- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Mi a retkes fasznak refizett vajon az idióta? Erről beszélek folyamatosan. Városban is megállnak lámpával, meg az országúton is, és nem érti miért küldöm el anyukájához, vacsorázni
Igaz a motorosnak is eléggé szarul áll a lámpája, hetehét fenébe világít.
Ha nem refizik látja mi van és kikerüli. elkezdte kerülni de vissza állt az eredeti, irányba, megijedt vagy kevés volt a rutin. Viszont a féket nem tolta satura. Szar helyzet, sajnálom, mert ez nem volt még gyorshajtás sem. A balhé 70% a szembejövő refizős faszkalapé. -
-
vendingo
veterán
válasz
boogie84 #36688 üzenetére
Nekem van EXO
Szívesen összefutok veled, ha jársz Sopron felé.
Szerintem nagyon jó a napszemüveg benne, bőven volt időm tesztelni.
A sisak festése szintén nagyon jól bírja, pedig párszor ejtettem már le.
A szellőzése első rangú, nagyon jól hűt, érezni, ahogy a felső beömlőkön jön be azokszigén.
A hozzá kapott pinlock nélkül már nem tudnék meglenni, azt adnak hozzá gyárilag.A felfújható arcpárna rövid távokon macera, mindig felfújni, meg leereszteni, de hosszú távon nagyon jó, stabilan áll a sisak a fejemen, illetve kicsit csökken a szélzaj is.
Azóta egy ismerősöm is vett ilyet, ő is megvan elégedve vele. -
stifi
senior tag
válasz
Ferdzsoo #36682 üzenetére
én bírom az olaszokat, szerintem jófejek!
de a munkát tényleg máshogy értik..a múltkor egy 20millió forintos rendelésemet baszták el, mindent megbeszéltünk szóban és elküldték írásban is az ajánlatot de ott a bruttó 20 millió helyett nettó 20 millió szerepelt (!!!), tehát 27%-kal magasabb árat igazoltak vissza.
amikor szóltam hogy ez így nem jó, szabadkoztak hogy "félreértés" történt, ők végig nettó árról beszéltek.. mondom kurva jó de én direkt az elején leszögeztem hogy ez bruttó.
kapaszkodjál meg, 5 perc múlva jött a 27%-kal kedvezőbb ajánlat, írásban hivatalosan (azóta már meg is vettük és el is adtuk a sok szart).. szóval simán eladták volna annyival drágábban nekem a cuccot és találtak még 27% kedvezményt abban az árajánlatban, ahol 1-2%-okról ment az alkudozás heteken keresztül..kemény
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Backspace #36677 üzenetére
Én óvakodnék az ilyenektől főleg az olaszoktól.
Nem mondom hogy mindegyik hulladék, de nemtudom volt e már dolgod olasz emberekkel mint néppel, én konkrétan semmit nem vennék tőlök nemhogy motort. Szvsz botrány egy temperametumuk és hozzáállásuk van nagyon sok dologhoz. -
TayRol
nagyúr
válasz
-Mosquito- #36679 üzenetére
biztos hogy nem létezik.
-
canniball
nagyúr
-
Backspace
tag
válasz
Ferdzsoo #36673 üzenetére
Annyit tudtam meg közben egy másik ismerősöm, aki beszélt a tulajjal, hogy fényezve van és hogy olasz import, de az eladó normálisnak tűnik. Szval vszeg volt benne egy csúszás, ami a fényezést indokolta. De ez gondolom még nem azt jelenti, hogy nem jó?! Gondolom az olasz importoktól se kell feltétlenül tartani, vagy mégis?
-
-
stifi
senior tag
válasz
Ferdzsoo #36657 üzenetére
én csütörtökön megyek a Karasnába, bár nekem csak 4km-t kell kibírnom majd a fos időben
új gumik mennek felmás: annyit beszéltek itt arról, hogy várjátok a közigbírságos csekket, hogy én kaptam is egyet - nem akarja valaki befizetni helyettem? mert én nem vártam..
(#36659) canniball azt a marketingdumát hogy teljesen kiszűri a szélzajt, nincs bezártságérzeted és tökéletesen szellőzik illetve a beszédet sem szűri ki illik elfelezni, elnegyedelni.
a valóság az, hogy nagy mértékben tompítja a szélzajt egy elviselhető szintre (szemben egy átlagos olcsó füldugóval ami minden hangot kizár)
beizzad ez is és egy idő után kényelmetlen, de érezhetően jut be friss levegő szemben a tömör dugókkal
hangosabban kell beszélni hozzád de legalább nem kell üvölteni (vagy akár kivenni a dugót) ahhoz hogy halld a másikatez sem csodaszer, de olyan nincs is, legfeljebb a marketingszövegben!
-
canniball
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #36670 üzenetére
Nyugi, én sem nőttem a fejed fölé.
Csak egyszer itt valaki jelezte hogy ilyen magas majd sorban jelentkezett jópár kolléga. Mi meg vagyunk a kivételek akik erősítik a szabályt.
Backspace!
Neki nincs problémája a válogatással, minden chopper alacsony.
Az SV-utas kérdéskörben azért várd meg mások véleményét is, van még itt 2-3 SV-s hátha más is motorozott már párban. -
canniball
nagyúr
válasz
vendingo #36664 üzenetére
Dehogynem tűnt fel. Mindig tervezgeted a cserét, de mivel még nem lépted meg úgy gondoltam az SV-vel is elvagy, csak kényelmesebb lenne egy túragép.
De itt amúgy is szinte mindenki 190+ és jópáran sportmocin tolják, azoknál biztos kényelmesebb még az SVS is.Backspace!
Ha jól emlékszem Steven kolléga cserélte le pont amiatt, hogy utassal/az utasnak nem volt kényelmes. -
Backspace
tag
válasz
vendingo #36666 üzenetére
Nem is tagadom, hogy ugyanolyan. Nyilvánvaló dolog amiről beszélsz.
Sajnos nem tudok kipróbálni egy motort se hosszabb távon mielőtt megveszem, szóval egy kicsit zsákbamacska ez a része.Ha már SVről beszélünk, abból is van fent hahu-n egy szép példány.
Két személlyel szoktál menni vele? Milyennek találja az utas, ha igen? -
TayRol
nagyúr
válasz
Something_ #36663 üzenetére
ha jól emlékszem, mintha ehhez az is járna. legalábbis én először vettem bogárhálót külön, majd egy ilyent, és lett 2 bogárhálóm.
-
Backspace
tag
válasz
vendingo #36661 üzenetére
Sajnos a DL650-et a pénztárcám már nem engedi. Olyan 700k körül szeretnék rászánni.
Vannak tervben küldölfi túrák is. Ha innen közelítem a dolgot, akkor a Deauville-el járnék legjobban.
De a VFR 800-ast is nagyon kényelmes motornak tartják. Ültem már mindkettőn, de menni még nem mentem egyikkel se. -
Something_
őstag
válasz
Backspace #36660 üzenetére
Én is elkezdtem nézegetni ezeket a CBF600-asokat, de kinézetre az álom a CBR600F F4 még mindig, de vásárlás előtt felülök azért mindkettőre. Kíváncsi vagyok, hogy mik a különbségek.
Habár én csak Mo-n szeretném használni, szóval nem nagy távolságokon.TayRol: benevezek majd egy ilyenre, de akkor már veszek hozzá bogárhálót is. Vicces, hogy a drága sisakhoz ezek a "filléres" (előállítási ár) cuccok nem járnak.
-
vendingo
veterán
válasz
Backspace #36660 üzenetére
Nem tudom mennyire szeretnél hosszabb túrákra menni, mert ezzel a magassággal felejtősek a többnapos hosszú utak sport-túra motorokkal.
Kevés az olyan sport túra, ami kényelmes lehet ezzel a magassággal.
Én is hasonló mérettel rendelkezek, de nekem csak a túraendúrók voltak olyanok, amiken eltudnék képzelni egy 4-5 ezres utat.Esetleg DL650? Kevésbé sportos, ellenben baromi kényelmes.
-
Backspace
tag
Ehhez a géphez mit szóltok? Elég jó ár/érték/állapotban van!
Nem könnyű dolog ez a motorvásárlás.
Eleinte VFR800-ast akartam, aztán az asszonynak megtetszett a NT-650V Deauville (mostmár azon is töprengek, csak félek, hogy unalmas lenne), de közben ez a sornégyes CBF is tetszetős...
Másik kritérium hogy 192cm vagyok, tehát vmi nagyobb testű sport/túra állat kellene. De a Transalp szerű enduró túra darabok nem tetszenek.
Valami javaslat? Jelenleg első helyen a VFR800 FI van, majd másodiknak a Deauville...
-
canniball
nagyúr
Kérdés hogy van-e méret belőle vagy csak 36-osat meg 52-eset lehet venni...?
polimorf!
Most már tudjuk kitől örökölt a lányod, gratula!
Ezeket a millió motorost felvonultató gurulásokat viszont sosem értettem...persze lehet bennem van a hiba.***************
A füldugó témához: múltkor vettem Alpine Worksafe-et (a Motosafe árát sokalltam
), én a netes hype alapján többet vártam tőle. Valamilyen szinten valóban szűri a szélzajt de meg nem szünteti (inkább úgy mondanám más a szélzaj jellege), hogy egy idő után észrevétlen azt nem tudom alátámasztani, érzem-hallom hogy ott figyel a fülemben, a fülem ugyanúgy "nedvesedik" tőle mint a fülhallgatótól (ergo a szellőzés sem tűnik tökéletesnek), illetve beszélgetés közben (is) igenis zavaró, meg kellett kérnem a beszélgetőtársamat hogy legyen szíves hangosabban mert nem hallom. Legközelebb teszek egy próbát egyik fülben in ear fülhallgató másikban a füldugó felállással, mert így első blikkre olyan érzés volt mint amikor a fülest használom.
4k-t persze megért, legfeljebb jó lesz a kerti munkához, de ha kétszer ennyit hagytam volna a boltban bizony lekonyulna a szám széle. -
Ferdzsoo
addikt
válasz
Bogyó bá' #36652 üzenetére
Jaja. De egybe szoktam kötni barátlátogatással meg akkor így minden dolgom ami van egyúttal elintézem.
Meg végre megveszem a csizmát is amit már 3 éve tervezek. Szóval soklegyet egycsapásra. Meg nemmellékesen motorozok is egy jót bár szerintem ez most az idő miatt annyira nem lesz jó.
Karasna amúgy. -
citkar
addikt
válasz
Something_ #36653 üzenetére
A Multitechez alapból adtak ilyet, de én semmi hátrányt nem vettem észre, igaz ezt a sisakot mindig is azzal használtam.
-
TayRol
nagyúr
válasz
Something_ #36653 üzenetére
nekem volt, imádtam. egy hátránya, hogy nehéz felvenni a bukót, mert szűkebb lesz, de utána sokkal csendesebb. illetve én télen is használtam, pl. a menetszelet nézve is hihetetlen sokat megfog.
ja, Alpine füldugóval kombináltam, és a naked motoron nagy sebességnél eszméletlen sokat számít.
-
vendingo
veterán
válasz
Something_ #36653 üzenetére
Füldugó esetleg?
-
Something_
őstag
Használ valaki ilyen zajcsökkentő gallért XR1100-hoz? Mik a tapasztalatok? Megér 12k-t?
Amúgy is hogy néz ki ez összeszerelve? Vagy csak a nyakba kell akasztani? -
Ferdzsoo
addikt
válasz
-Mosquito- #36649 üzenetére
Lol. Én szerdán megyek szervízre már készítem az esőkaftánomat szerintem lazán abban fogok otthonról indulni. Mit nekem 400km esőben szélviharban meg 10 fokban.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Kolondrum #36645 üzenetére
Felnyithatós?
Azokból még a nagy gyártóknak sem mindíg jön össze, hogy normálisat csináljanak.Airoh sisakom volt, egynek elment, de amikor lecseréltem, akkor inkább lemondtam a felnyithatóságról, cserébe a mostani HJC FG-15 sityakom csak fele olyan súlyú, fele akkora a zaj benne, nem tejfölöspohár műanyagból van, igaz drágább volt, mint az Airoh, de egy kb ilyen minőségű felnyitós sisak meg mégsokkaldrágább lett volna.
"Pedig ebben estem el 2x és földet ért."
Akkor már kétszer ki kellett volna cserélned
Nemvicc, a nálam okosabbak mondják ezt, hogy esésnél, még, ha külsérelmi nyom nem is nagyon látszik rajta, akkoris a belső energiaelnyelő réteg (hungarocell) már sérülhetett annyit, hogy egy következő esésnél nem fog megvédeni. -
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #36635 üzenetére
Shox alap kabátok tűrhető árban vannak. A szmog és a szálló por miatt lesz koszos valószínűleg. A bukó az szívás, ezért sem dobtam ki a régi bukómat, jó lesz az ha történik az újjal valami.
Mielőtt lelöknéd a hídról kipróbálnám, megszabadítalak én tőle szívesen.
Amúgy most a héten én is BKV-zhatok. Tegnap 2,5 óra volt haza a 10órás műszak után mert az a fos Metropolis lerobbant aztán persze kerülhettem 4-6-al. Holnap reggel 15perc séta vár rám az éjszakaihoz hajnali 2-kor.
-
Én isnagy lendülettel be akartam vásárolni, de hamar rájöttem, hogy ez nem fog menni. A kabát amit használok motorhoz az mára nulla lett, az ujjvége foszlik és a nyakamnál az anyag mállik. Arra amúgy nem tudok rájönni, hogy miért lesz 2 nap alatt olyan piszkos a vajszínű nyaka mintha soha nem lett volna mosva. A nyakam mosom már bocsánat, de pár naponta a kabát nyakát is mert befeketül. Robogónál nem csinálta. A menet dzsuva lenne? Bnőm nézelődik itt ott valami vastag kabátért. Bukóm is leejtettem és eltört. Ami bnőmnek van az E jelzésű, de hát öhöm az sem volt 2ft. Szar minden most. Megfogom és a híd széléről belököm a ++++be! Ez a szar is esik, kivesz nekem naponta 4 órát a napomból amit a BKV-ra cseszek el.
-
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #36633 üzenetére
Jó lenne, ha megengedhetném magamnak, hogy egy motor árát költsem ruhára. Majd összeszedem ami nem létfontosságú. Most a csizmám meg van, igaz ezt nem motorozáshoz vettem anno, de kiváló holmi motorozáshoz is csak néha meg kell talpaltatni. Egyedül kifejezetten motoros nadrágom nincs.
A tanulás nálunk is mindig agyrém.
-
Majd nekedmennek, hogy előbb öltözz fel. Beállok közéjük nehogy én legyek a rossz a történetben. Úgyhogy előbb öltözz fel. öccáz ojróért ruha majd moci.
Ma készt vagyok, D2-özök, te érted, aztán KE1.
polimorf! Úgy neki tiltáson tittititititittttiiii az!
Hogy jönni ki a hajtókar rajtuk!
-
polimorf
tag
Tegna a motoros találkozón készítettem pár rövid felvételt, most tettem fel [link]
-
Xaels
félisten
[link] ennyiért már nem szórakoznék Martens+bokaproti kombóval. Bár most azon gondolkozom, hogy tudnék egy kicsit nagyobb gépre ülni.
(#36630) polimorf: biztos csak a karbihangolás a gond?
-
Teasüti
nagyúr
Honda CB 500 - "Rugóút elöl / hátul: 115/117 mm."
De fura, a biciklimen nagyobb rugóút van.(#36624) bob.zxr
Köszi, ez megteszi esti mesének.(#36626) SymbianOS
B jogsival vezethető? Mióta? -
BoB
veterán
válasz
Teasüti #36623 üzenetére
Hagyományos dobfék vagy korszerű tárcsafék a tűzoltó járművön?
Szerintem most mindegy hogy milyen jármű az elv ugyanaz. Azt írja:
Dobfék tulajdonságai
- Kialakítása, gyártása bonyolult, sok szerkezeti elemből áll,
- a fékbetétek élettartama viszonylag nagy,
- méretét a kerék nagysága korlátozza,
- önerősítő hatása van (szervóhatás):
- A keletkező súrlódási erő nyomatékot kelt, amely a felfutó pofát még jobban rányomja a dob hengeres felületére, felerősíti a fékhatást. A lefutó pofát elemeli a fékdobtól, ezáltal a fékdobhoz szorítóerő csökken.
- Szennyeződés ellen védetten helyezkedik el a keréktárcsa belsejében,
- a karbantartás és a fékbetét cseréje munkaigényes,
- a hő leadási képesség rossz, hosszúideig tartó fékezéskor a túlmelegedés miatt a fékhatás jelentősen csökkenhet.
- A dobfék hő hatására kúposan kitágul, a fékpofa nem tudja követni a kúposságot, a súrlódó felület, ezzel fékezőerő lecsökken (esetleg teljesen meg is szűnhet!),
- a gyorsabban lehűlő fékdob a fékpofa felületét feledzheti, fékhatás jelentősen csökkenhet.
- hosszan tartó fékezéskor a fékpofa felülete mélyebben megéghet, „kráterek” gödrök keletkezhetnek a felületén, melynek hatására a súrlódó felület lecsökken.A tárcsafék tulajdonságai, előnyei, hátrányai:
- Huzamosabb ideig terhelhető,
- A fékhatás kevésbé függ a hőterheléstől, azaz kisebb a "fading"-érzékenység.
- A tárcsafék 800-900 °C-os tárcsahőmérséklet esetén is üzemképes marad.
- Kiváló az öntisztulása, kisebb a csikorgási hajlama.
- Finomabban, érzékenyebben reagál a fékműködtetésre (jó hatásfokú működtetés, kis hiszterézis).
- A tárcsafékben nincs önerősítő hatás, a belső áttétel kisebb, de sokkal stabilabb,
- a két oldalon egyforma fékhatásnak pozitív hatása van a kormányzásra és a járműstabilitásra,
- a tárcsafék karbantartása, javítása egyszerűbb, kevesebb időt vesz igénybe. -
Teasüti
nagyúr
Ezt tudom.
Engem az érdekelne, hogy mennyit nyom a latban a motor kiválasztásánál?
Kereket blokkolni a dobfék is képes gondolom, csak miben nyilvánul meg a különbség praktikusan a tárcsához képest? Fenntartása, karbantartása, stb.
Értsd: nézzek-e fiatalabb példányt, vagy ne riasszon el a dobfék, ha amúgy jó a motor?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Hátul dobfék az hátrány?
Ez markáns különbség a hátul tárcsához képest, vagy ne érdekeljen? -
Ferdzsoo
addikt
Láttad volna 3 órával az install előtt, 1 órán keresztül áztattam a bogarakat róla.
Van egy eladó Vanucci protektoringem, ennek az elődje, de pont ugyanezt tudja, minimális az eltérés. Egy fél szezont hordtam akkor is csak 27 foknál melegebbi napokon.
Vannak képeim is, esetleg ha valakit.... -
Bogyó bá'
nagyúr
Tegnapi sztori, csak akkor nem értem rá írogatni:
Tavaly, fillérekért (5000/pár) vettem 2 elég viseltes, kicsi bőr oldaltáskát a csótányra. Mivel itt-ott feslett a varrása a sarkoknál, gondoltam elviszem a városunkban olcsóbbnak mondott cipészhez (a kettő közül), öt perces kisjavításra. (5-6 db 5 cm-es varrást kellett volna csinálni, más baja akkor még nem volt). Azt mondta, hogy 2 hétre vállalja, és 5 ezer pénz lesz! Persze felröhögtem, és elhoztam.
Idénre már nem tűr halasztást a dolog, mindkettő végigszakadt a varrások mentén, több szegecs kiszakadt, az egyik csat szíja is elszakadt tőből. Most a másikhoz (ez qrva drága hírében áll) vittem el kíváncsiságból, el is vállalta szerdára (!!!), összesen kettőezer forintért a 2 darabot együtt! Azt mondta, ebbe az összes hiba javítása belefér, háromnegyed óra meló, meg 200 forint anyagköltség.
-
válasz
polimorf #36609 üzenetére
Betekintő nyílás mint az olajszintnek.
Én is túl vagyok a szintjelző hiányán. Km lapján elég jól el lehet menni, ha meg többet megyek kinyitom és belenézek, hogy elég vagy sem. Tegnap elszámoltam magam, mert 30km-re volt még benne, aztán belenéztem, hopp ez több. Aztán 100-al később is volt még benne. Ez van ha 5l/100km-el tankolgatok, ugyanis közel sem eszik 5-öt, a ráhagyás meg lassan összejön. -
polimorf
tag
Nekem egyik sincs, viszont jó lenne látni, hogy meddig van a tank. A fokozat nem zavar annyira, mint ha kifogy a benzin. Ez is azért zavar mert mióta karbihangoláson volt a gép, azóta kb.1-1.5l-el többet eszik. Eddig tudtam, hogy 300km és tankolás, de most változott sajnos.
-
boogie84
veterán
válasz
vendingo #36600 üzenetére
Tetszik ez is, de azt hiszem ebben nincs napszemüveg. Érdekes, mert most reklámozzák h akciós az EXO 1000, és abban van. Ez a régebbi amiben nincs?
Ha ebben is van, akkor lehetséges h beruházok egy ilyenre! (csak azt nem tudom h mire költsem a lóvét...nemrég vettem egy mazda mx5 nbfl-t, és arra is menne természetesen. (sportlégszűrő rendszer, kipufogó, nardi váltógomb, akarok rá drlt csinálni)
)
Ez tényleg szép, már korábban is nézegettem!Ilyet gondoltam a motorra a rendszámtábla fölé tenni féklámpának. Sztem jó lenne, nappal is biztos állat lenne!
-
polimorf
tag
Esetleg valakinek van olyan ötlet, hogy üzemanyagszint mérése a tank kifúrása és egyéb a tankot érintő megpiszkálás nélkül.?
Valamilyen túlnyomás mérőre gondolok, amit csak a benzincsőre kellene kötni. -
polimorf
tag
Nekem ugyan ez kínai, de lehet van valaki akinek nincs üzemanyagszint jelzője mint nekem, viszont szeretné hogy legyen és még ért is a műszaki dolgok megépítéséhez annak itt egy kis érdekesség. Aki érti, hogy miről van szó az talán meg is tudja csinálni. Na ez nem én vagyok
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest