- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
front3r
őstag
Én ezt nem értem, én direkt bekapcsoltam a tempomat funkciót, mert tényleg jobban tudok így figyelni, nem fárad el a hüvelykujjam. Ha meg lassítani kell akkor minimálisan megnyomom a féket, és lassulok… ha meg elémvág valaki, akkor mindkét féket erőből meghúzom. Nem egy űrtudomány ez.
Inkább azt oldanák meg, hogy a roller ereje ne a sebességkorlátozástól függjön, de lehet nem lehet megoldani a jelenlegi technológiával ezt. Tehát hogy felmenjek 1X%-os emelkedőn, akkor ne kelljen a 2. vagy 3. fokozatba váltanom, hanem felmenjen rajta az első fokozatban is. Nekem ez a legnagyobb problémám a rollerezéssel. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Eleinte nekem is volt gondom a tempomattal, pont forgalomba mentem vele és volt egy zavaró húzás, de azóta jobban begyakoroltam, mostanában be van kapcsolva.
Olyankor jó, amikor bekapcsol, utána a kezem a kormány stabilabb tartására tudom áthelyezni, tehát kicsit jobbra pozicionálva. Ez persze nem gátol az inaktiválásban, mutatóujjal elérem és azonnal meg tudom pöccinteni, ha kell. Ekkor elkezd finoman lassítani a passzív motorfék. Ha nagyobb lassulásra van szükség akkor meg nyilván ott a fékkar.
Ha azt érzem, hogy besípolt / bekapcsolt, de nem jó pillanatban, akkor vissza alapra és rögtön pöccintek rá, hogy inaktiválódjon, ennyi csak. Sípolás mellesleg erősebb forgalmi zajban nem is mindig hallatszik, olyankor "gondolni" kell rá, de ez is szokható.
Tényleg ez is olyan dolog, hogy használni kell és rászokik az ember, ha van értelme, ami meg nem megy valakinek, azt kár erőltetni.
Mostanában inkább az szokott feltűnni, hogy mennyi páros lábbal álló figurát látok, bérrollerest főleg, vagy nem csak azt (mereven középre beáll, lábak egymás mellett). Lehet, hogy a megfelelő használatot kellene szélesebb körben terjeszteni, mint már szerepelt is:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28536-28536.html
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #29096 üzenetére
Az úgy teljesen értelmetlen!
Ninebot rollernél miért egy másik gyártó névadási szisztémájából indulsz ki?
Miért nem a Kabbo nómenklatúráját veszed alapul? Ott aztán vannak halmozások, pl: Kaaabo Wolf Warrior X PRO+.
Segway-Ninebot = mabufacturer, a gyártó
KickScooter = brand (erős nagygépek, mint a GT az már SuperScooter, gyerek járművek eKickScooter)Utána jön a széria jelölés, erre utaltál, milyen lenne egy széria megjelölés nélküli széria. Ninebotnál nincs ilyen. Ismertebb szériák: F-széria, D-széria, E-széria, ES-széria, P széria, és a Max vagyis inkább Max G sorozat (pl. Max G30, vagy Max G2).
Ezt követik a számok, mely néha a hatótávra utalnak.
Aztán a változatok: Pro, Plus, ... vagy az L jelölés.
Majd nemzetközi kód: E, D, A ...
Végül a faceliftre, generációra utaló jelölés.A modellszám és SKU ezt az emberekre szabott nevezéktant teszi praktikussá gépek számára.
-
PociAti
őstag
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Amelyik rollerben van cruise control, ott is menüből kikapcsolható.
Mert vannak szétszórt emberek, akik megfeledkeznek arról, hogy pár másodperc sebesség tartás után aktiválódik a tempomat.Én átállítottam az aktiválási időt az eredeti 5 másodpercről a felére. Így rendkívül hamar bekapcsol, ezért minden alkalommal abból indulok ki, hogy aktív. 10 méteren belül aktívvá válhat. Élvezem! Volt-e ebből problémám? Soha az évek során. Első 1-2 hétben volt amikor meglepett. Azóta egyszer sem a 3 év és több ezer km. során.
Egy napon belül is hozzá lehet szokni. Ha fékezni szeretnék, akkor meghúzom a féket. Nem agyalok rajta. Ha azt szeretném, hogy a roller ne menjen az eddigi sebességen (hanem a előre beállított mértékben) lassítson, akkor megpöccintem a gázkart. Mindig. Ha már aktív a cruise control, ha nem. Nem kell gondolkodni rajta. Reflex mozdulat.
Vannak zavart elméjű emberek. Nem kell ahhoz ittasnak lenni. Valaki alapból ilyen, mégis részt vesznek a közlekedésben. Ők ne kapcsolják be maguknak.
-
válasz
DroiDMester #29095 üzenetére
Nekem a bal kezem mindig a fékkaron van, hogy meg tudjak állni. Az E2 PRO-nál is. Miért veszélyesebb ha a tempomat be van kapcsolva, és úgy fékezek, mintha nincs bekapcsolva? Megjegyzem a PRO 2-vel gyorsabban megállok, mint az E2 PRO-val (tárcsafék ha kell koppon áll).
-
válasz
PociAti #29089 üzenetére
Nem hiába került bele a tempomat tiltása az EU-s verziókba, rengeteg baleset okozója, egy irtó nagy baromság normál körülmények között SENKINEK NINCS szüksége rá! Főleg nem azokon a kis fogpiszkáló pálcikákon amik 20-25.Km-nél több hatótávot nem tudnak menni 1töltéssel!
Én ma 30.Km-t mentem, és kurvára nem hiányzott a tempomat pedig van a gépembe de eszembe se jutna bekapcsolni, városban közlekedni vele ÉLETVESZÉLY!
-
-
Kikike
tag
Huh. Látom bele lehet bonyolódni. Megnézem majd a pontos típusát. Köszönöm a sok hozzászólást!
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #29090 üzenetére
Mindegyik E-s szériásnak van normál és E régiókóddal rendelkező változata.
Ninebot KickScooter E2 Pro E modellszáma így néz ki: 051405E,
Ninebot KickScooter E2 Pro pedig így: 051405U.
051405D a német, 051405A pedig az ausztrál változat.Globálisnak (amerikainak) ez a felhasználói kézikönyve:
https://fccid.io/2ALS8-KS0018/User-Manual/User-manual-6757585.pdfNálunk - meg úgy általában az EU-ban - nem forgalmazzák, az más lapra tartozik.
Találtam kanadai amazonos hirdetést, ahol ezzel a modellszámmal hirdetik a rollert.A modellszámra szűkítve kell a keresési találatokat szűkíteni abban a keresőmotorban, amit használsz.
https://www.reddit.com/r/ninebot/comments/196c74q/question_about_ambiant_lights_ninebot_app/
Itt a holland srác is az amerikai változatot keresi, mert abban van 256 színű világítás (256 ambiant lights). -
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #29090 üzenetére
Mindegyik E-s szériásnak van normál és E régiókóddal rendelkező változata.
Ninebot KickScooter E2 Pro E modellszáma így néz ki: 051405E,
Ninebot KickScooter E2 Pro pedig így: 051405U.Utóbbinak (a szerinted nem létezőnek), ez a felhasználói kézikönyve:
https://fccid.io/2ALS8-KS0018/User-Manual/User-manual-6757585.pdfNálunk nem forgalmazzák, az egy dolog. Elég szűk piac vagyunk.
-
-
PociAti
őstag
válasz
Kikike #29085 üzenetére
Tempomat nélkül egy elektromos-roller számomra nem is roller. Nem csak sokkal kényelmesebb vele az élet, hanem biztonságosabb is, ha menet közben a sebesség tartásával nem kell foglalkozni. Nem csak a kéztartás lesz szabadabb tőle, hanem a figyelmemet is egyel kevesebb dolog vonja el.
Célszerű megtanulni a saját roller pontos nevét, szinte biztosan erről van szó:
Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway
esetleg Segway-Ninebot KickScooter MAX G30E II.
https://hu-hu.segway.com/products/ninebot-kickscooter-max-g30-1Igazából ez "E" jelölés a fontos, mivel az európai változatban jelenleg nincs benne a cruise control, viszont az E jelölés nélkül globális / amerikai piacra szánt modellekben benne van.
Az első generációs vezérlőkkel (ESC-vel) szállított rollerek esetén könnyen és ingyen át lehetett írni a szériaszámot. https://cfw.sh/
Esetedben ez a módszer már (valószínűleg) nem működik.Úgy tudom a Xiaodash alkalmazással az újabb Ninebot rollereknél is működik a módszer (lásd YouTube videó). Itt is lehetnek kikötések, milyen együttállásnak kell teljesülnie (hardver és firmware verzió).
Illetve az ingyenes ScooterHacking.org-os módszer is működhet még ST-Link használatával. Ehhez szét kell szedni a vezérlőt, hozzáférni bizonyos csatlakozási pontokhoz, majd PC-n keresztül lecserélni a firnware-t olyanra, amelyik engedi már magát szerkeszteni.
Ezt szakszervizben megoldják neked. -
-
Kikike
tag
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy Ninebot g30 II. MAX típusú rollert, de nem tudom bekapcsolni a tempomatot rajta. A gyári Ninebot app a lehetőséget sem kínálja fel. "m365Tools" appban van kapcsoló, de nem engedi bekapcsolni. Van módszer az aktiválásra, vagy éljek tempomat nélkül?
-
E2 PRO-nál a TCS lehet az oka, hogy Sport módban, nem nagyon akarta elérni a 25 km/h-t? 23-24km/h között ingadozott.
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #29078 üzenetére
Nekem nagyon tetszik, egesz nap mentem vele, de ezt csak egy honapra bereltem. Utana felszalltam a sajatomra a g30max 2-re, hat ugy ereztem magam rajta a LE utan, mintha egy hajo fedelzeten allnek
Ugy szemre nincs nagy kulonbseg kozottuk meretre, de az a par cm itt ott, erzesre hatalmas kulonbseg.
-
Reggie0
félisten
válasz
enginev3.0 #29081 üzenetére
Szerintem kell, kulonben honnan tudna a roller.
-
enginev3.0
félisten
Elvitték a rollerem, de elfelejtettem a home appból törölni
Ha most hosszan rányomok akkor ott van hogy eszköz törlése, az elég, vagy hozzá kell csatlakozni a rollerhez? -
cool79
csendes tag
válasz
enginev3.0 #29079 üzenetére
Amelyik kuponnal olcsóbban adja...
-
enginev3.0
félisten
Banggood vagy geekbuy?
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #29075 üzenetére
A Ninebot Max G30LE (és G30 LE II) elvi hatótávja 40 km.
Ninebot NEE1004-M akku van bennük, 10200 mAh, 367 Wh, 36 V.
Ninebot Max G2E akkuja 15300 mAh, 551 Wh, 36 V, és ehhez szokás megadni a 60-70 km elvi hatótávot.G30LE-vel azonos, vagy ehhez hasonló paraméterekkel rendelkezik a Ninebot F40, Ninebot F35, Ninebot F2, Ninebot ES3 és ES4, Max G30LP ... és még csomó másik roller akkuja.
Az F40-et hosszabb egybefüggő távokra veszem elő, így a 30 km-es hatótávot lazán kihozom belőle. -
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #29074 üzenetére
Varj, ezt nem ertettem
Nem holland, hanem gorog. Meg miert nehez vele odebb allni, megy mint az allat, csak nem 65 km a hatotavja(papiron) , mint a g30max2 , hanem 45. Meg egy kicsit kisebb.Mentem vele ma 15 km, minden uton, emelkedoket is tok konnyen vette.Itt sisak meg nem kotelezo rollerre.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #29073 üzenetére
30LE már elég, ha odébb kell vele állni.
Szerk: OFF topik, mert bicikli, és holland...
Az utolsó mondat érdekes: kötelező sisak? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #29071 üzenetére
"Csak a normál tempomat", elfogyott az idő, miközben korrigáltam, bejött egy másik hiba.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29063 üzenetére
Védősiak nélküli, amatőr mozgású ember, aki a fékezés / vészfékezés technikáját sem ismeri, nem húzódik hátra stb. Pedig lett volna ideje, amikor már látta, hogy ki lesz egyenesítve a kanyar.
Mint akinek beakadt a "gáz", akár szoftveres hibától. Vagy csak a normál a tempomat, de az ember fagyott le. A végén talán behúzza a féket, de még mintha azt se nagyon találná. Szándékosan ilyet nem csinál senki szerintem, sisak nélkül. De még azzal is nagy kaszkadőrnek kellene lenni, további védelmekkel.
-
cool79
csendes tag
válasz
enginev3.0 #29061 üzenetére
Persze előfordulhat,de alapvetően ezek kiforrott dolgok,gyártó is figyel rá,neki se hiányzik a sok reklamáció meg a köpködés.
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Van valakinek Xiaomi Eletric Scooter Ultra?
Szemezek nagyon vele, s érdekelne felhasználó véleménye
Valamint, a syilikon védősapka (ami középre megy a kijelzőre) minden Xiaomi modellre jó? -
PociAti
őstag
válasz
pescara #29067 üzenetére
Ha tudod melyik Segway-Ninebot Max G30, talán megkapod rá a választ.
Rengeteg verziója létezik.
Szériaszám alapján történő beazonosításban ez segítségedre lehet:
Prefix Region/Variant Max Speed Model
N4GS WW Max 30 km/h Ninebot G30P
N4GC EU Max 25 km/h Ninebot G30
N4GF ZN Max 25 km/h Ninebot G30Z
N4GE DE Max 20 km/h Ninebot G30D Blue
N4GP EU Max 25 km/h Ninebot G30E
N4GN WW Max Lite 30 km/h Ninebot G30LP
N4GA EU Max Lite 25 km/h Ninebot G30LE
N4GO EU Max Lite 25 km/h Ninebot G30LE
N4GM DE Max Lite 20 km/h Ninebot G30LD
N4GT AU Maserati MC 25 km/h Ninebot G30M
N4YC DE Seat Mó 20 km/h Ninebot G30D
NTG1 DE Audi EKS 20 km/h Ninebot G30DA gyártó egyes funkciókat tetszés szerint ki/be tudja kapcsolgatni. Csak kellő számú megrendelés kell, hogy olyan variáns szállítson le neked.
-
pescara
aktív tag
Ma hoztak egy g30-at amit egy honapra bereltem, hogy ne a sajatomat kelljen idegen helyeken szar utakon gyilkolni, hajon szallitani stb.. Amugy nagyon megeri, mert 42 euro egy honapra. Az az erdekes, hogy ugyan csak 25-el megy , viszont mukodik a tempomat. Ez hogy lehetseges?
-
Reggie0
félisten
-
PociAti
őstag
A sima KuKirin G2-t már hónapok óta 470-475 USD környékén árulják. Aktuális árfolyamtól függően 160-180k Ft környékén mozog az ára.
Geekbuying, Aliexpress és Banggood az a piactér, ahol ezeket forgalmazzák.
Közben a G2 Max és G2 Pro kampányok szintén megtalálhatók ugyan ezen a "minőségi" piactereken. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #29055 üzenetére
Ez az kijelentés eléggé gyártó / felhasználástól függő.
Többen is vagyunk itt a fórumon nem csak 1-2 éves, hanem 2-3 éves rollerekkel, jó sok megtett kilométerrel és semmi jelét nem mutatja a szétesésnek.Persze vannak gyártók, melyek termékei ....
És vannak felhasználók, akik nem kímélik a rollert.-----
Ez már szinte vicces kategória.
https://t.me/g30mod/85319
Minél többször néztem a videót, annál kevésbé értettem.A videó egy srácot mutat, aki a parkban egy kerékpárúton halad, majd neki megy a fának, a roller a nyakánál kettétörik. Itt van még róla 2 kép.
Gondolataim:
- Milyen mázli, hogy pont le lett videózva.
- Ez nem mázli, szándékosan vették fel ezt a kb. 100 méternyi utat.
- Ez valami biztosítási csalás lenne?
- Nem értem!A Ninebot GT1 ára 1-1,2 millió Ft.
A török tulajdonos kölcsönadta egyik haverjának a rollert, és filmre vette ezt a teszt kört. Ez volt a srác első útja. Elég rövidre sikerült.
-
h1mpi
félisten
válasz
enginev3.0 #29060 üzenetére
Akku az melegebb dolog, de ott a Berio és csak fél évet vállal garit. Ne ázzon be és akkor nem nagyon lesz baja. Ha igen ott a Gyergyoi János. 240 000 Ft (Berio) vs. 177 000 Ft az meggondolandó. Berioba van a Berio5 kupon kód -5%.
-
cool79
csendes tag
válasz
enginev3.0 #29048 üzenetére
Én ott vettem a G2-t,aug.végén jött meg.
Ez a második rollerem tőlük,gari az szerintem nem sokat nyom a latba,ha itthon veszed a gépet akkor jóval drágább és ha gariztatni kell,itt is azon lesznek,hogy kikerüljék az ingyenes javítást.
-
h1mpi
félisten
válasz
enginev3.0 #29057 üzenetére
Veheted nyugodtan, ha bármi van küldi a Kínai a csere alkatrészt, csak neked kell beszerelni vagy állni a beszerelés költségét. Mennyi lenne amúgy?
-
donbig
tag
válasz
enginev3.0 #29048 üzenetére
Talán hamarosan tudok nyilatkozni, folyamatban... Aztán majd jön az önkritikát gyakorló hsz -m is.
-
Tangerine
senior tag
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #29048 üzenetére
Melyik gyártó G2-es rollerére gondoltál?
Kínai webshop alapján a Kugoo, KuKirin-re tippelnék. Ez a cég amúgy is csak fele vagy negyed annyi garanciális időt vállal a rollerjeire. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne dobnának piacra csomó olyan rollert, aminek alapból hibája van, és ne lenne értelme a garanciának.
Inkább jobb meg se venni, minthogy abban bízni, hátha te leszel az a szerencsés, akinek nem lesz problémája vele. Vagy a vételi árba bele kell számolni a szerelési költségeket, és elgondolkodni azon, mégis miért ilyen rövid garanciális idő a Kugoo termékeknél. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #29049 üzenetére
"Élettartamra tervezzék"
Az valahogy nem megy, mint latod.
"Kormányrúd törések mégis mely gyártó jellemzői? "
Inkabb melyike nem. Pl. amelyik azt irja, hogy ne terheld a kormanyrudat az torni fog, csak azt megsem irhatja oda, hogy torekeny."Ha az alu olyan fostos lenne, akkor nem használnák az autóiparban felsőbb szegmenseiben és a repülőgépgyártásban."
Annyi a kulonbseg, hogy ott mar bejartak egy fejlodesi utat es tudnak meretezni. Amugy de szarabb ott is, az acellel jobb eredmenyt lehet elerni, csak az sajnos noveli a tomeget az anyag erossegehez viszonyitva. Egy repulonel belefer, hogy 30 ev utan kuka lesz, mert nem eri meg a kritikus elemeket cserelni benne.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #29045 üzenetére
"szetsporoljak a dizajnt"
Élettartamra tervezzék, és ne legyen olyan eleme ami élettartam többszöröséig bírja, mert azt meg lehetett volna csinálni olcsóbbra, könnyebbre. És ha már könnyebb, akkor az talán más szerkezeti elemekre, vagy mechanikai tulajdonságokra is pozitív hatással van.
Amúgy az egyik legjobb spórolási módszer a nagy példányszámú gyártás.
A kis példányszámnál csak egy lehet rosszabb, az egyedi gyártás. Az, amiből csak egy darab készül. Ott minden egyes példány tesztpéldány.
Kormányrúd törések mégis mely gyártó jellemzői? (Fajlagos darabszámot értek, pl. 10.000 db-ból hány törött el. Nem az kell összehasonlítani, hogy mindegyik ugyanolyan szar, mert mindegyikből 10 eltörött, csakhogy az egyik 10.000 darabot, másik 500.000 db-ot gyártott le.)
Ha az alu olyan fostos lenne, akkor nem használnák az autóiparban felsőbb szegmenseiben és a repülőgépgyártásban.
-
enginev3.0
félisten
Banggoodról merjen az ember rollert venni?
G2-t néztem, de gari miatt tartok tőle -
Reggie0
félisten
válasz
DroiDMester #29046 üzenetére
Ja, csak a rollernel kicsit masok a hosszok es masok az erohatasok, mashol vannak a furatok. Az alu meg olyan, hogy eredendoen mikrorepedesre hajlamos, ezert is kell kukazni az alu kalabinert, ha leesett a foldre, mig az acelt nem.
-
válasz
Reggie0 #29045 üzenetére
Semmi gond nincs az Alu kormánnyal!
20.éve használok egy MTB kerékpárt minden héten ezzel járok bevásárolni, és 2x30.kilós szatyrokat akasztok a kormány 2 vére.
20.év alatt még csak meg sem görbült a gagyi 1500.ft os ALU kornyány! Szóval ha jó anyagból van akkor örök élet +10.év!Rollernél ennek a 10.ed része terhelést sem kap és nem 20évig használsz egy rollert szóval annak nem szabad eltörnie soha!
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #29039 üzenetére
A Xiaomi variánsainak beazonosítására talán az SKU számok a legalkalmasabbak. (SKU = stock-keeping unit = raktározási azonosító.) Te is azt küldted át, és ezt jól csináltad.
Xiaomi rollerekhez én ezt az oldalt használom:
https://www.mi.com/global/service/support/declaration.html
Ha rákeresel a scooter kifejezésre, akkor érdekes variánsok is szembe jönnek. Pl. Nordic-ról már hallottam, Baltic-ról korábban nem.A te konkrét DDHBC16ZM SKU kódodra rákeresve az oldalon behozza az EU-s megfelelőségi doksit PDF formátumban.
Product: Xiaomi Electric Scooter 4
Model: DDHBC13ZM,DDHBC14ZM,DDHBC15ZM,DDHBC16ZM
SKU No.: BHR7128EU/BHR7126GL/BHR7127DE/BHR7125ITInnen ki lehet következtetni, hogy az EU global, német és olasz rollerek mely modellszám alatt futnak.
Az olaszokról meg már kb. 1 éve volt szó. Náluk is 20 km/h lett a limit, de kötelezővé tették az irányjelzőt. Egyes gyártók elkezdtek külön olasz verziókat gyártani, majd normál rollerből indexes verziókat.
A Navee-nél jól nyomon követhető, eleinte volt a V40, majd lett a V40 Pro, aztán a V40i Pro.
V50-n után már meg se jelent a V50 Pro, egyből a V50i Pro következett.Az olasz piacra is gyártottak külön gépeket, de az ő verziókövetésükkel nem vagyok tisztában.
De a V40-ből is készítettek nekik 20 km/h sebességű indexes variánsokat:
https://www.dueruote.it/speciali/urban-mobility/2023/06/21/navee-v40.html
V40 jelöléssel (V40i nem is létezik). -
gergo5991
őstag
egy kis nami akksi bővítés (fb-n láttam):
[link] hogy ez így mennyire biztonságos...
bár amennyiben a tulaj nem 2 méteres hanem egy alcsony növésü, akár még esztétikus is lehet ezen a rolleren való megjelenés -
PociAti:
Xiaomi 4 (sima négyes)
Olasz feliratok
Indexek
20km/h végsebességVerziószám: DDHBC16ZM
Mit lehet erröl tudni?
Írtál már korábban pár verzióról, de ez a 16-os ez nem volt közte.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #29035 üzenetére
Ja, tudom, hogy (gumi) porvédő.
Azt akartam, mondani, hogy 2RS márkás csapágy kell (pl. Nachi, SKF, FAG). A lemezes (2Z, vagy ZZ) csak por ellen véd többé kevésbé, a gumis (2RS) az víz ellen is jó, bár a haveromnak sikerült abba is benyomni a vizet és elrohasztani a nagynyomású mosóval a motorján a kerékcsapágyakat. Minimális a súrlódása (márkás csapágy esetén), főleg ilyen kis fordulaton, mint egy rollerkerék. Na meg zsíros is a felület, azaz jól csúszik, meg a zsírréteg is kint tartja a vizet. Annyit megér. Annyival nem drágább a márkás csapágy, mint amennyivel jobb.
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #29034 üzenetére
Az csak a porvédő, nem a gyártó.
Kínai gagyi is van porvédős, az nem bírja.
Az SKF, meg hasonszőrűek jobban, de amúgy maga a porvédő is képes kopni,
ill. a súrlódása esetleg negatívan hat a fogyasztásra. Elvileg a 2Z jobban gurul,
cserébe kevésbé tömít, szóval mindenre mondható pár pro/kontra érv. -
#00286064
törölt tag
köszönöm a visszajelzéseket
-
Warzoz
senior tag
válasz
#00286064 #29027 üzenetére
A gyári első csapágyak nagy valószínűséggel ki fognak rohadni nagyon hamar, ha elkap az eső. Azt nekem is cserélnem kellett néhány hónap es elázás után. Az új, japán csapágyak most kaptak vizet először, meglátjuk azok meddig bírják. Én a kijelzőre hidrogél fóliát raktam, valamint a kábel ki illetve bemeneteket szilóval kinyomtam. Lassan egy éve nyüstölöm (1300+ km) az F2 pluszt, számtalan elázással, latyakos, havas úton való közlekedéssel.
-
-
Tibee86
nagyúr
válasz
#00286064 #29027 üzenetére
Én a tegnapi melóba menetelt is az f2 pro-val toltam le. Aliexpress-en kapni a kijelzőre ilyen védőt, hogy véletlen se ázzon be ott, az tud elvileg a gyenge pontja lenni. Nem volt olyan durva eső, nagy özönvízben még talán a taposó elejére ahol a vezérlő van tekerek majd egy adag fóliát.
De ahogy előttem is írták, elvileg bírnia kellene. -
PociAti
őstag
Ilyen hirdetéseket nem értem.
https://hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_elektromos_roller_pro_4_ujszeru/friss.html Összeg: 220k.
- Adott egy 190k értékű Xiaomi Electric Scooter 4 Pro.
- Gyári motorban 0 km (gen1 350W, ha gen2 akkor 400W).
- Tuningolt 500W-os motorban kb. 60 km van benne (tuninggal 45 km/h sebesség érhető el).
Ennél a pontnál már teljesen elvesztem, de most jön hozzá az extra:
- Gyerkőc kapaszkodóval felszerelve.
-
PociAti
őstag
válasz
#00286064 #29027 üzenetére
Nagyon jó eséllyel bírni fogja.
A korábbi Xiaomi rollerek IPX4-es besorolásúak voltak, elsősorban az osztott kijelzőjük volt a leggyengébb pont, de védelem nélkül sokunk rollere kibírta a kisebb esőzéseket.
A Ninebot KickScooter F2 Plus viszont már IPX5-ös, tehát egy kategóriával jobb minősítéssel rendelkezik, és mivel normális gyártóról beszélünk, így lehet bízni a gyári adatok hitelességében.
Aztán majd idővel jönnek a visszajelzések, kinek hol ázott be egy özönvíz után a rollere. Esőben azért húzz egy zacskót a kijelzőre, mert a bekapcsológomb ilyen kritikus beázási pont lehet. (Esőben úgy se az lesz a legnagyobb problémád, hogy nem látod mennyivel haladsz.)
-
válasz
alphamooncam #29022 üzenetére
Ha 12V-al mennek a ledek (valószínüleg sorba kötött 4db lesz) akkor 9,6~10V körül kezdenek pislákolni. Ha rossz a konverter akkor kb ennyit kell mérjél. Ha 12-14V jön ki akkor a led panelel van a gond.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29013 üzenetére
"Ui: Mad Max Kugoo hátulja alakul. A sárvédő még nincs kialakítva,
de maga a hátsó idom már egyben van,"
Jól, stabilnak néz ki a futómű, még így félkészen/szerkezetkészen is.Ha a sárvédő kialakítása a kérdés, valahol láttam, hogy megfelelő nagyságú müa. lavórt/vödröt akármit vágott ketté a fószer, amit aztán középen összehegesztett, de ha a taposó lesz a sárvédő is, az nyilván más.
Azt gondolom, hogy a DIY is lehet ugyanolyan szép, mit a gyári, meg még szebb is, csak sok esetben a befejezés szenved csorbát (feleslegek eltávolítása, rendes csiszolás, fényezés ).
-
alphamooncam
őstag
válasz
Flashback #29021 üzenetére
Köszi, de semmilyen szinten nem értek hozzá. Mit kéne lássak a műszeren - Parkside multimeter?
Szervíz után ment tönkre a kürt, amit cserélnem kellett. (Nem nagy ügy, kábelsaru lehúz, új kürtre visszadug.*)
Kérdés, okozhatta-e ezt egy rosszul működő DC-DC konverter?
Egyébként, miért tetted off-ba, ez nagyon is On/szakmai kérdés.
-
válasz
alphamooncam #29020 üzenetére
Multiméterrel a lámpa betápjánál rámérsz, terhelve, terheletlenül.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #28988 üzenetére
"Elszállt, elhalványodik, pislog a LED visszajelzőm, a többi meg nem működik a 12V-os rendszeremben - irányjelzők, kürt - , így nem nagyon merem használni a gépest."
+ féklámpa sem.
Aludtam rá még egyet.
Előző javításkor hasonló hibával, miután kihoztam szervízből úgy tájékoztattak, hogy nem lett cserélve semmi, minden OK.
Kérdezném a szakikat, hogy okozhat-e ilyen hibajelenséget, ha nem működik megfelelően a 12V DC-DC konverter.
Hogy lehet ezt ellenőrizni, kizárni (?) hogy ez-e a hibás alkatrész.
-
-
válasz
Thunderzolee #29016 üzenetére
Ezt láttam a helyi Saturnba. Jò nagy dög, de tetszett... Viszont nem nagyon lenne kihasználva.
-
válasz
Thunderzolee #29016 üzenetére
Második generációs igen.
A Soflow az újra forgalomba helyezett az csak 400€. Ahogy nèztem az új ára 800€ van. A többi új, 500-550€. Minusz a kedvezmény. -
válasz
Flashback #29015 üzenetére
Árakat is mellé írhattál volna.
A négyes Xiaomi az véletlenül nem a 2nd gen verzió?
Ég és föld a 1st, meg a 2nd.Ezek közül az F2 Plus, esetleg F2 Pro a legjobb felszereltségű. A Soflow nem tudom milyen, vagyis a noname rollereket nem ismerem.
Itt össze tudod hasonlítani az adataikat.
Szerk:
Várjunk csak, a 4 Pro Max azt hittem csak elírás. Az egy ritka roller, vagyis nálunk nincs még.
Írtam róla korábban. Hát igen, alighanem az a legjobb ezek közül.De azt tudnod kell, h a Xiaomikat nem lehet szoftveresen módositani, h 20-nál többel is tudjanak menni; míg a Segwayek esetében megoldható, h gyorsabban is tudjanak menni.
-
Sziasztok,
Van egy 50€ kuponom ami rollerre költhetö el, de holnap esitg érvényes. Nincs túl nagy elvárás hatótávba.
Inkább legyen 10", kényelmes, könnyen tärolható/szállítható. Persze minnél erösebb annál jobb...
Az alábbiak közül lehet választani:XIAOMI Electric Scooter 4
Xiaomi 4 Pro Max E-Scooter
SOFLOW SO4 MyTier
NINEBOT F2 PRO D
NINEBOT F2 Plus DTalán a Xiaomi 4 Pro tünik a legjobbnak ezek közül. Vagy 4-500€ körül van ezeknél jobb (ami megfelel a német jogszabälyoknak)?
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29012 üzenetére
Félreérted. Ha gagyi menetrögzítőt veszel, lehet, hogy 1 év múlva már berohadt a polcon az egész, és hiába volt olcsó, ha veheted az újabb adagot. A Loctite meg lehet, hogy drága (relatív), de évekig működőképes marad, újra és újra felhasználható, amíg el nem fogy.
Meg hát egy idő után az asszony is ferde szemmel nézne rád, ha a rollerre kenegeted a körömlakkját, mondván, az ingyen van: nincs ingyen az sem, ő is boltban vette. Igen, tudom, hogy nem kell belőle sok egy egy alkalommal, épp ezért jobb befektetés minőséget venni, végig probléma nélkül használni, mint pár helyettesítőt kidobni, mire találsz belőlük olyat, ami beválik. Ha bevált valami, akkor nincs gond, oké, használd, de 3K-s "beruházást" nem érzek akkorának, hogy érdemes legyen ezen agyalni. Szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29009 üzenetére
Úgy látszik nem olvastad tovább, rád nem ez vonatkozik, hanem...
"Az már a DIY magasabb szintje, mikor az alkatrészeket gyártatod,
bár mindig csodálattal néztem azokat, akik ezt meg tudják oldani."Megjegyzem, amilyen kotlák szarokat kihoznak a kínaiak gyárinak,
annál még én is különbet tudok hegeszteni: néha tényleg botrány...
Nyilván mert ha egy pötty megfogja, akkor az örök élet + 1 év LOL.
Ha meg rendesen körbehegesztené, ahhoz több anyag kellene.Ui: Mad Max Kugoo hátulja alakul. A sárvédő még nincs kialakítva,
de maga a hátsó idom már egyben van, és amikor a helyére megy
egy diszkrét kattanással, az priceless: persze ha megtervezem és
legyártatom az alkatrészt, az más, de kevésbé barkács szerintem.
(Nem mintha fémmegmunkálási barkács fétisem lenne, dehogy, de
az sem rossz, amikor a nyers vasanyagból csak összeáll valami...)Amúgy vannak egészen "elborult" (nohiszen: orosz) videók, ahol a
fószer komplett rollert épít a "semmiből". Rengeteg esztergálással!
(Persze ott kezdődik, hogy occó hoverboard motorral kezdi, abban
viszonyt tengelyt kell cserélni, és a komplett tengelyt legyártja.
Amennyi műhelytechnika, és munkaóra van mögötte, lehetett volna
vmi normálisabb motort is belerakni. De ez ilyen. Az építés öröme.)Bár ha már magamnak építem, hagynék helyett normális akkunak...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #29011 üzenetére
"Lehet pár év múlva lesz különbség, és a kínai tönkremegy. A Loctite bírja. Van jópár 25-30 éves, talán egy ment tönkre..."
Olyan kötéseket, amik rögzítést igényelnek, illik legalább évente ellenőrizni szemrevételezéssel, és ha szükséges felújítani a kötést.
Szerintem.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DroiDMester #29010 üzenetére
Lehet pár év múlva lesz különbség, és a kínai tönkremegy. A Loctite bírja. Van jópár 25-30 éves, talán egy ment tönkre (5772). A többinek semmi baja (pl. 2432, 603, 273). Leginkább a 2432-t használom, ami legalább 25 éve megvan, most fog elfogyni, azért vettem a 243-at, ami majdnem ugyanaz.
-
válasz
Peaceliker #29006 üzenetére
én ebből vettem 3flakonnal amit linkeltem, de van eredeti 243.asom is teljesen azonos hígan és meg kötve is az eredetivel!
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #29002 üzenetére
Az a baj a szép, meg rendezett vezetékezéssel, hogy gondos tervezést igényel...
...A DIY megoldások legtöbbször tákolmánynak néznek ki. Azok is.Ettől még lehet egy atombiztos tákolmány, amin ugrálhatsz, sem fog szét hullani. Túl kell méretezni, a kis kínai fölé, és úgy jó lehet.
Szerintem ez nem feltétlenül igaz, volt már pár befejezett projektem amiről csak néztek, hogy hogy ez nem gyári?!Tervezésről meg az jutott eszembe, hogy anno inas koromban elég jó voltam szakrajzból, versenyeket is nyertem, meg osztálytársaknak pénzért csináltam a házidolgozatokat, szóval most jött szembe velem, egy még nem nyilvános roller projekt kapcsán hogy FreeCad [link] -dal
tervezem meg az alkatrészeket. *
Meglátjuk hogy tákolmány lesz-e.
Túlméretezéssel nem lesz gond, úgy szoktam!
* Volt már dolgom 3D-s tervezővel, pár éve a Sweethome3d [link] vel csináltam pár lakásprojektet, de az nem alkalmas alkatrész tervezésre.
-
#95712068
törölt tag
válasz
Peaceliker #29006 üzenetére
Biztosan túl van árazva a Loctite 243, de én inkább biztosra mentem.
Szét kellett szednem a kormányt, hogy költözés miatt a dobozába visszarakjam.
Nagyon para volt, hogy meghúzás után hazafele már volt holtjátéka a kormánynak, úgyhogy gyorsan kerestem a helyben raktáron lévő példányt. A helyi obiban nem volt... -
Peaceliker
addikt
válasz
DroiDMester #29005 üzenetére
Kék az oldható? Csak mert rendeltem már alirol (nem ezt a fajtát) és mire ideért nem oldható lett
Mannol van még olcsón itthon, viszont az egy híg fos -
válasz
DigitXT #29004 üzenetére
Vagy vesz Aliról 500.ért ugyan olyan jó mint a gyári Loctite.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #29003 üzenetére
Azért ne menjünk már egy bizonyos szint alá... NEM tenném az életem
egy körömlakkra. Ha nem akar 3K-ért megvenni egy célszerszámot, itt
gondolok egy szaros Loctite 243-ra, ami egyébként nem is szárad be...
(Évekig használtam egy nagyobb kiszerelésűt probléma nélkül, ez van.)
Szóval ha ez sok, akkor lehet szervizbe menni, ahol rárakják. Többért. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #29001 üzenetére
Ha van a családnak női tagja, elkérheted a körömlakkot is, az is jó lesz ingyé
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #28991 üzenetére
Én mindent is forrasztani szoktam, az a biztos... kivéve pl. a motor
csatlakozót, mert az nagy áramot visz, így csavarozva a biztosabb
meg hát azt gyakrabban szét kell(het) húzni. Az a baj a szép, meg
rendezett vezetékezéssel, hogy gondos tervezést igényel, és nem
nagyon módosítható menet közben: az ilyen módosítások adják a
káoszt. Ha mondjuk felhúzol egy többeres kábelt a kormányba és
később kiderül, hogy kéne még 2-3 ér, az nagy érvágás. Ha érted.Nem feltétlenül lesz jobb a vastagabb vezeték. Már ha elfér épp...
Az elvezetés + rögzítés a kulcs. Illetve ahol mozog a cucc, ott oké,
jobb lehet több réz, ám alapvetően úgy kell elrendezni, akár védő
csővel, hogy ne legyen lehetősége se megtörni. Semmi nem bírja,
hosszú távon, ha hajlítgatják (legyen akármilyen jó szilikon kábel).A DIY megoldások legtöbbször tákolmánynak néznek ki. Azok is.*
Ettől még lehet egy atombiztos tákolmány, amin ugrálhatsz, sem
fog szét hullani. Túl kell méretezni, a kis kínai fölé, és úgy jó lehet.*: még ami a végén szép is lesz, az is kb. megismételhetetlen úgy,
mivel általában nem CNC-vel készül, hanem olcsón, barkácsolva...
(Valamiért amúgy magában ez az építés is lehet szórakoztató...)
Az már a DIY magasabb szintje, mikor az alkatrészeket gyártatod,
bár mindig csodálattal néztem azokat, akik ezt meg tudják oldani. -
alphamooncam
őstag
válasz
tsilver #28998 üzenetére
"Hogy szoktátok rögzíteni a csavarokat?"
Bementem a legelső autósboltba, és kértem egy csavarrögzítőt.
Legutoljára Pro Seal-t vettem, ami alacsony szilárdságú, oldható csavarrögzítő. [link]
Ha nincs, jó a rugósalátét is, vagy sima fémfelületre való festék - maradék is megteszi, ha nem akarsz kiadni 3-5k Ft-ot 6-10ml-ért, amit ha nem szerelsz többet nem használod, csak kidobod, ha beszáradt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- One mobilszolgáltatások
- Synology NAS
- Hobby elektronika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged