- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz
Debilon #57199 üzenetére
beállíthatatlan szarral kezdeni semmit nem lehet, semmi gyári adatot nem találni erről a szar weberről csak dellortoról és tuti nem ugyanaz a kettő beállítása ha már a menet se ugyanaz.
Az igazság az h azóta nem 100.as mióta szétszedtem, pedig mindent ugyanúgy tettem vissza. taknyos az úszóház is, valami nem 100-as ott.
-
ludsimon
veterán
Majd meglátjuk milyen "gányolt" lesz.
-
-
Redneck
nagyúr
válasz
szmissz #57190 üzenetére
Ha az ember vesz normális kompatibilis tuning alkatrészeket és egy hozzá értő szerelő állítja be akkor nagyon komoly kis rendszerek keletkeznek amik ugyan drágák de nem fognak hamar tönkremenni.
Nyilván egy ilyen tuning nem olcsó, de ha valakinek megéri egy komoly 70-es vagy 85-ös rendszert építeni (természetesen így már nem smkp), akkor miért ne tenné.
Ha nyernék a lottón biztos kanyarítanék hobbiból egy 70-es komoly paripát. Persze ahhoz kell pár dolog, nem elég hülyegyerek módjára hengert feldobni.
-erősebb kuplung és váltó
-erősebb főtengely
-hengerszett
-nagyobb karburátor (szakértő által hangolva)
-hozzá való kipufogó
-versenygumi
-fékTermészetesen pénzben nem éri meg, de ha valaki szereti a kétüteműeket építeni és megteheti akkor miért ne tenné...
A gagyi hülyegyerek tuningot én is elítélem. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #57191 üzenetére
Még ha gúnyosan is fogalmazta meg, igaza van. Ne várj javulást a tuning alkatrészektől, amíg a gyárit sem tudod összehozni. Mérnök nem hülye. A Dellorto karbit is rá kell hangolni a TE motorodra. Erre nincs aranyszabály, hogy Liberty esetén 26,34°ot kell bezárnia a ráktérítőhöz képest, délután 3kor...
Default érték: Betekered tövig, és 1,5 fordulatot ki. Mindig ez a helyes? A francokat.
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz
huszi.gyb #57187 üzenetére
Hézag a gyári érték szerint beállítva 0,7mm-re.
Megnéztem azt is, azért szedtem szét, direkt nem csavartam ki a leeresztő csavart és megnéztem meddig van benne benzin és normális.
Onnan, hogy már 8x kicsavartam a gyertyát meg vissza, mert nézegettem változik-e bármit is, de beköpte minden alkalommal...
Megtisztítom, pöccre indul de le is fullad 2 mp múlva.. kiszedem és látom, hogy be van köpve.
Letöröltem pzs-vel utána megcsiszoltam finom polír papírral.Levegő/alapjárat csavarhoz nem nyúltam.
Gázadásra semmi. Azt látom, hogy fehér füst jön ki mikor gázadás nélkül próbálom önindítóval indítani.
Amúgy rugdostam csak megnéztem mit reagál önindítóra.Még múltkor piszkáltam a levegő/alapjárat csavart 1 hete, de azóta használtam 4x és nem volt ilyen gond máig.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #57186 üzenetére
Mindenre nem gondolhattál.Nézd meg, jól raktad-e össze, úszó nincs-e felakadva, tűszelep rendesen zár-e, megfelelő-e a benzinszint. Honnan gondolod, hogy beköpi a gyertyát? Gyertyakép? Hogyan tisztítottad meg? Hézag rendben van? Levegő/alapjárat csavart nem tekergetted el?szerk: Ez nem a Weber karbi... Simson karburátorral, szakértelem nélkül én is órákat szoptam, mire beröffent. Most se vagyok penge, de meg kell tanulni. Viszont nem az alkatrész a szar, ha nem tudod beállítani.
Gázadásra hogyan reagál?
-
ludsimon
veterán
válasz
huszi.gyb #57185 üzenetére
Jaja, tudom, csak már mindenre gondoltam, kicseréltem előtte vissza a gyári szivacsra de azzal is összeköpi.
Túl sok benzint kap ez nyilvánvaló volt számomra is, mert megtisztítás után pöccre beindul, majd 2 mp járás után le is fullad.
De miért önti bele a benzint nem értem.
Értem már miért szabadul meg mindenki ettől a Weber karbitól... -
ludsimon
veterán
Szétszedtem újra a karbit. Kitakarítottam a fúvókákat, ugyan a szűrő jól teszi a dolgát mert semmi a világon nem volt benne piszok...
De továbbra is beköpi a gyertyát és kb indítózok, jár 2 mp-t, után lefullad és utána sehogy nem indul be.
Az új karbi viszont meg fogja oldani a problémát (legalábbis remélem..
), mert a benzinszűrő miatt nem kap piszkot és azt nem kell szétszedegetnem, max 4-5x amíg megtalálom a main jet pontos méretét.
-
Debilon
addikt
válasz
ensolid #57169 üzenetére
ha jót akarsz, teszel bele akkut minél hamarabb
ahogy tudom, az akku puffer szerepet is betölt, mivel az veszi fel menet közben a termelt áramot.
hosszabb távon a fesz szabályzót is kinyírhatja ha sokáig akku nélkül közlekedszha valaki jobban vágja majd kijavít, de amikor a 50-es Honda Lead-em volt, akkor mondták nekem is (abban sem volt, akku aztán egy cella zárlatos került bele, aztán egy új)
-
ludsimon
veterán
Na kezdődik a szopás, nem lesz ez valóban olyan pofon egyszerű ahogy gondoltam.
Betettem a gyári 15cm-es szivacs helyett 20cm-set ami nincs is kiszakadva, és most megint reggel nem indult.
Nézem a gyertyát és teljesen be van köpve..Hú mi szopás lesz megtalálni a megfelelő méretű fúvókát ha jövőhéten megjönnek a cuccok.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Majesty 122. Ez is biztos kilő.
-
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #57178 üzenetére
A legtöbb rotyogón ilyen a rendszer. A megvalósítás lehet különböző.
Általában több tekercs fejleszti az áramot. itt van, ahol minden tekercs váltóáramot nyom a feszszabályzóba és itt van leválasztva a világítás felé egy szál. Van, ahol a világításnak külön tekercse van.
Van, ahol a gyújtásnak is külön áramfejlesztő tekercse van.
Egyébként meg attól nem nagyon kell tartani, hogy elszáll a "generátor". Valószínűbb, hogy az akksi döglik meg. -
Bambalazs
senior tag
Az alapjáratos halvány lámpafény elég helyzetjelzőnek. Úgyis akkor van rá szükség, amikor nem alapjáraton forog a motor. Pl. a Yamaha Jogon csak akkor világít a fényszóró és a hátsó lámpa, ha be van indítva, gázadásnál erősödik a fényerő. Ha csak gyújtás van rajta, a féklámpának, az indexnek és a dudának van áram akksiról.
-
Geccoka
csendes tag
válasz
ludsimon #57174 üzenetére
Annyira nem értek hozzá, hogy tudjam, mi az oka. Talán az lehet (de tényleg csak ötletelés), hogy nem megy, csak járó motorral a fényszóró, hogy kicsi az akksi teljesítménye és hamar leszívná. Alapjáraton pedig talán azért gyengébb, mert a generátor nem tud olyankor leadni akkora teljesítményt, amekkora kellene a lámpáknak. De majd a hozzáértők megmondják
.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
ludsimon #57171 üzenetére
A lámpáid valószínűleg külön generátortekercsről, váltóáramról mennek. Az akku töltése meg egy teljesen külön kör, egyenirányítóval, fesszabályzóval (illetve e kettő egy dobozban szokott lenni). Össze ne csomózd őket, mert valami meg fog degleni.
(#57172) Geccoka: meg az önindító természetesen.
-
ludsimon
veterán
Olyankor mi van mikor aksin szépen faszán látom alapjáraton is, hogy a generátor egyenletesen tölti az aksit multiméterrel mérve, viszont a lámpák halványak??
Aksiról nem kapcsolnak a lámpák be csak az irány jező, meg a féklámpa.
Gondolom az áramkör csak a ganerátor felől kapja a feszkót, de ez baromira nem jó mert mi van ha megdöglik a generátor, elütnek?Hol nézzek körül, hogy aksi legyen a main áramforrás?? Ha a generátor tölti az aksit akkor nem mindegy, hogy a lámpák az aksiról vagy generátorról mennek? Elég hülyén van összekötve.
-
ensolid
tag
Sziasztok!
Megvásároltam ma életem első robogóját egy yamaha mint-et. Teljesen felújította az eladó ezért mikor elhoztam tőle mondta is, hogy 200km után kezdjem csak el jobban húzni neki addig ne. A gondom az, hogy se a sebesség mérőm se az üzemanyag mérő órám nem megy rajta. Ez lehet, hogy azért van mert nincs benne aksi? Bár nem mint ha nagyon szükség lenne a sebesség mérőre mert 50-nél többel szerintem nem megy ez a moci, de az üzemanyag visszajelző jól jönne. -
2thletme2day
őstag
válasz
frigoo #57163 üzenetére
Elvittem szerelőhöz a motort. Felújította a vízpumpát, főtengely csapágyat meg szimeringet cserélt meg lecserélte a lendkereket mert mondhatni szarrá volt törve benne a mágnes. Azt mondja a szaki, hogy ennek a motornak egyenletesebben kéne húznia. Újra kéne hangolni mindent az meg ugye időigényes ami ugye pénz, mert én nem értek hozzá. Nagyon nem akarok már többet költeni rá. Így is csak óra szerint 70-el járok városon kívül. Azt meg gondolom a gyári is tudja. Aztán mondtam neki, hogy megvan minden gyári cucca. Lehet megy vissza ezért gyárira az egész. Viszonyítási alapom sajnos nincs, hogy hogyan kéne menni mert ez az első robogóm és ezen kívül mással még nem mentem.
(#57164) Pete55555
Nem csak kipufogó tuning van rajta. Én már így vettem a motort. Amit látok a dobozban lévő cuccok között az a 12-es Weber karbi 17,5-es Dellortora lett cserélve, a gyári Malossi kuplungra, görgők, kontraszt rugó és variátor, na meg persze a kipufogó.
Ez még csak egy terv ami még nem végleges, de ha esetleg visszaalakíttatom gyárira kiárulom a cuccokat, hogy valami azért visszajöjjön a szerviz árából.
Én nem akarok "kilőni". Csak nyugisan eljutni melóba reggelente, aztán hazajönni. Amúgy azt olvastam erről a kipufogóról, hogy ez inkább 70-es hengerhez való.
-
ludsimon
veterán
-
Redneck
nagyúr
Az enyémre is csak feldobtak egy Arrow szettet fúvójázás vagy állítás nélkül... Jövő héten kiderül mennyire frankó normális karbi+légszűrő +gyertya kombóval. Most csak dadog nélkülük.
-
Pete55555
addikt
válasz
2thletme2day #57162 üzenetére
Gondolom csak kipuff tuning lett volna XD
-
frigoo
aktív tag
válasz
2thletme2day #57162 üzenetére
Sztem minden további nélkül, szétszedve, ledugózva, óvatosan.
Mi van a Gianellivel? Nem jött be a hangja, vagy nem hozta azt a többletet, amit vártál? -
2thletme2day
őstag
Rozsdás kipufogót szabad homokszórózni?
Visszamegy a Runnerre a gyári kipuff, van itthon hőálló fekete festékem direkt kipufogóra. Rendbe akarom kicsit hozni felszerelés előtt. Ugyanitt Gianelli Reverse kipuff eladó.
-
Bitpalace
senior tag
válasz
Redneck #57157 üzenetére
Én is akkura tippeltem, ki is vettem töltöttem, de semmi változás. Feszültség az jó. Viszont annyi, hogy mikor indítani szeretném féklámpa világít és mikor indítanék, lecsökken a fényereje a lámpának...
kcsa: Töltésrendszer jó, azt kimértem lehet ott hibáztam hogy kb fél évig állt a szerensétlen, mert nem voltam itthon és nem volt aki törődjön vele, nem volt kivéve, sem töltve....Szerintem ennyit bírt. 4 éves akku és még a boltba savazták fel nekem.
Szerzek bele egy másik akut, kiderül mit szól hozzá.
üdv!
-
Bitpalace
senior tag
Sziasztok!
A minap be akartam indítani a motoromat (Suzuki 50 ccm) és csak kattant egyet az önindító, onnantól már csak a relé kattog, a motort nem hajtja. Berúgásra viszont pöccre indul, és azt tapasztaltam, hogy az index sem villog csak világít folyamatosan. Ez mitől lehet?
Ez a kettő egyszerre történt, én első sorba az akkura gondolok, hogy kuka lett, de nem vagyok benne biztos.
Valaki tudna ebben segíteni nekem?
üdv!
-
wolfnet
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- OLED monitor topic
- Hálózati / IP kamera
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Nem csalás, nem ámítás: megérkeztek a Xiaomi notebookjai
- Elektromos autók - motorok
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Intel Core I9 9900K Processzor!
- ÚJ Asus TUF Gaming FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 8GB- 2 év garancia
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Noctua NH-D15 chromax.black léghűtés garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest