Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6601) tibi666 válasza dragonfx (#6598) üzenetére


tibi666
senior tag

mert nincs kiegyensúlyozva rendesen, azért szar a járáskultúrája.
remeg, ráz. egy bmw-ben is, egy mercedesben is. eleinte ha máshol nem, a kormányon, meg a váltón érzed, aztán ahogy kopnak a tartó bakok, csak rosszabb lesz.

sor6 az igazi, de már egy 5 hengeres is jobb.
sor6 dízelbe beülsz, a halálán sem rázza úgy az autót, mint egy 4 hengeres benzines.

(#6602) E-Max válasza dragonfx (#6600) üzenetére


E-Max
tag

Elmesélem, az újak még szarabbak. :)
Ez a 326 lovas 6 hengeres dupla turbós szörny sem muzsikál oly szépen, mint az én régi 523i E39-em...
Pedig nem az a csúcs, hanem E39 M5, E60 M5...
Turbó, meg minden fittyfene nélkül...

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6603) Gézengúz


Gézengúz
addikt

Sziasztok!

Donor E36-om gyári magnóját eladtam, erre a leendő tulaj visszaszólt, hogy kódot kér, mikor jöttem vele hazafelé anno akkor még gond nélkül szólt...

Sok papírom megvan hozzá csak az a baj, hogy német, valahol esetleg fel van tüntetve a kód?

Ha tudtok segítsetek már...

Thx...

(#6604) fekeandras válasza E-Max (#6599) üzenetére


fekeandras
őstag

Csak leesett végre nekik is, hogy a szívó motor felett már "eljárt az idő".
Ha kihoznának egy 1.4turbót az kb egálban lenne a jelenlegi 2.0 szívóval úgy, hogy közben kevesebbet is fogyasztana és alul is volna rendesen nyomtéka.A hatásfoka is sokkal jobb egy feltöltött motornak.És azért lenne csak háromhengeres a motor mert kevesebb mozgó alkatrésszel kisebb a súrlódás.Ebből adódik, hogy kisebb a motor belső vesztesége is.Vagyis nő a hatásfok = kevesebbet fogyaszt.Már csak azt nem értem mire vártak eddig...
Miért nem volt pl az M3 3.2szívó helyett 2.0Turbo? :U

(#6605) E-Max válasza fekeandras (#6604) üzenetére


E-Max
tag

Ülj be egy BMW 3.0 sor6 szívóba, utána meg pl egy Golf 1.4TSI-be.
Mondjuk azonos lóerő mellett.
Rájössz, hogy miért nem volt M3-ba turbó.
Mert egy sz#r. :)

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6606) tibi666 válasza Gézengúz (#6603) üzenetére


tibi666
senior tag

valahol a könyvek hátán keresd a keycodeot.
ez ilyen, ha áramtalanítják, akkor azt hiszi, hogy ellopták és kéri a kódot az induláshoz.

(#6607) Gézengúz válasza tibi666 (#6606) üzenetére


Gézengúz
addikt

Esetleg ez lenne az?

[link]

(#6608) Vandit. válasza E-Max (#6605) üzenetére


Vandit.
addikt

Akkor már inkább az S3-as turbómocijához kéne hasonlítani nem? Azért az annyira nem szar. :N

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#6609) tibi666 válasza Gézengúz (#6607) üzenetére


tibi666
senior tag

nem. nagybetűvel kell legyen írva, lehet, hogy vonalkód is lesz mellette, stb.
olyan kód kell legyen, amit a rádión lévő számgombokkal be tudsz pötyögni.

(#6610) Gézengúz


Gézengúz
addikt

????

[link]

(#6611) tibi666 válasza Gézengúz (#6610) üzenetére


tibi666
senior tag

felhívtam a barátom.
neki a navi kézikönyvének az hátsó borítójára van ragasztva egy zacsiba.
bmw radiopass, az van ráírva a lapra.

(#6612) Gézengúz válasza tibi666 (#6611) üzenetére


Gézengúz
addikt

na olyanom nincs....

(#6613) fekeandras válasza E-Max (#6605) üzenetére


fekeandras
őstag

Jó azért egy 1,4-es motort ne hasonlíts össze egy 3literessel.Ennyi erővel én meg mondhatnám, hogy ülj be egy BMW sor6 ba utánna meg egy Lexus V8-ba...

Kétségtelen, hogy talán a sor6-nak van a legjobb járáskultúrája (de csak a 90fokos V8 után :P ).Én azt mondom, hogy szerintem egy 2000ccm feletti turbó motorral jobb lenne az M3 mint egy 3200ccm-s szívóval.

Szar a feltöltött motor?Végül is ... :C Biztos anno azért ment a bajor márka az F1ben turbó motorral mert olyan szar volt.

A VW 1.4T egy szinten van a korábbi 2.8 VR6 motorral.Eből is látszik, hogy van létjogosultsága a feltöltésnek.Kisebb ccm ből azonos teljesítmény kisebb fogyasztás és alacsonyabb károsanyag kibocsjtás mellett.Az idő változik.Haladni kell a korral. :D

[ Szerkesztve ]

(#6614) tibi666 válasza fekeandras (#6613) üzenetére


tibi666
senior tag

akkor haladjunk.
sor 6 turbót kérek.:)

(#6615) E-Max válasza fekeandras (#6613) üzenetére


E-Max
tag

Nekem szar.
Lehet másnak jó.
De ezerszer inkább egy 250 ló körüli kisebb súlyú 7-es kéne sor6 szívóval, mint a 326lovas biturbós 7-esem... :(
Na, és a fosvágen 1.4T meg 2.8VR6 körül melyiknek szebb a hangja, melyik autózható sokkal jobban? :)
Naugye hogy a VR6... :K

2000ccm fölötti turbóssal persze hogy jobb lenne, mivel lóerőben is jócskán a 3.2-es szívó felett lenne.
Kb 1600-1800ccm-es turbós felel meg egy 3.0-3.2-es szívónak. :)
Vagy 2000ccm 3henger turbóval=2000ccm 6henger szívó. :P
Szuper dolog a turbó, én elhiszem, tudom is, csak nem nekem.
Visít mint egy malac, közben meglódul mintha a ló rugott volna meg, és a pillanatnyi fogyasztásmérő 99.9-et mutat, ha 3000 körül nyomok egy kövér gáz(nem padló, kövér!) :(

tibi: Ha szerzel nekem egy facelift S600-at, megkapod. :D Méghozzá biturbós sor6-ot. :D

[ Szerkesztve ]

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6616) SpeedR válasza fekeandras (#6613) üzenetére


SpeedR
őstag

Akkoriban - a sor6 M3 idejében - még nem volt olyan fejlett a turbó technika, turbólyuk stb... Nyilván felmérték az igényeket, teszteltek és valamiért a szívó sor6 mellett döntöttek. (Pedig a BMW a 60-as 70-es évektől gyártott már turbo motort) Arról nem is beszélve, hogy mennyivel exkluzívabb egy S6 motor mint egy S4...
F1-et kár idekeverni, azoknál csak 1 szempont van a teljesítmény. Utcán meg nem árt ha kibír 200km-nél többet és nem 100L-t fogyaszt.

(#6617) tibi666 válasza E-Max (#6615) üzenetére


tibi666
senior tag

ha jól rémlik, a volvoban még szeretted azért a turbós motort.
szerintem a 7est is sokkal jobban szeretnéd, ha kényelmes lenne. :F

3.0-3.2-es motorból gyárilag simán kihoznak 230-250 lovakat.
egy kihegyezett 2 literes turbó tud ennyit ma. esetleg.
vw tfsi az octavia rs-ben 200 ló, de asszem a golf gti-ben sem sokkal több.

úgyhogy én maradnék inkább ilyen kategóriában egy nagy szívónál, igazad van. :)
vagy nagy turbós, vagy nagy szívó, de kis turbós, vagy kis szívó komoly autókba nem.
persze ilyen golfba, meg társaiba jó, de egy mercedesbe, vagy bmw-be... :(

én amúgy szeretem a turbó sivítását, csak le kell húzni az ablakot, mert egyébként nem hallom. diesel. :DDD meg a hátbavágást is. csak most padlógázra rosszalkodik az autóm, el kell majd vinni egy adagolóshoz.

(#6618) fekeandras válasza tibi666 (#6617) üzenetére


fekeandras
őstag

"ilyen golfba, meg társaiba..." wtf ??? :D

(#6619) Gézengúz


Gézengúz
addikt

Van itt valaki akinek hasonló kiosztású a rádió sorozatszáma?

[link]

(#6620) E-Max válasza tibi666 (#6617) üzenetére


E-Max
tag

Sok bajom nincs is vele, de egy szívó sokkal jobban illene ehhez az autóhoz.
Ez egy böhöm luxusverda, nem kétajtós sport verda, ez húúúzzon mint az állat, de ne sivítson.
Volvo-ban sokkal élhetőbb volt, de az más autó is.
Ez a motor pl egy 3-as cabrioban frankó lenne, na de ebben inkább egy 333lovas V8(régi 745i).
Tibi, majd ha ráérsz, szeretnék veled beszélni. :K
Ismerős készül venni E classt, mondtam neki, hogy én ugyan ismerek jópárat, vezettem is eleget, de sajátként nem volt, gondoltam megkérdezlek téged, mert tanácsot kér.Diesel kéne neki.Használt, nem új. :)

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6621) tibi666 válasza E-Max (#6620) üzenetére


tibi666
senior tag

privátban megbeszéljük! :)

(#6622) Vangelis válasza tibi666 (#6621) üzenetére


Vangelis
nagyúr

NAh feladta a leckét :)

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#6623) dragonfx


dragonfx
veterán

:((( :(((
aki csak fikázni jön takarodjon ki innen!!!
lehet menni opel, vw , honda topikba fikázni, megfax súly lóerő hatásfok faxságokkal vagdalozni.nema fizika vezeti az autot hanem a valóságban te.

A 326 lovas 3.0 birubó bármikor jöhet max. kéne ráe gy tuning és jó hangja lenne, gyári sose lesz szép fennhéjázó.

1.4T soha nem elsz bmw.ből aza vw asztala.nagy xar.semmi hangja amotornak erőtlen fos ha elfogy a turbó ereje.

Az m3ban nem hiszem lesz valaha is turbó.max. nyomásra gazdasági okok miatt. a 3.0 sor6 moci odaver hangba, mega 3.2es is.csak meg kell hallgatni 7000-8000 körül.

A 4 hengeres bmw ugyanúgy bmw és jó és megy és faxa.
aki nem ért egyet gyenge láncszem viszlát.

fax ki van már, egyre többen bepofátlankodnak ide okoskodni, meg fikázni, a bmw ilyne így is agyba főbe a nyeri a díjakat a világ egyik legjobb autója.a többit meg a tulajok eldöntik.akinek nem tetszik ne vegyen.

gen lehet panaszkodni meg hülyézni hogy megitn el eltt pár ember küldve a faxba.ez van. bmw .s köcsög vagyok :C ..aki ismer ugyis tudja hogy nem, a többiek vélemény emeg keresztbe átlósan.....vastagon...aki akar ugyis tudja milyen vok ha akarja.

[ Szerkesztve ]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6624) tibi666 válasza Vangelis (#6622) üzenetére


tibi666
senior tag

nagy mercis vagyok, az autómat talán ismerem. de tényleg feladta a leckét, olyan kritériumok vannak, hogy kb reménytelen teljesíteni. esetleg a német piacon érdemes szétnézni.

dragon, a bmw 3 hengeres turbómotoron dolgozik, úgyhogy lesz 1.4 t bmw-ben is. (illetve lehet, hogy 1.2t, majd meglátjuk).

[ Szerkesztve ]

(#6625) E-Max válasza dragonfx (#6623) üzenetére


E-Max
tag

BMW turbómotorját ha jól vettem észre, én oltottam legjobban, és egyenlőre csak nekem van ilyen a topikon belül, eddigi tudomásom szerint.
Tudom miért szarozom le, illetve tudom mi a jó bmw motor, és mi nem való ebbe az autóba. :)

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6626) fekeandras válasza dragonfx (#6623) üzenetére


fekeandras
őstag

Ehhez a hozzászóláshoz csak gratulálni tudok... :C

Figyelmedbe ajánlom: Alíz néni - Illemtan gyerekeknek című könyvét... :K

(#6627) fekeandras válasza dragonfx (#6623) üzenetére


fekeandras
őstag

+ tanulmányozd át ezt is... ;)

(#6628) dragonfx válasza fekeandras (#6626) üzenetére


dragonfx
veterán

te meg tanulmányozd át hogy tudsz oda menni ahonnan jöttél....szégyen vagy.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6629) fekeandras válasza dragonfx (#6628) üzenetére


fekeandras
őstag

Nyilván a szövegértéssel is gondjaid vannak mert itt senki nem fikázta a bmw-t.

Amúgy meg vegyél vissza kicsit a stílusodból.Nem sok ember engedhet meg ilyen hangot velem szemben.És te nem vagy köztük... :U

[ Szerkesztve ]

(#6630) dragonfx válasza fekeandras (#6629) üzenetére


dragonfx
veterán

uhaaa félek :))
figyu nincs más időd akkor fuss 1 kört ne gunyólódjál jó.elég lelkiszegény ember lehetsz erre futja csak lesni mit tudsz kinek beszólni percenként.

[ Szerkesztve ]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6631) E-Max


E-Max
tag

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6632) fekeandras válasza E-Max (#6631) üzenetére


fekeandras
őstag

:DDD Na, gyülekeznek a dögkeselyűk... :D
Nincs semmi baj csak a Laci gyerek kicsit elfelejtkezett magáról és arról, hogy hogyan kell egy közösségben viselkedni.Ez van talán majd kinövi (talán...)

(#6633) dragonfx válasza fekeandras (#6632) üzenetére


dragonfx
veterán

így van persze, de azért apopcorn.t hozom én is még van 1 kevéske időm legalább nem unatkzok..szal hol tartottunk???

bmw 1.6 turbó rulezzz......ültetéssel meg csípptuninggal :C

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6634) fekeandras válasza dragonfx (#6633) üzenetére


fekeandras
őstag

Jólvan ne szívd már a vérem :DDD
Nézd meg a Mini Cooper S motorját.Az is BMW fejlesztés.És bizony qrva jól sikerült :K

(#6635) God Vazzeg


God Vazzeg
veterán

(#6636) E-Max válasza God Vazzeg (#6635) üzenetére


E-Max
tag

Nem ér lenyúlni. :P
Hogy on is legyek, ma láttam becsúszva árokba egy BMW 8-ast.
Szívem szakadt meg... :O

# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #

(#6637) dragonfx válasza fekeandras (#6634) üzenetére


dragonfx
veterán

1.6 kompi avgy turó nem is tudom..sok tuningműhely hozzányúlt.210 ló :Y

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6638) tibi666


tibi666
senior tag

hűűű, most nagyon megbüntettem egy twingot. :DDD
2 percet álltam mögötte, mert a "hatalmas" esti forgalomban nem mert átmenni a kereszteződésen.
végre elindult, anyád, padló, jobbról kikerültem, a kereszteződés túloldalán már előtte voltam.

nem túl szabályos, de bekaphatja.

[ Szerkesztve ]

(#6639) God Vazzeg válasza E-Max (#6636) üzenetére


God Vazzeg
veterán

Máshonnan is van:

(#6640) fekeandras válasza dragonfx (#6637) üzenetére


fekeandras
őstag

MINI Cooper S JCW vs. Honda Civic Type-R (ufo) összehasonlítás

Type-R.:

Motor: 1998 ccm soros 4 hengeres szívó, 201lóerő 7800/percnél ill. 193Nm 5300/percnél.
CO2 kibocsájtás: 215 g/km.
Gyorsulás: 6,6 s (0-100km/h).
Tesztfogyasztás: 10,2/100km.
Gyári fogyasztási érték:
Város: 12,7 l/100 km
Országút: 7,0l /100 km
Vegyes: 9,1l/100 km

Cooper S JCW.:

Motor: 1598 ccm soros 4 hengeres turbó, 211lóerő 6000/percnél ill. 280Nm már 1850/percnél!
CO2 kibocsátás: 165 g/km.
Gyorsulás: 6,5 s (0-100km/h).
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100km.
Gyári fogyasztási érték:
Város: 9,2 l/100 km.
Országút: 5,6 l/100 km.
Vegyes: 6,9 l/100 km.

"A MINI átvétele után kevéssel két dolgot tudtam mondani a JCW-ről: iszonyatosan kemény és keveset fogyaszt.A kettő közül utóbbi a meglepőbb, egyben viszont érdektelenebb kérdés is, a 211lovas turbómotor azonban békésen használva akár nagyon kevés üzemanyaggal is beérte.Az egyéni csúcs 5,3 liter volt a fedélzeti számítógép szerint, de vegyes használatban hajtva is 8-8,5 liter körül fogyasztott, a tízliteres átlagot csak a legkomolyabb városi dugókban sikerült produkálni."

Teljes cikk itt olvasható.

A kis 1.6os "bmw" turbó jobban megy, sokkal nyomatékosabb (már nagyon alacsony fordulaton is) nem kell szétpörgetni hogy szedje a lábát, bő fél literrel kevesebbet fogyaszt és ráadásul lényegesen környezetbarátabb is mint a Honda.Nameg gyakorlatilag úgy fordul mint egy gokart.Erre mondtam ha egy 1.6 motorból tudják ezt a bajorok mit hoznának ki egy 2-2,5liter sor4 vagy sor6 turbó benzinesből? ;] Símán megenné reggelire a mostani 3liter környéki (szívó) motorjaikat.

(#6641) Gyok2


Gyok2
aktív tag

Ott a 3 L, hathengeres, kétturbósuk kb. 300 LE, annyit a szívó is bőven tudott, ellenben utcára annak 360 LE körül volt vége és nem tudott 400 Nm-t, pláne nem 1800 környékén. Viszont a hangja az szőrborzolós :)

Tiszta Windows rendes ház

(#6642) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Hehe, mi megy itt. :) Asszem vissza kell olvasni, de bekészítek ide kis popcorn -t. :DDD

Don't Tread On Me

(#6643) VR6-Fan válasza dragonfx (#6623) üzenetére


VR6-Fan
veterán

"nema fizika vezeti az autot hanem a valóságban te."

de a fizika áll a sofőr felett és nem fordítva :DDD

"1.4T soha nem elsz bmw.ből aza vw asztala.nagy xar.semmi hangja amotornak erőtlen fos ha elfogy a turbó ereje."

minél többet forog a motor annál nagyobb a "turbo ereje" , mivel a turbot az égés gázok hajtják és minél többet pörög a motor annál több az égés gáz--->> többet pörög a turbot, több levegőt présel a motorba (és nő az erőd..), két dologra kell figyelni hogy a turbo ne pörögjön 180k RPM-nél (benzines) többet, és hogy ne menjen 900 fok főlé a kipuff gáz.

de ezt Te is tudtad gondolom :DDD

köszi megyek is beinditani a szar-fos 1,8 kompresszoros VW motort ;]
azzal talán kimerek előzni egy 4 hengeres bimert szélárnyékból....

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#6644) tibi666 válasza VR6-Fan (#6643) üzenetére


tibi666
senior tag

de csak lendületből kezdj bele az előzésbe! :DDD

(#6645) VR6-Fan válasza tibi666 (#6644) üzenetére


VR6-Fan
veterán

huhh ott már félek, mert csak 850kg-s az egész tákolmány :DDD

áhh inkább dombnak le

bár ha minden jól megy bőven 300nm felett lesz.... :U

no lesz időm én is vissza olvasok azt hiszem.

[ Szerkesztve ]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#6646) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Akármit mondtok, tényleg ez lesz a jövő. Dragon, új M5 -ben is már Turbo lesz. :)
Turbonak óriási előnyei vannak ám a szívóval szemben. :( Vezettél már benyás turbot? Mert az 1500 -tól már úgy húz, mint egy sima szívó 4000 fölött. Dinamikusabb, és bizony kevesebbet eszik. Nem kell nagy cccm.
Jó, 3 hengert én is hülyeségnek tartom, és nem tudnám elképzelni. :N De M3, sor 6 Turbo simán. Csak abból kiindulva, hogy az új M5 V8 -as lesz a V10 -ből. Gondolom M3 meg sor 6 lesz a V8 -ból. :)
És igen, feltöltéses motorokra vigyázni kell... :)

Amúgy tévedés a 8 hengeres őrület, mert még anno az F1 -es szakik megállapították, hogy a V10 -es motor a legideálisabb, minden szempontból. Finomabb mint a V8, pörgősebb is, nem is kicsivel. De sokkal könnyebb, mint egy böhöm V12. :)
Ezt a Ferrari látta be még anno, amikor felhagytak a V12 -vel.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#6647) dragonfx válasza VR6-Fan (#6643) üzenetére


dragonfx
veterán

bele kell húznom mert szombat van és 2 napom van neked új aláírást találnod.
igyekszem jóóó :DDD :DDD

De tényleg a 4 hengeres bmw.re tegyünk már biturbót.....az miylne lenne 2 hengert tölt 1 turbó...de lehetne még egy kompresszort az meg lkevegővel hűtenéa turbótés jobban tudna hűl jobb lenena teljesítmény,...és odabaxósna elverne bármit.......széttép mindent.... :C
ű

ínáfmeenn??? :))

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#6648) MPowerPH válasza dragonfx (#6647) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem Intercooler -re gondoltál Te véletlen? :U

Don't Tread On Me

(#6649) fekeandras válasza MPowerPH (#6648) üzenetére


fekeandras
őstag

:))

(#6650) VR6-Fan válasza dragonfx (#6647) üzenetére


VR6-Fan
veterán

turbot vízzel meg olajjal szokás hűteni.

biturbo meg alapjaiban faszság a mai modern turbok véget (tekintsünk el a szuper sport kocsiktól, egy átlagos 200-300le közti 4hengeresről beszélek).

BMW001:4henger ideálisabb lenne a BMW számára is. miért mert költség hatékonyabb gyártani és abból is "lazán" meg van a 300-320le (2literest vettem alapul).

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.