Hirdetés
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Poco F2 Pro facepalm
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#28799
üzenetére
Nyakát már megvarrtad? Az gyári állapotban is hajlamos kiszakadni.

A többi miatt nem igazán aggódom a felépítését tekintve.
Ha összecsuklik az eleje, elég, a többi miatt nem is kell már aggódni... -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#28798
üzenetére
"Ilyenkor azért elkezdenék azon gondolkodni, hogy egész biztos erre
az igénybevételre van-e méretezve a váz? Tudniillik stoppie-zás egy
sima megállásnál 2 ujjas fékkel: oké, hogy kibírta, de még hányszor?"
Nem tervezem gyakorolni a stopizást, bekoptatás része volt hogy megismerjem, hogyan viselkedik erős fékezéskor a roller.Amikor az első keréken "áll", akkor a legnagyobb igénybevételt szerintem a kormánnyak csapágy, és stucni/kormány csatlakozás, illetve maga az összecsukható kormány kapja. A többi miatt nem igazán aggódom a felépítését tekintve.
Mindenesetre megnyugtató érzés, hogy van tartalékom, és hogy nem a technikán, fog múlni hogy meg tudok-e állni időben van sem.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#28797
üzenetére
Ilyenkor azért elkezdenék azon gondolkodni, hogy egész biztos erre
az igénybevételre van-e méretezve a váz? Tudniillik stoppie-zás egy
sima megállásnál 2 ujjas fékkel: oké, hogy kibírta, de még hányszor?Természetesen nem vagyok a fék tuning ellen, kellhet, ám ha ezután
még tovább nő a tempó, és még digitálisabb a vezetés, az necces.
Ui: vicces márkanév. Risk = kockázat. Majdnem mint az LSL bukó...

(Bár utóbbi csak egy magyar szóvicc, globálisan nem értelmezhető.) -
alphamooncam
őstag
Zoom vs. Risk fékbetétGyárival szereltem be a négydugattyús féknyerget.
Azóta, kb 100km-t mentem vele ( fotón bal felső sarok ) és nem sikerült normálisan bekoptatnom. Csikorgott, és sprődnek éreztem.
Ma reggel gondoltam egyet és kicseréltem az ajánlott Risk-re
zacskója jobb oldalt. ( kb. öt perc egy csere )Megszűnt a csikorgás, tovább nőtt a fékhatás, Soroksári úton a piros lámpánál megemelte a seggét a 100 kilómmal.( Kétujjas fékkarom van
)Szóval, Zoom vs. Risk fékbetét versenyében utóbbi kiütéssel győzött.
-
guifater54
csendes tag
válasz
guifater54
#28789
üzenetére
-
guifater54
csendes tag
válasz
DigitXT
#28794
üzenetére
Köszönöm szépen,
! Igaz időközben magam rájöttem (lévén műszaki ember volnék). Meg is húztam, kb felet lehetett. Még nem próbáltam azóta. Összességében jó és hasznos jószág . Alattam (110 kg) kb, 43-44 km/h (
)megy. Ennyit próbáltam, de csak 30 körül használtam. Azt még nem tudom hány km-t fog menni, hiszen 3 napos. Még egyszer köszi mindenkinek.
-
DigitXT
félisten
válasz
guifater54
#28784
üzenetére
Ha lehajtod a kormányt, alatta van egy imbusz csavar, ami behúzza a
villanyakat a fejcsőbe, azzal lehet (és kell) a feszességét állítani...
Azért írom, hogy kell is, mert nekem gyárilag egy nagy határ szar volt:
pontosan ahogy Te is tapasztalod, bizonytalan érzés volt vele menni...
(Teszem hozzá, hogy nekem gyárilag tömör gumi volt rajta, nem PMT.)Amikor megcsináltam, utána 50 km/h is biztonságosnak tűnt. Egyszer
kihúzattam 70-ig és még ott sem csinált semmi túl veszélyeset, habár
maga a tempó életveszélyes volt, egy ilyen lélekvesztőn... szerencsére
a balesetemnél a kis akku volt benne, 45 km/h körüli végsebességgel.
(Maga a felni törés anyagfáradás miatt következhetett be, de mivel én
álltam* a rolleren, másik típus, csak részlegesen egyezik, megszívtam.)*: ülve sokkal kisebb lett volna a becsapódás... De hát ha előre tudom,
mi fog történni aznap, akkor biztosan nem rollerrel megyek dolgozni... -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
guifater54
#28788
üzenetére
Nekem 30-at ment a 8,5 collos roller, ami 34 km/h sebességre emelkedett egy 10 collos köpeny felrakása után.
Autóvezetésben több évtizednyi rutinom van, de ezen a rolleren már kicsit félelmetes sebesség. Ki tudom használni persze, megfelelő úton és moderált forgalomban, de folyamatosan ott van az emberben, ha eltaknyolok, abból nagy bajok lehetnek. Nem ajánlott, szerintem.
Egy érdekesség, hátul már visszacseréltem 8,5 collos CST gumira, ami tényleg rendes gumi (autós minőség szerintem), aszfalton komoly gumivisítást lehet kihozni belőle, ha ráfékezek. Javult a fékhatás is, most már erősebben kell húzni a kart a blokkoláshoz.
Ezzel szemben a fent linkelt nylon valószínűleg csak gumiporral kevert (újrahasznosított őrölt gumi gondolom, ami alacsonyabb minőséget képvisel), de azért jól pödör 34-gyel. Viszont most a sárvédőt nem tudom feltenni, nem fér el, de majd valószínűleg elől is felteszem a 8,5 collos CST gumit és akkor visszamegy a sárvédő is.
-
#95712068
törölt tag
válasz
guifater54
#28788
üzenetére
25km/h-s sebességgel is odaérsz a boltba, sőt még 20-szal is.
Fórumtársunk elmondása szerint a papirollereden 1:1-ben ugyanolyan kerék van, mint ami kórházba juttatta törés után. A kerék/felni tört el nála. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
guifater54
#28788
üzenetére
Véletlenül nem csak a kerék centírozatlan?
-
guifater54
csendes tag
válasz
Peaceliker
#28786
üzenetére
OK. Holnap megpróbálom fotózni.
-
#95712068
törölt tag
válasz
guifater54
#28784
üzenetére
Azért nem kaptál választ, mert nem sok infó van erről a gépről, kb egyetlen user vagy érdemi tapasztalattal. Youtube-on is csak hátsó kerék levétel meg ilyenek vannak a speed unlock-on kívül.
Amúgy pontosan milyen sebességnél kezd el szitálni a kormány?
25 km/h alatt jelentkezik, az probléma.
25 km/h fölött jelentkezik, akkor jó lecseszlek a lábadról, hogy ennyi idősen nem vigyázol magadra, amikor gyakorlatilag neked csak és kizárólag az a dolgod. -
Peaceliker
addikt
válasz
guifater54
#28784
üzenetére
Jó eséllyel senkinek nincs ilyen gépe. Média képek pedig nem elengedőek ezt prezentálni.
Fényképezd körbe a kormány nyakát alulról mindenhonnan, hátha meg tudjuk távszakérteni
-
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#28783
üzenetére
Van tesa márkájú. Állat amúgy.. Na de a szilikon dekni tömítés egy pillanatig nem volt hajlandó rajta maradni. Még úgy festett az e6000 megfogja... De nem
-
guifater54
csendes tag
Üdvözlom a hozzáértő társaságot.
Már korábban írtam, hogy vettem egy BOGIST M5 Pro-S "paparoller"'-t. Írtam azt is, hogy gonjaim támadtak a könnyen beszitáló kormánnyal. Ennek alapján merült fel az egyik javaslat alapján, hogy szoritani kéne a kormánycsapágyon, (mintha egy kis logást is vélnék felfedezni) és ezzel segíteni a biztosabb iránytartást. A gondom csak az, hogy nem tudom hol kell, illetve hogyan kell ezen a gondon segíteni. Nagy köszönettel vennék minden támogató - ha lehet rézsletes, akár fotóval illusztrálva - leírást, figyelemmel idős koromra. Lehet, akár emailben is, melyet a profilomban megtaláltok. Köszönöm.

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Peaceliker
#28782
üzenetére
Kétoldalas ragasztók különféle fajtáit lehet rendelni Kínából is, vagy itthon is kaphatók, az nem jó?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee
#28780
üzenetére
De miért vicces? Nem egyszerű ezeket ragasztani. Szilikonról kb minden lejön. Oké ezen ott a gyári ragasztó maradvány, arra ragad. De amúgy az sem evidens, hogy vázra mi tapad. Több cucc, ami rc témában bevált (szabályzó, váz stb ragasztásra) itt mocskosul nem jött be nekem.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee
#28780
üzenetére
-
Micsoda problémák, wazz...

Nem jól van leragasztva, hát most mit csináljak vele, irok is egy posztot róla.

-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti
#28770
üzenetére
Nem hangos, vagy nincs valami különleges hangja ennek a hajtásnak? Milyen gondozást igényel?
Fórumtársunk egy tolató autóhoz hasonlította, poénból már én is elsütöttem párszor, hogy nem nagyon kellett használni a csengőt a gép hangja miatt. Szóval van egy alaphangja a gépnek, meg lehet szokni.Milyen gondozást igényel?
Laikusként erre nem tudok választ adni. Unokatesóm mondta, hogy lehetőleg ne tolassak vele "gyorsan", mert nem szereti motor. Mármint arra gondolt, hogy megfordulásnál ne toljam gyorsan hátra, mert ekkora géppel még a pincében is csak tolatva lehet megfordulni.Az energia visszatáplálásos fékezés működik benne? Magyarán van normális motorfék?
Nincs motorfék a spéci motor miatt, amit nagyon megszoktam az előző gép közel 5 éve alatt. Az elődje pont azért "rángatott", mert a motorfék miatt szinte nem is használtam a féket, és elkoszolódott a belseje. Szerintem az egy nagyon kényelmes funkció, és megfelelő beállításokkal és tapasztalattal mm pontosan be lehet lőni a "motorfék"távot. Mindig ugyanazon az útvonalon közlekedtem, és megvoltak a "referenciapontok", ahol meg kell pöccinteni a gázkart a tempomat feloldásához. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
t.zolka
#28776
üzenetére
Azért írtam WD40-et, mert az gyakrabban fellelhető az embereknél és gyakorlatilag ugyanúgy hatékony ebben az esetben, avagy mindegy, nem ezen fog múlni.
Át kell nézni alaposan mindent (nem csak ezt a részt), van-e bárhol korróziós nyom. A beázásoknak azért mindig szokott lenni valami nyoma. Sok esetben még korábbi beázásnak is, amit a felhasználó észre sem vett, mert kiszáradt és működött tovább, szerencsés esetben.
-
t.zolka
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#28774
üzenetére
Szétszedtem, kifújkáltam kontakt spray-vel a kis kapcsolót, voltmérővel kisípoltam, tökéletesen működik, de mégsem történik semmi.
Lehet zárlatos lett, és a kis lapon valami tönkrement?
-
t.zolka
aktív tag
válasz
Dr. Szilikát
#28774
üzenetére
Peaceliker, nem hajtottam esőben, itt nem is esett már hetek óta.
Lehet, hogy tényleg a pára lesz, mert éjszakára kint maradt a kertben. És a kocsin is látni már reggelente, hogy áll rajta a víz. Van itthon kontakt tisztító spray, akkor szétszedem és befújom, remélem ezzel megoldódik a probléma. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
t.zolka
#28772
üzenetére
Le kell szedni valószínűleg a ragasztott tetőt, panelt kiépíteni, WD 40-nel lemosni, ecsetelni, befújni a kis kapcsolót, közben nyomogatni, hogy behatoljon a belsejébe a lé.
TV-szervizben persze cserélünk is ilyen kapcsolókat (mármint a TV-kben), illetve van az a fajta, amit óvatosan egy injekciós tűvel szét is lehet szedni, lepattintható a felső fémrésze, tökéletesen tisztítható a belseje, még forrasztani sem kell semmit.
Egyébként nem feltétlenül folyt be felülről, alulról is bepárásodhatott, felfelé hatolva.
-
t.zolka
aktív tag
Sziasztok! Van egy Xiaomi Pro 2-m, ami tegnap délután egyszer csak magától elkezdett csipogni, ki-be kapcsolni, lámpát kapcsolgatta, ez ment jó pár percig, a kapcsolójára nem reagált, majd abbahagyta, és most hiába próbálom bekapcsolni nem történik semmi! Töltést veszi, de nincs lemerülve, mert úgy raktam le pár napja, hogy kb. 80%-on volt. Mi lehet a baj?
-
PociAti
őstag
válasz
Mr.Wiking
#28769
üzenetére
Visszakérdeznék, mit lehet tudni a gyártójukról?
Nem sokat.
Másodvonalbeli kínai rollerek, eltérő festéssel (matricázással), ezáltal más márkanév alatt futnak. Apró különbségek vannak csak közöttük, de ezek a különbségek pont arra jók, hogy az alkatrészek ne legyenek kompatibilisek egymással. Általad belinkelt rollerek tömörgumis Xiaomi M365 klónok.Használod, normál gyártótól származó rollernél szinte biztosan előbb elromlik, próbálod megjavíttatni de nem találsz szerelőt.
Újra átgondolod mennyire volt jó vétel és most mégis mit kezdj ezzel a 15-20 kg vassal és gyenge akkumulátorokkal? Pedig paraméterei alapján jónak tűnt, a hirdetésben csodásakat írtak róla. -
PociAti
őstag
válasz
#95712068
#28762
üzenetére
A Navee S65, S65C és Xiaomi 4 Ultra mindhárom eltérő motorral rendelkezik.
A 4 Ultra 500/940W, S65C: 450/900W (és nagyobb akku), S65 pedig a különleges fogaskerekes motorjával, és 500/1000W teljesítményével.
Nem hangos, vagy nincs valami különleges hangja ennek a hajtásnak? Milyen gondozást igényel?És ami engem meglep, hogy a leírások szerint az első kerék csak fut szabadon.
A hajtás hátul van és a tárcsa fék is hátulra került. A fogaskerekes áttételezés miatt a hagyományos motorfék (E-ABS) lehet meg se valósítható.
Az energia visszatáplálásos fékezés működik benne? Magyarán van normális motorfék?Az utódba, Navee S65C-be már a szokásos szénkefe nélküli motor került, amin van E-ABS, előre pedig dobféket szereltek.
-
Mr.Wiking
tag
Sziasztok!
Erről a két rollerről mi a véleményetek?
- https://elektromos-roller.arukereso.hu/lamax/s11600-p833411415/#velemenyek
- https://elektromos-roller.arukereso.hu/sencor/scooter-two-2021-57001081-p674512692/#velemenyek
-
d@vee
őstag
válasz
Peaceliker
#28734
üzenetére
Nekem is azt írja a manual(mármint amit küldtek kisokost a roller vásárlásakor, az eredetit nem olvastam), hogy először a rollerbe. Eddig a töltő csak egyszer csattant. De akkor dugok fordítva és kész

-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát
#28766
üzenetére
Semmiképp nem állítom, hogy minden rollert ismerek, sőt, ám eddig
diódás védelmet még nem is láttam... Az a 0.7V sem mindegy, habár
kezelhető speciális töltővel, de általában nem jellemző, hogy 42.7-ig
eleresztenék. Kugoo csinált ilyen 42.5-öt, csakhogy azon nem is volt
semmilyen védelem a töltő csatlakozón. Elég veszélyes játék, tudom.Mindenesetre kisebb az impulzus, ha 7V hajtja, mint ha 5x annyi...

Rá fog jönni a felhasználó, hogy amikor nagyot pukkan, az nem faja...Ui: ahány ház annyi szokás, nagyobb vasak gyári töltője mondjuk 5A,
illetve párhuzamosan be lehet dugni kettőt, akkor már 10A. Vagy, ha
veszel egy komolyabb töltőt, egy csatin is mehet 10A, ha az is bírja...
(Nyilván tyúkbélen nem zavarunk át ennyit, mert csúnya vége lehet.) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28765
üzenetére
Igen, erre vonatkozik a másik eset, amit előbb írtam (42 V --> 35 V).
Csak én a diódás védelemben gondolkodtam, de nem mindegyik olyan, illetve nagyobb töltőáramnál nem is lenne jó, mert a dióda is fűt. Meg akkor a töltési végfeszültség pontosítása is némi csorbát szenved. Például nekem a diódán esik 0,7 V, de a töltő kicsit 42 V fölé húz, így áll össze. Meg én már nem is akarom ennyire feltölteni, hátha jobban kímélődik, ha csak 40 V-ig használom ki.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#28759
üzenetére
"Szikra konkrétan nem megy sehová"
Jó, ok. Úgy értettem, hogy a szikra akkor keletkezik, mikor a rollerre csatlakoztatom a töltőt aminek üres a pufferkondija. Azaz a roller akkujából megy az áram a töltőbe. Ha előtte feltöltöm a töltő pufferkondiját a 220 felől (azaz egy másodpercre bedugom/bekapcsolom a töltőt) akkor nem szikrázik.
-
fcbarca
őstag
Sziasztok. Kugoo Kukirin S3 Pro (összecsukhatós kormány, kicsi hely) van ajánlott elülső táska és telefontartó? Köszi
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#28761
üzenetére
Mert amelyiknél kimegy a csatlakozóra az akkufeszültség és az akku mondjuk 35 V-ra merült, a töltő bedugva, zöld LED világít, 42 V-ra áll be, ott az akku ezt a 42 V-ra töltött kondit rántja le 35 V-ra.
Ez kisebb impulzussal jár, mintha a 0 V-ra merült puffert húzzuk fel hirtelen 35 V-ra.
Ez meg egy belső védődiódás roller, ahol ez az ajánlat:

-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti
#28758
üzenetére
Elfogultnak vélem magam a témakörben, de ha tömör gumi jöhet szóba, és rövidtávra kell használni, akkor csak ajánlani tudom.
Még egy apróságot nem említettem: a hátsó sárvédő 10-12 km/h-ig nem csapja vissza a vizet, nyilván fölötte igen. Mivel slick-re jártam az első gumit, így amúgy sem mertem volna gyorsabban menni, úgyhogy mondhatni van benne egy hülyebiztos egyedi megoldás is rá
Az említett "cunami" után erősen keresgéltem az utódot, és mivel nagyon megszoktam a dupla lengéscsillapítót, és tempomat nélkül élni sem tudnék (kézpara), így meg voltam lőve az utóddal. Nézegettem ezeket a kínai rendelős/kuponos oldalakat, egyszer majdnem beneveztem egy KuKirin G2 Pro-ra kicsivel 200e alatt, de nem nagyon kaptam válaszokat azzal kapcsolatban, így nem rizikóztam. Aztán szembejött egy 170e körüli akció S65-re, arra sem kaptam nagyon választ, így lemaradtam róla. Aztán ismét akciós volt, így 170e alatt megúsztam a történetet. Elmentem a közeli bestbyte boltba, és 200e ft fölötti gépeken sem volt tempomat, ami nálam problémaforrás, mert lerobbant a kezem 13 évvel ezelőtt, és kínzással érne fel, ha folyamatosan nyomnom kellene a gázkart.
Engem nem érint a szabályozás, március végén külföldre költöztem.
Amúgy a Xiaomi 4 Ultra és a Navee S65C-nek nem azért tér el a csúcsteljesítménye, mert eltérő motorral szerelték őket?
Próbáltam utánajárni, hogy miben különbözik az S65 és a C variáns. Ránézésre rosszabb hatásfokú a motor, mert az akkupakkot is növelni kellett, hogy 15 km/h-s sebességgel meglegyen a 65 km-es hatótáv. A trepni is 3 centivel szélesebb, és 2,6 kilóval nehezebb, viszont cserébe van e-abs, "visszatöltés" (motorfék), stb. Gondolom ezért tér el a Xiaomi is. A "sima" S65-be nagyon egyedi motor került, egy béna kocsis hasonlattal élve a Mazda RX8 Wankel motorjához hasonlítanám, csak ne olyan vége legyen a történetnek. Nekem gyanús, hogy egy típusban használtak összesen ilyet, és idővel készítettek egy "klasszikus" motorral szerelt verziót is, ami ráadásul rosszabb hatásfokú, és az egész gépet át kellett tervezni miatta.
Mondjuk 8 hónap alatt megtett 1400+ kilométer után annyira nem aggódok, de akkor is repkednek a kérdőjelek, hogy miért használnak rosszabb hatásfokú motort. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker
#28760
üzenetére
És ebből jön a pukkanás, ha nem előbb a konnektorba dugod a töltőt.
Úgy érzem egy kicsit túl lett ragozva. Okos BMS-en le lehet kapcsolni
a bemenetet, viszont a legtöbb BMS között portos: a kimenet aktív.
Azt is le lehet kapcsolni, áramtalanítva jó akkut szerelni! Nade minden
nap, amikor csatlakoztatod a töltőt, nehogy már egy szeánsz kelljen...Separate port BMS-nél vannak jópofa védelmek, pl. a töltő csatlakozó
esetén, vica versa: ha nem töltöd, nincs rajta feszültség, töltés közben
meg az akku csatiról veszi el, így ekkor a roller nem bekapcsolható...
Ui: a töltő pufferkondenzátorai üresen rövidzárlatot képeznek, nyilván
nem egészséges a rövid, ám nagy áram az akku felől, ami feltölti őket:
emiatt lesz kormos a csatlakozó, cseréltem is anno valakinek ilyet.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Dr. Szilikát
#28759
üzenetére
Ezt a rövidre zárást ne reklámozd, mert nagy rollereknél szinte kivétel nélkül megjelenik az akkufesz a töltő porton
Első gépem aminél nem, az a wolf king gt volt asszem. Vagy gbooster is ilyen volt? Amúgy nyilván bms függő. Lehet pálcika gépeknél nem, de nagyobbaknál inkább az a jellemző, hogy akku fesz mérhető töltő porton is
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28757
üzenetére
Szikra konkrétan nem megy sehová, hanem a szikra csak létrejön, mint egy áramimpulzus mellékhatása. Intenzitása áram és feszültség függvénye.
Nekem a rollerből biztosan nem folyik visszafelé semmi áram, ugyanis gyárilag van beépítve egy dióda, ami ezt megakadályozza. Így a töltőcsatlakozót rövidre is zárhatnám, nincs rajta feszültség, nem is mérhető semmi.
Ha előre feltöltöd a puffert 42 V-ra, az problémásabb lehet (a magasabb potenciálról folyik áram az akkuba), de ezt már kifejtettem.
Találkoztam régebben olyan hoverboarddal, ahol ilyen védődióda nem volt. Tulajdonos valahogy zárlatot csinált a töltőcsatlakozónál, amitől annak tűje kiolvadt (az akku ereje olvasztotta ki a fémet).
#28756 PociAti
Mindegy, milyen gyorsan dugod, egy adott pillanatot fogsz elkapni, aminek következménye lesz. Ha bizonytalankodik valaki, az érintkezés is bizonytalan lehet, akkor másképp szikrázik vagy nem, mellékes.
230 V kisfeszültség azért lett ennyiben meghatározva, mert a konnektorban stb. még nem képez spontán áthúzást, csúcsértéken sem (ennyi feszültség még épp nem képes átütni a levegőt). Ne tévesszük össze az induktív ívhúzás jelenségével, az is egy másik téma.
Jelen szikrázás nem is erről szól. Itt amikor összeér, keletkezik egy áramimpulzus, amitől bár kicsiben, de "fröccsen a fém", a szemléltetés kedvéért, ha hihetetlen is. Felületi jelenségek csak.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068
#28753
üzenetére
Elmondottak alapján ezek a pici rollerekkel sem vállalták túl magukat, nagyon rövid távon megfelelő útminőség mellett ajánlható. Nem sok szerelést, törődést igényelt, amíg el nem ázott, vagy meg nem öregedet (el nem koszolódott a fékszenzor).
Iskolásoknak, vagy lakótelepi hölgyeknek, akik tömegközlekedésen is használnák akár ideális roller is lehet az ilyen könnyű szerkezet, mely nem valamelyik szétesős gyártótól származik.Ezt követően egy Navee S65 elég komoly ugrás, mintha egy köztes lépcsőt kihagytál volna.
A pont 1.000 W-os csúcsteljesítmény a várható szabályozás határán billeg. 1.000 W-ig rendben van, vagy 1.000 W-tól már nagynak számít. Pedig a 25km/h végsebesség és 24,3 kg-os tömeg is határon belül mozog. Xiaomi 4 Ultránál, az unokatestvérnél 940W-nál fogták meg a névleges 500-as motort, ami amúgy hátra került. -
Tangerine
senior tag
válasz
Dr. Szilikát
#28755
üzenetére
Szerintem a szikra a roller akkujából a töltó pufferkondijába megy, ha nincs előre feltöltve.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#28755
üzenetére
Jó leírás, köszi!
Viszont az előző hozzászólás kapcsán is már megfordult bennem egy aprósággal kapcsolatos kétely. "Ha véletlenül pont elkapod a nullátmenetet, ..." vagy éppen meglovagolod a hullámot és pont a csúcson szállsz be. 50 Hz-es hálózat van nálunk, ami annyit tesz, másodpercenként 50 teljes hullámperiódus zajlik le, magyarán másodpercenként 100-szor van hullámhegy és nulla.
Kísérletezés nélkül azt mondanám nem tudjuk olyan sebességgel bedugni, hogy 230 V-hoz és adott páratartalomhoz tartozó távolságnál (tizedmillimétereknél) ne lépjen a hullám a legmagasabb pontjára és ne alakuljon ki az ív.Bár te nem is a konnektorban is jelentkező ívről beszélsz elsősorban.
Nekem minden alkalommal kicsit pukkan. De majd megpróbálom gyorsabban bedugni. De a 50 Hz miatt nem vagyok teljesen biztos az indoklásod helyességében. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara
#28745
üzenetére
Nekem spcialisan a szervizben mondtak, hogy a xiaomit elobb a konektorba es utana a rollerbe. A G30-ra meg azt mondtak, hogy elobb a rollerbe , utana a falba es igy tenyleg nem szikrazik, forditott esetben nagyon.
Nem találtam erre forrást a Xiaomi PDF utasításokban, csak rollerbe való dugást írják, hálózatot meg sem említi. Nyilván nem böngésztem át végtelen mennyiséget, ennyit láttam.
Ezt a hálózati szikrázást félreértik sokan, előző eszmefuttatásban sem tértem ki rá jobban, mivel szakmailag magától értetődő, így én sem gondolok rá automatikusan, hogy ezt külön ki kellene fejteni.
Egyszerűen a szikrát képező impulzus nem a rollerbe megy bele, hanem csak a hálózatot terheli egy kis vicces pillanatra, ami a hálózatnak meg sem kottyan. A jelenség egyebek mellett az apple.com oldalán is szerepel, hogy ne aggódjanak miatta az emberek (ha valaki nekem nem hinne).
De ez visszatérő kérdés a különböző fórumokon, a laptopjuk, telefonjuk miatt aggódnak az emberek, vagy bármi miatt, hogy szikrázik a konnektor, közben semmi különös. Ha ez baj lenne, nyilván ki lenne küszöbölve, hiszen van rá lehetőség, teljesen hárítható lenne, ha akarom.
Nem is csak a minden ilyen kapcsolóüzemű tápegységben megtalálható primer (DC) puffertöltés okozza elsősorban, hanem a fázis-nulla közé iktatott zavarszűrő kondenzátorok, amire a 230 V AC megy rá direktben, illetve pár ohm korlátozó ellenálláson keresztül.
Egy ilyen kondenzátorra rányomod a 230 V-ot, ami hirtelen fel akarna töltődni. A kondenzátor fizikai tulajdonsága, hogy minél gyorsabban akarják feltölteni, annál jobban "ellenkezik", avagy pillanatnyi zárlatot is képez.
Ha a dugás pillanatában a konnektorban lévő 50 Hz szinuszhullám pont a csúcsértéken van (325 V), akkor nagyot szikrázik.
Ha véletlenül pont elkapod a nullátmenetet, akkor nem szikrázik. De ilyen véletlenekből nem lehet levonni a fenti következtetést, ahhoz pont semmi köze.


-
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068
#28753
üzenetére
Ennyi év távlatból már nehezen tudom belőni, de egy csavart meg kellett húzni benne, talán az első gumi csere környékén történt meg. Egy kicsit szét kellett hozzá szedni a nyitó mechanikát, hogy meg lehessen húzni. Kormány stabilitását/holtjátékát érintette, bár utóbbit elvileg egy elhagyott gumi akármi is okozhatta. Egy videóban talán benzincsövet ajánlottak a helyére, de végül nem foglalkoztam vele. Kapott terepet is az emlegetett salakos és kráteres részen, imádtam a dupla "lengéscsillapító" miatt. Viszont cserébe csörög-zörög, és ezt egy-két célirányos "olajzással" lehetett ideiglenesen csökkenteni.
Nem egy csajozós verda, de az adott felhasználási módra ideális célszerszám volt. -
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti
#28752
üzenetére
Elajándékoztam unokatesómnak, aki életben tartotta nekem közel 5 évig, így pontos számokkal nem tudok szolgálni*. Elmondása szerint 70% környékén volt az akku közel 5 év után: (2019.02.~23. - 2023.12.29.) hó vége, dec. 26-án bontotta ki és üzemelte be az S65-öt, pontosan talán 67-68% dereng az akku állapotával kapcsolatban. Ne kérdezd hogyan mérte, villanyszerelő. A töltő is rendben volt elmondása szerint.
Egyszer dobott egy hall szenzor hibát és furcsa motorhangot egy kisebb cunami után, akkor már letettem róla, de másnap probléma nélkül ment tovább. Egy extra volt még ezután, hogy random be-befékezett a gép, amikor épp gyorsulni szerettem volna, és nyilván úgy tartottam ellen. Egy fórumtársunk is belefutott. Miután tavaly év végén unokatesómhoz került a gép, kipucolta a gáz és fékkart, és a gázkar elmondása szerint nagyon tiszta volt a fékkel ellentétben. Tempomat és beállított "visszatöltés" (inkább motorfék) mellett érdemben nem használtam a fékkart, így a menetszél valahogy betermelte a port, és ezért rángatott a gép. Részben ezért is lett ajándék egy szakembernek, mert nem mertem volna így "rángatós" verzióban kiadni a kezemből egy laikusnak.*a 6666. hozzászólás szerint másfél év alatt volt benne 879 km, addigra már cserélnem kellett az első gumit. Összesen 3000 környéke lehetett, ebben a hsz-ben 2500-at tippeltem augusztusban.
-
PociAti
őstag
válasz
#95712068
#28751
üzenetére
Mennyit mentél vele, és miként öregedett?
Mert a roller alaptulajdonságai miatt ezek amik nagyon számítanak, ebben szoktak alul maradni a noname és szarul összerakott gépek.
Az ES sorozat pedig egy normál gyártó szokatlanul kevés anyagból összerakott rollere.(Példaként az én 3 éves Xiaomi 1S rollerem, melyet nem kímélek, pumpáláson és töltésen kívül nem sok törődést kap, egyre kopottabb, csúnyább, de ettől eltekintve menettulajdonságokra hozza az eredeti állapotát, nem zörög, nem recseg, napi szinten hibátlanul kiszolgál.)
-
#95712068
törölt tag
válasz
PociAti
#28750
üzenetére
Imádtam az ES2-t, számomra a tökéletes célszerszám volt akkoriban. 1,2 km választott el a munkahelyemtől, két lakó- és pihenőövezet között használtam egy kis salakos/kráteres kitérővel (garázssor). Sokáig fel sem fogtam, hogy dupla lengéscsillapítóval szerelték, bár a tömör gumi miatt nyilván a menetkomfort nem volt tuti. Amíg nem volt viszonyítási alapom, addig nem is "fájt" (na jó, hosszútávon a bal forgóm jelzett). Rövid távra szerintem még mindig rendben van, és anno pont azért választottam ezt, mert a korabeli xiaomi-k rendszeresen kaptak defektet, és az akkupakk forrasztási is elengedhettek a rázkódás miatt. Tömör gumi miatt defekt nem létező dolog, a kormányba "rejtett" akkupakk sem sérült a padlóba rejtett ellenében. Viszont a súlypontja nagyon elől van, így az első pár fékezésnél meg tudja lepni az embert. 24,3 kg-os Navee után már kisujjal emelős kategóriába esik nálam

-
PociAti
őstag
válasz
snpetit
#28685
üzenetére
És ha még nem vetted meg a királydinnyék elleni küzdelemre szánt kínai M365 klónt, akkor úgy látom mégis csak kapható a Ninebot ES4.
Az előbbi hozzászólás kapcsán - elrettentő példákat keresve - ránéztem a rendelj kínai oldalra, és a friss hirdetések (hozzászólások) között látom szerepelni a Ninebot ES4 rollert 116k Ft-ért. És mindezt cseh raktárból, kb. 5 munkanap alatt vámmentesen ideér.
A hirdetésben szereplő szöveggel ne foglalkozz, szemrebbenés nélkül hazudnak!
Például a roller nem IP66-os, hanem IP54-es.
Mindig a gyártói honlapról, azok dokumentációiból tájékozódj.A roller kormányoszlopában van egy akku, és egy másik a kormányoszlopra akasztható. Mindkettőt gyárilag adják hozzá. Li-ion Battery Pack, típusa: NEB1002-H1, 36V, 5200 mAh, 187 Wh, illetve 36V, 5100 mAh, 184 Wh. Ha csak a beépített akkut használnád (mert ekkora hatótáv is bőven elegendő), akkor megspórolható némi tömeg, és megkapnád az ES2 modellt.
2020-as magyar nyelvű YouTube videó. A kommentek ki vannak (ki lettek) kapcsolva a videó alól, jellegét tekintve nem meglepő.
-
PociAti
őstag
válasz
wwenigma
#28742
üzenetére
Rákerestem itt a fórumon a gyártóra, senki nem írta, hogy rendelkezne ilyennel, de ha vakon csak a gyári paramétereket nézzük, akkor azok nagyon ígéretesek. Már ha lehetne hinni a számoknak...
És arról is írnak, hogy ilyen gyártó nem létezi, a Cory egy cseh kereskedelmi cég, egyike azoknak a vállalkozásoknak a világban, akik tetszés szerint felmatricázható kínai modelleket árulnak saját név alatt.
Casseius ebben a hozzászólásában ugyanazt a rollert mutatta be 5 különböző néven. Ilyen előzmények mellett nem tűnik jobb ajánlatnak, mint a noname kínai csodák, melyek elég rövid életciklussal rendelkeznek, hamar szétesnek és hulladék lesz belőlük. -
#95712068
törölt tag
válasz
#95712068
#28747
üzenetére
#28746 Mr. Csonti
Ne vedd figyelembe az írásom, teljesen eltér a két navee gép applikációja és a csatlakozás módja is. N65-nél egy ideig elszüttyög a bluetooth keresés részen, ami nálam másodperc töredéke alatt megvan a roller ikonra kattintva Xiaomi Home-on belül. -
#95712068
törölt tag
válasz
Mr. Csonti
#28746
üzenetére
Nem emlékszem rá, hogy külön bluetooth-on keresztül csatlakoztam volna rá, csak az applikációt használtam.
Szóval válaszd le a telefon bluetooth listájáról először, és utána csatlakozz Xiaomi Home-ban. Vagyis S65-tel ezt az applikációt kell használni, Xiaomi 4 Ultra "rokonsága" miatt, az N65-höz nem tudom, hogy milyen applikáció kell. -
#95712068
törölt tag
válasz
Mr. Csonti
#28743
üzenetére
Töltőre próbáltad dugni?
Töltőre dugva sem jelen meg a bluetooth ikon a zár mellett, amikor megnyitod az applikációt, és ráböksz a rollerre?
Lezárásnál jobbra kell húzni az ikont, feloldáshoz rajta kell tartani az ujjad.Egy ilyen videót találtam, de szerintem garvesztéssel járhat a megbontás.
Ezek után inkább nem erőlködök a szoftveres lezárással, amúgy sincs semmi értelme, nem sípol, S65 egyedi motorja miatt befékezni sem tud. -
Mr. Csonti
tag
Sziasztok!
Az történ, hogy lezártam a Navee N65-ös rollerem az alkalmazáson keresztül, és most nem tudom feloldani, pedig a telefonom azt jelzi, hogy csatlakozik hozzá. A robogó kijelzőjén csak a lakat ikon látható. Van valakinek ötlete hogy mit csináljak? Esetleg egy hard reset vagy valami hasonló?
Előre is köszi a helpet!
-
wwenigma
Jómunkásember
Cory Sprint -tel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Elég jónak tűnik bár buta picit (nincs BT?) de 12"-os kerekek és jó hatótáv, stabilnak tűnő kialakítása van. Töltő csatlakozó elhelyezése kicsit fura.
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28740
üzenetére
Köszi megnézem akkor ezt a márkát.
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28736
üzenetére
Most jelenleg egy 2A-es gyári Nami töltőm van, ami elég hangos és lassú. Az új akkum fogja bírni az akár 15-20A-es gyors töltést is. Azért ennyivel nem szeretném tölteni, de tudsz valami 10A körüli megbízható töltőt ajánlani, ami a "Nami" csatlakozós?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Tangerine
#28731
üzenetére
Ez nem arról szól szerintem, nekem is írták a jó sorrendet (RCB Scooter).
Konnektorba való dugásnál természetes a szikrázás, akár laptop, USB-dugasztáp stb., ami ártalmatlan, a tápegységek ilyenek. Attól függően, hogy bedugáskor a szinuszhullámot mely időpillanatban kapjuk el (csúcsértéken gyök2 x 230 = 325 V), nagyobbat szikrázik, vagy épp semmit, nullátmenetnél. Ez be van tervezve, korlátozóellenállás, ilyesmi.
Rollernél a töltő működése, hogy amikor nincs rajta terhelés, világít a zöld LED, kimeneti feszültség beáll 42 V-ra (vagy amilyen fajta). De a kimeneten van egy pufferkondi is, ami energiát tárol.
Tegyük fel, az akku 35 V-ra van merülve és hirtelen rányomjuk ezt a 42 V-ot, pufferrel megtámogatva. Az akku abban a pillanatban lerántja a kondenzátorban tárolt töltést, illetve a potenciált a saját szintjére. Ott a töltőcsatlakozónál nem feltétlenül látunk szikrázást, de létrejön egy nagyobb áramimpulzus, amire a BMS figyel.
Feltételezem, ebből előfordultak olyan garanciális meghibásodások, amikor a BMS úgy letiltott, hogy többet nem is engedélyezte a töltést, javítást igényelt a gép. Vagy csak lehetőség (mert azért akkora impulzus nincs), ha netán zárlatossá válna a védelmi kapcsoló MOSFET, akkor viszont nem tud lekapcsolni soha, megszűnik a védelem, az akku ki lehet téve bármi káros hatásnak.
Ezért lehet valószínűleg, hogy óvatosságból inkább figyelmeztet a gyártó, ha nem is feltétlenül van ebből baj, de azért jobb vigyázni:
- A kisült töltőt dugjuk a rollere, amikor a zöld LED (már) nem világít.
- Utána mehet a hálózatba.
- Javaslat szerint végül előbb húzzuk ki a hálózatból, bár szerintem ennek már nincs olyan jelentősége, túlzott óvatosság lehet.
- Magam részéről egy konnektorba dugható időzítővel kapcsolom, amin van egy külön programozható gomb (CD / clock delay). Csak megnyomom a gombot, erre bekapcsol és 3 óra múlva ki. (Csak példa, mivel 6-8 km-t megyek egyszerre, nekem 3 óra elég a visszatöltéshez.) -
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28736
üzenetére
Persze ezt tudom, mondjuk a nyak törés dolgot korrekten kezelték. Írtam nekik és meg is küldték teljesen ingyen a komplett cseredarabokat. Azóta már beépítésre is kerültek.
Az akku hibát nem írnám a Nami hibájának, ott tárolási és egyéb dolgok nem jól történtek.
A Logan fék nem nagy eresztés, de azért el lehetett volna lenni vele, az a saját döntésem volt, hogy lecsereéltettem Magura-ra. Ezen kívül egy teljesen jó, stabil és kényelmes roller.
Persze a szitálásgátlót még le kell majd cserélni valami jobbra, mert az is egy 5000 Ft-os vacak. -
Peaceliker
addikt
Nami (vagy bármelyik cég) ide vagy oda, nem minden szentírás amit papírra vetnek. Azért az ő gépeiknél is voltak gázos dolgok. Nyak törés burn-nél, gátló csattogás meg pár apró elektronikai dolog klimanál.
Dualtront is a hype viszi a vállán. Nem szar meg nyilván nem alsó polcos. De ahhoz képest amennyibe fájnak, egyik sem hibátlan, sőt.
Persze erről beszéltünk már 100x
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28734
üzenetére
Akkor megkövetem magam, mert a Nami fórumon is azt írta egy srác, hogy először a konnektroba én meg nem nagyon akartam hinni neki.
-
Peaceliker
addikt
válasz
pescara
#28729
üzenetére
Manual függő mit írnak. De keress rá a kérdésre. Nem egy helyen írják, hogy ez a jó sorrend, csak manualok írnak baromságot sokszor (mert copy paste egy csomó és baromságot sikerült másolni).
Ha beépített a töltő az meg már rá van dugva az akkura, így nincs miről beszélni(és ebben az esetben hogy a kábel melyik vége kap előbb áramot mindegy)
Persze 100/1 eset lehet, hogy mindegy. De ha csattan a töltő amikor rollerre dugja az ember, akkor a hálózatba kellett volna először
-
#95712068
törölt tag
válasz
Dr. Szilikát
#28722
üzenetére
Arra próbáltam utalni, hogy alapból szemmel nem látható helyen is van egy csavar, aminek van jelentősége. Azért csináltattam szakemberrel, mert nem találkoztam ilyennel korábban, és az életem is múlhat rajta. Ráadásul nincs B opció ennél a rollernél, a spéci motor miatt nincs visszatöltés/motorfék/e-abs.
#28721 Rellind
Emag újracsomagolt?
Keresőt használva nem találtam a bb topikban említve, pedig ez komoly akció volt. -
guifater54
csendes tag
válasz
Peaceliker
#28718
üzenetére
Köszi.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara
#28728
üzenetére
Olyan nagyon nem járhattál utána, mert NAGYON ritka a beépített
töltős roller. És ha valahol, akkor annál mindegy, az akkunak, hogy
a kábel melyik végét dugod be először. Ott életvédelmi okból nem
szerencsés, hogy a feszültség alatt lévő vezeték (230V) másik felét
lengeted. Műszakilag teljesen más történet! És mégegyszer, szinte
nincs is a piacon olyan roller, ami ezt tudja: a G30 épp igen, tudom.Ui: egyáltalán nem hülyeség Peaceliker tanácsa... 90%-ban az okoz
kevesebb problémát. A maradék esetek meg speciálisak. Tényszerű
dolog a pufferkondenzátorok feltöltése, szükséges rossz. Ugyanígy
ha az akkut csatlakoztatod le, a roller vezérlőjében még marad fesz
egy darabig... Ha kisült, akkor bizony az akku visszacsatlakoztatása
fog pukkanást okozni... Ami viszont adott vezérlőket ki tud nyírni.
Magyarán annál erősen ajánlott szikramentes csatlakozó az akkura,
és/vagy egyéb műszaki megoldás az ívhúzás elkerülésére: védelem.
Jobb a békesség alapon. (Sok le/fel csatlakoztatás során kormossá
válhat a csatlakozó felület, ami további problémákhoz vezet, majd.)Ja igen, ez ahhoz is adalék, mennyire (nem) triviális ötlet csak úgy
csereberélni az akkumulátorokat a rollerekben, túrázás közben.
Nyilván, ahol erre tervezik, lesz rá megoldás. Csak gondolni kell rá. -
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker
#28724
üzenetére
hulyeseg, roller fuggo
-
DigitXT
félisten
Mivel a töltőben vannak kondenzátorok, célszerű előbb a konnektorba dugni,
hadd töltődjenek fel. Ahogy az előttem szóló írta, ha enélkül csatlakoztatod a
rollerre, akkor attól függően, hogy van-e védelem a töltő csatlakozón pukkan.
(Nem eldurranó értelemben, de elektromos kisülés keletkezik: nem tesz jót...)Ha van védelem a töltőcsatin, akkor mindegy a sorrend... Amíg a töltő "üres",
azaz nem mutat feszültséget a BMS-nek, olyan, mintha ott se lenne. Sokszor
viszont nincs védelem, így a töltő csatlakozón direktben kint van az akkufesz.Szerk: ha a manuál azt mondja, csináld úgy. Védett lehet a csatija, gondolom.
(Ha le van merülve az akkud, a konnektorba jó előre bedugott töltő magasabb
feszültséggel csatlakozik rá, és az is okozhat egy kisebb áram tüskét... Biztos
nem hülyék írják a kézikönyvet. És jól érzed, semmiképp nem egységes.
) -
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28724
üzenetére
Érdekes, mert a Nami manualja azt mondja először a rollerbe kell dugni. Akkor ezek szerint ez se egységes
-
h1mpi
félisten
Ki milyen sorrendben tölti a rollerét? Először a rollerba dugja a töltőt vagy a konnektorba?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
#95712068
#28719
üzenetére
Annál nem tudom pontosan, de általánosságban lehet kettő is. Egyik a biztosítócsavar, amit előbb lazítani kell:

Utána válik mozdíthatóvá a nagy csavar, amivel beállítható a minimális légrés:


Utána a biztosítócsavart ismét rögzíteni. De még mindezek előtt lehet olyan trükköt is, hogy amennyiben a féknyereg állításra szorul (mert például le volt véve) a két csavart kicsit lazára venni, hogy engedjen is, de azért ráfeküdjön pontosan a nyereg a síkra:

Utána a féket érzéssel meghúzni. Ekkor a féknyereg beállítja magát a féktárcsára, illetve kézzel is úgy igazgatni, hogy minél pontosabban feküdjön a helyére. Utána (fogott fék mellett) a nyeregcsavarokat rendesen meghúzni. Igaz, hogy meghúzás közben előfordulhat egy kis elmászás, de ideális esetben a légrést már nem is kell állítani. Ha mégis, akkor korrigálni azt is finoman.
Képek innen vannak: https://www.youtube.com/watch?v=1N2AS-Eth5o
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker
#28712
üzenetére
1 éven túl volt... Régi jó kis MJ1-ek... Szomorú amúgy, hogy ilyenek vannak.
Megszokod, hogy jó, reflexből veheted, aztán egyszer csak már nem jó.
(Remélem a Samsung nem játssza ezt a 35E-vel. Meg a 40T volt nagyon jó:
jut eszembe, nem csak az számít, hogy 40Ah, hanem konkrétan, miből van?
Egy 10p pakk a 40T-ből is 40Ah, meg egy ~12p a 35E-ből is, viszont előbbi
350A-t is le tud adni, utóbbinak meg a 150A is karcos. Nem mindegy, na!
)Ui: tudom ki a francnak kell 350A egy rollerben? Az 21kW 60V feszültségen.
Van egy 16s9p pakkom is 40T-ből, arra "terveztem" 150A-t ráterhelni: bírja!
(Kis 36V-os pakkból meg 1 motorral kivettem 100A fölött, az is bírta*, csak
a BMS warning-olt, hogy ezt azért hosszú távon ne... Nem is tettem ilyet.
)*: papíron a 35E 8/13A, tehát 88A folyamatos, 143A maximum: elegendő.

(Ilyenkor viszont elválik a búza az ocsútól: nikkelezett acél elfogyhat hamar.
Rendes, vastag tiszta nikkelszalagot meg az átlag ponthegesztő nem viszi.) -
#95712068
törölt tag
válasz
Rellind
#28717
üzenetére
Majdnem rákérdeztem, hogy hirdeted a sajátod?!
De nyilván nem. Egyik rokon szeretne ilyen gépet, de 800-900€ környékén találok csak helyben (Ausztria). Illetve egyik nagybátyám kollégája kezdett el alkudozni egy bringa javító műhelyben, amikor beállíttattam a féket a gépen, és még a 8-ast is kihajtogatták a tárcsából. Amióta megtudtam, hogy hol dolgozik, azóta rágtam a fülét a tárcsafék beállítása miatt, és múlt hétfőn hívott fel, hogy vihetem kedden.
Hasznos infó lehet neked is a későbbiekben, hátul is van egy imbusz csavar, amivel lehet állítani a féket. Kopás miatt kell majd utána állítani. -
Peaceliker
addikt
válasz
guifater54
#28716
üzenetére
képek alapján elég furcsa a futómű gometria...ennek a típusú futóműnek nagy előnye épp az lenne, hogy nem szitál
De képekről ki tudom nézni, hogy ezt is sikerült elbaltázni...-Lehet hogy meg lehetne próbálni első villát 180 fokkal megfordítani.
-de lehet az is segíteni tudna ha másik kormány menne rá, olyan ami alakjából adódóan megadja azt a lehetőséget, hogy a markolat pozíciója változtatható a kormányrú síkjához képest (most túlzottan elől van a markolat).
-illetve kormány csapágynál jobban meghúzni. Azért írom ezt a végére mert ez csak tüneti kezelés, nem a probléma megoldása -
guifater54
csendes tag
Hogyan lehet a Bogist M5 Pro S típusu paparolleremnél csökkenteni a kormány szitálását?
-
h1mpi
félisten
válasz
xandrush0831
#28714
üzenetére
Köszi! Az m58T cella is már ilyen?
-
xandrush0831
aktív tag
A többi vevőnk csak nagyobb autó akksikkal foglalkozik, nem ismerem a többit behatóbban. De az LG-nél tényleg az a hozzáállás kb 1 éve, hogy "mindent bele". Olyanokra bólogatnak hogy jó lesz, amiért engem 1 éve kirúgtak volna ha kiengedem nekik. Vannak elemek amiket maximum 3 hónapik szabad raktározni felhasználás előtt. Ezek beépítik az 1 évest is mint a huzat. Tehát a cella belső, általad nem látott részeit már eleve oxidáltan veszed meg. Nem mondom hogy most aztán lángot fog az összes LG akksi, de az biztos hogy hamarabb tönkremegy mint ahogy kéne neki. Nem minőséget jelez már az LG logó.
-
h1mpi
félisten
válasz
xandrush0831
#28710
üzenetére
Na akkor legalább Te értesz hozzá és úgy mondod, bocsi de hozzászoktam a fotel szakértőkhöz… de ha már pro vagy milyen cellát javasolsz? Még tudok változtatni rajta!
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam
#28711
üzenetére
Külföldi rolleres forumokban is az a téma, hogy "csak ne lg legyen" a pakk
Közösség is kezdi megérezni ezek szerint.
Nekem volt épített pakk lg és Samsung is, szinte azonos paraméterekkel. Nem láttam difit pedig okos bms volt rajtuk
-
alphamooncam
őstag
válasz
xandrush0831
#28710
üzenetére
"Nem, hanem az elmúlt 3 évben QC tehnikusként teszteltem az összes elkészült valamit, ami a világon LG akksiba ment..."
OK, hogy így utólag kiderült, hogy van alapja annak amit leírtál, DE nem utólag kéne megtudni, hogy foglalkozásszerűen végzed az LG akkuk mérését, így NE csodálkozz a reakciókon !Fórumon, majd ha gyakorlatot szerzel, lehet másképp fogod felépíteni a hozzászólásodat, elkerülve ezzel a félreértéseket, jelen esetben azt hogy trollnak nézzenek.
Sajnos gyakori, hogy mindenféle alap nélkül "beszólnak" a másiknak.
Én minden hsz-nél beidézem azt amire válaszolni szeretnék, mert így egy egész.
Sőt, úgy egy egész a hsz, ha minden sallang, előzmény nélkül önállóan is megállja a helyét, mert így nem lehet belekötni...
-
xandrush0831
aktív tag
Nem, hanem az elmúlt 3 évben QC tehnikusként teszteltem az összes elkészült valamit, ami a világon LG akksiba ment, és tapasztaltam az elvárás változásait.
De te biztos jobban tudod, olvastál róla a neten. Nem tudom mire ez a hangnem, nem rosszból írtam. De akkor az a jó, mert te azt rendelted. 
-
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker
#28705
üzenetére
30-35-el szoktunk menni a gyerekkel, de átlagban kevesebbre jön ki. Gyalogos, bringás stb.
Amúgy nem kell 100 km hatótáv, mert a Mantis se megy annyit el. Ott is a gyerek alatt 60-70 km a hatótáv. -
DigitXT
félisten
Persze, jó ár, ha féláron van a gyárihoz képest, csak beker áron töredéke.
A többi meg a munkadíj. A jó név kell is, mert volt már, hogy más "jónevű"
elég érdekes hibákat produkáló pakkot rakott le, és bevizsgálni se akarta.
Ilyenkor azért felvonja az ember a szemöldökét.
Anno a motorszerelőm
váltotta ki ezt, mikor egy dolgot megjavított, mást meg elrontott közben...
A vége az lett, hogy magamnak kellett azt is kitanulni, és akkor lett jó.
Anno találtam ki azt a mondást, hogy elbaszni ingyen el tudom magam...Abszolút jól mondod: jó cellákból, jó BMS-sel egy megbízható pakk az jó!
Simán lehet jobb, mint a túlárazott gyári. (Az mondjuk más miatt drága.
Bár ha ez egy viszonylag új roller, nem értem, miért nem garis az akkuja?)Peaceliker: na igen, a fizika az fizika, a légellenállás meg büntet, durván...
Azt hinné az ember, hogy 40Ah tuti kimegy a világból. Pedig nem... Vagyis
de! Akkor ha ugyanúgy használja... Ha 28Ah 100km, akkor 40Ah ~142 km.
Mihelyst elkezdi húzni a szarvát, mondjuk 50 km/h-val, jön a fizika csodája,
hogy hiába nőtt meg 42%-kal kapacitás, a hatótávolság mégis csökkent.
(Amúgy szerettem ezeket a teszteket. Kicsit hiányoznak is. De akkor az a
60V20Ah pakkom, ami rézzel van hegesztve, 500 EUR-ért jó vétel, nem?
)
Szerk: az utolsó 5-ön is lehet gyilkolni a pakkot, de akkor hamarabb jön el
az "utolsó 5". Esetleg hirtelen esik össze a feszültség ahhoz, hogy tiltson.
(Beállítás kérdése, de lehet, hogy jobb, ha hazavonszolja a seggét "M365"
erejével, mint hogy még mindig fickós, de a végén 5 km tolás vár hazáig...) -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam
#28702
üzenetére
Első körben nincs mit tennem, mert van egy 1 millás rollerem rossz akkuval.
A 28Ah-t nem sokkal olcsóbban lehetett volna megépíteni, ezért döntöttem a 40Ah mellett és az okos bms is nagy előrelépés lesz. Így tudni fogja a kb. 100 km-t akkor is, ha nem 25 km/h-val megyek.DigitXT: az 1000 EUR nagyon jó ár, a Naminál 2000 EUR ugyanez az akku, nem okos bms-el és nem ilyen cellákkal. Aki építi az az egyik legnagyobb név a szakmában, bízok benne, nagyon sok akkut épített már.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam
#28702
üzenetére
Nagyjából közismert, hogy ezek az akku építők gyilkos áron dolgoznak.
Cserébe ha minőséget, garanciát, számlát adnak, nincs ezzel baj! Néha
persze lemarad ez-az, olyankor kezdődik a pingvinezés. A nagy akku jó.Ha van rá pénzed, még jobb. Ha kitanultad a csínját-binját + van hozzá
felszerelésed, hogy harmadáron megépítsd az a legjobb: abban az lesz,
amit szeretnél. Garantáltan, úgy épül fel, ahogy szeretnéd, és ha javítás
merül fel (jó cellák, jó kötések, jó BMS esetén nem jellemző), megoldod.Csináltam már pár komolyabb pakkot én is, nem volt rájuk panasz.

Ilyen durvább rollerekben már az sem mindegy, mivel hegeszted össze.
(Rézzel pl. rengeteget lehet faragni a belső ellenálláson, de közvetlenül
nem hegeszthető. Ilyenkor jön a szendvics... De láttam, aki forrasztotta.
Utóbbiról úgy tudom nemigen tesz jót a celláknak. Szóval érdekes ez...)Ui: egy jó akkuval nem csak a hatótávolság nő meg, hanem a feszültség
is magasabb marad mindenkoron (nagyobb végsebesség), mivel kisebb
a veszteség, nem melegszik annyira, ezáltal biztonságosabb. (Nyilván az
is kockázat, hogy a gyári akku minőségét el kell érni. Néha nem kihívás.)Nekem az szokta baszni a csőröm, hogy "a nagy akku jó" elvén totálisan
kitöltik a rendelkezésre álló teret, távtartó nélkül dolgoznak, egymáshoz
ragasztják a cellákat stb. Néha gyáriban is. Sajnos... Márpedig ilyenkor a
különböző sorok közt a rövidzárlat egy zsugorfólián múlik. Ijesztő, na!
(Amikor ilyen megkeresést kaptam, elutasítottam. Csinálja így más.
) -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT
#28698
üzenetére
~427,44€-re jön ki mostani árfolyammal a 168951 forintos S65, úgyhogy bőven.
Az más kérdés, hogy jelenleg csak dupla ár környékén lehet kapni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Chieftec-Prohardver nyereményjáték
- Netfone
- Elkészült az SMIC 5 nm-es node-ja, de a kínaiaknak haszna nincs rajta
- Milyen monitort vegyek?
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- Dell UltraSharp U2913WM 29" 2560 1080 monitor + Dell Sound Bar AX510 10W
- SzuperÁron! 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 512GB 1 év garancia - hajszálrepedt
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 5700X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD Nvme
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alpine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2978
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4125
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Zoom vs. Risk fékbetét
zacskója jobb oldalt. ( kb. öt perc egy csere )
)
)megy. Ennyit próbáltam, de csak 30 körül használtam. Azt még nem tudom hány km-t fog menni, hiszen 3 napos. Még egyszer köszi mindenkinek.












