- joghurt: Skype adatvesztés
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
amdk7
aktív tag
válasz
TommyGun #85513 üzenetére
Ahogy nézem a Szall*rbeck-nél olcsóbb, bár nem néztem össze ugyanaz-e a választék...
Shark sisakok -
amdk7
aktív tag
Egyébként nem biztos, hogy érdemes elmenni a téma melett, mert szerintem (is) érzésre kell beállítani a keréknyomást.
Pl.: a gyártó nem tudja, egy vagy két fő ül-e a motoron, illetve nekik mekkora a tömegük?Ha meg a kis kütyünek csak az a szerepe, hogy pl. egy lassú defektet detektáljunk-e vele, akkor elég lenne 1db led, ami felvillan, mikor a beállított nyomásérték alá esik a keréknyomás. -> A többi, azaz a folyamatos monitorozás már csak parasztvakítás.
Főleg, hogy egy kanyarvadászós területen nem azt nézi a pilóta... -
amdk7
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #85453 üzenetére
Igen ez az.
-
amdk7
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #85450 üzenetére
Ez nem egészen így van.
Általában a Hitelesítés olcsóbb, mivel szabott áras.
Különbség a kalibrálás és hitelesítés között nem sok minden, kb.: a formai dolgokon kívül az, hogy a kötelező hitelesítésü eszközök csak azok lehetnek, amelyek rendelkeznek tipusvizsgálattal.
A kalibrálásnál meg nem állítják be automatikusan a mérőeszközt. -
amdk7
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #85436 üzenetére
De én meg azt nem értem, ha van egy nagyon faja mérőeszközöd és látod, hogy változik a nyomás, akkor lepattansz a mociról és utánaállítassz a levegőmennyiségnek?
- Szóval nekem EZ nem életszagú.Főleg úgy, hogy azt írod nem is szoktál pályázni. Közúton még senkit nem láttam pumpálgatni, mert változott 2-3 tized bart a gumi nyomása.
-
amdk7
aktív tag
válasz
vendingo #85431 üzenetére
Mondjuk igen, ez lehet, bár nem 3 havonta, hanem 2 évente ([link]
De én nem érzem túlzottan életszagúnak ezt a dolgot, hogy minden nap többször méregetni és ehhez külön nyomás kijelzőt kelljen felszereni.
Kicsit hasonlít ez nekem a Kolondrum féle feszültségkijelzőhöz. Jó, hogy látja, hogy mennyi, de 1., azzal az értékkel nem sokra megy, 2., nem is ment sokra, mikor látta, hogy lemerült az akksi. -
amdk7
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #85419 üzenetére
Leszögezném, hogy nem szoktam pályázni, de Te hogy állítod be a keréknyomást?
Valaki azt mondja, hogy 2.2bar és egy kalibrált manométerrel visszaellenőrizve feltolod 2.2bar-ig és ha azon kívül esik akkor leereszted vagy pumpálsz rá?
Mész 4 kört, kicsit melegszik a környezeti hőmérséklet, aszfalt és állítgatod a keréknyomást, mert elmegy pár tizeddel?Nekem az a kérdés, hogy nem mindegy, hogy 2.1bar-t vagy 2.3bar-t mutat ez a kis kütyü, ha konstansan ehhez állítod be a keréknyomást?
Jelenleg hogy csinálod? Komolyan érdekel.
Illetve ha kalibráltatnád, milyen tűrést alkalmaznál rá? -
amdk7
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #79798 üzenetére
Nem tudom mit olvastál, de nem írtam, hogy ne válaszolj.
Csak annyit, hogy Én befejeztem. Szóval válaszolhatsz, többször is, ha ez szimpatikusabb számodra. -
amdk7
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #79794 üzenetére
Ebbe nem kívánok belefolyni, mert amit nem akarsz elhinni azt nem hiszed el.
Egyébként szerinted minden varratra végeznek nyomó és szakító próbát? A röntgenezésnél sem derül ki minden, ha már itt tartunk. Főleg ha operátor nézi.De egy esztétikailag csúnya varrat, az nagy valószínűséggel rosszabb is, mint egy szép egyenletes hegesztés... Én biztosan nem azt választanám.
Nah, jó étvágyat az ebédhez.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #79791 üzenetére
Gondolom, ha fontos.
Ezért is "meózzák" már le a gyárban is. És a specifikációk nem azért változnak a tömegtermelésben, mert elejőtől fogva, minden f*sza.Egyébként visszakanyarodva egy régebbi témára, amire akkor nem reagáltam:
Szintén a gyártással kapcsolatban volt olyan megjegyzés, hogy minden darab, közel ugyanolyan.
Nos, ez nem igaz!
Régebben egy (nagyon)nagy multinál dolgoztam. Autóipari beszállító, Mo.-on 15e főt foglalkoztatott akkoriban, világviszonylatban milliókat, több szegmensben.
Azok a termékek, amik a Valeo-nak, BMW-nak, nevesebb autógyártóknak, beszállítóknak mentek, 2x, 3x 100%-osan lettek átválogatva, átnézve, ellenőrizve.
A többi termék aftermarket piacra ment (pl.: Tesco). Ezek között azért volt olyan is (nem kevés számban), ami a fenti piacokról hullott ki.
Jah, az már csak hab a tortán, hogy versenytársaknak is gyártottunk, az Ő dobozában, az Ő bélyegzésével, mert Ő nem is gyártott olyan terméket!!! (egyszerűen nem érte meg neki azt is gyártani.)Szóval lehet vitatkozni melyik a jobb, de kb. olyan ez mint a TV piac, hogy van ~3 neves panelgyártó, aztán Ők szállítanak be mindenhová.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #79784 üzenetére
Ebben nem osztom a véleményed.
Azért egy varrat és varacskolás között van különbség.
Ha meg már esztétikailag sz*r, akkor valószínűleg a "kötése" sem ugyanaz a kettőnek. -
amdk7
aktív tag
válasz
canniball #79782 üzenetére
Van aki már 50km/h-nál is mosolyog.
Egyébként nagyon nem mindegy milyen úton mér fogyasztást az ember... Nálam pl.: az Fz6S2 egyenes úton, konstans 120-150Km/h tartományban (kivéve lámpa, körföorgalom stb.
) ~300km-alatt 4,34l/100km-e jött ki egy szép nyári napon.
Nah, ugyanezt egy Mátrában, vagy Bükkben, nem biztos, hogy tudnám produkálni. -
amdk7
aktív tag
válasz
runner 125 #79777 üzenetére
Igen, az első generációsok hajlamosak voltak törni. De ahogyan Kolondrum is írja, ez talán még a hegesztés minőségén is meglátszott. Szvsz nem hiába vezették be a dupla csővázat.
@Kolondrum: Ezért írtam, hogy izlések és pofonok.
@Teasüti: Nagyon nem egy kategória a két motor. Hoszabb túrkra mindenképpen a nagyobb "túramotor" a javasolt. Viszont ezzel egy felkapom és fordulok egyet a városban, nem lesz valami komfortos. Ellenben az ER6, ami inkább városi fürge moci, túrázásra már csak a teljesítménye alapján is elmarad az elődtől, bár ezzel sem kizárt. A hátsó ülés elég nagy felületü ahhoz, hogy akár még kényelmes is lehessen, de semmiképpen sem összevethető a másik Túrázásra készített nagy köbcentis motorral.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Kolondrum #79714 üzenetére
Asszonypajtinak (és nekem sem) jött be annak idején a régebbi ER6N lámpája. Olyan butácska, bamba "arckifejezése" van tőle.
Ezért választottuk az újabbat (2012-től gyártott) sárga színben: [link]
Ennek az óracsoportja (szerintem) jobban látható, használhatóbb mint az elődöké, de persze más újítások is szebbé, jobbá teszik. (a hátsó villa, a dupla csöves váz, stb.)Persze izlések és pofonok, illetve mindenkinél van egy pénzmag, ami behatárolja a vásárlási lehetőségeket.
- Pusztán ezért kérdeztem, mennyit kóstált, amit vettél, nem a zsebedben akartam "túrkálni". -
amdk7
aktív tag
válasz
boogie84 #79754 üzenetére
Nah, ez szuperül néz ki, me jókat is írnak róla!
Sok balesetmentes km-t vele.
A többi meg nem lényeg, majd pár viselés után úgyis "idomulni" fog a fejméretedre!@Kolondrum:
Neked is gratula az újabb Ernőhöz és hasonlóakat kívánok, mint boogie84 kollégának. (No nem azt, hogy idomuljon a fejedre.) Megkérdezhetem, hogy mennyiért sikerült hozzájutni?
-
amdk7
aktív tag
válasz
FIREBLADE78 #77498 üzenetére
Én az ALDI-st használom már vagy 3éve, mindkét motoromnál ( Használati útmutató
Akkukat ki szoktam venni -> garázsban polcra teszem őket, majd felcsatolom az egyikre a töltőt és elindítom a téli, kondicionáló programot.
Aztán 2-3 hét múlva mikor eszembe jut, átteszem a másik akkura a sarukat és így tovább. -
amdk7
aktív tag
Azé' ennek (hangot illetően) csak az élsportban van párja: CBX 1050
-
amdk7
aktív tag
B.Ú.É.K.!
-
amdk7
aktív tag
Tényleg nem akarok off lenni, de megfordítanám a mondatot.
Ha találkozik velem utána már nem lesz szűk.A viccet félretéve: Azért a XXI.- század megjelenésével, a hatalmas szexuális felvilágosodás mellett a szűk p*nák száma is leredukálódott. :S
MOD:
Igen, mint a 18 éves szűz lányoké..
-
amdk7
aktív tag
válasz
Kolondrum #76431 üzenetére
Jelentem engem érdekel, ha még aktuális a kérdés.
@CyberPunk666:
Gratula a mocihoz, bármekkora ccm-es is, szép az biztos.
Ahogy szokták mondani Sok-sok balesetmentes km-t, széles utat, gumifákat!
Ha teheted, menj el vezetéstechnikai tréningre. A Honda Safety-st csak ajánlani tudom. -
amdk7
aktív tag
válasz
runner 125 #75677 üzenetére
Menne a like, ha lenne.
A többieknek:
Egyébként konkrétan az xRider-ről kért véleményt a kolléga, amire a sajátomat le is írtam.
Nem értem, hogy jött ide egy teljesen más verzióval való összehasonlítás?! Jah, hogy a gyártó ugyanaz? Akkor jelentem, a yamaha aerox R egy rakás kaka, mert nem gyorsul úgy, mint a yamaha R1
- pedig itt nem csak a gyártó ugyanaz, de még R betűk is vannak a típusnevekben.Jó, ne gyerekeskedjünk.
Én max. 35eFt-ért veszek egy számomra elfogadható navit, akinek meg mások a határai, az vegyen 100eFt-ért.
De ne haragudjatok, hogy leírtam a véleményem.Jöhet az olaj és az ABS téma.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #75650 üzenetére
Nah, ez kellett! Eszembe nem jutott volna... Köszi.
Mondjuk mint írtam annyira nem zavart, mert így is kezelhető, de ez jó ötletnek hangzik!
ThxEgyébként nekem is volt egy lélektani határ, hogy max. 35eFt oszt csókolom.
Ha ennyiért nem kaphatok használható eszközt,, akkor maradok a kinyomtatott térkép és tanktáska kombonál.Egyébként meg szerintem ellenpropaganda, hogy "hegyekben áll" javításra várva, mert
1., Én sok helyen olvastam, hogy meg vannak elégedve vele, + itt is, sőt van egy quados ismerősöm, akoi télen nyáron hóban sárban használja és semmi baja vele.
2., Nem értem egy garis készülék miért állna hegyekben? Vagy kapsz 14nap elteltével cserét, ha nem javítható (ergo megoldódik a problémád), vagy cserélik újra (ergo megoldódik a problémád).
Szóval ha hegyekben is állna, kit zavar? Max a szervizest. -
amdk7
aktív tag
válasz
Polemius #75647 üzenetére
Én tavaly vettem az xRider-t. 30eFt körül volt akcióban a MediaM*rktnál.
Lenyomtam vele egy Erdély túrát és kisebb (értsd 3-4-500km-es) kanyarokra is használtam. Egyszer esőben jöttem haza, akkor is a gyári bölcsőjében üzemelt a motorkormányon.Ami pozitív:
- Egyszer sem hagyott cserbe
- Tetszik, hogy egy mozdulattal kivehető a bölcsőből és zsebre vágható
- Nem használom hozzá a gyári cerkát. Csak újjal (kesztyű nélkül) választok útvonalat, esetleg szerkesztem PC-n, de eddig minden gond nélkülNegatív tapasztalatok:
- A fentiek miatt karcos a kijelző, de mint azt megtudtam ez csak egy vastag fólia a kijelző fölött. (Egyébként menet közben nem mondanám vészesnek, engem nem zavar(t).
- Hosszas forró nyári napokon ha kint van a mocin (akár menet közbe is) ez a fólia "felpúposodik". Nem zavararó, de na...
mod: ha lehül a levegő hőmérséklete vagy nem éri közvetlen napfény akkor visszasímúl.Egyébként csak a közvetlenül rátűző napsütésben látható nehezen a kijelző, a többi esetben nincs ilyen probléma.
Összességében véve nem bántam meg a vásárlást, főleg úgy, hogy közben néha-néha az autóban is szoktam használni.
-
amdk7
aktív tag
Nah, akkor pár (sz*r telós) kép a teljesség igénye nélkül.
Poros piszkos a mocim, de ma jöttem vele haza és fényképezgettem, a takarítás holnap lesz. (már ha esik) De úgysem az a lényeg, hanem az olajzó!
Leszögezem ideiglenes megoldásnak indult, mert én is kételkedtem a hatékonyságban, de fent maradt.
80W-s olajjal használom, mint írtam ~2500km után annyi fogyott a tartályból, ami látszik (kb. fele)
Egyébként a tartályra fúrtam egy lukat és beleillesztettem egy (szintén festo) csövet, mert egy idő után vákum keletkezett benne és nem cseppent. Ez még a teszt alatt, 20-30km kiderült. A cső csak azt a funkciót szolgálja, hogy levegőt kapjon a rendszer, viszont döntögetésnél ne folyjon ki felül az olaj. - Ez látható az első képen felül.
Kinyitom a csapot, a (piszkos) szelep már be van állítva és 50-60s-enként cseppen egyet.
A festo cső végére drótot tekertem, ami megtartja a csövet a jelenlegi pozícióban.Nincs benne semmi báj és kecsesség, hisz nem ez volt a cél, csak, hogy lássam valóban működik-e.
A lánc nem fényesedik és takarítva sem volt mióta fent van az olajzó. Az oldalán még látszik a láncsray hagyta nyomok (elkenődés és a pöttyök, az olajzó felszerelése előtt áttörölgettem).Kb. ennyi látszik belőle éles használatban: Kép[link] A fenin, gumin nincs csak por.
Tisztában vagyok vele, hogy meg lehet igényesen is csinálni, meg is lesz, de mint írtam ez ideiglenes megoldásnak (próba) indult. Nekem bizonyított.
-
amdk7
aktív tag
Háát, majd készítek pár képet, aztán meglátod miről van szó, de nem egy nagy dolog.
Ahogy már fent linkelték többen, illetve írták, a cseppszám a fontos. ~1csepp/perc és kész.
Az meg, hogy esőben többet cseppenjen (bár tudok állítani a szepen de) nekem nem mérvadó, mivel ha nagyon esik megállok, ha meg kevésbé, akkor elég ez a cseppszám is. -
amdk7
aktív tag
válasz
imibogyo #71798 üzenetére
Én nemrég aplikáltam fel egy láncolajzót...
Fékfolyadék tartály és festo cső, festo csap illetve egy festo szelep. Mint az alkatrész listából látható, nem automata, tehát ha elindulok, kinyitom, ha megállok elzárom. (ha automata, akkor ~4500Ft egy mágnesszelep hozzá, ami gyújtásra nyit.)
Eddig ~2500km-t mentem vele és bánom, hogy nem hamarabb újítottam be.
Nem kell fujkálni, sokkal szebb a lánc és sohasem fényes. Nem ken össze semmit (kivéve az első 3-400km-en, amikor szerintem a lánzspray maradék tisztult le). 80W-s hajtóműolajat vettem hozzá, 1l valami 2300Ft-t volt, a fenti km-en elfogyott kb.: 0,5dl. (a fékfolyadék tartályom még félig tele)Nem beszélve arról, hogy az asszonynak is fújtam a láncot nemrégiben, és a láncspray ráment a kezemre és alig tudtam leszedni. :S
Ezzel ilyen gond nincs... a tisztítás meg max áthúzom tiszta ronggyal a láncot, de eddig még nem láttam értelmét. -
amdk7
aktív tag
válasz
-Mosquito- #70735 üzenetére
Érdekes nekem a kanyarlevágásokkal csak jó tapasztalataim voltak Erdélyben.
Igaz volt egy busz, ami nem íven közlekedett, az meg is lepett mikor jött szembe majdnem teljes terjedelemben a sávomban.
-
amdk7
aktív tag
Nah, 4 nap alatt lenyumtunk majdnem 2000km-t.
Erdély, Sováta-Marosfő és környéke.
Szép volt, jó volt, 'hál Istennek, esőt sem kaptunk, szóval minden adott volt a kellemes túrához.Jómagam FZ6-al, a feleségem ER6N-el és az egyik barátom 1000-es RSV-vel.
SymbianOS
Most olvastam azt a 250-300 hozzászólást, amit elmulasztottam és látom felvetetted az olajok minősítését.
Elméletileg a legjobb ha ezt nézed. Én most Fuchs olajat vettem de még nem tudok róla érdemben semmit mondani, mert még messze a csereperiódus. Elméletileg faszányosab (API SL), mint a Motul 5100 10W40, amit most használok az FZ6-ba.
Ha cserélek és lesz tapasztalat, majd megosztom. -
amdk7
aktív tag
A Buszsávról valami (inkább költői a kérdés
):
Az ugye mindenkinek megvan, hogy szabályosan:
- csak ott lehet bemenni a buszsávba, ahol nincs záróvaonal, viszont bárhol ki lehet jönni (zárovonalon is)?MOD:
Engem egymás után 2nap vertek majdnem frontálisan telibe, mert úgy előzi a szembe forgalmat a BMW-s (mindkét esetben), hogy én ott vagyok.
Jobbra húztam és hárman voltunk egymás mellett, de a szemem sarkából azt láttam, hogy rendesen meglepődött, hogyan is kerültem oda.
A baj ott kezdődik, hogy én is mindkét esetben autóval!!!! voltam!
- Kérdem én, ha autóval nem vesz észre, akkor szerintetek a motort észreveszi? -
amdk7
aktív tag
Csak halkan jegyzem, meg, hogy a megoldás nem az, hogy 80-al menjünk bármi áron a V vagy Sor 2-vel. Hanem, hogy megtanuljuk kezelni a gázkart. ON-OFF -nál persze, hogy rángat, hisz van akkora motorfék, hogy nah...
Asszonynak is ER6N van, az is ilyen, ha elzárja a gázt...
- Pár kanyar után szerintem megtanulható, hogy nem nyitni-csukni kell, hanem tartani és finoman kezelni. különben baj lesz.A Sor4 azért toleránsabb.
-
amdk7
aktív tag
válasz
StoneBridge #69419 üzenetére
Háát, igen. Én SV1000-el mentem egy kisebb karikát, de az is "ideges" természet alacsony fordulaton...
De én úgy éreztem, hogy megszokás kérdése, ha az lenne, biztosan össze tudnánk kovácsolódni. -
amdk7
aktív tag
Én Pilot Road 4-et vettem és csodálkoztam is, hogy nem csúszkált.
Szerintem frissen jobban tapadt, mint a régi sz*rom. -
amdk7
aktív tag
válasz
V.Stryker #68461 üzenetére
Ok, akkor én is beruházok egybe.
Ahogy nézem az ára hellyel közzel mindenütt ugyanannyi. A karcok elkerülésére, gondolom elég egy ebay-es fólia.Chrys_:
Ez faszányos kis tartó, de pont ezt akarnám elkerülni, hogy telefonnal navigáljak. Bár jó alternatíva lehet a telefon is, ha ilyen profi tartók is vannak. -
amdk7
aktív tag
Kb.: egy féléve abbahagytam ennek a fórumnak az olvasását, mert pár dolog közbejött.
Idén gumicserével kezdtem (Pilot Road 4 Gt lett a kiválasztott), majd mikor jó idő lett irány motorozni.
Az elmúlt hétvégén is beletettem ~750km-t a mociba, a Mátrával, bükkel és egy kis alföldi gurulással együtt. Mondanom sem kell: Baromi jó volt.Érdekes hogy visszaolvasva pár oldalt semmi, de semmi nem változott a fórumban.
Még mindig az megy, hogy kanyarba ha fékezünk első fékkel, akkor felegyenesedik a motor???
No, mindegy, kell, hogy legyen valamiféle téma...A kérdés, hogy nagyon ne legyek OFF, hogy van-e itt valaki, aki használ Wayteq Xrider GPS-t motoron?
Mik a tapasztalatok?
Most készülnék beruházni, de inkább előtte körüljárom a témát.
Eddig telóról megoldottam, de nehézkes elővenni, megnézni, majd elterelés stb. után megint nézegetni az útvonalat. Tanktáskába stb. alrázkódik, egy jobb telótartó, meg már kb. annyi, mint az Xrider. -
amdk7
aktív tag
válasz
Czimby #60911 üzenetére
Tiszta sor.
De ezt ugye Ő vette közvetlenül az előző tulajtól, akivel jó esetben beszélt. Tudta, hogy mennyi km van a motorban, átnézte és ennek fényében megvette X Ft-ért.Ha ugyanezt a motort megveszi egy kereskedő, rögtön visszatekeri a km-t jó esetben vesz rá 2db jobb gumit (ha nincs rajta) és már meg is hírdeti 800eFt-ért (plussz honosítás).
Mod: Most nézem 2008-as, akkor azt olyan millán felül hírdeti meg.Lehet venni külföldön is jót (persze nem 4000km-el), de csak azért az 1db motorért kimenni, nem éri meg.
Svájcból az én munkatársam is hozott be 4-5 autót magának. (mármint egyszerre egyet-kettőt, aztán eladta). -
amdk7
aktív tag
Én mikor vettem a CBF600-at, akkor felhívtam az eladót, udvariasan megkérdeztem körül lehet-e járni illetve mik a hibái, milyen szervizek voltak rajta elvégezve. Majd kértem egy címet. Hornetet akartam venni, de mivel a miniatür képeken elég jól nézett ki, gondoltam utba ejtem. Megnéztem, hideg motorral beindította, körüljártam, kis gázfröccs, belenéztem a tankba stb. Mondom ok, megnézek még párat, ha érdekel visszacsörgök. Erre megkérdezte nem akarok-e menni vele próbakört. Mondtam, hogy nem, ha érdekel bepótoljuk és beszélünk az árról. (Itt már én is láttam, hogy eladó a motor.)
Majd megnéztem vagy 30-35db Hornetet és a siralmas felhozatal után visszakanyarodtam az eladóhoz, akitől pici alkudozás után megvettem.
És itt már páran írták, nagyon sok mindent le lehet szűrni abból, ahogyan beszél az eldó, amiket megmutat stb.Később ezt a motort vette meg tőlem pityaa23, aki szintén Hornetet szeretett volna, de végülis ezt választotta.
- viszont ez az Ő története, ha gondolja elmeséli.Aztán jött az FZ6N S2-m. Eladót valamennyire ismertem, halottam a motor előéletéről, elmentem hozzá, megnéztem. De már akkor tudtam, hogy viszem. Azt ki is próbáltam, de minimális sérüléstől eltekintve csip-csup állapotban volt. Itt nem is alkudoztam, csak annyit kértem, hogy 2hetet várjon mert most nincs pénzem, csak előlegezni tudom a motort. Erre Ő mondta, hogy ismerjük annyira egymást, hogy nem kér előleget (ne papirozgassunk), ha összejön a pénz megyek és hozhatom.
- 2hét múlva itthon volt a motor.Aztán az asszonypajti kiszemelt egy ER6N-t (újabb kivitel). Ott volt alkudozás, mert magasról kezdte az eladó, viszont azt hiszem 50eFt-ot tudtunk lekanyarintani az alapárból, ami nem sok, de ez is Mo.-i 2014-es forgalombahelyezésü motor 4év műszakival, azt hiszem 6800km-el vettük, szervizkönyvvel stb.
Ott volt nálam a pénz, kifizettem, lepapíroztuk, hoztuk. Mondjuk az eladó srác kicsit fura volt, mert már nagyon mehetnéke volt biciklizni a haverjaival. Úgy kellett szólnom, neki, hogy millión felül legyen már tekintettel a mi időnkre és érdekeinkre is, aztán oda megy ahova akar, nem szólok bele.Nem hiszem el, hogy olyan bonyulult lenne a vásárlás, ami tény, hogy bizonyos árszegmensben nagyon ki kell fogni és keresgetni a motort, de ha ezeken felülemelkedik a vásárló, akkor egyel magasabb árszinten már jobb a választék.
Az tiszta sor, hogy 600eFt-ért nem lehet karcmentes állapotot kapni semilyen motorból.A kedvenceim a külföldről behozott keveset futott csodák, amik mennek 6-7eFt-ért sérülés mentesen. Aztán 5 különböző szügből nézve 3 különbüző színárnyalat fedezhető fel rajta. Senki nem tud semmit az előéletéről, olaj helyett fekete kulimász van benne... áhh láttam ilyet is, ahol az eladó hosszan ecsetelte hogyan tehetem 100%-os állapotba a gépet.
Mikor mondtam neki, hogy a kormány konrétan ferde: vagy a telókba, vagy a kormányba van egy csavar, akkor először ellenkezett, hogy az egyenes, illetve sérülésmentes. Aztán belátta, hogy valóban van benne egy kicsi és mondta, hogy annyi a megoldás, hogy fellazítom a kormányt egyik oldalt "kiékelem" egy kis gumival vagy "valamivel" és jó lesz.
A motorblokkra van külön festékje, ha gondolom ad belől... stb.
MOD:
StoneBridge-ről jut eszembe. Amit Ő vett motort ott meg konkrétan leegyeztettem az eladóval, hogy szombat de.-tt ott vagyok, ha valami változás van akkor legyen szíves szólni és hamarabb megyek... Pénteken hívom, hogy akkor a holnap ok-e, erre benyögi, hogy eladta. pfff Szóval ilyen is van... -
amdk7
aktív tag
Így, a garázsban még sok is a fényereje.
Bár alkalmam még nem volt kipróbálni, de valószínűleg szikrázó napsütésben is jól látható.
- Elég lehet, főleg ha számolunk azzal, hogy csak ritkán nézünk rá.V.Stryker: Gratula és jó egészséget!
KisTé: A motorhoz tartozó adatlap vagy a Google azért tud segíteni ilyen esetekben is.
-
amdk7
aktív tag
válasz
runner 125 #59712 üzenetére
Neem, nem Glpro... valami noname kínai sz@r.
Konkrétan az amit linkeltem.KisTé
bogyo112
Ehhez nem kell sebességjel. Konkrétan annyit csinál, mint írtam, hogy ha az egyik szenzor előtt elhúzol egy mágnest, 1-est mutat, ha a másik előtt húzod, 2-3-4-5-6-ot. A 0-t a motor neutral vezetékéről veszi. Annyi, hogy a szenzor helyét ki kell találni és valamiféle konzolt kell készíteni a mágnesnek. (szóval azt csinálja, mint az egyszeri ember, aki fejben számolja a sebességeket -> egy le = 1 stb.)Ezen a videon lehet látni, hogy a fiatalember hogyan oldotta meg.
-
amdk7
aktív tag
Konkrétan ezt az universális tipust vettem vörös kijelzővel.
Két szenzor számolja a sebességfokozatot. Egy "üres" kábel kell neki, kapcsolt + és negatív. A többi megy a szenzorokhoz. Még nem raktam fel, de kipróbáltam, elméletileg működik.Azért ruháztam be rá, mert 6. fölött még néha váltanék. :S
Hatha így leszokok róla. -
amdk7
aktív tag
Jó, ez igaz.
Sőt vezetéstechnika tréningen kifejezetten fel hívták a figyelmünket arra, hogy ha vészhelyzetbe kerülünk, akkor fékezés előtt, (természetesen vészhelyzetfelismerés után) nyúljunk be a biztosítéktáblába és tépjük ki az ABS biztosítékát, mert ha nem akkor azt a helyzetet már bukjuk.Más: Én is letettem a mocit télre így több időm lesz fotelfizikázni.
Rendeltem ebay-ről fokozatkijelzőt, most azt kell felszrelnem, ha lesz pár fölös órám. A motorokat (asszonyé ill. enyém) már téliesítettem pár hete. Nekem sikerült olyan 8ekm-t beletekernem így egész jó eredménnyel zártam a szezont. Volt benne Mátra is párszor, rövidebb és hoszabb etapok is.
Viszont az asszonypajti kb 2ekm-t tett a motorjába igy most azon agyalok, hogy lehet az Ő motorjától meg kellene válni. (Ráadásul jövőre nem is biztos, hogy fogja tudni használni.)HSM:
Nem fékezés közben kell kuplungolni, hanem mire 0-ra, vagy a közeli sebességre fékezed a motort. Ott már esélyes, hogy lefullad. Ha nem fulladsz le, tovább tudsz menni, gurulni. Ergo tudsz iránytváltoztatni, ha nincs tele a gatya és van időd, meg lélekjelenléted. A többire meg ott a MasterCard.fattyu:
Mert kell a szórakozás! -
amdk7
aktív tag
Látom megint megy a mizéria a fékezésről. Csodálkozom, hogy az ABS most nem került elő.
Én így tanultam (így magyarázta az Árpi
):
A kezed a kormányt fogja alapesetben. (Nincs újjazás a fékkar felé.)
Aztán mikor helyzet van, egyidejüleg mozdul a láb és a jobb kéz, de mivel azzal eddig a kormányt fogtad, tized másodpercminusszal tudod csak húzni az első féket.
Eközben annyi történt, hogy a hátsóval már megkezdted a fékezést, összeültek a telók, megnőtt a gumira gyakorolt nyomás az út irányába, ami ennél fogva belapul így nő a tapadási felület is.
Innen kezdve már az első fék dominál! (Túra, sport, túrasport tipusoknál, chopper és cruser tip.-nál, a súlyeloszlás miatt több szerepet kap a hátsó fék.)
Eközben nyúlsz a kuplungért, behúzod, hogy ne fulladjon a motor, mert ha nem tudsz megállni, akkor bizony irányt kell változtatni!
Ez volt az elmélet.Gyakorlatban ~2 éve volt egy olyan szitum, hogy a 70 éves néni a stop táblánál megállt, én jöttem a kanyarodó főúton bedöntött motorral 50-55km/h-val!!!! Majd Ő rámnézett és kihajtott elém és az út közepén (gondolom leesett neki, hogy butaságot csinált és azt még megfejelte egy nagyobb hülyeséggel, miszerint: besatuzott előttem.) Én csak annyit láttam, hogy keresztben elzárta előttem az utat.
Tapostam, húztam (nem tudom a kuplungot behúztam-e), de a motor hátúlja megindúlt kifelé, viszont (így utólag gondolom) mivel húztam az első féket is, legalább felállt a motor. Közben ellenkormányzás és fékek felengedve és jobbra éppenhogy ki tudtam kerülni... Aztán olyan 1-1,5km után elkezdtem remegni mert csak akkorra dolgoztam fel, hogy valójában mi is történt.
Mindenkit megnyugtatok, NEM előre megfontoltan cselekedtem és ekkor még a fenti elvet SEM ismertem, de ösztönszerűen jól reagáltam, mivel elkerültem a karambolt.Jah és
Jobbulást! -
amdk7
aktív tag
Azért kanyarodjunk már vissza fél perc erejéig az olajokra!
SM / SN olajokat kerestem és már átnyálaztam pár webshop-ot de ebben a minősítésben csak a Motul 7100-et hozza mindegyik.Az első kérdésem is valami hasonló volt, hogy ki mit ajánl, aztán jött mindenféle fizika, meg kenés, meg viszkozitás, de igazából ajánlani nem ajánlott senki konkrét olajat.
Annyit tudtam meg, hogy a MOL-os tól kaphatnék jobbat SM / SN minősítéssel, de semmi konkrétum.Szóval a fenti minősítéssel 10W 40 vagy 10W 50 olajat tud-e valaki ajánlani?
Ha meg ennyire "viszolygunk" az Olaj témától, be lehetne tenni az összefoglalóba egy kisebb leírást az itt elhangzottakról.
Mert Én mint mezei felhasználó valóban csak annyit látok, hogy M*tul 10W40 oszt csóközön.Persze, hogy a mostani túra is kilőve, pedig mennék. :S
Áhhh, munka van, aug.20. után meg a gyerekekkel együtt megyünk kis nyaralásra...
Remélem azért még lesz alkalmam/alkalmunk gurulni. -
amdk7
aktív tag
-
amdk7
aktív tag
válasz
Daywalker #55154 üzenetére
Jó, de azért kérünk (többek között én is) véleményt egy fórumról, mert nem vagyunk valamivel tisztában.
Ha 100-ból 99 azt mondja, hogy Motul 10W40 és nincs semmi kirívó, akkor az megy bele, azért 6ekm-enként ha "1-2000Ft-ot rá kell dobjak, az belefér (nálam).
De ha jobbat tud valaki olcsóbban, arra is hallgatok, persze.Eleve azért olvasgattam anno a Sportmotoron az FZ6 topic-ot, mert ott tipusspecifikusan mindenki ilyen motort használ.
Nos nem tudom láttad-e (láttátok-e) de szerkesztettem a hozzászólásom. Olasz könyv szerint jó bele a 10W40 is. Már csak azt kellene akkor eldönteni, hogy ha MOL, akkor milyet?
A Mol oldala a Sccoter-t dobja ki hozzá, a többi lehetőség az én fejemből pattant ki.MOD:
KÉP -
amdk7
aktív tag
Akkor előlről:
Yamaha FZ6 S2 (600ccm 98LE 2007 évjárat)
A nagy átlagba mindenki Motul 10W40-et rak bele a Sportmor fórumon. Én is azt tettem bele már 2x, mint írtam, nem versenyzek, csak néha húzom neki.
Otthon kellene megnézni a szervízkönyvét, mert amit letöltöttem az lehet más éghajlati viszonyokra vonatkozik?Nah, most néztem egy másikat ebben is ezt írja:
Engine oil:
Type:
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE20W40MOD:
Olasz doksiból ugyanerre a tipusra:
SAE10W30 o SAE10W40 o SAE20W40 o SAE20W50 -
amdk7
aktív tag
válasz
Daywalker #55143 üzenetére
No, letöltöttem itt gyorsba egy manualt és asszongya, hogy:
"Lubrication systemWet sumpType
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE 20W40
Recommended engine oil gradeAPI service SG type or higher, JASO standardMAEngine oil quantity
Total amount3.40 L (3.59 US qt) (2.99 Imp.qt)
Without oil filter cartridge replacement2.50 L (2.64 US qt) (2.20 Imp.qt)
With oil filter cartridge replacement2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt)"A 20W40-et azt úgy érzem túltárgyaltuk az előzményekben.
De 10W30??? Eddig egyik olajforgalmazó weboldala sem ajánlott ilyet a mocimhoz, hanem a standard 10W40-et. A minősítések okék, de a többit nem vágom mi kellene,.. :S -
amdk7
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #55136 üzenetére
Túl sok különbség nincs a számokban, lehet Daywalker-nek lesz igaza és csak a cimke.
Emmeg a Racing 10W 50
-
amdk7
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #55130 üzenetére
A robogót csak a scooter névből következtettem ki.
Annyi még a különbség (a viszkozitáson kívül), hogy ez résszintetikus a racing pedig full szintetikus.Egyébként inkább cruzolásra használom a gépet,160 fölé nem nagyon megyek, csak ha nagyon szükséges... mégiscsak egy naked motorom van.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Daywalker #55123 üzenetére
Még most kezdenek belelendülni, nehogymár most legyen vége.
Megnéztem a MOL oldalán, hogy mit ajánl a mocimba, ez jött ki:
Dynamic Moto 4T Scooter 10W- 40 (API SG, JASO MA2)
hmm pedig nem is robogó
Leszűrtem Yamaha R1-re is és oda is a Scooter-t ajánlja.Nah, most akkor, mivel csereciklushoz közeledem, jó-e nekem (Yamaha FZ6S2) a Scooter, vagy inkább a Dynamic Moto 4T Racing 10W- 50 (API SL, JASO MA2) javasolt?
A Motul 5100-al sem volt semmi gondom, de most így a nagy hőségben talán picit elhigult... Bár összehasonlítási alapom nincs ezt a motort tekintve. -
amdk7
aktív tag
Valóban nem néztem a videót, nem is akarok belemászni a történetbe, mert értelmét nem látom már ennek az adok-kapoknak, de annyit azért hozzáfűznék a mondandódhoz, hogy ami blokkol azt nem csúszáshatárra fékezted, hanem blokkolóra.
Ha meg az megcsúszik , akkor az ABS old, ha meg nincs ABS akkor vagy visszaengedsz, (szabályozottan fékezel) vagy nem esteleg a harmadik megoldás, hogy mégjobban rámarkolsz.Mindenkinek balesetmentes vezetést, ABS-el és nélküle is.
Azt hiszem ezt a témát tovább nem vesézem. -
amdk7
aktív tag
Látom ~egy hónap után megint előjött a téma.
Amennyire én tudom az ABS akkor avatkozik be ha csúszik a gumi, ergo, ha annyira qrva jól fékezel vészhelyzetben, hőmérséklettől, útburkolattól, guminyomástól és állapottól függetlenül, akkor nem avatkozik közbe. A maradéknál meg nem mindegy mi jön elő: ABS dolgozik, vagy a parakaka jelenik meg.bogyo112
mm89
Gratula a szerzeményekhez, sok örömet és balesetmentes kilométereket kívánok!pityaa23
FIREBLADE78
A frissen szerzett jogsisoknak pedig még a fentiekhez óvatos motorkezelést!
Akarom írni a gyógyszerre vigyázzatok, nehogy elguruljon!Ha valakit kihagytam, bocsánat.
-
amdk7
aktív tag
Most akkor nem vehetek Hondát, mert lebuziztok?
Vagy pusztán csak azért ne vegyek, mert (ilyen-olyan okból de) sok a pozitív vélemény róla?Erre írtam korábban, hogy talán a ló túloldala sem a megfelelő hely.
-
amdk7
aktív tag
Igen, de a safety-n vészfékezést gyakoroltad, ezért kellett kikötni.
Az meg, hogy mitől blokkol a hátsó, mennyire kell határozottnak lennie a fékezésnek, 40-45fokos aszfaltnál, mondjuk egy mélygarázsból kigurulva (15fok) azt elég nehéz megítélni.Szerintem nem rossz az az elgondolás, igaz nem pályára való, de a hétköznapi hősökből így kisebb eséllyel lesz legenda. :S
V.Stryker:
A google a barátod.
[link]
De más motorgyártó is alkalmaz ilyen vagy hasonló lengőkart. -
amdk7
aktív tag
De ez nem úgy működik (mint írtam), hogy hátsóra rálépsz és húzza is az elsőt!
Van bőven szabadsági fokod. Finoman tudsz csak a hátsóval is fékezni! Ha meg betéped a hátsót, akkor ott már b*szhatod ha van, ha nincs ABS.
Vagy gondolod az aki a safety programot megalkotta, olyan motort gyárt, amivel azt nem lehet követni?Xaels:
Őszintén, nem vagyok nagy motoros találkozós tipus, inkább a haverok miatt megyek, akiket évente 1x-2x látok. (No meg újakat szerzünk.) Ilyenkor jól elbeszélgetünk, iszogatunk, aztán go home.
-
amdk7
aktív tag
Hááát, igen. Ha tudom valóban összefuthattunk volna.
Mondjuk én a felvonulásokat alapból kihagyom, ettől függetlenül az asztal mellett megihattunk volna valamit.
Majd legközelebb! Ami késik nem múlik.HSM:
Honda Safety-n én is voltam. Nagyon hasznosnak is ítélem és ajánlom is mindenkinek aki még nem volt vezetéstechnikai tréningen. Sőt, mi több, mennék még többször is.
És egy szóval nem mondtam, hogy nem kell megtanulni fékezni. Sőt az a legjobb, ha minden külső beavatkozás nélkül vészhelyzetben tökéleteset fékezünk. Sajna mint írtam az élet nem mindig ezt hozza, ezért én üdvözítőnek tartom a technikát, azaz ha van "B" variáció is.Daywalker:
Igen, ez így van. Itthon mindenki elvakult, ezen kár is vitatkozni.
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy sok a "márkabuzi" attól még nem biztos, hogy az sz@r, vagy utálni kell.
De nem ér ez a téma szerintem több szót, mert mindenkinek van valamilyen szinten 1-2 favoritja. -
amdk7
aktív tag
válasz
pityaa23 #53547 üzenetére
Az előző alkalommal is így indult, hogy:
"Áááá, nekem nem kell CBF" és látod mi lett beőle?
Köszi a képeket!V.Stryker:
Mivel nem dupla lengővilla, így nem kell sz@rakodni vele, hogy egyenesen fut-e a kerék, vagy nem. Kilazítassz egy csavart majd egy körmös kulccsal állítassz a feszességen és visszahúzod a csavart.runner 125:
Előszür is köszönöm a részletes beszámolót, jó volt olvasni. Pár dologra reflektálnék is:A Vtec váltás miatt gondolkodom eleve 2006 utániban. Én is mindenhol azt olvasom, hogy előző verzióban finoman szólva nem egyenletesen jött a plussz erő 6000rpm-nél...
Illetve mégegy negatívumot hallottam, miszerint az oldalra kitett hűtők nagyon melegítenek. Most a tiszaföldvári talin pontosan rákérdeztem erre egy FI tulajtól, de azt mondta nem vészes, no meg nem úgysem állandóan városban araszol ezzel az ember... ha így lenne, robogót vett volna.
Én 175cm vagyok, szóval egészen védett lennék a széltől.Viszont a 250kg ami egy picit engem is "megrettent", de hallottuk a Blöff c. filmben, hogy: "A súly, a megbízhatóság jele."
A HAHU-n meg 2006 (inkább 2007) felett nem sok minden van... Kinéztem egy nagyon f@szát, elmentem Tiszaföldvárra, mire visszajöttem elkelt.
Daywalker :
De az is márkabuziság (csak ellenkező oldalról megközelítve), ha azt mondjuk, hogy a Honda tuti szar, mert csak a sok márkabuzi szereti és ajnározza.
Szóval nem esem én sem át a ló túl oldalára, de minden motornak vannak pozitív és negatív túlajdonságai is. runner 125 írt is mindkét oldalról megközelítve az említett tipusról. No meg minden ember más beállítottságú, többek között én sem vennék csak japó motort autót, nem azért mert rühellem az eu-s dolgokat, csak már volt BMW, VW-m is és látom, láttam mire mennyit kell vásárlás után költeni. Ezzel együtt aláírom jók, kényelmesek, szépek az eu-s járművek is, de kinek a pap, kinek a papné... nekem a lánya.HSM:
A kombinált féknél sem úgy van, hogy rányomsz óvatosan a hátsóra és dolgozik az első!
Vészfékezésnél besegít az elsőből 1-2 dugattyú (ha csak a hátcsót taposod), illetve ha rátépsz az elsőre fog a hátsó is... és ha csúszna, akkor jön a képbe az ABS.
Nem a rutinos vezetőknek lett kitalálva, hanem a balfékeknek mint pl.: Én.Van mikor hoz az élet olyan szitut, ahol azért ez is tud segíteni, hiába 150ekm rutinnal nyomja a pályaversenyző, picit nem figyel, félrenéz és hopp, jól jön a technika. Az újabb mocikba már mindegyikbe van ilyen-olyan ABS.
-
amdk7
aktív tag
Tetszik, nem erről van szó...
De valahogy most a VFR az amit ha egyre több képet nézek róla, egyre több infót olvasok vele kapcsolatban, egyre jobban tetszik.Talán régebben ide is szúrtam be képet a mociról, ebben a kék színben még azt sem mondom, hogy hűde sok jön velem szembe az utcán.
-
amdk7
aktív tag
Egy ideig nem voltam, látom le is maradtam sok mindenről. Csaknem 1500 hozzászólás átolvasása után tudatosult bennem, hogy többek között a vízerőműs látogatásról is lemaradtam, ami engem is érdekelt volna. Ez sajna most nem jött össze, de esetleg ha hagyománnyá válik, legközelebb én is mennék. Remélem aki volt, az jól érezte magát. (a képek ezt bizonyítják)
A másik meg, hogy folyamatosan azon jár az agyam, hogy be kellene újítani egy VFR 800 ABS-el. 2007 felettieket nézem, de nincs valami nagy pörgés ezen a fronton, az eladásokat tekintve.
Látom néhány fórumlakónak viszont van ilyen gépe, kíváncsi lennék a pro-kontrára ezzel a típussal kapcsolatban.
Pl.: A láncfeszesség állítás nagyon bejön, ha már ennél a témánál tartotok.Ezzel együtt ugye felmerült bennem a jelenlegi motorom eladása is, ami egy FZ6S2, de nem tudom érdemes-e cserélnem... Kételyek között hánykolódom, légyszi, segítsetek!
-
amdk7
aktív tag
válasz
V.Stryker #49607 üzenetére
Pontosan így szoktam láncot tisztítani:
- Petróleumos kendővel vagy erre a célra használatos cipőkefével nagyjából megtisztítom (csak a külső belső részeket, de csak kb. annyi petróleum olajat használok, hogy ne tocsogjon vagy sercegjen)
- Majd papír vagy szövet törlőre öntök pici petróleumolajat és megfogva a láncot áttörlöm azt.
- Aztán finoman lánctisztító spray-vel megtisztítom, ettől talán egy fokkal jobban tapad a később ráfújt láncspray.Egyébként nekem van / volt petróleumolaj, de pl. bármelyik gyógyszertárba lehet venni.
-
amdk7
aktív tag
válasz
Daywalker #49510 üzenetére
Azt nem írtam, hogy mindenkinek automatikusan legyártják hamarabb, aki kéri... de minden bizonnyal többet ér egy akármilyen kérvény mint itt rinyálni.
Amúgy meg mindenre fixen rögzítve van a maximális ügyintézési idő, ki kell várni, mert minden hivatal kihasználja!!!
Pl.: a jogosítványt plussz ügyintézési díjért (külön elbírálású kérelem nélkül, azaz gyorsított ügyintézéssel) ~10 nap alatt is le lehet kérni, holott semmi energiával nem tartana többe kinyomtatni az összest 10 nap alatt.
De az útlevélnél és minden egyéb iratnál ez megy sajna.
Vagy pl a vizsgaigazolást is 3napra állítják ki, holott a vizsga után a vizsgabiztosnak még aznap fel kell vinnie a rendszerbe (még munkaidőbe) és az onnan már rögtön nyomtatható.Vagyis legkésőbb már másnap minden erőlködés nélkül lehetne kérni a lapot... persze mivel van 3 munkanapjuk rá, nem adják ki.
-
amdk7
aktív tag
Azért srácok, ha nem mindenki sírna-rína, hanem egy picit utánamennétek a dolgoknak azért lehetne ezen-azon gyorsítani (tapasztalataim alapján): [link]
Ha valakit érdekel és veszi a fáradságot, akkor ez volt a személyes adatok nélküli eredeti email:
"
Tisztelt Vetési Iván Úr,2014.05.19-én a Kukutyini Járási Hivatalban benyújtottam
kérvényemet az új vezetői engedélyre kategóriabővítés
miatt.Év/Sorszám: 2014/xxxxxxx
Nyilvántartó hivatal bizonylatszáma: xxxxxxxxxxxxxxxV
Ügyfélazonosító: xxxxxxxx
Személyes adatok:
Név: XY
Szül: XY 19XX.XX.XX. Kukutyin
Any. neve: XY
Vezetői eng szám: CBXXXXXX2014. 06.02-án utaznék külföldre (Németország) és az
autó bérlését csak érvényes, kártya alapú vezetői
engedéllyel tudom megoldani.Segítségét szeretném kérni abban, hogy a kártya alapú
Vezetői engedélyemet legkésőbb 2014. 05.30-án át tudjam
venni a Kukutyini Önkormányzat Járási Hivatalában.Megértését köszönöm,
Tisztelettel,
XY"Persze tudom úgyis lesz még ez után 26000 hozzászólás, hogy 30 nap átfutási idő stb., de aki nem megy utána a dolgoknak, az ne csodálkozzon, hanem várja ki.
Sajna ez a hozzáállás Mo.-on -> Ha nem sürgeted, nem sürgős.... -
amdk7
aktív tag
válasz
fattyu #48685 üzenetére
Nem bírtam ki, beírtam a google-be.
Első találat: [link]
Itt versenyzők is nyilatkoznak.Azt hiszem én nem folytatom ezt tovább, úgyis lesz / van olyan aki nem használja egyáltalán és csak a saját igazát hangoztatja. Mindenkinek saját belátására bízom, illetve még azt hozzátenném, hogy ha nincs rutin a hátsó fék használatában, akkor talán jobb is ha nem használja.
-
amdk7
aktív tag
Attól, aki azt mondja nem kell használni a hátsó féket, megkérdezném, hogy ugyan már akkor azok a buta motorgyártó cégek, miért tesznek még mindig tárcsákat hátra is?
Még a MotoGP-ben is ott virítanak.Én pl.: Úgy állítottam be a pedált, hogy azért olyan qrva könnyen ne tudjam blokkolni a hátsó kerekeket, de szoktam használni. Jó, tény, hogy nem annyit meg úgy mint az elsőket, de néha azért jó szolgálatot tehet. (saját példámnál maradva a lassú, szűk megfordulókban.)
Csak nézzetek meg egy Gimkhana videót és lehet létni, hogy folyamatosan operálnak a hátsó fékkel.A különféle ABS-es rendszerek más tészta, de azok is használják az első-hátsó féket, csak különböző arányban (ahogy nekünk is kellene).
-
amdk7
aktív tag
válasz
Ferdzsoo #48674 üzenetére
Ráadásul ott van még a szűk visszaforduló is, ha nem akarod "dupla Ty-be" megcsinálni.
Akkor is érdemes stabil gáz+hátsó fék kombót használni.A motor irányításánál is érdemes használni, ahogy írtad könnyebben "ledönthető" a motor.
A vészfékezésnél első+hátsó fék együttes használata javasolt (hátsó mértékkel) és ezt gyakorolni is kell, amíg el nem sajátítja a vezető. Ugyanúgy, mint a vészkikerülést, az is érdemes néha gyakorolni.
Safety-n azt mondták erről, hogy bal láb spicc, jobb a fék felett, kéz a csutkákon. Vészfékezésnél mire elnyúlsz a fékkarig, annyival hamarabb megkezded a fékezést a hátsóval és akkor jön a dinamika része, hogy így a jó.
A kétujjas dolgot meg felejtsük el, mert egyszer egy vészfékes szituban a maradék kettőre ráhúzzuk a fékkart. -
amdk7
aktív tag
válasz
Bogyó bá' #48203 üzenetére
????
Ha van jogsid de lejárt, akkor azt feltételezed, hogy nincs elvégzett EÜ tanfolyam?LOL
Azt elvégezted akkor, mikor letetted a kategóriára a jogsit.Egyébként nem vitatkozni jöttem csak tényeket közölni.
Annyi még a fenti sztorihoz, hogy mikor az okmányirodába megigényled az új kategória bejegyzését (és ugye egyben érvényesíttetted a lejárt B kat. jogsit) akkor az természetesen onnan fog datálódni, amikor megcsináltattad a dokival az alkalmasságit. -
amdk7
aktív tag
Nem kell érvényes jogosítvány az A kateóriához.
EÜ érvényesség kell, de elég az orvosi papír. Legyetek szívesek hülyeségeket ne írkáljatok már!
Nekem a párom mikor csinálta az A-t, előtte lejárt a B-s jogsija. Elment a dokihoz kapott fehér papírt, azt lobogtatta mindenütt, ahol kellett, plussz a lejárt jogosítványt.Annyi hátránya származott, hogy nem vezethetett addig B- kategóriát (érvényes jogsi híjján)
És annyi előnye, hogy nem kétser fizetett azért, hogy bejegyezzék a kategóri érvényességeket.Persze először vele is akadékoskodott még az oktató is, de mondta neki, hogy Ő azzal ne foglalkozzon.
A többi helyen már csak bemutatta a papírokat (jogsi, eü alkalmassági; szig) és kész. -
amdk7
aktív tag
Új gépjármű (függetlenül attól, hogy autó vagy motor) -> A0
Ha az egyetlen előződet cseréled, akkor átviheted a bónuszt.
Ha több gépjármű van otthon (ugyanazon a néven) és egyet lecserélsz, akkor (mivel csak egy gépjárműn hordozhatod a Bonusz fokozatot) azt hiszem eldöntheted, hogy viszed, vagy átugrik a maradék gépjárműre.Ha van otthon 4 gépjárműved és mind a Te neveden, egyiket sem adod el, akkor mindre halmozhatod a bónuszokat.
Ha kivonatod a gépjárművet és azt akarod, hogy a bónuszod ne vesszen el, akkor egy biztosítási évben legalább 270 nap biztosításodnak kell rá lennie! (Általában olcsóbb ha kivonatod, mint, hogy bónuszt gyűjts.) -
amdk7
aktív tag
válasz
StoneBridge #46076 üzenetére
Én a féktisztítót vagy petróleumolajat esetleg lánctisztító spray-t javasolnám.
A lánctisztítóból elég egy LIDL minőség is. -
amdk7
aktív tag
válasz
StoneBridge #46055 üzenetére
8 Hónapos?
Csak nem a XVIII kerben pihent a gépsas?Csak mert ha ugyanarról beszélünk, akkor innen üdvözlöm a volt tulajt, akivel lebeszéltem, hogy szombaton megyek megnézni, mert nincs értelme munka után szürkületben nézegetni.
Mondta, hogy neki nem sürgős az eladás, úgyhogy szombaton ráér neki is... majd péntek este hívott, hogy ne fáradjak, eladta.Végül is annak adja mindenki a mociját akinek akarja, de érdekes, hogy még az árat is megadtam volna érte és állítása szerint kevesebbért adta el mint amit kínáltam érte.
Mindegy, talán jobb is így. Csak az asszonyt sajnálom mert már beleélte magát... bár (ha ugyanaz a motor) akkor ABS nélküli és lehet neki mégis jobb lenne az ABS-el szerelt...
Jah és természetesen balesetmentes vezetést hozzá.
-
amdk7
aktív tag
válasz
-Mosquito- #44558 üzenetére
Yamaha FZ6S2
Azért néztem, hogy a napellenző rész levehető, de úgy még képet sem találok róla.
A helyi shox viszonteladókról meg inkább nem írnék, kesztyűk nincsenek csak XL és L méretben, sisak meg csak LS2. BP-re meg most nincs utam. :S
Lehet megnézem máshol...Ami viszont még tetszik és talán több infót tudok itt kicsikarni az az AGV K-4 Evo.
-erről valami?whYz:
Nekem V35 -eim vannak, könnyű, praktikus és bár nem tudom mit szeretnél vinni illetve a társad / utasod miket szeretne vinni, de szerintem kell az a 35l oldalanként...
Emlékszem nálunk az asszonypajti tükröt is akart hozni egy kisebb kirándulásra, mikor szóltam neki, hogy a motoron van legalább kettő.
-
amdk7
aktív tag
Nah, én még mindig a sisak témánál vagyok leragadva.
Nemrégiben érdeklődtem az HJC FG-15-ről.
Mit szóltok viszont ehhez: [Givi X.01 Tourer]
A napellenző rész elméletileg levehető, de még úgy nem láttam róla egy képet sem.
Valaki találkozott már vele, vagy hallott róla? (jót, rosszat?) -
amdk7
aktív tag
válasz
Czimby #44392 üzenetére
Igen, olvastam már, hogy eladásra kínálod a tiéd, de fejméretben szinte 100%,, hogy nem jó.
M-est hordok, de némelyik gyártótól az S-es is jó. Szóval az XL, nem túl nyerő nekem, pedig már rárepültem volna.Azért köszi, főleg az összefoglalót.
Amire még választ keresnék az a sisak "zajossága".
Mennyire lehet hangos? Előtte egy Nolan N86-om volt és hát tőle halkabb sisakra számítottam.
Gondolom az N-com előkészítés kavarhatott be a képbe... illetve a hangba. -
amdk7
aktív tag
HJC FG-15 bukóval kapcsolatban mik a tapasztalatok?
Nem nagyon találok "up to date" oldalakat.Érdemes még ebbe invesztálni, vagy már, mivel régebbi konstrukció, felejtős?
-
amdk7
aktív tag
Erre én is beneveznék, sőt asszonypajti is, ha szabadok vagyunk. (nem munkaidőben van)
Esetleg hétvégi program lenne? -
amdk7
aktív tag
válasz
canniball #44082 üzenetére
Tavaly azért eléggé mostoha volt az időjárás a hétvégi motorozáshoz....
Én 8-16-ig dolgozom és még utána gyerekeket összeszedni, fakultatív tevékenységek, stb. Ha meg hétvégére jó idő volt, akkor vagy egyéb program adódott, vagy mégsem volt jó idő. :S
Remélem idén több időm lesz motorozni.
Igy tavaly nekem kb.: 3-4ekm ment le. :S -
amdk7
aktív tag
-
amdk7
aktív tag
válasz
Kolondrum #43929 üzenetére
Jó, de a kesztyű részhez azért azt is tedd hozzá, hogy semmi konkrétumot nem árultál még el róla, csak annyit, hogy köze van a telefonhoz, vagy valami ilyesmi.
Az olaj ára meg lehet valóban feljebb ment, viszont emellett a benzin lejjebb.
Ráadásul ha ennyire ki van számolva, akkor ne 5ekm-enként cseréld. Jó a kisebb csereintervallum, de az ésszerű "ajánlott" is 6ekm. Ha meg azt számolom, hogy munkába használod, gondolom nem üveghangon mész nap mint nap, szóval akár 7ekm/cserével sem hiszem, hogy hazavágnád a motort.
-persze ha van rá, akkor sűrűbben (én 6ekm-enként cserélem), de ha nincs rá zsé....Sokkal többet lehet ártani egy f*s sűrűbben (mondjuk 4ekm) cserélt olajjal, mint egy jó, de ritkábban (7ekm) cserélttel.
-ezzel persze egyáltalán nem azt mondom, hogy a Cast*rol helyből sz@r. Egyszerűen nem ugyanazt a minőséget képviseli, mint ezelőtt pár éve. Én az autóimban is Castr*lt használtam, de váltottam (ott is Motulra) mert sajna már nem ugyanaz a minőség. -
amdk7
aktív tag
válasz
Kolondrum #43920 üzenetére
Én is kb. abban az árban vettem mint Czimby.
SymbianOS:
Te milyen gyakran cserélsz olajat? Akarom kérdezni mennyit mész a mocival egy szezonban / évben?
Azt olvastam korábban, hogy munkába járni is a közlekedés ezen formáját választod, ezért kérdem.
Ha gyakorlatilag 4l olajon van 2eFt különbség, akkor az olajcsere periódus ennyire "megdobja" a költségeidet?
Esetleg ezen spórolsz?
Csak mert néha nem értem, hogy az egyik olaj 10k, ami drágább 2k-val, mint a másik olaj ami neked probléma.
Viszont Smart Kesztyű az kell (bármi legyen is az).
-
amdk7
aktív tag
válasz
pityaa23 #43852 üzenetére
Csak Hornet érdekel?
Emlékszem annak idején mikor én nézegettem 600-as Horneteket, gyakorlatilag nem találtam egy épkézláb ajánlatot 6-650eFt körüli kategóriában.
Volt egy 750eFt-ért de azt elszalasztottam.mod:
Akito kesztyűt láttam én is a helyi boltban 10,5eft-ért és teljesen kényelmes volt.
Nem vettem meg, mert fenntartásaim voltak a tartósságával kapcsolatban, de akkor lehet beruházok egybe, mivel ígyis-úgyis vennem kell valamit. -
amdk7
aktív tag
válasz
V.Stryker #43694 üzenetére
Igen, valóban nem olcsó egy adminisztratív művelet.
Persze ebben benne van az új forgalmi 6eFt, új törzskönyv 6eFt, vagyonszerzési illeték, eredetvizsga, kellenie kell még KGFB (vagy esetleg azinnal kivonathatod max. 6 hónapra ez ~2400Ft)
A következő évtől meg a fentiek helyett megjelenik a teljesítményadó is és persze ha használod akkor olaj, olajszűrő, benzin, gumik, hogy csak a legfontosabbakat említsem.Háát, nem olcsó, és mint ahogy Archer írja, biztosan jó helyre mennek ezek a sarcok is....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Honor Magic 7 Pro 512GB / 12GB RAM / Fekete / Független / Újszerű állapot / 3 év gyári garanciával!
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest