-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
r6man123
senior tag
Én is túl vagyok a fókuszállításon. Aki nem próbálta még, annak mindenképpen javaslom, hogy vegye a bátorságot (nem sok kell hozzá) és nyúljon hozzá az élességhez. Először nem akartam vele szórakozni, mondván ez teljesen rendben van, ennyit tud a szenzor... de megérte, és és föld (és mindkettő tűéles) most a kamera képe.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #54398 üzenetére
Persze, de lássuk, ezek a végletek, és erre írtam, hogy minden eset más. Olyat is ismerek, akinek a felkarja tört el szkander közben, pedig nem profi ellen ment
A beeöltözés megint két véglet, hogy strandpapucs meg bőroveráll. Lehet egy jó motor farmert venni, az is több mint a susogós vagy a fürdőnardág, vagy egy nyári Cordura. Megjegyzem, én is csak egyszer mentem full felszerelésben robogón, mert akkor hidegebb volt, de a kabátot mindig felveszem, vastag nadrág, kesztyű, és van h csizmát is húzok. Szóval igen, én is lengébben öltözök. De épp arról volt szó, hogy nagymotoron is meg lehet durván sérülni, meg robogón is, nincs különbség."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #54397 üzenetére
Errol jut eszembe - vagyis az extrem esesek peldajarol - most voltunk vasarolni egy ttr -t, egy sracnal. Azert adja el, mert murvas forduloban elcsuszott 20 al. Szep hosszu vagas a laban, es nagyon bicegett, pedig mar reg volt a baleset.
Elkepzelni nem tudom, hogy sikerult neki. Elmeletileg a kormany torte el a labat, a protektor utan kozvetlen! Amig volt protektor, ott minden oke, ahova nem jutott, ott tort el. Na az milyen?
En ezt nem tudom hova rakni. A srac egyebkent tapasztalt motoros volt.Ettol fuggetlenul, robogon en nem oltozok be, mert ez a lenyege a robogonak, hogy felpattanok, be sem melegitem megyek oda, ahova kell. Nem azt mondom, hogy igy kozlekedjen mindenki, estem igy nem egyszer, rovidnadragban, stb, de vagyok en eleget boroveralban, semmi szabadsag nincs igy a robogozasban szamomra. Labszaram is ennek megfeleloen nez ki, de nekem ez a robogozas.
Explosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz Yoshida #54396 üzenetére
Így van...meg van az a fickó sportmotoron, aki városban elesett rendes nagymotorral (ZXR1200 tán?) a HÉV síneken valami gyök kettő tempóval és újra kellet tanulni járni, beszélni, enni, írni stb...többről van szó, mint a lábról. Ahány esés, annyi féle kimenet lehet.
Egyébként HSM, Kecsóra nem kell bőrruha, szóval ez ne tartson vissza.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Ahogy az is 100% statisztika, hogy minden robogo kenyelmetlen, mert neked az volt...pontosabban az az egy ami volt.
Hat van baj...
Meg azert egy sv-gladius akarmit ne hasonlitsunk egy meg inkabb nulla futomuves cbr125-hoz (mert ugye errol volt szo, nem mas motorrol). Az egy bicikli...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Something_ #54393 üzenetére
100%-ra jön ki nálam a statisztika. Tény, hogy aggasztóan kicsi a minta.
A lényeg, hogy a városi tempó alapból nem túl nagy, és ha esel, a robogóval csomót tudsz tompítani, míg nagymotornál akármit csinálsz, Te leszel a csúszó felület. Nem beszélve arról, ha pl. megfelelő lábbeli/térd/boka/lábvédő nélkül mondjuk rádborul esés közben, és végigdarál az aszfalton 150-200kg... Az egyből borzalmas csúnya sérülés lehet sebességtől függetlenül, míg robogón eléggé védett a lábad, hogy szabad tere van.
Félreértés ne legyen, senkinek nem ajánlom, hogy a legdurvább, teljes védőfelszerelés nélkül akár egy métert is menjen, sőt, motorozni veszélyes, sőt halálos is lehet. Az előbbiek csak a személyes véleményem voltak, én hogy látom a témát. Magam is mindig beöltözöm, amennyire csak lehet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #54385 üzenetére
Közben rájöttem, lehet azért háborodtál fel, mert úgy értetted, hogy azt írom, robogóra nem kell védőruha... Nem, nem úgy értettem (értsd jól, ugye? ), hanem alkalomadtán ha úgy hozza az élet, hogy egy rövid útra rá kell ülni valami nem pont arra alkalmas ruhában, a robogón viszonylag kis kockázattal megtehető egy nagymotorhoz képest. Ha pl. elegáns ruhában kell elmenni egy nem túl távoli helyre. Azért a kesztyű, hosszú nadrág, hosszú ujjú felső és zárt cípő robogón is alap szvsz.
Arra akartam célozni, hogy lényegesen kisebb védelemmel is el lehet menni robogóval kis sebességű és távolságú utakra, alkalomszerűen ha a szükség úgy hozza, míg rendes nagy motorral ez ha lehetséges is egyáltalán, csak igen nagy felelőtlen kockáztatással. -
HSM
félisten
válasz Daywalker #54385 üzenetére
Nem kell rommá törni, elég ha csak pár idomot levernek rajta, és mondjuk nem akar a károkozó biztosítója fizetni. Aztán hopp, észreveszik, hogy valami nem stimmmel és meg is van a baj.... Abból nem szabad kiindulni, hogy itt egy fórumosnak oltári nagy mákja volt....
Piaggio NRG 50 MC3-as, nagytestű robeszom volt, vízhűtéses blokkos, 13"-os kerekekkel. Borzalmas rossz úton. Ott nem tudsz lazán a tankba kapaszkodni, vagy kiállni a rázósabb részekre. Amit a nagymotoron meg sem érzek, a robeszon majd leverte a vesémet. A legkevésbé sem vágyok rá vissza. A Vario hangjától is falnak megyek, 10km/h-tól amíg megy ugyanaz a monoton fix fordulatú üvöltés.
Ismerem a kecsós legendákat a robogósokról, remélem egyszer sikerül menjek egyet velük. Sajnos nekem nincs bőrruhám (és egy ideig nem is nagyon lesz rá keret), amivel a legtöbb pályáról élből kizártam magam. Pedig marha szívesen meghajtanám a vasat, leginkább a hungaroringen.
"Ezt válaszra sem méltatom."
Méltatod vagy sem, saját tapasztalat. Az eddig egyetlen alkalom, amikor elfektettem a motort, az a robogómmal esett meg (hirtelen kellett pár útra kóválygott részeg miatt fékezni, és valamin elment az első kerék a motor alól, amit a hidegben/esőben esélyem sem volt megfogni), szóval nagyjából 30-40km/h-val elfektetve a robogót még a ruhámnak sem lett SEMMI baja, pedig csak egy sima "műanyag" széldzseki és sima vastag farmernadrág volt rajtam a kesztyű mellett. Persze, a fékkarom golyócskájának a fele, meg a hátsó idomon egy tenyérnyi rész az aszfalton maradt, de belőlem semmi, 0, zéró. Ugyanez tetszőleges rendes motoron úgy néz ki, hogy nem a fékkar és idom kezd kopni, hanem te és jó esetben a rajtad lévő protektorok. Erről beszéltem.Tudom, hogy egy ideális világ ideális embere mindig full protektorban megy a sarki közértbe is, ugyanakkor ha a kétkerekű a közlekedési eszközöd és nem csak hobbicélú, akkor bizony megesik, hogy nem tudsz nyakig protektorban menni.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz baboss #54380 üzenetére
Éjszaka nem szabad abba a hibába esni, hogy ismerem ezt az utat akkor mehetek nyugodtan. Alapvetően olyan sebességgel menj, hogy a rendesen belátható úton meg tudj állni, ha ez 50 akkor 50. Nem tudhatod mikor hordott fel egy teherautó vagy traktor valami kellemetlen dolgot az útra, a vadakról nem is beszélve. A nyúlak a legidiótábbak simán alád szalad... Este az aszfalt és a gumi is hidegebb, nem tapad olyan jól. Múltkor hajnali 1 körül indultam haza Megyerről. 90 helyett 60-70-el, kanyarokban néha még kevesebbel is. Jött néha 1 autó azt elengedtem. Ha elfáradsz vagy áthűlsz állj meg pihenni ahol tudsz, hogy a reflexeid a lehető legjobbak maradjanak. A motorozás már csak ilyen, egész embert kíván, este meg kifejezetten.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #54385 üzenetére
"... Kényelemről vitatkozni baromság, ahágy motor annyi féle üléspozíció..."
Ez így igaz: nekem kinézetre a csopperek jöttek be , de miután felülhettem a Keeway Supershadow 250-re, és nagy álmomra, egy Virago535-re, úgy döntöttem, hogy soha a büdös életben nem veszek csoppert: a gerincporcsérvemmel 5 percig nem tudnék megmaradni abban a testhelyzetben (pont a legrosszabb helyen terhelődik a gerincem). Így esett ki a Hyosung GV250 Aquila is. (Pedig az nekem elég volna a 27-29 LE-jével, ráadásul pörgős mint állat, lehet kenni a száját, anélkül hogy megszegnéd a KRESZ-t.
(#54387) persuader: nekem ülés szempontjából sem a hasalós, sem az előretolt lábtartós (csopper) nem válik be, csak a klasszikus naked. Magas kormány, de alattam legyen a lábam, nem előttem. Nagyon jó ülni a (z újabb. túrakormányos) GS-en is, az SV-n is, meg a tanuló motor Gladiuson is, bár nem gondoltam volna. A Csótányomban is az a jó, hogy nincs túlzottan előre tolva a lábtartója, a látványos "ökörszarvas" kormányt meg nem véletlenül cseréltem le egy ETZ-re a télen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54386 üzenetére
A boogie nyolcadliterben a 2T nel van. De ott aztan tenyleg. Ha nem lenne porckorongserved odaadnam az RS t es kinyilna a vilag neked. Egy kicsit atrendezodnenek benned a dolgok.
Sajnos ugyanazt a blokkot raktak az aprilia Red Rose ba, azt kiprobalhatod gerincproblemak nelkul, mivel az egy 2T cruiserExplosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54384 üzenetére
Nem is a jobban gyorsulás, csak annak az érzete. Amolyan boogie-faktor - ahogy Te mondtad - addig, amíg le nem nézel a km-órára. A mostani erdélyi gurigán a kisVara (XL125V) ment elöl, ő a szerpentineket 3-4 ben abszolválta, úgy percenkénti váltásokkal. Én meg 2-5 között minden, 2 másodpercenkénti szteppeléssel. Néha 100m-re lemaradtam tőle, néha meg röhögve megelőztem, ha jól kaptam el a ritmust. Ő unta a kanyargászást, én minden pillanatát élveztem, ugyanakkora (nagyon csekély) átlagsebesség mellett.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
-ok, akkor ellenkezzél, ahogy szoktál. Rommá törik egy motor, kit érdekel ki volt-e nyitva vagy sem? Senkit. Miért érdekelne? És kit? Van itt fórumos akinek papíron 1.3s kadettben 2.0 gsi motor volt, balesetezett, senki sem sem nézett mi van a motorház alatt. Pedig ott aztán kompletten minden ki volt cserélve, hozzá nem értő is látta, hogy nem az a motor van benne.
A többivel sem értek egyet...lehet h neked volt 50-es robogód, de már a 125 is más világ. Ezt úgy mondom, hogy nekem van robogó meg motor is. Kényelemről vitatkozni baromság, ahágy motor annyi féle üléspozíció (egyáltalán milyen robogóról beszélünk, kis kérek, nagy kerék? mert egy 50-es honda lead nem ugyanaz, mint pl. egy liberty vagy egy majesty...). És épp az automata jó benne, hogy míg te játszadozol a szar honda váltójával, addig 20x elment a csúcsnyomatékon járatott robogó...
Megtanul motorozni? Erre csak azt tudom mondani, hogy menj ki kecsóra és majd megmutatják neked a robogósok, hogy kell motorozni, pislogni fogsz...
"kb. bármilyen ruhában rá lehet ülni (előbb ér le a motor, mint Te), míg egy rendes motornál még rövid utakra is sokkal jobban oda kell figyelni."
Ezt válaszra sem méltatom.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54376 üzenetére
Ha mas lenne a vezerlese, akkor hamarabb szethullana, es loeroben is tobb lenne.
Mivel a cbx 125 el azonos az eroforrasod, ezert a viszonylag magas kompresszioviszonyt es a vezerlest is ugyhagytak, ami tenyleg sportos. Nem ugy, mint manapsag, de tegyuk hozza, sokkal szigorubb a karosanyag kibocsatas, stb, amit manapsag teljesiteni kell ezeknek a blokkoknak.
A tiedben se katalizator nincs, se semmi.
Megis mitol lenne jobb barmelyik kiskobos 4T, ha papiron mind ugyanannyi loero? Mitol kellene jobban gyorsulnia?Explosión de dos tiempos
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #54381 üzenetére
Glockner az ilyen, mikor mi voltunk akkor is 6 fok volt fent, pedig nagyon jó idő volt, lent biztos volt 25 fok.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #54370 üzenetére
A Tiétek sem lesz rossz ahogy olvasom. Stelvio-ra (nem voltam még) azt mondják látványra szép,viszont 1-2-1 fék,1-2-1 fék,szóval nem annyira motoros barát. Csak az idő legyen jó. Glockneren 2hete fent egy ismi lent 30c fent 6c volt.
Aug.20-ra vennem kell új hátsó gumit. Fogyóban a PR4, 11eKm van benne,kopásjelző ~2mm van,nem akarok szöveten bírsággal hazajönni,sajna azt a kinti 2ekm-t már nem fogja kibírni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
baboss
őstag
Amerre már jártam ott ismerem a helyeket hol vannak,de egy ismeretlen úton kiszámíthatatlan.Tök egyenes út megyek 90-el és egyszer csak már ott is van.
15 év után nemrég ültem vissza motorra.
A sebesség sokkal gyorsabbak tűnik mint a kocsiban.
Féktávot sokkal nagyobbat hagyok mint ha kocsival mennék.
A tükröt többször használom mint a kocsiban.
Előzésnél nem szoktam nagy sebesség különbözetet alkalmazni.
Útkereszteződésben sokkal figyelmesebb vagyok,még ha nekem is van elsőbbségem.
Szóval összességében sokkal nagyobb figyelmet kíván a motorozás mint egy gépkocsi vezetés. -
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54293 üzenetére
Idén direkt figyeltem, nagyon eltűntek az utakról a literes sportmotorok. Alig látni egy-kettőt. Különféle 900-asokból látni azért elég sokat, de újabb ezresek alig. Inkább nakedekből van rengeteg, meg különféle túrákból. Persze ha elmegy az ember egy pályanapra, ott azért "koncentrálódik" a sportmotoros társadalom, de az utcán arányaiban nem nagyon vannak jelen. Legalább is felénk.
Egyszer majd talán én is szeretnék egy 1000-est, amíg még beleférnek ilyen dolgok a keretbe (nincs család) de nagyrészt utcára. SC59-et, mi mást Bár észérvekkel eddig nem nagyon tudtam magam meggyőzni, hogy van értelme a cserének de ez ilyen hobbi Igazából úgy vettem észre, hogy a 600-zal sem nagyon sz@rakodnak, csak egy-két majom Audis meg BMW-s szokott arcoskodni, de azok meg hadd menjenek, nem versenypálya a közút, én nem csinálok abból lelkiismereti kérdést, ha valaki megelőz.Hadd találjam ki, RSV-lesz, ha egyszer lesz
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Xaels
félisten
válasz baboss #54374 üzenetére
Ha este mire észreveszed és benne is vagy akkor rosszul választottad meg a sebességet. Egyébként a legjobb tényleg az amit tehetsz, hogy mérsékeled a sebességed és ha tudsz kimászol belőle valamerre.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54375 üzenetére
Az YBR-t tudom milyen kelletlen (azon tanultam anno), de a CBR-ről azt gondoltam, hogy nem csak a műanyag idomok meg a Repsol-festés miatt sportos, hanem van benne legalább egy picike boogie-faktor mutatóba. Ezért is csalódtam.
(Az enyémet a kanyargós szerpentineken le-fel egyaránt "jó érzés" "szétgyilkolni", még így megfáradtan is maximálisan partner benne a kis gép. Qrva sokat kell a váltón szteppelni, de megéri! Ehhez képest meglepő a szoftcsopper kaszni, meg a rosszindulatú (de szétüthetetlen9 futómű)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54368 üzenetére
Pedig a cbr ek meg az ybr ek ilyenek. Baromi lustak lesznek 7000 tol, semmi ertelme odaig elmenni sem.
Neked valoszinuleg mas vezerlesed van, nagyobb szeleposszenyitassal, ezert szeret forogni. Meg is van az ara. Ertem en, hogy elmennek ezek a lagymatag 125 osok millio km t, de tenyleg postazason kivul masra nem tudom elkepzelni.
Csak emiatt szeretem jobban a robogokat ebben a szegmensben. Volt szerencsem ybr125 hoz, illetve egy 150 ccm es "tuning" R125 hoz. Hat kiabrandito volt meg a malossi kit is. Az biztos, ha tuningolnek, en a veztengelyekhez nyulnek, nem a kobcentihez...
Ami meg feltunt, hogy mikozben mentem vele, azt ereztem, h nem rossz, nem rossz, egesz dinamikus, mennyivel megyek? 70? Lenezek 40!
Hat inkabb robogo. Legalabbis nekem.Explosión de dos tiempos
-
baboss
őstag
válasz Bogyó bá' #54373 üzenetére
Nappal nincs gond,mert észre lehet venni,de este mire észreveszem már benne is vagyok.Amikor jöttem este haza volt egy 10 km-es útszakasz ami nagyon nyomvályús volt.90-el mentem bele és igencsak megdobta a motort amikor be és kijöttem belőle.Vissza is vettem 70-re a sebességet,és gubbasztottam a szemem,hogy időben észrevegyem a következő nyomvályút.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz baboss #54371 üzenetére
Igazán nincs mit.
(Én igyekszem kimászni belőle azonnal, és nem belemenni újra, inkább a döcögős szélen megyek mintsem a nyomvályúban. De ez én vagyok. A hosszirányban felmart izén sem vagyok hajlandó motorozni, mert eltaknyolnék seperc alatt.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #54369 üzenetére
Nyilván sokkal nagyobb az élvezet faktora, csak sor2 500-at nem vezethetsz A1-el, és a fenntartási költségei is magasabbak.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Köszönöm.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #54281 üzenetére
Jó kör lesz. Hallstat-on kívül a többin már voltam, nekem a nockalm tetszett a legjobban.
Most elmegyünk stelvio-, timmelsjoch, dachstein, canazei, mittelberg.
Stelvio-ra nagyon kíváncsi vagyok...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #54350 üzenetére
Egyetértek. 125-ös CBR két hétvégére jó, h megtanuljon az ember váltatni. Kezdőmotornak én minimum egy sor 2-es 500-ast vennék, sőt..
54366 ryori
Ez óriási fake. Az 1 hengernek a büdös életben nem lesz ilyen hangja, semmilyen spordobtól, sehogy. 125 ccm-nek meg pláne.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem arra gondoltam, hanem a CBR valahogy olyan kelletlenül veszi a fordulatot, az enyém meg "szeret forogni". (Nem is lehet vele máshogy motorozni, mert a nyomatékcsúcs és a max fordulat szinte egybe esnek, alatta meg a nagy semmi, szóval muszáj pörgetnem ész nélkül, ha haladni is akarok)
(#54367) HSM: Csótány szárazon 114 kg, olajjal-benzinnel 124. Én meg 85 körül...
szerk2: tuti, mert 95 körül vége van, mint a botnak...
szerk3: sőt a láncáttételem is rövidebb, mert a gyárival az 5. fokozat csak sík úton sebesség megtartására volt alkalmas, másra nem.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
Jobb a hangja az 50-esnek ez érv Azon a szakaszon amit említettél 110-es tábla van úgy rémlik. Hát ha te ott szeretnél 40-el szüttyögni a kamionok, tehergépkocsik mellett akkor hajrá...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
Bocs hogy belevau, egy kis saját tapasztalat: szintén szemüveges vagyok, 20 éve fényre sötétedő üvegem van. Bukó alatt sz*rt sem ér, mert a sima plexi is kiszűri az UV-fényt, amitől a szemüvegnek sötétednie kellene. A mostani (olcsó, Kappa KV4 Jade) sisakomban szerencsére van lehajtható beépített "napszemüveg", ráadásul a rendes szemüveg viselését sem gátolja. Ez nagyban függhet a bukó kialakításától és az ember fejformájától, így csak a személyes próba lehet a megoldás (ami nélkül amúgy is necces sisakot venni). Szerintem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ryori
senior tag
Szemüveges vagyok, így kizárva. amennyiért vennék sötétülős szemcsit, inkább színezett plexi ha tényleg zavar majd. Egyik ismerősöm lebeszél a 125ről, hogy elvileg az 50cc nek jobb a hangja, nem tudom..
125ösnek elvileg szerinte olyan a hangja mint a fűnyírónak, nem motoros, 50esnek rendes.Holnap meghallgatom egy motorosboltban, meglátjuk. de tényleg a visszaminősítés, meg ugye autó felesleges egy jó darabig. marad 125. ha már ott vagyok próbálgatom sisakokat is
-
Xaels
félisten
Jó vissza van minősítve egyelőre, de mit csinálsz ha visszaminősítik Autóúttá...
Siaskhoz meg próbálni kell. Bár 125-re nem lesz annyira jellemző a nagy szélzaj. Próbálgass. A Pinlock szerintem alap, mert hidegebb időben és esőben sem párásodik. A napszemüvegre is sokan esküsznek, én nem tudok benne vezetni, mert zavar de ezt te neked kell tudnod kell-e vagy veszel színezett plexit külön.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
ryori
senior tag
válasz Genesistibi #54355 üzenetére
Viszont még egy olyan kérdés, hogy milyen sisakot éri meg venni? pénzügyi tervezés céljából kérdezem, körülbellül mennyire lenne szükségem. néztem 30ért is 80ért is. de igazából még nem használtam sisakot, félek hogy zavarja a látást, ilyenek. grafikailag mindegy milyen, inkább sima, mert matricáztatnám egy grafikával.
Vagy ezt így pontosan nem tudni hogy melyik jó így elsőre? próbálgatni kellene? kinek mi vállt be mikor kezdte? -
ryori
senior tag
Lenne itt Herend>Veszprém -et összekötő 8as főút, ez az egyetlen módja hogy Veszprémbe menjek ha nem akarok zircnek menni Hogy is vannak ezek a törvények, az 50es sportmotorral rá lehet hajtani? mert ha igen, kaptam egy jó ajánlatot egy 50es (Yamaha TZR50)-re.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #54350 üzenetére
Balesetnél lehet belőle gond, akár Te okoztad, akár téged csaptak el.
A váltót tényleg sokat kell nyomkodni, de azért magasabb az élményfaktor, mint egy robogón, ahol végig hallgathatod indulástól az egyen-zümmögését. No, meg megtanul így motorozni az ember, a robogón annyira nem. Ja, és ezerszer kényelmesebb/jobban motorozható a normál motor, mint egy robogó. A robogónak egy óriási előnyét látom személy szerint, hogy arra kb. bármilyen ruhában rá lehet ülni (előbb ér le a motor, mint Te), míg egy rendes motornál még rövid utakra is sokkal jobban oda kell figyelni.
(#54352) ryori: Egyszeri költségre nagyobb beruházás (motor+védőfelszerelések) de utána fenntartani már olcsóbb szerintem egy ilyen 125-öst, mint egy régi/olcsó autót.
-
Xaels
félisten
Olyat kérsz amire senki nem tud neked választ adni. Mindenki másképp használja a motorját, másmilyenek a motorok is. Ha azt mondom, hogy a léghűtéses 650-esem elmegy 5l-el városban az neked nem lesz használható, ahogy az sem, ha azt mondom 250kg-os létére 3-4 szezont kibír rajta egy gumi. Mert mit értek szezon alatt? Valakinek csak koratavasztól őszig, van akinek egész évben szezon van, de ez lehet 2000km vagy 12000km... Olajcsere, olajszűrő, légszűrő, izzók és ki tudja még mik jöhetnek közbe. 1 borulás után indexek, tükör. Bovden, km óra spirál...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Daywalker
addikt
Nem akarlak rossz irányba terelni, de ha nincs benne fojtás, a kutyát sem érdekli, ahogy az sem, hogy idehaza minden 50-es motor széttuningolva 90-nel száguldozik. Ennyire törődnek vele. Ha rommá törik, nem vizsgálja senki. De ha nem akarsz bajt, akkor maradj a legális kereteken belül.
A CBR125...hát szerintem hamar úgy fogod érezni, hogy az egy bicikli, az ereje kevés, állandóan szúrni kell a sebességváltót, hogy haladjon. Én kezdő motornak sem vennék ilyet, mert hamar kinövi az ember. Persze ha az élvezet nem számít Ha közelekedni kell csak, A-ból B-be, akkor szerintem egy 125-ös robogó jobb."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
Ha VALÓBAN 11kw-osra le vannak fojtva, akkor mehetsz ezekkel a kétütemű, fojtás nélkül 25-30 lóerős masinákkal, akkor van baj, ha csak a papíron 11kw a jármű, de valójában a fojtás már eltávolításra került.
A 4 ütemű 125-ösök mind legfeljebb 11kw-osak tudtommal, ilyen a linkelt CBR125 is.
-
HSM
félisten
A linkelt hirdetésből: "29 Le, papíron 15". Ez itt a gond. 11kw-osként így használni pl. biztosítási csalás kapásból, meg még egy csomó nyalánkság, jogból képzettebbek biztos szépen meg is tudnának nevezni őket. Elég szépen megütheted a bokád vele, ha ilyet veszel és kiderül.
Remek egy élmény-masina, mentem a régebbi verziójával, csak az a gond, hogy dupla olyan erős, mint ami az A1-be beleférne, és az igen könnyű súlya miatt az A2-be is épphogy belefér, ha jól számoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #54340 üzenetére
Na én ebben a "bajt nem fog csinálni"-ban nem hiszek. Pláne ha sikerül(ne) valami hamisítvány löttyöt szerezni. Arra gondoltam, ha a leendő tulaj csak alkalmi gurulgatásra használja (évi 1-2 ezer km), akkor gyűrűzés nélkül (fúrás nem játszik, mert nem létezik túlméretes dugattyú, más meg semmi nem jó bele) még akár évekig elgurulgathat vele, ha rendszeresen töltögeti bele az olajat. Első gumi az persze azonnal cserés.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #54339 üzenetére
Pedig tényleg nem hülyeség. Az új tulajnak úgyis fúrnia kell, akkor meg rohadt mindegy...ha meg bejön, akkor eladhatod úgy, mint aminek nincs ilyen baja (ennek az esélye nem sok). Bajt nem fog csinálni...de persze a te motorod, de itt jelen esetben a kockázat 0...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #54336 üzenetére
A Te helyedben én is beleönteném a Te motorodba. Ha a leendő új tulajnak lesz kedve vele kísérletezni, akkor az az ő dolga. Leápolom, olajat és szűrőket cserélek (mert van még bőven itthon, adok is a motorhoz), és meghirdetem, a hibáit nem letagadva úgy, hogy "ezért ennyi, és nem 100k-val több". Kb.150k körül szeretnék kapni érte kézhez. A leglefosottab "postásyamaha" is ennyiért megy, semmivel sem jobb állapotban, sőt!
Tulajdonképpen egy első gumi, egy gyűrűzés és egy (két) karbijavítás / karbicsere kell.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #54336 üzenetére
Ebből még mindig csak az derülne ki (ha egyáltalán kiderülne), hogy mit csinál egy erősen kopott blokkal.
Továbbra sem önteném bele nyugodtan egy jó állapotú motorba, akkor sem, ha esetleg bogyo-nak beválna.(#54337) ryori: Az RS és NSR az kicsit más kategória, mint az R125.... Azok nem is vezetjetőek A1-el.
[ Szerkesztve ]
-
ryori
senior tag
Hello engem a havi fenntartási költségek érdekelnének pontosan. Októberben megkapom a jogsit.
Érdekelne milyen költségekkel kell számolni. Esetleg ajánlatokat is várok milyen motort érdemes venni.
Tapasztalatok terén eddig 1hónap pocket bike 50ccm 10Le
-
Számításaim egy 125ccm motorra:Átlag 5 litert fogyaszt, de nálam lehet 6-7et is megenne, pocketet is húztam rendesen
Biztosítás 6240Ft évi
Gumik új 50-80e 2évente?
gumik használt 25-40e
fékbetét 6-8e
lánc 13-16e
motorozás napi 20 / havi 620km ~ 42liter benzin = 14-16e forint~
súlyadó 3080ft ?évente?
-
vagyis ha helyesek a számításaim havi 15-20 ezer. + évente/2évente egy nagyobb szervíz.
De azt ugye nem érdemes haviba beszámolni, mert nem rak az ember minden hónapba le pénzt a gumira.
Szóval a tényleges havi költségek érdekelnének 125cc mellett.
-
Vásárlás:
Honda NSR 125 / R
Aprilia RS125
Yamaha YZF R125Ezeket néztem, keret 500.000 Forint. ami szükség esetén kitolható 700.000ig.
-
Szerelni nem szeretném, motorok terén nem vagyok az a nagy szerelős, max megolajozom néha ha kell ilyenek. -
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #54335 üzenetére
Pedig igaza van persunak, en simán beletolnam a helyedben. Nagy kart nem csinálhat es legalább lenne egy kézzel fogható tapasztalat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54334 üzenetére
Ilyet nem tennék sohasem.
Aprópénzért ugyan, de el szeretném adni valakinek, akinek van hozzá ingerenciája bíbelődni (leírva az összes hibáit). Sajnos kell az ára az "új" vashoz, anélkül nem tudok venni semmit sem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #54332 üzenetére
Csak képről "ismerem" (szezon végén-után lesz motorom, addig csak információkat gyűjtök), de szerintem kb. 100%.
szerk: ugyanaz a cikkszám szerepel a linkelt pdf-ben is.
37720-45100[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #54330 üzenetére
Semennyire: amit linkeltél, annak az 5. oldalán van egy kép. Kívülről hozzáférhető, mindössze 2 csavar.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #54328 üzenetére
Mivel mechanikus km-órája van, így nem tudsz sebességjelet levenni sehogyan. Ezért a "szokásos" megoldások nem működnek, csak a kapcsolós.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #54326 üzenetére
Még nem, de szeretnék, ha meg lesz a GS-em: annyit tudok a dologról, hogy alul a jeladót ("üresjelző kapcsoló") is ki kell cserélni hozzá olyanra, amiben az összes érintkező szegmens benne van. Valami más Suzuki motorét kell bele tenni, de hirtelen nem jut eszembe melyik passzol egy az egyben....)
szerk: Sportmotoron, a GS500 topikban olvastam nem is olyan régen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DonThomasino
veterán
GS 500 hoz vett már vki fokozat kijelzőt?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, újra itthon!
Lógó belű, olajzabáló, kompresszióhiányos Csótányommal több, mint 2200km-t sikerült megtennem 8 nap alatt Erdély útjain, különösebb baj nélkül. Oda felé a legelső szerpentinen iszonyúan elkezdett melegedni a blokk (konkrétan füstölt a gyári hőálló festés a szelepdeknin), de a súbertűk feljebb húzása megoldotta a problémát. Mondjuk a fogyasztásom - végig nyélgázon, a srácok nem voltak tekintettel rám - a szokott 2,7-2,8 helyett így 3,1-3,2 liter/100km lett. A vitt egy liter olajat szépen megkajálta viszont....
Ezen kívül "apróbb" gondok színesítették csak az utat: mindkét csizmám talpa teljesen levált, az utolsó 4 napot leukoplaszttal körül pólyázva tettem meg. Ja, meg egy 90-nel abszolvált 20 centi mély kátyú óta van egy szép nagy nyolcas az első kerekemben. Elbambultam, már nem tudtam kikerülni.
A motor gyönyörűen bírta, egyet nem tüsszentett, minden elismerésem az övé, (én viszont halálosan fáradt vagyok).
Persunak: "Mer' ez Honda!"
szerk: valami kimaradt a történésekből: ma, tehát már Magyarországon, (egész pontosan Szentkirály mellett) sikerült kb. 85-ös tempóval egy szép nagy madarat (talán búbos banka lehetett: vadgalamb méretű, barna tollazattal, fehér farokkal) bukósisak-plexivel elcsapni, úgy, hogy az ölembe esett, és csak onnan a földre. Szegény azonnal kimúlt, nekem meg rohadtul fáj a nyakam, de a plexi nem tört szerencsére.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz Anulu79 #54321 üzenetére
Max 2 szín lenne egyszerűbb mintával [link]. Az sokkal kevesebb lenne mint a mostani airbrush festmény. Natúr 1színűnek meg nem szeretném. Igazából inkább az a kérdés, hogy fekete legyen az alap vagy vállaljak be inkább valami kevésbé alapszínt. MT-nél amit használ a Yamaha lilás kékes árnyalat is bejön.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Anulu79
addikt
Nem lesz nagyon csiri-csáré ha olyan sok színű? Nekem már a legtöbb ilyen több sznű sport motor is búcsús hatást kellt azzal a sok színnel ahogyan némelyik kinéz. Én is gondolkodtam most, hogy a metál fekete mellé kérek még íszítésnek metálzöldet de aztán végül egy színű lett az egész. Igaz nekem így is tetszik.
-
Daywalker
addikt
-
BoB
veterán
Wow... Vyrus 986 M2
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
yodamastah
őstag
válasz Something_ #54303 üzenetére
Hát ha 100 kiló vagy akkor az első keményebb féktávon össze kéne üljön teljesen a teló. Vagy nem a .75ös rugó van bent, vagy nem fékezel rendesen. Vigyázz ha féktávon amikor összeül a teló azt érzed hogy keményen felüt akkor ne erőltesd.
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #54315 üzenetére
Mondtam, hogy lehet h tudok menni veletek a kezdoben szorakozni
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #54312 üzenetére
Lehet csak 4 lesz belőle, meglátjuk hogy bírom...azért a pót hátsó gumit elviszem, nehogy elfogyjon a mostani, már nem túl vastag
-Mike-: 10-re szerintem én kint leszek Ali_G-vel (ő mostanság nem fórumozik), plusz jön HGabor89 délután, meg ha jól tudom Czimby-nek is van időpontja. Ez már négy, plusz jössz te
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Xaels
félisten
válasz baboss #54304 üzenetére
Azért megnézném az arcát amikor elkap 1-2 keményebb kátyút... Az ilyen alpáriságot soha nem tudtam mire vélni. Kb. mint a pina tetoválás...
(#54283) Daywalker kint nagy divatja van ennek a kézi váltásnak. Nagyon régen teljesen más volt a motorok kezelése is mint a mostani.
(#54302) Anulu79 sajnálom azt a motort, hogy ilyen gazdája van. A hangja és a megjelenése is rendben volna, bár nekem nem kéne a magasra emelt eleje miatt. Most azon agyalok milyen színt fújassak majd a Dragstarra. Maradjon csak fekete-fehér vagy egy modernebb metál kék-fehér/ezüst.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-Mike-
addikt
Az augusztus 6-i hring nyíltnapon egy menetre beregisztráltam, mennyi időre számítsak amit a pályán lehet tölteni és mennyi pénzre?
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz Something_ #54303 üzenetére
Amikor már fejből megy a pálya (vagy 50-100kör a boxon) utána kezd el nézegetni ezt a vidit.
Hogy lásd az ideális íveket, ugye ő már kanyarba fékez be, ezt neked még el kell felejteni, de azt láthatod meddig ereszd ki a mocit stb.Innen pedig kinézheted a saját motorodhoz ajánlott futómű beállítást.
Mivel te nehezebb vagy, az előfeszítést lehet teljesen be kell majd tekerned, és az ajánlott értékektől utána menni a csillapításokkal.Ez alapján állítsd be az előfeszítést.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Something_
őstag
válasz yodamastah #54296 üzenetére
Most ettem tele magam, 102 kg vagyok
2005-ös PC37-es az RR-em, asszem 2003-tól 2006-ig gyártották, aztán a PC40-est 2007-től 2011-ig.Köszi a tanácsokat!
Csütörtökig lenyomok pár kört Xbox-on, hogy azért ne gps-szel kelljen mennem hringen :-))
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Hővezető paszták
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jön a neurális leképezés a DirectX API-ba
- MIUI / HyperOS topik
- EA Sports WRC '23
- Spórolós topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trump miatt fejezhette be sokszínűségi programjait a Meta és az Amazon
- Trollok komolyan
- További aktív témák...