- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #33395 üzenetére
Lehet ha lassabban megyek, akkor odaér és meghalunk.
Így.Anno motoron csapattam sötétben országúton, és egy akkora nyúl futott ki elém, hogy csak lestem. Mit csináltam? Semmit. Ideális volt a tempó, hogy ne találkozzunk!
Ha ugyanitt ráfékezek ökör módra (ledöntött motorral), abból lehetett volna fetrengés.
Megjegyzem, a minap láttam egy megrázó videót. Motorosunk beláthatatlan kanyarban kirántotta előzéshez, ott meglátta, hogy jönnek szembe, rámarkolt a fékre, első kerék ki: mivel pontosan a sávba esett, a szembejövő autós átment rajta, így a motorosnak vége.
Ennyin múlik egy élet két keréken.
(Autónál ilyenkor az anyagi kár jelentős rész jön...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #33393 üzenetére
Nem, hanem másképp van tekercselve... Két kívülről tök ugyanolyan motor is tud másképp viselkedni, ha másképp van tekercselve. Amiben több a vezeték fordulatainak száma, az nyomatékosabb (Lorentz óta ez triviális), cserébe fix helyen több fordulat csak úgy fér el, ha a vezetékek vékonyabbak, szóval szükségképpen nagyobb lesz az ellenállása, azaz ha azonos áramot kap, akkor igen, előbb fog elfüstölni. (De addig legalább jobban húzott...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #33389 üzenetére
Kurvanagyot lehet ám esni 70 km/h-nál.Amúgy nem ugyanaz,
ha nagyobb végsebességet tud, akkor szarabbul gyorsul. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
NOKA32 #33354 üzenetére
Teljesen tökmindegy, hogy mennyit mész naponta, ha egyik kanyarban kiesik alólad.
Vagy egyszer eléd lépnek, és meg kéne állni, ehelyett sikító gumikkal elgázolod...Sajnos, még a pneumatikus abroncsok közt is brutális különbségek vannak, ám egy tömörgumi elvből is szarabb lenne, hát még ha olyan anyagból van... Nem ajánlom!
Természetesen cserélj külsőt, mert ha már az nyírja a belsőket, akkor nagy a baj.Amennyiben be tudnál szerezni PMT gumikat az lenne a legjobb megoldás, ugyanis konkrétan rendes gumiból van, ráadásul radiál abroncs, hihetetlen jó minőség.
(Egyetlen hátránya az ára. Amúgy tubeless is. De abba lehet belsőt rakni, nem tilos.)
Ui: a Tuovt sem szar, de nekem azzal kapásból defektem lett. Nem tubeless. Ehhez valójában csak egy kicsit speciálisabb belső légzáró réteg szükséges. (CST-re még mondogatják, hogy nem rossz, de szerintem csak a zselés, önjavító verziója miatt.)
Jut eszembe a 10x3 PMT-k megvannak még, újszerűek, sosem lesz kész a roller. -
DigitXT
félisten
válasz
NOKA32 #33350 üzenetére
Mivel szétszedhető a felnije (így láttam egy videóban, javíts ki ha tévedek), nem igazán fog menni, mert maga a felni nem zárt légmentesen. Elméletileg lehetséges valami szigetelést gyártani a két alkatrész közé, de gyakorlatban nem triviális a dolog. Aztán ott van a szelep kérdése, nem biztos, hogy találsz olyat, amit bele tudsz húzni, el is fér, és még pumpálni is lehet utána, azaz hozzáférsz.
Szerk: tömör gumit nem akarsz egy ilyen rollerre.
Azt hagyjuk meg a lassabb, könnyebb modelleknek... Nem csak azért, mert "kényelmetlenebb" lesz vele, hanem mert a tapadása is rémes tud lenni, nagyobb tempónál balesetveszélyes.
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #33344 üzenetére
A papír mindent elbír... 50 km/h-hoz 1200W körül kell teljesítenie:
a névleges érték semmit nem jelent. Van névleges 1200W motor,
nyilván az is túlhajtható (ideig-óráig), meg is teszik a gyártók. -
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33317 üzenetére
Ha a vezérlő fázisáramra szabályoz, akkor igen, addig ugyanakkora a nyomaték.
Tudna nagyobb gyorsulást, persze, csak sanszos, hogy túlmelegedne a motor...A fázisáram, és az ezzel egyenesen arányos forgatónyomaték csak akkor kezd
a mesterségeses határ alá csökkenni (ha van ilyen határ beállítva!), amikor már
akkora a sebesség, hogy a motor által gerjesztett ellenfeszültség (BEMF) és az
akku feszültség különbsége nem elegendő adott fázisáram áthajtásához.Megjegyzem a legtöbb egyszerű vezérlő nem foglalkozik a fázisárammal, csak
az akkuáram alapján szabályoz, ezzel kis sebességnél valóban durvább lehet a
megindulás, cserébe ha nem tud felgyorsulni, mert mondjuk emelkedik, leég.
(Ne kérdezd, honnan tudom... Pár vezérlő és motor égett már le a tesztjeimen.) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33299 üzenetére
360Wh-ra benyögni 55 km-t: nem kicsit pofátlan.
Vagy valamit nagyon tudnak. 6.5Wh/km gyanús! -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33293 üzenetére
Nem tudom, honnan az idézet, de a köznyelvre hivatkozás ebben az esetben kamu, habár természetesen lehetnek sokan laikusok, akik keverik a kettőt és nem olvasnak Wikit sem. Egyenfeszültségből váltófeszültséget: pont. EV-ben természetesen van inverter, rollerben szintén, sőt, minden rollerben van, mert semmi köze a beépített töltőhöz. (Az ECU az!
)
Rendőrös képhez: tényleg ezen az úton mész egy rollerrel? Medve anyám. Életveszély.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33288 üzenetére
Ezt én pontosan értem, és erre írom azt, hogy azzal meg egyéb problémák lesznek.
Ahol eddig el tudott menni a parkoló autók mellett 25-tel, ott most 45-50-nel fog...
Eddig nem nyitották rá soha az ajtót (szerencse), a jövőben lehet ez másképp lesz. Magyarán a javaslatom az, hogy ne a parkoló autók mellett menjen, hanem a sávot "elfoglalva", annak belső felén (közepén olajfolt veszély). Motorkerékpár kellene.Természetesen kíváncsian várom a tank rolleresek tapasztalatait, hogyan csinálják (sohasem volt igazán nagy rollerem, csak tesztkarikákat mentem velük, élhető, ám nyilvánvalóan nem veszélytelen, és sajnos igen, ezeknek megkérik az árát is
).
Ui: biztosan nem bíznám az életem 150eFt-os használt szarra, akármilyen márka is.
Jelige: még egyszer nem. (120K-ért vettem az Adventure-t: széttört az első kereke.) -
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #33286 üzenetére
25-el nem mehetek a sáv közepébe
De hát nem 45-50 km/h-t írtál?Amúgy teljesen jól érzed: a 25 km/h-ra korlátozott vas semmilyen körülmények között nem való az autók közé: ha csak ott lehetséges menned, úgy jól látod, hogy kell valami gyorsabb, biztonságosabb. (Csak az nem feltétlen roller...)
Szerk: mindenkinek más a kockázatvállalási hajlandósága. (Én a balesetem óta végleges döntést hoztam a rollerezés elengedéséről. Természetesen mások csinálhatják. Ahogy a mondás tartja, "nem tudjuk együtt nem csinálni"... Viszont úgy vélem hogy nem ördögtől való, ha felhívom a figyelmet az esetleges balesetveszélyekre adott felhasználás mellett.)
Pedig milyen jól jönne most, hogy amikor ott hagyom az autót a szervizben, onnan simán hazagurulok rolleren, és nem kell egy órát gyalogolni. De ez nem fog megtörténni. Ez van. (Bicikliútra való a 25 km/h-s pálcikaroller. Se járdára, se az autók közé nem ajánlja senki.)
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #33273 üzenetére
Utálod a motorosokat, mert túl veszélyesnek tartod, és zavar a felelősség, amikor autózol, hogy nehogy "miattad meghaljanak", ellenben az elektromos roller az fasza.
Szerintem veszélyességi skálán egy nagyságrenddel a motorok felett van.
Most ugye olyan rollert keresel, amivel 45-50-nel tudsz menni (önmagában érthető igény: SMKP), viszont parkoló autók mellett, villamos síneken át. Hát, elég sok a veszélyfaktor. Egy kétkerekű akkor lesz relatív biztonságos, ha sávot foglalsz vele. Ha lehúzódsz, mindig lesznek, akik bevállalnak egy előzést, akkor is, amikor nagyon nem kéne, sávon belül, ezzel veszélyeztetve téged.
Konkrétan ezért (sem) vagyok barátja az SMKP-nak, hiszen még az is kompromisszumos megoldás, hiába csak városban használnád. (Kétüteműt soha nem vennék, túl büdös.
) Négyütemű segédmotort béreltem, amikor a motoros jogsit csináltam: életveszélyes.
Élek a gyanúperrel, hogy a vacak 3000W-os elektromos robogó lenyomta volna, bármikor.
Ha neked volnék, és mindenképp roller, akkor ilyen Wolf Warrior magasságában indulnék, vagy hát korábban javasolták a Mantist, az is elmegy, bár egy nagyságrenddel instabilabb. Pálcikával egyrészt nem lesz meg kényelmesen a tempó, másrészt nem jön mellé futómű, és fékrendszer sem, amire pedig írtad, hogy nagy szükség van, ha épp nem vettnek észre.
Ui: villamos sín keresztezése külön "móka", főleg akkor, ha nem merőlegesen történik.
Motorosok is szoktak elfirkálni rajta, ha picit gyorsabban próbálják meg a kelleténél: nem mondanám, hogy a nagyobb roller ugyanolyan, mint a pálcikák, csak gyorsabb, mert nem. Meglesz a képessége mindenhol 45-50-nel menni. Rajtad múlik, hogy ésszel használd.
Parkoló autóknál tök jó, hogy eddig nem nyitottak rád ajtót, ám eddig 25 km/h-val mentél, sokkal több ideje volt észrevenni, reagálni bárkinek, aki épp ki akart volna szállni... Egész biztos, hogy én nem haladnék nagy sebességgel parkoló autók mellett.
Akkor sem, ha mindig szerencséd volt a múltban. Még valami: egy parkolóból bármikor kivághatnak úgy, hogy ha bele is pillant a tükörbe, lehet, nem vesz észre... (Peaceliker tudna erről mesélni.)
Ui2: a sávfoglalásról még egy kis adalék, hogy anno egy robogós kolléga, aki megszokta, hogy SMKP-val lehúzódik, egy frissen vásárolt nagy robogóval is megtette ugyanezt. Hát, nem lett jó vége, valaki barom el akart menni mellette sávon belül, elsodorta - csonttörés.
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33254 üzenetére
Bármilyen hihetetlen, de jobban szeretném a saját, emberi intelligenciával (
) előállított gondolataidat olvasni egy fórum felületén, mint a ChatGPT hülye agymenéseit: nem azért, vicces "beszélgető" partner, csak nem való ide amiket összehadovál. Szerintem idegesítő.
(Amúgy anélkül, hogy megjelölnéd mint forrást, nem is teljesen szabályos a megosztása.)Jó két évvel ezelőtt nézegettem ilyen elektromos robogót, akciósan (nagyobb) roller árban vesztegették, persze nyomoronc ólom-savas akkuval, de gondoltam építhetek én is. Végül anyagi okokból sem lett belőle semmi, pedig érdekes lehetett volna... De (lakotton belül) a kerékpárút nem működik. Autók közt meg nem biztos, hogy életbiztosítás a 3000W motor. (Nagyjából képben vagyok, mennyit tud, annyit vettem ki én is a rolleremből, amikor 12 km távolságra jártam dolgozni, nagyjából fél óra bruttó idővel. Mondjuk nem sűrűn, de na...
)
Amúgy egy 23Ah lítium akku azért nem a világ. Az pl. 72V-on csak 1656 Wh. Nekem meg 2kWh fölötti pakkom van... az asztalon. Épp csak roller nem lesz amibe beleférne (10 kg). Szóval ez csak dizájn kérdése, hogy kivehető-e (meg persze plusz hibalehetőség, ha igen), súlyban nem igazán lesz nehezebb egy zsugor víznél, de még méretben sem lehet akkora.
Ui: jut eszembe, az a ZTech is inkább elektromos kerékpár, mint robogó... láttam hasonlót nemrég itt a környéken, hát elég szarul nézett ki rajta az a virsli gumi. Inkább a 110/70-12.
Ami a másik HSZ-t illeti, már kifejtettük, hogy a százalék kamu. Feszültség alapon "100%", amikor elkezd csökkenni a töltő áram, de ilyenkor az akku még bőven nincs teljesen tele... -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Ott valószínűleg a töltő melegszik túl és önmagát korlátozza áramban.
Ugyehogyugye.Akkor mégsem annyira dicsőséges... De ne féljen senki. Drága SVÉD CTEK akkutöltő ugyanezt csinálja: meleg mint állat, és emiatt leszabályozza magát.
(Ha nem tesz így, az meg leég a retekbe.) Ha kell a full teljesítmény, hűteni kell. Ez van...
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33247 üzenetére
Húbazz...
Az a baj a ChatGPT-vel (azon kívül, hogy ordít a szövegről, hogy "ő" írta), hogy haluzik. De nagyon durván. A BMS az ég világon semmit nem tud kezdeni a töltőárammal, nem szabályozza azt. Amikor a CV szakaszban csökken, az egy természetes* folyamat.
Innen viszont nem fog visszaemelkedni a teljesítmény 220W-ra. Szóval, több alkalommal? Eléggé gyanús. Továbbá: pont, hogy nem teljesítményre szabályoz, hanem CC = áramra...
Magyarán, a töltés elején, amikor az akku feszültsége még alacsony, bizony kisebb lesz a teljesítmény, biztosan nem indul 220W-ról. Az áram fix, a feszültség nő, szóval: növekszik mind a felvett, mind a leadott teljesítmény. A CC szakaszban. Aztán a CV-ben csökken.
*: rákapcsolok egy fix feszültséget, és a feszültségkülönbség fogja hajtani az áramot, ami ugye egyre kisebb, ahogy az akku feszültsége kezd megegyezni a töltő feszültségével, így a végén egészen nulláig csökken. (De még előtte zöld leddel szokták jelezni, hogy kész...)
Ui: ha a hővédelem belép, akkor leállítja a töltést a retekbe... Amiket összehord a ChatGPT, az olyan BMS-ekre igaz, amik maguk rendelkeznek töltésvezérlővel, és programozható táp hajtja őket. Szól a tápnak, hogy öreg, vegyél vissza, mert melegem van. (Ilyen létezik. Csak nem igazán rollerek esetén, amikor full buta a töltő, semmilyen kommunikáció nincs.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #33242 üzenetére
Nem véletlen mondtam a 80%-ot. A töltés végén csökken az áram, így csökken mind a leadott, mind a felvett teljesítmény, tehát olyankor már egyre kevésbé fűt, és ha csak a végén fogod meg, akkor azt gondolhatod, hogy pont ugyanannyira melegszik. Pedig... (Nyilván nem árulnák, ha nem lenne biztonságos, de azért 1x rámérnék töltés közben.)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Aflamin #33238 üzenetére
Köthetsz bringás felelősségbiztosítást a hello.hu-n, az nem kötelező, de a semminél jobb.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33235 üzenetére
10éves gyerekek már simán használnak normál ... VS. ezek csak lassabban mennek ...
Amúgy, egy 10 éves gyereknek mégis hova kell "száguldania" 25 km/h-val, rolleren?Amennyire emlékszem, a hagyományos, lábbal hajtós roller óvodában is népszerű volt, pontosabban volt kettő darab aztán ha néha hozzájutottál, akkor örülhettél, hehe. De a végsebesség hajszolása inkább a kamaszokra jellemző. De akkor biciklivel is meg lesz bármikor a "rekord", nekem 60 km/h volt ez egy 21 sebességes MTB max. fokozatában lejtőn pörgetve a hajtást... De hogy miért nem jó gyereknek a gyerek roller, az rejtély.
(Persze én is "rendes" MTB-t akartam, bár a lábam alig ért le róla, amúgy imádtam...
)
Ui: egyszer le akartam menni az ominózus MTB-vel sportnapra (ált. isk.), ám akkor nem engedtek el a szüleim, mert "elüt az autó". Szerintem mondjuk ez a ló másik oldala... de rollerre vetítve: gyerek akar rollerezni, rollerezzen gyerek rolleren, ne álljon rá 25 km/h-s, jóval erősebb modellekre, mert az ő testtömegéhez képest kicsit más lesz a dinamikája. (Nem csak a saját testi épségére gondolva, hanem mert sajna ő is elgázolhat másokat.)
Ha a gyereknek nem jó a gyerek roller, akkor kinek jó? Költői kérdés, de tényleg.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33232 üzenetére
Nagyon reggel van még, félreolvastam.
De amúgy sem tudtam volna a szakkifejezést. (Amúgy szerintem még Hofira visszavezethető, de most már nem esküszöm meg rá.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33230 üzenetére
Nem a roller, hanem aminek nekimegy. Nekem motorral sikerült eltalálni egyet anno, egy bolt elől elindulva kvázi lépésben, sötétben, esőben. Pont felkapcsoltam a lámpát és még nem melegedett be, nem volt meg a teljes fényerő, de elkezdtem manőverezni. Egy lámpa-búra bánta. Ha valaki 50 km/h-val kapja el rolleren, annak szinte garantált a kórház...
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #33227 üzenetére
legalább 14 éves korig
És az mennyivel jobb, amit ma este láttam?Faszi lehetett vagy 20-30, fene tudja, de a járdán verette valami kivilágított fossal (=oldalt ledsor, hátul 2 piros pötty, ennyiből nekem nincs meg a típus), védőfelszerelés nélkül (minek az), de ami a brutál: 45 km/h-val haladó autóval nem közeledtem hozzá, sőt. Magyarán simán tolta neki 45-50 km/h körül. Járdán! Zebrán át, mintha gyalogos lenne... Aha. Este 10-kor. Szerencsére senki nem lépett elé, de az ilyen f.szkalapot addig ütném, amíg mozog, a kórházban majd magához tér, rollert meg bezúzni, mert nem való neki. Amúgy többször majdnem elfirkált. Hát ennyit a korról.
)
Ui: ha bárki sétált volna éppen arra, és telibe veri, ott kő-kövön nem marad...
Hihetetlen, hogy mennyire nem tudják egyesek, hova való ez a sebesség... Miért nem megy az útra az autók közé, ha simán képes felvenni a tempójukat? Miért nincs rendes lámpa rajta? Sisak? (Ha fog egy Demszky-bunkót, akkor szétcsapja a fejét az aszfalton = probléma megoldva.)
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #33190 üzenetére
Nem valószínű, mert rosszabb az energiasűrűsége, de amúgy jogos. Biztonságosabbak.
Legutóbb szolid 32700-as cellákból a motoromba építettem indító akkut. Brutál mit tud! (Mikor az ólom-savas már erősen kókadozott, ez még mindig vidáman tekerte az indítót, pedig az 50A fölött kér folyamatosan: meg se kottyant neki.
Erre a feladatra tökéletes, mivel a névleges feszültség 3.2V (12.8V), teljesen feltöltve 3.6V (14.4V), szóval abszolút alkalmas "12V-os" savas ólomakkumulátor kiváltására, 4s konfigurációban... A rollerben megszokott 3.6V/3.7V-os cellák sehogy se adják ki: 3s kevés, 4s sok. Igen ám, de mivel kisebb a feszültség, ezért egy "48V-os" (13s) roller akku helyett ebből 15 db cella kellene sorba kötve, tehát az akku mérete már emiatt is nagyobb lenne, sajnos. Érdekes kérdés!)
-
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33188 üzenetére
Ezzel amúgy nem teszel jót az akkunak, ha mindig nagyon lemeríted.
Csak akkor érdemes így használni, ha tényleg szükséges, amúgy töltsd fel. -
DigitXT
félisten
válasz
gyenesmartin #33183 üzenetére
~5 napja használod, ez idő alatt sikerült 30 km-es túrákat lenyomni vele megállás nélkül? Amúgy nagyon sokat számít a megállás, elindulás. De pláne az emelkedő... 367Wh akku, nem annyira acélos, de a 12,23 Wh/km hihető, elérhető, szóval elhiszem, hogy 30 km, ám ha valakinek gyakran kell elindulnia, megállnia, indulásonként elveszít 50-100 métert...
(Mármint ez csak egy becslés az energia igényére a gyorsításnak, de lehet ennél több is.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #33084 üzenetére
Sírok...
Amúgy azt nem értem, hogy miért gondolják, hogy a HEX az valami más lenne, mint az RGB, hiszen pontosan ugyanazt írja le itt: Agyagbarna, 7E=126, 4B=75, 26=38
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33069 üzenetére
Ti folyamatosan magatoknál tartjátok a roller pumpát?
Anno a nagy vason nekem bent volt egy táskában, mert tubeless, de nem zselés gumival sikerült lassú defektet összeszednem az első utamon, aztán a másodikon is, szóval igen, elraktam, így rá tudtam fújni bármikor. Erre van kitalálva. Autóban is van pótkerék, már a legtöbb autóban: néha szükség van rá, amúgy nem, mégis "folyamatosan magánál tartja."Nekem a 26 éves autómban konkrétan még gyári a pótkerék (ideje lenne átgumizni), azaz 26 év alatt soha nem kellett használni, mégis gyári tartozék. Másik autóban meg volt már rá szükség, igaz, csak mankókerék van benne (de legalább el lehetett jutni vele a gumisig). Két keréken általában nem életszerű a pótkerék, viszont defektjavítót, vagy - belsős gumi esetén - akár tartalék belsőt szoktak vinni nagyobb túrákhoz a hozzáértők, jó okkal.
Olyankor viszont valahogy fel is kell fújni a javított kereket, szóval kell valami pumpa: van egyszer használatos patron is, ami egy kerék felfújására jó, kis helyen elfér, élethelyzettől függ, hogy valaki bevállal-e ilyesmit, vagy úgy van vele, hogy hívja a trélert, ha baj van.
Szerk: motoron én az utóbbi voltam, nem volt nálam semmi, még túrán sem: szerencsém volt, hogy amikor defektet kaptam, akkor már csak 500 méter volt hazáig. Ez ilyen bicikli!
(Ha nem tudod megjavítani az út szélén, és továbbmenni, akkor legyen hívható ismerős.)GoodSpeed: abszolút megértem, hiszen két falu közt beszarik a versenytechnika, sokkal egyszerűbb helyből kicserélni a kereket, és tovább gurulni, mint lapos kerékkel tolni, vagy valakit odarángatni hogy vigyen már haza, autóval... Persze kinek mi. Hol használja, stb. (Jártam úgy többször, hogy az akku adta fel, így BKV-val oldottam meg a hazajutást.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #33057 üzenetére
1 db-ot gondolom. Amúgy neked méri a töltöttséget, százalékban, vagy kivetted a
cellát, és rámértél? Nekem télen, bár erősen pirosan villogott a 10 perces művelet
után, tényleg 1 kerék volt, megcsinálta (0.9 bar -> 2.5 bar), máskor meg lemerült...
De azt betudtam annak, hogy nem volt teljesen feltöltve. Lehet kibír 20p-et, passz!De rollernél annyira kicsi a gumi térfogata, hogy "fél perceket" kell dolgoznia.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #33054 üzenetére
Megnézem mikor viszed magaddal az autóakkut egy rolleren.
Amúgy kb. 10 perc egy 185/65 R14-es gumit felfújni vele. Tudja.
Lassan, de megcsinálja: igen, nem ezzel fogsz 4 kereket felfújni.
(Arra vettem anno egy B&D akkus kompresszort. Megcsinálta...
De lemerült a retekbe. Hja, egy 7Ah ólom akku volt benne. Vicc!
Azóta kapott egy 3s6p pakkot, azzal végre használható lett...)
Természetesen nem az a méret, amit magaddal viszel rolleren...
Szerk: amikor 1.9 bar -> 2.4 bar kellett, az 3-4 perc a Xiaomival...
(Kerekenként. Uis minél nagyobb a nyomás, annál lassabb.)
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
amdboy #33036 üzenetére
Ha délután a napon volt az autó, akkor kegyetlen forró lehet a cucc, ilyenkor letilt a BMS, azért nem lehet bekapcsolni, főleg nem tölteni (utóbbi meg tűzveszélyes is lenne ekkor). Amennyiben kihűlés után sem működik, akkor más baj van.
Szerk: összecsukasnál ill. nyitásnál elnyíródhat a összekötő kábel, ha hülyén van megcsinálva, lásd Kugoo S1... Szerk2: rákerestem a típusra, nem úgy néz ki, mint a példának hozott szar, akkor más lesz a baja. Sanszos, hogy valami kábel ment szét, de jó esetben csak széthúzódott, nem elszakadt.
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33010 üzenetére
Nem minimális töltés lesz benne, hanem jó esetben félig fel lesz töltve.
Sem lemerülve, sem teljesen feltöltve nem jó tárolni. (Amikor veszek új
cellákat akku építéshez, azok is "névleges" feszültségen érkeznek: nem
lemerülve, nem csutkára töltve tipikusan 3.6V körül szoktak lenni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #33003 üzenetére
Annak idején írtam egy szösszenetet az elérhető abroncsokról a teljesség igénye nélkül. Azok a videók, amiben a mókus kicsomagolja, és megy egy két kört, meg mond valamit, lehetőleg szépet és jót, általában sima promó videók (kínai gyártók nagy fegyvere ez, ha valami új terméket vezetnek be, ami vagy szar, vagy nem - többször igen, mint nem -, ám ha készül róla sok ilyen "fényezős"
influenzásvideó, akkor elkezdik venni, mint a cukrot).Ezek a rollerek javarészt karbantartás-mentesek. Nincsenek bennük folyadékok, nagyon kevés kopó alkatrészük van, konkrétan fékbetét, gumiabroncs. (Jó, ha hidraulikus fékkel szerelt, fékfolyadék van benne, de az is karbantartás-mentes megoldás, zárt rendszerű.)
Magyarán a legnagyobb gond azzal lehet, ha valami csavar meglazul, elkezd kotyogni... Nyilván az ilyen kotyogás nem öngyógyuló, szóval néha* rá kell nézni, de általában jobb gyártóknál a kritikus területeken használnak menetrögzítőt, így ez kevésbé jellemző. Ha nagyon elkoszolódik valami mozgó alkatrész, elkezdhet "nyüszögni": tisztítással is jobb vigyázni, pl. nem megküldeni magasnyomású mosóval, meg ilyesmi. Ha csapágy megy szarrá, az megint olyan dolog, hogy nem tudod babusgatni, azt cserélni kell, lehetőleg a gyári eredeti/kínai minőségnél jobbra. De mondom, ez is inkább az olcsóbb vasak baja.
Ja és még valami: csak azért, mert nyüszög, WD-40 segít, nem biztos, hogy megoldás! Amit zsírozni kell, zsírozni kell, nem olajozni. Ezeket általában a gyárban megcsinálják: amelyik gyártónál elfelejtik (nagyon kínai), azoknál több vele a probléma, ez közismert.
*: szerintem erre nincs km előírás, mint (rendes) gépjárműveknél a kötelező szervizekre.
Töltés intervallum meg nem létezik. Egész nyugodtan töltsd, amikor töltő közelében vagy. Semmi értelme azon gondolkodni, hogy ha ritkábban töltöd, akkor jobb lesz neki, mivel ez egyszerűen nem igaz, épp ellenkezőleg, minél mélyebb a kisütése, annál kevesebb töltési ciklust fog túlélni az akku közel az eredeti kapacitása megtartásával... Az meg, hogy csak 80%-ig töltsd, mert akkor még hosszabb az élettartam, ezekkel a kommersz rollerekkel, a nem programozható töltőkkel és általában nem programozható BMS-sel kivitelezhetetlen.
Szerk: hatótáv tesztet magadnak tudsz csinálni, a felhasználási körülményeid szerint.
(Nem mérvadó, ha valaki megállás nélkül körözget, neked meg párszáz méterenként van egy lámpa, kereszteződés, akármi. Mivel az energia-visszanyerés gyakorlatilag nem működik - marginális a hatása -, így annál kisebb lesz a hatótávolság, minél többször kell megállni, és újra elindulni. Ezt nem fogják tudni neked szimulálni mások, a te útvonalad fogja befolyásolni. Ahogy a kisebb emelkedők, lejtők sem szoktak benne lenni az általános tesztekben, mert tényleg összehasonlíthatatlan lenne az egész.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32993 üzenetére
Azért ajánlgatjuk, mert bevált.
A sima kézi pumpa a lecsatlakoztatáskor óhatatlanul nyomásvesztést fog okozni, és mivel nagyon kicsi a gumi térfogata, jóval nagyobbat, mint mondjuk egy kerékpárnál (nem beszélve az autógumikról). Így ami azoknál bevált, rolleren nem biztos: tapasztalat szerint a Xiaomi kompresszor kényelmes, és pontos megoldás.
Szerk: ez nem olyan kompresszor, mint ami már van otthon: zsebbe rakható, akkus, nincs benne tartály, nincs nagy térfogat árama, így autógumit is felfúj ugyan, de jó 10 perc alatt.
-
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32986 üzenetére
Valószínűleg "hülyén nézne ki" egy pálcika rolleren a full face biciklis bukó, pedig ha pofára esés van, akkor csak az biztonságos, ami után nem kell fogpótlás és arcplasztika sem.
(Szokták mondani, hogy nem kell elesni, és ez így is van, bár, ha beüt a szar, akkor már egy sima biciklis sisak is számíthat, sokan mégse vesznek fel semmit. Bíznak a szerencsében.)
Ui: én is bíztam a szerencsében, nekem széttört az első kerék, azért estem egy jó nagyot... Furcsa így visszaolvasni, hogy inkább a sisak, mint a mentő, így is elvittek csonttöréssel... Viszont emlékszem a csattanásra, ha nincs rajtam sisak szerintem nem beszélgetünk.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #32980 üzenetére
Te tényleg annyira ostoba vagy, hogy azt hiszed, hogy valaki csak azért, mert 40 km/h-val képes menni, akkor ennyivel is fogja keresztezni az autós útját, és ezért elütteti magát?
Nyilván vannak ilyen faszkalapok, de ne tekintsd már a fórumtársakat is mind annak, LOL.
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #32976 üzenetére
Rettenetesen primitív gondolkodásra vall, hogy azért, mert valaki KÉPES menni 40 km/h-val, adott esetben egy széles, belátható, forgalomtól mentes szakaszon megengedi ezt a luxust magának (igen, kerékpárúton "szabálytalanul"), akkor nyilván óvodáscsoportokat pontosan ugyanígy fog megközelíteni, és vasalja őket kifelé napi rendszerességgel... LOL (Teljesen egyetértek veled, hogy a forgalmi helyzet - nem - felismerése a legfontosabb: ha valaki bele van buzulva a km óra nézegetésébe, akkor megengedett sebességgel vasal ki, mert odáig már nem jutott el gondolatban, hogy a környezetet is figyelni kéne, reagálni...
Megfordítva, ha 25 km/h-s limittel közlekedik, szabályosan, de ő maga próbálja az amúgy szabálytalan összevissza pl. kerékpárúton kóricáló, banyatankos, babakocsis, kutyás, de akár csak magában bedugott füllel - mert az fontos - közlekedőt leparancsolni, majd jön a csodálkozás, hogy nem ugrott félre a gyalog időben, vagy nem jó irányba ugrott -> perec.) -
DigitXT
félisten
válasz
lemmy71 #32968 üzenetére
Ha az a cél, hogy "érjen is valamit", akkor szerintem csak U lakat jöhet szóba... abból is van olcsó(bb), fel is lehet szerelni a rollerre a tartójával. Előny, hogy nem lehet könnyen elvágni. Hátrány, hogy merev, viszonylag nehéz, sőt, ha fel van szerelve, hajlamos zörögni is...
(Egy sodronyzár könnyebb, de sajnos viszonylag könnyen "elcsíphető", kézi szerszámmal.)
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #32934 üzenetére
A Xiaomi mentes csatlakozójával nincs, mivel addig tömít, amíg a szelep le nem zár.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #32870 üzenetére
még nem estem - mondjuk nem is tervezem...
Elhiszed, hogy én se terveztem? Egyszer kicsúszott a segge, sárban: én hibám.
Minden más esetben meg valami anyagfáradás következett be = a gyártó hibája.
Reméljük, hogy a Dualtron nem chinesiumból készült, nem fárad el 1900 km után... (Legviccesebb talán a hátsó rugóstag törése volt. Ott konkrétan tényleg szaladtam nagyjából két lépést, közben lebaszarintva a rollert, oldalra, magát törje, ne engem.) -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #32867 üzenetére
OFF topik, de lehet tudni mi történt? Tényleg nem nagy (épp akkor
) a tempó. Olajfolt? ON-ban csak annyit, hogy egy ilyen elcsúszás rolleren sokkal inkább elfordulhat, és amit bukfenccel megúszol, mint fogalmaztam, én kurvaélet, hogy nem csinálnám láncon át...
Ui: kettő konkrét bukfencem volt (kis tempónál), amikor tényleg átgurultam a hátamon, picit Aikido-san (keresztbe), nem lett semmi baja a gerincemnek, meg semmi, hálisten! Harmadiknál úgy pofára estem, hogy konkrétan hasra, aszfaltot megfejelve, a sisakkal: egyik esetben se tudnám azt mondani, hogy a lánc segített volna, inkább töri a csontot. Motoron én is 10 éve csúsztam el, Rákóczi útról lekanyarodván, gerincvédőn csúsztam, lényegében bajom nem lett, motorka szenvedett kopásos sérüléseket, meg a lelkem.
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #32864 üzenetére
Addig jár a korsó a kútra...
Az aszfalt az kemény, de lapos. Igen, csúszni rajta jobb,
de ha ráesel, akkor az romboló hatással lesz. Én nem csinálnám, de hát ez én vagyok.
(Nekem a laptop táska működött gerincvédőkent: lehet szerencsés a viselt cucc.
De ettől a láncdologtól a hideg kiráz: rollerrel 70-nel közlekedést nem kommentálom.)Ui: másnak sem javasolnám, hogy Csubakkának öltözzön rolleren... Inkább egy táska!
-
DigitXT
félisten
válasz
alphamooncam #32861 üzenetére
Ahogy a mondás tartja, nem az esés öl meg, hanem a földet érés...
Kurvaélet, hogy egy elcsúszás esetén nem szeretnék egy láncon henteregni. -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32840 üzenetére
Ez nem egy csoport, ez egy nyílt fórum. Itt moderáció a fórumszabályzat megszegéséért jár, tehát mondjuk durva személyeskedésért. Ellenberger, ha van egy rossz tapasztalatod, nyugodtan posztolhatod, mert senki nem fogja tartalmilag moderálni, hogy ez itt tiltott.
Gondolod, hogy olyan csoportokban, ami mögött valami üzemeltetői érdek áll, el fog jutni a posztod a nyilvánosság elé? Sajnos nem így működik a FB.
Ha csupa pozitív posztot, döntésed megerősítető tapasztalatot szeretnél olvasni, akkor irány a rajongói csoport, és maradhatsz abban a hitben, hogy tökéletes cuccot használsz. Amíg szét nem törik.
-
DigitXT
félisten
válasz
Aflamin #32820 üzenetére
Ha meg akarod élni a 80-at, elfelejted a projektet. A lehető legbalesetveszélyesebb közlekedési forma. Bevásárlásra alkalmatlan, mert legfeljebb egy hátizsákot tudsz biztonságosan (relatív) magaddal vinni. Csomagtartó általában egyáltalán nincs... Amennyiben ragaszkodsz a két kerekűhöz, sokkal jobb választás egy robogó.
(Előttem már írták, hogy annak az se probléma, ha lejárt az orvosi alkalmasságid.)
Szerk: nem azt írta a kolléga, hogy nem kell "B" jogsi. Az van neked, és megmarad!
ami lejár, az az orvosi alkalmassági vizsgálat: 70 fölött 2 évente, ráadásul amilyen
ostoba a törvényhozás, pontosan a születésnapodon, ha előtte mész, akkor már a
két évet is cseszheted, mert épp csak a következő születésnapodig lesz érvényes.
(Ha meg utána mész, akkor már lejárt jogsival kell eljutnod a háziorvoshoz: röhej.) -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32800 üzenetére
Mert nem darabszámra mérik. Olvasd el, amit linkeltem. Ha mindig csutkára meríted, akkor van x db ciklus benne. Ha csak félig meríted, akkor nem 2x annyi lesz, sőt.
Teljesen értelmetlen, amit csinálsz, hogy 5 napig nyekteted, mert ezzel nem kíméled. -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32798 üzenetére
heti 1x töltsem
Ezzel pont hamarabb ki fogod nyírni, csak szólok.
Minél ritkábban töltöd, jobban meríted, annál rosszabb.Kulcsszó: DoD (Depth of Discharge)
-
DigitXT
félisten
válasz
vigyorgó #32775 üzenetére
Tekintettel arra, hogy a fékbetét nem tétel ez nem annyira valid érv.
Általánosságban igaz, de ha van veszélye az akku túlterhelésének, meg
ismerve, hogy ilyenkor a motor is melegszik, hosszú távon káros lehet...
(Jajj, bocsánat, feltételes mód: nekem már égett le vezérlő, e-fék miatt.) -
DigitXT
félisten
válasz
vigyorgó #32731 üzenetére
Az első mondat valid, nem szerencsés nullára meríteni. Ha mindig csak akkor töltöd, azzal gyorsabban öregszik, összességében kevesebb ciklust bír, kevesebb lesz az élettartama... A második mondat viszont véleményes, mivel hosszútávú használaton kívül helyezésnél a teljes feltöltés nem jó, ráadásul a li-ion akkukat nem kell töltögetni "60 naponta", hiszen az önkisülésük minimális. Egyetlen esetben lehet valid ez a módszer, ha a roller nem kapcsol ki teljesen, és van egy állandó fogyasztása. Ezt a gyártó nyilván jobban tudja... (A mostani vezérlőmnél látom, hogy nincs soha teljesen kikapcsolva, csak a kijelzőt áramtalanítja...
Nem lenne ezzel baj, HA állásban nem szívná mérhető mértékben az akkut. Korábban volt benne áramtalanító kapcsolóm, tartotta a feszültséget, mint a cövek, nem az akku hibája.)
Ui: konkrétan 3 nap alatt 42.0V-ról (100% töltés, nem ajánlott így tárolni, tesztelni akartam) lement az akku feszültsége 41.83V-ra. Nem hatalmas különbség, de utal a fogyasztásra...
-
DigitXT
félisten
válasz
BlacKSouL #32729 üzenetére
Forró akkut nem ajánlott gyorstölteni, mivel az további melegedést okoz, csak a BMS-en múlik, hogy ilyenkor leállítja-e a töltést, vagy nem is tud róla (ha nem ott van a hőmérője).
Jó hír viszont, hogy a legtöbb rollerhez nem jár gyorstöltő, gyárilag. Sőt, amit ilyen néven vehetsz utólagosan, általában az sem az. Minden a konkrét párosításon múlik... (Nekem speciel van egy elég combos 10A-es töltőm Nade gyors? 38Ah mellett: egyáltalán nem.)
-
DigitXT
félisten
válasz
vigyorgó #32726 üzenetére
Ha hosszú ideig nem akarod használni, akkor ilyen 50-60% körül el lehet rakni.
Nem szeretik, ha huzamosabb ideig 100%-on vannak tartva, de azt sem, ha túl
alacsony feszültségen tárolnád. Normál napi használatban töltsd, ha tudod.Ezek az akkuk mentesek a memóriaeffektustól, azaz nem baj, ha nem meríted
le teljesen, sőt, azzal csökken az élettartam. Nem drasztikusan, de csökken.
Meg eleve, ha egy út mondjuk "40%-ba kerül", a következő ugyanilyen után már
20% marad, közben lassabb, gyengébb is lett, meg tartalékod se maradt...Az is túl van lihegve amúgy, hogy 80%-nál hagyd abba a töltést. Felesleges. Ha
akkukímélés a cél, ahhoz úgyis a töltőt kell átállítani - esetleg a programozható
BMS-t hozzá: az ilyen "házi praktikák" csak arra jók, hogy elmásszon a balance.
(Értsd többet árthatsz vele az akkunak, mint amit használsz, hamarabb döglik.)Ui: nem adtak hozzá kezelési útmutatót? Mert abban azért le lesz írva ez is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Sirtaky #32700 üzenetére
Ha a BMS tilt, akkor se kép, se hang, nincs köze a sebességhez, pláne nem gyorsul fel tőle. A BMS védelme ilyenkor egy kapcsolónak feltehető meg = bármi gebasz van, lekapcsolja a kimenetet teljesen. Vissza se rögtön kapcsol. Ha egyáltalán. Van benne hiszterézis, milyen paramétereket vár, hogy visszakapcsoljon. Pl. túlmelegedés esetén vissza kell hűlnie.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32695 üzenetére
Egyrészt igaz, hogy ha lecsökken a feszültség, akkor kisebb végsebessége képes a motor, viszont nem igaz, hogy ennek a 10 km/h-hoz bármi köze lenne. Mivel ha 30V-on már csak 10 km/h a végsebesség, akkor 42V-on sem több 14 km/h-nál, mivel 1.4x a szorzó és lehet ez 13s rendszer (39V vs. 54.6V), az arányon semmit nem változtat. Következésképpen, ha bármelyik rollered 10 km/h-ra korlátozta a sebességet, az tisztán szoftveresen tette ez.
Ami meg a százalékos kijelzést illeti, nos... általában feszültség alapú + általában nagyon kicsi a felbontása (4-5 csík, haha). Egy átlag li-ion cellát simán lehet 3V alá is meríteni, de "konzervatívabb" felfogásban nevezhetjük azt 0%-nak. Tehát a fenti példában innen a 30V (10s), ill. a 39V (13s) akku esetén. Természetesen nem jelenti, hogy valóban töküres/nem terhelhető tovább a cella, csak nem igazán ajánlott: nagyobb lesz a feszültségesés, kevés kinyerhető energia maradt, túlmerítéssel meg károsíthatók a cellák, főleg, ha a balance se tökéletes már, és vannak eleve alacsonyabb feszültséget elérő cellák a pakkban. -
DigitXT
félisten
válasz
GoodSpeed #32674 üzenetére
elektromos roller 15 -évvel ezelőtt sem
Mármint Magyarországon. Nem volt elterjedt dolog, igen. De speciel '98-ban Párizsban láttam ilyenen embereket csapatni.Néztem is, hogy ez meg miféle, csendes, gumikerekes... Később itthon láttam lábbal hajtós verziót, ami szintén gumikerekes volt, ám annyira nem volt elterjedt az sem, hogy amikor bementem egy rollereket is forgalmazó boltba, néztek rám, mint a hülyére, hogy mit keresek én náluk?Műanyag kerekes szarok voltak mindenhol, a csendes gurulás vágyálomnak tűnt. (Aztán lábbal hajtós verzióban már beszerezhető volt, de mindig is kérdés volt, hogy gyerekjáték, vagy felnőtt közlekedés?)
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32654 üzenetére
Hatásvadász cím, mivel nincs jelentősége annak, hogy roller. Akku tűz.
Ennyi erővel ebből is lehetett volna "Egy szerszámgép, négy halott" hír:Ha egy panelt felgyújt. De mivel felébredt az ember és családi ház volt,
kidobta az udvarra. Senkinek nem lett baja. Csak az akku égett szénné. -
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #32630 üzenetére
Hagyd, nem érti a különbséget aközött, hogy mit jelent egy demonstráció jellegű akció, és mi a mindennapi valóság...
Nyilván ha van egy ilyen akció, akkor hirtelen tele leszünk rendőrrel, és mindennap ezt fogják tudni csinálni. Ja nem. Gondolkodni kellene tudni, LOL.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32591 üzenetére
Ez az Adventure, amiről írtam.
Megvettem 120K-ért, aztán tuningolgattam.
Aztán a baleset után újra összeraktam, és megpróbáltam eladni, de beláttam, hogy több okból sem fog menni. Először is, mert ugyanolyan kerékkel, mint ami váratlanul széttört, senkinek nem lesz benne bizodalma (nekem sem), másodszor ha van benne egy 130K-s vezérlő, ha nincs, senkit nem érdekel, aki nem szakértő a témában. Csak menjen, vhogy! Szóval nagy vezérlő ki, kis vezérlő be, gyengébb kerék ki, erősebb kerék be: szerintem így már valakinél jó szolgálatot fog tenni, csak le kéne tesztelni a hatótávolságot (36V38Ah).Jut eszembe! Olvastam a topikban gúnyos megjegyzést, hogy az indexeket mindig csak sötétben fotózzák, alulról, mert így leplezik, hogy napfényben fentről semmi nem látszik belőle, tehát teljesen értelmetlen dolog rollereken az index. Ezzel vitatkoznék. Ez látszik.
A térfigyelő felvételén is látszott, mikor elszálltam (nappal), a bekapcsolt vészvillogó.(Mondjuk eleve beteg gondolkodásra vall, hogy miért akarna vki hazudni ilyesmiről?
)
A másik legújabb index-fikázós megjegyzés szerint a reflektor mellett nem látszik. Nos, amikor jönnek szembe, akkor eleve nem illik telibe tolni a reflektort... de éppen látszhat:
Ui: oké, hogy lehet az indexet fikázni, főleg a vérzivataros osztaléklenyúlós időkben, de... -
DigitXT
félisten
Megérkezett az új kerék. Egymás mellett egyértelműen ez a nyerő. Kár, hogy anno nem rögtön ilyet vettem. Eleve a régin a küllő a legvastagabb pontján volt 8 mm (és furcsán, ívesen öntötték), ez meg 10 mm fölött van, végig egyenesen van valami nagyból vágva. Aztán ott a kerékagya, ami sokkal nagyobb átmérőjű, amihez sokkal nagyobb felületen csatlakoznak a küllők, így olyan törés, mint ami a balesethez vezetett, kevésbé esélyes. Természetesen nehezebb is valamivel az új cucc, szóval remélhetőleg biztonságosabb. (Nem beszélve arról, hogy szélesebb is, 36 vs 43 mm, jobban passzol a PMT gumihoz.)
Ja és sikerült találni belevaló szelepet, szóval most már tubeless az eleje, így az igazi...
-
DigitXT
félisten
válasz
gyuri615 #32560 üzenetére
Azon a csatin a hall szenzorok vezetékei vannak, ha az sérült, nem csoda, hogy nem megy, vagy nem jól megy összeszerelés után. Ki kell szedni a műanyagból a tűket, hogy kiférjen.
Dr. Szilikát: igen, generic chinese motor, a Kugoo S1-ben is ilyen van. Annyi, hogy általában még nagyobb csatlakozó szokott lenni a hall szenzoroknak*, vagy egyáltalán nem, és mind benne van egy 9 tűs Julet csatlakozóban. (Annak előnye, hogy simán kifér az anyán.
)
*: fel se merül, hogy kifér, cserébe könnyen szerelhető.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32537 üzenetére
A kis akku mellé nem csak azért raknak gyenge motort, hogy maradjon értelmezhető hatótávolsága, hanem azért is, mert a kis akku nem terhelhető nagy árammal...
-
DigitXT
félisten
válasz
_stick_ #32535 üzenetére
A végsebesség elérési ideje egyenlő a gyorsulással. Az emelkedőn való haladás pedig megfeleltethető neki, szóval igen, mindezekben játszik a teljesítmény...
Egyben nem feltétlen, az a végsebesség (simán lehet, hogy más hardveres/szoftveres korlátja van). Erre céloz amúgy Thunderzolee, hogy ha kiütöd belőle a korlátot, többre is képes. Csak nem árt észben tartani, hogy ennek ára van: nagyobb sebességnél jelentősen megnő a légellenállás így az annak legyőzésére fordított energiaigény, tehát a energiaveszteség. Folyománya: lecsökken a hatótávolság, jobban melegszenek az alkatrészek, esetleg az eleve alulméretezett cuccok (akár ilyen apróságok, hogy csatlakozó!) le tudnak olvadni. (Nem ijesztegetésnek. De láttam már karón varjút. A Xiaomikat szét szokták tuningolni sajna rossz értelemben is. Gyárilag sem 300W a csúcsteljesítménye, hanem legalább a duplája - hogy egy klasszikust idézzek -, de ha ~3x-osára húzod, mert a szoftver engedi, onnan kezdődnek a bajok. Valós 300W amúgy szarra nem elég, szóval jól érzed, kevés.)
Ui: a 25 km/h-ra tervezett vasat nem biztos, hogy életbiztosítás 35 km/h fölé hajszolni... (Amennyiben ilyen igény van, akkor javasolt minél masszívabb vázat venni, ami bírja is.)
Mondjuk szerintem napi 5 km-en nincs igazán jelentősége a végsebességnek: ~12 perc -
DigitXT
félisten
válasz
Csupati69 #32521 üzenetére
Először is, felrakni akkor lehet, ha befér. A 2.75" a futófelület szélességére utal. Semmit nem mond arról, hogy a belseje mekkora felnibe passzintható be. Másodszor, házilag a művelet elég nagy szívás, minimum egy satu javasolt, bár hőlégfúvó sem árthat ha van, mert a melegítés hatására a gumi lágyul, nagyobb eséllyel tudod ráerőltetni a felnire.
Harmadszor, lehetőleg inkább olyanok tanácsára adj, akik már csináltak ilyet, legalábbis használtak ilyet: akinek nincs köze a témához képes olyan marhaságokat összehordani, hogy 1-2 km-en szétrázza majd a gerinced, LOL.
Főleg úgy, hogy fingja nincs, az adott roller jelenlegi felfüggesztéséről: általában egy "10x3-as" roller már nem fos merev vázas zéró felfüggesztéssel, mint az M365. A terepen való használat se arra utal, hogy ilyen.
Lényeg a lényeg, hogy tömör gumi és tömör gumi közt is van különbség. Ha lehet, akkor légcellásat szerezz, az a legkomfortosabb (miközben egész jól gurul): a lyuggatott talán még "elviselhető", de azzal mérhetően többet fog fogyasztani, és nyekereghet* is...
Egy "full tömörről" én is lebeszélnélek, főleg, ha valami ótvaros anyagból van: konkrétan balesetveszélyes lehet, ha nincs normális tapadása, márpedig anyag függő, hogy van-e!
*: ahogy deformálódik, annak lehet hangja, márpedig a deformáció miatt eléggé "puha".
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32474 üzenetére
Ha nem fékezi aktívan a kereket a beállított korlát fölött, akkor igen, gyorsabb úgy.
Túl sokat feltételezel az oktatási rendszerről és a mai fiatalokról. Mondjuk én sem
vagyok az a tipikus boomer a 42 évemmel, ám ilyen baromságot nem követnék el.
(Követtem el mást nyilvánvalóan, fiatalon de pláne, de ez a roller verseny járdán...) -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
De még hajtja lábbal is, hogy még gyorsabb legyen: normális?
Színéből ítélve bérroller lehetett, nem ment 25 km/h fölé másképp. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #32431 üzenetére
Leszokhatnál a nevezéktanon való kötekedésről, kontextusból úgyis kiderül, nem?
Amúgy két fajta fék felfogatási szabvány van... Mindkettőt alkalmazhatják rollereken...
(Ha és amennyiben váltani akar köztük, vannak megfelelő adapterek, ahogy a tárcsa is
változtatható bizonyos határokon belül.) Szerintem nincs is Segway "márkás" fék.
A linken a legalja egypálcás féloldalas általános kerékpáros tárcsafék-nyereg van: nem
csoda, hogy borzalmasnak érzi a kolléga, annál bármi jobb... Ha érdemi fékerő növelés
a cél, és adottság egy gyenge, műanyag fékkar, amivel nehéz nagyot húzni, kézenfekvő
választás a félhidraulikus nyereg: ugyanúgy bowden üzemelteti, mégis fog rendesen.Szokták ajánlgatni a hidraulikus, több dugattyús tárcsafékeket, mint legjobb megoldás, viszont egyrészt teljes átalakítással jár, nem kevés pénzért, másrészt nincs szükség rá,
hogy egy ujjal blokkolható legyen az első kerék, hiszen abból könnyen baleset lehet. -
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32399 üzenetére
Így sose lesz modi, üvölt, hogy hatalommal (bármily kicsiny is) visszaélésre készül...
Szerk: amúgyis totális szereptévesztés, a modi nem attól modi, hogy jobban tudja adott témát, kizárólag a fórum szabályzatot kell tudnia. Soha nem tartalmilag moderálnak.Topikgadzánál elvárás, hogy adott témában jártas legyen: minimális plusz jogokkal jár...(Az elején még voltak moderátorokra jellemző jogosultságok, pl. HSZ módosítás, rejtés. Nyilván okkal vették el, mert az megint egy más mentalitást követel az illetőtől... Tudod, amikor kalapács kerül az ember kezébe, hajlamos mindent szögnek nézni. Az meg baj.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32396 üzenetére
Ehhez nem moderátor kell, hanem topikgazda. (Éppenséggel én az vagyok - máshol -, ám volt olyan topik, amiben már csak voltam, másikban meg udvariasan visszautasítottam a felkérést, mert nem akarom borzolni az idegeimet minden marhaság elolvasásával.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
DarkGubi #32384 üzenetére
Miért kéne a csehekhez küldeni? Gari miatt? Ha veszel egy "belevaló" (belső) töltőt, csak
ki kell cserélni, amihez nem kell "márkaszerviz", egy helyi roller szerviz is megcsinálja.(Nem rakéta tudomány, csak hát el lehet baszni, mondjuk a földelés elfelejtésével, illetve hálózati feszültséggel eleve nem jó játszani. Ha az ember nem ért hozzá, egy konnektort se kellene, hogy szereljen, mivel emberélet múlhat rajta, mégis sokan csinálják, sajnos...)
Szerk: arról nem beszélve, amikor a hozzáértő szakember gányol, és utána kell kijavítani.
-
DigitXT
félisten
válasz
DarkGubi #32378 üzenetére
A szerviz egész biztos, hogy nem foglalkozik a töltő javításával... Rendelnek bele egy újat, ha nincs polcon, s utána szépen kicserélik, előbbi tarthat sokáig: szerintem tök felesleges addig a szervizben tartani a rollert. Ha tudsz venni hozzá magad, elég a cserét kérni tőlük. (Azt direkt nem mondom, hogy cseréld ki otthon, mert veszélyes üzem, jobb a békesség...)
-
DigitXT
félisten
Bizalomgerjesztő...
(Két kerék másképp... Gondolom más a dinamikája, mint a klasszikus Segway-nek. Mondjuk nem tudom az milyen volt, de: White & Nerdy
)
-
DigitXT
félisten
Videóra ment a like, a linkelt posztokba beolvastam, de nekem nem bírja a gyomrom...
Mindenesetre gondolatébresztő! És inkább ott hányjon be az ember, mint a kórházban.Ui: Dodor is bemutatott tavaly egy kulcscsont + bordatörős esést, rossz volt nézni, úgy, hogy nagyon hasonló sérüléseket szereztem egy szaros rolleren. Két kerék, sajna ilyen. (Nyilván mindig jönnek a fotelszakértők, hogy mit kellett volna másképp csinálni.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #32340 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy a rollerre, hanem saját magára...
(A felelősség nyilvánvalósága csak a kamera felvétel miatt van.)
Személyi sérülésre fizethet a baleset biztosítás, vagy, ha ráijeszt
az autósra, akkor esetleg zsebbe is kaphat némi pénzt a csaló... -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32333 üzenetére
Az FID volt. Nekem nincsenek csavarjaim: szerencsére végül műtét nélkül kijöttem belőle. Cserébe majdnem elvéreztem itthon műtétre várva, úgy, hogy nem sejtettem mi történik... (A kórházban tudniuk kellett volna, a vérképből, de basztak megnézni épp Nagypénteken.)
Bukfenc 1 sisak nélkül, sérülésmentes, a szemüvegem is fent maradt... Bukfenc 2, szintén védőfelszerelés nélkül, ez már műszaki hiba kategória, valószínűsíthető borda repedéssel. Az ellen nem sokmindent lehet tenni, talán mellkas védős protektoring, passz... Bukfenc 3 (gyalogbéka mód), aszfalt fejelés, a full face mindent fogott, kisebb bőrsérülés, de térd ép maradt... Végül az utolsó (ez után végleg befejeztem a rollerezést), spontán anyagfáradás, kulcscsont törés, 9 borda törés, lép sérülés. Mondhatni szerencsétlen esés, de ilyenekre is kell számítani rolleren, nem lehet mindig szerencséd... (Persze az volt! Gerincsérülés sem történt, a hátamon lévő laptop táska fogta az esést, nem nyomorodam le, nem vágtak fel.)
-
DigitXT
félisten
válasz
whbear #32330 üzenetére
Ha nem akarsz semmiképpen sisakot, akkor lehetőleg a legmasszívabb + legstabilabb konstrukciót keresd, mert a hajadra kenheted a vezetői rutint, ha derült égből széttörik! (Simán elcsúszást, vezetői hibát könnyebb kimozogni: nekem is volt olyan amikor pont tökéletes bukfencet sikerült bemutatni, így sérülés nélkül megúsztam sisak nélkül. Ám sajna vannak műszaki hibák is, amikor esélytelen reagálni, ott a passzív védelem segít. Arról ne is beszéljünk, ha vki a 3000 ccm dieselével véletlenül fellök, abból is lehet baj.)
Ui: a legnagyobb marhaság azt hinni, hog ugyanolyan biztonságához, mint sétálni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Gyönyörű. Pedig elvileg erősebb konstrukció, mint a klónja (Kugoo S1), de eddig az etwow is acél első villát használt, masszívabbat, csavarozva, nem hegesztve. Ez meg alu öntvény.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32308 üzenetére
Fotelszakértő, nem kell vele foglalkozni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32280 üzenetére
Ez tisztán szoftver kérdése. Pont ezért kellett a firmware-t is átütni, amikor az ember ilyet csinált, merthogy csinált boldog-boldogtalan: műszakilag semmi akadálya, hogy két akku egyszerre táplálja a hajtást, akkor sem, ha az egyik a másiknak épp töltőként mutatkozik.*
A legnagyobb gond szerintem, hogy a töltő port egyszerűen nem erre van méretezve...
Egy átlagos roller is képes 20A körül fogyasztani. Ha ezt elosztod 2 akkura, még akkor is 10A marad akkunként, amitől hosszú távon a töltő csatlakozó elolvad. (Célszerű dedikált, jóval nagyobb áramot biztonságosan átvinni képes csatlakozóval párhuzamosítani.
)
*: van olyan BMS, ami ilyenkor lekapcsolja a kimenetet, tehát valóban nem megy olyankor a hajtás is, de általában azért nem ilyen egységsugarú BMS-ek vannak: programozhatók...
Szerk: természetesen vannak töltő csatlakozók nagyobb áramra, de akkor sem érdemes azt felhasználni ilyen célra. Eleve milyen már, ha tölteni akarod, akkor szét kell húzni?
A másik meg, hogy ha nagyon eltér a két akku feszültsége (egyik le van merülve, másikat meg feltöltötted), akkor igenhülye (Darwin díj) ötlet párhuzamosan összekötni őket, mert baromi nagy kiegyenlítő áramok indulnak meg... Ha mindez a töltő csatlakozón keresztül történik, az tényleg elolvad.
Ha nincs kiegészítő védelem, ez nem bolondbiztos, sőt!
(Ilyen kiegészítő lehet pl. a korábban emlegetett Denis Yurev-féle RITA adapter. Annak az érdekessége, hogy kifejezetten eltérő feszültségű akkukkal is megbirkózik, mert felváltva használja őket, tehát nem csak egy sima párhuzamos kapcsolás. Erre épített bizniszt.
)
Új hozzászólás Aktív témák
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- Nintendo Switch 2
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android szakmai topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- DUNE médialejátszók topicja
- Autóhifi
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest