Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6851) Safranek válasza Villa7 (#6585) üzenetére


Safranek
aktív tag

Közben kábelt is kellett cserélnem.
Google maps rendben működik, de waze gps mintha körhintán lenne. :((
Van amikor (ritkán) szépen megy, de legtöbbször nem.
Bosszantó , de nem a világ vége.
Jó lenne ha waze is gond nélkül működne.

„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″

(#6852) tobias88888 válasza Safranek (#6851) üzenetére


tobias88888
őstag

Nálam waze is rendben. Tudtommal a google maps az autó gps-ét használja, a waze meg a telefonét, vagy legalábbis régen ez volt (az app dönt)

(#6853) snorbi82


snorbi82
senior tag

Waze van mikor megbutul. Nálam helyre szokte tenni, ha telefonon belépek és után jó egy darabig.

IPhone 15 Pro Max, Iphone 13

(#6854) mickemoto


mickemoto
őstag

Sziasztok!
Egy Mazda 6 2002, 1.8, benzines autó a kérdésem alanya. 2015-ben lett külföldről behozva, nálam 2019 óta van. Eddig nem is néztem, csak nemrég nézegettem a különböző olajszinteket ( motort néztem rendszeresen), és észrevettem hogy a fékfolyadék szintje állás után alacsonyabb mint ;jelölés szerinti maximum szint. Minimum szint nincs is és a szervízkönyv azt írja hogy mindíg legyen maximumon, ha nincs akkor töltsünk utána.
A szervízkönyv szerint SAEJ1703 vagy FMVSS116 / DOT3 vagy DOT4 olaj jó bele. Elvileg ABS - es a fék, legalább is ezt olvastam a neten erről a típusról. Milyen fékfolyadékot vegyek? DOT4 + ABS, ABC - t vagy elég a sima DOT4? A szervízkönyv nem ír DOT4+-t csak sima DOT4-et.
2021-ben volt az első két keréken fékbetét és fék munkahenger cserélve mert be volt rozsdásodva és melegedett a felni. Viszont nem tudom hogy akkor volt e cserélve a fékfolyadék vagy sem. A lényeg hogy a szint kb 3 cm- el van a maximum szint alatt és erre szeretnék utántölteni olyat ami jó bele úgy hogy a mostanit nem tudom hogy dot3 vagy dot4.
Köszi a segítséget.

(#6855) snorbi82 válasza mickemoto (#6854) üzenetére


snorbi82
senior tag

Hátúl is tárcsa van? Ha igen, akkor mennyi a fékkopás hátúl?

IPhone 15 Pro Max, Iphone 13

(#6856) Debilon válasza mickemoto (#6854) üzenetére


Debilon
addikt

DOT 4!

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#6857) focvis válasza mickemoto (#6854) üzenetére


focvis
veterán

Szia!

Bocsánat, hogy okoskodással kezdem; 2 évente cserélni kellene a fékfolyadékot.
DOT4.

(#6858) mickemoto válasza snorbi82 (#6855) üzenetére


mickemoto
őstag

Hátul is tárcsa van. Fékkopást nem tudom. Fékmunkahenger cserénél muszáj olajat is cserélni vagy anélkül is kicserélhették? Vagy az is lehet hogy visszarakták ugyanazt bele.

focvis : Semmi baj. Nem tudtam hogy azt is cserélni kell. Egyébként a szervízkönyv nem ír a cserélés idejéről semmit, csak az utántöltésről.

[ Szerkesztve ]

(#6859) nyepi válasza mickemoto (#6858) üzenetére


nyepi
tag

Azt nem hinném, hogy visszatöltötték ugyanazt a fékfolyadékot. Meg lehet csere nélkül is csinálni, annyi, hogy légteleníteni kell, akkor picit utánatöltenek, hogy meglegyen a szint.
Én annyira nem szoktam ragaszkodni a két évente cseréhez, a sajátomon se. A legbiztosabb, ha megméreted a víztartamot, ha 3% felett van, akkor csere.
Mivel már 5 éve nálad van és azóta nem volt benne cserélve, így szinte biztos, hogy felette lesz.
Egyébként már műszakin is mérik és elméletileg bukik 3% felett.

(#6860) tobias88888 válasza tobias88888 (#6626) üzenetére


tobias88888
őstag

Kellett egy kis idő mire ideért a hamis égő + lámpa, de működik rendesen (RBCM se égett ki :D ). A 36-os fehér leddel vettem, már az több fényt ad mint a sima (bocsi, nem is sima mert fehér erősebb led van bent, a simánál sokszor erősebb), de tervezek feljebb menni + mindkét oldal lenne jó.

[ Szerkesztve ]

(#6861) piny


piny
tag

Megjött a cucc: https://www.aliexpress.com/item/1005004918870504.html (mazda 2in1 wireless). A beszerelés kb. 1 óra volt (fw-t nem kellett frissítenem).
Első indítás után megvolt minden a menüben, semmi gond nem volt. Mondjuk amikor először néztem végig a menüket, a gyári navi-nál kiakadt (ugrált a kép, mintha rossz térkép lett volna mögötte, és semmire nem reagált), de egy újraindítás után minden jó.
Csak Android Auto-val próbáltam, CarPlay-el nem. BT-n csatlakozik (figyelni kell, hogy nem csak az autóra, hanem erre az eszközre is csatlakozni kell a telefonnal).
Mükődik, teszi a dolgát :)
Waze rendszeresen behülyül (ez imho inkább az Android Auto sara, nem az eszközé), de Gmaps stabilan megy (Spotify is, Teams is, többi nem nagyon próbáltam még).

[ Szerkesztve ]

Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)

(#6862) tobias88888 válasza Moleman (#6572) üzenetére


tobias88888
őstag

"fogyaszthat kb 20-25 wattot" - Ezt esetleg kimérted? Kb csak amazonon találtam infót róla mennyit fogyaszthat, az alapján 1.5W egy darab 48as, szóval inkább 10W a 6 együtt.

(#6863) Moleman válasza tobias88888 (#6862) üzenetére


Moleman
addikt

Ez más fajta led. Mérni nem mértem, de nekem 5050-es van, annak az adatlapjáról vettem a fogyasztást, de az amazon is 5 wattot ír rá.
6 éve vettem, azóta már biztosan vannak hatékonyabb ledek, amik tudják ugyanezt a fényerőt harmadakkora fogyasztással.

(#6864) tobias88888


tobias88888
őstag

Mazda3 2017 manuális váltónál 150e km-nél váltó olajat akarok cseréltetni, érzésre sem olyan jó. Manual 180ezret ír szóval már bőven kellett volna (környezetvédelem miatt fölé lőnek), csak nemrég vettem a kocsit. Van tapasztalat öblítéses technológiával? Megéri a felárat manuálisnál?

[ Szerkesztve ]

(#6865) Villa7 válasza tobias88888 (#6864) üzenetére


Villa7
tag

Minden olajcsere megéri.

(#6866) tobias88888 válasza Villa7 (#6865) üzenetére


tobias88888
őstag

Ezt értem, nem az olajcsere a kérdés. A kérdés hogy a nyomásos technológia megéri -e a sima leeresztéshez képest.

(#6867) Ádám16 válasza tobias88888 (#6866) üzenetére


Ádám16
addikt

Régen itt azt a választ kaptam, hogy a tömítéseknek árthat a nagynyomás.
Én cseréltettem sima leeresztősen, és következő motorolajcserénél kérek újra váltóolajcserét is.

(#6868) f4lcon


f4lcon
őstag

valaki talált már alin 2024-es térképeket?
az előző SD kártya, amit vettem 2022 Q4 térképekkel jött tavaly valamikor

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#6869) pető bá'


pető bá'
őstag

sziasztok,

Úgy néz ki, hogy hamarosan a tulajdonosa leszek egy 2014-es 2.0 120LE Mazda 3-nak, Revolution Top felszereltséggel - de Android Auto / Carplay nélkül :( .

Átfutottam a kommenteket, megvan az Ali-s link, a kérdésem az lenne, hogy stabilitás szempontjából van-e különbség a wired/wireless között?
Waze+Spotify-t használok (jelenleg egy 7" Pio AA/Carplay fejjel gond nélkül), de láttam tapasztalatokat a topikban, hogy ezekkel néha gond van - van esetleg modul ami kevésbé ajánlott?
Wireless mennyire stabil? Hajlok afelé, hogy ha már veszek, akkor legyen wireless képes, de alapvetően vezetékkel használnám, szóval ha instabil vagy gond van vele, akkor nem erőltetném.
Vagy ha több adapter is elérhető, van érdemi különbség? (mintha mindenki ugyanazt linkelte volna, de már nem vagyok benne biztos)

Illetve megnéztem a beépítős videót - nem áll távol tőlem az ilyesmi, (a 2005 Swiftbe kicsit könnyebb szívvel építettem be a 2din-es fejet), de valahogy nem szívesen esnék neki a (nekem új) kocsinak, kb az egész középkonzolt le kell bontani.. foglalkozik esetleg valaki ilyen beépítéssel (főként Székesfehérvár, de Veszprém-Győr-Érd-Bp is jó)? vagy annyira basic, hogy sima hifi-s műhelyek is elvállalják? Vagy annyira plug&play, hogy csak csináld magad megy? :D
Még legalább 2 hét mire átveszem, majd dobok be képet, de a modult megrendelném előre, hogy legyen ideje ideérni :)

"... and I hope you have a great day!"

(#6870) ZeroX92P válasza pető bá' (#6869) üzenetére


ZeroX92P
tag

Nem kell hozzá lebontani, le lehet de fölös, be lehet húzni a kábelt mellette, kábel és hely is van bőven.

(#6871) piny válasza pető bá' (#6869) üzenetére


piny
tag

Szia!
Pár hozzászólással ezelőtt írtam, hogy én milyet rendeltem. Ezzel nekem kb. semmi gondom nem volt még (napi szinten használom), wireless módban. Ami gondom volt/van, az nem az adapter hibája (néha kiakad a rádió app amit használok, illetve a waze fagyogat).
Beépítés simán ment, nem volt vele extra szívás. Nyugisan kell csinálni, nem kell kapkodni 😉

Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)

(#6872) tobias88888 válasza pető bá' (#6869) üzenetére


tobias88888
őstag

Abszolút Basic, nincs olyan dolog ami könnyen torik. Az igazi macera az a kabelkotegeles hogy szép legyen (én nem vezetnem mellette) . Ne felejtsd, előbb OS update, csak utána mehet be az új usb.

[ Szerkesztve ]

(#6873) mmdms


mmdms
addikt

120 lovas benyas 3-as vezermulancara tenyleg nincs km periodus? Altalaban meddig szoktak elfutni a gyariak? Mar 167knal jarok, erdemes most a valtoolajjal egyutt lecsereltetni?

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#6874) tobias88888 válasza mmdms (#6873) üzenetére


tobias88888
őstag

Nincs. Külföldi fórumon volt aki 250ezer km-el kérdezte hogy mikor kellhet cserélni mert nincs vele gondja. Nem érdemes cserélni, korai

(#6875) ZeroX92P válasza tobias88888 (#6872) üzenetére


ZeroX92P
tag

A kesztyűtartó felé gyönyörűen ki lehet húzni lefelé a kardánboxba, nem kell hozzá szétbombázni az egészet.

(#6876) sutszi válasza mmdms (#6873) üzenetére


sutszi
veterán

Ezeket már sokkal korábbi évjáratoknál is akkor szokták cserélni amikor kezd nyúlni és kezd becsörögni... Amíg ez nincs, addig kvázi nincs baja. Kapja az olajat és nincs gond...
Az én 2005-öm lassan 280K-ba forog és mostanában kezdek hallani hideg indításnál zörgést. Szerintem ez már most az lesz.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#6877) pető bá' válasza piny (#6871) üzenetére


pető bá'
őstag

köszi a válaszokat (a többieknek is), akkor még átnézem, hogy kevesebb bontással hogy kivitelezhető.. de mindenesetre megnyugtató, hogy nem sérülékenyek a rögzítő fülek :)

már olvasgatom a Mazda 3 fb csoportos doksikat a sw részről is, attól kevésbé félek :)

"... and I hope you have a great day!"

(#6878) tobias88888 válasza pető bá' (#6877) üzenetére


tobias88888
őstag

(#6879) mmdms válasza sutszi (#6876) üzenetére


mmdms
addikt

Koszi mindenkinek a tanacsokat, akkor kapasbol nem csereltetem.
Van lehetoseg a lanc es feszito allapotat valahogy ellenorizni? Passaton a szijat konnyen szemreveteleztek.

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#6880) Ádám16 válasza focvis (#6811) üzenetére


Ádám16
addikt

Teljes mértékben agypéniszem van bizonytalanság miatt, ezért újból kérdezek.

NCFL-re javaslatotok hatására is már azt mondtam, ráfizetek, és legyen inkább ND.
6.5-ért van hirdetve egy ND 1.5 (ismerősömé), azt szerintem 6.2-ért el tudnám hozni.

Viszont!

Ma velem egy városban lett hirdetve egy fekete sima NC 1.8-as motorral, 170000 km, 2007es, Challenge változat (base, de klíma van!).
Kaszni kezdett rozsdásodni, de fotók alapján olcsón/könnyen kezelhető. Ismert mechanikai hibája nincs, nem ázik be.
Motorja 30e km-rel ezelőtt volt felújítva:
Hengerfej- Nyomáspróba - Szelepek csiszolása - Szelepszár szimeringek cseréje - Tömítés csere - Síkolás - Gyűrűsor komplett cseréje - Vezérműlánc csere feszítővel együtt - EGR szelep alatti tömítés csere - Hajtókar csapágyak cseréje.

Az ND több, mint 2x ennyibe kerül, és nem hiszem, hogy 2x ekkora élményt is adna. Nyilván újabb, de drágább a fenntartása jelentősen -ahogy írtátok-, és nekem szerintem egy NC is elég lenne.
Volt NB-m, igazából azzal is totál jól elvoltam. Esetleg utólag egy tempomatot kapna az NC, mert napi használatra lesz áprilistól októberig használva országúton.

Emellett az a helyzet, hogy nem akarok azzal foglalkozni, hogy szerelőhöz/kasznishoz/fényezőhöz hordjam az autót jóval nagyobb rendszerességgel, mint ahogy egy ND-t hordanék.
Az NC 8,5, míg az ND 6,5-et fogyaszt átlagban. Szerintem azt a +3m Ft-ot fenntartásban, üzemanyagban soha nem hozná vissza az ND így sem.

De az ND tetszik igazán. Ezért baromi nehéz.

Racionálisan gondolkodva, ti mit lépnétek?

(#6881) tobias88888 válasza Ádám16 (#6880) üzenetére


tobias88888
őstag

Mazda 3 BM-et vettem, mert rohadt jól néz ki és az tetszett a legjobban. Ha a logika döntött volna, i30 lett volna belőle. Az autóba mindig csak megy a pénz, mindegy a fajtája, csak a pénz mennyisége kérdés.

Fenntartásban hasonló a kettő, de 5 év múlva is lesz közöttük árban vagy 1.5m forint szóval kb 1.5-et kell csak "kidobnod" az ablakon a szebb kocsiért. Ebből jön le még az utólagos tempomat (100 ezer felett van bőven) és 100km-ként 1000Ft, szóval 1 millió alatt lesz már az.

[ Szerkesztve ]

(#6882) m3tr0 válasza Ádám16 (#6880) üzenetére


m3tr0
senior tag

Nekem még mindig van egy eladó NC-m,tele minden finomsággal. :R
Fent van hahu-n is.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#6883) focvis válasza Ádám16 (#6880) üzenetére


focvis
veterán

Nagyon racionálisan gondolkodva.... Suzuki Swift 1.2. 🤗

Racionálisan; NC 3 misi VS. ND 6,2 misi.
- Élményben hasonló lehet.
- A kezdeti kiadás kevesebb, mint fele az NC esetében.
- Tobias88888 jól levezette a középtávú matekot. (Különben pedig egy NB is király.)

Annak idején azért dobtam be az ND-t, mert eleinte még 5-6 misis NC-ben gondolkodtál.

(#6884) Moleman válasza focvis (#6883) üzenetére


Moleman
addikt

Kérdés, hogy hol a racionalitás határa a komforttal szemben. :D
Azt elmúlt bő fél évben csak a Swiftet használtam, autópályán is, mert 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt. Most hétvégén viszont elővettem a CX-5-öt és beletekertem 900 km-t, nagyon élveztem a csendet az autópályán. :DDD
(A derekam mondjuk nem köszönte meg, még mindig nem szeretem az ülését. :()

(#6885) WasabiTrsr


WasabiTrsr
csendes tag

Sziasztok! Par hete kerdeztem itt tipus hibakrol, persze sikerult az egyikbe belefutnom. Mazda 3 BP, nem melegszik be a motor, valoszinuleg a termosztatot helyettesito CCV a hibas.
Van esetleg valaki aki itt javíttatta? Ha igen, hol? Egyik markaszerviz azt mondta joazugy. Engem viszont baromira zavar.

[ Szerkesztve ]

(#6886) rasotamas


rasotamas
Topikgazda

Valaki nem vette meg a régi 2004-es dízelemet mostanában? JP Kecskemét számította be márciusban attól, akinek eladtam, sötétkék 5ajtós IWZ rendszámos.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#6887) Ádám16 válasza m3tr0 (#6882) üzenetére


Ádám16
addikt

Néztem, tetszik minden porcikája, de az olajfogyi miatt generálozni kéne szerintem 2-3 éven belül. Az pedig, ha jól sejtem, nincs meg 1M Ft alatt most. Ettől függetlenül írni fogok beletettem a kalapba, és jelentkezek, ha a holnapi NC offos és az ND-t nem érzem annyival jobbnak.

tobias88888: teljesen igazad van. Ettől függetlenül fogom vezetni a sima NC-t holnap, hétvégén valószínűleg az ND-t, és azt is ráteszem a mérlegre, mennyi különbséget érzek köztük.

focvis: NB már túl koros, és mindegyik rohad, de durván, vagy hamarosan fog. Sajnos ezt tapasztaltam. Formára is inkább az újabbak jönnek már be számomra. :)

"Annak idején azért dobtam be az ND-t, mert eleinte még 5-6 misis NC-ben gondolkodtál."
Igen, így is van. Onnan már inkább ND-t vennék. Viszont jött szembe egy konkrét hirdetés, ami rendesen megkavarta az állóvizet.
Nem sokkal csúnyább + ad kevesebbet szerintem egy NC 1.8 az FL 2.0-tól, és 30e km-rel ezelőtt volt generálozva a motorja. Ha ez a hirdetés nem lenne, nem fájna a fejem ennyire. :D

[ Szerkesztve ]

(#6888) m3tr0 válasza Ádám16 (#6887) üzenetére


m3tr0
senior tag

Hát nálam 3 éve van és ugyanannyi az olajfogyás.
Ettől függetlenül értem amit írsz, a generál meg egy olajlehúzó gyűrű csere,meg csapágysor csere ha már ott van, én mást nem cserélnék és ez max. 400 ezer.
Akik 800 ezer- 1 milliós árakat írnak,azokat finoman szólva lehúzták.
A fenti összegből Lexus GS450h motorját rakattam rendbe...

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#6889) tobias88888 válasza Ádám16 (#6887) üzenetére


tobias88888
őstag

NC-nél kérdezz rá a váltóolaj cserére mert 170k-nál már elvileg nem árt, lehet hogy nem lesz valami szuper a váltás különben (bár talán ott 100ezernél írta még a manual)

[ Szerkesztve ]

(#6890) nyepi válasza WasabiTrsr (#6885) üzenetére


nyepi
tag

Nem joazugy.
A motor legyen üzemmeleg. Neki az a jó.
Meg télen pl. nem lesz fűtésed? Meg kell csinálni. Semmi extra nincs benne, csak nem olcsó. :(

(#6891) tobias88888 válasza Moleman (#6863) üzenetére


tobias88888
őstag

Végre én is megoldottam a csomagtér világítást. Hamis égő, 4db 36os COB, 18AWG 3M kábel, pár sorkapocs.

(#6892) mmdms válasza WasabiTrsr (#6885) üzenetére


mmdms
addikt

Neki mar van vizhofok mutatoja?

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#6893) MaXing


MaXing
csendes tag

Üdv Mindenkinek!

Nemrégiben vásároltam egy 2013 -as Mazda 6 2.2 CD150 -es autót, amiben 144e km van jelenleg, és hosszú távokon lett használva. Az autó végig márkaszervizben volt szervizelve, ezt a dokumentumok is igazolják. A korábbi tulaj rendkívül korrekt módon tájékoztatott arról, hogy a szervizben azt mondták neki, hogy a típusnál 150e km -nél esedékes egy olajpumpa láncszett csere, ami fél millió forintos tétel. Megkérdeztem egy másik márkaszervizt is, hogy náluk mennyibe kerülne ez a jellegű munka. Ők azt mondták, hogy a lánccsere nem szükséges, elegendő csak a szívótorok tisztitása ok-okozati összefüggés miatt. A lánccal véleményük szerint ilyen alacsony futásnál semmi gond sincsen. A tisztítás ára hasonló árfekvésű, mint maga a lánccsere. Jelenleg elég tanácstalan vagyok, mert úgy gondolom, hogy a szívótorok tisztítása logikus, és szükséges lehet (ezzel mindkét szerviz egyébként egyetért), de a lánccsere talán kidobott fél millió forint lenne plusszba, ahogy a második szerviz mondta. Valaki esetleg tudna bármi infóval szolgálni -akár tapasztalatból-, ami segíthet a döntés meghozatalában?

(#6894) Uher válasza MaXing (#6893) üzenetére


Uher
aktív tag

Kell az olajpumpa lanc csere. Szerelot (en) izsakon es alsonemediben tudok ajanlani.

[ Szerkesztve ]

(#6895) smerch


smerch
tag

Sziasztok. Nézegetek egy mazda 3-at (2011)
Véleményetek szerint ez a rozsda mennyire gáz?

(#6896) Uher válasza smerch (#6895) üzenetére


Uher
aktív tag

En abbol azt vagy annyit latok, hogy nem veszes, de amikor a hatso futomuvet lell allitani, akkor azok a csavarok egyreszt bele fognak torni, masreszt akkor mar levennem az egeszet es egy csiszolas festes parost biztos csinalnek rajta.

(#6897) WasabiTrsr válasza nyepi (#6890) üzenetére


WasabiTrsr
csendes tag

En egyetertek, ha tudsz olyan szervizt ahol megcsinaljak, kerlek szolj, mert eddig a Zakar azt mondta joazugy, ja es, azt is mondtak, hogy hiaba csinaljak meg ugyanugy elromlik. :D Bar lehet ok is megcsinaljak, ha nyomogatom okat.

Neten utanaolvasva amugy, van egy frissitett alkatresz, es az mar nem romlik el, de lehet ez az info Mo-ra meg nem jutott el.

#6892 mmdms: Igen, van vizhofok jelzo, es tegnap pl 55-75 fokozott mozgott palyan / varosban.

[ Szerkesztve ]

(#6898) sutszi válasza smerch (#6895) üzenetére


sutszi
veterán

Én ezt elengedném a helyedben... mondom ezt úgy, hogy az enyém kicsit durvább...kb tudom mit nem vennék már meg.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#6899) tobias88888 válasza sutszi (#6898) üzenetére


tobias88888
őstag

Hát, egy 13 éves autóhoz képest szerintem nem rossz. Egy szerelő persze megmondja 20-30 ezerért mikor teljesen átnézi, de ránézésre a legtöbb csak felületi.

Esetleg a Milyen autót vegyek? csoport? Ott van nem egy rozsdáról szóló komment + biztosan segítenek. Pl itt egy 2018as mazda...

[ Szerkesztve ]

(#6900) sutszi válasza tobias88888 (#6899) üzenetére


sutszi
veterán

Gergőke példája is azt mutatja, hogy át kell vizsgáltatni alá kell nézni mindegy milyen fiatal egy autó...

2019-ben mondtak nekem 500K-t lakatos munkára... alap hangon... és azt mondták durvább is lehet... hagytam a fenébe... az autó akkori értékének kb fele volt ez...
Volt egy csomó képem az állapotfelmérésről... Ha ezt a fentit rendesen lecsiszolják...passziválják és alvázvédővel lefújják...az jelenleg biztos hogy rengeteg pénz. HA pedig nem foglalkozol vele, az csak sokkal rosszabb lesz később. Ezért mondom ez a fenti kép már foglalkozós kategória, de ha meg akarod csináltatni, akkor kinyílik a pénztárca.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#6901) smerch válasza tobias88888 (#6899) üzenetére


smerch
tag

Nagy a dilemma, rosszul emlékeztem. 2012-es évjárat és egyébként 2.2 GTA. A volt főnökömé. 10 ezrenként hordta mazda szervizbe. Semmilyen műszaki baja nem volt. 218e km körül van benne. Ha ezzel járt dolgozni akkor napi kb 100km -t hajtotta. Mennyi lenne a reális ára amire azt lehet mondani hogy megéri?

[ Szerkesztve ]

(#6902) Uher válasza smerch (#6901) üzenetére


Uher
aktív tag

Tudni kene, hogy az injektor-dpf-egr-lendkerek-motortartobak-vezermulanc csokorbol mi volt mar cserelve

(#6903) MaXing


MaXing
csendes tag

Köszönöm szépen, akkor cseréltetni fogom azt is. Egyelőre maradnék a hivatalos márkaszerviznél, de eddig csupa pozitív dolgokat olvastam az Alsónémedis csapatról is.

Még egy kérdésem lenne: 3 hete cseréltek olajat, és az olaj összesen eddig 500km -t futott. Valóban szükséges lehet újra kicserélni a fentebb leírt szerviz után? Nem kis összeg az olajcsere, és bár nem vagyok hozzáértő, nem gondolnám, hogy ki kellene cserélni szűrőkkel együtt megint mindent.

(#6904) smerch válasza Uher (#6902) üzenetére


smerch
tag

azt mondja nála semmit... a dpf szűrő telítettségét nézeti évente, mindig üres. 1,8-ért adná az autót.

(#6905) nyepi válasza MaXing (#6903) üzenetére


nyepi
tag

Szia!

Az olajszivattyú láncnak semmi köze a szívósorhoz.
Próbálj meg utána járni, hogy mikor volt utoljára szívósor takarítva. Én még nem találkoztam láncszakadással, de előfordul. Neked kell eldöntened, hogy kicsit még csúsztatod-e vagy sem. Nehéz megmondani, hogy mennyit megy el, mert 150 k-s és 150 k-s futásteljesítmény között különbség van. Amiatt lenne érdemes megcsinálni, mert a lánccseréhez le kell venni a szelepfedelet, ahhoz pedig ki kell venni az injektorokat. És az injektor alatti tömítések miatt van sok gond ezekkel a motorokkal. A lánccal is, nem a szívósor miatt. Én a Te helyedben először a lánccal kezdenék, és csak később a szívósorral. Azzal elég akkor foglalkozni, ha dobja rá a hibát.


#6897WasabiTrsr
Ilyen tényleg van? Ha odamész, hogy csináljátok, meg akkor azt mondják, hogy attól sem lesz jó, nem csináljuk meg? Nem pénzből élnek? Ez röhej. :(
Keress egy olyan szervízt ahol kicserélik.
Sima 2.0 PE?


#6895smerch
Én erre azt mondanám, hogy vállalható. Ha olyan autót keresel, amin semmi rozsda ne legyen, akkor sokáig fogsz keresgélni és zsebbe kell nyúlni.
Ez még átmegy így műszakin. Azért a lengőkarokon, futóműkereten van anyag, az nem rohad csak úgy el. A küszöbök, sárvédő ívek, padlólemez legyen rohadás mentes, mert azok 1-es lemezek. Ott könnyen lesz lyuk. Ha azok jók, akkor szerintem ennek még elég egy alvázvédelem és ebben az állapotában megfogható a dolog.

(#6906) Uher válasza smerch (#6904) üzenetére


Uher
aktív tag

Nem tudom mit neznek, de olyan nincs hogy mindig ures. Ha mas fennalo baja nincs(atnezetni azert nem art) azaz a 1.8 jo ar, legyen melle meg egy nagyobb osszeg amit nem sajnalsz rakolteni ha kelleni fog.

(#6907) smerch válasza Uher (#6906) üzenetére


smerch
tag

Köszi az infókat mindenkinek. Még alszok rá 1-et. Elektronikus szervizkönyve van. Gondolom az se hátrány. Téli -nyári gumi, külön alufelnin ill. mindene működik.

(#6908) tobias88888


tobias88888
őstag

Elektromos Mazda szervizkönyvbe melyik szervizek jogosultak beleírni? Váltó olajat cseréltetném most, de az M3 szerviz kicsit borsos tud lenni :D

(#6909) SzaboZE válasza tobias88888 (#6908) üzenetére


SzaboZE
addikt

Minden mazda szerviz "jogosult" nem értem a kérdést. Ha nem márkaszervizbe viszed, ott nyilván nem tudnak belefirkálni.

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#6910) tobias88888 válasza SzaboZE (#6909) üzenetére


tobias88888
őstag

Független szervizre gondoltam, de akkor azok nem.

Mazda szervizeket amúgy hol lehet megnézni? Az app most nekem azt írja hogy "Verify Ownership!", szóval az kizárva.

(#6911) KoVee84 válasza tobias88888 (#6910) üzenetére


KoVee84
senior tag

Váltóolaj cserét minek akarod beíratni a szervízkönyvbe? Kapsz róla számlát, mikor eladod, majd megmutatod. Nálam legalábbis fel sem merült, hogy szakszervízben csináltassam, mar csak azért sem, mert az erre szakosodott szervizek, sokkal jobbak ebben.

(#6912) tobias88888 válasza KoVee84 (#6911) üzenetére


tobias88888
őstag

Most kerestem, de nem találtam kifejezetten váltóolajcserére szakosodott szervizt. Mondjuk nem is gondoltam hogy keresnem kellett volna manuális váltó esetén, ott mit lehet elrontani szakszervizben?

(#6913) MaXing


MaXing
csendes tag

Köszönöm szépen a tanácsot, akkor utánajárok, hogy mikor volt utoljára szívósor tisztításon (már ha volt). Az olajcserés kérdésemre esetleg van még valami hasznos tanács? Érdemes egy szívósor tisztítás után lecserélni minden szűrővel együtt az 500km -t futott olajat?

(#6914) Villa7 válasza MaXing (#6913) üzenetére


Villa7
tag

ha igazoltan le lett cserélve stb. akkor nem kell.

(#6915) KoVee84 válasza tobias88888 (#6912) üzenetére


KoVee84
senior tag

Jah bocs, azt hittem automata :R

(#6916) MaXing


MaXing
csendes tag

Köszönöm szépen a segítséget!

Sikerült úgy felejtenem a belső világítást, és csontra lemerült az akkumulátor. Töltés előtt le kell vennem a sarukat, vagy mehet rá így is a töltő? Ha leveszem a sarukat, akkor bizonyos beállítások resetelődnek?

(#6917) Villa7 válasza MaXing (#6916) üzenetére


Villa7
tag

töltheted.
Ablakokat kell újra tanítani stb ha leveszed, de nem kell

(#6918) focvis válasza MaXing (#6916) üzenetére


focvis
veterán

Nem szoktam lekötni az akkut. Pozitív a pozitív pólusra. Negatív csati vagy a dedikált negatív töltőpontra (VW-nél van ilyen, Mazda 6-osnál passz), vagy a motorblokkra csiptetve, így nem lesz baj.
Nekem még a gyári akku van, tekerős cellakupakokkal, azokat illik kilazítani. A [kép] jobb felső sarkában látszik, hogy mire gondolok.

Ha lekötöm az akksit, nálam minden elszáll az infotainmentből (telefonszámok, rádióadók).

(#6919) Moleman válasza MaXing (#6916) üzenetére


Moleman
addikt

Én ide szoktam rakni a negatív csatlakozót, de régen közvetlenül az akkura raktam, úgy sem volt probléma.

(#6920) MaXing válasza Moleman (#6919) üzenetére


MaXing
csendes tag

Rámértem az akksira, jelenleg 4,1 volton áll, és a szuper intelligens töltő nem tud kezdeni vele semmit, 10 perc után errort kapok. Bikázással próbálkozhatok, nem okoz problémát? (Mazda 6 2.2D 2013)

(#6921) tobias88888 válasza MaXing (#6920) üzenetére


tobias88888
őstag

Szerintem nem, ha jól csinálod persze. Akkumulátor kapacitás ajánlott hogy hasonló legyen, de nekem azért sikerült anno egy 40Ah-s Fiestáról is beindítani a 65ös Start-Stop-os Mazda3-ast.

[ Szerkesztve ]

(#6922) pető bá'


pető bá'
őstag

sziasztok,

A mai napon át is vettem a gépjárművet (2014, Revolution 2.0 120hp):


Egyelőre nagyon teccik :B

Elsőre csak az usb töltési sebessége lepett meg, szinten sem tudta tartani az S23-at, pedig csak BT-n ment róla zene, tehát még a kijelző is ki volt kapcsolva - ez normális? Ti hogy töltitek a telefont a kocsiban? Szivargyújtóról?
Mert a másik bajom, h vettem egy Baseus gyorstöltőt, de mintha nem érintkezne rendesen, mert semmit sem csinál (másik kocsiban teszteltem, maga a cucc működik). Ha használtok szivargyújtós töltőt, akkor milyet? :D

"... and I hope you have a great day!"

(#6923) Moleman válasza pető bá' (#6922) üzenetére


Moleman
addikt

A szivargyújtós megoldás nem az igazi, kb minden aljzat és minden csatlakozó más, nem megbízható. Arról nem is beszélve, hogy eléggé útban van. :D
Én 10 éve ilyen USB tápokat használok mindenre, telefonhoz is, menetrögzítő kamerákhoz is, a biztosítéktáblából kap áramot egy extra biztosítékkal. Tényleg jó, 2A fölött tölt minden telefont.

#6920 MaXing
A bikázástól nemigen lesz baja, de az akksi biztosan cserés lesz, ha egyszer 10V alá esett, már nem valószínű, hogy újra életre tudod kelteni.

[ Szerkesztve ]

(#6924) tobias88888 válasza pető bá' (#6922) üzenetére


tobias88888
őstag

Carplay / android auto upgrade. Ott van "gyors" töltés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.