Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100191 üzenetére
"Ráadásul ezek a cbf-ek elég drágák is, ahogy néztem."
Nem csoda. Népszerű darabok, és, ahogy felületesen ismerem a típust, nem nagyon vannak hibái. Nem egy élménymotor, (mint pl. a kb 100lovas CB600 Hornet), mert a Hornet blokk visszább van fogva benne, de a világ végére is elvisz, és vissza is hoz onnan.
-
Micsurin
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100197 üzenetére
Hyosung alkatrész ellátás minden csak nem problémás ....
Ellenben ha veszel, ne légy a magad ellensége a HyoClubba lépj be facen, és onnan válogass egy naked és egy burkolt is cserélne most gazdát ha minden igaz. Szürkevázasok, de a szelepes sztori javítva lett.Azért hallani sztorikat mert megvették occón újonnan de a szervi árakr szívták a fogukat, eladták... kövi tulajnál széthullót -> szar. Nem lennének rossz motorok ha nem olcsón akarna mindenki motorr venni, és utána csak tankolni.
Egy valós hiba volt van, a régi szürkevázasok szelep szakadása, de az visszahívás alatt javítva lett a legtöbbön, ahol a tulaj vissza vitte persze... . De ez könnyen ellenőrizhető.
GT250-em van, már harmadik éve, ~20-22k-t tettem bele, most fordítja az 50,000-ret, hibátlan még mindig... nem nem volt költség mentes apróságok voltak. De fater sz*p*roller Hondájával több gond volt szintén 50 ezerrel. (98-as... elvégre mindenki évi 2500km-et gurul. )
De ha van árban valami japán... persze érdemes azt választani. Azt akartam csak jelezni, hogy a mik terjengenek róluknak is van azért háttere... //haters gonna hate...// de sokan úgy fikázzák, hogy még életükben nem ültek egyen sem. Szélsőségesebb esetben azt se tudják Korea =/= Kína.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
PRDZsolesz
aktív tag
A CBF-eknél az ár is kicsit neccesebb tényező, 500-550k-t tudok/akarok magára a motora szánni, ezen felül jönnek ugye az átírás költségei, biztosítás, kötelező szerviz stb. Ezért is írtam az első hsz.-ban azokaz a típusokat, nagyjából azok közül tudok válogatni, és azok is 2000 környéki példányok. Első motorra, amit akarva,akaratlanul eldöntök stb, nem akarok többet szánni. Majd a következőre!
-
veze
őstag
válasz PRDZsolesz #100191 üzenetére
alacsonyabb vagyok 182nél és sulyban sem annyira tekintélyes , mégis jól tudom terelgetni a cbf600at, ha csak ez riaszt el, nem lesz probléma, gyorsan megszokod
ha megvan legalabb 2 éve a B jogsi, nem kell varni hogy 2 személlyel járjon. Egy csaladtagon több mint két éves B jogsira most szerzett A korlatlant ( előtte semilyen A-s nem volt neki) mégis két személlyel járhat azonnal.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz CHIPman #100192 üzenetére
Ha megvan legalább 2 éve a B jogsi akkor meg kellene tudakolni mi a módja, hogy rendszámot kapjon. Elég gyenge lesz két személlyel de ha nem nagy távolságot kell megtenni még beleférhet és kell csináltatni ha lehet még idén egy B125 vagy inkább egy A2-es jogsit mert azzal is várnod kell két évet mire személyt szállíthatsz vele és azzal már nagyobb távra is nyugodtan el tudtok majd indulni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CHIPman #100192 üzenetére
A1/B125 jogosítvány megszerzése, és 125cm3-es motor vagy robogó vásárlása. De ez 2 személlyel a városban is gyenge lesz.
Életképesebb (de drágább és időigényesebb) variáns: rendes A2 vagy A jogsi megszerzése, és ennek megfelelő gép választása.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
Van egy lábtartós, nagy üléses 50ccm-es robogóm, és egy B jogsim. Ezekből kiindulva mi a legegyszerűbb megoldás, ha 2 személlyel szeretnék motorozni?
(A félreértések elkerülése végett nem az érdekel, hogy mit nem lehet, hanem az, hogy mit igen, és ez mivel jár.)hardverapro.hu/tag/chipman - keresek 1TB 2230 SSD-t, eladó 2x16, 2x8GB notebook DDR4, 512GB NVMe SSD
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100189 üzenetére
Ha a CBF600 kényelmes, nyugodtan vegyél olyat: nem drága, és jó is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Lomha 8V
addikt
válasz runner 125 #100182 üzenetére
A küllős felni a legfurcsább, ahogy mondod. Mintha házasodott volna egy Yamaha Drag Star meg egy Ducati Monster. Nem jó egyveleg...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100186 üzenetére
Az ER-5-öt hagyd ki, a többségük mára már rettenetes állapotban van, de új korukban sem voltak igazán jó gépek.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Eddig read only voltam, most csinálom az A jogsit, jövő héten kezdem a forgalmi órákat. Nincs kb semmi motoros tapasztalatom, 10-12 éve simsonozgattam jó pár évet, azóta autózok. Első motor vásárlás előtt állok, igaz van még időm, de már nézegetem a kínálatot, és sikerült leszűkíteni pár típusra. CB500-as honda, SV650-es suzuki, kawa er-5 és a 600as hornet, bár utóbbi lehet már nem fér bele. Nem száguldozni akarok, valószínűleg autópálya is kevés lenne, viszont mivel Pécsett lakom, és a környék jobbnál jobb lehetőségeket ad motorozásra, ez lenne a fő, illetve a barátokkal a nyuggeresebb túrázgatások Balaton körül, később talán messzebb is. Kínézetre, hangra a suzuki visz mindent számomra, nyilván a v2 miatt. CBF600-on tanulok, annál erősebbet nem is akarok elsőre, előbb tanuljak meg motorozni. Az említett típusokkal kapcsolatban szeretnék tőletek kérni véleményeket, illetve ha valaki tapasztalatból tudna írni pár sort, azt megköszönném!
Bocs a regényért!
-
CyberPunk666
senior tag
A hét második felében megint pályamotoros idő lesz, lehetne majd kakucsozni.
-
runner 125
nagyúr
válasz Lomha 8V #100175 üzenetére
A küllős felni is tök stílusidegen rajta, meg hiába olasz, azért a Ducati designt meg sem közelíti. Sem ízlésben, sem stílusban, sem mértékletességben. H a teljesítményről ne is beszéljünk..
Ha már ilyen kategóriában gonolkodnék, akkor simán beérném egy alap V4-es Panigale-val, de ha az ember el akarja ezt a pénzt motorra költeni, a Special-lel jobban jár, mint azzal az MV-vel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
d.sophie
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatok visszafelé, de még mindig kicsit tanácstalan vagyok.
Adott egy Honda CBR 125R és nem tudok dönteni, hogy milyen zárt/riasztót/láncot érdemes rá venni.
Három helyre tenném le, itthon kerten belül garázsban van (Bp, kertváros), ott nem is zárom, jó környék.
Ami érdekes lehet: munkahelyre Bp. belváros, Bazilika mellett, elég forgalmas környék, én úgy gondoltam, hogy elég lenne rá egy riasztós tárcsafékzár, pl. Abus Trigger.
Rossz környékre nem járok, viszont a 14. ker kertvárosi részén néha éjszakázna, és ott nincs mihez hozzákötnöm, max kicsi fához, szóval a lánc kiesik. Ellenben tudok kamera alá állni...
Kicsit félek a könnyű súlya miatt csak a tárcsazárra bízni...Túlaggódom?
Van jobb alternatíva 30e alatt riasztós tárcsazár kategóriában?
Köszi a segítségeteket
-
zgospel
őstag
Ennél jobb reklám egy túraenduronak nem kell. Ezeket is tanítják a széftihángerin?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
veze
őstag
válasz runner 125 #100174 üzenetére
De Hamilton aláírta! mert az nagyon fontos, egyébként ki a tköm az a Hamilton??? ( na jó, tudom...)
Legalább stílusosan, pl Valentino Rossival írattál volna alá[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz runner 125 #100174 üzenetére
Szerintem is túltolták.
-
-Mike-
addikt
válasz zgospel #100165 üzenetére
Lassan elfogynak a márkák, ideje lesz dönteni.
Kawa Z-ezer? Esetleg MV Brutale Dragster LH Edition? -
Teasüti
nagyúr
válasz Francia91 #100158 üzenetére
És ha még egy komplett tervezőcsapat is elqrja néha (esetleg szándékosan), akkor majd pont átlag Józsi bácsi fogja megszakérteni otthon a fotelben, hogy ő biza "úgy érzi" a vastagabb olaj kell bele. Esetleg még bele is szagol, vagy ujjbegyes vizsgálattal állapítja meg, hogy igen igen ezt szereti!
Elméleti síkon megvannak rá a módszerek, hogy Józsi bá' is bevizsgáltassa a leengedett olajat, de hányan küldik el laborba? Én senkitől sem hallottam még ilyet.
Meg ahogy Persu is írta volt annó, attól, hogy egyik olajjal csontosabb a váltó, vagy zajosabb a motor mint a másikkal, az egyáltalán nem jelenti, hogy nem látja el a feladatát, mint a kenés, hőelvezetés, korrózióvédelem.
Az olajnak nem feladata illúziókba ringatni Józsi bácsit.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #100165 üzenetére
Azt nem tudom, mert csak utólag láttam a Youtube-on, hogy a Tracer ülése emelhető, pontosabban az elejét lehet megemelni kb 2 centit. Lehet, hogy gyári állapotban az alacsonyabb állásban van? Mert tul.képp nem sokkal alacsonyabb, vagy magsabb, mert csak első csatlakozási pontot emeli 2 centivel, az meg kb annyi, amennyit előre lejt. Nem tudom, mert csak utólag láttam ezt a dolgot, kipróbálni nem tudom.
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100165 üzenetére
Köszi a beszámolót! Voltam olyan kelekótya, hogy teljesen elfelejtettem, hogy ma lesz ez az event, pedig amúgy kigurultam volna MT09-et tesztelni. Viszont hála a WoT hsz-ednek, a lényeg azért átjött. Maga a gép príma, de az üléspozíció nem 100%-os. Éppen ettől tartottam, magas könyökös dolog. Mondjuk a nagysebességű szélvédelem az eléggé pluszpontos nakedbike létére.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Voltam ma a Yamaha roadshown az Ivanicsnál, kb 20-20 percet az MT-09 SP-vel és a 2018-as MT-10-zel, utána pedig Héreg - Bajna szakaszon az előző MT-10-zel mehettem párat (ez már nem a roadshow keretein belül hanem haverom mondta hogy próbáljam ki )
TLDR poszt következik
A 09 SP kapcsán: nem illik egy ilyen rövid menet után amiben ráadásul kanyar is alig volt ítéletet hirdetni, de pár dolog azonnal kiderült. Próbáltam a technikás egyenesekben szlalomozni illetve gyorsítani és nagyokat fékezni, hogy valami azért kiderüljön.
A fékkart nem lehetett beállítani rendesen, 3-as pozícióban két ujjal húzva egyből leütközött a másik két ujjammal, 4-es pozícióba rakva meg annyira messzire került a markolattól, hogy nem lehetett elérni. Biztos orvosolható aftermarket fékkarral de miért ne lehetne jó gyárilag?
A féke ruganyos nagyon, fém fékcső sokat segítene ezen, de a fékerőről nem vagyok meggyőződve, kéne egy hosszabb próba hozzá.
Nagyon könnyű és keskeny, úgy dobáltam mint egy biciklit, baromi könnyű volt irányítani és dönteni.
Az ülése lejt a tankig és nagyon csúszik. Zavaró és 2-3 percenként azon kaptam magam hogy a tankon ülök. Amúgy aki a supermoto stílust keresi annak szerintem ez való. A könyökök nagyon magasan vannak, 10 perc után fárasztó volt rajta ülni. Ami nagyon tetszett hogy a fejidom úgy van megcsinálva, hogy 170-nél kb semmi menetszél nincs, úgyhogy észre se vettem mennyivel megyek, azt hittem 100 körül amíg le nem néztem. A kijelzője nagyon jó, első szempillantásra egyértelmű és informatív, de mondjuk ez egy legutolsó szempont nálam Ez a 3 hengeres blokk kurva jó, nem nagyon értettem amiket írtak róla mostanáig, de most már minden világos, nagyon megy, mindemellett nagyon kellemes és precízen kezelhető. A váltója nyelezve nagyon finom, egyenletes gázzal vagy enyhe gyorsításnál viszont nagyon durván ránt. Ride módokból pedig csak az A amit használnék, a standard elmegy, de a B módban mintha meghalna a motor.Ez alapján a 20 perc alapján nem venném meg, csalódott vagyok 10-15 perc után már rossz volt rajta ülni, pedig én nem vagyok az a kényelmes fajta. Azt mondták ha véget ér ez a roadshow akkor lesz majd lehetőségem hosszabb időre elvinni, úgyhogy egyelőre még nyitott a téma.
A 2018-as MT-10-ről nem derült ki még ennyi sem, magasan és egyenesen ültem rajta, nehéz motornak érződik de tempónál relatíve könnyű irányítani, gázra tol mint a hülye, a féke gyenge, pedig lecsutkáztam, el is szomorított.
Aztán a haver mondta hogy az övén is gyenge volt a fék, betétet kellett benne cserélni másik típusra és érezhetően jobb azóta a fékhatás. MT-10 fórumokban is többen beszámoltak erről, és amikor kipróbáltam az övét akkor tényleg sokkal jobban megállt és nagyobb volt a fékhatás is. Cserébe ezen is gumicsövek vannak ami miatt ruganyos a fékkar, de legalább jól adagolható. Nagyon finom a gázkar is, hibátlan.
Ami viszont ijesztő az a motor ereje. 1-2-3-ban lóg az első kerék, aztán az elektronika durván beleszól és lerakja, amíg újra el nem emelkedik, ez kicsit darabosan működik. Kanyarból kifele kisebb gázra egyből a felezőn találtam magam. Azt éreztem végig miközben mentem vele, hogy ez a motor nekem sok, túl erős. Vicces de a Tuonon ezt nem éreztem egy percig sem, pedig az papíron mégerősebb.
Az üléspozíció nem tetszik nekem, de valakinek meg pont ez fog tetszeni: elég túrás, magasan és egyenesen, nagy kényelemben ülni rajta
Összességében nagyon jó motor, nyílván, ráadásul még elfogult is vagyok picit mert Yamaha, de alattam nem állt össze. Az ereje brutális és úgy is adja le, észnél kell vele lenni, a futóműve sportos és kemény, eközben meg túrásan és magasan ülni rajta, nálam ez képzavar. Egy Tuonos vagy S1000R-es testhelyzettel jobb lenne szerintem, de én nem értek hozzá, csak mint átlaguser írom.Arra amire én használnék és ahogyan használnék egy motort a Tuono Factory elég magasra rakta a lécet 2 hete és bár az S1000R-rel szerzett emlékeim már megkoptak, de az volt ami ugyanezon a szinten volt. Dizájnban meg a Tuono a Factory fényezésével viszi a prímet (az alap RR verzió elég csúnya szegény ).
Az MT-10 bármennyire is jó, úgy érzem nem nekem való, a CB1000R pedig a legcsiszolatlanabb azok közül amiket eddig próbáltam.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
laccczka
tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Ideiglenesen, míg nem találod meg az igazit addig tényleg elég egy jó minőségű túra bakancs.
Vizet bírja, apróbb balesetet megoldja (lásd esetem).
Ha viszont megvan a "célszemély" akkor törekedj a mielőbbi beszerzéséről.
Az orvosok szerint rohadt nehezen gyógyul pl. egy bokatörés (ha egyáltalán 100% vissza lehet bűvölni)"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
etnies
senior tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Szia! A legjobb motoros csizma a Sidi vagy a Daytona.
Ezek a csizmák tényleg vízállóak, 5+ évig is, napi használat mellett.
Az első Sidi-m 6 évet bírt ki, ebből másfél évet futárkodtam, végig vízálló maradt. Azért cseréltem le, mert elkopott a talpa. Most goretexes Sidim van, kb 4 éves, mint ha új lenne, természetesen vízálló. Daytonával még nincs személyes tapasztalatom, de nagyon dicsérik azok, akinek adok a szavára."önmagam hite vagyok magamban"
-
veze
őstag
válasz Pahli #100161 üzenetére
tüzoltásként, a gyakorlati vezetés megkezdéséhez nálunk elfogadták a egyszerű téli téli magasszáru bakancsot is. Ezt felhúzva már nem utasították el az oktatásról a tanulót. Persze ez nem helyettesiti a 40-60-100 ezres motoroscsizmákat de arra jo hogy elkezdhesd a gyakorlati oktatást . aztán menet közben , nem elkapkodva, szorítva a határidőtől olyat vegyél amit aztán később megbánsz
[ Szerkesztve ]
-
Pahli
tag
Hali,
Szóval jövőhéten kezdem el az A kat jogsit és az van hogy kell szerválnom egy "magas szárú lábbelit". Nyilván protektoros csizmát kéne venni, de milyet? Stylmartin Rocket/Ace csizmákat néztem de nem valami occók, meg lehet nem is "jó nekem". Nem is tudom jó cuclikat nézegetek egyáltalán. Utánaolvasgattam, vidiztem a témáról de nem lettem okosabb.
Szóval a kérdés, milyen csizmát kéne venni?
kösz előre is
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz z123456789 #100159 üzenetére
Köszi!
Egyenlőre nem kell rákérdezni. Csak érdeklődtem érdemes-e vele vacakolni.
Van egy tartalék ülésem amivel majd valamikor elbohóckodhatok."Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
Francia91
veterán
válasz Teasüti #99973 üzenetére
"Az én véleményem viszont, hogy a mérnök okkal ajánl akkora viszkozitást, amekkora elő van írva."
Nagyrészt egyetértek, de ne felejtsük el, hogy volt olajtémában pl melléfogás a gyár részéről, mint gyári és ajánlott olaj, ami megrövídítette a motor élettartamát. Ékes példa a Mazda RX-8-as Wankel motorja, ahol a gyárialg ajánlott olajjal kevesebb volt a motor élettartama, mint más olajjal. Nem motorkerékpár meg Wankel, de tiszta példa, hogy azért nem 100%-ig követendő állandóan a gyári ajánlás. Valamelyik BMW autó kapcsán is olvastam ilyet anno
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
etnies
senior tag
Szüleim autóztak a főúton, M0-lehajtója előtt mentek el úgy 90-el, mikor telibe verte őket egy autó úgy 60-al, oldalról. Hatalmas mázi volt, senki nem sérült meg, csak két autó ment totálkárra. Kérdezték, hogy miért nem állt meg a stop táblánál, válasz ez volt: "Pécsről jövök"
Szóval óvatosan arrafelé
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
-
emre
veterán
Ilyesmivel próbált már valaki nyerget kényelmesebbé tenni: Bike Motorcycle Seat Gel Pad?
[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
emre
veterán
Tegnap Pécs előtt engem is majdnem agyoncsapott egy kamion.
Előztem volna, már majdnem mellette voltam mikor az is nekiállt sávot váltani. Sikerült annyit lassulnom hogy ne vigyen az árokba. Pécsen melléértem beintettem az ablakon hogy miafasz de szerintem észre se vette hogy ott voltam. Valszeg eldurrant a kicsi agya azon hogy mi a bánatnak kell kivinni egy balfasz tanulóvezetőt az amúgy is csordultig levő 6-osra hogy a 70-es táblánál is 50-el döcögjön. Itt olyan forgalom van, hogy ha bejön egy lassabb jármű akkor kilométeres kocsisor alakulhat ki. Visszafelé Botykapeterdről Szigetvárig kísértünk egy kombájnt. Rohadtul kellene ide is egy gyorsforgalmi út."Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
HSM
félisten
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egyébként "hátsó ABS-nek" az is szuper, ha nem kuplungolod ki, akkor eléggé besegít a motor, hogy ne blokkoljon a kerék.
Én amit javasolni tudok, vezetéstechnikai képzés. Ott elég sokmindent megtanítanak. Engem sokszor húzott már ki necces helyzetekből, amit a Safety-seknél tanultam.
-
Micsurin
nagyúr
válasz laccczka #100145 üzenetére
Pontosan, belénk az oktató "belénk verte", motoron úgy vezess mintha mindenki körülötted a skalpod akarná.
Brazilok... csoda, hogy van/volt kötelezőjük..... egy éve volt talán a sárga GS500 és a nehogy rendőrt merj hívni esete....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
laccczka
tag
válasz -Mike- #100142 üzenetére
Brazilok
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, tanácsokat.
A konklúzió számomra a leírtak, megbeszéltek szerint:
- a baleset elkerülhető lett volna ABS segítségével
- nem elég a figyelmes vezetés, ÜLDÖZÉSI MÁNIA KELL!!!26 év aktív vezetés sz@rt sem ér ha motoron vagy.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Pocee
senior tag
válasz julius75 #100131 üzenetére
nagy +1,szerencsétlenül jártál oké,de ez lehetett volna úgy is,hogy a jobb első sárvédőbe vágódsz bele(na akkor kihajtott egyértelműen eléd),de majdnem utol sem érted,csak elestél,itt az történt,hogy szarul mérte fel a távolságod sebességed,Te bambultál,vagy más irányba néztél,nem tudom,majd megijedtél és perec.De ez tényleg védhető lett volna.
Jó tanács,ahogy már írták előttem,defenzív vezetés,egyszerűen közlekedj úgy,mint ha mindenki rád vadászna,és ne hidd el soha,hogy figyelnek Rád,én is így csinálom,még ha nem is leszel akkora májer a hungárián szlalomba,de nem is fognak fellökni sávváltás miatt(csak példa).Mr.Brightside
-
julius75
aktív tag
válasz zgospel #100133 üzenetére
Neked van jogsid? Mert úgy tudom annak az írás-olvasás alapfeltétele.
Leírtam a hozzászólásom elején, hogy jótanácsként mondom, nem hibáztatom a srácot.
Ha ez neked nem volt egyértelmű, akkor nem is csoda, hogy a mondandóm többi részéből semmit sem fogtál fel.
De nem baj, én nem haragszom, kérlek te se tedd. Tudod, van aki más kárán tanul, van aki a sajátjából sem. Befejeztem, szép estét. -
-Mike-
addikt
válasz laccczka #100141 üzenetére
I rendszámos Vento volt ha jól láttam ami kikanyarodott eléd. Esetleg brazilok voltak? Mert azoknak sok minden nem megy, köztük a vezetés ill. a kresz ismerete. Múltkor bevágott elém egy leharcolt ezeréves lesötétített M pakettes bmw, sejtettem ki a tulaj mert az M jel is fordítva volt felrakva a hátuljára.
-
laccczka
tag
válasz etnies #100135 üzenetére
Nem akarlak megbántani de hetente kb tucatnyi ilyen esetem van mint a videódon.
Debrecenbe járok dolgozni. Mostanában már a tömegközlekedés is érdekes arrafelécanniball #100130:köszi a tippet, ha nem lenne a bajom akkor is érdekelt volna.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100136 üzenetére
A jó tanácsokat mindig is megfogadtam, az okoskodásokból nem kértem soha.
Nem voltak ott, nem tudták pontosan mi történt mégis verték a nyálukat hogy így meg úgy kellett volna.
De hát kérem szépen, tehénszaron nehéz korrigálni, aki húzott féket utcai gumival fagyos füvön ahhoz tudnám hasonlítani.Aki nem hiszi el próbálja ki, garantálom azonnal csendben is marad.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
CyberPunk666
senior tag
A többjárműves balesetek 75%-ában az autós a hibás, de mégis mindig a motoros marad ott.
Tanulni, gyakorolni folyamatosan!
Az életed múlik rajta. -
laccczka
tag
válasz julius75 #100131 üzenetére
Teljesen igazad van.
A STOP jelzésnél meg is állt...aztán elindult.
Mint fentebb írtam láttam őket sőt még a szemkontaktus is megvolt.
Sokan csinálják, hogy a táblánál megállnak majd előrébb araszolnak.Nah, ő egy elég nagyot araszolt!
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
etnies
senior tag
válasz Gaboman #100134 üzenetére
Ha a jótanácsokat kioktatásnak veszed, akkor sok bajban leszel még.
Ha tanácsot adok, akkor nem a vélt fölényemet akarom veled éreztetni, hanem az évek során megszerzett tapasztalatot átadni, hogy neked könnyebb legyen.
A mi családunk soha nem motorozott, senkitől nem tudtam tanácsot kérni, csak fórumokról tanulni. Nagyon sok hasznos infót szedtem össze annak idején az index grafomán fórumon. Ha tapasztaltabb mondott a motorozásomról véleményt soha nem sértődtem meg, és hidd el, mondtak sok rosszat, nagyon béna voltam az első 5-6 évben.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #100133 üzenetére
Nem áldozathibáztatás. Már egyszer leírtam, hogy a jogszabályok, táblák, felfestések, szabályok nem védik meg a te életed!
Neked nincs kasztnid, légzsákod, öved, semmid. Egy életed van.Ha ez a baleset nagyobb sebességnél történik, nem biztos hogy eltudja mesélni.
Ez egy olyan baleset volt, ami nem a motoros hibájából történt, de nagyobb rutinnal kivédhető lett volna.Senki nem állította, hogy a motoros hibája, csak tippeket adtunk, hogyan tudja elkerülni legközelebb az ilyet.
Az én tippem: ha bekötő útnál bármilyen jármű megjelenik, azonnal helyezd magad fékkészültségbe.
Akkor is, ha körbenéz, ha megáll, mindegy. Legyél készen.Ha átfut előtted egy szarvas a bokorból és elesel, az oké. Nem volt szerencséd. Viszont ha ilyen kereszteződés van előtted, mindig számíthatsz rá, hogy ilyen fog történni. Nekem ez heti eset itt Londonban. Ma is volt egy körbe sem néző, háttal a forgalomnak lelépő, zenét hallgató gyalogosom hazafelé. Csak azért nem ütöttem el, mert már kiszúrtam előre, pedig nagy tömeg volt.
Nézd meg ezt a videót, én csináltam. A Fordos lassan ment, át is lógott egy kicsit a sávomba egy pillanatra, azonnal levágtam mire készül. Ha elüt ki hibája? Az övé. Kitudtam védeni? Ki. Szupermen vagyok? Nem.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Gaboman
nagyúr
válasz zgospel #100133 üzenetére
Anno az én balesetemnél is mindenki kioktatott hogy elkerülhető lett volna a baleset ha betartom a követési távolságot, nem is azzal volt baj, hanem a tehénlepénnyel.
Kb mintha jégen mentél volna, még fékcsíkom sem volt úgy eldobott amint ráfogtam a fékre.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
julius75
aktív tag
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egy gondolat erejéig hozzászólnék, megbántás nélkül, pusztán építő jellegű kritikával, 24 év vezetéssel a hátam mögött.
Többször megnéztem a felvételt, és nekem úgy tűnik, későn reagáltál. Ez természetesen semmi alól nem mentesíti az autóst, de tudod jól, (motoron fokozottan igaz), hogy elsőbbséged akkor van, ha meg is adják.
Mivel a kanyarban szemben közlekedtél az autósra, tehát tökéletesen a látóteredben volt, hülyén fog hangzani, de "érezned" kellett volna előre, látni a mozgásából, hogy gond lehet...
Légy mindig gyanakvó, inkább szentségelj, hogy meg kellett állnod, mint hasonló történjen.
Mielőbbi gyógyulást! -
canniball
nagyúr
válasz laccczka #100128 üzenetére
A vizes fű egyértelműen csúszás lett volna...de hát így is az lett, ott meg legalább puhára estél volna.
A sisaknak mindegy hogy csak a plexije tört, akkor is cserés az egész.
Én a helyedben felkeresném őket: www.motorosok.hu, legalább egy telefonhívás erejéig. Többeknek segítettek már, hátha neked is tudnak.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-Mike-
addikt
válasz yodamastah #100117 üzenetére
Dikk az a mutató.
-
laccczka
tag
Köszönöm mindenkinek az észrevételt
Megerősítettétek a sejtésemet, hogy ABS-el (valószínűleg) megúsztam volna.
Egy pár adat az eseménnyel kapcsolatban:
- cirka egy éve motorozom (14.000 km) tehát még most kaparom össze a rutinomat
- a motor üzemanyagtartálya olyan vékony kialakítású, hogy nem lehet combbal megtámasztani
- a kanyar enyhe ívű de pont az ív közepén voltam
- a vizes füvet nem mertem bevállalni
- nem pánikoltam be (még meg is lepődtem, hogy hideg fejjel döntök), egy pillanat alatt végigfutottam az alternatívákon és tudatosan döntöttem
- a "barátaim" csak mentőt hívtak, rendőrt nem akartak, őket én értesítettem
- a motorról nem tört le semmi de órát, tükröt, indexet cserélni kell, tegnap meg tudtam nézni, beindult elektromos dolgok működtek
- sisakról a plexi tört le (kuka), kesztyű kilyukadt (kuka), esőruha kilyukadt (kuka), nadrág a bokánál kilyukadt (kuka), telóm megrepedt (üveg csere)Részemről egy zúzódott bal vállal megúsztam, egy hét betegszabi alatt ki lesz pihenve az orvos szerint.
Jövő héten kedden lett volna a korlátlan A-s forgalom vizsgám, már a következő motort nézegettem. Kawasaki ER5 tetszett de nincs hátsó ABS így felejtős.Tegnap voltam a rendőrségen, ott azt mondták 3-4 hét mire határozat lesz majd azután kezdődik még a biztosítós rész. Elképzelhető, hogy csak a szezon végére lesz valami előrelépés de legalább lesz időm motort nézni, kiválasztani.
Mivel rutintalan vagyok meghallgatok, megköszönök minden építő kritikát, ötletet.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
yodamastah
őstag
Fele idő alatt lehet ide oda dobálni a 125öst. Kakucson ez a jó köridő egyik kulcsa. Nagy motorral nehezebb dolgod van mert mire átrakod lapról a másik oldalára, lemaradsz az ívről. A 600as plusz erejét sem tudod sok helyen használni. Meg persze sokkal könnyebb a 125ös motor, gyorsabb kanyarban emiatt. Mondjuk 42-t menni azért nem könnyű a 125-el sem
Kakucsban pont az tetszett amikor először kipróbáltam, hogy a nagy pályák után ilyen pici technikás pálya milyen kihívás tud lenni. Na meg a vonalvezetése szerintem élvezetes motorral (normál irányba legalábbis).
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #100117 üzenetére
valahogy jóval könnyebbnek tűnik 125el menni kakucson, mint 600al.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz yodamastah #100121 üzenetére
Blinkee elektromos robogóval pedig nincs különbség, nyélen körbe lehet menni...
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #100116 üzenetére
Hátul kell csak nagyot fékezni Ott 130 fölé gyorsult nekem a gixxer. Célegyens végén csak belenyúlsz ledöntve.
-
Francia91
veterán
válasz Bogyó bá' #100115 üzenetére
Lengyelországból visszajövet a szerpentinen meg lett hajtva az MZ rendesen, 2 Hondást otthagytam haverommal (Ő is MZ-vel volt )
Aztán mikor megálltunk egy sík szakaszon vagy 5 km szerpentinezés után, akkor szólt rám, hogy milyen a féktárcsám és a kipufogókönyököm..."Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100114 üzenetére
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
válasz yodamastah #100112 üzenetére
300-as ninjával 115-t szoktam menni hátul a sikán előtt... pedig az csak szaros 40 LE
Szerintem meglehetne egy jobb körbnen a 120, de pont visszadobja a revlimiter és felváltani meg nem éri meg.Én kakucson kb minden kanyar előtt fékezek, nagyon utálom a csak gurulókat, mert elveszi a gázt meglepően hamar, féklámpa nincs, de lassulás van ott, ahol én még full gázon gyorsítok mögötte (!), nem is gondolok a fékre.
Kibaszott veszélyes / frusztráló.Mindekanyarban, -ból kijövet gyorsítok és minden kanyar előtt fékezek.
Normál (balos) irányban befékezek (trailbraking) a célegyenes utáni és a sikán utáni kanyarokba.
De rendes féktáv talán csak a sikán előtt a hátsó egyenes végén van. Melyik lenne a második? A célegyenes végi azért lightos, mert ugye döntve kell fékezni, hosszú, de gyenge féktáv.Félreértések elkerülése végett: nem az a baj, ha valaki nem gyors, de pályán az egyenesben kötelező gyorsítani és a kanyar előtt fékezni. A pályán nem gurulászunk, mert veszélyes.
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100113 üzenetére
Az nem pánik szitu hogy lelkileg felkészülve, erre koncentrálva gyakorolod szép fokozatosan hogy mit tud a gumid, és néha becsokizol, hogy jajj most lehet nem fordul be. MI lenne semmi, kidgurlsz egyenesen a pályáról. Vagy max elmegy az eleje és elcsúszol 50el.
Az pánik szitu amikor mész egyenesen közüton halál nyugodtan és előtted terem egy autó és beléd áll a felismerés, hogy telibe fogod verni és lehet hogy megdöglesz.
Ha HH Henrik neki hiszek, ott lakik De majd megkérdem tőle hogy ő mérte-e mert nekem eléggé scifinek hangzik 125össel talán....
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100112 üzenetére
Nincs itt semmit tévedés!
Azért idéztem ezt a pár szót kifejezetten, mert most csak arról okoskodtam, hogy igenis lehet gyakorolni azt, hogy beszarsz. Én legalábbis majd' összecsináltam magam többször is!Az meg, hogy nem tudom hol van a motorom határa tök igaz, és jól tükrözi, hogy mennyire nem vagyok jó motoros, és pláne mennyire nem tudom kimotorozni ezt a motort sem! Ezzel szerencsére tisztában vagyok, és ennek megfelelően közlekedek általában, és próbálom azért folyamatosan képeztetni magam (vajmi kevés sikerrel)!
Kakucson a két egyenes végén kellett fékeznem, de abból az egyikben szerintem nem is biztos, hogy indokolt (annyira). Ebből is látszik, hogy bőségesen volna hová fejlődnöm!
Hungaroringre meg eszem ágában sincs kimennem ezzel a motorral! Épp elég megrázó volt nekem terep(es) gumikkal, túraenduróval Kakucs is, és bőven többet teljesítettem ott, mint amit előtte gondoltam!
Szerk.:
Látom, közben szerkesztetted...
A másik oktató nevét nem tudom, nem egy szimpatikus ember számomra. Asszem valami TV-s műsort is vezet, vagy vezetett. Mindenesetre szeret nagyokat mondani más téren, az már biztos! Hogy ez az 1mp is nagyot mondás-e, azt nem tudom megítélni...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100111 üzenetére
Az hogy nem vagy képben és próbálgatod mit tud a motorod, a gumid, és mennyivel lehet befordulni, annak sok köze nincs ahhoz a szituhoz amikor vizes úton hirtelen kifordul eléd egy autó és reagálnod kell.
Kakucson nincs komoly féktáv, normál irányba 2 helyen kell csak belenyúlni a fékbe. Próbáld meg ezt a hungaroringen
Mondjuk ezt az 1 másodpercet ki mérte? Megnézném mondjuk azt aki 42-t megy fékkel, és mondjuk 43at úgy hog hozzá nem nyúl a fékhez. HÁtul azért olyan 130ra felgyorsul egy 600as is tempósabban hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100108 üzenetére
"...de magát a bepánikolást azt nem"
BMW intenzív tréningen pont azt gyakoroltatták velünk! Kakucson kellett körbe-körbe mennünk úgy, hogy nem volt szabad fékezni! És ahogy gyorsultunk, úgy jött elő a szakirodalmakban csak "Hűbaszdmeg!" effektus, és bizony a sportcsoki néha belém is fagyott! Egészen hihetetlen, hogy amikor az ember elhiszi, hogy márpedig az a motor ott el fog fordulni, akkor tényleg el is fordul! De bizony majdnem besz@rtam párszor...Amúgy a másik oktató (nem Mackó) azt mondta, hogy Kakucson kb. 1mp a köridőben a különbség a fékes, és a fék nélküli körön!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
Telóról írok, ezért kurta, bocsi.
Aszfalt jónak tűnik, kicsit vizes. Ez nem kanyar, még görbületnek is kevés. Blokkoló hátsókerék nem indokolja az elesést, csak nagyon rutintalan vezetővel.
Továbbá a dőlésszög érzékelés fontos, sima Abs csak ront a helyzeten. Ezek meg nagyon drágák.A baleset elkerülhető lett volna, ha a fasz megadja az elsőbbséget illetve a motoros rutinosabb.
De természetesen az autósé a teljes felelősség. Ha valaki megjelenik a betorkolló útnál a motorosnak már előfékeznie kell egy csipetnyit, azzal megelőzhető a berántással járó himbálózá.Remélem hívtál rendőrt, mert akkor 100.000 Forintba kerül a vállrángatás a parasztnak.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100091 üzenetére
Pontosan, terepezés közben sokszor, blokkoló hátsó kerekekkel irányítjuk a motort elesés nélkül, persze néha eleséssel is kell számolni.
Van hogy túlfékezzük és kimegy a segge úgy hogy már nem lehet irányítani és hopp.
Van hogy a kanyarba is úgy megyek bele hátsó satu, testsúlyommal pedig irányítom a csúszó gépet arra amerre szeretném hogy menjen.
Videón 3:24-nél ha nem is látszik igazán, de itt is a hátsó féket és a testsúlyomat kellett használnom ahhoz hogy elkerüljem a srác lábtörését.
Persze lehet úgy is hogy ne blokkoljon a kerék csak lassítsa, bár azt nem tudom ebben a helyzetben amiben a baleset szerepel ellehetett e volna kerülni.
Nem voltunk ott, ki tudja.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
yodamastah
őstag
válasz laccczka #100089 üzenetére
Most tudtam megnézni a videót. Ezt simán fogta volna az ABS, és esélyes hogy nem is mentél volna neki. Ha jól látom földön csúszva sem ment neki amotor az autónak, márpedig oldalán csúszva kevésbé lassul mint a gumikon fékezve.
Pont az ilyen szitukra jó az ABS. Vészfékezést lehet végletekig gyakorolni, de magát a bepánikolást azt nem. Amikor kijön eléd valaki és belédhasít hogy lehet nem állsz meg, akkor nagyon nehéz jól reagálni, még akkor is ha előtte már profira gyakoroltad magad.
Eleve vizen/változó tapadási körülmények között nem sokan gyakorolnak vészfékezést, és ugye sokkal könnyebben csúszik meg pl vizen a gumi!
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz CyberPunk666 #100102 üzenetére
A blokkoló hátsó kerék nem gáz, a blokkoló hátsó kerék ha megcsúszik oldalra viszont az. Lehet a hozzád hasonlóan sokat pályázó motorosoknak az sem, de szerintem legtöbbünknek nincs ezzel a helyzettel olyan rutinja (nekem legalábbis tuti) amivel ki tudná védeni, mert a köszúton szerencsére nem sokszor adódik ilyesmi.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #100105 üzenetére
nekem úgy tűnt, hogy a kormányt elrántja picit jobbra, a motor feneke kitör balra, és még megpróbál ellenkormányozni, de akkor már veszett fejsze nyele.
Ha nagyon okoskodni akarnék, akkor azt is idefotelfizikáznám, hogy rossz a motoron a tartása, mert nem szorítja a tankot lábbal, és ez miatt nagyon előremegy a súlypontja! Szinte előreesik a motoron, és ez adja meg a végső löketet az eséshez. Talán a helyes tartással is már meg lehetett volna úszni a perecet.Ez persze semmit nem változtat azon, hogy a hunyó az autós!
Szerk.:
kár, hogy nincs sisakkamerás felvétel, mert innen úgy tűnik, hogy még a feje is előrebillen, és a szeme már az esés előtt azt nézi, hogy hova fog esni, érkezni. Hihetetlen, de ilyenkor már az sokat segít, ha a fejünket felszegjük, és nem bólintunk előre. Csináltunk BMW tréningen ilyen gyakorlatot, és hihetetlen különbség van az között, hogy a messzeségbe nézünk, vagy a bójára![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #100089 üzenetére
A videó alapján én fotelből azt okoskodnám, hogy rámarkoltál az elsőre, az blokkolt az esős, csúszós út miatt, és azért feküdtél. A hátsó ha blokkol, az nem gond, ha volt gyerekkorod, meg kontrás biciklid, akkor nem attól estél el.
Ha van hátsó ABS-ed, az minimálisan segített volna, ha van első ABS-ed, akkor meg 100, hogy talpon maradsz!Rohadt sokat kell gyakorolni, hogy az ember keze automatikusan fokozatosan húzza az első féket! Mackó szokta azt mondani, hogy úgy kell húzni az első féket, mint amikor citromot facsarsz ki: egyre erősebben húzva.
Motornak, Neked sérülés?
A szembejövőnek meg nagy köszönet a videóért! (Bárcsak mindenkinek volna ilyen kamerája! Nekem mióta megvan, már lementettem pár videót róla...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
canniball
nagyúr
válasz laccczka #100094 üzenetére
"Vállvonogatás volt a válasza."
B+! Remélem kértél rendőri intézkedést! Ez a mutatvány még szólóban is gáz lett volna, nemhogy utánfutóval.
A videó alapján én megpróbálkoztam volna a kikerüléssel, a szembe jövő autós pedig le tudott volna húzódni hogy elférj. Vagy ott a kút melletti füves rész, inkább ott csússzon a motor mint az aszfalton. Persze mondom ezt így utólag okoskodva, ott lehet én is pont így jártam volna.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
CyberPunk666
senior tag
Megnéztem a videót és szerintem a kanyar nem indokolja, hogy ez kanyarban fékezésnek számítson.
Ott már simán lehet egyenes motorral fékezni. A motor amúgy egyenes is volt,Ezt valószínüleg fogta volna az ABS, de egy ilyet meg kell (és lehet) tanulni megfogni. Csak egy példa, múltkor esőben menet közben kikapcsolt az abs (érintkezési hiba volt, mint kiderült), és bizony egy erősebb fékezésnél totál blokkolt a hátulja, innen vettem észre, hogy nem megy az abs. Ha van abs, akkor is tudni kell egy blokkoló hátsót kezelni, ha nem vagy lapon.
javaslom a terepezős tréningeket.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ez is egy ok, hogy el kell menni pályára képezni magad.
A trailbraking pont arról szól, hogy bizony kanyarban is lehet fékezni, ha nem is akkorát, mint amúgy, de lehet.
Utcán is sokat számít, ha mersz kanyarban fékezni rendesen, azért elég nagy fékerőt át lehet vinni ilyenkor, még ha nem is annyit, mint állva.Ha pedig nem rámarsz, akkor se nem csúszik, se nem fog felegyenesedni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- További aktív témák...
- AiXun T3B T210 forrasztóállomás + tartozékok
- Liftor Active fekete, szövet + háló ÚJ BONTATLAN
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest