-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
Nincs személyeskedés csak én a veled való kommunikációt ezennel berekesztem.
Talival kapcsolatban én is szavaznék egy másik alkalomra, meg mondjuk egy balaton közeli helységre is.
Úgy gondolom az valahol az ország közepén van, az nekem sem úgy indul hogy 2,5 óra egyedül motorozás...Már soltvadkert is sokkal jobban hangzik.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Polemius
senior tag
válasz FIREBLADE78 #55616 üzenetére
Mondjuk soltvadkerti vagyizás/sütizés valamikor? Az közelebb van, mint Bp.
(Bár Szeged-Bp sem vészes, igazából a régi 5-ös úton az utolsó 50 km a szívás, a sok körforgalom+korlátozás+Bp belterület miatt. [Ezért vettem is Pest megyei matricát és Lajosmizsétől/ig pályán járok.])
Ha meg nem bírja a segged, akkor kell 1-2 pihenőt tartani.Bogyó: Gratula!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Motoros cipő érdekelne. Ti mit használtok a mindennapokban amikor a csizma nem praktikus? Kéne vmi, ami ugyanúgy protektoros viszont alkalmas hétköznapi viseletre is, akár egész nap. Teszem azt ha a motor csak közlekedési eszköz és két ingázás között még ki kéne bírni a lábbeliben egy egész napot. Erre nyilván nem alkalmas a csizma.Valamint milyen néven található meg a boka protektor, amit bármilyen utcai cipőhöz fel lehet húzni?
Köszi! -
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #55792 üzenetére
"de azt már látom hogy mivel Te Mindenhez IS! értesz"
Se azt nem értem, miből vontad le ezt a következtetést (amihez gőzöm nincs, ahhoz mondjuk nem szólok hozzá) se azt nem értem, miért kell a személyeskedés irányába terelni a témát.Nem azt mondtam, hogy megoldottam volna, hanem két teljesen más dolgot.
-1: A kutyának köszönheted, hogy megúsztad a bukást, hiszen az ABS-el sem álltál volna meg időben azt írtad, elkerülő manőver pedig eszedbe sem jutott (és nem is nagyon lehet tövig satuzott fékkel)
-2: Azt írtam még, hogy megfelelő gyakorlással reflexből is megy a helyes fékezés késlekedés nélkül, és hogy erre számtalanszor szükségem volt, ahogy arra is, hogy váratlan szituációkban késlekedés nélkül találjak menekülőutat, mikor a fékezés önmagában már nem volt elegendő elkerülni a bajt.Nem kell venni a lapot, ha nem akarod.
-
BoB
veterán
válasz Ferdzsoo #55792 üzenetére
Pedig érdekesnek találtam hogy elhajlottak...
A mai világban semmi sem kizárt, olvastam már olyan autóról amiről leolvadtak a műanyag részek tűző napsütésben (gyáriak) [link]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MotoGP dokumentum film érkezik idén, trailer: [link]
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Ferdzsoo
addikt
Term. nem hajlott el semmi, csak érzékeltetni akartam mekkorát satuztam.
HSM - 1000+1 szituáció van, de azt már látom hogy mivel Te Mindenhez IS! értesz ezért ezt is megoldottad volna. Még így látatlanban is. Csak gratulálni tudok, kívánom hogy sose keljen neked az ABS.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
polimorf
tag
Topiktalálkozóra közvélemény kutatás!
Kérek mindenkit aki el tud jönni a találkozóra (2015. Augusztus.30.-án Vasárnap) az legyen szives küldjön nekem egy privátot péntekig.
Mert ha nem lesz rá jelenleg minimum 15-20 fős érdeklődés (jelentkező) akkor egy későbbi időpontra tesszük át ami talán több embernek megfelel majd.
Minden este közzé teszem , hogy hány jelentkező van.Köszönjük mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #55779 üzenetére
Nekem az első utamon is sikerült már kipörgetnem a mocim hátulját, az első nagyobb körforgalomból a haladási irányomra szögből jöttem ki. Pedig nekem feleannyi hengerem van, mint neked.
A kipörgésgátlóval nincs bajom, azok általában úgyis állíthatóak, kikapcsolhatóak.(#55782) kcsa: Kormányzás?
Ahogy kiolvastam a sorok között, itt sem az ABS előzte meg a bajt, hanem a kutya tért jobb belátásra. Persze, nyilván nem így harap bele a fékbe, akinek nem ABS-es a szerkezet. Tehát legfeljebb egy blokkoló elsőkerekes supermant/lowside-ot előzött meg a technika.(#55783) Feree13: Nincs időd? Nem kell idő, ha van kellő gyakorlatod a fékezésben. Jól írod, reflexből kell jól fékezni, ahhoz pedig gyakorlás kell.
A gondolatnak "megéréséhez" sem kell idő, ennek kell először eszedbe jutnia motoron, merre tudsz menekülni, nem az eszetlen (bocs) féktaposásnak. Pontosabban haladás közben folyamatosan képben kéne lenned a környezeteddel, és egyből menekülési utakban gondolkozni, ha baj van. Még jól jöhet, ha ezt megjegyzed, ABS-el is.Nem a levegőbe beszélek, jópár vészfékezésen túl vagyok, már párszor vágott ki elém autó/gyalogos elég necces szituációban, nemegyszer mikor utassal mentem. Tudom milyen az ilyen élesben.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Jah, rögtön HSM jutott az eszembe hogy Ő ezt hogy megoldotta volna. . .
Fekve...
Vészhelyzetben ESÉLYED nincs azon filózni hogy keresd a fékhatárt. Reflex van. Gondolat nincs.
Kikerülni sem lett volna esélyem. Egyszerűen még a gondolat sem ért meg ennyi idő alatt...
Egy nagyobb tempós távolabbi akadálynál talán de itt....
Pedig tréningen is mennyit gyakoroltam a kiekrülést. de ott egyszerűen fel vagy rá készülve, mert tudod hogy azt kell csinálni. Élesben teljesen más az egész...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
Srácok, ma olyan kört mentünk, hihetetlen hogy eddig sosem tettük ezt meg!
Papuk hegység horvátoknál.Nyugateurópát megszégyenítő útminőség a hegyeken át, zéró forgalom, 1,5 óra motorozás alatt a hegyekben 2db autóval találkoztunk! király ívek, szép táj, egyszóval a mai túra fenomenális volt.
Annyi hogy benzinkút nemigen van. Az első 150km-en semmi! Szóval teli tankal kell indulni.Ma olyat markoltam a fékre srácok hogy az ABS a 4. tanyálásomtól mentett meg.
Falu, 65-70-es tempó, kutya totál bozót mögül 10m-en belül kiugrik. Alacsony vonatkutyaféle. Satu bakker de akkora satu elhajlott a fékkar meg a pedál! Már láttam hogy megyek át rajta abban bíztam hogy csak döccen és a nyakán átmegy aztán nem esek el. De kutya 5 centire meggondolta magát és visszafordult. Szerintem a fülére rá is mentem annyira közel volt. Mindenesetre ekkorát még nem markoltam a fékre, első kerék meg-megcsúszott még az ABS-el is.Meg értem már miért szerelik az újabb vfr-eket kipörgésgátlóval, az egyik kanyarba dombnak felfele gondoltam 2-be dinamikusabban kigyorsítok, aztán ment is ki a segge nem kell ezt erőltetni, csak finoman.
MÉGEGYSZER JÖNNE VALAKI DÉL DUNÁNTÚLRÓL A TALIRA?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Doki16
addikt
Szerintem eleve jobb lenne egy szombati nap. Vasárnap már mindenki mély depresszióba zuhan, hogy hétfőn dolgozni kell
Én most szombaton megyek Soltvadkertre hazafele meg útba ejtem Sükösd-Kalocsa vonalat. Aki gondolja jöhet
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #55774 üzenetére
Lesz még vénasszonyok nyara, ha olyan idő lesz mint tavaly akkor simán motorozható idő lesz még Novemberben is
(#55775) V.Stryker én feldobtam most is több napot lehetőségnek, de nem volt rá reakció. A 30.-át azért választottam végül mert vasárnapra esett és kolléga is szabad volt. Nekem 1 hónapra előre leadható a szabadnap kérelem. Október 5.-ig leadhatom még a Novemberit
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
V.Stryker
nagyúr
válasz polimorf #55774 üzenetére
Nem akarok beleszólni, de ha PH-s talit akartok, akkor célszerű lenne egy pár hétvégi időpontot kitűzni, hogy nyilatkozzon a nép ki mikor ér rá. Amelyik időpontra a legtöbben jelentkeznek, azt kell kitűzni. Vagy legalább egy kicsit távolabbi időpontot kitűzni, mikor Xaels is szabadnapos.
[ Szerkesztve ]
-
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #55769 üzenetére
Mi megyünk motorozni vasárnap mindenképpen. Havert viszem utasként és jönne kolléga is, de lehet csatlakoznának mások is, de ők nem jeleztek még vissza. Viszont ha innen kevesen jönnének akkor a topiktalálkozót lehet napolni, de mi gurulhatunk együtt hétvégén.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
Lehet érdemes lenne egy felmérést végezni, hogy egyálltalán érdemes e megcsinálni.?
Lesz e 10-15 motornál több akiket érdekel egy ilyen topiktalálkozó. Vagy csak csináljunk mi ketten egy közös gurulást?Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Daywalker #55767 üzenetére
Özönviz? Alig áztunk meg, és még Noé sem volt ott Akkor mit szóljon baboss kolléga és a fia?.
Bizok benned és még sok más topiclakóba, hogy ott lesznek/lesztek.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz polimorf #55764 üzenetére
Az időjárás az, amit előre nem lehet megjósolni, mint az kiderült a múlt héten Ki kell használni amíg 30 fokok vannak, mert pályázni meg nem olyan jó 20 fokban. Topiktalálkozót pedig 15 fokban is lehet szervezni.
mod: de most nézem, hogy nem nagyon van szabad pálya most hétvégén, ezért lehet, hogy elmegyünk a farmra - ha tényleg 30 fok lesz. Másik nap kinézhetünk a faluba. Melyik nap is lenne pontosan?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
polimorf
tag
válasz Shad0w #55759 üzenetére
Honnan vagy? Mert ha Győr körnékéről akkor én elviszlek szivesen, mert magam megyek.
De szerintem akinél van üres hely a mociján, bárki szivesen evinne és vissza is, ha a környékén laksz.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #55754 üzenetére
Máris van értelme a stadionoknak
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #55755 üzenetére
Elnapolhatjuk, ha ennyire nem jó az időpont. Vagy kereshetünk más célállomást is ha a többiek másra tartanak igényt.
Bocsi, hogy nem vagyok közlékenyebb, de szarakodik a pálcás net otthon. LG L7 II-vel meg nem sokat lehet kezdeni amikor munkában vagyok
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
válasz FIREBLADE78 #55754 üzenetére
Jó kis találkozó lesz, leszünk vagy 2-en
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #55750 üzenetére
Köszi!
Nem megyek sehová mostanában, ki sem látszom a melóból. De jól is van ez így. A Csótányt meg remélem hamar elviszik, nagyon kéne az ára az új vas javításához (hátsó fék), illetve a túrákra felszereléséhez (bukócső, táskák, plexi, GPS).(#55752) polimorf: ne szomorkodj, majd jövőre!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
bigdady
nagyúr
Lidl-ben találtam mezei lánclemosó sprayt igaz biciklire de a célnak megfelel
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Bogyó bá' #55737 üzenetére
Most nem azért, de az okmányirodában az új kategóriádat szvsz már felvezetik. A többi csak a gyártási idő.
Ahogy volt már rá szó... nincs szó arról a jogszabályban,hogy nem veszethetsz, illetve arról sincs, hogy vezethetsz-e. Mikor ezt megkérdeztem hivatalos személytől, akkor ő mondta ezt. És pont ezért van az, hogy a rendőr saját jogkörben dönthet arról, hogy megb@sz vagy elenged.
De főleg,hogy ennyi küzdéssel járt, szerintem is érdemes megvárni azt a két hetet. Nem múlik azon már semmi. Esetleg a közeli központi irodába kérheted a jogis átvételt és akkor gyorsabb pár nappal.
-
-
kcsa
veterán
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek: ma délelőtt sikeres forgalmi vizsgát tettem korlátlan A-ból. Holnap lehet menni a vizsgaigazolásért, illetve majd azzal az okmányirodába. Mire leesik az első hó, addigra kézben lesz a papír!
(#55738) szentkuti11: sajnos rosszul tudod. A rendőr ha lekérdezi a nyilvántartót, ő azt az infót fogja kapni vissza, hogy nincs jogosítványom az adott kategóriára. Egy esetleges balesetnél szintén ugyanez van. Szóval jobb a békesség szerintem, 2-3 héten már nem múlik semmi sem. Azért beszarás, hogy egy mindössze 10 órás upgrade május közepétől eddig tartson.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55735 üzenetére
Így már világos.
Sportmotoron van jópár beszámoló a láncolajozós témára: [link].
Igen, akik fújkodva 20-30 ezer után láncot cseréltek, azok 50-60K-t mennek az olajozóval, de van, aki 100 ezer felett elment vele. Én külföldi fórumokon is hasonló beszámolókat olvastam. Hülye lennék 15-20K-ból szettet építeni magamnak, rengeteg időt belefektetve, ha nem lennének ilyen pozitívak a tapasztalatok ezzel.Amúgy a "hülye japán mérnök" már rég feltalálta a dolgot, rengeteg motor kézikönyve ajánl pl. sima olajat kenésre.
Ezek is érdekes gondolatok, ha érdekel a téma: [link] és ez [link], és közvetlen a felette lévő a megoldás szervízkönyvi rajza. -
Daywalker
addikt
Én is félreérthetően fogalmaztam: kell kenni, de nem kell túlzásba sem vinni, ha kicsit kevesebb anyaggal fut egy ideig sem lesz baja (ahogy írtam, akkor kell kenni ha nincs vagy kevés van rajta). Szó sincs teljesen száraz láncról...
Hallottam már két ugyanolyan motorról, ahol az egyiken ápolgatták és elszakadt a lánc, a másiknál meg leszarták és még csomót elment. A papás tempó kíméli a láncot. A 2-3x növekedést kicsit soknak tartom, tekintve, hogy egy sportmotoron is elmegy a gyári lánc 20-25 ezret általános használatnál...namármost azt kötve hiszem, hogy ~60 ezret kibír. De hát vannak akik sportot űznek ebből is - mint a hypermilerkedésből. Igazából a láncolajozó is egy vallás, nem kívánok belemenni, mert jómagam nem próbáltam, de a mesékhez meg már öreg vagyok Kicsit olyan ez, mint az otthon kipufogót meg bukócsövet isten tudja mit hegesztenek, "és az jobb mint a gyári"...ezt így minden mérés nélkül, mert hát szegény japán mérnök hülye volt a gyárban.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55728 üzenetére
Azért nem ugyanaz a kihívás pár csepp sima olajat letakarítani a gépről, mint azt a ragacsos förmedvényt, amit a láncspray kiokád magából. Azt rémálom leszedni bárhonnan, ahova odatapad, és odatapad mindenhova, elég egy picit több anyagot fújni a kelleténél.
Ami meg a "lényeg" az X-O gyűrűs láncnál az valóban belül van, de kívülről a görgők alá is kell a kenés kívülről.
Itt írják is, hova kell a kenés: [link]
Az 1-es pont a motorokon gyárilag megoldott az X-O gyűrűs láncok révén, ott csak a tömítőgyűrűt érdemes finoman olajosan tartani. Ezenkívül a 2-es pont a fontos, mivel az teljesen ránk van bízva a gyűrűs láncoknál is.
A két fő pontoddal maximálisan egyetértek viszont. "Akkor kell letakarítani ha retkes. Akkor kell fújni, ha takarítottad vagy már nincs rajta kenőanyag."(#55733) Daywalker: "sokan azt hiszik, hogy egy o-x gyűrűs láncnál muszáj olajozni a csapok miatt...holott nem."
Ez teljesen téves. Ha tök szárazon fut, elég hamar kuka, mivel olyankor elég keményen fel tud melegedni az állandó súrlódástól, ami a gyűrűknek és a benntartani kívánt zsírnak sem épp jó.Azok, akik láncolajozót építettek, mind 2-3X-os élettartam növekedésről számoltak be, ami a láncot illeti. Nekik egy lánc legalább 2 első lánckereket túlél.
És leírtad a lényeget. Az automata olajozó folyamatosan biztosítja az egyenletes kenőanyag utánpótlást, így mindig megfelelő a lánc kenése, folyamatos az öntisztulása.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55731 üzenetére
Remélem te sem hiszed el tejesen amit írsz vagy olvasol
"nem az olajat dobálja le hanem a porszemeket amik nem tudnak beleragadni"Nem szeretnék okoskodni, de ez fizika: az olajnak van egy olyan tulajdonsága, ami miatt magához vonzza a porszemeket - vegyünk példának egy szivacs, vagy bármilyen olajfilmes légszűrőt. Ha kellő utánpótlás van kellően "vékony" olajból, akkor ugyanúgy olajos port dobál le, méghozzá folyamatosan, nem csak a porszemeket. Max a folyamatos leverődés miatt nem látszódik annyira mocskosnak, aka nem veszed észre a motoron, hiszen folyamatos az "olajcsere". Ráadásul vékony olaj, nem tapad, így kis adagokban folyamatosan megy ez...
Szóval szerintem azt akartad írni, hogy a láncba nem tud beleragadni, nem pedig az olajbaAhogy te is írtad, megcáfolva ezzel az előző félmondatod: "nem lesz retkes a motor tőle, közel sem annyira mintha spraynél" - ergo ugyanúgy dobálja, csak nem vehető észre - annyira.
És ez valahol oké, mivel a motoron direkt olyan adalék van benne (teflon?) ami ezt meggátolja, hiszen ott az a lényeg, hogy rajta maradjon az olaj, különben fújkálhatnád 50 kilométerenként. És ez az oka annak is, hogy ez jobban meglátszódik a motoron, mivel ez az adalék mindenre ragad, nem csak láncra.
De mint mondtam, tök felesleges ennyit buzerálni az egészet. Szerintem szignifikáns élettartam-többletet nem tudsz kisajtolni olajozással, hogy az feltétlenül megérje, max kényelmi dolog. Akik azt hiszik, hogy de, azok papásan használják a motort és amúgy is ráérnek ilyenekkel vacakolni.
A terepmotort hagyjuk ki a képletből, azt azért említettem, mert sokan azt hiszik, hogy egy o-x gyűrűs láncnál muszáj olajozni a csapok miatt...holott nem. A terepmotornál meg ugye más a helyzet....
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Czimby
addikt
válasz Daywalker #55730 üzenetére
Sportmotoron van automata lánckenős topik nézelődj ott egy kicsit, ha jól van beállítva az olajozó csak egy filmréteged van és nem az olajat dobálja le hanem a porszemeket amik nem tudnak beleragadni, nem lesz retkes a motor tőle, közel sem annyira mintha spraynél.
Terepmotoron is azért olajaznak mert abba nem ragad a retek hanem kidobja magából, azt nem tudom, hogy jön ide az, hogy van-e gyűrű a láncban most arról van szó, hogy van-e retek vagy nincs a lánc külsején.
Igen a terepmotor retkes lesz mert nem automata olajozó van, hanem jól megborítják, hogy kibírja a napot így sokat ledobál magáról, de az autómat olajozó pont ezt küszöböli ki.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55729 üzenetére
A végét nem neked szántam, hanem általánosan. De ugyanazt mondjuk egyébként: ledobja róla. Ami menet közben szépen a motorra ragad (kolléga épp ezzel küzd fentebb).
Terepmotornál teljesen más a dolog, ott egyrészt mindig mosogatni kell a motort használat után, és tudtommal többnyire nem használnak X-O gyűrűs láncot sem..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Czimby
addikt
válasz Daywalker #55728 üzenetére
Csak az olajba nem ragad bele a retek hanem ledobja magáról, terepmotorokon is ezért olajoznak nem sprayznek...
Majd ha motorokkal tömött parkolóban jársz nézz meg egy olajzós mocit, ha jól van beállítva egy vékony filmréteg van rajta és semmi más, a lánc újnak fog kinézni.
Leírtam én csak akkor takarítom ha szemmel láthatóan tele van porral, hogy ne csiszolja szét magát meg a lánckerekeket. Évi 2-3 alkalom ha nem jársz poros úton.
És ezért javaslom a petrót mert olcsó, és kitart 2-3 évig 1L ami nincs 1000Ft, a tisztító spray pedig szintén alig fogy mivel csak a petró maradékát kell leveretni vele.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55723 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy nem kell takarítani automata olajozónál, hiszen arra folyamatosan tapad a retek. Vagy túlolajozod és leveri, de akkor meg a motort lehet állandóan csutakolni.
Szerintem baromság ennyit kenni, súrolni stb. Lehet, hogy többet elmegy valamivel, de ez sem biztos. Ha mégis, és kiszámoljuk mennyit költünk ilyen szarokra, akkor látható, hogy fajlagosan nem éri meg a vesződést (főleg, ha ilyen pitlák láncok vannak rajta, nem valami 150+ lóerőre fejlesztett 520-530...). Akkor kell letakarítani ha retkes. Akkor kell fújni, ha takarítottad vagy már nincs rajta kenőanyag. De továbbra is igaz, hogy a zárt O-X akármilyen gyűrűt hiába fújkálod kintről, a lényeg belül van.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
bigdady
nagyúr
Ok. Benézek lild-be
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55724 üzenetére
Az ugyanolyan mint a petró olajfilmet hagy maga után. Nem jó nem tapad rá a láncspray.
Keress direkt lánctisztítós sprayt, mindegy a márka olcsó legyen és kész.
Liqui Moly régen az olajshopban kb 1500Ft volt, 3-5 takarításra elég kb egy flakon.
De a Lidl-be is szokott lenni az igaz az kisebb kiszerelés de olcsóbb is.
A MOL jó, csak drága, igaz ez a Castrolra is.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz V.Stryker #55722 üzenetére
Nem para csak valószínűleg fölösleges.
Régen én nem használtam mosót, haem az új láncspray leoldotta a régit szóval jó vastagon fújtam és ennyi nem kellett vele kínlódni Csak anyagilag nem volt egy okos húzás, meg dobálta mindenfelé a sok fölösleget.
Akkor érdemes takarítani ha tele van porszemekkel és olyan lesz tőle mint a smirgli, na ez koptat.
De az esetek 90%-ban az O gyűrűk adják meg magukat és bentről szökik ki a kenőanyag, így a csapok kopnak. Emiatt nyúlik a lánc. Ezért kell vigyázni az O gyűrűkre, nem ajánlott a féktisztító és a nagynyomású mosó. A gyártók kifejezetten petrót/kerozint vagy lánctisztító sprayt ajánlanak.Szerintem egy szezonban 3x elég takarítani kivéve, ha olyan poros úton megy az ember ami televeri porral akkor indokolt gyakrabban.
Igazából azt nem értem (mivel itt a többség túrázós emberke), hogy miért nem használtok automata láncolajzót. Otthon kb 10-15e Ft-ból megépíthető, de ha vannak forrásaid akár 5e-ből, utána pedig az olaj filléres költség és nem kell láncot takarítani, fújni stb...
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
V.Stryker
nagyúr
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55719 üzenetére
Ilyen nem létezik
Van tisztító és van kenő, két külön spray...
A tisztító olyan mint a féktisztító befújod leoldja a retket, de gyorsan elpárolog max 1 perc.A spray meg olyan mint a többi, ken.
HA túlfújod meg ledobálja...Tisztítani petróleumos ronggyal letörlöd a nagyja retket, több rétegben körbemész szint hibátlan lesz csak a petró után marad egy kis olajfilm réteg erre nem tapadna a láncspray ezért, lánctisztító sprayel letakarítod 1x vékonyan. Megszárad és mehet a láncspray.
Elég érdekes tanácsokat kapsz mit ne mondjak
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
mm89
őstag
Szerintem se kell túlzásba vinni a lánc tisztítását. Én tavasszal szoktam (mondjuk nem is nagyon használom gané időben, tehát nem is lesz olyan retkes) féktisztítóval. Hátsó emelőre felrakom, féktisztító, rongy törlés.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
bigdady
nagyúr
Nekem castrol lánc tisztito és olajozó sprayt ajánlottak csak befujod és vársz reggelig és addigra lecsöpög a trutyi és nem vereti szét az egészet. Most keresem hol lehet venni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Én azért azt nem mondanám, hogy bevált volna.
Bennem kifejezetten az a benyomás maradt meg, hogy alig oldja a láncspray-maradékot, és így hosszas és nehézkes küzdelem vezet csak eredményhez. Ehhez képest a neten amiket találtam videókat kerozinnal esetleg wd40-el sokkal meggyőzőbbek. Legközelebb valami kerozin/petróleum féleséggel fogok próbálkozni. Utána remélhetőleg már könnyebb dolgom lesz, mivel tervezek építeni a gépre egy automata láncolajozót. -
baboss
őstag
Leleményes motoros,ügyesen pakol.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55697 üzenetére
A hűtőt teljes tele csurig, a tágulásit pedig kb félig, ha minden jól működik légteleníti magát a rendszer, viszont ha a hűtőbe sokat(több mint 0.5L) kell utánpótolnod érdemes megkeresni a blokkon a légtelenítőcsavart és ott is légteleníteni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Elvileg a kerozint ajánlják rá a hozzáértők.
(#55700) bogyo112: Ez nem jó módszer, kivered a zsírt az O-gyűrűk mögül a nagynyomású mosóval. Én is brigéciollal mostam le legutóbb (nem volt kéznél sajnos jobb), de mellé fogkefe volt az eszköz. Nem kell annak szerintem patyolat tisztának lennie. Ha már annyira le akarod tisztítani, akkor kerozin, azzal sokkal kevesebb vesződés a neten fellelhető videók alapján. Pl. [link].
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #55709 üzenetére
Üdv itthon! Gondoltam, hogy túrán vagy mert igen hallgatag voltál a napokban. Mesélhetnél róla, fotókkal is...
Olvasd el amiket irtam ma. Talán segiteni is tudnál. És reméljük eljösz vasárnap a topiktalálkozóra is.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
FIREBLADE78
addikt
-
-Mosquito-
őstag
Itthon.. Történt valami rendkívül, érdemes beleolvasnom?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #55701 üzenetére
Kis vidéki autósboltból veszem, de ők a Bárditól kapják.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Lánctisztító spray-el lesz a legkönnyebb dolgod.
Megy mással is, de sokkal nagyobb szívás.
Azt ráfújod és abban a pillanatban dobja le a dzsuvát."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mike-
addikt
válasz FIREBLADE78 #55701 üzenetére
Kúton, vagy unix, bárdi.
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Nekem eddig a lancmoso spray jott be a legjobban (bel ray), de az is olyan, hogy le kell torolni, de minden retket old, fenyezest nem bantja.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Tenisz topic
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Itt az AI-képes hallókészülék
- Óra topik
- Politika
- A OnePlus Open 2 lehet a legvékonyabb hajlítható
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SONY LCD és LED TV-k
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- új Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Liftor Active - fekete, szövet+háló - ÚJ BONTATLAN
- Segway ninebot Kickscooter Max G2 roller
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten