- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz
forandor #68748 üzenetére
Az "új" biciklis szabályok azért is nagyon jók a kreszben, mert pont az érintetteknek nincsen fogalma róla
.
Nagy kedvencem a "városon kívüli bicikli előz robogóst" szabályon kívül a buszsávban kerékpározók is, akik szabálytalanul feltartják a roogó/motor/taxi -val közlekedőket, és meg vannak győződve róla, hogy ők szabályosak
Csak azt nem értem, hogy a rendőrök miért nézik el nekik???
Bezzeg ha bukó nélkül robogózik valaki. (Persze az nem kérdés, hogy nagy hülye az ilyen is. )
-
forandor
tag
válasz
perge666 #68746 üzenetére
És az a legszebb, hogy ha ez kerékpárnak van minősítve, akkor lakott területen kívül egy bilivel a fejeden minden szabályt betartva mehetsz 50km/h-val, míg egy biztosítást fizető, jogosítvánnyal minden bizonnyal rendelkező segédmotoros, feltehetően normál bukóval a fején csak 40km/h-val.
OK, az előző bekezdés csak provokáció (Amit már egy párszor leírtam itt, és egyébként teljesen jogos!), de ha fojtással 300W alatt van, akkor bizony tényleg kerékpár, és ez esetben szerintem aligha megy többet 20-25-nél. Elvileg van ebből 35ccm-es verzió is ugyanezen típusszám alatt. Mondjuk az 50-eseknél igazán átírhatták volna a típusszámban azt a 35-öst 50-re.
Fojtást/fojtásokat kivéve viszont smkp-nak minősül, és a rendőr minden bizonyára megvág érte.Amúgy manapság miért nem gyártanak normális, motornak kinéző 50ccm-s gépeket? Nálam a motornak kinéző <=> klasszikus formavilágú, teszem azt mint pld. a Romet Ogar Caffe 50, és nem a Babettákat idéző bevásárlószörnyek. Ennyire nincs rá kereslet, vagy csak kevesen rendelkezünk ilyen ízléssel?
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68737 üzenetére
Huhh köszönöm szépen a terjedelmes leírást, valóban kilógott a csapszegről a szíj. Megnézem akkor a hézagolót is. A feleségem meg fog most már ölni de rendbe akarom tenni
-
Stonerice
őstag
Sziasztok!
Van egy Ztech zt-35 kerékpárnak minősített benzines 2 kerekűm. Az érdekelne ,hogy egyhuzamba mekkora távot lehet megtenni vele? Összehasonlítva , az 50 es léghűtéses robogókkal mennyit lehet? -
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68739 üzenetére
Az új, papíros, garisnak az az előnye, hogy bármilyen nyűgje is van, ahhoz nem kell értened, csinálja a szerviz meg. Egy használttal akármi van, azt találd ki, mitől van és hogy hozd helyre.
Nekem nincs műhelyem, szerszámom, tapasztalatom motorszerelésben, csavarhúzó és kombinált fogó nem mindig elég. -
martillo
tag
válasz
forandor #68738 üzenetére
Koszi a valaszokat, Macilaci neked is.
Megnyugtatobb lenne az uj, de majd nezelodok a hasznalt piacon is tovabb. Az uzletbe is hasznalt motor utan erdeklodve mentem be, csak mondtak hogy jon jo aron keeway...
200 a keretem csak a gepre, de az ujert es gariert cserebe lenyeltem volna a felarat is akar. De az uj motort gondolom nem kapkodjak, nem olyan mint a hasznalt jo vetel, amit elkapkodnak.Koszi ismet, remelem hamarosan aktiv tagkenz johetek vissza ide.
-
forandor
tag
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az első 300km-en ajánlott bent hagyni a fojtásokat, ekkor nem mennek többet 45-nél. Fojtás nélkül 65-70 a vége.
Nem egy pici motorok, a világítás is rendben van. Reflektor is van. De bármit is csinálsz, benne van a BP-i kresz-ben, hogy a kismotoroson kötelező áthaladni.Nekem egy "f-act"-hoz volt szerencsém, akárhogy nyúztam még mindig működik. Egyszer elszálltam vele 60-al, az árokban feküdve döcögött tovább mintha mi sem történt volna.
Akármennyire is szerettem, újan nem vennék. A használt árak korrektek. Inkább mint egy Simson, ugyanis ezekhez kapsz normális alkatrészeket, ráadásul jó áron. Igen tudom egy szimó sokkal inkább hasonlít egy normális motorhoz, sőt örülnék is egy bontatlan blokkosnak. -
válasz
Rivaul #68726 üzenetére
Teljesen megváltozik a motor, ha az előzőhöz képest hosszabb szíj került a motorba. Hogy melyik lehet a belevaló méret azt így nem lehet (nem tudom) megmondani. A szíj szélessége szintén baromi sokat befolyásol. Az új szélesebb szíj lehetővé teszi a nagyobb végsebességet, viszont túl fentről is indul alaphelyzetben elinduláskor. Ezért kell kihézagolni az ékszíjat kis hézagoló alátétekkel. Úgy kell kihézagolni, hogy álló helyzetben (alapjáraton) a lehető legközelebb legyen a csapszeghez, de semmiképp ne érjen rá. Ahogy kopik a szíj, úgy kell folyamatosan utánahézagolni (kivenni belőle), hogy ez az állapot így is maradjon és a későbbiekben se érjen rá a csapszegre. Egy szíj élettartalma alatt illő legalább kétszer utánahézagolni. Megcsinálhatod azt is, hogy nem hézagolod ki az új szíjat,de akkor az lesz mint jelen esetben, hogy mivel túl magasan van a szíj a csapszeghez viszonyítva, ezáltal túl nagy áttételről indul a motor és ezért olyan szenvedős az elején.
Ja és persze a görgőket is rendbe kell rakni ahhoz, hogy rendesen működjön minden.
Ha mindezekkel meglennél, akkor utána jöhetne a kuplung beállítása a kisrugók kiválasztásával, hogy hol kezdjen az nyitni.
Nem olyan egyszerű dolog ám a hajtás beállítása ha a gyári megvan bontva, és nem tudsz pont olyan cuccokat venni bele mint amilyen eredetileg is benne volt. -
dtsdexter
csendes tag
Meg is jött az új üzemanyagpumpa, kíváncsian várom mit tud. Piaggo 125 hoz van 😀
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az RY6 inkább, erősebb, nyomatékosabb, nagyobb a kereke, viszont a másikban elfér a bukó. A márkához viszont nem tudok hozzászólni. Korábban nem a minőség volt önmagában kifogásolható, hanem a javításhoz szükséges alkatrészek hiánya. Tehát hiába szántál volna rá szabad szemmel is jól látható mennyiségű pénzt, nem tudtál volna belőle tartós motort faragni.
A SPY-ban nem fér el az állvédős bukó, de 12"-os. A 45-50 km/h pedig tényleg alkalmatlan arra, hogy felvedd a forgalom ritmusát ott, ahol épp nincs dugó.
És ne aggódj afelől, hogy észrevesznek-e. Sajnos a robogósnak a budapesti aszfalton nincs becsülete, rajtad kívül senki más nem vigyáz rád, legfeljebb a saját járműjére.
-
martillo
tag
Sziasztok,
Keeway RY6 es Hurricane motorokrol mi a velemeny, tapasztalat?
Ez a ketto most 300 alatt elhozhato lenne ujonnan, ami megnyugvast jelentene nekem, de nem nagyon tudok roluk semmit. A boltban azt mondtak, hogy az elmult evekben sokat fejlodott a Keeway, mar nem az a regi, gagyi, olcso, kinai motor, mint volt. Igaz ez?A szempont az lenne, hogy mindennel egyutt (jomagam, buko, ruha stb + taska es cuccaim) max 100kg-ot meg tudjon mozditani a gep, napi 2x20km-es munkaba jarashoz kellene BP belvaros - peremkerulet szakaszon. Pakolasi lehetoseg sem utolso szempont, illetve, hogy azert eszrevegyek a gepet a forgalomba es le se toljanak az utrol. Nem akarok 90-100-as tempot egyaltalan, de a 45-50-et is veszelyesnek erzem a BPi forgalomban :-)
Koszi!
-
Rivaul
addikt
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #68729 üzenetére
Nem cseréltem azt csak kellene mert a görgőkön láttam hogy kopott a rugó meg nem tart és néha ráengedi alapjáratra a kuplungot. A szíj szemre talán egy fél centivel hosszabb volt de feleségem szerint nem. Nehéz volt összemérni mert a régi a sok állásba mereven felvette a háromszög formát az új meg még kemény O alak volt. Faxa, akkor így rohad meg már bocsánat. Most hogy használtam vissza nem veszik, 2x4 ezer meg erős már csak szíjra számomra.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #68727 üzenetére
Elvileg sehogy mert af24-re kértem direkt. Bár a számok mások voltak az új felületén de összemérve ugyan olyannak tűnt. A réginek minden egyes foga között be volt repedve, Honda felirat volt rajta sztem a 20 éves gyári volt még mert a motorba is 4ekm van. Kellemetlen lenne ha másik szíjat kéne vennem mert direkt nem az olcsót vettem...
-
Rivaul
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek!
Ma jártam vele kicsit de létezik hogy az új szíjjal rosszabb mint eddig? Alul nem akar húzni, olyan mint ha csak akkor indulna el miután felpörgette/megfeszített a szíjat. Ha elindul akkor már megy mint a barom és talán még az eddigieknél is gyorsabb. -
válasz
Kardos.N #68724 üzenetére
Igen, igazad volt.
Bár akkor még az volt a felállás (számomra), hogy a magas alapjárata miatt volt az egész. Kicsit félreérthető volt ahogy elmondta, hogy normál alapjáratnál mozgatja-e a kereket, vagy pedig magasnál. Azért is kérdeztem később rá, hogy akkor most hogyan is van az egész. Utána lett tisztázva, hogy nem magas az alapjárata, tehát semmiféle karburációs probléma nincsen. Onnantól kezdve természetesen csak a meghajtás jöhetett szóba mint hibaforrás.Rivaul Sajnos sehol sem találok takt-hoz gyári görgőméret adatokat. A honda dio-nál 16x13-as és 8,5 grammost írnak. Ha nincsenek nagyon betyár állapotban a régiek, akkor ki lehet sakkozni, hogy milyenek voltak újonnan (tolómérő, ékszermérleg).
A kuplungrugóval szintén az a helyzet, hogy kb sehol sem jegyzik külön a takt-ot. De szinte biztos, hogy azok a rugók kellenek bele amik a honda dio-ban is vannak. Csak a dio-kat többféle kuplungal szerelték gyárilag is, évjárat illetve típusfüggő is lehet, hogy milyen van benne. A lényeg, hogy én dio rugók között nézelődnék. Vannak olcsó szettek amikben három erősség is található, valamelyik megközelítőleg biztos hasonló erősségű lenne, mint amilyen a gyári volt újkorában. -
Kardos.N
tag
válasz
Rivaul #68722 üzenetére
Akkor végül csak igazam volt.
Google-ben mindent meg tudsz találni.
Görgőméretek stb...
Én elsőnek ajánlanám ,hogy gyári mérettel próbálkozz.
Ehhez tartozó rugó cserével együtt.
Ha minden oké ,akkor esetleg minimálisan csökkentheted a súlyokat.
De ez a fajta "tuning" már motor tipus és beállítások kérdése is. -
Rivaul
addikt
Nah megnéztem és úgy tűnik valóban nem lesznek jók már a kuplungrugók. Mivel tegnap jött meg az új szíj, így amúgy is szét kellett szedni. Viszont ahogy láttam a vario görgők sincsenek a helyzet magaslatán. Nem akarok igazából új variót meg kuplungot venni mert lassan többe lesz a leves mint a hús és a feleségem is levágja a répám hogy újabb "hülyeségre" kattantam rá amire költhetek
Kapott gates szíjat, ngk gyertyát, repsol full szintetikus olajat, légszűrőt, új olaj és üzemanyagcsöveket... Azért 30-ért a boltba járni vettem... De hajlamos vagyok maximalista lenni. A lényeg hogy tudja valaki mekkora gyári görgő és kuplungrugó kell az af24 Tactba? A varió felülete nem kopott és a kuplung sem égett, pofák is kellően vastagok még. Szóval inkább csak felújítanám őket de nem tudom miből mekkorát kell vennem.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
nyogo83 #68718 üzenetére
Köszi, valahogy éreztem. Ha önmagában a "Malaguti Ciak Master 125"-re keresek OEM Parts-n kívül nem sok oldalt dob be. Ott meg még egy Levegőszűrő betét is 15-től kezdődik. Bontottan, nem veszek hozzá, kb ugyan ott leszek vele. Ennél is mire kiderült, hogy ez a baja, agyvérzés. Egyik Malagutis srác mondta, hogy ezt nézzem meg, elregéltem neki ezt az alapjáratos dolgot. Ha a pi*a dalol sem találsz egy köztes beállítást. Vagy hidegen nem indul, vagy melegen kapar mint Schumaher. Úgy látszik igaza lett.
Na mind1. Közben egy hibáról megfeledkeztem, sajnos odáig nem bontottam meg, de úgy látszik míg megjön az új pumpa lesz időm rá. Amikor leállítom a vasat, mielőtt leállna teljesen csattan egy borzasztó nagyot. Több tippem nincs, valami az olajpumpánál lesz (jelzem csak most láttam, hogy ott is van egy leengedő csavar) Szerviz könyvben sem esett róla szó, és mivel olajszűrő nincs, így nem is nagyon nézegettem.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #68717 üzenetére
köszi, ha írom ha rányomok, kijelölve a linkre sem használja valamiért ... telefonon meg fel sem kínálja. Mire
felérek, addigra meg már nem engedi módosítani ... -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
dtsdexter #68716 üzenetére
Szerintem csak membrant nem fogsz kapni. Sajnos nemigazan szoktak onmagaban membrant arulni hozza.
Gyari cikkszamok alapjan is egyben hozza a pumpat, nincs kulon cikkszam a membranra, de kulon se lattam sehol.
Egyebkent a 125-os Malaguti F18 benzinpumpaja ugyanez.Raadasul ahogy neztem, nagyon utangyartott sincs, csak gyari 150USD ebayrol, vagy itthon 50 rugo
Vagy keresel egy jo allapotu bontottat, vagy meg lehet probalni kiserletezni es keresni egy elfogadhato aru hasonlo 125-os benzinpumpajat, amit be tudsz rakni(talan letezik "univerzalis" pumpa ha jol lattam). -
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok ilyet keresek (újat ) : http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=6799B319E40_FB1F_4216_ACF.jpeg
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/03/06/266B4D3AB40_742C_4502_A68.jpeg
Mint az látható ez itt meghalt, de valaki azért megpróbálta javítani. Természetesen össze vissza jött a benya többek között alapjárat is össze vissza ment. Ha valaki tudna egy linket hozzá azt meg köszönném. Egyébként Malaguti ciak master 125ccm benzinpumpa membrán.
-
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68711 üzenetére
Rendben, köszönöm a részletes választ
-
válasz
Rivaul #68710 üzenetére
Hát a deklit levéve kívülről nagyon semmit sem fogsz látni. Le kell húzni a harangot és a kuplungot, majd az utóbbiba megnézni, hogy mi van a kis rugókkal. Lehet, hogy eltörött az egyik közülük, ezért az egyik pofa szabadon lötyög. Bár ez nagyon ritka dolog, nem tartom valószínűnek. De a kuplungot levéve ez jó látszódik majd. Sokkal inkább esélyes, hogy egyszerűen elfáradtak a rugók és annyira ki vannak nyúlva, hogy már olyan kis fordulatnál is mint az alapjárat nyitni kezd a a kuplung (a pofák nekiérnek a harangnak). De majd csak akkor derül ki igazán, hogy mi van vele ha majd szét lesz szedve.
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68709 üzenetére
Köszönöm. Mit kell látnom amúgy? Miből tudom hogy nem jók a rugók? Milyen gondot okoznak?
-
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68705 üzenetére
Az alapjárat nem emelkedik csak elkezd forogni a kerék. Körülbelül olyan ütembe mint ha sétálnék és tolnám magam mellett a robogót. Hidegindításnál van hogy hajt mint az állat és akkor a kereket is veszettül pörgeti.
-
-
SPeti1984
senior tag
Megnéztem 2012-es gyártású a castrol úgyhogy inkább nem öntöm bele, nem ér annyit. Amúgyis megjött a másik két rendelt olaj (Repsol competicion 2t meg a repsol moto transmision 80w90). Végül hajtóműolajnak inkább a 80w90-et vettem Crogen RS-hez mondom nyáron lehet nem baj ha picit sűrűbb meg amúgyis keveset megyünk a motorral meg több szervíz is azt teszi bele így gondoltam nem lehet rossz az sem. Meg évente lecserélem majd mivel literes és csak 1dl kell bele.
-
válasz
Rivaul #68704 üzenetére
Lehet, hogy ez a nagy hideg kavart be valamit. Mielőtt bármit csinálsz várj addig, amíg kicsit felmelegszik az idő.
De akkor a kerékpörgés csak akkor van, amikor túl felmegy az alapjárat igaz? Normál alapjáratnál nincs ilyen problémád? Csak a kolléga kuplungrugós felvetése miatt jobb ezt tisztázni, hogy akkor azt a részét ki lehessen teljesen zárni. -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #68696 üzenetére
Sok babrálásra egy biztosnak tűnő alapjáratot sikerült állítanom. A levegőcsavart ha teljesen betekerem leáll a motor. Most olyan 1,5-2 fordulaton van kint és ehhez állítottam az alapjáratot úgy hogy se hidegen se melegen nem áll le és nem is ingadozik. Hidegen mikor indítom veszettül pörögne és hajtja a kereket gáz nélkül is, ekkor akasztom rá a féket és az tartja. Körülbelül 1-2 perc és elcsendesedik. Melegszik egy kicsit és megáll a kerék is. Aztán random pár perc múlva újra elkezdi pörgetni. Lemegyek a boltba, megtámasztom és csak pöfög, aztán elkezdi lassan pörgetni a kereket.Rá húzom a féket, ettől megáll és ha kiengedem akkor sem pörög tovább. Aztán egyszer csak megint elkezdi.
Igazad van hogy írtam ezt is meg azt is de nem igazán értek robogókhoz, ezért is kérdezek itt. igyekszek úgy csinálni mindent ahogy írjátok, emiatt is sikerült az alapjáratot beállítanom. Igazából nincs baj most a motorral de ezt furcsának találom hogy egyszer csak elkezd pörögni a kerék és gondoltam rákérdezek hogy a hatalmas hideg indulás meg ez esetleg még mindig a karbi rossz beállítása lehet-e vagy mást ajánlott megnézni.
-
válasz
Kardos.N #68702 üzenetére
Szia!
Már leírta, hogy túl magas az alapjárata és sokszor nem akar visszamenni a helyére. Ezt kell megoldani. Az, hogy elkezdi pörgetni a hátsó kereket az a nagyon magas alapjárat eredménye. Amikor visszaáll neki az alapjárat, akkor a kereket sem pörgeti. Nem meghajtás, hanem más jellegű problémája van.
Létezik az a probléma amiről te beszélsz, de azt akkor normál alapjáratnál is csinálná. -
Kardos.N
tag
Ha gajra ment a rugó akkor a kuplung pofákat semmi sem húzza vissza.
A probléma mindenképpen ott keresendő.
Kuplungot rögzítő anya megfelelően meg van húzva ?
Menete nincs meg kopva ? -
macilaci78
nagyúr
Szeptembertől a hidegebb időben csinálta a motorom: indult szívató nélkül is a motor, de egy fél percig erősen pörgette a kereket. Fékre megállt, de ha elengedtem a féket, újra felpörgött. Fél-egy perc alatt magától is megállt a kerék, lecsökkent az alapjárat a megszokottra.
Manuális szívatóm van, biztosan nullán állt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Android szakmai topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Megjelent a OnePlus 13T
- Telekom mobilszolgáltatások
- EA Sports WRC '23
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hobby elektronika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S24 Ultra 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest