- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz
mumtaz #57349 üzenetére
Szerintem az olajjal nincs semmi, tuti én nem tudom beállítani rendesen a karbit csak annyi.
Levegős.
Azt tudom, hogy a full gázhoz nincs köze, az alapjáratot lövöm be először, majd lecserélem 75mm-esre a fúvókát.
Lehet falsot szív valahol a karbi és több levegőt kap, mint mielőtt megbontottam volna?
Nem hiszem el, hogy egy gyári motornak a 65os főfúvóka kevés lenne.Na gyors próbaként gyorskötözővel összehúzom jobban, hátha az a baja hogy falsot szív.
Az alapjáratot meg beállítom, most fehéret pufog, úgyhogy egész biztos sok levegőt kap, szépen finoman negyed fordulatokkal állítgatok rajta. -
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #57345 üzenetére
Az olaj mennyisége a fordulatszám függvénye is. Most nem olvasok vissza, de a tied levegős, vagy vizes?
Azért az olaj nem hűti ám a hengert. Vizesnél látnád a hőfokmérőt. Levegős meg baromi gyorsan bemelegszik. Ha utóbbinál szar a hűtés, az folyamatos üzemben nem 20 perc után jelentkezik, hanem kb 3 perc.Tehetsz egy másik próbát is, amivel biztosan nem nyírod ki a gépet: Önts egy kis olajat a tankba is a benzinhez és kész. Lehet, hogy picit füstölni fog, de legalább megtudod, hogy az olajzás-e a probléma.
Mellesleg az olajpumpa az olajcsövön épp csak nyomja az olajat. Nem kell annak spriccelni, vagy ilyesmi. Nekem egy kb 3mm belső átmérőjű átlátszó csőben alapjáraton kb 5 motorfordulatonként moccan 2mm-t az olaj. fullgázon kicsit többet, de nem sokkal.A másik, hogy az alapjárati beállításnak sok köze nincsen a full gázhoz. Attól, hogy alapjáraton dús, fullgázon még lehet szegény a keverék. Ahogyan az alap, ahogyan tanácsolják is többen: Előbb az alapjáraton lődd be rendesen a benzin-levegő keveréket, aztán jöhet a többi.
-
ludsimon
veterán
Most viszont azt kéne megpróbálnom, hogy állítottam a levegőn hogy a másik gyertyát így beköpi-e alapjáraton.
Mert ha nem akkor az alapjáratot be kell állítani rendesen, illetve a főfúvókát 70 vagy 75-ösre kicserélni.De ezt az egészet csak azért nem értem, mert eredetileg a gyári karbival is elerőtlenedett 15-20p után.
Mégis olajpumpát nézzem meg?Még jó, hogy 1 hét szabin van szmissz, már 50x kiakadt volna.
-
ludsimon
veterán
válasz
Bogyó bá' #57344 üzenetére
Tegnap az összes benyát átszűrtem és megnéztem jól jön-e a benzin a szűrőn át végig lazán szívtam a csövet szóval ott tuti nincs baj.
Továbbra is az olajpumpára tippelek, mintha kevés olajat adna mikor 100%-on nyitva a gáz és nem hűtené eléggé a blokkot.
Az érdekes viszont hogy alapjáraton sokat ad és beköpi ha 1-2 percet alapjáraton áll.
Ez mi??
A kettő nagyon ellentmond egymásnak. -
ludsimon
veterán
válasz
body007 #57342 üzenetére
ja akkor ilyen 4t hangja lesz hirtelen összeolvad a két ütem, ha jól olvastam.
Akkor növelek rajta első menetben 70esre.De van 75ös is, inkább nagyobbal próbálkozok.
Az olajat lehet valahogy ellenőrizni?
Úgy értem, hogy megnézni jön-e rendesen olaj a csőből?
Van rá valami technika?Én azért nem a benzinre tippelnék, mert ezelőtt is csinált ilyet, hogy elerőtlenedett 15-20p után.
Lehet az, hogy az olajnyomás nem kielégítő. -
ludsimon
veterán
válasz
dzso22 #57338 üzenetére
Az előző gyertyát beköpte ahogy húztam egy kövéret azonnal lefulladt és a kapuból toltam vissza a motort...
Pedig teljesen lecsiszoltam.Most alapjáraton sok levegőt kap mert fehér füstöt ereget. Majd állítok azon is hogyha kiderül mi ez a 20 perc utáni erőtlenedés.
Ez már az új gyertya.
De a gyári rendszernek nem elég a 65ös főfúvóka?
cseréljem le 70esre?Adok neki egy próbát, növelem a benzin mennyiséget 70es főfúvókára.
+8%-al növelem. Kíváncsi vagyok. -
dzso22
senior tag
válasz
ludsimon #57337 üzenetére
Ez a gyertya még nincs rendesen kiégve.
Vagy sokat kap vagy keveset,vagy keveset és túl is hevül,vagy nincs rendes olajzás és túl hevül. De lehet rossz hőértékű gyertya is vagy csak szimplán gyertya hiba.
Ennyi leírásból kb. ennyire lehet következtetni.de lehet más is.
Adj neki több benzint vagy cserélj gyertyát és menny még egy kört. Nézd meg mi történik -
ludsimon
veterán
pöccröff, 75km/h a vége, húz gyönyörűen, itt a gyertyakép 15-20perc 100%-on.
Az a kérdés, hogy miért csinálja azt, hogy 15-20p 100%-on amint úgy rendesen bemelegedett elkezd erőtlen lenni? Mintha eltűnnének a lovak és a az utolsó 20. percben már csak ilyen 35-40 volt a vége és alig húzott.
7 és 11 között van a képekből ítélve ami jó, 11esre hasonlít legjobban.
-
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #57328 üzenetére
Nagy tévedés. Baromira függ attól, hogy a motor milyen fordulaton dolgozik üzemszerűen.
A sport olajak magasabb fordulatú és jellemzően melegebb motoroknál dolgoznak jól, jobb a hőtűrésük. Viszont alacsonyabb fordulatú és hidegebb motorokban - mivel nem ég el rendesen - lerakódik a kipufogóban.Egyéb olajak jók az alacsonyabb fordulatú hidegebb motorokba. Ezek alacsonyabb hőmérsékleten is elégnek rendesen, de magasabb fordulaton baromi rossz a kenésük. Magasabb hőmérsékleten nem látják el a feladatukat.
Ennyi dióhéjban.
Egy gyári robogóba beleönteni a sport kategóriás drágább olajat többet árt, mint használ, mivel azok nem dolgoznak olyan nagy fordulaton és hidegebbek. Teleköpik a kipufogót, aztán 1-2 ezer kilométerenként lehet kipufogót takarítani. És nem ám csak megtörölni a száját.
-
dzso22
senior tag
-
ludsimon
veterán
Castrol racing olajat amit vesz az ember webshopokban mind hamisított?
Meg nem ég el jól ha nincs 10k+ rpm-es fordulat?
Szerintem ez hülyeség, minden szerelő a szintetikus racing olajakat ajánlja, mert lerakódás nélkül gyorsan elég és a kenése ezeknek a legjobb.Na félve indulok ki kilövési gyakorlatra.
-
dzso22
senior tag
válasz
body007 #57318 üzenetére
Persze mert nem mindegy.
Egy átlagos robogóba nem is nagyon szabad önteni "Racing" olajakat mert előfordulhat hogy lekokszol,nem ég ki rendesen mert nagyobb fordulatszám tartományra van tervezve.
Motul,Repsol amik nagyon jók. De nem hiszem hogy neked "Verseny" olaj kellene attól függ mit jelent az a 10+ -
mumtaz
senior tag
ludsimon vajon már kilőtt, vagy elege lett és most gyújtja rá a garázst a vasra?
-
mumtaz
senior tag
válasz
Norbika88 #57315 üzenetére
Elég nagy LOL, mint az "eredeti" GM olaj. ugyanaz a flakon és címke az Opelnél, meg az Auchan-ban. Csak utóbbinál pl görögül volt ráírva minden, a besorolása ugyanaz és beállt miatta a motor.
dzso22: Mint le is írtam korábban ugye bütykölésztem én anno, de pl. akkoriban valahogy egyértelműbb jelei voltak pl. a karbi beállításból fakadó dolgoknak. Egy szimó nem volt annyira érzékeny, mint ezek a cuccok, de annyi lóerő nem is volt benne gyárilag. Bár az enyémnél már kellett azért finomhangolni rendesen, de akkor is megbocsájtóbb volt. Mondjuk ahhoz meg soha nem találtam normális főtengely csapágyat. Annyira pörgött, hogy 1000-1500 km után mindegyik kotyogott és emiatt a kotyogás miatt - mivel ugye megszakítós gyújtása volt - magasabb fordulaton össze-vissza ment a gyújtás. De mondjuk 14000-et pörgött, ami egy szimónál nem épp a szokványos kategória.
Minden esetre ott sokkal egyértelműbb jelei voltak, ha a karbi nem jól volt beállítva.
A másik meg, hogy ugye ott nem kellett variót sem hangolni. -
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #57309 üzenetére
Milyen elmélet bukik? én itt nem látok afféle csavart. Vagy nem értelek. Vagy túl sokat ittam, vagy túl keveset.
Itt látok egy alapjárati - tolattyú - állító csavart, egymás mellett a fő- és alapjárati fúvókát, illetve jobbra fent egy szívató fúvókát.dzso22: Azért más az elmélet és más a gyakorlat. Tudod, minden mérnök tud házat tervezni, de a kőmüves vakarja a fejét, hogy "ezt a falat meg hogy a a faxba húzom fel, hogy ne dőljön össze". Más az elmélet és más a gyakorlat.
-
mumtaz
senior tag
válasz
ludsimon #57291 üzenetére
De leírtam, nézd már meg.
Alapjárati levegő csavar: Az alapjárati "rendszer"-nek külön csatornája van a tolattyúházat megkerülve. Olyan, mint autónál az alapjárati szelep/motor, hogy a fojtószelepet egy külön csatorna megkerüli. Ez szolgál az alapjárat-hoz. 2T-nél ennek más szerepe is van, mivel gyakorlatilag kiegészíti az alacsonyabb gázállásnál a keveréket. Namost adott 2T motor karakterisztikánál/konfigurációnál (motortípus, henger, kipufogó, karburátor, stb) különböző beállítások kellenek. Ide számít a fúvóka mérete és hozzá a levegő. Az alapjárati rendszerben a fúvókával állítod be az ideális üzemanyag mennyiséget, a levegőcsavarral pedig ehhez az üzemanyag mennyiséghez szükséges levegőmennyiséget. Tehát az alapjárati levegőcsavar szolgál az ideális benzin-levegő keverék beállításához.
Az a csavar, amit Te annyira hiányolsz csak arra szolgálna, hogy az előzőleg a fúvókával és levegőcsavarral beszabályzott benzin-levegő keverékből mennyi jusson a motornak. Tehát gyakorlatilag ezzel szabályoznád a motorba jutó keverék mennyiségét és ezzel az alapjárati fordulatszámot. Egyéb haszna nincsen.
Hogy miért dugózzák le? Mert, ha ezt állítod, akkor előfordulhat, hogy felszegényedik, vagy dúsul a keverék, mert ez a csatorna csak egy bizonyos tartományban működik tökéletesen, tehát ezt a csavart állítva megint szabályozni kellene az benzin-levegő keveréket. Gyakorlatilag szinte soha nem lenne jó.
Másfelől pedig azért sincs haszna, mert az alapjárati fordulatszámot az alapjárati csavarral - ami a tolattyút emeli a karburátorban - teljesen jól be lehet állítani az alapjáratot anélkül, hogy az alapjárati rendszer keverékképzése bármerre is eltolódna.Tehát a csavar megszüntetésével kiiktattak egy felesleges csavart a rendszerből, amivel ugyan ideális esetben megfelelőbben lehetne beszabályozni az alapjáraton a keveréket, de rengeteg macera és enélkül a csavar nélkül is közel ideálisra lehet beállítani mindent. Nagyobb gázzállásnál meg az alapjárati rendszernek nincs szerepe, tehát ez a csavar semmilyen módon nem szól bele a motor teljesítményébe, csak megnehezítené a beállítást.
Nem tudom mesterek. Tévedtem valahol?
-
ludsimon
veterán
Amúgy belegondoltatok?
A 25+ éves autók meg a berugós robogók, motorok napkitöréskor is működni fognak, ha bekövetkezik egy nagy katasztrófa. -
ludsimon
veterán
válasz
szentkuti11 #57302 üzenetére
remélem fasza lesz.
elvileg gyári értékek szerint be van állítva azt mondta a srác be fog indulni.
Kíváncsi leszek. Az tuti, hogy ebéd után azzal kezdem, hogy megnézem a gyári értékeket és leírom mielőtt elbasznám ezt is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Május 5-én csörög utoljára a Skype
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fűnyíró topik
- Linux kezdőknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kedvenc zene a mai napra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Futás, futópályák
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Thinkpad P16s notebookot vennék
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest