- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #32039 üzenetére
Az OKAI Neon rollereknek szerintem nem volt külön EU-s változata és nem EU-s. Szerintük teljesen elfogadott volt az a verzió az EU-ban, amit itt árusítottak.
----
Külföldi fórumokon kérdeztem tudna-e valaki bármi dokumentumot arra vonatkozóan, miért bohóckodik ezzel a Xiaomi, Ninebot család.
Ott erre a dokumentációra hivatkoztak BS EN 17128:2020
Light motorized vehicles for the transportation of persons and goods and related facilities and not subject to typeapproval for onroad use — Personal light electric vehicles (PLEV) — Requirements and test methodsÉs ennek a 6.2-es pontjára hivatkoztak, mely szerint a power-t minden esetben a felhasználónak kell "vezérelni".
6.2 Electrical power on/off control
An electrical power on/off control shall be fitted to on and power-off the driving power. It shall be apparent, easy to reach and unmistakable. This electrical power on/off control shall be activated voluntary by the user to enable the driving power.
Igen ám, de olyan érzésem van, mintha szegénykék itt abba is hagyták volna az olvasást.
Mert a 7-es pont a "7 Driving power management", és ebből nyilvánvalónak kellene lenni, hogy az a power, amiről a 6-os pontban írnak, az csak a roller áramellátása, a driving power, azaz a vezetés, vagy haladáshoz szükséges power (a gázadás) a 7-es pont.Ahol az a) pontban azt határozzák meg, hogy ez a "driving power"
elektromos meghajtású járművek esetében a vezetési teljesítmény nem adható le 3 km/h-nál kisebb sebességgel történő előrehaladás közben.
b) Az 1. vagy 2. osztályba tartozó járművek esetében lehetővé kell tenni, hogy a felhasználó a használat során bármikor kikapcsolhassa a vezetési teljesítményt a gyártó által a használati utasításban leírt vezetési teljesítmény-eljárással összhangban.
És cruise control esetén ez a feltétel teljesül, ha a felhasználó újra meghúzza a gázkart, vagy meghúzza valamelyik féket.
----
A is lehetséges, hogy a németeknél nem használható ebben a jármű kategóriákban a tempomat, és azt általánosították az egész európai piacra. Passz.
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #31371 üzenetére
Szerintem attól mert a tervező mérnökök, és tulajdonosok egy része, meg úgy általában a know-how (a tudás) egy része amerikai, attól még kereskedelmi szempontból kínainak számít a cég, mivel a gyártás ott zajlik. Így Amerika és Kína között vámok közvetlenül nem érintik az európai szállítást.
Az már kérdés miként gyűrűzik ez végig a világon. Azt még tényleg nem látjuk.
Viszont akár még pozitív velejárója is lehet a fejleményeknek, az eddig kevésbé fontos európai piac (az amerikaiak hátrányára) lehet felértékelődik a kínaiak szemében.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #31235 üzenetére
Ez egyértelműen szoftveres korlát. Kérdés, hogy jobb-e, hogy hagyja kikapcsolásig menni, mint hogy lépésben vonszolja magát, még néhány kilométeren keresztül. Nekem az, hogy nincs világítás, nincs fék (szevasz Kugoo S1!), rosszabb megoldásnak tűnt: amikor éppen jól működött együtt a vezérlő és az akku, akkor legalább életben maradt 3V/cella értéknél, de úgy hogy már nem hajtott egyáltalán. De bekapcsolva maradt, mért távot, működött.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #31232 üzenetére
3V/cella esetén már elég ergya a terhelhetőség, szóval igen, lemerülés előtt közvetlenül még elméletileg megvan a 20 km/h, de olyankor már a gyorsulás szarabb lesz. 3V alá is beengedhető a pakk, de nem szokták. Ha jól van méretezve, akkor előbb vesz vissza.
Ha rosszul van méretezve, akkor a vezérlő esetleg nagy árammal megterheli ilyenkor is, jobban beszakad a feszültség, és esetleg kikapcsol a BMS, teljes leállás. (Persze értem
én a poént, csak a 3V/cella értéknél meghatározott 0% valójában nem 0, mehet lejjebb.)Szerk: amúgy a konkrét példány elméletileg 35 km/h végsebességre képes, szóval abból elméletileg 25 km/h végsebesség adódna lemerülés előtt, mondjuk hogy ez 3V/cella: ha ennél gyengébb, ott esetleg lehetséges szoftveres finomhangolással növelni rajta.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #31164 üzenetére
Azt írtam: "jól megtervezett és összerakott gép benyomását kelti"
Nem véletlenül nem írtam semmit sem a használatról.
És nem véletlenül nem azt írtam, hogy jól össze lett rakva, hanem hogy annak benyomását kelti.Elsősorban a tervezésről beszéltem, annak is olyan aspektusáról, ami ránézésre eldönthető. (Gépészmérnök az alap szakmám, így valószínűleg más szemmel nézem a konstrukciós kialakításokat, mint más. És jobban szemet szúrnak az ordenáré kényszermegoldások, melyekkel oly gyakran találkozni olcsó rollereknél.)
Arról sem írtam, hogy pl. a kritikus helyeken, pl. kormánynál nincs konstrukciós hibája, arra 3-6 hónapig még várni kell, mivel sok újítás van benne, így azon a területen még nincs konkrét tapasztalata a gyártónak esem.
Szét és összeszerelős videók célközönsége a szervizek, hiszen kb. 2 év garancia vonatkozik rájuk, nem kellett volna ezzel az anyaggal ennyire kapkodni. Korábban is publikálták őket, semmi új nincs ebben.Ezekkel a hivatalos videókkal talán pont a márkát erősítik, hogy amúgy jól szerelhető gépek. Válassz olyat, ami sokáig életben tartható.
A cég valós support szolgáltatást nyújt, ami más cégek egyik leggyengébb pontja. -
PociAti
őstag
válasz
pescara #30899 üzenetére
Hányszor lett töltve és abból hány töltés volt teljes töltés azt pontosan ki tudja írni.
A teljesítményét meg adott pillanatban a mérhető paraméterek alapján próbálja megbecsülni. Viszont a becslés minden esetben bizonytalanságot rejt magában (pontosan nem megmondható).Egyfelől képtelenség hogy azonos legyen a gyári állapotával. Használat nélkül is miden évben degradálódik. Használattól is csökken az élettartama.
Másrészről tartalékkal rendelkezhetnek. (Xiaomi Pro 2 esetében láttuk, hogy csak későbbi BMS-sel használták ki az akku teljes kapacitását.) Így előfordulhat, hogy 1-2 év után is eléri azt a szintet, amit egy újnak hoznia kellene. -
RaZroX
addikt
válasz
pescara #30865 üzenetére
Szerintem vannak olyan oldalai a kerékpárnak és a rollernek amiket igenis össze lehet hasonlítani. Mekkora sebességgel megy a legtöbb felhasználó, milyen könnyen tud megállni, irányt változtatni, mekkora helyet foglal az úton, mennyire jól látható és még sorolhatnám. Ezekben bőven lehetne egy kalap alá venni őket, legalábbis ezeket a max 25-ös rollereket természetesen.
Annak nem igazán értem mi köze a sebesség korláthoz, hogy mennyire tudsz felmenni a padkára, vagy tudsz-e fél kézzel vezetni. Egy kis gumis országútival sem fogsz felmenni a padkán mert kicsípi ha túl magas. Fél kézzel, hivatalosan még autót sem vezethetsz folyamatosan pedig ott aztán egyensúlyozni sem kell. -
-
válasz
pescara #30865 üzenetére
Ettől még nem feltétlenül kellene 20km/h-ban maximalizálni a sebességet.
Az számomra sem érv, h "dehát vagy 10 országban 20km/h a sebességkorlát, legyen nálunk is akkor annyi".
Pláne mikor másik ~20 országban meg 25km/h a korlát. Vagy épp 30-32km/h.Aki 20-al akar menni, nyugodtan mehet továbbra is ennyivel, de aki haladni is akar, azt ne korlátozzuk már agyon mindenféle "fő a biztonság" lózungokkal.
Ha túl alacsony a sebessége, akkor nincs értelme használni, inkább autóba ülök én is.
Tökéletes példa a segédmotoros kerékpár, ami 40-45-el csak feltartja a forgalmat az úton. Nem tartom ördögtől való eretnek gondolatnak amit feljebb linkeltek, h célszerűbb lenne a lakott területek útjainak sebességkorlátjához kitolni a végsebességét, vagy hát akár legyen inkább a már említett 60km/h, így egy-egy előzést biztonságosabban meg lehet ejteni vele. (Mármint az smkp-nak, nem a rollernek.)
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #30740 üzenetére
Karácsony évente egyszer van, kereken 50 napja volt. Jellemzően új állapotú rollert szokás ajándékozni a szeretteinknek, elsősorban a gyerekeknek (vagy magunknak).
A használt piaci rollerekről volt szó, annak piaca miért nem mozog. Azt azért jó kipróbálni az üzlet megkötése előtt.
"2 hét múlva 26 fok" ... tedd hozzá, Görögországban, vagy Afrikában.
Itt Győrben -8˚C várható a napokban. Ez az időjárás nem igazán hozza meg a kedvét a kezdőknek.
-
Peaceliker
addikt
-
hentes555
senior tag
válasz
pescara #30733 üzenetére
Természetesen nem arra gondoltam, hogy vettem kettő rollert, az egyiknek mondjuk a kormánya volt eltörve, a másiknak meg az alja és a kettőt összedrótoztam meg ződsárga’ szigszalaggal becsavartam és ezt szeretném most eladni hatalmas haszonnal. Pont ezért használtam idézőjelet, mert nem két db konkrétan félbe tört rollert vettem meg
Volt egy, aminek az elektronikája volt jó, csak a váza karcosabb, kopottabb volt, lámpa műanyag burája eltörve, a másiknak pedig a váza kb. hibátlan állapotú, csak hibás volt a vezérlő benne és a kettőt építettem össze egynek. (Aminek így a váza is jó és az elektronikája is)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara #30507 üzenetére
Úgy igen, de ez a "thumb throttle" megoldás szerintem elsősorban digitális módra lett kitalálva, legalábbis egy 350 W-os motornak nincs akkora ereje, hogy ledobjon a gyorsulás.
Legtöbb esetben 0-max üzemmódban nyomogatom csak. Ritkábban a kettő között, olyankor jobban rá lehet markolni. Tempomat nekem nem olyan fontos, néha még zavaró is. Egy olyan szakasz van, ahol 1,5 km-ig lehetne tartani, de ott ritkábban járok és kibírható ujjtartással is.
Érdekes egyébként, ha 20 km/h-ra korlátozom a sebességet, máris megjelenik a kellemetlen rángatás előre-hátra, ahogy eléri a sebességet, lekapcsol a motor, viszont a mágneses erő belassít (nem az aktív motorfék, csak a motorban lévő mágnesek természetes fékező hatása), akkor megint rákapcsol és így tovább. Mindezt befolyásolja bukkanók hatása is.
Ha 30-as végsebességre van állítva, akkor ilyen nincs, mert gyakorlatilag folyamatosan dolgozik a motor (terhelést, légellenállást le kell küzdeni), a kart pedig vagy ütközésig nyomom, vagy leveszem, már ahol lehet haladni.
-
-
-
-
válasz
pescara #29990 üzenetére
Nemcsak erről arról van szó,hogy ellopják. Nyilván az is ott van masszívan, de mellette a szimpla vandalizmus is jelen van. Egyszerűen rossz akaratból, irigységből, kamaszok hormonzavaraiból elvághatja bármelyik pl a Dashboard és a motor közötti kábelt is.
Szerinted ha itt olyan lenne a közbiztonság mint Japánban, szívatnám magamat azzal,hogy:
1. Összehajthatom
2. Beemelem a kosárba
3. Kiemelem a kosárból
4. Kinyitom
?
Ez egy rítus. Egyszerűen letenném és kész még vásárolok bent.Most felesleges azzal jönni, hogy más sem viszi be a kerékpárját, robogóját, motorját, miközben azt is meg lehet rongálni, mert az nem fér be a kosárba.
Pont tegnap beszélgettünk a Tescoban egy ismerőssel, és mesélte, hogy a házi kosztyát ellopták a kerékpártárolóból. Ment a biztonsági őrhöz, hogy a térfigyelő felvételét megnézzék ,de azt az információt kapta,hogy a térfigyelő nem lát rá a kerékpártárolóra mert ott egy tető eltakarja.
-
-
-
válasz
pescara #29881 üzenetére
Már nem riaszt el.
Nálam nem jött elő még, már két G2-esünk van, és még három nem saját. Egyiknél se jött elő, igaz, nagyon rossz utakra nem viszem be inkább, pedig van egy szakasz ahol nem lehet közlekedni, de arra vezet az út (inkább kerülök másik átkötőúton). Lehet, h csak azoknak jött elő, akiknél rossz utakon használták, nem tudom.De ég és föld egy nem lengéscsillapitós rollerhez képest. Mindhárom 200ezer alatt volt, max párszáz km-ekkel.
Ha mégis jelentkezik a hiba, veszek rá másik első lengéscsillapítót. Problem solved.
Feljebb írta valaki, h a Ninebot az újabb rollereinél már javította a hibát, de nem tudom mikori gyártástól kezdődően.
-
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #29075 üzenetére
A Ninebot Max G30LE (és G30 LE II) elvi hatótávja 40 km.
Ninebot NEE1004-M akku van bennük, 10200 mAh, 367 Wh, 36 V.
Ninebot Max G2E akkuja 15300 mAh, 551 Wh, 36 V, és ehhez szokás megadni a 60-70 km elvi hatótávot.G30LE-vel azonos, vagy ehhez hasonló paraméterekkel rendelkezik a Ninebot F40, Ninebot F35, Ninebot F2, Ninebot ES3 és ES4, Max G30LP ... és még csomó másik roller akkuja.
Az F40-et hosszabb egybefüggő távokra veszem elő, így a 30 km-es hatótávot lazán kihozom belőle. -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #29073 üzenetére
30LE már elég, ha odébb kell vele állni.
Szerk: OFF topik, mert bicikli, és holland...
Az utolsó mondat érdekes: kötelező sisak? -
PociAti
őstag
válasz
pescara #29067 üzenetére
Ha tudod melyik Segway-Ninebot Max G30, talán megkapod rá a választ.
Rengeteg verziója létezik.
Szériaszám alapján történő beazonosításban ez segítségedre lehet:
Prefix Region/Variant Max Speed Model
N4GS WW Max 30 km/h Ninebot G30P
N4GC EU Max 25 km/h Ninebot G30
N4GF ZN Max 25 km/h Ninebot G30Z
N4GE DE Max 20 km/h Ninebot G30D Blue
N4GP EU Max 25 km/h Ninebot G30E
N4GN WW Max Lite 30 km/h Ninebot G30LP
N4GA EU Max Lite 25 km/h Ninebot G30LE
N4GO EU Max Lite 25 km/h Ninebot G30LE
N4GM DE Max Lite 20 km/h Ninebot G30LD
N4GT AU Maserati MC 25 km/h Ninebot G30M
N4YC DE Seat Mó 20 km/h Ninebot G30D
NTG1 DE Audi EKS 20 km/h Ninebot G30DA gyártó egyes funkciókat tetszés szerint ki/be tudja kapcsolgatni. Csak kellő számú megrendelés kell, hogy olyan variáns szállítson le neked.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28923 üzenetére
Bár megnézném, hogy a Mosonyi utcából hogy kanyarodsz be a kamionoddal Lóvásár utcába... NA!
Csak jelzem, hogy ez volt az eredeti hozzászólásom, amit képtelen voltál beidézni...
"Ez mar nagyon off, de megint nagy butasagot sikerult leiirnod . A Lovasar utca vegen van a Nemzeti lovarda hatso bejarata, szemben vele meg a rendorsegi lovasezred bejarata, naponta nagyon sok loszallito jon es megy ott
"
Talán nem véletlen volt, hogy ezt a helyszint választottam, nem gondolod?!
1989-ben ebben a laktanyában kezdtem a pályafutásomat, innen az ismeretség. Akkoriban BRFK. Közrendvédelmi Parancskoságnak hívták, és még voltak lovas járőrök, akiknek szintén ez volt a bázisuk. A lovas bejárat pedig a Lóvásár utcából nyílt.
Mindenesetre örülök, hogy megnézted.
Mivel azonnal nem vágtad, hogy miről van szó így erősen kétséges a lószállítói múltad, amit egy hivatásos lószállító egyből vágott volna!
Erős a gyanú, hogy sem a Nemzeti Lovardába, amit akkoriban, és még nagyon sokáig Ügetőnek hívtak, sem a laktanyába sohasem szállítottál lovat!
P.S.: Ha ismerted volna a helyet, akkor tudnád, hogy annyira szűk ez a kereszteződés, hogy a Mosonyi felől kamionnal biztosan nem tudsz bekanyarodni!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28900 üzenetére
"Meg egy javaslat, de ez mar tenyleg aprosag. Senki nem hulye itt, ha a valasz gombra boksz, nem kell bemasolnod mindig az elozo hsz-eket, mert nagyon hosszu es ertelmetlen. "
Hasznos így társalogni, és nem azért írok így, mert Téged hülyének nézlek, nem, hanem veled sem teszek kivételt.
Saját káromon tanultam meg, hogy ne bízzak olyan félékben, mint amilyen Te is vagy.Okkal másolom be, amire válaszolok, és a félreértések - legyen az szándékos, avagy szándékolatlan - elkerülése érdekében történik mindez.
Különösen akkor hasznos ez, ha pl. több szál van folyamatban, ill. több hsz szorul a válasz közé.
Nem kell a visszakereséssel időt pazarolni, és mérhetetlenül könnyebb később hivatkozni, idézni, nem kell több hsz-t összeollózni.
Vita esetén, illetve talán ezzel a módszerrel el lehet kerülni a szándékos ferdítéseket, és ha kilóg a lóláb már meg sem próbálod behaluzni a dolgokat - dehogynem !
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28899 üzenetére
",, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád" . Hat ez a nagy bajod, kb 100 ezer km-t lenyomtam kamionnal is amiken lovakat szallitottunk, nagyon bosszantott volna egy uleses rolleres banya, aki miatt fekezni kellett volna
Most rollerezek is , mert praktikus arra, amire valo!"
Ha bejössz a városba egy lószállító kamionnal, akkor számíts arra, hogy találkozunk !Aztán meg csak nézd majd ahogy körbemotorozlak, meg elhajtok melletted.
Koma, ez nem pálcika !
De nem csak a kamion nem ellenfél, de akármelyik személygépkocsi lemarad mögöttem a dugóban!
Szóval kellemes üldögélést kívánok a dugóban, és nagyon remélem hogy a lószállító kamionoddal eszedbe nem jut bejönni a fővárosba.
Bár megnézném, hogy a Mosonyi utcából hogy kanyarodsz be a kamionoddal Lóvásár utcába... NA!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
"A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, "
OK ! Lenne egy kérdésem.Mennyit kell használni, hány kilométert kell fusson hiba, és baleset nélkül a forgalomban a gép ahhoz, hogy kiderüljön, hogy nem tákolmány, hogy nem esik szét, és nem veszélyes senkire?!
Egyébként tök mindegy mit mondasz mert úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens, soha nem is volt semmi közöd semmilyen gépjárműhöz, nem ez a szakmád, és nem értesz máshoz csak ahhoz hogy a másikat b@sztasd !
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28892 üzenetére
Mivel ugy erzem, hogy ram celoztal, helyesbitenek par csusztatasodat.
A sajátodat helyesbítgetsd, Ne az enyémet !Soha nem mondtam( mondtuk) , hogy nem lehet. Azt mondtuk, hogy nem arra lettek kitalalva.
Nem arra lettek kitalálva, hanem arra, hogy el lehessen jutni vele A pontból B pontba, ha adottak a feltételek.
Önkényesen leszűkítetted a halmazt, ami nem helyes.
En peldaul lovagolok, de 2024 ben a lovasok sem a loval jarjak a vilagot, hanem erre alkalmasabb eszkozokkel, a lovakkal sportolunk.Hogy jön ide a lovaglás ?! Én meg síelek és ...?!
Nem kéne keverni a sportolást, a helyváltoztatási szükséglet kielégítésével.
Szóval ne keverd a szart légszives!
Egyébként meg ahol nem tilos, ott akár lovagolhatsz is a KRESZ szerint az úton, mert megteheted.
Arrol mar ne is beszeljunk, hogy te nem olyan helyekrol beszeltel, ahol nincs tomegkozlekedes, hanem az izzadt tomegkozlekedok szagarol...
Nem unod még, hogy sorra beégsz, amikor le akarsz járatni:Itt például csaló voltam. [link] Aztán kiderült, hogy a Metró nem is megy 50-es átlagot, hanem csak kb. 30-at.
Aztán egy magyar rendőrtiszt nem elég jó neked, a görög talpas jobban tudja a hazai jogszabályokat... [link]..., mikozben te egy atalakitott tolokocsival akarsz az autok kozott baleseteket provokalni...
A szerszamgyujtogetesedrol csak annyit, hogy van aki annyi ido alatt, amig te egy rollerbol egy autok kozotti kozlekedesre teljesen alkalmatlan cuccot osszetakol, azalatt 10x annyi penzt keres a munkajaval es nem vesztegeti az idejet ilyenre, inkabb vesz egy robogot, vagy esetleg egy autot.
Kocsim van, robogó nem fér be a liftbe !És nem ! Nem fogom letagadni a kedvedért az autószerelő szakmámat, ami jogilag is megalapozza hogy ezt a hobbit otthon űzzem.
A csaladodat pedig oszinten sajnalom, ha a ferfiak olyan allapotban vannak, hogy meg egy villanykortet sem tudnak kicserelniFelnőtt emberek, és ha lennél elég bölcs,- ami nem vagy- akkor értenéd, hogy a rokonait az ember nem maga választja meg!
Őszintén nem értem, hogy miért tiltakozol kézzel-lábbal az ellen, ha egy hozzáértő szakember otthon szereli a járművét.
Ja bocs, de mégis értem, mert Te olyan vagy aki még egy égőt sem tud becsavarni, hanem hív egy szakembert, olyat mint én. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara #28745 üzenetére
Nekem spcialisan a szervizben mondtak, hogy a xiaomit elobb a konektorba es utana a rollerbe. A G30-ra meg azt mondtak, hogy elobb a rollerbe , utana a falba es igy tenyleg nem szikrazik, forditott esetben nagyon.
Nem találtam erre forrást a Xiaomi PDF utasításokban, csak rollerbe való dugást írják, hálózatot meg sem említi. Nyilván nem böngésztem át végtelen mennyiséget, ennyit láttam.
Ezt a hálózati szikrázást félreértik sokan, előző eszmefuttatásban sem tértem ki rá jobban, mivel szakmailag magától értetődő, így én sem gondolok rá automatikusan, hogy ezt külön ki kellene fejteni.
Egyszerűen a szikrát képező impulzus nem a rollerbe megy bele, hanem csak a hálózatot terheli egy kis vicces pillanatra, ami a hálózatnak meg sem kottyan. A jelenség egyebek mellett az apple.com oldalán is szerepel, hogy ne aggódjanak miatta az emberek (ha valaki nekem nem hinne).
De ez visszatérő kérdés a különböző fórumokon, a laptopjuk, telefonjuk miatt aggódnak az emberek, vagy bármi miatt, hogy szikrázik a konnektor, közben semmi különös. Ha ez baj lenne, nyilván ki lenne küszöbölve, hiszen van rá lehetőség, teljesen hárítható lenne, ha akarom.
Nem is csak a minden ilyen kapcsolóüzemű tápegységben megtalálható primer (DC) puffertöltés okozza elsősorban, hanem a fázis-nulla közé iktatott zavarszűrő kondenzátorok, amire a 230 V AC megy rá direktben, illetve pár ohm korlátozó ellenálláson keresztül.
Egy ilyen kondenzátorra rányomod a 230 V-ot, ami hirtelen fel akarna töltődni. A kondenzátor fizikai tulajdonsága, hogy minél gyorsabban akarják feltölteni, annál jobban "ellenkezik", avagy pillanatnyi zárlatot is képez.
Ha a dugás pillanatában a konnektorban lévő 50 Hz szinuszhullám pont a csúcsértéken van (325 V), akkor nagyot szikrázik.
Ha véletlenül pont elkapod a nullátmenetet, akkor nem szikrázik. De ilyen véletlenekből nem lehet levonni a fenti következtetést, ahhoz pont semmi köze.
-
Peaceliker
addikt
válasz
pescara #28729 üzenetére
Manual függő mit írnak. De keress rá a kérdésre. Nem egy helyen írják, hogy ez a jó sorrend, csak manualok írnak baromságot sokszor (mert copy paste egy csomó és baromságot sikerült másolni).
Ha beépített a töltő az meg már rá van dugva az akkura, így nincs miről beszélni(és ebben az esetben hogy a kábel melyik vége kap előbb áramot mindegy)
Persze 100/1 eset lehet, hogy mindegy. De ha csattan a töltő amikor rollerre dugja az ember, akkor a hálózatba kellett volna először -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #28728 üzenetére
Olyan nagyon nem járhattál utána, mert NAGYON ritka a beépített
töltős roller. És ha valahol, akkor annál mindegy, az akkunak, hogy
a kábel melyik végét dugod be először. Ott életvédelmi okból nem
szerencsés, hogy a feszültség alatt lévő vezeték (230V) másik felét
lengeted. Műszakilag teljesen más történet! És mégegyszer, szinte
nincs is a piacon olyan roller, ami ezt tudja: a G30 épp igen, tudom.Ui: egyáltalán nem hülyeség Peaceliker tanácsa... 90%-ban az okoz
kevesebb problémát. A maradék esetek meg speciálisak. Tényszerű
dolog a pufferkondenzátorok feltöltése, szükséges rossz. Ugyanígy
ha az akkut csatlakoztatod le, a roller vezérlőjében még marad fesz
egy darabig... Ha kisült, akkor bizony az akku visszacsatlakoztatása
fog pukkanást okozni... Ami viszont adott vezérlőket ki tud nyírni.
Magyarán annál erősen ajánlott szikramentes csatlakozó az akkura,
és/vagy egyéb műszaki megoldás az ívhúzás elkerülésére: védelem.
Jobb a békesség alapon. (Sok le/fel csatlakoztatás során kormossá
válhat a csatlakozó felület, ami további problémákhoz vezet, majd.)Ja igen, ez ahhoz is adalék, mennyire (nem) triviális ötlet csak úgy
csereberélni az akkumulátorokat a rollerekben, túrázás közben.
Nyilván, ahol erre tervezik, lesz rá megoldás. Csak gondolni kell rá. -
válasz
pescara #28665 üzenetére
Hát azért ez inkább akkor jellemző, mikor kifut egy termék, de pár helyen még kapható, bár ott is annyiért, amennyiért már messze nem éri meg:
https://elektromos-roller.arukereso.hu/segway/kickscooter-max-g30e-ii-p670260462/A Hervisben mikor tavasz elején 190ezerért árulták heteken át, hamar el is kapkodták őket, kb utána lett hiánycikk Árukeresőn is.
DHGaten is hiány volt belőle.
Nem tudtam linkelni ha valaki kereste, out of stock díszelgett az oldalán.
Most megint van, szinte onnét éri csak meg beszerezni. -
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28647 üzenetére
"Azert a szorgalmadert es batorsagodert nagyon tisztellek
De remelem olyan helyen probalgatod, ahol nem kozlekednek masok!"
Köszönöm a méltatást. DE ! Nem minden alap nélkül vágtam bele a roller projektbe, ugyanis van egy 311-1 jelű szakmám is még 1988-ból,
így a "bátorság" már nem lenne helyénvaló kifejezés.
Az első fékpróbák fokozatosan épültek fel, ahol nem volt járműforgalom, de aztán nyilván kimentem a forgalomba is.
Természetesen a max sebességi teszt is megvolt.
Örömmel jelentem, hogy nem csak a féktáv rövidült jelentősen (érzésre), hanem az adagolhatóság is nőtt. Sokkal !
Stopizni még nem akarok, de legalább már nem kizárt.
Az ABS-t meg továbbra sem vagyok hajlandó bekapcsolni.
Azért sem akartam négydugattyús féknyereg szettet venni, csak szimpla féknyerget, mert tetszett a jelenlegi "kétujjas" rövid fékkar.
Ezt nem akartam lecserélni, és a szettek meg csak teljes hosszúságú, négyujjas fékkarokkal lettek volna elérhetőek.
-
h1mpi
félisten
válasz
pescara #28574 üzenetére
Néha meg kell mutatni azt is, de valóban ott a 20%-os szabályt nem árt betartani, már csak azért is, mert sok roller ott már Eco módba kapcsol át.
Nekem amúgy van egy Nami Burn rollerem, ami 2021-es gyártás, 2024. májusban vettem 80 km-el. Be is sz@ptam, mert úgy tűnik cellahibás. Kétszer is megállt 48%-nál és se kép se hang. Most megy a Gyergyoihoz…. Ezeknek a rollereknek az akku a gyenge pontjuk sajnos.
-
lacam
aktív tag
válasz
pescara #28552 üzenetére
Mostmár ott tartok, hogy karcosan is, de használható állapotban kapjam már vissza. Telefonálhatok én annyit, amennyit akarok de kint úgyis akkor emelik fel a kezüket javításra, amikor akarják. 1.5-2 hónap után, de használnám már, mert napi szinten bukom az utazási költségeimet így, roller nélkül.
Nem tudom van-e valami határidő, vagy szabály arra, meddig ülhetnek rajta...mert bár nem bizonyítható, de erősen úgy érzem, hogy szándékosan vágják a sor végére, esetleg a sarokba. Pedig egy használt autó ára az, amennyiért megvettem, nem is olyan régen. -
válasz
pescara #28524 üzenetére
Az első kerék margójára, viszont itt más dolog is beleszólt a képletbe: [link] Ráadásul piroson át, mert neki azt is lehet, valószínűleg ittas is, mint PociAti írta ennél a hozzászólásánál #28521.
A görögök elképzelése tetszik, amit írtál, remélem megvalósul! A szabályok meglennének, már csak be kellene őket tartatni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28449 üzenetére
"...masok sokkal nagyobb tavolsagokra haszanaljak segito eszkoznek a rollert, mint amekkorakat te vegighuppogsz naponta:-))"
Nem tudom kivel vitatkozol, de nem velem az biztos !Senki sem vonja kétségbe azt, hogy van olyan e-rollerre igény amit magaddal vihetsz.
Te viszont tagadod azt, hogy olyan e-rollerre is van igény ahogyan én használom az enyémet, közúti forgalomban, ponttól-pontig egyéb közlekedési eszköz igénybevétel nélkül.
A két fajta felhasználást semmi sem zárja ki, tovább megyek, az új szabálytervezetek is ebbe az irányba mutatnak, nem beszélve a már hatályos kötelező biztosítási jogszabályra, ahol szó szerint kettéválasztják az e-rollerek, és az egyik csoportnak előírják a biztosítás megkötését.
Mivel nem először írom le ezt a dolgot, és eddig elegánsan kikerülted erre a válaszadást, ezért most direktbe kérem Tőled, hogy válaszolj mit gondolsz az e-rollerek ilyen csoportokra bontásáról, felosztásáról, miért van erre szükség!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28441 üzenetére
"Pont erre lettek kitalalva az e-rollerek, hogy egy mozdulattal osszecsukhato legyen es szallithato valodi kozlekedesi eszkozokon, vagy az auto csomagtartojaban."
Csak azt veszed észre, amit látni akarsz.Az esetleges többi véleményt elegánsan figyelmen kívül hagyod, mert az nem illik bele az elképzelésedbe.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28438 üzenetére
"Nincsenek ,,nagyfiuk" a kozlekedesben:-)))"
Elnézést kérek a megfogalmazásért, nem voltam egyértelmű, de sem magamra, sem más rolleresre nem gondoltam, - még véletlenül sem személyre - hanem közlekedési "tárgyakra" a buszokra, teherautókra gondoltam amikor ezt írtam:
"Nyilván ilyen elvárásokkal, képességekkel tényleg nem ajánlom hogy lemenjél a "nagyfiúk" közé.
"
"Aki attol erzi magat ,,nagyfiu" nak, mert egy rollerrel tudja bosszantani a tobbi kozlekedot, az inkabb szanalmas, nem nagyfiu, sok komplexussal. Nekem van vadaszpilota baratom, aki betartja az 50-et a varosban es megsem kisfiu:-))"
Nem igaz, mert az én papám erősebb a tiednél !De most komolyan...
Próbálnám elmagyarázni, hogy az emberek különbözőek, különböző szempontokat tartanak fontosnak.
A tied az egyik, az hogy a roller csak és kizárólag kiegészítője lehet a tömegközlekedésnek, és önállóan nem képes közlekedési igényt teljesíteni.
Ezzel szemben az az igaz hogy, de igen, képes önállóan is kielégíteni a kisebb, korlátos közlekedési igényt, tömegközlekedés nélkül.
A kettő együtt van jelen, ha elfogadod, ha nem.
A már hatályba lépett kötelező biztosításrendszer, és a szivárogtatott jogszabály tervek is ezt támasztják alá.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28420 üzenetére
"A rollereket azert talaltak ki es akkora a kerekuk amekkora, hogy betoltsenek egy ,,hianyt" a gyalogosok es kozlekedesi eszkozok kozott, hogy konnyen gyorsan el lehessen jutni a lakohelyed korul barhova, vagy a legkozelebbi tomegkozlekedesi eszkozig. "
Tévedés !Roller már akkor volt amikor még tömegközlekedés nem, vagy csak a nagyobb városokban.
A gyártók nem hülyék, azt gyártják, amire van igény és el lehet adni.
Sok gyártó készít olyan e-rollereket, amit TE nem viszel le a metróba !
Akkor hova is szánják ezeket, fullos világítással indexszel stb.?
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28411 üzenetére
"Ez vicces:-)) ,,egyenrangu felkent" Az eger is buszke a viccben, amikor az elefant mellett atszalad a hidon es mondja, halljatok hogy duborog alattam a hid? Attol, hogy egy elektromos roller kap egy erosebb motort, akkor is csak egy jatekszer az autok, buszok, motorok, teherautok kozott. Nem a sebessegen mulik, hanem peldaul ha van egy katyu, amin az autos qrva anyazik egyet es megy tovabb( valljuk be sok ilyen van) , ott a ,,gyors" rolleres beesik a mellette kozlekedo busz ala mondjuk, amivel lehet, hogy az eleten kivul a forgalmat is megbenitja hosszu idore. Ezek a cuccok nem erre lettek kitalalva. "
Nem mindenkinek való a forgalom. Mint írtam, aki fél, vagy a képességeiben nem bízik, pl. hogy ki tud kerülni egy kátyút, vagy a rollere futóműve nem alkalmas a forgalomba részvételre, az nyilván ne menjen - mert bizony léteznek olyan rollerek amelyeknek a tulajdonságai képessé teszik rá.
Korábbi hozzászólásaidból láttam, hogy preferálod a kombinált, értsd tömegközlekedés és e-roller ( vagy inkább csak tömegközlekedés ? ) kombót.
Nyilván ilyen elvárásokkal, képességekkel tényleg nem ajánlom hogy lemenjél a "nagyfiúk" közé.
-
válasz
pescara #28408 üzenetére
Tubeless.
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Amúgy ebben a hsz-ben minden benne van, ha lenne topic összefoglaló ez lehetne a lényegi része. -
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28253 üzenetére
,, minden elektromos roller, 4.000 wattig. SMKP-nak tekintendő."
Miert terjesztesz ilyen hulyesegeket?? 1000 cikket hoztak mar neked, hogy egyelore nincs ilyen jogszabaly es valoszinuleg meg sokaig nem is lesz.Dedikáltan Neked !
Van olyan újságíró, aki kicsit utána nézett a jogszabályi háttérnek !
[YT] Forrás: Jelen fórum, ami a Mobilaréna szervezetébe tagozódik.
-
válasz
pescara #28304 üzenetére
Jó roller.
Kettő is van az ismeretségi körömben. (Fiú-lány pár.)
48V-os rendszerű, ezért jó a hatótávja, és felmegy dombokra is simán. Emellett extra széles a trepnije.
Index előrefelé a kormányvégeken van, hátul meg lent a hátsó kerék kétoldalánál. Mögöttük mentem párszor munkából éjjel hazafelé, sötétben klafa ahogy villog, amikor lekanyarodnak.Hátránya volt sokáig, h nem volt hozzá lengéscsillapitó, de Monorim már van hozzá, ill. az egyik Újpesti rolleres szervizben tudják szoftveresen módosítani is, h 30-al is tudjon menni.
Ezek persze nem fontos dolgok, de aki ilyen nagyobb hatótávú rollert vesz, esetleg kisebb túrákra is használná, de 25-el két órán át gurulni elég idegőrlő tud lenni.
Persze 30 se nagy előrelépés, de mégis valami.Kereke belső gumis.
200ezerért árában van, többet nem adnék érte.
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28274 üzenetére
"Egyelore annyit tudunk, hogy a 25 km/h ora felettiek es x kilonal nehezebbek szamit(hat) anak smkp."
Könyörgöm, csak egyszer olvasnád el, amit leírok !
Amire Te gondolsz az a 2009 évi LXII.Tv. A kötelező Felelősségbiztosításról értelmező rendelkezésének része:
... 10. gépjármű:a) minden olyan, szárazföldön, de nem sínen közlekedő, kizárólag mechanikus (tehát nem emberi vagy állati) erővel működtetett, hatósági nyilvántartásba vett vagy hatósági nyilvántartásba nem vett jármű – a kizárólag mozgáskorlátozott személyek általi használatra szánt kerekesszékes járművek, az elektromos rásegítéssel működő (pedelec) kerékpárok, valamint a mozgáskorlátozott személy által vezetett e-moped járművek kivételével –, amelynek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy legnagyobb sajáttömege meghaladja a 25 kg-t és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t,...
Jelezni szeretném, hogy ez a törvény nem zárja ki az alábbi törvényeket, különben legkésőbb hatályba lépéskor módosítani kellett volna az alábbiakat is, ami meg nem történt meg, azok továbbra is hatályban vannak, és nem lehet figyelmen kívül hagyni őket.
Tehát az új törvény azt állapítja meg, hogy mely gépjárművekre kell kötelezően felelősségbiztosítást kötni, nem pedig azt, hogy mi a segédmotor fogalma.
Az hogy mi számít segédmotoros kerékpárnak az alábbi törvények szabályozzák, és mégegyszer mondom, a kettő nem zárja ki egymást.
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]
erre hivatkozik*:5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...
erre hivatkozik*:... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében...Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.
Még valami, ami gépi meghajtású és nincs tipus jóváhagyása, az nem mehet közútra, járdára sem!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28269 üzenetére
Még mindíg ott tartasz, hogy nincs szabályozás eu- ban
Nem fontos a közösségnek, h mi van, vagy mi nincs Athénban, mert rajtad kívül senki sem rollerezik ott.Mo.- n 1990es Köhém r. óta, 34 éve lehet tudni hogy egy gépi meghajtású roller smkp. Már aki veszi a fáradtságot, h kikeresse, elolvassa és értelmezze a jsz.-t.
A többi OK!
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28264 üzenetére
"Azt inkabb ne, engedd el!"
Vedd már észre, hogy nem ellened beszélek, Te meg magadra veszed !Én is tisztában vagyok, hogy elavultak, hiányosak, a rolleresekre vonatkozó jogszabályok, kvázi jogtalanság talaján vagyunk kénytelenek közlekedni.
Ez nem jó !
Viszont amikor az a kérdés, hogy jelenleg mi a jogkövető (!) magatartás, akkor nem járja félrevezetni az illetőt, jogban gyakorlatlan kérdezőt.
Egyébként ez utóbbit csinálod Te nulla tudással, jogi háttérrel, és amikor szembesítenek a tényekkel, akkor beakad a tű, és nem tudsz összehozni egy épkézláb érvelést !
Ha jogi témáról van szó, jelenlegi tudásod alapján inkább kérdezned illene, meg meghallgatni olyanok véleményét, akik a témában jártasabbnak tűnnek.
A legfontosabb pedig, hogy érveiket alá is támasztják, nemcsak mások "...1000 cikket hoztak mar neked..." [link] érvelés szerűséggel operálnak.
Javadra írható, hogy már ott tartasz, hogy kvázi elismered, hogy Te nem tudsz érvelni az igazad mellett, ezért hivatkozol másokra, ugyanakkor ezek az "ezer cikkek", amit ide citáltál, vagy nincsenek sehol, vagy konkrétan meg lettek cáfolva.
-
Reggie0
félisten
válasz
pescara #28256 üzenetére
:-)) A gorog rendor az jobban kepben van, mint mi itt a forumon, mert neki kell alkalmazni a jogszabalyokat, ahogy a magyar, vagy nemet rendoroknek is.
Hat persze. Ezert csinal az osszes komuves is tokeletes munkat, mert hat nekik kell alkalmazni a gyari lerasokat.
Az elsofoku birosagok donteseit ezert sem szokas megtamadni es sem modositani kesobb, mert ok ertik, hiszen alkalmazzakDe elarulom egy rendornek meg annyi esze sincs hozza, mint egy "kis jarasi fikabiro"-nak.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28253 üzenetére
Sajnálom, hogy nem érted, de benned van a hiba!
Számtalanszor levezettem, jogszabályi hivatkozással, ellenben Te egyetlen egy olyan jogszabállyal nem tudtad alátámasztani az állításod, ami ennek ellentmondana!
Ami legközelebb volt és Tőled származott jogszabályi hivatkozás féle, az az volt amikor azt mondtad, hogy neked egy görög rendőr azt mondta, hogy...
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28189 üzenetére
"Nem tokeletes, eleve az elso teteledben csalsz 10 percet, mert ahol en felszallok a metrora, odaig neked is kell 10 perc eljutni:-)
Eszem ágában sem volt csalni
Azért írtam tólig tartományt. Meg miért kéne nekem elmenni a metró megállóig, ha nem kell, mehetek én egyenesen a cél felé.
... Es a metro azert nyilegyenesen megy , megallokkal egyutt is 50km/h atlagban. (nem Budapesten elek).
M2 10,3km menetidő 18 perc, netto kb.33km/h [link]
M3 17,4km menetidő 32 perc netto kb.33km/h [link] [link]Peronig eljutás, felszínre jutás, míg újra használhatod a rollered sacc 2-2 perc. brutto kb. 30km/h és ha még át is kell szállni perontól peronig, meg bevárni a következő vonatot, legyen 3 perc akkor mindenképpen 30km/h alá esik az átlagsebességed.
A te atlagod a forgalomban a lampakkal orulhetsz, ha megvan 15 km/h . A szagodrol nem is beszelve, amikor a 40 fokban megerkezel fel oraval kesobb oda, ahol en mar reg leszalltam a legkondis metrobol 25 km-el tavolabb. Es meg az akksim is tele lesz, amikor te mar konnektort keresel, ha meg haza is akarsz menni.
"
Ha a leghosszabb utat akarsz megtenni metróval akkor válaszd az M3-at, és ne szállj át sehol mert az rövidebb lesz.
Nem mellesleg a leghosszabb szakasz így is max 18 km.
Úgy érzem ez a 25km-rel arrébb egy kissé túlzás.
Miből számoltad ki, becsülted meg az átlagsebességemet?
Csak jelzem hogy a buszsáv az én autópályám, és a lámpánál mindíg az első rajtkockából indulok, mégis mi tarthat vissza?
A menetrendre, meg a kötött megállókra nagylelkűen elfelejtettél reagálni, ezek a plusz idők ilyen rövid távon ( 18km ) jelentősen csökkentik az amúgy is szerény kb. 33
km/h -s átlagot.Tömegközlekedésnek esélye sincs velem szemben, az meg hogy nem kell szagolnom a másikat, minden pénzt megér, arról nem is beszélve, hogy a zsebemben marad egy kb.10 ezer forintos bérlet ára.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28183 üzenetére
"Mondjuk en varosban hasznalom, ahol nagyon jol lehet kombinalni a metroval, vonattal, 10 percre van rollerrel az egyik metrovonal vegallomasa, onnan egy atszallassal max mindenhova eljutok es mar megyek is tovabb a rollerrel. "
Ez szépen hangzik, de akkor elemezzük ki, hogy is néz ki valójában.
Ha nagyságrendekben tévednék, kérlek jelezd !
+ 10 perc, amíg eljutsz a metróig,
+ 1-2 perc az állomásra, peronra bejutás ideje
+ 1 perc várakozás a metróra.
+ 3 perc kiszállás a peronon, átverekedés a tömegen a másik metróhoz,
+ 1 perc újabb várakozás a peronon a másik metróra
+ 1 perc kievickélés a felszínre és már gurulhatsz is a célállomás felé.Min 7, max 18 perc forgácsolódott el csak arra, hogy metrózhass, a menetidőből.
Ennél feltétlenül gyorsabb tudok lenni a felszíni és a felszín alatti tömegközlekedésnél is, a hozzájutás, kötött útvonal, és menetrend miatt.
A kötöttségek miatt a menetidő szenved feltétlen késedelmet.
Arról nem is beszéltünk, hogy a tömegközlekedés sincs ingyen. Havi + 10k. kiadás feleslegesen.
Lassú, minden megállóban megáll, tömegben érezni a reggeli pálinka/fokhagyma aromáját. Nem akarok szexista lenni, de az izzadt hónaljszaggal kevert menszesz szagát sem feltétlenül kedvelem.
Meghagyom a mazochistáknak a tömegközlekedéses/átszállásos hisztériát, én csak gurulok a saját tempóban senki által nem zavartatva - értsd senkihez sem kötve szabadon...
-
-
-
donbig
tag
válasz
pescara #28176 üzenetére
Hát igen. A roller nekem is még főleg azt jelenti, ami lábbal hajtós korában volt. Viszonylag egyszerű szerkezet, hordozhatóság. Oké, egyszerűségről már a legolcsóbb eszköz esetében sem beszélhetünk. A hordozhatóság viszont szerintem alapvető jellemzője lenne egy rollernek - a 12-15 kg még egy tini lány számára is megoldható, fel tud vele szállni tömegközlekedésre, stb. Ezt az ülés dolgot végképp nem értem, én elég instabilnak látom - mondom úgy, hogy nem vezettem -, szerintem is számos élethelyzetben sokkal célszerűbb lehet egy kerékpár vagy egy motor, ha már a hordozhatóságnak lőttek. Alphamooncam kolléga járgánya már inkább egy űrhajóra emlékeztet, de kétségkívül dekoratív.
-
alphamooncam
őstag
válasz
pescara #28169 üzenetére
"Milyen kijelzo az, amit nem latni??:-))))))))))))))) Amugy a sebesseget pedig nem art latni, ... "
Olyan kijelző, amelyen a "gázkar" egybe van építve kijelzővel.Az hogy úgy áll ahogy, annak meg az az oka, hogy a csuklóm ne kifacsart helyzetben kelljen nyugodjon a kormányon vezetés közben, hanem egy laza egyenes tartást vehessen fel.
Választanom kellett, vagy szögben áll a csuklóm, vagy nézegethetem menet közben az érdektelen adatokat.
Amíg el nem készült az ülés, rollerként, állva használtam a Dualtron Citymet, és már akkor kényelmetlen volt a gyári, közel függőleges beállítás.
Miután változott a vezetési testhelyzet, egyértelmű volt, hogy tarthatatlan, kifacsart kéztartásba kényszerített volna.
Ez meg ugye balesetveszélyes lett volna, ugyanúgy mint bármi ami elvonja a figyelmet a vezetéstől pl. telefonálás vagy kijelző bámulás.
Megjegyzem az EY3 pont az a kijelző, ami kifejezetten apró piktogramokkal tájékoztat, és nem elég egy pillantás a leolvasásukra, ill. váltogatni kell a menüben a megfelelő adatok kinyeréséért, szóval nem volt kár érte, hogy elforgattam, hogy a vezetési helyzetben nem látom.
"... de normalis rollereken, sot minden jarmuvon , repulogeptol a traktorokig arra vannak a kijelzok, hogy pontosan vezetes kozben is kaphasd az infokat, sebessegtol kezdve a hibajelzesekig. El sem tudnek kepzelni olyan rollert, ahol nem latni menet kozben a kijelzot.
..."Magyar jogalkotók, jogszabályok másként vélekednek.
Példának okáért SMKP-on sem írja elő kötelezően bármilyen visszajelző meglétét, még a sebességmérő óráét sem.
(Rollert meg sem említik)Ennek ellenére egy visszajelző, egy szép nagy, fényes piros LED kiépítéséért még külön fizettem is, csak hogy legyen, ez pedig az irányjelző aktuális működéséről tájékoztat.
Mert hogy az meg életet menthet azzal, hogy nem tájékoztatom félre a haladási irányomról a partnereimet.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #28172 üzenetére
Milyen hibajelzés az, amit menet közben látni kell, s csak onnan derül ki?
Beszarik a gázkar, rá fogsz jönni... Elmegy a hajtás, arra is rá fogsz jönni...
Azt ne mondd, hogy felforr a hűtővíz, és csak a kijelző mutatná meg...
(Ugyanígy az olajnyomás sem fog elmenni, amire pedig tényleg hasznos,
ha figyelmeztet egy belső égésű motorral hajtott jármű. A roller nem az.)Akku töltöttség talán a leghasznosabb, amit viszont jellemzően tökszarul
mutatnak, szóval egy idő után úgyis tudod, mennyi a hatótávolságod...Ui: nem hülyeség a sebességmérő, ám ha használhatatlan, olvashatatlan,
úgy többet árt, mint használ. Nem szabad, hogy azt bámuld, régen rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iKing.Hu - Apple iPhone 16 - White - Használt, karcmentes
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- SZÜNETMENTES TÁPOK
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest