Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
Jogos kérdés. Azon a hengeren amit mi próbáltunk, kifényesedett a henger, üvegszerű lett, amire először azt hittük kopás, de a mérések szerint nem volt kopott a henger, sőtt..
Közelről megnézve látszott, hogy nem olyan mint amikor a kopástól fényesedik, hanem olyan volt,mint ha lelakkozták volna.Elméletileg a hónolás kéne az olajfilmcmegtartására, de valahogy mégis jól működött ezzel a fényes felülettel, a dugattyún sem látszott fokozott kopás emiatt. De egy kopott motornál, már úgysem sok hónolás maradt a hengeren, szóval ettől rosszabb biztos nem lesz.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Érdeklődtem a boltban, hogyha a Leo Vince rezójából kiszedem a hangtompítót, jobban fog-e menni vagy sem.
A válasz az volt, hogy nem lesz gyorsabb, csak hangosabb ezért nem érdemes kiszedni csak a leömlőnél kell a szűkítőt.Ezt nehéz elhinni, hogy egy ilyen bazi nagy tölcsér nem folyt semmit.
Forrás: [link]
Elvileg itt is azt írják, hogy nem megy jobban.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #57452 üzenetére
Egy ötvenes motorról van szó, ezen nem áramlik keresztül olyan sok gáz, hogy hatalmas keresztmetszetű kipufogó kelljen. Gondolj bele, hogy egy 100 lovas 1.6-os autónak mekkora kipufogója van, pedig azon nagyságrendekkel több gáz áramlik át.
Jó az a fojtás úgy, tényleg csk hangosabb lesz a gép, ha kiveszed.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Még egy kérdés.
Az normális ha meleg motorra ráhúzom a szivatót azonnal lefullad?undefined
-
Redneck
nagyúr
Megnéztem a GPR 50 blokkos RS 50 témát.
Dellorto PHVA 17,5 van rajta. Közép tartományban az okozhatja a fuldoklást/dadogást hogy kicsi a fúvóka ami benne van?
50 ccm-es a motor, de az Arrow kipufogó rendszer rendesen engedi kifele a füstöt. Kipufogó tömítést érdemes cserélni rajta azért ha kicsit olajos dzsuvás szokott lenni a henger és a kipufogó találkozásánál?A Dellorto karbihoz a futár motorosboltban van felújító szett, de csak annyit írnak hogy PHVA. Megvehetem hozzá bátran?
Főfúvókából milyen méret lenne ideális hozzá szerintetek? Csak mert akkor holnap megvenném és azzal együtt vinném a szerelőhöz, esetleg a láncszettet is meg tudnám venni.Szerk:
Elvileg 90-es van benne alapjáraton de tartok tőle hogy kevés vagy koszos. A szivatóm amúgy mechanikus, kézzel kell eltolni majd vissza.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
Köszi mindenkinek a mai nap segítségét!
Sokat segítettetek.undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Redneck
nagyúr
(#57456) Redneck
Még ehhez visszatérve, elképzelhető hogy a gyújtáson/előgyújtáson is állítani kell kicsit?Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57458 üzenetére
A XADO-t ismerem. Autóban is használtam évek óta. A 2T-nél könnyen el tudom képzelni, hogy ahogyan "feltapad" a hengerfalra, az addig egyébként harangverőként dolgozó dugattyúnak hirtelen "túl jó" lett az illesztése. Olyan lett, mint egy baromira passzentosra fúrt új henger. Na most. Könnyen lehet, hogy azért gyengül el 20 perc után, mert kellően bemelegszik a nyelezett motor és a dugó kezd szorulni. A beköpést meg simán csinálhatná ettől is, hogy a visszafogott "szoruló" dugóhoz már túl dús a keverék és nem olajban, hanem benzinben.
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #57463 üzenetére
Na jó, de azok után, hogy az elég drasztikus mennyiségre beállított olajpumpa visszaállítva gyári értékekre nem gyengül el és nem 15-20percet nyeleztem, hanem 30 percet, egy pillanatra nem gyengült, folyamatosan ugyanolyan erős volt.
Este megnyelezem 1 órát.
Egyébként meg ha 50cc-n probléma lenne ezzel a revitalizálással akkor találtam volna róla valami infót, de rákerestem és semmi negatív tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #57465 üzenetére
Nyilván csak adott keretek között, városi nyelezés lesz, lámpától lámpáig.
Nem fogok országúti viszonyok között tesztelni, mert minek is?
Robogó, és amúgy is városban fogom használni.Kiugrok Budára, meg vissza.
Vmi ilyesmi, visszafelé meg az Andrássyn.[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57464 üzenetére
Én sem mondtam, hogy negatív. Egyébként azt sem, hogy ez ártott volna neki. De, ha egyébként sokat javított rajta és kopott volt a hengerfal, akkor a sok olaj biza javít a kopott motor kompresszióján. Pl nekem a régi szanaszét kopott hengeremmel be sem indult, ha az olajpumpa mellé nem öntöttem a benzinbe is olajat. Füstölt, mint a barom, de hidegen csak így volt benne annyi kompresszió, hogy be lehessen indítani.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #57468 üzenetére
Na majd levideózom a hidegindítást mennyire füstöl.
(Mintha 4T lenne, alig.)
Ezelőtt de kár, hogy nem videóztam le.
Nyilván mondjuk azért is füstölt mert rengeteg olajat kevert hozzá.A mostani 'füstöléshez' képest nagyon füstölt. De nem volt annyira vészes azért mint egy kormolós TDI.
Na megiszom még ezt a pohár kólát és start gombra nyomok (kilövés. ) 1 hét után.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dzso22
senior tag
Nagy a csend.
Csak nem lerobbant valahol ludsimon ?[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
ludsimon
veterán
Kipróbáltam Csömörön egy olyan emelkedőt (15-20% körüli) ahol visszagurult volna régi karbival a robogó.
Ez meg 30-35-el felment.
Olyan apró gázadásokra is reagál amit elképzelni se mertem volna, hogy ilyen lesz ebből a motorból valaha is.Mutatok olyat ami nem placebó, tessék itt a hidegindítás videón!!
Ez egy 2T és ilyen gyönyörűen füstmentesen, halkan suttog!Ilyen hangja volt kezelés előtt.
dzso22: Élménybeszámolót írok/tam.
Szerencsére nem volt semmi, csak kicsit többet mentem mint amit terveztem és módosítottam az útvonalon, hogy szárazon érjek haza.De most offolok is mindent, jön a piros erre.
undefined
-
dzso22
senior tag
-
mumtaz
senior tag
Feldobok egy újabb témát.
Mivel nem vagyok túl alacsony, ezért az "ülésben" ülve a lábaim már picit felfelé állnak. Szerintem nem a 192 centit vették alapul 112 kilóval a gyártók. Ok, szeretek rohangászni a döggel, ám túl sok nehezedik a farkcsontomra közvetlenül. Gyakorlatilag inkább az ülepem hátsó részével "ülök". Mindig, mikor lefutom a napi utamat (2x17km), fájó farkcsonti résszel szállok le.Van valami tippetek? Párnázzam ki jobban az ülést, hogy picit magasabb is legyen? Lábtartót ugye elég nehéz lenne lejjebb vinni.
Lehet, hogy vicces dolog, de rendkívül rossz. Tegnap hosszabbat mentem, és muszáj volt megállnom, mert már nem bírtam ki.
-
ludsimon
veterán
válasz 30z.Samu #57480 üzenetére
Utoljára 5 éve jártam erre bringával, akkor még nem volt ennyi ház felépítve erre az utcára.
Van még valahol olyan szakasz ahol rálátás van Bp-re?
Igazából össze vissza kóvályogtam, mert Bp hátterében akartam a Libertyt lefotózni, de ott felül már minden be lett azóta építve.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Azért nem kaptál rá választ mert sokszor ki lett ez a téma vesézve és gondolom senkinek nem volt "kedve" újra leírni.
Beírtam a keresőbe, h ajánlott robogó és rengeteg eredményt dobot (amin el tudsz indulni)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #57489 üzenetére
Nem tudom, ezekben az öngyógyító dolgokban nem igazán hiszek. Lehet, hogy a kisebb karcokra jó, de olyan érzésem van, hogy csak elodázni lehet a dolgokat...
Amúgy tegnap megint előjött az alapjárat para, mára eltűnt... Kezdem azt hinni, hogy a meleget nem szereti, hűvösben is lett beállítva a karbi...
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Kezdem azt hinni hogy a Xadomazo valami családi biznisze lehet a Ludsimon családnak, annyira tolja itt.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Redneck
nagyúr
Én nem mernék valami löttyöt beleönteni csak úgy.
A keveréken kívül mi kéne még neki? Semmi. Ez 2T, így is kényes a jól beállított karbira.Egyébként kapja be az eső, délután vinném 45km-re a paripát szerelőhöz. Ha minden jól megy kap pár dolgot:
-karbi felújítás/beállítás (valószínüleg új főfúvóka)
-gyújtás/előgyújtás beállítás
-légszűrő tisztítás
-új gyertya (NGK)
-új láncszett (DiD vagy JT)
-váltóolaj
-kipufogótömítés
-új kerekek (még passz, maximum Continental Contigo!)
-visszajelző lámpák[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #57489 üzenetére
Szerintem megúszta volna, vagy legalábbis nem 100km-en állt volna be.
Csökkenti a surlódást ezáltal a hőmérséklet is csökken.Pont ezért csináltam én is meg, ha tuningolok és működik (amiben akkor még nem hittem) akkor ez elengedhetetlen szvsz mert most forog mondjuk 7500rpm-en, majd 1 hét múlva 8500-8800rpm-en fog.
Én azt tudom mondani, hogy iszonyat milyen kompresszió lett a hengerben, kézzel forgattam mikor tegnap le volt szedve ez a hajtómű oldala és olyan kompressziója volt, hogy 'visszaszívta' a hengert mikor forgattam az egyik állásban.
Nem tudom pontosan ezt az érzést körbeírni, olyan mint mikor forgatsz valamit, és érzed a holtponton, mintha cuppanna, vagy nem tudom hogy magyarázzam el.body007:
Alapvetően én állagmegőrzésre vettem, nem feljavításra.
Szerintem az újat inkább hanyagold, várnék olyan 5-10k km-t és utána adnám az olajhoz.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ha ez így van, akkor Den is az én családtagom?
Senkit nem akarok meggyőzni hatásosságáról, de lebeszélni semmiképp nem beszélnék le róla senkit, főleg, hogy tapasztaltam milyen pozitívan hatott a motoromra.Egy új motoron nyilván nem javít semmit, és nincs érezhető hatása, csak állagmegőrzésre jó, de egy olyan motoron mint az enyém, óra szerint 13k-km van benne, olajpumpa állásából viszont ennek minimum a triplája lehet valójában benne, szóval ezt felhozza közel azonosra mint egy új motor... Azért ez elég figyelemre méltó!
[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest