lehet úgy használni, ahogy tervezed (felszállsz vele tömegközlekedésre, így nem kell végtelen hatótávolság), ám (többek között) azt is pedzegetik, hogy ez tiltásra fog kerülni, tehát tömegközlekedés mellett legfeljebb a bérrollerek jöhetnek szóba (ha nem tiltják be azokat is a retekbe!), vagy ha roller, akkor nagyobb méret, nagyobb akku, amivel a teljes távon használható.
Megjegyzem, ez nagyvárosokban pont értelmetlenné degradálná a pálcika kategóriát.Ui: autóval átvágni a városon, ráadásul ingázás jelleggel a csúcsban tényleg elég sz.r. (Mondjuk pont azért, mert mégis sokan csinálják.) Nekem fel sem merült, bár amikor lustaságból/kényelmességből elővettem az autót a motor helyett, megfizethettem az egész napos parkolás díjat pluszban, szóval anyagilag sem érte meg. A motor jó volt. (Esőben kellemetlen, meg balesetveszélyesebb, de hát ezzel együtt kellett élni...
)
Amúgy a névválasztás véletlen volna? Városba elég kisebb köbcenti is, turbó nélkül... -
turbobusa
senior tag
Sziasztok,
Teljesen új vagyok a roller témában, így kérlek segítsetek, mi lenne a legjobb vétel.
Munkám miatt Csepelről járnék a III. kerületbe dolgozni, a HÉV megálló pont a lakás előtt van, így körülbelül a Margit hídig tömegközlekednék, onnan pedig a rollerra lenne szükségem 2.5-3 km a táv, amit napjában kétszer kellene megtenni.Meguntam a kocsit, hogy havonta kb egy tank benzin pluszba elmegy a városban, és nincs semmi élmény a dugóban araszolásban. Egy automata váltós kocsival talán jobb lenne a helyzet, de ott is a benzin, szervízköltségek jelen vannak, még magasabbak is.
Nekem naponta 2x15-20 perc plusz többet ér, és cserébe folyamatosan haladok, mint a dugóban gyakoroljam az elindulást.Fontos lenne, ha eső van akkor bírja a roller, nyilván ha havazik vagy nagyon rossz idő lenne akkor elővenném a kocsit.
Előre is köszönöm!
-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee #30032 üzenetére
Az "E" jelölés elhagyása oldotta meg a problémát
Köszönöm szépen az információkat.
Idő közben észrevettem hogy a Xiaomi spórolt az indexen ami zavar, megnéztem az Navee-t és a Inmotion, azokon sincs irányjelző.
A Kugook-at néztem elsőnek, de azt olvastam több helyes is hogy nagyon problémásak és körülményes a szervizelésük, u-h elvetettem a márkát.
Így valószínűleg G2Max E lesz a befutó.
Dr. Szilikát
őstag
#30034
Ezt a téli közlekedést jobb lesz átgondolnom azt hiszem.
Mondjuk az arcomat meg a szememet szerintem meg tudom majd "oldani", viszont a jeges út meg a szóróanyag kérdése elkezdett aggasztani.
Köszönöm szépen az információkat. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #30038 üzenetére
Rengeteg agymotorban alkalmazzák, annyira azért nem egyedi és megismételhetetlen: konkrétan az agymotorok egyik nagy családja. (Hogy rollerben nem elterjedt, az más...)
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068 #30036 üzenetére
Az elején leszögezném, a Navee S65-ben alkalmazott fogaskerekes hajtáslánc mérnöki szempontból fantasztikus alkotás. Csak mivel egyedi megoldásról van szó (sem előtte, sem utána nem alkalmazták ezt a technológiát), így relatív kevés tapasztalatuk jött össze a megfelelő méretezésről, a használat közbeni hibákról, azok elkerülésének módszeréről.
Lehetséges, hogy minden más rollernél ellenállóbb, de azért erre van kisebb esély, mivel ez lényegesen összetettebb megoldás, így a hibalehetőség is nagyobb. Eddig még nem olvastam meghibásodásról, ha pedig típushibája lenne, akkor már előjött volna. De ha ilyennel rendelkeznék, télen akkor sem ezt használnám, hanem egy hagyományos típust.
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti #30035 üzenetére
Nem "bántásból" írom, de félreértések elkerülése végett a "bátor" kifejezés helyett inkább az ön- és közveszélyes kifejezést használd szerintem. Tisztában vagyok azzal, hogy vannak itt bőven az említett "bátor" kategóriából, de nevezzük nevén a dolgot.
Más: ebben a hsz-ben írtad, hogy:
Egész nap szabadban hagyva azért már kihűlhetnek a fém alkatrészek, és vesztenek rugalmasságukból. (Meg kis mértékben zsugorodnak is, így olyan csodabogarak, mint Navee S65 valószínűleg érzékenyebbek rá.)
Elraktam télire a gépet, így annyira nem érint, de tulajként kíváncsi lennék, hogy pontosan miért emelted ki ezt a típust. -
PociAti
őstag
válasz
Dwatti #30033 üzenetére
Ránézésre úgy néz ki, ez is egy T10 DDM klón a sok közül. Vagy ha nem klón, akkor licence.
Ebben a hozzászólásban 15-öt gyűjtöttem össze belőle.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_29463-29463.html
Zero 10X néven kimaradt a felsorolásból, de a montázson szerepel. Ezzel együtt akkor már 16, valóságban lehet vagy 30 is.Változó minőség, a normálistól a rosszabbakig. Egyes alkatrészek kompatibilisek egymással. Csak azt nehéz kideríteni, melyik X évjáratú terméket lehet feltenni egy másik gyártó Y évjáratú rollerére.
Fő probléma az lesz vele, hogy tavasztól ez már a nagy teljesítményű roller kategóriájába fog tartozni, ebből eredően városon belül nem használhatod a kerékpárutakat. Az pedig szerintem elég nagy szívás! Autók közé menni ilyennel elég "bátor" elképzelés.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Mustármag #30031 üzenetére
Téli használathoz annyit hozzátennék, hogy én sem vagyok fázós, csak 25-30 km/h sebességnél már az ember arcára fagy a kifejezés, hacsak nem használ fullos sisakot.
Sebességet is lehet csökkenteni.Nem olyan, mint kerékpáron, ahol mondjuk előre dől az ember (és még úgy sem kellemes), itt viszont egyenesen szembe ver a hideg. 3 km távolságra szoktam járni, az még épp kibírható.
Másik dolog az útviszonyok, ami miatt most már elővettem a kerékpárt, mivel áztatni a rollert, vagy jégbordákon megcsúszni vele nem lett volna praktikus. Noha a CST 8,5" külső elég jól tapad, érezhetően rendes autógumiból készült, nem nylon keverék. Nyomást is csak 2 bar körül fújom, hogy ne rázzon nagyon.
Az utak szóróanyaga is kérdéses, mennyire tesz jót a "karosszériának". Amikor csak vizes volt az út, a roller alját kellett letörölni a felcsapott víztől, az nem nagy feladat.
-
Dwatti
addikt
Teverun Blade Q Pro 2024 36V 15,6Ah erről van valakinek tapasztalata véleménye ?
-
válasz
Mustármag #30031 üzenetére
Ird be hozzá, h Ninebot, vagy Segway, akkor már ad be találatokat.
F2 Pro helyett már inkább a G2-t ajánlom, jó roller. Én használtan vettem őket 200ezer körüli (~alatt) összegekért, Aliról rendeltem global vezérlőt hozzá, igy 35-el is tudnak menni, (viszont a trepni alján az adattáblán G2 E szerepel).
Az első lengéscsillapító el tud romlani, és gariban nem is akarják cserélni. Erről majd biztos találsz posztokat.Állítólag a Xiaomi is jó, de különösebb tapasztalatom nincs vele.
G2 Alin pont akciós. Onnét a global verziót lehet beszerezni.
Az Inmotion S1 lenne még, de az már nem nagyon kapható. Esetleg a Navee S65, bár az meg hangosabb motorú.
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani.
Nemigen van más pálcikaroller, a Kugook ugyan erősebbek, de más kategória.
-
Mustármag
őstag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy rollert az ingázáshoz, ez napi 5-10km jelent ami biztos.
105kg vagy és 179 cm. Nem vagyok fázós u-h valószínüleg télen is használni fogom.Erre a háromra sikerült szükitenem a listát
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra
Segway-Ninebot F2 Pro E
Segway-Ninebot MAX G2 EUgye mind3-nak van valamilyen lengéscsillapítása az Ultrára rákerestem de alig találtam bejegyzést vele kapcsolatban a másik kettőre meg nem igazán tudtam rákeresni, mert a kereső közli hogy 2 karakternél kevesebbre nem lehet keresni.
Azt szeretném kérdezni hogy mennyire problémásak ezek a rollerek kifejezetten a fent említett alkatrészek tekintetében?
Ill milyen roller jöhet még számításba maximum 400E ig?
Előre is köszönök minden segítséget.
-
McPie
tag
F2 Plus roller kormánya egy kicsit lötyög, előre-hátra irányba. (Nem a kormányfejet roögzítő négy csavar lazult meg, nem ott lötyög.)
Hogyan lehetne megszüntetni ezt a jelenséget? -
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Ninebot F2 Pro rollerem kormányrúdja mikor felhajtom nem kattan be a helyére, simán visszahajlik, amíg nem rögzítem. Ez orvosolható vagy valami rugó romolhatott el benne, ami helyére pattintaná a rögzítőkart? -
PociAti
őstag
válasz
jameson2 #30027 üzenetére
De ez elég gyanus hogy orosz regio kell...
Videóban azt mondja: "a régiót átváltoztatjuk egy másik országra", ami esetében épp Russia, de nem azt mondja, hogy Oroszországnak kell lennie!Pontos okát nem tudom, de PHP nyelvnél az egyik memóriatúlcsordulásos sebezhetőségnek a kihasználására a görög nyelvet használták, mert eltérő hosszban tárolták le azokat a karaktereket. Néha elég fura indokok vannak, és ha nem ásnak a mélyére, nem derül ki az ok.
És a XIaomi ezer más terméke között akadnak még olyanok, ahol magyar régiót használva BT-on keresztül nem ismeri fel a gyári applikáció a terméket. Megoldás: célszerű ázsiai országot (pl. Kínát) kiválasztani a detektáláshoz.
Az is lehet, hogy itt is fejlesztői hiba lehet a háttérben, amit egyszerű felhasználásnál nem jött elő, csak tulajdonosváltáskor (telefoncsere esetén).
-
jameson2
csendes tag
válasz
jameson2 #30025 üzenetére
ezzel a megoldással már tud csatlakozni
https://www.youtube.com/watch?v=BqJMi7pRtmUDe ez elég gyanus hogy orosz regio kell...
-
-
jameson2
csendes tag
Xiaomi Pro 2 hasznaltan vettem
Mi Home appal nem tudok csatlakozni.
m365tools appal csatlakozik.
az elado mutatta az felhasznalojahoz nincs linkelve. elsö tulaj papirokkal.van valakinek ötlete h mi a gond, hogyan tudom linkelni MI-Homeban? nem talaltam ilyen kerdest ebben a forumban
-
-
ben11
őstag
Sziasztok!
A Mi Pro2-ön jelenleg van tempomat. A mi home felkínált rá frissítést. Van értelme frissíteni a roller firmware-t? Tempomat maradni fog? -
ben11
őstag
Végül úgy néz ki bontatlan volt. Legalábbis a csomagolások és a roller teljesen érintetlen volt.
-
-
ben11
őstag
Sziasztok!
Megkaptam emagról rendelt mi pro2-t.
A kérdésem, az lehet hogy a doboz nincs hologramos matricával lezárva?
Lehet hogy bontottat küldtek? A pántok rajtavannak.. -
Most vettem két ilyet:
az egyik az E2 Prora megy a másik a Pro 2-re.
-
PociAti
őstag
válasz
xfulop #30010 üzenetére
Első rollernél talán kicsit nehezebb a helyzet, mert nem tudod milyen a normál működésű roller, mik a jellemző hibák, miket kell nézni.
A dobozán és a töltő csatlakozónál lévő a kis tábláról leolvasható a termék széria száma, abból megtudod mikor gyártották.
A szériaszám első pár karakterének egyik legfontosabb jellemzője a régió, pl: 01GX, 02GVE, stb.
Aztán középen a gyártási év és a hetek száma található, pl: 2350, ami annyit tesz, 2023. 50. hetében készült (2023.12.11 és 2023.12.17 között).
A többi meg az egyedi azonosító.Panaszok alapján úgy vélem csak az első szériánál volt probléma a kotyogó első felfüggesztésre. Mérget nem vennél rá, de azt szűrtem le belőle, ha a szériaszám közepe 2340-fölött van akkor már elég kicsi a valószínűsége a problémának. Ez gyártásilag 2023. október.
Ennek fényében majd próbálok jobban mélyére ásni, hogy a szériaszám pontosabban belőhető legyen.Privátban írd meg mikor mész érte. Nem tudom még előre miként alakul a napom, de győri vagyok, lehet be tudnék menni segíteni átvételkor átnézni, ha igényelnéd.
Amúgy a sérülések nyomát keresném, próbálnám meghajtani a kereket, nincs-e benne 8-as, nem zörögnek a csapágyak. A kormánynak nincs-e akadása, kotyogása, nem ad fura hangot. (Meg ha tárcsaféke lenne, akkor annak állapotát lehetne még leellenőrizni.)
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #30011 üzenetére
"Az öreg székely bácsi felmegy Pestre az állatkertbe, hogy életében legalább egyszer lássa azt. Nagyon tetszik neki, sorra nézi az állatokat: a majmokat, a tigriseket, struccokat, stb. Odaér a zsiráfok kifutójához. Nézi a zsiráfot, nézi, csóválja a fejét. Már vagy egy órája bámulja tátott szájjal, mire hitetlenkedve csak ennyit tud mondani:
- Márpedig ilyen állat nincs!!!" -
-
-
xfulop
csendes tag
Sziasztok
Kifogtam egy újszerú segway max g2-t alzáról, győri boltba kértem átvételt mert akkor nem kell következő hétig várnom szállításra. Ahogy korábban PociAti írta néztem átvételeket és úgy emlékszem kiállítóterembe lett volna leggyorsabb átvétel. Állapotra nem tudom mire számítsak őszintén de remélem van olyan jó mint ugyan annyiért x száz kilóméteres használtpiaci társai amikért messzebb kellene mennem.Ha a boltban ki tudjuk bontani szemrevételezni akkor van valami különösebb jele, hogy bebuktam és álljak el tőle? Még nem volt rollerem viszonyítási alapnak és nem szeretném haza vinni, hogy aztán vihessem vissza.
Köszi a segítséget -
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #30006 üzenetére
Ha több kábel is van, akkor van értelme, összefogja őket egybe.
-
-
-
PociAti
őstag
Auchanban 119.999 Ft a Ninebot-Segway KickScooter E2 E Pro roller. Országosan elérhető mennyiség: 50 db.
Sőt, 0,0% THM mellett is megvásárolható (10 × 11.999 Ft).Árukereső szerint egy helyen 149k, a többi helyen 155-160k közelében van.
Elég jól leakciózták az Auchannál, és amúgy egész jó paraméterekkel rendelkező roller, aki számára még fontos a hordozhatóság. Sok jobb roller létezik, gyártón belül is a többik sokkal nehezebbek.Ez most elég jó vételnek tűnik, aki hasonló paraméterekkel rendelkező városi rollere vágyik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Automata kávégépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD GTX 1050Ti 4GB DeepCool Tesseract Chieftec500W
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest