-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #55176 üzenetére
Császáron van egy Western falu. Az Üvegtigrisnél találkoznánk és onnan mennénk át. Időpontot akartam egyeztetni, de úgy néz ki 30-án Vasárnap lenne jó.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Mizsala
tag
válasz Something_ #55195 üzenetére
Mikorra értek ki? Én is kimegyek szerintem amint tudok, valami emberi időben ébredés után
-
Something_
őstag
Na, ugy tunik most mar vegleges a program, holnap delelott kakucs es lehet, hogy maradunk meg delutan is par orat.
Esetleg valaki?
Ha rakok xadot a motorba, akkor jobb koridot fogok menni?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Archer #55189 üzenetére
"...Az újabb Hondákba 10W-30 kell ..."
Nem csak az újabbakba, az 1984-ben (!) tervezett Csótányomba is ez az előírt (Mondjuk "kemény" API SE minősítéssel) . Én meg MOL 10W40-et öntögetek bele, elég sűrűn...
(#55191) Archer: ez már nekem is feltűnt. 3250,- az 1490,- forintos olaj, 3690,- pedig az 1690,- forintos MOL láncspray, ami egyébként kitűnőnek tűnik. Nem koszol egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
Difi márka: a tavasszal vettünk barátnőmnek egy ilyen márkájú kétrészest, ránézésre szerintem elég minőségi, jók a cipzárok is(YKK), ok, nem egy fullos Alpinestars de nem is kerül annyiba. Németországból jött, rajta voltak az eredeti biléták, nem a Shox saját márkája. Persze majd az idő megmondja, hogy bírja a használatot. Viszont szerintem mindenképpen érdemes megnézni, aki nem über versenyruhát akar viszont a szövetnél meg azért komolyabbat és nem szándékozik/tud egy vagyont rákölteni.
Olaj téma még egy gondolat erejéig: kíváncsiságból próbáltam a 300V-t, mit tapasztaltam? Semmit. Motor berreg, váltó működik, ennyi. Nagyon kicsit talán nehezebben jár a váltó mert hivatalosan nem kapta meg az MA2-t de ennyi. Nekem megérte az árát? Nem. Azért ezt vettem, mert csak ebből kapni 5W-set (ebből sem egyszerű). Aki a 4l-es kannát meg tudja szerezni jó áron, úgy esetleg érdemes, de 5-6 ezreket biztos nem ér literje.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
BoB
veterán
Én is vittem már olyan szererlőhöz, aki úgy töltötte fel olajjal, hogy akkor volt a nézőke felénél a szint, amikor oldaltámaszon állt a motor. Ő azt hitte úgy kell...
Én is megyek a túrára de el kell hogy vigyetek mert eladtam a VFR-t
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
amdk7
aktív tag
-
HSM
félisten
válasz polimorf #55180 üzenetére
Remélhetőleg jövőre megoldódnak a pénzügyi dolgok, és akkor több utazás lesz kevesebb bütyköléssel.
A visszakereséssel az a bibi, hogy nehéz megtalálni a megfelelő keresőszavakat, és néha túl sok a "szemét" is a találatok között. Pedig gondolhatod, hogy tíz év és 17000 hozzászólás után van némi tapasztalatom a PH keresővel.... Nyilván aki itt volt, és részt vett benne, emlékszik erre arra az megtalálja, de aki csak nemrégóta olvassa a topiko (pl. én) az nem sokra megy ezzel.Egy ideális világban tökéletesen úgy van, ahogy írod, az ember rábízza a szerelőjére a motort, az pedig tökéletesen szakszerűen és lelkiismeretesen megcsinálja. Ha van ilyen szerelőd, marhára becsüld meg.
Én sajnos még nem találkoztam ilyennel. Persze, mivel valamennyi rálátásom van a dolgokra így megértem, sokmindenben még a szerelők között sincs teljes egyetértés, ki így látja jónak, ki úgy. Én inkább magam is utánanézek, aminek tudok, és úgy a szerelőmmel is jobban át tudom beszélni a dolgokat, és az esetleges átvágási/lehúzási kísérleteket is időben ki tudom szűrni. A lényeg az, hogy így én is döntési helyzetben vagyok, amiből csak előnyöm származhat.
Én úgy vagyok vele, ne pis*ljon bele, mert lehet fél évet elmegy azzal is, ameddig szavatossággal tartozik a munkájáért, de nekem nem fél évig kéne kihúzza a szerkezet a javítás után.(#55181) persuader: Nekem más csapágyakkal van tapasztalatom. Ventilátorok. Ha csak sima híg olajat raksz a siklócsapágyukba, egészen más lesz a járási kultúrája, mintha megkapja a rendes csapágyba való megfelelő sűrűségű zsírt. Egyikkel sem kopik el, csak máshogy jár. Kenőanyag nélkül járatva pedig rövid idő alatt kuka.
Az olajfilm sem egyformán ken legjobb tudomásom szerint, és az olajfilm megszakadása sem ilyen digitális módon működik, hogy még van olajfilm, már nincs olajfilm. A hideg vagy nem megfelelő olajjal széthajtott autók sem egyik pillanatról a másikra mennek tönkre legjobb tudomásom szerint, mégis lényegesen rövidebb idő alatt, mint a kellőképpen odafigyeléssel használtak. -
Daywalker
addikt
Motorosban ritka az SL-nél jobb. Q8-nak, Bel Ray-nek és Fuchsnak is van például. Egy ideje nem nézegettem. Bármilyen SL olaj jó, de legyen teljesen szintetikus. A 10W50 szerintem neked nem kell, így a mol kiesik, mert csak az SL és teljesen szintetikus (meg az 5w60-asuk, ami megint nem kell neked). Bármi jó, ENI (Agip), Shell, Fuchs (Silkolene)...
Én ezt megnézném: Silkolene Pro 4 SAE 10W40 XP [link] SN/MA2...a 3000 ft/liter nem is sok. Olcsóbb, utcai alternatívája SL minősítéssel: [link]
Használtam Fuchs-t, nem volt vele gondom, pedig nálam a váltó válogatós, a MOL és a Fuchs volt eddig a legjobb ebből a szempontból.
De a döntés a tied...persuader: "Ezert nincs olyan hogy mindenre jo olaj." - ezt kéne belátnium az embereknek...minden a kompromisszumokról szól, így ez is...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #55163 üzenetére
Nem javitalak ki, mert szerintem is teljesen igy van, csak hozzatennem, hogy ha belegondol az ember, mindenhol mashogy ken az olaj. A siklocsapagyaknal pl aramlassal tartja tavol a ket femalkatreszt.
Ha itt egy pillanatra is megszakad a kenes, ahogy azt tobben hallani velik, a siklocsapagy pillanatok alatt tonkremegy. Henger-dugattyunal megint mashogy kell kenni. Fogaskerekeknel megint mashogy.
Ezert nincs olyan hogy mindenre jo olaj.Explosión de dos tiempos
-
polimorf
tag
Az a bibi, hogy mindez amik mostanában témaként felmerültek, már jópárszor ki lettek vesézve A-tólZ-ig. Csak vissza kellene olvasnia akit ez érdekel. Az, hogy neked nincs pénzed motorozni sajnálatos.
A témáidat többnyire átugrom de mikor már oldalakat kell átugrani az már nem vicces.A motorszerelés szerintem szakember dolga, ha gond lenne a gépemmel akkor nem állnék neki otthon magam szerelgetni hanem elviszem olyanhoz aki ért hozzá, neki az a dolga, hogy értse a dolgát és megjavitsa a gépemet. Még olajcseréhez is szerelőhöz viszem, ezért nem is érdekel, hogy mit tesz bele, tőlem bele is pisálhat csak jó legyen.
Az átlag motoros motorozzon és ne szereljen arra van szakember.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz polimorf #55170 üzenetére
Marha egyszerű, ugord át, ami nem érdekel téma. Én is ezt teszem. A fórum már csak ilyen.
Téged most a túrák érdekelnek, engem meg mondjuk most más témák, mivel jelenleg nincs keretem nagyon túrázni menni, legfeljebb a környékre egy rövidre. Aki meg olajcsere vagy ruhavásárlás előtt áll, őket meg az érdekli.
(#55178) amdk7: Tök jogos. Ha már a "régi motorosokat" ennyire ingerli a ruha/motorolaj téma (ami végülis érthető), akkor ki kéne ezzel bővíteni a topikösszefoglalót, és máris megtizedelődnének az ezzel kapcsolatos kérdések.
[ Szerkesztve ]
-
amdk7
aktív tag
Azért kanyarodjunk már vissza fél perc erejéig az olajokra!
SM / SN olajokat kerestem és már átnyálaztam pár webshop-ot de ebben a minősítésben csak a Motul 7100-et hozza mindegyik.Az első kérdésem is valami hasonló volt, hogy ki mit ajánl, aztán jött mindenféle fizika, meg kenés, meg viszkozitás, de igazából ajánlani nem ajánlott senki konkrét olajat.
Annyit tudtam meg, hogy a MOL-os tól kaphatnék jobbat SM / SN minősítéssel, de semmi konkrétum.Szóval a fenti minősítéssel 10W 40 vagy 10W 50 olajat tud-e valaki ajánlani?
Ha meg ennyire "viszolygunk" az Olaj témától, be lehetne tenni az összefoglalóba egy kisebb leírást az itt elhangzottakról.
Mert Én mint mezei felhasználó valóban csak annyit látok, hogy M*tul 10W40 oszt csóközön.Persze, hogy a mostani túra is kilőve, pedig mennék. :S
Áhhh, munka van, aug.20. után meg a gyerekekkel együtt megyünk kis nyaralásra...
Remélem azért még lesz alkalmam/alkalmunk gurulni.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
polimorf
tag
Valószinüleg elveszhetett, megismételnéd, hogy mit tervezel hónap végére?
Daywalker: Mi megyünk aztán ,hogy a többi profi motorszerelő jön e motorozni azt majd meglátjuk
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #55172 üzenetére
Mizsala: höhö, ez este még nem ilyen volt, és ha jól emléxem, egyik nap valami X-Drive nap lesz, szóval biztos csak egyik nap szabad a pálya. Szerintem hívd fel őket. Fészen van telefonszám hozzájuk...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Mizsala
tag
A http://www.kakucs-ring.hu/ honlapon mást is egy admin üzenet fogad?
Tudja valaki esetleg, hogy lesz-e ezen a hétvégén valamelyik nap motoros?
(elmennék egy kicsit a tüzes pokolba bőrruhában )Daywalker: bár nincs faceem, de másodjára jó face oldalt találtam meg hozzá Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz polimorf #55170 üzenetére
Na, akkor hirdessük ki amit kitaláltunk hétfőre?
#Program 1:
Jövő hét hétfőn (17-e) elgurulunk Szlovákiába.Úticél: a tigris oázis (én nem voltam a múltkor), de előtte kaja, és fürdés Szencnél a tóban.
Indulás: 17-én, Budaörs, Auchan parkoló.
Útvonal: szigorúan autópályát elkerülve mennénk Komárom felé, majd onnan az úticélhoz. Útközben Polimorf kolléga is csatlakozik hozzánk.Az út időben: kb. 2x3-3,5 óra.
Táv: 2x200 km.Aki akar csatlakozhat, nem lesz nagy tempó (kivéve, ha nem jön senki).
#Program 2: 22-én vagy 23-án Kakucs-ring! Találkozó ott dél körül...(a dátumot pontosítjuk ha látjuk melyik nap van nyílt motoros nap)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
Lassan nincs értelme látogatni a topikot mert ciklikusan ismétlődnek ugyan azok a témák.
Olyanról meg sajnos alig lehet olvasni, hogy ki merre motorozott, vagy merre készül. Netán egy közös topik összeröffenésre készülnének emberek.
Komolyan mondom kezd szánalmas lenni.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-Mosquito-
őstag
Ásítós smiley..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55163 üzenetére
Igazad van, viszkozitást kell nézni, én azt értettem a sűrűség alatt, nyilván pontatlanul.
A MOL-nál elég durván el van szállva a 20W50! Én a Motul 7100-at néztem, annak tudom kapásból az adatlapok elérhetőségét.
Ott a Motul 7100-nál így néznek ki a viszkozitások (40fok/100fok):
10W40: 88,8/13,5
10W50: 120,5/18,1
20W50: 126,5/18Láthatod, annál minimális a difi. A 120-as viszkozitás is azért látványos ugrás a 90-ről, de a 162 tényleg durva. Mondjuk a 120-ast még megérheti bevállalni, ha nagyon elmelegedős a motor, a 160-as már nekem neccesnek tűnik.
Így van amúgy, sajnos nem 40 fokos indításkor az olaj, hanem jóval hidegebb.
Ami viszont a meleg oldalt illeti, szerintem ez abszolút konstrukció-függő. Pl. barátomnak volt 3-as Golf TDI-je, azon gyönyörűen 90-120 fok között volt üzemmelegen az olaj, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ezzel szemben pl. a saját SV650-emen hideg időben takargatni kell az olajhűtő jelentős részét, különben egy nem túl hajtós de lendületes 50km után alig 60 fok lenne az olaj, amit még a 7100-as Motul sem szeret. De még durvább 35 fokos kánikulában sem volt különösebb gondja, akkor nagy keservesen felmászott 85 fokig az olajhőfok. Ami amúgy nem baj, mert azt vettem észre, mikor nagyobb dugóban kicsit elmelegszik 100 fok környékére, azt már sem a motor, sem a váltó nem szereti, a legjobban 85fok +/-5 fokos olajjal működik, akkor viszont olyan pontos, precíz, mint a svájci óra, a váltó is gyönyörűen jár, és a motor is. Szóval vélhetőleg úgy lett tervezve, hogy az olaj ott sosem érje el a 100 fokot, vagy legalábbis nagyon ritkán, esetleg csak a motoron belül, én ugye csak azt tudom mérni, az olajteknőben, hűtőben, szűrőben hány fokos olaj kering, ez nyilván néhány fokot azért magára szed még, míg átér a blokkon.
Ja, igen, ezek közúti körülmények. Versenypályán nyilván egészen más terhelés éri a motort, ott nem méregettem még. -
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55160 üzenetére
Akkor úgy általánosságban (teljesen lajikus vagyok):
- A Motorhoz a gyártó által előúírt viszkozitást válasszuk.
- A motor olaj legyen minnél jobb minősítésű. [link]És mi ez az Ásványi-fél-full szintetikus dolog?
(csak, hogy mindenkinek legyen róla fogalma)Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
válasz canniball #55162 üzenetére
Ah, valóvan...sixgeart láttam, de eléggé ócska volt.
HSM: Igen is, meg nem is. Igen, nem kell azt rakni, ha nem az való bele.
Másrészt nem, mert nem a sűrűséget nézünk, hanem viszkozitást.
Maradjunk a molnál, és a 40 fokon mért viszkozitásnál:
5w60: 150,2
10w50: 123
10w40: 92,6
20w50: 162Tehát ahogy Persu is mondta, a nagy meleg oldali viszkozitás a hidegoldalit is feljebb húzza. De látható, hogy egy 5w60 sem éri utol a 20w50-et. A mol oldalán utóbbiról nem tesz emítést, hogy milyen típusú olaj, így gyanítom, hogy ez még ásványi olaj. Na most ezek után mindenki döntse el...(vagy ne, mert ennél sokkal összetettebb a téma és 40 fok alatt még nagyobb eltérések is lehetnek).
És ha már a mindenféle hígulásos ökörségnél tartunk, nézzük meg a 100 fokot:
5w60: 23,6
10w50: 18
10w40: 14
20w50: 17,5Tehát akkor most hogy is van ez? Eléggé kicsik a különbségek...s ha számba vesszük, hogy a motorolaj általában nem 100 fokos, hanem jóval több, akkor még kisebbek a különbségek, még folyósabb az egész, nincs az az isten, hogy ezt a különbséget bárki bárhogy észre veszi. Ha jól emléxem Persu mondta, hogy ilyenkor egy dolog véd: a stabil olajfilm. Ezt pedig emlékeim szerint nem viszkozitás határozza meg, hanem az olaj egyéb tulajdonságai (kezdve ott, hogy szintetikus, félszintetikus stb). De ha nem ért vele egyet majd kijavít.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55123 üzenetére
Én is ezt írtam, hogy 20W-t ne [link]... Esetleg 10W50-et, az annyira nem gáz még hidegen. Bár ahogy most utánanéztem, az is majdnem olyan sűrű hidegen mint a 20W50, szóval lehet mégis a 10W40-nél kéne maradnia.
Nézegettem korábban a topikot, nem igazán találtam az említett "20x leírtuk" olajos témát. Majd akkor még próbálkozok.
(#55124) fattyu: Nekem viszonylag drága/márkás nyári kesztyűm és sisakom van, amiket olcsón vettem nagyonakciósan, és olcsó kabátom, csizmám, téli kesztyűm. A sisak/nyári kesztyű olyan még, mint az új, pedig a sisakkal a robogón is toltam, a téli kesztyű, csizma viszont már eléggé nem olyan, mint amilyennek szeretném. A kabátom még jól bírja. Én amúgy nem az árat vagy márkát nézem, hanem hogy mit kapok a pénzemért.
(#55133) persuader: Nagy kár.
-
Daywalker
addikt
Azért az a legalja, ha úgy kell eladni egy kesztyűt a Shoxban, hogy "a legmenőbb motoros kesztyű, önmagában -2 mp még mielőtt felülnél a motorra"....
amdk7: Az a baj, hogy nem tudni mi a jó. Mitől jó egy olaj? Mi alapján definiálja bárki, aki nem ezzel dolgozik, hogy az az olaj jó és nincs jobb? Csomó kérdés, amit ha felteszel, senki sem fog tudni rá válaszolni. Egyszerűen azért, mert persu szavaival élve megy a homálykodás. Ami biztos, az a flakonra írt viszkozitás és teljesítményszint, illetve hogy szintetikus vagy félszintetikus. A többi max tapasztalat, hogy milyen a váltó vele stb, de ez akár motoronként is változhat, mert az ég tudja milyen kuplung van benne, hogy van szétaposva. Fórum max iránymutatásnak jó.
Visszatérve erre: "a flakonra írt viszkozitás és teljesítményszint, illetve hogy szintetikus vagy félszintetikus"
Ha ezt nézzük, én nem a MOL-t venném 10w40-ből, mert ma már SL/SM osztály is elérhető normális áron, a mol meg sg besorolás.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55154 üzenetére
Jó, de azért kérünk (többek között én is) véleményt egy fórumról, mert nem vagyunk valamivel tisztában.
Ha 100-ból 99 azt mondja, hogy Motul 10W40 és nincs semmi kirívó, akkor az megy bele, azért 6ekm-enként ha "1-2000Ft-ot rá kell dobjak, az belefér (nálam).
De ha jobbat tud valaki olcsóbban, arra is hallgatok, persze.Eleve azért olvasgattam anno a Sportmotoron az FZ6 topic-ot, mert ott tipusspecifikusan mindenki ilyen motort használ.
Nos nem tudom láttad-e (láttátok-e) de szerkesztettem a hozzászólásom. Olasz könyv szerint jó bele a 10W40 is. Már csak azt kellene akkor eldönteni, hogy ha MOL, akkor milyet?
A Mol oldala a Sccoter-t dobja ki hozzá, a többi lehetőség az én fejemből pattant ki.MOD:
KÉP[ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, villámgyorsan megjött a Yuasa akkum, fel is savaztam. Elvileg 7 órát kell pihentetni, aztán mehet a töltőre. Vettem még hátsó fékbetéteket (EBC organikus), meg kukacos gumijavító készletet is. Mire levizsgázom, addigra teljesen pöpec lesz a gép szerintem. Derohadtulmotoroznékmár!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
Írtam is, hogy mibe írnak olyat elő...amibe az az előírás, oda rendben van. De egy 10w30 ajánlott helyett ne tegyünk már bele 20w50-et
A tulajok mindig okosabbak, mint a mérnökök, ezt megszoktuk...ugye csak a Motul...A fenti táblázat csalóka, mert csak az éghajlati viszonyokat nézi és annak megfelelő ajánlást tesz az adott motor tulajdonságait figyelembe véve. De kenéstechnikai szempontból a hidegindítás is számít, hiszen ott kopik a legtöbbet a motor. Nyilván minél melegebb az éghajlat....szóval ez oda-vissza játék részben.
canniball: tudom, és a bőroverál amit néztem sem saját márkás volt (egybként meg sok márka is saját márkás náluk, szerintem a difi is az pl.)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55153 üzenetére
Molnak van 5w60 dzsííípííí olaja is Hidegen ez is sűrűbb az adatlap szerint, de nem 15w így sem.
amdk7: nem lesz baj a 40-től sem...de felesleges valószínűleg. Motul...istenem... Hogy meg lehet vezetni embereket egy rohadt névvel
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
amdk7
aktív tag
Akkor előlről:
Yamaha FZ6 S2 (600ccm 98LE 2007 évjárat)
A nagy átlagba mindenki Motul 10W40-et rak bele a Sportmor fórumon. Én is azt tettem bele már 2x, mint írtam, nem versenyzek, csak néha húzom neki.
Otthon kellene megnézni a szervízkönyvét, mert amit letöltöttem az lehet más éghajlati viszonyokra vonatkozik?Nah, most néztem egy másikat ebben is ezt írja:
Engine oil:
Type:
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE20W40MOD:
Olasz doksiból ugyanerre a tipusra:
SAE10W30 o SAE10W40 o SAE20W40 o SAE20W50[ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
Nem tudok típust mondani. Amink a könyvébe az van írva, hogy az kell bele (80-as évek beli motorokba, szerintem). Meg a szétkopott szarokba, aminél ezzel próbálják orvosolni a problémát. Miért akarod a hideg oldalit feleslegesen emelni?
MOD: ha jól látom, régi BMW DOHC boxerbe kell 20w50...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Erre is van sztorim...amikor a szerelő akihez vittem felhív, hogy "milyen olajat használnok, mert kopott a veztengely" (mindez úgy, hogy 3000 km-rel előtte volt nála hézagállításon, akkor azt mondta rendben van - amikor hívott akkor meg azért nézte meg, mert szelepfedél tömítést kellett cserélni, nagyon folyt). Mondom 5w40..., erre a válasz "áááááá ez nem jóóó, 10w, 20w réééééészing olaj kell ebbe" Úgy h a könyvben is van 10w40, az 5w-től meg ugye nem lesz baja. A veztengely nem kopik csak úgy el ennyi km alatt még ha szarral kened akkor sem, szóval nem tudom mit nézett. Az biztos, hogy hogy meg se mérte. Szóval nem kell mindent elhinni.
----
Hagyd már azt a 15w-t, nem bele való.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
emre
veterán
válasz Daywalker #55143 üzenetére
De az meg racing, hát nem most írta, hogy nem versenyez?
(#55144) amdk7
Az Eneos 15w50-et ne hagyd ki, ha már a yamalube-ot emlegeted.
Mondjuk amikor én vettem kicsit olcsóbb volt.[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
Daywalker
addikt
10w30...mintha az RR-be is az kéne, nem? Azt töltsd amit a könyv ajánl, ne amit az olajos oldalak mondanak. Vegyél négy liter 10w30 SL/SM MA2 minősítésűt oszt csók.
Milyen motor ez?persuader: de akkor nem lenne MA2-es, nem?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55143 üzenetére
No, letöltöttem itt gyorsba egy manualt és asszongya, hogy:
"Lubrication systemWet sumpType
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE 20W40
Recommended engine oil gradeAPI service SG type or higher, JASO standardMAEngine oil quantity
Total amount3.40 L (3.59 US qt) (2.99 Imp.qt)
Without oil filter cartridge replacement2.50 L (2.64 US qt) (2.20 Imp.qt)
With oil filter cartridge replacement2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt)"A 20W40-et azt úgy érzem túltárgyaltuk az előzményekben.
De 10W30??? Eddig egyik olajforgalmazó weboldala sem ajánlott ilyet a mocimhoz, hanem a standard 10W40-et. A minősítések okék, de a többit nem vágom mi kellene,.. :SAdataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
amdk7
aktív tag
válasz Bogyó bá' #55136 üzenetére
Túl sok különbség nincs a számokban, lehet Daywalker-nek lesz igaza és csak a cimke.
Emmeg a Racing 10W 50
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #55139 üzenetére
Nem. Drágák és sz*rok.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #55139 üzenetére
Nem Asszonynak shoxos kabátja és nadrágja van (csizma TCX, kesztyű Berik, sisak LS2 stb). Cordurában fasza cuccaik vannak, bőrben kevésbé.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
amdk7
aktív tag
válasz Bogyó bá' #55130 üzenetére
A robogót csak a scooter névből következtettem ki.
Annyi még a különbség (a viszkozitáson kívül), hogy ez résszintetikus a racing pedig full szintetikus.Egyébként inkább cruzolásra használom a gépet,160 fölé nem nagyon megyek, csak ha nagyon szükséges... mégiscsak egy naked motorom van.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
válasz #25954560 #55127 üzenetére
Hűű az nem...
Feree13: Hát de nem?
Akkor most adjuk ki magunkbólHGabor89: Hát, annál azért kicsit jobb cuccokat szeretnék Tavaly jártam ott és a bőroveráljuk nem valami meggyőző. Lehet, hogy ellátja a feladatát ettől még, de azért az árért kicsit jobb minőséget várnék el.
De most sokkal nagyobb bajom, hogy eltűnt a Motosafe füldugóm[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Daywalker #55123 üzenetére
Rendesen fekszek a röhögéstől.
Disznózsír.
kezdjük el a proktektoros és lánckenős témát és akkor 4-5 nap alatt kiveséztünk szinte mindent megint nyugi lesz.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
amdk7
aktív tag
válasz Daywalker #55123 üzenetére
Még most kezdenek belelendülni, nehogymár most legyen vége.
Megnéztem a MOL oldalán, hogy mit ajánl a mocimba, ez jött ki:
Dynamic Moto 4T Scooter 10W- 40 (API SG, JASO MA2)
hmm pedig nem is robogó
Leszűrtem Yamaha R1-re is és oda is a Scooter-t ajánlja.Nah, most akkor, mivel csereciklushoz közeledem, jó-e nekem (Yamaha FZ6S2) a Scooter, vagy inkább a Dynamic Moto 4T Racing 10W- 50 (API SL, JASO MA2) javasolt?
A Motul 5100-al sem volt semmi gondom, de most így a nagy hőségben talán picit elhigult... Bár összehasonlítási alapom nincs ezt a motort tekintve.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
fattyu
veterán
Most jöhet az a csont hogy mennyirét kell felöltözni és ha drága akkor csak a márkát fizeted az olcsó ugyanazt tudja.
Erről még nem hallottuk az uj versenyző véleményét.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Daywalker
addikt
Emberek...ne beszéljünk már sületlenséget...15w meg 20w. Hát traktorba kell?! Oké, hogy benne van a könyvben, de nem erre az éghajlatra, és akkor is csak akkor, ha nagyon nincs más. A minél alacsonyabb hidegoldal viszkozitásra kell törekedni a hidegindítás miatt, ti meg emelitek az égbe, mert "nagy melegben elvékonyodik". Egyáltalán honnan veszitek ezt? A váltó viselkedéséből ne vonjunk má le következtetéseket! De ha ez a baj, akkor ugyanabból a viszkozitás osztályból ki kell próbálni más márkát, nem beleönteni a disznózsírt, amit még a zsiguliba találtak ki. A melegoldalit is addig kell/lehet emelni, amíg a könyv írja, 100 fok felett ugyanis nincs olyan jelentősége annak h w40 vagy w50, mint azt gondoljátok. De 555x le lett írva már. Azt tegyétek bele, ami a könyvben van és a legszélesebb skálát lefedi (igen, hideg oldalon is) abból baj nem lehet.
300V...nem is mondok véleményt, 20x leírtuk, hogy az az olaj közel sem egy csoda a rendes mérésekkel alátámasztott tesztek szerint.HSM: téged is megvezettek, olvass vissza a topikban, rengeteget konzultáltunk már erről.
Hűű, szerintem most hagyjuk abba, mindenki azt töltsön bele amit akar Én a témába nem írok többet, mert 10x ki lett vesézve csak idén.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
BoB
veterán
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55118 üzenetére
A rezgést nem tudom, elméletben mi okozhatta, viszont amit tudok, hogy mi változott a motorban:
-olaj és szűrőcsere
-légszűrőből minimális darabos szemét (1-2 icipici bogár/levél) kitakarítása
-fékfolyadék-csere
-hűtővíz-csere
-láncfeszesség egy rovátkával feszesebbre állításaNamost ezek közül az egyetlen, ami az én felfogásom szerint kapcsolatban lehet a motor rezgéseivel, járási kultúrájával, az az olaj.
Abban tévedsz, hogy alacsony fordulaton használom. Egyedül kettőből nem szeretek egyesbe visszaváltani, így kettesben 2000rpm-ig le szoktam engedni, az durván 20km/h pl. ahol elsőbbséget kell adni meg ilyenek ott sokszor jól jön. Amúgy 3500-5000 között használom leginkább városban, városon kívül nagyobb tempónál szigorúan 4000 felett, nem szeretem erőltetni a motort kis fordulaton, és a dinamika is sokkal jobb így. Fojtószelepet akkor tavaly nem kellett szinkronizálni a gépen, most lesz aktuális majd az ellenőrzése a következő szervízen.
A leeresztett 5100 korom fekete volt, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez annyira jó. Érvek ide is jöhetnek. Ami jobban aggasztott, az inkább az állaga volt, nem volt bizalomgerjesztő, eléggé híg lett. Persze, ennek lehet nincs információ értéke.
A kuplung hibátlan volt mindkét olajjal. Mindkettő MA2-es volt. Igazából a váltó is, én nem hibának mondanám a nehézkességet, inkább jelzésnek a motortól. Ami a viszkozitásstabilitást illeti, éppen az mutatja szvsz, mennyire jó a kenés. Ha nem megfelelő a viszkozitás, nem lesz jó a kenés sem. Én legalábbis ezt olvastam a témában, hogy se a hőtől túlzottan elvékonyodó olaj, sem a túl sűrű, még fel nem melegedett olaj nem ken optimálisan.
De ha nagyon pontosan akarnék fogalmazni, úgy írnám, a 7100 sokkal szélesebb hőmérsékleti tartományban volt a váltó számára megfelelő viszkozitású. Lényegesen hamarabb elérte és lényegesen tovább megtartotta. Szerintem ez árulkodó arról, a motor megkapta-e a megfelelő viszkozitású kenőanyagot.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Angolul beszélőknek:
Találtam most egy egész jó kis kirándulós fórumot sok érdekes képpel, túrákkal, sztorival.
(Bocs ha volt már)
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
Itt nagyon osszekuszalodnak a dolgok.
A kormanyon erezheto rezgest olaj nem okozhatja. Mivel nagyon alacsony fordulaton hasznalod a motort megelolegezem, hogy szinkronizaltak a fojtoszelepeidet. Olaj nem tud lefojtani egy motort ennyire.
Az olaj szine, allaga teljesen mindegy, hogy milyen leeresztesnel. Illtve de. Ha sotet, az a jo.
A kuplung, valtoproblema az adalek (jaso ma vagy ma2), a hideg-meleg valtasproblemak pedig viszkozitasstabilitas, viszkozitasi index. Nem kenes.
Ha megerzel kenesi hianyossagot, ott mar nagy baj van.A szavazast ezennel - figyejjetek, mutatom a kezemmel a T t stohl bucisan - ezennel lezarom.
Szakadjunk le az olajrol, es akkor hagyjuk a segito szandekkal fura dolgokat irast, mert a pokolba vezeto ut joszandekkal van kikovezve.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #55097 üzenetére
Na, erre nem mondhattok semmit, saját tapasztalat, első kézből.
Azt nem tudom, érdemes-e Motul 7100-at tenni a gépekbe, milyen más olajokhoz képest, de az 5100 nálam biztos, hogy többet nem kerül motorba. A 7100 viszont szerintem hozza az elvárhatót.
(#55098) Archer: Azért, mert arról viszonylag jókat hallottam ismerősi körből, és nem tudtam jobbat. Annyira nem is volt drága. Ajánlani nem ajánlom, annyi tapasztalatom nincs más olajokkal, de az tuti, hogy az 5100 nem az igazi.
(#55100) Daywalker: Én meg a Motulhoz tudok megbízható (és igen kedvező árú) beszerzési forrást, viszont a MOL-hoz nem. Emiatt is került bele az....
(#55101) persuader: Itt leírtam: [link]
Leginkább a váltó működésén, valamint a motor működési rezgéseiből érződött a különbség.
Mikor elvittem szervízeltetni a motort, odafelé az 5100-al mentem, vissza viszont már a 7100-al, rá sem ismertem a motoromra...(#55104) Daywalker: Jó, azért ennyire nem volt csúnya, ami lejött 5100 a motoromból.
(#55112) Mosquito34: Sajna kicsit jobban utána kellett nézzek a dolgoknak, mint szerettem volna. Nem baj, nem volt elpocsékolt idő. Viszont a Motul 5100/7100 tapasztalat abszolút személyes, első kézből.
Viszont az olaj témát én itt le is zártam.
Amit írtam, csupán segítő szándékkal tettem, nem azért, hogy szájkarate legyen megint.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Az megvolt hogy állagra nem passzol, csak a mennyiséget nem tudtam hova tenni. Azt hittem szintjelző plusz egy kicsi. Persze ha már mindenhol volt benne...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
pakriksz
őstag
válasz canniball #55109 üzenetére
ott mondja a videon, hogy még a légszűrőbe is visszafolyt szóval belefér, csak nem ajánlott ;D
Nemtudom mekkora annál a motornál, de az enyémnél beleférne a légszűrőbe jópár literTroll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz canniball #55109 üzenetére
Nem kell 12l.
Ez egy leg-olajos blokk, viszonylag sok olaj kell bele, itt valami felhigitotta az olajat. (Pont van ilyen 86 os 750 es szelepallitason, majd megnezem ezek utan)
Ami nekem egyaltalan nem vilagos, hogy hogyan. Ilyen akkor tud elofordulni, ha nem jo az uszoszint a karburatorban, es nem jo a benzincsap sem, ill PRI allasban van hagyva (ha van ilyen a gixeren)
Ekkor pont nyitva kell maradnia egy szivoszelepnek, pont annal a karbinal, ahol pont a szivotorokba kell folynia, ami feltolti a hengert. Elobb jon a tulfolyon, bar nem ismerem ezt a motort annyira pontosan. Szep lassan lecsorog a dugattyugyuruk mellett az olajba, de ha ilyenkor rainditasz akkor gorbul a hajtorud. Szoval a tulaj valahogy megvarta, mig a tank benzin lecsorog a kartelba. Tehat ezt osszehozni igy... Muveszet.
Mivel regi motor, lehet ilyen szinten szar karbija van, es a torokba folyik a benzin, ahelyett hogy mashol tavozna. Valszeg kell egy rossz konstrukcio ehhez. Ez az en forgatokonyvem.
Drz nel tud ilyen lenni.
Hat valami ilyesmi tortent. Es nem lett azonnal rotty meg ezzel a szar olajjal sem. Pedig ez aztan tenyleg nem ken sokat. Ezert nem kell tulaggodni az olajat.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #55099 üzenetére
Kár volt felhoznod ezt az olajos gumicsontot. Lassan itt a topikbam mindenki szerel és nem motorozik, motorozásról, túrákról alig lehet olvasni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #55106 üzenetére
Keress rá faszbukon, Taschner Motors Service...nagy fazon, csomó videója van, csak erről a motorról még vagy 3-4...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #55101 üzenetére
Hát nem tom, én öklözőzsírral használom
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Hővezető paszták
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba
- MIUI / HyperOS topik
- EA Sports WRC '23
- Spórolós topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trump miatt fejezhette be sokszínűségi programjait a Meta és az Amazon
- Trollok komolyan
- További aktív témák...