Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
gabe_
őstag
válasz
sityupityu #68698 üzenetére
Hidegen a szivató miatt magasabb az alapjárat, ez természetes.
Melegen, ha visszaállt a normál alapjárat, és csak kicsit forgatja a kereket, az meg simán belefér nem? -
-
válasz
Rivaul #68695 üzenetére
Én már a múltkor írtam neked, hogy jó eséllyel falsot szívhat az a motor. Már korábban említetted, hogy a karbibeállítással meggyűlt a bajod a változó alapjárat miatt, és ha jól emlékszem volt olyan is, hogy teljesen betekert levegő csavarral is volt alapjáratod. Ezek tipikus jelei annak, hogy valahol levegőt szívhat még pluszban. Ez lehet szívócsonk vagy bármi, de a sok állás miatt (rémlik, hogy említetted, hogy sokat állt) nagy eséllyel a főtengely szimeringek mellett is mehet be levegő.
-
Rivaul
addikt
Ha beindítom a motort eléggé felpörög és hajtja sztenderden állva a kereket. Hogy ne pörögjön nagyon hidegen ráakasztom a féket és akkor visszafogja. Ahogy melegszik ez megszűnik 1-2 perc alatt, de néha akkor is elkezdi a kereket hajtani. Van hogy simán ketyeg alapjáraton és van hogy elkezdi hajtani a kereket. Behúzom a féket és abbamarad elengedése után is. Nem igazán tudom hol keressem a hibát. Még mindig nem jó a karbi beállítása? Ettől függetlenül szépen húz, biztosan ketyeg nem fullad le vagy ingadozik csak ez furcsa.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
perge666 #68682 üzenetére
Ennyi idő alatt tényleg nem valószínű. (Bár itt halkan jegyzem meg, nincs olyan gumi aminek ne ártana a benzin és -10fok-s hideg). Ettől független próbálj hozza találni egy gyertya kulcsot, akkor kifog derülni.
Ha újat kell venni, előtte nézd meg mekkora a gyertya kulcs kell hozzá, én már egyszer meg szívtam, a Ciak-z kisebb kulcs kell mint az Aprilia-a való az egyik 22-s a másik 21-s (vagy valami ilyesmi)
-
perge666
veterán
Na végül nem volt szükségem szerelésre,csak egy kis langyos garázsra.
2 óra enyhe időre pöccre beindult úgy ahogy szokott.
Annyi hogy kb 1 percig füstölt elég jól,meg gázadásra rekedt volt,de hamar kitisztult hálistennek.
Na nyugodtan fogok aludni,meg a mocit is ott hagytam az ősöknél a garázsban. -
perge666
veterán
válasz
sityupityu #68683 üzenetére
Megnézem faternál hátha van olyan gyertyakulcs amivel hozzáférek.
-
-
perge666
veterán
válasz
dtsdexter #68680 üzenetére
Fél éves motorrol beszélünk,tán csak nem lett ilyen hamar szimeringes!
A gyertyát nem tudtam kivenni mert a nagy gyertyakulcssal nem férek hozzá kevés a hely,a kicsit meg nem találom ami odaférne,lehet benne maradt a szimóban mikor eladtam.
Amúgy tegnap reggelre belepte a hó hiába a filagória alatt volt,lehet valaminek nem tett jót. -
dtsdexter
csendes tag
válasz
perge666 #68679 üzenetére
Ha leszámítanánk a telet, akkor simán rá mondanám, hogy tömítetlenség. Lehet tönkre ment valamelyik szimering, vagy tán a szívócsonk adta meg magát. Amúgy lehet amiatt tényleg, mert túl lett szívatva, gyertyát kivenni, elpucolni, párat rárúgni, majd gyertya vissza. Majd kiderül.
-
perge666
veterán
válasz
perge666 #68666 üzenetére
Na 1 óra rugdosás után sem indult be a motor.
Próbáltam szivatóval,anélkül,gyújtással,anélkül,mindenféle variációban de nem indult.
Sokszor röffent,volt hogy 2-3 alkalommal 1-2 másodpercet járt,de lefulladt nem pörgött fel.
Elvittem faterék garázsába,a kocsi mellé éppen befért,ott van 10-12 fok.
1-2 óra múlva ránézek hogy indul e,de ott hagyom éjszakára.Rivaul : Te legalább sikerrel jártál.
Nekem fingom sincs már mit kéne vele csinálni,ennyi ötletem volt hogy viszem a +os garázsba. -
Rivaul
addikt
válasz
perge666 #68666 üzenetére
Én is a két kerekűre kényszerültem ma reggel. Nem használtam cca egy hete. Rugdoshattam meg sem mozdult. Előhoztam az autó akkut és rákötöttem. 3x nyomtam neki egy pár másodperces tekertetést mire hallottam hogy lassan történik valami. Még 4-5 rúgás, aztán egy lendületesebb indítózás és elkapta. levegős, automata szívatós. Utána már szépen járt míg elintéztem a dolgom.
-
válasz
SPeti1984 #68665 üzenetére
Igaza van dtsdexter kollégának, az olaj a szavatossági idő lejárta után szép lassan elkezdi elveszíteni az adott olajra előírt tulajdonságokat. Viszont ennél a castrol-nál én nem félnék. Egy magas fordulatú motorba vagy egy tuning gépbe már én sem raknám bele, de egy alap robogóba szerintem simán helytáll. Én ilyen felhasználás mellett nem látok még benne kockázatot. Csak azért mondom, mert használtam már én is ilyen öregebb olajat. Persze ez csak az én véleményem, azt sem akarom mondani, hogy kockáztass 2 deci olaj miatt.
(#68666) perge666 Én is arra szavazok, hogy túl lett szívatva. Pláne annak tekintetében, hogy erős benzinszagot is éreztél.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
SPeti1984 #68665 üzenetére
Szinte minden olajnak 36 hónap szavatossági időt adnak meg. Ennek fényében, gondolkozz.
Anno nálunk mikor még MOL-n voltunk, volt olyan Prémium olajunk, ami kifutott belőle és vissza kellet küldeni.
Ezen kívül, ha jól tudom maga az olaj nem megy tönkre, csak a hatóanyag tartalma az ami romlik. Ugyan úgy mint használat közben. -
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #68669 üzenetére
Èrtem.
Most nem tudok mit tenni,már dolgozok,de 15 óra után ha hazaértem megnézem mi van vele.
Az én tippem az,hogy ugyanúgy fog indulni mint máskor,feltéve ha nem lesz nagyon hideg.
Szerintem reggel túlszivattam,magamat meg megszivattam. -
dugynok
senior tag
válasz
macilaci78 #68671 üzenetére
Hàt az egyàltalàn nem biztos... A jég szétbarmolja motort, làttam én màr gtk-os blokkot fagyàs miatt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dugynok #68670 üzenetére
Nem mondtam, hogy nem káros, csak azt, hogy a motor maga még ettől indulna.
Nyilván amit a motor főtengelye megforgat, annak útban van a jég, mint a pumpának. Azt szépen eltöri. Majd amikor már melegszik a motor, a blokkban kiolvad a víz, de a blokkon kívül fagyott víz elzárja a keringést, és a blokk szépen megfő.
-
dugynok
senior tag
válasz
macilaci78 #68667 üzenetére
Hàt a fagyott víz nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vízpumpànak és a hűtőnek... Indítàsnàl pl. szépen ledaràlhat a jég miatt sokmindent.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #68668 üzenetére
Nem értek hozzá, csak saját tapasztalatom van 2T 50 ccm, automata szívatós géppel. Régen használtam -20°C-ban is és egyáltalán nem biztos, hogy ebben a nagy hidegben igényli a teljes szívatót. Az biztos, hogy teljes szívató után 5-10 rúgás szívató nélkül elég ahhoz, hogy keverék kijöjjön a rendszerből.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #68667 üzenetére
Értem.
Nem próbáltam,mindig teljes szivatóval indítom és 1 vagy 2 rúgásra indul amióta kiszedték a kipuból a folytást meg beállították a karbit. -
perge666
veterán
Jó reggelt.
Hajnalban a -18,2 fokban nem indult be a motor.
Sajnos még csillaggarázs van neki.
Tudom hogy a hideg miatt volt ez,de bosszant hogy míért.
Kézi szivatós,nem autómata,vízhűtéses,de a víz nem fagyott meg,erős rózsaszín szinü.
Lehet hogy túlszivattam??
40-50-etvbiztos rárúgtam szivatóval, volt is benzinszag,utána szivató nélkül is még 1X ennyit.
Néhány rúgás után röffent párszor,de nem akarta az igazságot. -
SPeti1984
senior tag
Keresgéltem a garázsban és találtam még az előző robogómhoz használt Castrol Power 1 Racing olajat kb 2dl. Előző robogót kb 2,5 éve adtam el szóval az olaj olyan 4 éves körül lehet. A garázs fűtött tehát nagyon hiden nincsen ott inkább olyan 12-22 fok között szokott lenni téli nyári időjárástól függően.Ezt elhasználhatom szerintetek még a mostani robogómhoz vagy a 4 év már sok idő? Közbe rendeltem Repsol Moto Competicion 2T olajat is de gondoltam akkor addig nem azzal töltöm fel az jó lehet még később is.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #68663 üzenetére
Hat na ezaz. Az mondjuk biztos, hogy a kipufogó szelep nem zárt rendesen, fel is kellet csiszolni a szelep fejet, meg hozza igazítani, a hengerfej szelep nyakát vagy mit. A másik az mondjuk nem hozza tartozik, a benzin pumpa továbbra se jó, át engedi a benzint ha tele van tankolva. Amit utána a karbi is át enged.
na szóval van baj. Azt meg cserélem, gondolom nem javítható.
-
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #68661 üzenetére
Ahham. Előfordulhat, hogy csak az évek alatt össze szedett cucc? Vagy lehetséges műszaki hiba.
-
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #68659 üzenetére
Gondoltam, valami nem volt jó vele. Így hátha https://ibb.co/dv3pFx
https://ibb.co/k3bbvx
https://ibb.co/kT3Oax
https://ibb.co/m1KDax -
-
dtsdexter
csendes tag
[html]http://kepkuldes.com/images/b14778a92ce6f71bd9cbe80874644988.jpg[/html]
[html]http://kepkuldes.com/images/26cd54349faba6a0eb426e65e0c08de9.jpg[/html]
Sziasztok, a képekkel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ez mitől lehet? Dugattyú és henger fal jó állapotú a yari adatokkal megegyező, szelep hézagok jók (gyari értek +0,01 az in/ex Ben) 10.1 bar nyomás uralkodik a blokkban (gyari adat 10-10,5 bar). Azt mrg nem teszteltem, de a szelepszarszimeringek is jónak tűnik, nincs kiszáradva. Jelenleg 9000km van a blokkban, minden gyari rajta.
Nekem első blikkre olaj (de ugye a benzinben nincs keverve 125ccm 4T) most pár olajcsere után az olaj is tisztelni látszott, most lett kipucolva meg egyenlőre nem meg nem raktam össze, hátha cserélek valamit. Majd ha lesz info akkor utána össze rakom. [html]http://kepkuldes.com/images/413af58dc8542b1fdc2e131f77970bf2.jpg[/html]
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #68656 üzenetére
Akkor jó.
1200ft-ért legyen is jó. -
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #68642 üzenetére
Tegnap elvittem gumishoz a mocit,megoldották kerékkiszerelés nélkül.
Remélem jó is lesz.
Nem tőbe vágta le, kb fél centire kilóg,azt mondták majd lekopik. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #68653 üzenetére
Amikor most nyáron kellet szívató, akkor egy jó hetet állt már, mélygarázsban lévő zárt tárolóban. Nem volt meleg.
-
válasz
macilaci78 #68652 üzenetére
Értem.
Az én (illetve az asszony) BWS-em amit privátban mutattam is, annak nincsenek ilyen nyűgjei. Október vége óta áll, de ha most kihoznám akkor max 10 rúgás kéne neki szívatóval és indulna. Játszani sem kell vele, hogy mennyire legyen behúzva. Tavasszal szívató és kb 2-3 rúgás. Nyáron mint írtam általában meg nem is kell szívató, persze csak rendszeres használat mellett. Azt is meg kell jegyezni, hogy eleve nem gyári már a motor, így a karbi sem. Sok mindentől függ ez a dolog. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #68647 üzenetére
Az 50 rúgás a tavaszi első indításnál kellett. Párat rúgtam gyújtás nélkül, majd gyújtás, de nem indult. Rúgtam vagy 10-et teljes szívatóval, majd gyújtás, de semmi. Kellett vagy 50 rúgás, mire elkapta, végül fél szívatóval. Alapjárat is volt, ment is utána.
Télen érzésre hőmérséklettől függően napi első indítás fél-teljes szívató közt valahol rúgok 3-at gyújtás nélkül, negyedikre indul is.Nyáron max pár napot szokott állni, de a reggeli első indítást is úgy szoktam, hogy gyújtás és szívató nélkül rúgok 3-at, a negyedikre pedig gyújtással, indul is és alapjárat is van. Elteszem a nyeregfóliát, felveszem a sapkát és gyí. Egyszer előfordult, hogy 4.-re nem indult el. Gyújtás nélkül, negyed szívatóval 3 rúgás, majd gyújtással, indult is. Picit magas alapjárat, felöltöztem, ráültem, indultam és 10 méter után már nullára visszanyomtam a szívatót.
Érzékeny a szívatóra, hajlamos túlszívatni magát és a levegőszegény keverék sem robban be. 2T Wartburg is ilyen volt, de a 4T Ladával is meg lehetett ezt csinálni. Csak komoly zimankónál szoktam teljes szívatót használni.
Ha csak boltba megyek, nem kell rúgni, pöccre indul. Egy mozi után azért már hosszabban teker az önindító, de 2-3 másodperc alatt indul. De ha csak pár km-t megyek vele, akkor rúgom. Megszoktam már, nem kell lehajolni és sztenderre támasztva nem kényelmetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- EAFC 25
- Gyúrósok ide!
- DOOM: The Dark Ages - Megérkeztek az első értékelések
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Segway Ninebot G30 DII - elektromos roller
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- IPhone SE(2022) 64GB Aktiválatlan! ÚJ! Független! 12 Hó Jótállás!
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest