Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57451) Den válasza kcsa (#57449) üzenetére


Den
veterán

Jogos kérdés. Azon a hengeren amit mi próbáltunk, kifényesedett a henger, üvegszerű lett, amire először azt hittük kopás, de a mérések szerint nem volt kopott a henger, sőtt..
Közelről megnézve látszott, hogy nem olyan mint amikor a kopástól fényesedik, hanem olyan volt,mint ha lelakkozták volna.

Elméletileg a hónolás kéne az olajfilmcmegtartására, de valahogy mégis jól működött ezzel a fényes felülettel, a dugattyún sem látszott fokozott kopás emiatt. De egy kopott motornál, már úgysem sok hónolás maradt a hengeren, szóval ettől rosszabb biztos nem lesz.

www.simson4t.hu

(#57452) ludsimon


ludsimon
veterán

Érdeklődtem a boltban, hogyha a Leo Vince rezójából kiszedem a hangtompítót, jobban fog-e menni vagy sem.
A válasz az volt, hogy nem lesz gyorsabb, csak hangosabb ezért nem érdemes kiszedni csak a leömlőnél kell a szűkítőt.

Ezt nehéz elhinni, hogy egy ilyen bazi nagy tölcsér nem folyt semmit.

Forrás: [link]

Elvileg itt is azt írják, hogy nem megy jobban.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57453) Dexar007 válasza ludsimon (#57452) üzenetére


Dexar007
veterán

Ez kene ide is

Lerugnam a kocsogoket,a kavedaralos szarjukrol amit a varos masik vegeben is lehet hallani. ;]

Give me your cum,bull!

(#57454) Den válasza ludsimon (#57452) üzenetére


Den
veterán

Egy ötvenes motorról van szó, ezen nem áramlik keresztül olyan sok gáz, hogy hatalmas keresztmetszetű kipufogó kelljen. Gondolj bele, hogy egy 100 lovas 1.6-os autónak mekkora kipufogója van, pedig azon nagyságrendekkel több gáz áramlik át.

Jó az a fojtás úgy, tényleg csk hangosabb lesz a gép, ha kiveszed.

www.simson4t.hu

(#57455) ludsimon


ludsimon
veterán

Még egy kérdés.
Az normális ha meleg motorra ráhúzom a szivatót azonnal lefullad?

undefined

(#57456) Redneck


Redneck
veterán

Megnéztem a GPR 50 blokkos RS 50 témát.
Dellorto PHVA 17,5 van rajta. Közép tartományban az okozhatja a fuldoklást/dadogást hogy kicsi a fúvóka ami benne van?
50 ccm-es a motor, de az Arrow kipufogó rendszer rendesen engedi kifele a füstöt. Kipufogó tömítést érdemes cserélni rajta azért ha kicsit olajos dzsuvás szokott lenni a henger és a kipufogó találkozásánál?

A Dellorto karbihoz a futár motorosboltban van felújító szett, de csak annyit írnak hogy PHVA. Megvehetem hozzá bátran?
Főfúvókából milyen méret lenne ideális hozzá szerintetek? Csak mert akkor holnap megvenném és azzal együtt vinném a szerelőhöz, esetleg a láncszettet is meg tudnám venni.

Szerk:
Elvileg 90-es van benne alapjáraton de tartok tőle hogy kevés vagy koszos. A szivatóm amúgy mechanikus, kézzel kell eltolni majd vissza.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#57457) Den válasza ludsimon (#57455) üzenetére


Den
veterán

Persze. túldúsul, így normális.

www.simson4t.hu

(#57458) ludsimon


ludsimon
veterán

Köszi mindenkinek a mai nap segítségét! :R
Sokat segítettetek. :)

undefined

(#57459) Bogyó bá' válasza ludsimon (#57452) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

"A válasz az volt, hogy nem lesz gyorsabb, csak hangosabb ezért nem érdemes kiszedni csak a leömlőnél kell a szűkítőt."

Pont ezért érdemes, mert így mások is hallják, ha kilő. [DEGEC OFF] ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#57460) Redneck


Redneck
veterán

(#57456) Redneck
Még ehhez visszatérve, elképzelhető hogy a gyújtáson/előgyújtáson is állítani kell kicsit?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#57461) Den válasza Bogyó bá' (#57459) üzenetére


Den
veterán

Sőtt nitró befecskendezés is kéne a kipufogóba, mint a dragstereknél ami rajt előtt felpörgeti aturbót. Csak hogy mindenkinek egyértlmű legyen, hogy itt most kilövés lesz. :D[link]

[ Szerkesztve ]

www.simson4t.hu

(#57462) ludsimon válasza Den (#57461) üzenetére


ludsimon
veterán

najóvanmááá'!
Hol akarsz városon belül így kilőni két lámpa között? :N

undefined

(#57463) mumtaz válasza ludsimon (#57458) üzenetére


mumtaz
senior tag

A XADO-t ismerem. Autóban is használtam évek óta. A 2T-nél könnyen el tudom képzelni, hogy ahogyan "feltapad" a hengerfalra, az addig egyébként harangverőként dolgozó dugattyúnak hirtelen "túl jó" lett az illesztése. Olyan lett, mint egy baromira passzentosra fúrt új henger. Na most. Könnyen lehet, hogy azért gyengül el 20 perc után, mert kellően bemelegszik a nyelezett motor és a dugó kezd szorulni. A beköpést meg simán csinálhatná ettől is, hogy a visszafogott "szoruló" dugóhoz már túl dús a keverék és nem olajban, hanem benzinben.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#57464) ludsimon válasza mumtaz (#57463) üzenetére


ludsimon
veterán

Na jó, de azok után, hogy az elég drasztikus mennyiségre beállított olajpumpa visszaállítva gyári értékekre nem gyengül el és nem 15-20percet nyeleztem, hanem 30 percet, egy pillanatra nem gyengült, folyamatosan ugyanolyan erős volt.

Este megnyelezem 1 órát.

Egyébként meg ha 50cc-n probléma lenne ezzel a revitalizálással akkor találtam volna róla valami infót, de rákerestem és semmi negatív tapasztalat.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57465) dzso22 válasza ludsimon (#57464) üzenetére


dzso22
senior tag

Addig fogod nyelezni míg ebbe döglik bele szegény gép. Aztán jöhet a motorgenerál.. :U

[ Szerkesztve ]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#57466) ludsimon válasza dzso22 (#57465) üzenetére


ludsimon
veterán

Nyilván csak adott keretek között, városi nyelezés lesz, lámpától lámpáig.
Nem fogok országúti viszonyok között tesztelni, mert minek is?
Robogó, és amúgy is városban fogom használni.

Kiugrok Budára, meg vissza. :)
Vmi ilyesmi, visszafelé meg az Andrássyn.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57467) Jaffa75 válasza dzso22 (#57465) üzenetére


Jaffa75
őstag

akkor viszont tényleg passzentos lesz benne a dugó... :DD

(#57468) mumtaz válasza ludsimon (#57464) üzenetére


mumtaz
senior tag

Én sem mondtam, hogy negatív. Egyébként azt sem, hogy ez ártott volna neki. De, ha egyébként sokat javított rajta és kopott volt a hengerfal, akkor a sok olaj biza javít a kopott motor kompresszióján. Pl nekem a régi szanaszét kopott hengeremmel be sem indult, ha az olajpumpa mellé nem öntöttem a benzinbe is olajat. Füstölt, mint a barom, de hidegen csak így volt benne annyi kompresszió, hogy be lehessen indítani.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#57469) ludsimon válasza mumtaz (#57468) üzenetére


ludsimon
veterán

Na majd levideózom a hidegindítást mennyire füstöl.
(Mintha 4T lenne, alig.)
Ezelőtt de kár, hogy nem videóztam le. :W
Nyilván mondjuk azért is füstölt mert rengeteg olajat kevert hozzá.

A mostani 'füstöléshez' képest nagyon füstölt. De nem volt annyira vészes azért mint egy kormolós TDI.

Na megiszom még ezt a pohár kólát és start gombra nyomok (kilövés. :DD) 1 hét után.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57470) mumtaz válasza ludsimon (#57469) üzenetére


mumtaz
senior tag

Nekem mára meg volt a napi adagom. Reggel mentem Szigetszentmiklósra vele. Az innen 30km volt. Azt hittem, hogy késésben vagyok, erre 6:30-kor pattantam fel a lóra és 7:17-kor értem oda.

Ma összesen 67km.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#57471) dzso22


dzso22
senior tag

Nagy a csend.
Csak nem lerobbant valahol ludsimon ? :DDD

[ Szerkesztve ]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#57472) huszi.gyb válasza dzso22 (#57471) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Versenyez a villámlással, ki lő ki több gyalogost. ;]

www.dongosofor.hu

(#57473) ludsimon


ludsimon
veterán

Kipróbáltam Csömörön egy olyan emelkedőt (15-20% körüli) ahol visszagurult volna régi karbival a robogó.
Ez meg 30-35-el felment. :Y
Olyan apró gázadásokra is reagál amit elképzelni se mertem volna, hogy ilyen lesz ebből a motorból valaha is. :Y

Mutatok olyat ami nem placebó, tessék itt a hidegindítás videón!!
Ez egy 2T és ilyen gyönyörűen füstmentesen, halkan suttog!

Ilyen hangja volt kezelés előtt.

dzso22: Élménybeszámolót írok/tam. :D
Szerencsére nem volt semmi, csak kicsit többet mentem mint amit terveztem és módosítottam az útvonalon, hogy szárazon érjek haza. :)

De most offolok is mindent, jön a piros erre.

undefined

(#57474) dzso22 válasza ludsimon (#57473) üzenetére


dzso22
senior tag

17,5-ös Mikuni gyári hengerrel,gyári katalizátor mentesített és kicsit nyitottabb kipufogóval :)
Kicsit késik a hang,meg becsapós mert nem adja vissza rendesen a fordulatszámot. Tessék elnézni.
[link]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#57475) ludsimon válasza dzso22 (#57474) üzenetére


ludsimon
veterán

ebben most mi olyan jó?
lámpától kilőni, na az az igazi! :D

undefined

(#57476) dzso22 válasza ludsimon (#57475) üzenetére


dzso22
senior tag

A gázreakció a lényeg.

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#57477) 30z.Samu válasza ludsimon (#57473) üzenetére


30z.Samu
félisten

Csak nem a busz végállomástól nem messze lévő dombra gondolsz? :DDD

Sic Parvis Magna

(#57478) mumtaz


mumtaz
senior tag

Feldobok egy újabb témát.
Mivel nem vagyok túl alacsony, ezért az "ülésben" ülve a lábaim már picit felfelé állnak. Szerintem nem a 192 centit vették alapul 112 kilóval a gyártók. Ok, szeretek rohangászni a döggel, ám túl sok nehezedik a farkcsontomra közvetlenül. Gyakorlatilag inkább az ülepem hátsó részével "ülök". Mindig, mikor lefutom a napi utamat (2x17km), fájó farkcsonti résszel szállok le.

Van valami tippetek? Párnázzam ki jobban az ülést, hogy picit magasabb is legyen? Lábtartót ugye elég nehéz lenne lejjebb vinni.

Lehet, hogy vicces dolog, de rendkívül rossz. Tegnap hosszabbat mentem, és muszáj volt megállnom, mert már nem bírtam ki.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#57479) ludsimon válasza 30z.Samu (#57477) üzenetére


ludsimon
veterán

Itt felfelé. Állat emelkedő.

undefined

(#57480) 30z.Samu válasza ludsimon (#57479) üzenetére


30z.Samu
félisten

Ez az! :DDD Ez tényleg az, de a látvány kárpótol odafenn. :)

Sic Parvis Magna

(#57481) ludsimon válasza 30z.Samu (#57480) üzenetére


ludsimon
veterán

Utoljára 5 éve jártam erre bringával, akkor még nem volt ennyi ház felépítve erre az utcára.
Van még valahol olyan szakasz ahol rálátás van Bp-re?
Igazából össze vissza kóvályogtam, mert Bp hátterében akartam a Libertyt lefotózni, de ott felül már minden be lett azóta építve.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57482) 30z.Samu válasza ludsimon (#57481) üzenetére


30z.Samu
félisten

Van még egy hely, ahol szépen rá lehet látni.

Sic Parvis Magna

(#57483) ludsimon válasza 30z.Samu (#57482) üzenetére


ludsimon
veterán

Majd linkeld már be légyszíves, egyszer felmegyek oda nosztalgiázni. :)

undefined

(#57484) 30z.Samu válasza ludsimon (#57483) üzenetére


30z.Samu
félisten

Majd egyszer találkozunk és gurulunk Csömörön. :))

Sic Parvis Magna

(#57485) gbela válasza gbela (#57416) üzenetére


gbela
senior tag

Erre esetleg valaki? 57416 .
Úgy megörültem, hogy sok új hozzászólás van, aztán realizáltam, hogy válasz nincs. Vagy ha itt csak meglévő vasakról megy a diskurzus, akkor tudtok olyan forumot ajánlani ahol kérhetek tanácsot?
köszi!

(#57486) body007 válasza gbela (#57485) üzenetére


body007
addikt

Azért nem kaptál rá választ mert sokszor ki lett ez a téma vesézve és gondolom senkinek nem volt "kedve" újra leírni.

Beírtam a keresőbe, h ajánlott robogó és rengeteg eredményt dobot (amin el tudsz indulni)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#57488) Bogyó bá' válasza ludsimon (#57487) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Akkor nekem pont erre van szükségem!

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#57489) DigitXT válasza Bogyó bá' (#57488) üzenetére


DigitXT
félisten

Erre kíváncsi leszek.:K Nekem is ajánlgatta csongi anno.
(Lehet, hogy huszi is megúszta volna a hengercserét?;])

(#57490) Bogyó bá' válasza DigitXT (#57489) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nekem is éppen 9-ről 13-ra kellene növelni a kompressziót. Nem többre, mert még lehajítja a hengerfejet! :)) :))

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#57491) huszi.gyb válasza DigitXT (#57489) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

Nem tudom, ezekben az öngyógyító dolgokban nem igazán hiszek. Lehet, hogy a kisebb karcokra jó, de olyan érzésem van, hogy csak elodázni lehet a dolgokat...

Amúgy tegnap megint előjött az alapjárat para, mára eltűnt... Kezdem azt hinni, hogy a meleget nem szereti, hűvösben is lett beállítva a karbi... :U

www.dongosofor.hu

(#57492) DigitXT válasza huszi.gyb (#57491) üzenetére


DigitXT
félisten

De hát minden az elodázásról szól: ha 55K után még kibírja mondjuk 75-ig,
akkor már lehet, hogy az új tulajra marad a hengercsere (mint bogyónál is).

(#57493) huszi.gyb válasza DigitXT (#57492) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

:C :P ;)
Jogos, végül is az új hengerrel is elodáztam a hengercserét, remélhetőleg még 50+k km-re. Bár nem tervezem, hogy megválnék Majától, de ugye előbb-utóbb mindennek eljön az ideje...

www.dongosofor.hu

(#57494) body007 válasza Bogyó bá' (#57490) üzenetére


body007
addikt

És egy (viszonylag) új hengerbe mit csinálna a cucc? Azért kérdezem, h jó-e a kopás megelőzésére?

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#57495) kcsa


kcsa
veterán

Kezdem azt hinni hogy a Xadomazo valami családi biznisze lehet a Ludsimon családnak, annyira tolja itt.

(#57496) Redneck


Redneck
veterán

Én nem mernék valami löttyöt beleönteni csak úgy.
A keveréken kívül mi kéne még neki? Semmi. Ez 2T, így is kényes a jól beállított karbira.

Egyébként kapja be az eső, délután vinném 45km-re a paripát szerelőhöz. Ha minden jól megy kap pár dolgot:

-karbi felújítás/beállítás (valószínüleg új főfúvóka)
-gyújtás/előgyújtás beállítás
-légszűrő tisztítás
-új gyertya (NGK)
-új láncszett (DiD vagy JT)
-váltóolaj
-kipufogótömítés
-új kerekek (még passz, maximum Continental Contigo!)
-visszajelző lámpák

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#57497) ludsimon válasza DigitXT (#57489) üzenetére


ludsimon
veterán

Szerintem megúszta volna, vagy legalábbis nem 100km-en állt volna be.
Csökkenti a surlódást ezáltal a hőmérséklet is csökken.

Pont ezért csináltam én is meg, ha tuningolok és működik (amiben akkor még nem hittem) akkor ez elengedhetetlen szvsz mert most forog mondjuk 7500rpm-en, majd 1 hét múlva 8500-8800rpm-en fog.

Én azt tudom mondani, hogy iszonyat milyen kompresszió lett a hengerben, kézzel forgattam mikor tegnap le volt szedve ez a hajtómű oldala és olyan kompressziója volt, hogy 'visszaszívta' a hengert mikor forgattam az egyik állásban.
Nem tudom pontosan ezt az érzést körbeírni, olyan mint mikor forgatsz valamit, és érzed a holtponton, mintha cuppanna, vagy nem tudom hogy magyarázzam el.

body007:
Alapvetően én állagmegőrzésre vettem, nem feljavításra.
Szerintem az újat inkább hanyagold, várnék olyan 5-10k km-t és utána adnám az olajhoz.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57498) ludsimon válasza kcsa (#57495) üzenetére


ludsimon
veterán

Ha ez így van, akkor Den is az én családtagom?
Senkit nem akarok meggyőzni hatásosságáról, de lebeszélni semmiképp nem beszélnék le róla senkit, főleg, hogy tapasztaltam milyen pozitívan hatott a motoromra.

Egy új motoron nyilván nem javít semmit, és nincs érezhető hatása, csak állagmegőrzésre jó, de egy olyan motoron mint az enyém, óra szerint 13k-km van benne, olajpumpa állásából viszont ennek minimum a triplája lehet valójában benne, szóval ezt felhozza közel azonosra mint egy új motor... Azért ez elég figyelemre méltó!

[ Szerkesztve ]

undefined

(#57499) dzso22 válasza ludsimon (#57498) üzenetére


dzso22
senior tag

Egy linket dobjál már légyszives pontosan mit is használsz. Most már kiváncsivá tettél :D

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#57500) kcsa válasza ludsimon (#57498) üzenetére


kcsa
veterán

Én arra gondoltam rákenem kívülről is, hátha azt is felhozza új motor szintre.

Ennyire azért nem kell benyalni mindenhez a marketingszöveget...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.