- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
alphamooncam #27999 üzenetére
NUTT Y-5 nézzél, ezeket teszik a 1,5-2.milliós gépekre! Nálam 4.hónapja üzemel a kuki G2Max-on, 1ujjal fejre tudsz állni vele ha akarsz, úgy fog! Nem kell félni hogy a fékcső meg dagad mivel nem kell szinte semmi erőt kifejteni, kis ujjal tudod blokkoni a kereket vele.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #27998 üzenetére
"Szivárgás ha neked is jön majd akkor simán a szarabb minőségű tömítésektől. Már ha igaz a riogatás. "
Aludtam a szivárgás témára, és arra jutottam, hogy ahogy a dugattyúk mozognak nyeregben, a por bemegy a henger és dugattyú közé a tömítéshez.A por keményebb, mint a tömítés így az előbb- utóbb megeszi a gumit és már szivárog is.
Aki poros úton megy számolnia kell vele, hogy hamarabb tönkremegy, cserélnie kell.
Ebből a szempontból, porvédettség jobb a dobféknél.
Személyes véleményem, hogy hátra jó lehet egy dobfék is, de előre mindenképp tárcsafék az ajánlott.
Abból is a minél több dugattyús, hogy minél nagyobb felületű fékbetétet lehessen odanyomni a tárcsákhoz.
Wolf Kingre is jó a linkelt 4 dugattyús, ha 160-as vagy tárcsák vannak rajta, a leírása szerint [link] és csak 30Euro.
MT5e -re ránéztem. Azt írja a gyártó, hogy 45 km/h -ig ajánlott. [link] Franc se tudja... nagy név, de én még nem próbáltam, lehet akár jó is.
Fémhálós, vagy megerősített fékcsövet nem találtam a Zoomhoz, pedig jó lenne, ha nem kellene tartani attól, hogy a nyomás növelésével, fékezéskor "megdagad" a fékcső, ha van infód ilyesmiről kérlek ne tartsd magadban.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27994 üzenetére
Ugyan az, mint ami neked van rajta, a sima 2-es.
Szivárgás ha neked is jön majd akkor simán a szarabb minőségű tömítésektől. Már ha igaz a riogatás.h1mpi
Az volt nekem mantison. Őszintén semmi különbséget nem éreztem a zero n lévő szinten 3 forintos nutt fékez képest, csak annyit, hogy kar ügyesen előre tudta kapcsolni az eféket. De nagyon szép az tény, meg ha sosem fog folyni az nagy királyság, de így hogy volt, biztos vagyok benne, hogy nem költök majd ilyenek 80-100 ezret ha egyszer féket kell cserélnem -
DigitXT
félisten
Bogist M5 Pro bemutató... Nekem a kihangsúlyozott biztonságosságával
lennének fenntartásaim, tekintettel arra, hogy ugyanolyan a kereke, mint
ami nekem széttört, és ez gyárilag megy 40 km/h-val... Modern Babetta?
Szerintem egy Babetta ennél sokkal komolyabb felépítménnyel bírt anno.
(Nem függetlenül, hogy klasszikus SMKP, ez meg momentán egy "roller".)
Szerk: habár szemmel láthatólag nagyobb a féktárcsa, a felni ugyanolyan. -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #27992 üzenetére
"Kapásból fékcső csere is befigyel."
Van ajánlott (fém*) fékcső, ami nem túl drága? Link esetleg ?Jót tenne a szivacsos érzet eltüntetésének egy masszív fékcső*.
"Amúgy zoom fék van a wolf king gt n is.
2 vagy 4 dugattyús ?
Fejre állok vele ha kellamiért cserélni szokták (egyik a hype az 50+ csoportban) hogy állítólag szivárog hamar."
Ülve nehezebb fejre állni, mert lejjebb van a súlypont. A szivárgás nem tom mitől lehet, gondolom a terepezéstől ( megütötték+ por )
-
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #27992 üzenetére
Magura mt5e került fel a Namimra, na az olyan, hogy beletapadok az aszfaltba, igaz PMT gumik vannak a rolleren.
-
Peaceliker
addikt
válasz
alphamooncam #27991 üzenetére
Kapásból fékcső csere is befigyel.
Amúgy zoom fék van a wolf king gt n is. Fejre állok vele ha kellamiért cserélni szokták (egyik a hype az 50+ csoportban) hogy állítólag szivárog hamar. Nekem eddig egyik sem tett ilyet igaz bazi sokat nem mentem km ben rolikkal
-
alphamooncam
őstag
Ma hazafelé a Sorin nagyot kellett fékeznem, hogy kivédjek egy párhuzamos sávváltót.
A hátsót simán állóra fékeztem, visított, fütyült ahogy kell.
Erről jutott az eszembe, hogy már többször belefutottam olyan helyzetbe, ahol úgy értem a lámpaváltáshoz, hogy igen erősen kellett kapaszkodnom a fékbe hogy meg tudjak állni a vonalnál. Szóval az első féket gyengének éreztem/érzem.
Zoom fékeim vannak, és azt az információt kaptam, hogy létezik ezekhez négydugattyús változat, amit elvileg csak fel kell csattintani. ( Két csavar + légtelenítés )
Elindult a vezérhangya...
Keresgéltem a neten és ezeket találtam, ami szerintem kompatibilis.
Csinált-e már valaki ilyen, vagy hasonló operációt ( féknyereg csere ) és ha igen miket tapasztalt. Mérésem alapján, képen lévő méretek megegyeznek a gépsárkányom fékjeinek a méreteivel.
P.S.: Elvileg ez a fékbetét kompatibilis a Shimano MT420 fékbetétjével. [link]
-
PociAti
őstag
válasz
bigdady #27986 üzenetére
Ha lapos és túlterhelt, az gyorsításkor / lassításkor elnyírhatja a szelepet.
Viszont a Neon Lite elég érdekes karakterisztikával gyorsult, nem volt szokása úgy elkaparni, mint a kisebb teljesítményű Xiaomi-nak. Lomhábban indulva vette fel az utazósebességet.
Két személlyel használni a rollert fokozottan balesetveszélyes, így csak óvatosan!
-
PociAti
őstag
válasz
bigdady #27984 üzenetére
Nem használtam. A slime néha többet árt, mint használ. Ha egyenetlenül oszlik el az abroncsban, akkor ütni fog a kerék. Az meg a csapágy tönkremenetelével és egyéb kellemetlenségekkel járhat.
Van olyan tömlő nélküli gumi amiben gyárilag van zselés réteg. Így ha tiéd ilyen, akkor végképp felesleges bele a slime.
Lehetséges hogy van olyan felhasználási terület, ahol nem lenne hülyeség. Pl. aki terepen használja, találkozhat tüskékkel, vagy alföldön népszerű királydinnyével. Van az az apró lyukméret, ahol akár működhet.
-
DigitXT
félisten
válasz
bigdady #27984 üzenetére
Próbáltam, szart se ért. Konkrétan egy picike szúrt lyukat nem kezelt le...
-
bigdady
nagyúr
válasz
PociAti #27983 üzenetére
Beadtam szervízbe helyben, nem hajtott kerék így 5-6e a csere, de megnézik menthető-e a gumi és nem csak a túlfújás miatt rántottam ki a tömlő nélküli szelepet (szelepház is egyben ez a fajta).
Gyerek mondjuk sokat megy vele két személlyel lehet az kicsinálja a szelepet is.
100kg-t bír de van hogy kicsit több van rajta pl ketten 110kgEz lehet kicsinálja a gumit/szelepet egyébként? Néha lehet laposan is megy vele a gyerek, nem érdekli (lány..)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27983 üzenetére
Abban a teljesen vállalható 10000 Ft-ban nincs benne az új gumi...
(Legalábbis azt írod, hogy munkadíj... Mondjuk szelep hiba esetén
nem is igazán kell új gumiban gondolkodni, két független dolog.)
Szerk: viszont a szelep csere nagyjából ugyanannyi munka, mintha
rakna fel egy új külsőt is, tehát vélhetően nem lesz az sem olcsóbb. -
bigdady
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #27982 üzenetére
Tömlő nélküli a gumi.
Slime-ot (defekt elleni folyadék) ti használtok a gumiba?
-
PociAti
őstag
válasz
bigdady #27979 üzenetére
Pár hónapja kikerestem az OKAI szerviz elérhetőségét.
Régebben a rossz hírű TMX szervizelte őket, de egy ideje már a Tanfield Technika a garanciális és azon túli márkaszerviz. Bp., 1092 Ráday u.https://tanfield.hu/szolgaltatasok/okai/
"Szervizszolgáltatásaink árai:
Gumicsere munkadíj 8,5″ kerékméret felett / kerék 10.000,- Ft"Teljesen vállalható összeg, főleg amiatt, mert az OKAI Neon Lite-nak amúgy nagyon jó gumiabroncsa van. Ha nem tudod megúszni a cserét, akkor ragaszkodj az eredetihez, ne érd be mással.
Keresd fel őket, ők meg tudják mondani mi ilyenkor a tennivaló (esetleg meg lehet oldani máshogy a szelep javítást).
-
DigitXT
félisten
válasz
bigdady #27979 üzenetére
Ha kijött a szelep, akkor az bizony elszakadt belül. Nem a nyomás tartja a helyén, hanem a szelep tartja a nyomást.
Ha veszel bele másikat, belülről kell bele húzni (szelepbehúzó szerszám javasolt), a méretre meg különösen ügyelni kell, hogy beleférjen az adott lyukba, ráadásul ne legyen túl hosszú sem a szára. Vannak 45 fokos, meg 90 fokos megoldások is. Legegyszerűbb, ha elviszed a kereket magában egy gumishoz, a maradék szeleppel együtt (mintának, hogy milyen volt), és kicseréli neked.
(A jövőre való tekintettel meg érdemes egy Xiaomi kompresszort beszerezni, egyrészt mert hordozható, másrészt mert a csavaros megoldással nem lehet kitépni a szelepet a helyéből, harmadrészt meg mert tényleg annyi lesz a nyomás, amit bele fújtál. Hagyományos kompresszoros csatlakozók lehúzása közben szökhet annyi levegő, ami egy autó gumi esetén nem számít, de egy roller gumi esetén már mérhető probléma.)
Szerk: arra nem gondoltam, hogy esetleg a szeleptű jött csak ki. Azt hogy? Külön ki lehet tekerni, igen, sőt kell is, amikor külső gumit cserélsz, és úgy tudod a helyére "robbantani", de normál üzemben az nem kijövős, hiszen menetes cucc. Esetleg egy fotót lőhetnél a jelenlegi helyzetről.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
bigdady #27979 üzenetére
Ilyet szoktak használni gyakorlatilag mindenhol, hogy a kerékpáros Presta és a klasszikus csőröst ne is említsük:
https://en.wikipedia.org/wiki/Schrader_valve
Kapható ilyen szelepsapka, amivel kezelhető, vagy célszerszámmal is, vagy egyik videóban műszerészcsipesszel kínozta valaki, de megoldotta.
-
bigdady
nagyúr
Sziasztok
Van egy okai neon (es10) rollerem és kicsit túlfújtam a gumit és mikor kihúztam a pumpát kijött a szelep is. Ezek ilyen kivehető szelepek amit a nyomás tart a helyén?
Esetleg gumit kéne cserélném vagy csak szelepet most kiszakadt? ez ilyen kivágott gumisnak tűnik.
Belsőt nem látok benne.
Okai szerviz kell ehhez vajon?
-
mwin
kezdő
válasz
Shade45 #27969 üzenetére
Érdekes, nekem sport módban 40-et jelez 100%-on. E 55km/D 45km/S 40km A segway support azt írta, hogy legalább 35km-et tudni kellene az adott paraméterekkel.
Firmware-ek is frissítve vannak. Most majd beállítom a gyorsulást normálra mert maxon volt. A kers is a legerősebben van habár kétlem, hogy tölt is vissza valamit. -
alphamooncam
őstag
Na srácok, végre megoldódott a több mint egy hónapja (06.22.) [link] keletkezett zárlat problémám.
FID munkája kiváló, olyan dolgokat is megcsinált, amit előre nem beszéltünk meg, de "előre" gondolkodva úgy alakította ki a kábelezést, hogy később azt le tudjam csatlakoztatni/át tudjam helyezni. ( Hátsó sárvédő LED + csatlakozó, és index visszajelző LED )
Pár szó a több mint egy hónap javítási időről...
Javítással kapcsolatban azt a céget kerestem meg írásban június 28.-án, amelyiktől februárban vásároltam a rollert.
Egy hét elteltével, mivel nem kaptam választ, megkerestem írásban egy másik céget is, de onnan sem kaptam választ.
A másik cég további személyes megkeresésre adott egy hat számjegyű árajánlatot.
Futureboard hat levél, és közel egy hónap után közölte, hogy nem tudja vállalni ( gondolom leterheltek*) a munkát, de mivel FID-del már korábban felvettem a kapcsolatot így zöld lámpát kaptam.
Még egyszer nagy köszönet FID-nek, mindenkinek csak ajánlani tudom !
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #27973 üzenetére
Reklámanyagban a kedvező tulajdonságokat halmozzák, aztán a kis betűs részeknél jön a fekete leves.
Felületes szemlézés alapján itt talán annyira nem borús a helyzet, de idézném őket:
"Szerencsére nem kell választanod, mert a hello Bringás kerékpár és roller biztosításokat kedved szerint kombinálhatod!"Kombinálhatod annyit tesz, külön értendő a három fogalom de egy csomagba teheted őket.
200.000 Ft értékű elektromos meghajtású rollernél a kalkuláció nekem ezt mutatja:
(1) Baleset Start 249 Ft/hó
(1) Baleset Optimum 416 Ft/hó
(1) Baleset Prémium 624 Ft/hó
(2) Felelősség Start 333 Ft/hó (2 milliós határ)
(2) Felelősség Optimum 499 Ft/hó (4 milliós határ)
(2) Felelősség Prémium 666 Ft/hó (6 milliós határ)
(3) Vagyon Optimum 708 Ft/hóÉs ha mindháromból az Optimum lesz kiválasztva, akkor havi 1.623 Ft, éves 19.480 Ft.
-
itt azt írja, hogy lopás ellen is véd.
-
sid87
senior tag
Sziasztok!
Ninebot F2 Pro unlockolásról van valakinek tapasztalata?
Érdemes? Kicsit zavar hogy 25nél lekorlátoz és érezni hogy van benne még több. 20 ezerért megcsinálná egy szerviz, de nem tudom mennyire rontja el esetleg. Hátha van valakinek tapasztalata.
Köszönöm!
-
Warzoz
senior tag
Nekem 8400 Ft ugyanitt. Alakul ez
alphamooncam
Közben átírogattam a születési évet, de attól nem változott az összeg. Viszont ha vidéki várost adtam meg lakcímnek Bp helyett, egyből már csak 6000 Ft lett a végeredmény. -
-
xekta
csendes tag
válasz
Thunderzolee #27960 üzenetére
Na pont az insura-n nem tudtam megnézni, hogy mik a lehetőségek, mert 25kg alatti a roller és 25 a végsebessége, így nem enged továbblépni, mert nem lehet rá kötelezőt kötni. Megnézem a többit, köszönöm mindenkinek.
-
Melyik biztosítónál nem engedte?
Én osztottam meg ezt:
Itt össze tudod hasonlítani az árakat:
https://www.insura.hu/kotelezo-biztositas -
xekta
csendes tag
Segway F2-re szeretnék nem kötelező biztosítást kötni (k)gfb. Valaki linkelt itt egy oldalt korábban, ott próbáltam de nem tudtam, mert típus megadás után kiállt hibára, hogy erre nem kell kötelező, simát pedig nem találtam. Valaki hasonló paripával ötlet? Lehetőleg online szeretném.
-
PociAti
őstag
válasz
andrys83 #27956 üzenetére
Modern Xiaomi rollereken szinte képtelenség szoftvert módosítani.
A Xiaomi rollerek egy részét a Brightway készíti, azoknál van remény a szoftver módosítására, a Ninebot üzemben készült rollerek viszont a Xiaomi biztonsági chipjével (MJA1) készülnek, ami szinte teljesen kizárja a szoftver módosítás lehetőségét. Ez volt a legutóbbi infó róluk.
Ez után a felmérés után jelent meg a Xiaomi 4 gen 2, így arról nincs infóm melyik üzemben készült és milyen chipet tartalmaz, de külföldi fórumokon is azt írják jelenleg nincs benne sebességtartó automatika és nincs rá megoldás.A viszonylag rövid termék-életciklus miatt arra is viszonylag kicsi az esély, hogy emberek elkezdjenek egyedi vezérlőket gyártani. (Bár soha nem lehet tudni, találhatnak valami kiskaput, de ezzel kapcsolatban jelenleg nem túl fényes a jövő.)
-
andrys83
aktív tag
Sziasztok.Xiaomi scooter 4 gen 2 tempoatot szeretnèm ha aktív lenne!Tud valaki erre szoftverest???Tudom van aki jön hogy minek az stb.Csak a kerdesemre szeretnèm a vàlaszt!Köszönöm.
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27952 üzenetére
Még megérkezéskor áthúztam mindent, kormány résznél pedig ment a menetrögzítő.
Viszont kollégának a hátsó gumi olyan 400km alatt cserésre kopott. Mi a fene? Nekem meg még bőven jó.
Nagyon hátra tenné a súlypontot? -
mwin
kezdő
F2 plus tulajok! Az mennyire normális ha 95% töltöttségről S módban csak 21km-et tudtam megtenni városban (0 emelkedő)? lemerült 8%-ra.
10%-tól szinte használhatatlan volt mert nagyon lassan "gyorsult" és onnantól csak max 20km/h órára gyorsult.70kg testsúly. -
Én mikor vettem akkor az összes csavart átnéztem!
Amik kritikus helyen vannak azokat cseréltem is 12.9 es minőségi csavarokra, valamint kaptak Kontakt alátéteket is és kaptak még kék menet rögzítőt is! szóval azok nem lazulnak többé maguktól!
a féktárcsák pedig Titánium csavarokat kaptak szintén kék menetrögzítővel.
A kijelzőnél nekem is mindég kilazunt a 2 csavar azokat meghúztam fixre, azóta nem lazul ki, úgyse döntögetem 1x kell jó szögbe állítani!
Nekem már 1300Km van benne
-
d@vee
őstag
válasz
DroiDMester #27948 üzenetére
Amúgy időnként át szoktad nézni a csavarokat?
Most járok kb. 350km-nél a géppel, de a kijelző tartó lazulgat meg néha és elfordul a cucc. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27946 üzenetére
"Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész."
A roller soha nem lesz olyan biztonságos, mint a gyaloglás. Gyalogosként stabilan megállsz a lábadon, a rolleren magasabban állsz egy instabil szerkezeten."Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért."
Az állítás egyik pontja sem igaz.
Rollerral még nem történt baleset, kerékpárral kétszer is.
A rolleres nem minden esetben felelős a balesetért, de meglátásom szerint sokkal veszélyesebben közlekednek, mint a kerékpárosok. A gyorsulás mértéke miatt és mert a teste gyorsulás során mozdulatlan állapotban van, sok minden hozzájárul a nehezebb kiszámíthatósághoz olyan szituációban, amikor szempillantások alatt kell felmérnie az autósnak a forgalmat.
És ezt súlyosbítja még az "élvezeti faktor". Túl sokan és túl vagányul közlekednek. Gyorsabban, és dinamikusabban, mint kerékpárral képesek lennének rá, vagy ahogy a reakcióidejük alapján kontrollálni tudnák a helyzetet."Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is"
Én ilyet nem mondtam és nem is hiszek benne.
A sebesség csökkentésével viszont hozzá lehet járulni ahhoz, hogy a vétlen fél esetleg korrigálni tudjon a másik hibáján.---
Ezek szerint esetedben a műszaki hibák pusztán a pech kategóriájába tartoztak. Anyagfáradás. Több kilométer lett kihozva a járműből, mint ami abban a konkrét egyedben benne volt. Elfogadom, ezt előre nem lehet kiszámolni.
"20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne."
Ha a városi közlekedést nézzük, talán nem a kirívó esetekből kellene kiindulni, hanem miként közlekedik a többség. Az, aki a közlekedés ritmusát megadja.Forrás: Recommendations on Safety of E-scooters (EU, 2023)
"Több ország, köztük Dánia, Németország, Norvégia, Svédország és Svájc 20 km/h-ra korlátozza az e-scooterek maximális sebességét. Az alacsonyabb sebességek csökkentik az e-scooterrel közlekedők, a gyalogosok és más közlekedők súlyos sérülésének valószínűségét.
...
A 20 km/h magasabb, mint sok városi területen közlekedő pedálos kerékpár átlagsebessége. A 18-29 éves pedálos kerékpárosok átlagsebessége a férfiak esetében 18,2 km/h, a nők esetében 16,9 km/h volt."---
Pont nem azt vizionálom, hogy legyen külön rollerút. Az ellenkezőjét állítom, a meglévő településszerkezetek többségében az épületek miatt nagyon szűk az a terület, amin osztozkodni kell a gyalogosokkal, kerékpárokkal, autósokkal, esetleg fákkal és egyéb objektumokkal.
A kerékpárút az, amin osztozkodni kell a rolleresnek és kerékpárosnak. Ezt látom példaként olyan országokban, ahol visszaszorították az autók számát. Csak ott normális, gyalogosoktól leválasztott széles kerékpárutakat hoztak létre. Ez elég sok helyen még idehaza is megvalósítható lenne. És helyi felújításokat nézve nagyjából ebbe az irányba haladunk. -
h1mpi
félisten
válasz
alphamooncam #27945 üzenetére
Hát ez kemény így, akkor nekem szerencsém van, mert betolom a Nami-t és még marad elöl-hátul 20 cm.
-
2hete kb pont ezt írtam Úgy látom akkor nem csak felénk járnak ilyen őrült bringások!
-
d@vee
őstag
válasz
DigitXT #27946 üzenetére
Szerintem meddő vitát folytatsz. Az alatt a pár hónap alatt amióta itt olvasok, majdnem mindenbe beleköt az úr vagy van rá egy rossz szava.
Hagyjuk ezt a "csak jót akar" szöveget.Bringások meg mennek mint az őrült. Beláthatatlan kanyarban (beingaút mellett bokor vagy fal) úgy mennek mint a marha. Se hall se lát, gyök kettővel épp begurulgatok minden nap látok vagy 2 ijjedt fejet aki félrerántja a kormányt. Mert középen megy a gyök és gyorsan.
Szerk.: ezt nem csak rolleren, biciklivel is tapasztaltam. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27942 üzenetére
az általad kiválasztott esetek
Nem az általam kiválasztott: ez az összes eset az elmúlt bő egy évből, amikor valakinek jobbulást kívántak a topikban. Ezekről te állítottad azt, hogy kizárólag a full face sisakban "jaszkarizó", 25 km/h-t hírből sem ismerő "épített" rolleresek esetében történtek meg, és, hogy ez mennyire elgondolkodtató... Nos, úgy néz ki, nem teljesen igaz az állításod, egy sima gyári Xiaomival is el lehet esni, és utána lehet neki jobbulást kívánni. (Tehát szerencséje is volt, mert nem baszta szét a fejét az esés közben, akkor már nem lenne kinek.) Vagy ugye ott egy G30, ami szintén pálcika - habár méretileg már inkább közepes, de a 10x3 talán nem megy rá.Aminek két kereke van, azzal el lehet esni, függetlenül attól, hogy a végsebessége csak 25 km/h, vagy sem. Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész. De ugye te is nagyon bátor vagy, és néha meghúzatod 20 km/h-ig: tudsz annyival gyalogolni?
ha a sebesség miatt nem tudja uralni
Nem tudom ezzel a történettel mit akarnál elmondani: nem a sebesség miatt...A jégfolt miatt... Szerinted a bíróság szerint csak azért volt hibás, mert ott volt? Nem egészen. A taxi sofőrje számíthatott volna a hídra felhajtásnál lefagyásra (hiszen tél van, fúj a szél, néha még táblával is jelzik a veszélyt), így kvázi jogosan baszták meg a baleset okozásáért, ellenberger, ha mondjuk valaki kiönt 5 liter étolajat, és azon csúszik el, arra meg nem kellett volna számítania. Ha minden kanyart úgy közelítenél meg, hogy mi van ha valaki épp odaszart a közepére (ja igen, a lószar is egy közkedvelt téma a bicikliúton, mert el lehet rajta csúszni
), akkor sehova nem érnél oda soha. Sőt, jobb, ha el sem indulsz, az a biztos.
Ez amúgy nagyon népszerű arab országokban: akármilyen baleset történik, akármekkora barom is a helyi lakos, mindenképpen a turista a hibás, mert ha nem ment volna oda, nem történik baleset.Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Érdekes elképzelés, csak sajnos nincs semmi alapja, mivel nem hajtott kerék volt: szerinted milyen nyomatékot kapott gyorsítás közben?Ha arra gondolsz, hogy korábban fáradt el, hiszen a gyárinál nagyobb sebességről nagyobb fékerőt kell kifejteni ugyanazon fékúton való megálláshoz, az már lehet, hogy igaz, ellenberger emellett olyan motorfékem volt (a hátsó keréken), hogy az első féket nagyon keveset kellett használnom... Megkockáztatom, hogy kevesebbet, mint amikor még gyári volt, és nem volt motorfék. De tök jó amúgy, hogy egy anyagfáradásban is megtalálod az áldozathibáztatás ezen gyönyörű módját. És ha gyári állapotában törik ki a küllő, egyszerűen azért, mert gagyi kínai öntvény? Akkor kitalálnád, hogy biztos azért volt, mert én nem vagyok 65 kg, mint te. Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért. Szomorú. Természetesen nem kizárt, hogy néha így van, de egészen biztos vagyok benne, hogy nem minden esetben. Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is: érdekes gondolat. És ezt azzal "bizonyítod", hogy veled még nem történt semmi (kivéve az elütött biciklistát, de azt hagyjuk is), és hát te nagyon ügyes vagy, mindenki más meg fakezű, de legalábbis relatív gyorshajtó...
Ha jól sejtem kétszer is.
Ó igen, jól sejted...Az első ilyen alkalommal mintegy 10 km/h sebességgel, megkoccoltam a járdaszegélyt, és a hanyag gyári hegesztés elengedte magát. Védőfelszerelés nuku, komolyabb sérülés mégsem történt, csak "hasra estem"... Szerintem elrepedt egy bordám, de meggyógyult magától. Sisak sem volt rajtam: szerencsére a szemüvegem sem esett le, mert az többe fájt volna, mint maga a roller... Nagyobb nyomatékot kapott a villa? Lehet. De azért vegyük észre, hogy ekkor már dupla motoros volt a vas, magyarán épp ellenkezőleg: minden gyorsításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy húzta a szerelvényt, hiszen ugyanekkor tolta a hátsó motor is... Vica versa, minden lassításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy tolta a szerelvény, hiszen ugyanekkor fékezett a hátsó motor is. Miközben dinamikusabban vezettem, mivel a roller képes volt rá. Vannak amúgy a világon sokan, akiknek kitört a full gyári S1 első villa (pedig nem mentek dinamikusan), ez egyszerűen egy gyártási hiba*, amit amúgy később javítottak is, később már normálisan körbehegesztették őket. Második eset, komolyabban tuningolt roller (de még mindig ugyanaz a szar váz), elengedi magát a jobban körbe hegesztett első villa, csak éppen nem is annál a hegesztésnél. El volt rozsdálva. Szerencsém volt, mert fel voltam rendesen öltözve, így nem törtem el a könyököm, mint amúgy olyan sokan rolleren (igen, pálcikán is, mert nem kell hozzá nagy sebesség), és megmaradt az arcberendezésem is, mert megfogta a full face bukó a becsapódást. Azt mondod, hogy azért történtek az esetek, mert rajtam volt a bukó, én meg azt mondom, hogy ez egy akkora baromság, mint ide lacháza. Igen, nyilvánvaló, hogy nagyobb sérülést lehet összeszedni nagyobb tempónál, csakhogy a legutóbbi esésem, amibe később majdnem belehaltam (lép sérülés, ami későn derült ki) nagyjából 25 km/h-ás sebességnél történt, mégis sikerült szerencsétlenül esni, pont a kitört küllők okán (leszúrt az eleje, rosszabb, mint egy sima kátyú), balra perdülve. Ezért tört el 9 bordám, és a bal kulccsontom. De mivel volt rajtam sisak, meg tudtam írni a sztorit. És kaptam, hogy jobbulást. Mármint a normális fórumtársaktól, akik nem akarták kihozni az egészből, hogy természetesen az én hibám, hogy volt egy hobbim (roller építés/tuning), amivel többet tanultam az elmúlt 5 év során az egész műszaki hátteréről, mint azok, akik megveszik a gyárit és mennek A-ból B-be, kis szerencsével balesetmentesen.
*: a fő probléma, hogy nincs semmilyen minőségbiztosítás. Ahogy FID szokta fogalmazni, minden roller szar, csak valamelyik másképp szar.
És amikor több százezres vasakra kell még költeni, hogy biztonságosabb legyen, mint gyári állapotában azért az is elgondolkodtató, hogy hol tart most ez az ipar. (A párizsi tiltásra visszatérve, nem csak az volt a baj, hogy a bérrollereken piásan verették a turisták, hanem az is, hogy sok lett belőlük. Túl sok. Oké, hogy a magánkézben lévő rollereket használhatod, mert messze nincs még annyi belőlük, hogy kiverjék a biztosítékot, de folyton azt vizionálod, hogy majd elterjednek és az milyen fasza lesz. Ja, nagyon fasza lesz, ha lesz nekik külön "rollerút", mert az belátható, hogy az autók közé rohadtul nem valók, főleg azzal a mentalitással, hogy ráállok bármiféle védőfelszerelés nélkül, és usgyi, mert gyalogos vagyok, csak gyorsabb... Bicikliúton meg a 20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne. Majd 2030-ban.
)
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tangerine #27943 üzenetére
"Nekem úgy tűnik, hogy robogót akarsz csinálni a rollerből. Akkor már egyszerűbb venni egy robogót, ami már alapból tudja ezeket.
"
Eleve motort lett volna jó venni, de a jelenlegi "rollerem" is csak cipőkanállal fér be a liftbe.
Kormányszárak így is csak lehajtva férnek el.
Mielőtt megkérdeznéd, ami fehér pányva meg középen lóg a kormányról, azzal húzom álló helyzetbe a rollert. A lift tükrében pedig a hátam mögötti villanyóra szekrény látható lakattal*
Normál, vízszintes helyzetben meg íííígy néz ki a nappalimban.
-
Tangerine
senior tag
válasz
alphamooncam #27941 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy robogót akarsz csinálni a rollerből. Akkor már egyszerűbb venni egy robogót, ami már alapból tudja ezeket.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27938 üzenetére
"Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett történnek rolleres balesetek."
Ebben teljesen egyet értünk. A relatív gyorshajtás nem véletlenül olyan népszerű fogalom balesetek esetében. Hiába "szabad" mondjuk kerékpárúton 30-as sebességgel haladni, adott szituációban 15 vagy akár 10 km/h sebesség is túl gyors lehet.Általános iskolás tanárom mesélte, bátyja kb. 20 km/h sebességgel haladt fel egy hídra, de jégfolton megcsúszva az általa vezetett taxi áttért a túlsó sávba és frontálisan ütközött egy nyugdíjas házaspárral. Meszes nyakú néni helyszínen életét vesztette. Tárgyaláson azt mondták neki, ha tolta volna a kocsit, akkor is relatív gyorshajtásra kellene hivatkozniuk, ha a sebesség miatt nem tudja uralni a járművet.
Annyit tudunk, hogy 2024. tavaszán egy Xiaomi gyártmányú rollerrel belement egy kátyúba, amit nem vett észre. Megütötte a könyökét, nem tört el. Valamit szeretnél még hozzáfűzni, vagy hozzákölteni?
Mert az általad kiválasztott esetek gyanúsan a gyorshajtás, relatív gyorshajtás kategóriába tartoztak.
Nedves úton, kanyarodva, vagy két lépcsőfokon lefelé... Ezt mind meg lehet valósítani jó szögben, óvatosan megközelítve.Nálad a műszaki hibát mi váltotta ki, azt ugye nem tudhatjuk.... Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Sajnos azzal kapcsolatban nincs statisztika, hogy a műszaki hibák mennyire a határok feszegetése miatt történik. Például dinamikus vezetés hozzájárul-e ahhoz, hogy a Kugoo S1 gyári első villája kitörjön. (Ha jól sejtem kétszer is.) -
alphamooncam
őstag
válasz
Silentfrog #27940 üzenetére
Ülés rollerre témához.
Amikor eldöntöttem, hogy nekem lesz rajta ülés, elfogadtam hogy egyéb átalakítások is szükségesek lesznek, a megváltozott vezetési helyzethez igazítás miatt.
Ezek:
- Kormányrúd hosszának lerövidítése.
- A kormányrúdban futó LED-ek infrared érzékelő eldobása,
- Vezetékek áthelyezése, átfűzése.
- Kormány beállítása, döntése/szögbe állítása
- Fékkarok, kezelőszervek helyének optimalizálása a megváltozott vezetési helyzethez igazítása.
- Lábtartó ( PEG ) felszerelése.Most ennyi, de lehet volt még más is, csak most nem jut eszembe.
A fenti átalakítások, igazítások, beállítások nyilván az enyémre a Dualtron Citymre vonatkoztak.
Más rollereken nyilván más lesz, de ez nem csak annyi, hogy rádobunk egy ülést...
-
Silentfrog
veterán
Mostanában elég sokat megyek a Segway g 30 rolleremmel, a mai nap olyan munkám volt ami miatt összesen 45 km távot tettem meg. Iszonyatosan elfáradt a lában.
Találtam Monorim márkában utólag felszerelhető ülést.
Valaki használt már ilyet?
Milyen lehet ülve közlekedni rajta?
Szerintetek elférek rajta állva is úgy ha nincs leszerelve az ülés?
Jó ez a nagy hatótáv, lehet ülve picit kényelmesebb lenne. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27933 üzenetére
Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett
történnek rolleres balesetek: ha komolyan gondolod, reménytelen...
Ha egyszer kivasalnak, majd írom én, hogy jobbulást. Ha lesz kinek!Elolvashatnád a saját linked, amikor pl. Xiaomi rolleresnek kívánnak
jobbulást az szerinted mennyivel ment? Vagy mit követett el... És ez
csak az első link az én balesetem óta... Ami meg ugye műszaki hiba,
de "természetesen" az én hibám, tuningoltam = tuti azért ment szét.
A harmadik link meg egy G30, pálcika, szintén nem az a full face-es,
szanaszét tuningolt, 100 km/h fölött veretős valami. Visszamentünk
egy egész évet a topikban. Nem tudni, mire alapozod a statisztikád.
(Ja persze, a következő Peaceliker, s nyilván az ő hibája, hogy telibe
vert egy parkolóból körültekintés nélkül elinduló autót: tudod, hogy
hívják ezt, amit csinálsz? Áldozathibáztatás. Mert nem veled történt!
Addig könnyű nagy pofával írni. Egyszer az aszfalt lefarag belőle.)
Egy éven túl meg ott van Casseius, aki nekiment egy sorompónak...
Oké, neki tényleg tuning rollere volt, ami nagy tempóra volt képes...
Csak éppen a konkrét balesetnél pont nem ment gyorsan, nem furi?Menjünk még picit tovább vissza az időben: idős fazon baromi lassú
tempóban, csak éppen kezdő, benéz valamit, le a lépcsőn... Hol volt
a rengeteg tuning rollerrel száguldozó, aki szerinted megérdemelte?
Erről a közvetett tapasztalatról nem is beszélve. Szerintem arról van
szó, hogy még mindig le vagy ragadva a holland biciklistáknál... -
tsilver
aktív tag
Okai Light -vel a régi appot használom ami még diagnosztikát ad, de ma feldobta hogy új verzió van mert új rollerek kerültek bele frissítsem vagy kilépés. Ez a két opció van. Tudtok vmi módszert hogy ne legyen muszáj frissíteni? Android
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27932 üzenetére
Az ok sokkal prózaibb.
Olyan tempóval közlekednek, ahol megtörténik velük a baj.
Lehet az műszaki hiba (erősebb dinamikus hatás éri a rollert), egyszerűen elveszítik a kontrollt a roller felett, vagy hosszabb fékút miatt nem tudnak idejében megállni, reakcióidő már kevés a reagáláshoz, vagy olyan hirtelen tűnnek fel a semmiből, hogy a környezetük nem tudja lereagálni. Vagy mindezek kombinációja.A sisak, gerincvédő és társai már csak a rájuk, a gyorshajtókra sűrűbben jelentkező balesetek enyhítésére való. A lényegre nem nyújtanak megoldást, a balesetek elkerülésére.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27929 üzenetére
Miért van az, hogy fullface sisakos, átlagon felüli teljesítménnyel rendelkező rollereseknek szokást jobbulást kívánni? Elgondolkodtató
Mert ők túlélik, és megírják a történetüket, ellentétben azokkal, a rollerezést a gyaloglás kiváltójaként elképzelő naiv idealistákkal, akik úgy gondolják, hogy pontosan olyan 6 km/h séta tempóban elbotlani, mint 20-25 km/h-nál fogni egy kátyút, és lendületből lefejelni az aszfaltot.Puszta koponyával, mert a sisak ugye csak hamis biztonságérzet, LOL. Na nekik tényleg nem szokás jobbulást kívánni, hanem maximum azon lehet hümmögni a baleseti híreket olvasva, hogy a következő életében vajon másképp döntene-e... Tessék bemenni egy kórházba a traumatológiára, és megkérdezni pár ápolót, mentőst, esetleg orvost, hogy mennyire gondolják biztonságosnak a rollerezést úgy általában...
Amíg ismertlenekről van szó, csak statisztika. Veled sosenem... addig nyugi van. Ha már ismerős, neadjisten pl. rokon, akkor kezd elgondolkodtató lenni a dolog, valóban!
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27926 üzenetére
Települések struktúrája adott, az utak faltól falig tartományát kell okosan újraosztani. New Yorktól az ázsiai nagyvárosokig vannak rá jó példák szerte a világban.
Ami közös:
- saját gépjárművek számának drasztikus visszaszorítása,
- taxik számának növelése,
- tömegközlekedés fejlesztése,
- kerékpárok / mikromobilitási eszközök számának növelése. Drasztikus növelése, ezekhez új, biztonságos sávok megteremtése.A tömeges elterjedés kulcsa, az olcsó, visszafogott teljesítményű gépekben rejlik. Olyan rollerekre, elektromos robogókra, egyéb járművekre, melyek az átlagos kerékpárossal hasonló teljesítményt és sebességet képviselnének.
Már megint erősen torzítasz, pedig ez folyamatosan visszatérő téma. Párizsban kizárólag rollerkölcsönzők tevékenységét függesztették fel, mert a turisták sok balesetet okoztak vele (vagy szenvedtek balesetet vele). Tehát nem tiltották ki a rollereket! Saját tulajdonodban lehet, és legálisan használhatod. Arra vonatkozóan nem tudtak a szolgáltatókkal rendesen megállapodni, miként lehetne a bérrollereket ön- és közveszélyes idióták számára biztonságosabbá tenni, így (reméljük csak átmenetileg) de a beszüntetés mellett döntöttek. (Pedig erre vonatkozóan is elég komoly fejlesztések történnek. Pl. bizonyos mintázatok alapján ittas utas kiszűrése.)
Magyar statisztikai adatok, és nemzetközi statisztikai adatok is eléggé összecsengenek.
"- A legtöbb baleset alkoholos állapotban történik,
- a balesetek csaknem 50%-a 22 óra és hajnal 6 óra között történik.
- A sérültek 33%-a első alkalommal használja az eszközt."Erre egyfajta megoldást nyújtana a bérrollerek sebességének 15 km/h-ra való korlátozása 21 óra és 6 óra között. Nem tökéletes, de pofon egyszerű megoldás, viszont a mostani helyzetnél biztosan jobb lenne és javulnának a baleseti mutatók.
-
PociAti
őstag
"25 járdára sok kerékpárútra kevés, közúton halál."
Minimális KRESZ ismeret azért nem ártana.
Nem a te érzéseiden múlik, mi szabályos és mi nem.
Kerékpárokra és olyan járművekre, melyekre szintén a kerékpárok szabályai vonatkoznak, az alábbi sebességhatárok érvényesek:
- járdán és gyalogos övezetben 10 km/h,
- gyalogos és kerékpáros övezetben (zónában) 20 km/h,
- lakó-pihenő övezetben szintén 20 km/h,
- kerékpárúton 30 km/h (lakott területen belül),
- kerékpárúton 40 km/h (lakott területen kívül),
- 50 km/h sebesség lakott területen kívül az úttesten (bizonyos megkötésekkel)."Egy nagy roller sokkal biztonságosabb mint egy pálcika."
Ajánlom neked is, keress rá a fórumon a jobbulást kifejezésre.
Miért van az, hogy fullface sisakos, átlagon felüli teljesítménnyel rendelkező rollereseknek szokást jobbulást kívánni? Elgondolkodtató ... Nem a roller méretétől, vagy a védőfelszerelések által nyújtott hamis biztonságérzettől lesz balesetmentes a közlekedés. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #27927 üzenetére
Nekem sikerült egyszer egy XLR csatis töltőt rövidre zárni, simán levédte magát. Szerintem (is) az emberünknél a töltő szart be, multiméterrel meg lehet nézni pl. a kimeneti feszültségeket, de a roller töltőcsatlakozójánál óvatosan kotorásszon épp az általad írtak miatt: simán kint lehet direktben az akkufesz, és elpukkanhat.
Szerk: a minap a motoromon mókoltam egy töltőcsatlakozót (építettem bele egy Lifepo4 akkut), hát inkább lekapcsoltam a BMS-en a kimenetet addig.
Sokkal megnyugtatóbb úgy dolgozni, hogy bár nagyon figyelsz, hogy ne érjen össze semmi, ha mégis megtörténne a baj, nem lesz durranás, mert nem éles a kimenet. Ezért (IS) jó egy okos BMS-sel szerelt akku, én már sosem építenék mást...
(Arról nem is beszélve, hogy mindig érdekelt, mennyi a töltés (generátor fordulatszám függő), a BMS ezt is megmondja, és nem kell semmiféle sönt ellenállás, elvégre 100A-t tud folyamatosan, lazán lehet vele indítózni is, mindent.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
meszarosrob #27925 üzenetére
Tehát lényegében pirosra vált a LED, ennek ellenére nem melegszik?
Erről azt érdemes tudni, hogy terhelés nélkül zöldet jelez és esetedben 54,6 V-ra áll be a töltő kimenete, mivel az akkud 13 x 4,2 V végfeszültségű.
Amikor leterheljük a töltőt, pirosra vált, voltaképpen ez jelzi a töltőáram folyását. Ahogy az akku telítődik, egyre kevesebb áramot vesz fel, míg végül lassan zöldre vált.
ha halozati csatlakoztatas nelkul csak a rollerhez dugom hozza, es bekapcsolom a rollert, akkor is zoldnek kellene lennie
Attól függ, nekem a rollerben van egy dióda, ami visszafelé nem engedi folyni az áramot, így nem lesz semmi. Ennek előnye, hogy egy csatlakozó vagy vezeték stb. zárlat nem az akkut zárja rövidre.
De láttam olyan hoverboard-ot, ahol a csatlakozón mérhető volt direktben az akkufeszültség, a tulajdonos ügyesen meg is olvasztotta valami zárlattal a tűjét, így már nem ment rá a töltő hüvelye. Cserélni kellett az aljzatot, más baja nem lett.
Pirosra vált a töltő akkor is, ha zárlat áll elő a kimenetén.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27922 üzenetére
cingár
Látod, érted te ezt, ha akarod, és nem csak kötekszel.városi közlekedés jövője
Azt hiszed, a roller a megoldás? Naiv elképzelés. Hacsak...
Ki nem tiltják az autókat, mert úgy felszabadul a közút.
'98-ban láttam Párizsban elektromos rollereket elsuhanni,
a járdán, meglepett, de tetszett. 2 db volt, azóta meg sok
lett belőle. És be is tiltották. (Teljesen jogosan szerintem.) -
meszarosrob
csendes tag
Sziasztok! Szeretnek tanacsot/segitseget kerni. Van egy kukirin m5 pro-m amivel mostanaig nem volt bajom azon kivul, hogy a gyari 70 km es IGERT hatotavnal joval kevesebbet tudott produkalni lemerulesig /35-40 km/ Szerettem volna a minap feltolteni, de nem veszi a toltest semmilyen szinten, meg csak langyos sem lesz a tolto ha csatlakoztatva van a rollerhez.
amit eddig ellenoriztem:
-fizikalisan nem serult a csatlakozas sem a tolton, sem pedig a rolleren
a youtube videok alapjan ALLITOLAG ha csatlakoztatom a tolto a halozathoz, akkor zoldnek kellene lennie, valamint ha halozati csatlakoztatas nelkul csak a rollerhez dugom hozza, es bekapcsolom a rollert, akkor is zoldnek kellene lennie, de mindket esetben piros a led a tolton. Valakinek barmilyen hasonlo tapasztalata vagy otlete lenne ezzel kapcsolatban? Esetleg van Solt/Dunaföldvár/Kalocsa/Dunaújváros kornyeken valaki, akinek van ehhez a rollerhez toltoje, es /nyilvan nem ingyen/ egy teszt erejeig a segitsegemre lenne?
Meg azt nem neztem, hogy egy multimeterrel milyen elleorzeseket lehetne vegezni, ha ezzel kapcsolatban tudna valaki segiteni, azt is szivesen vennem.
Elore is koszonom a valaszokat! -
válasz
PociAti #27922 üzenetére
"A normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele."
Ez szimplán hülyeség. 25 járdára sok kerékpárútra kevés, közúton halál. inkább megyek rendes úton felvéve a forgalom tempoját. A járdánál rosszabb nincs egy rolleres számára.
Én úgy vagyok vele, hogy engem vágjanak telibe autóval ne én elém lépjen be járdán egy gyalogos vagy kutya stb. Plusz az eldobált dolgok stb stb.Sokszor gondolod túl a dolgokat. Egy nagy roller sokkal biztonságosabb mint egy pálcika.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27919 üzenetére
A nagyobb váz nagyobb kerekeken gurul összefüggés megállja a helyét. Mármint gyári állapotot alapul véve, nem eszetlen átalakításokat.
Viszont a masszívabb felépítéssel szembe mennek az EU-s irányelvek, ahol egyszerre igénylik a kerékméret növelését 12 hüvelyk környékére, és a szállíthatóság megtartását. Közben a roller teljesítménye és sebessége maradjon normál értéken. És náluk a normál érték az legfeljebb 20 - 25 km/h.
Láttunk már próbálkozásokat hasonló cingár rollerekre, ezek külsejére tényleg ráillik a pálcika elnevezés.
Angolok próbálkoznak 16 hüvelykes rollerrel is, a dupla felfüggesztés és számos nélkülözhető extrával belefértek a 25 kg-os súlyhatárba.
https://swiftyscooters.com/products/swifty-go-g500-electric-scooterA normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele.
-
mwin
kezdő
Nálunk az Alföldön a pálcika vázszerkezet miatt hívjuk pálcikarollernek az első naptól fogva. Ezenkívül más pálcika csak a lábak lehetnek.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27917 üzenetére
hogy rudakból áll
Na ezt az értelmezést se találta még ki senki (rajtad kívül).a gumiabroncs méretére
Tévedés, az csak példa, mert általában egy nagyobb váz nagyobb
kerekeken is gurul. (Ha fogok egy Kugoo S1-et, és "rábaszarintok"
egy 10x3 gumis felnit, attól a váz nem lesz nagyobb, masszívabb.) -
PociAti
őstag
Nálad akkor a pálcika nem is a vázszerkezet felépítésére utal (hogy rudakból áll),
hanem a gumiabroncs méretére. Persze ez így eléggé leegyszerűsítő.Tényleg nagyon kellene már az új KRESZ!
Most már legalább a gépjármű felelősség-biztosítás legalább létrehozott két kategóriát: amire kötelező, és amire nem. Szerintem az abban foglalt kritériumok egész elfogadható vízválasztónak számítanak.
-
PociAti
őstag
Azért, mert 50 kg+ miért ne lenne pálcika?
Visszatérő téma, mindenki mást ért pálcika alatt. Amikor néha megkérem az embereket, hogy az egyértelműség miatt definiálja mit is értett pálcika alatt, akkor egymással szöges ellentétben álló megfogalmazásokat kapok. Emiatt teljesen értelmét válik az ilyen definiálatlan elnevezés.
-
válasz
bandigyerek #27913 üzenetére
Nem az a lényeg hogy mennyit megy 50kb elég, legyen nagy az akku és ha kell akkor gyorsuljon.
-
válasz
bandigyerek #27911 üzenetére
Nekem kb csak nagy rollereim voltak agyon pakolva 50kg+ és lépcsőznöm is kell velük. Jelenleg a 98. saját rollernél tartok
Nem tudok megmaradni pálcika rolikon.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #27908 üzenetére
A "MY1016 250 W 24V" szám elég pontosan definiál egy terméket, egy szénkefés motort, amit Magyarországon is lehetett kapni, Aliról szállítási költséggel együtt 23k, nélküle kb. 12.000 Ft.
4 évvel ezelőtt állították le az illetőt ittas vezetésért, ha a roller 5-6 évvel ezelőtt készült, akkor még elég szűk volt a magyar rolleres piac. Egy olcsó projektnek, gyaloglást kiváltó eszköznek nem tűnik olyan borzalmas elképzelésnek, ha a célt és az 5-6 évvel ezelőtti lehetőségeket nézzük, nem azt, mára hová fejlődött ez a piac. -
PociAti
őstag
Az emlegetett kúriás ügyben is valószínűleg egy épített roller szerepelt:
"... közúton ittas állapotban vezette a saját tulajdonát képező gépi meghajtású járművet (a MY1016 250 W 24V típusú elektromos rollert)."MY1016 250 W 24V kifejezésre keresve egy szénkefés motor jön be, nem egy roller.
-
-
PociAti
őstag
válasz
nickcreeper #27900 üzenetére
Nincs baj vele, sőt, a Ninebot F2-es sorozat rendkívül jónak számít. Talán a legjobbnak abban az árszegmensben.
Viszont 400 W (Pro 450 W-os) névleges teljesítményével majd tavasszal, vagy valamikor azt követően, az új KRESZ megjelenésekor agyalhatsz majd rajta, hogy kellene egy olyan roller is, amivel - lakott területen belül - használhatnád a kerékpárutat, és nem kellene az autók közé menni. Mert az eddig megszellőztetett munkaanyagok szerint 350 W fölötti rollerekre már nem a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkoznak majd, hanem kismotorokéhoz hasonló. Ez csak tervezet, de erre a forgatókönyvre van talán a legnagyobb esély.
Ha csak egyedül járnál ebben a cipőben, akkor nem jelentene olyan nagy problémát.
Viszont ha 400-500 W közötti rolleresek tömege egyszerre zúdítja a rollerét a használt piacra (hogy 350 W-os rollert vegyen helyette), akkor a túlkínálat miatt az F2-esekre áron alul se nagyon lesz kereslet.Ez csak feltételezés, nem tudjuk sem a KRESZ megjelenésének pontos dátumát, sem a pontos teljesítmény és sebesség értékeket, de azért elég közelinek tűnik. Sokkal közelebbinek, mint ahány évre rollert vesznek az emberek maguknak. Az eddigi szivárogtatások eléggé egybe csengenek, és azért új vásárlásakor megéri ezt is fontolóra venni.
-
válasz
nickcreeper #27900 üzenetére
Dehogyis.
Az F2, F2 Plus az egyik legjobb választás. Xiaomi 4 Pro (2nd gen) szintén. De ha nincs pénz ezekre, akkor jó az E2 Pro is.Én inkább vennék egy (alig)használt F2-t, F2 Plus-t, mint egy új E2 Pro-t.
Láttam a kérdésed, de azt is, h az Okairól már irt valaki. Többet én se tudok hozzátenni; és ha E2 Pro-t akarsz, hiába ajánlom az F2 sorozatot.
Ezért nem irtam én is választ csak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone-t használók OFF topikja
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Eladó ÚJ, BONTATLAN Samsung Galaxy A05s 4/64GB ezüst / 12 hónap jótállással!
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest